abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 8 mei 2021 @ 11:40:38 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199327047
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 11:37 schreef Hathor het volgende:
Ze had gewoon keihard haar kaken moeten dichtklappen en zijn vingertoppen eraf moeten bijten
Ja, dat zal vast in je opkomen als je vecht voor je leven. Eigenlijk zou elk verkrachtingsslachtoffer dit moeten doen, vooral bij gedwongen orale seks.
Resistance is futile.
pi_199327064
Monday A. lijkt wel een typisch maandagochtendproduct te zijn.
pi_199327066
Ik snap niet dat ze hier 3 jaar eisen en bij een moord maar 18 maanden.
pi_199327075
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 11:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, dat zal vast in je opkomen als je vecht voor je leven. Eigenlijk zou elk verkrachtingsslachtoffer dit moeten doen, vooral bij gedwongen orale seks.
Vast ook het eerste waar je aan denkt terwijl je niet in je kokhalsreflex probeert te stikken :Y
  zaterdag 8 mei 2021 @ 11:43:42 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199327088
Het is geen verkrachting als je niet op zijn minst probeert de ballen van je verkrachter eraf te trekken!
Resistance is futile.
pi_199327121
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 11:43 schreef Seven. het volgende:
Het is geen verkrachting als je niet op zijn minst probeert de ballen van je verkrachter eraf te trekken!
Slechts proberen is nog te weinig hoor, dan wilde je het eigenlijk gewoon stiekem maar durf je er niet voor uit te komen. :{w
  Official ESF Kreviewer zaterdag 8 mei 2021 @ 12:12:42 #57
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_199327541
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:50 schreef Document1 het volgende:

[..]

Wat is jouw persoonlijke definitie van verkrachting dan?
Ben benieuwd. :s)
In elk geval dus zoals ik al twee kee zei, niet als iemand een vinger in je mond stopt met alle kleren aan.
Dit (verhaal ts) is simpelweg een poging tot verkrachting en mishandeling.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_199327607
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

In elk geval dus zoals ik al twee kee zei, niet als iemand een vinger in je mond stopt met alle kleren aan.
Dit (verhaal ts) is simpelweg een poging tot verkrachting en mishandeling.
Ja alleen dat het dat niet is.
pi_199327718
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

In elk geval dus zoals ik al twee kee zei, niet als iemand een vinger in je mond stopt met alle kleren aan.
Dit (verhaal ts) is simpelweg een poging tot verkrachting en mishandeling.
Wat hebben die kleren er precies mee te maken? :) Iemand ontkleden is natuurlijk vernederend, maar dat is op de grond werken ook. En is het volgens jouw definitie pas 'echt' verkrachting als er geslachtsdelen in het spel komen? Of ligt het nog anders?

Ik vind overigens de wettelijke definitie ook wel wat breed, omdat het ruimte over laat voor het motief erachter. Zo zou iemand medisch behandelen zonder consent (in geval van nood e.d.) en daarbij voorwerpen inbrengen, ook onder verkrachting vallen, heel strikt gesproken. Maar het motief is dan wel anders. In dit geval liggen de beweegredenen van de dader waarschijnlijk wel in hetzelfde straatje als van iemand die zijn piemel, stok, dildo of weetikwat ongevraagd ergens in het lichaam naar binnen schuift en geniet van de macht die hij/zij er mee uitoefent op een ander.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 12:25:11 #60
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199327793
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zozo 1000 euro. Dat is wel flink...
Als je iemand verkeerd aankijkt moet je al 150 euro lossen. Ik vind dit echt een lachertje.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199327873
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:28 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat in jouw hoofd verkrachting alleen geldt met tussenkomst van een penis in iemands vagina wil niet zeggen dat de definitie nergens op slaat. Wat is dit voor bizarre denkwijze :')
Juridisch vakwerk is het allemaal niet. Eerst was er het stoelpoot-arrest waarin de studeerkamergeleerden in hun oneindige wijsheid bepaalden dat penetratie met een stoelpoot geen verkrachting opleverde. Dat was natuurijk een ongemakkelijke uitkomst en dat ongemak betrof natuurlijk niet de wijsheid van onze rechterlijke macht, dus een jaar of 20 later was de wet eindelijk gewijzigd. Maar onze wetgevers hadden in hun oneindige wijsheid de strafbepaling zo geformuleerd dat ook een tong in de mond of zelfs een vinger verkrachting zou opleveren.

Na verschillende veroordelingen voor handelingen die weliswaar niet door de beugel konden maar qua ernst en aard niet vergelijkbaar zijn met verkrachting, heeft de HR de wetgever wel gecorrigeerd, itt bij de stoelpoot, en levert binnendringing van de mond met tong of vingers geen verkrachting meer op. En nu ziet het OM hier toch weer verkrachting in. Het is dus een opeenstapeling van broddelwerkjes waarin een helder onderscheid naar aard en ernst ontbreekt. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 8 mei 2021 @ 12:35:16 #62
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_199327949
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat hebben die kleren er precies mee te maken? :) Iemand ontkleden is natuurlijk vernederend, maar dat is op de grond werken ook. En is het volgens jouw definitie pas 'echt' verkrachting als er geslachtsdelen in het spel komen? Of ligt het nog anders?

Ik vind overigens de wettelijke definitie ook wel wat breed, omdat het ruimte over laat voor het motief erachter. Zo zou iemand medisch behandelen zonder consent (in geval van nood e.d.) en daarbij voorwerpen inbrengen, ook onder verkrachting vallen, heel strikt gesproken. Maar het motief is dan wel anders. In dit geval liggen de beweegredenen van de dader waarschijnlijk wel in hetzelfde straatje als van iemand die zijn piemel, stok, dildo of weetikwat ongevraagd ergens in het lichaam naar binnen schuift en geniet van de macht die hij/zij er mee uitoefent op een ander.
Eens over dat laatste. De straf is wat mij betreft ook prima, want zijn intenties waren wel duidelijk.
Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen dan 'een vinger in iemands keel steken vind ik niet per definitie verkrachting'. Als ik andere voorbeelden ga aanhalen, krijg ik toch alleen maar weer kansloos repliek.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_199328085
In mijn bescheiden mening is elke vorm van aantasting van de eerbaarheid verkrachting. Dat de meeste mannen dat anders zien is hun probleem.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 12:53:59 #64
151515 verita
Happy days
pi_199328254
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:43 schreef Document1 het volgende:
In mijn bescheiden mening is elke vorm van aantasting van de eerbaarheid verkrachting. Dat de meeste mannen dat anders zien is hun probleem.
En zo is dat _O_
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_199328330
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:35 schreef Kreator het volgende:

[..]

Eens over dat laatste. De straf is wat mij betreft ook prima, want zijn intenties waren wel duidelijk.
Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen dan 'een vinger in iemands keel steken vind ik niet per definitie verkrachting'. Als ik andere voorbeelden ga aanhalen, krijg ik toch alleen maar weer kansloos repliek.
Gevoelsmatig misschien meer? Overigens vind ik die gedachtengang heel niet vreemd hoor, ik vraag me ook wel eens af waarom iemand bij de billen grijpen tot aanranding gerekend wordt, maar als je het lichaam binnendringt op welke wijze dan - dus met vingers of tong in de mond ook - het verkrachting is. Ik kan voor mezelf niet zeggen dat ik het ene per se ongewenster vind dan het ander. Het heeft beide een vreemd soort seksuele, machtsgeile lading.
pi_199331072
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 11:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Waarom is een dildo diep in je keel erger dan vingers? :? Er is sprake van met geweld en zonder consent het lichaam binnendringen. Maakt niet uit of dit nu met een voorwerp, hand of penis is. Dat is de definitie van verkrachting.

En als dit al het minste of geringste is.. heb je het nieuwsbericht gelezen? Haar keel is dichtgeknepen, die vent is op d'r gaan zitten. Ze heeft er lichamelijk letsel door opgelopen en dit is gewoon een situatie waarin ze zich waarschijnlijk in enorme (doods)angsten heeft bevonden.
Omdat de dildo het seksueel maakt, en de vingers niet. Verkrachting is het seksueel binnendringen bij iemand. Vingers in de mond is niet seksueel, anders zou menig ouder zijn of haar kind ook verkracht hebben. ;) Vingers in de vagina of anus is dan weer wel seksueel aangezien die gebieden seksueel zijn. Maar de mond in combinatie met vingers is dat gewoon niet.

Mijn "de jeugd kan werkelijk nergens tegen" ging specifiek over de "verkrachting", niet over wat haar verder is aangedaan.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 15:54:08 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199331183
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 20:08 schreef Fred het volgende:
Zou een wattenstaafje in iemands keel doen ook verkrachting zijn?

Dan hebben we wel een probleem met de corona testen.
tegen iemand zijn zin in wel maar dat gebeurt geloof ik niet hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199331279
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Gevoelsmatig misschien meer? Overigens vind ik die gedachtengang heel niet vreemd hoor, ik vraag me ook wel eens af waarom iemand bij de billen grijpen tot aanranding gerekend wordt, maar als je het lichaam binnendringt op welke wijze dan - dus met vingers of tong in de mond ook - het verkrachting is. Ik kan voor mezelf niet zeggen dat ik het ene per se ongewenster vind dan het ander. Het heeft beide een vreemd soort seksuele, machtsgeile lading.
Het strafrecht gaat in principe om de dader en er zijn best goede redenen om verkrachting meer als een kwestie van macht te zien, een daad van geweld, dan als een seksuele handeling. Maar het seksuele maakt het nou juist voor het slachtoffer weer zo ingrijpend. Veel ingripender dan een lompe tongzoen die niet gewenst bleek, of een rotgeintje tussen jongens waarbij iets in een anus wordt gestopt, als gaat dat alweer verder.

Het gaat om strafbepalingen, en de truc daarvan is nou juist om dan ook te bepalen wat precies waarom en in welke mate strafbaar is. En daar gaat het van de kant van de wetger en vaak ook rechterlijke macht mis. Het begint echter bij de wetgever, die moet expliciet durven zijn, onderscheid durven maken in gradaties van ernst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199331629
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 15:47 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Omdat de dildo het seksueel maakt, en de vingers niet. Verkrachting is het seksueel binnendringen bij iemand. Vingers in de mond is niet seksueel, anders zou menig ouder zijn of haar kind ook verkracht hebben. ;) Vingers in de vagina of anus is dan weer wel seksueel aangezien die gebieden seksueel zijn. Maar de mond in combinatie met vingers is dat gewoon niet.

Mijn "de jeugd kan werkelijk nergens tegen" ging specifiek over de "verkrachting", niet over wat haar verder is aangedaan.
Hoezo maken vingers het niet seksueel? Het gaat er om dat je een lichaamsdeel (of iets anders) naar binnen duwt bij de ander. Daarbij zijn zowel handen/vingers als mond rijk aan zenuwen en worden ze bij veel mensen als erogene zones ervaren. Dus wel degelijk seksueel te noemen.

Maar zoals gezegd, ik denk dat de motivatie erachter ook zeer belangrijk is. (zie mijn voorbeeld van de medische handelingen). Ik ga er vanuit dat ouders een heel andere beweegreden hebben om een vinger in een kindermond te stoppen. Dat is niet vergelijkbaar met iemand die je tegen de grond werkt en met bruut geweld zijn vingers in je keel stopt.

En dat laatste vind ik getuigen van het inlevingsgevoel van een doperwt. Je hoeft van niemand te accepteren dat hij of zij je op deze aanraakt en mag daar zeker wel over klagen. Dat is niks 'de jeugd van tegenwoordig..' aan.
Dat het verkrachting is heeft het wetboek bepaald, niet het slachtoffer.
pi_199331673
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het strafrecht gaat in principe om de dader en er zijn best goede redenen om verkrachting meer als een kwestie van macht te zien, een daad van geweld, dan als een seksuele handeling. Maar het seksuele maakt het nou juist voor het slachtoffer weer zo ingrijpend. Veel ingripender dan een lompe tongzoen die niet gewenst bleek, of een rotgeintje tussen jongens waarbij iets in een anus wordt gestopt, als gaat dat alweer verder.

Het gaat om strafbepalingen, en de truc daarvan is nou juist om dan ook te bepalen wat precies waarom en in welke mate strafbaar is. En daar gaat het van de kant van de wetger en vaak ook rechterlijke macht mis. Het begint echter bij de wetgever, die moet expliciet durven zijn, onderscheid durven maken in gradaties van ernst.
Ik denk dat het moeilijk te bepalen is wat ingrijpender is. Ik zou dit voorval mogelijk zelf als angstaanjagender ervaren (de angst om te stikken) dan wanneer die vent een vinger in mijn vagina zou duwen.
Niet dat het laatste niet afschuwelijk is, en ik denk dat ik me na beide voorvallen vies en gebruikt zou voelen, zoverre ik me dat kan indenken. Zal ook per persoon verschillen natuurlijk.

Maar goed, ik ben blij dat ik in dit soort zaken de strafmaat en dat onderscheid in ernst niet hoef te bepalen. Lijkt me verdomd moeilijk.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:30:45 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199331799
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 15:47 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Omdat de dildo het seksueel maakt, en de vingers niet. Verkrachting is het seksueel binnendringen bij iemand. Vingers in de mond is niet seksueel, anders zou menig ouder zijn of haar kind ook verkracht hebben. ;) Vingers in de vagina of anus is dan weer wel seksueel aangezien die gebieden seksueel zijn. Maar de mond in combinatie met vingers is dat gewoon niet.

Mijn "de jeugd kan werkelijk nergens tegen" ging specifiek over de "verkrachting", niet over wat haar verder is aangedaan.
De mond is een erogene zone. En mogelijk weet je gewoon niet zoveel van seks maar vingers in de mond is wel degelijk een seksuele handeling als het gedaan wordt in een seksuele context. Daar is in dit geval zeker sprake van.
Resistance is futile.
pi_199331811
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Het begint echter bij de wetgever, die moet expliciet durven zijn, onderscheid durven maken in gradaties van ernst.
Maar hoe expliciet en voorgekauwd moet de wet dan zijn?

Nu wordt verkrachting omschreven als het seksueel binnendringen van het lichaam.
De rechter kan dan per geval bepalen of het binnendringen seksueel van aard was en hoe ernstig het vergrijp was.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199332587
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

De mond is een erogene zone. En mogelijk weet je gewoon niet zoveel van seks maar vingers in de mond is wel degelijk een seksuele handeling als het gedaan wordt in een seksuele context. Daar is in dit geval zeker sprake van.
(Het is sowieso persoonlijk.) Maar de binnenkant van mijn mond is écht geen erogene zone hoor! En als ik erop Google wordt de (binnenkant) mond ook niet genoemd. Wel de lippen, maar niet de binnenkant van de mond.

Ik weet meer van seks dan jij je voor kan stellen. :)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_199332625
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hoezo maken vingers het niet seksueel? Het gaat er om dat je een lichaamsdeel (of iets anders) naar binnen duwt bij de ander. Daarbij zijn zowel handen/vingers als mond rijk aan zenuwen en worden ze bij veel mensen als erogene zones ervaren. Dus wel degelijk seksueel te noemen.

Maar zoals gezegd, ik denk dat de motivatie erachter ook zeer belangrijk is. (zie mijn voorbeeld van de medische handelingen). Ik ga er vanuit dat ouders een heel andere beweegreden hebben om een vinger in een kindermond te stoppen. Dat is niet vergelijkbaar met iemand die je tegen de grond werkt en met bruut geweld zijn vingers in je keel stopt.

En dat laatste vind ik getuigen van het inlevingsgevoel van een doperwt. Je hoeft van niemand te accepteren dat hij of zij je op deze aanraakt en mag daar zeker wel over klagen. Dat is niks 'de jeugd van tegenwoordig..' aan.
Dat het verkrachting is heeft het wetboek bepaald, niet het slachtoffer.
Ik blijf vinden dat het niet onder verkrachting valt en dat ze zich - wat dit betreft - niet zo aan moet stellen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_199332638
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat het moeilijk te bepalen is wat ingrijpender is. Ik zou dit voorval mogelijk zelf als angstaanjagender ervaren (de angst om te stikken) dan wanneer die vent een vinger in mijn vagina zou duwen.
[quote]
Ja, maar ik vind wel dat de seksuele integriteit van het lichaam speciale bescherming verdient, bovenop de normale bescherming van de lichamelijke integriteit. En dan moet je daar dus onderscheid in maken.

[quote]
Niet dat het laatste niet afschuwelijk is, en ik denk dat ik me na beide voorvallen vies en gebruikt zou voelen, zoverre ik me dat kan indenken. Zal ook per persoon verschillen natuurlijk.

Maar goed, ik ben blij dat ik in dit soort zaken de strafmaat en dat onderscheid in ernst niet hoef te bepalen. Lijkt me verdomd moeilijk.
Ik zeg niet dat het makkelijk is maar je moet er gewoon aan beginnen en dan maar zien wanneer het ingewikkeld wordt, om vervolgens die knopen die je tegenkomst stelselmatig te ontwarren. Dat is gewoon juridisch, wetgevingstechnisch, handwerk. Handwerk op hoog niveau, maar dat mag best van de strafwetgever verwacht worden. "Laat de rechter dat verder maar invullen" is echt te min.

Zo moeilijk is het nou ook weer niet. Je weet immers wat je wil beschermen en waarom. Je kunt het seksueel binnendringen van het lichaam strafbaar stellen. Daar kun je ook lichtere vormen in onderscheiden en bijvoorbeeld een onvrijwillige tongzoen met aanranding gelijkstellen, terwijl je verkrachting beperkt tot de vagina, anus maar bijvoorbeed de penis in de mond dan wel weer als seksueel binnendringen kwalificeert vanwege die penis. Zoals je ook het binnendringen in anus of vagina weer tot een ander delict dan verkrachting kunt maken door een uitzondering te maken voor het ontbreken van een seksueel karakter. Aan aanranding of mishandeling kun je ook weer een seksuele bedoeling of een seksueel vernederend karakter als strafverzwarende omstandigheid toevoegen. Het kan allemaal, je moet het alleen wel willen en daadwerkelijk onderscheid in ernst en aard willen maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')