SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
En dan ''per ongeluk'' een vaccin in jezelf zetten. ''Oops; ja, het vaccin vloog er zomaar in''. Net als bepaalde mensen die naar de dokter moeten omdat ze ergens op zijn gaan zitten. Ook helemaal per ongelukquote:Op vrijdag 7 mei 2021 17:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zat van de grap even te kijken of de GGD mensen aan het werven is. En daar staan inderdaad vacatures voor de vaccinatiestraat. Verdient niet slecht. Voor het bevoorraden van de plekken, en ontvangen en begeleiden van mensen ¤ 17,72 per uur plus reiskostenvergoeding en ORT. Niet heel moeilijk werk.
Dus wie nog een bijbaantje zoekt!
Ik woon niet in Rusland, dan durf ik welquote:Op vrijdag 7 mei 2021 17:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Poetin ergens geen expert in? Jij hebt lef
Nee dat is gewoon het retro lettertype op m'n telefoon, vind ik leuk 😂quote:Op vrijdag 7 mei 2021 17:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is deze? Je Twittert nog vanaf een Commodore 64
Ik kan niet wachten tot ik straks weer een terrasje mag pakken.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:12 schreef quirina het volgende:
Fijn dat straks alles weer mag na een verplichte coronatest he?
Je bedoeld partijen die mee werken aan Testen voor Toegang?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:17 schreef raptorix het volgende:
Beniewd trouwens waar jullie denken dat je straks je test kunt halen, die van Lead Healthcare gaan sluiten
De andere nieuwe partijen moet ik maar zien of die aan de voorwaarden kunnen voldoen, ik denk het niet
Nou ik las dat stuk in de VK van die groep van ondernemers die nu glaszetter, meubelverkoper, etc zijn, dat die teststraten gaan aanbieden. Ik hoop dat ze de voorwaarden hebben gelezen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je bedoeld partijen die mee werken aan Testen voor Toegang?
Er zijn zoveel particuliere bedrijven die PCR testen aanbieden, toch?
Dat testen voor toegang wordt een flop en alle ondernemers die uitjes aanbieden die vrijgesteld zijn, zullen er garen bij spinnen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ik las dat stuk in de VK van die groep van ondernemers die nu glaszetter, meubelverkoper, etc zijn, dat die teststraten gaan aanbieden. Ik hoop dat ze de voorwaarden hebben gelezen.
De commercieele aanbieders vragen op dit moment veel hogere prijzen dan dat ze van testenvoortoegang krijgen, daarmee komen ze niet uit. Dus ik denk niet dat ze mee gaan doen.
Lekker uitloggen en eens genieten van de zonquote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon het retro lettertype op m'n telefoon, vind ik leuk 😂
Maar serieus, moeten we ons zorgen maken om dit soort achterlijke omgekeerde wappies, dat die straks ons gaan tegenhouden in gewoon terug naar het oude normaal/Vrijheid/normaal vrij gezellig sociaal leven zonder beperkingen?
Ze maken me nerveus...
Zat eigen wel prima? Wat moest hier staan?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker uitloggen en eens genieten van de zon
Hier een lekker biertje erbij, genieten man![]()
Er zijn zat eigen wel prima aan deze wereld, alleen druk maken om waar je invloed op kunt uitoefenen
Zat dingen. Typtyfus hierquote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zat eigen wel prima? Wat moest hier staan?
Maar ik bedoel ik moet er gewoon niet aan denken dat dit soort mensen/gekkies/gajes straks de terugkeer naar normaal blokkeert... hoewel ... als de hele tweede kamer letterlijk ze voor gek verklaard, 80% van de bevolking, het hele omt, elke ondernemers en de regering ben ik misschien aan het overreageren? 😅
Het feit dat er mensen met die mening bestaan maakt me al nerveus, wat als... krijgen we ooit onze vrijheid en leven wel terug... wat als zij toch winnen?? Ik kan ook niet voor eeuwig zo door, ik wil weer vrij zijn uiteindelijk zonder mondkapjes en 1.5m, dit is geen leven zo... is dat dan toch teveel gevraagd...
Heb je gelijk in! Checkquote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Dit is niet de plek om de BMI van voormalige FOK posters te bespreken, posts zijn weg, deze jongen heeft genoeg problemen in zijn leven zonder dat men hier het nog even dunnetjes over gaat doen, dit is gewoon nergens voor nodig en off topic hier[/modbreak]
Tweede stap!quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:43 schreef Cynicio het volgende:
Zondag wel weer Catshuisoverleg
https://www.rtlnieuws.nl/(...)epelingen-nu-wel-aan
Autoincorrect?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Zat dingen. Typtyfus hier
Er waren, zijn en blijven altijd mensen met allerlei meningen. Take a chill pill
Ik hoop ten zeerste dat ze de openingstijden van die terrassen snel wat verruimen. Laat dat 12 uur helemaal los, als een terras om half 12 open wil boeit dat echt geen reet. En laat ze tot 20:00 of 20:30 open zijn.quote:
Het OMT zal wel weer aan de rem trekken, ik verwacht er weinig van. Ze hebben van de week niet voor niets weer een nieuwe voorwaarde voor versoepelingen verzonnen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:43 schreef Cynicio het volgende:
Zondag wel weer Catshuisoverleg
https://www.rtlnieuws.nl/(...)epelingen-nu-wel-aan
Maar het coronavirus slaat genadig toe, als je om 9.00 op het terras een kopje koffie en gebakje nuttigt tijdens een rondje fietsen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:59 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik hoop ten zeerste dat ze de openingstijden van die terrassen snel wat verruimen. Laat dat 12 uur helemaal los, als een terras om half 12 open wil boeit dat echt geen reet. En laat ze tot 20:00 of 20:30 open zijn.
oh zit ik ook in.. maar deze oude doos is ook qua leeftijd aan de beurt. Wellicht wel Pfizer via griepprikquote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Griepprik-groep.
Anders had het nog enkele weken (2 of zo) geduurd.
Dat is ook best wel een raar gezicht als je gaat wandelen, en je komt bij zo een heel mooi restaurant waar ze voor zo een " koffie en gebak to go" kraampje hebben neergezet.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Maar het coronavirus slaat genadig toe, als je om 9.00 op het terras een kopje koffie en gebakje nuttigt tijdens een rondje fietsen.
Welk bouwjaar is jouw vriend?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:26 schreef raptorix het volgende:
Zo net brief gekomen, mijn Vriend heeft uitnodiging ontvangen!!!!
75, maar lichte astma, kennelijk in de "griepprik" groep, mijn broer en partner ook, maar die hebben wel wat zwaardere problemen.quote:
Ligt aan de leeftijd van de kinderen die ze onderwijzen maar het risico lijkt best wel mee te vallen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Mijn ouders hebben hun eerste vaccin eindelijk te pakken. Met hun 59 en fulltime werken in het onderwijs is dat aan de late kant (ook als je het onpersoonlijk kijkt, theoretisch grote kans op besmetting, om het door te geven èn om in de IC te komen) maar ben er tevreden mee
Nu ik nog.
Twee collega's van me hebben een oproep gekregen via de huisarts omdat in hun dossier iets staat over longproblemenquote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
75, maar lichte astma, kennelijk in de "griepprik" groep, mijn broer en partner ook, maar die hebben wel wat zwaardere problemen.
De huisarts prikt alleen AstraZenica toch?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Twee collega's van me hebben een oproep gekregen via de huisarts omdat in hun dossier iets staat over longproblemen
Dat betreft bij beiden alleen longproblemen van familieleden die benoemd staan in hun dossier (als familieanamnese).
Huisarts heeft een wat vluchtige search op het woord 'long' gedaan denken we![]()
Jaquote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De huisarts prikt alleen AstraZenica toch?
Nu de kwetsbaren aan de beurt zijn denk ik dat we de 200.000 per dag binnenkort wel gaan halen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
75, maar lichte astma, kennelijk in de "griepprik" groep, mijn broer en partner ook, maar die hebben wel wat zwaardere problemen.
Pfoe.... Sterkte daar. Klotezooi is datquote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
M’n oom ligt nu al bijna 6 weken op de IC en ik heb zojuist gehoord dat ze denken dat-ie nooit meer zonder extra zuurstof kan leven
Ach jee, wat heftig en verdrietig.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
M’n oom ligt nu al bijna 6 weken op de IC en ik heb zojuist gehoord dat ze denken dat-ie nooit meer zonder extra zuurstof kan leven
Sterktequote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
Damn... sterktequote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
Sterkte man.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
Sterkte, Tijn. Dat is geen prettige zaak.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
Sterkte Tijn…quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
Heel veel sterkte en kracht toegewenst!quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
Dit ja.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het OMT zal wel weer aan de rem trekken, ik verwacht er weinig van. Ze hebben van de week niet voor niets weer een nieuwe voorwaarde voor versoepelingen verzonnen.
Rare jongens die bij het WHOquote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:57 schreef Molo het volgende:
Hey, ook Sinovac nu op de WHO lijst
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ic&utm_term=20210507
Bedankt. Ook aan alle anderen die hebben gereageerd!quote:
70. Voor zover ik weet was-ie verder gezond.quote:Hoe oud is je oom?
Oh bah wat naar... sterkte Tijn!quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
Sterktequote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
Jeetje. Zo zie hoe het ook kan lopen...quote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bedankt. Ook aan alle anderen die hebben gereageerd!
[..]
70. Voor zover ik weet was-ie verder gezond.
Yup. Dat percentage is nou al twee keer veranderd.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het OMT zal wel weer aan de rem trekken, ik verwacht er weinig van. Ze hebben van de week niet voor niets weer een nieuwe voorwaarde voor versoepelingen verzonnen.
Het OMT adviseert alleen maar, atlijd zo geweest ook, de regering bepaalt wat er gebeurt.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Beetje laat, maar heel veel sterkte en kracht Tijn.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
Ja, fijn!quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:57 schreef Molo het volgende:
Dat is geen mooi bericht.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
Tot dat de regering tegen het OMT in gaat. Dan gaan ze een mediacampagne voeren…quote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het OMT adviseert alleen maar, atlijd zo geweest ook, de regering bepaalt wat er gebeurt.
Nee.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:57 schreef Molo het volgende:
Het is dat andere vaccin. 79% effectiviteit volgens het WHO.quote:De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft vrijdag het Chinese coronavaccin Sinopharm goedgekeurd voor noodgebruik. Het is het eerste vaccin dat in een niet-westers land is ontwikkeld dat fiat krijgt van de WHO. Sinopharm is naast Sinovac het belangrijkste Chinese coronavaccin.
Of dat zo is of niet, de beslissing ligt nog altijd bij de regering.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tot dat de regering tegen het OMT in gaat. Dan gaan ze een mediacampagne voeren…
Ohwquote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Het is dat andere vaccin. 79% effectiviteit volgens het WHO.
Ghehequote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sinovac, Sinopharm, ze zien er allemaal hetzelfde uit
Wat denk jij bij noodgebruik?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:35 schreef OProg het volgende:
Ik vraag me toch af wat nu eigenlijk de definitie van "noodgebruik" is maar als ik er op zoek krijg ik steeds berichten rond dit vaccin.
Nood is als je een niet goedgekeurde blusdeken mag gebruiken als iets in de fik staat of zoiets in mijn optiek.quote:
Goede vraag, ik heb eerlijk gezegd ook geen idee.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:35 schreef OProg het volgende:
Ik vraag me toch af wat nu eigenlijk de definitie van "noodgebruik" is maar als ik er op zoek krijg ik steeds berichten rond dit vaccin.
Oh ja iddquote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Idemquote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goede vraag, ik heb eerlijk gezegd ook geen idee.
Ik weet ook niet hoe het testen van de WHO aangeschreven staat in vergelijking met, zeg, het EMA of de FDA.
Ja ja, we weten hoe dat in theorie hoort te werken.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het OMT adviseert alleen maar, atlijd zo geweest ook, de regering bepaalt wat er gebeurt.
Dan lachen we ze collectief uit, zie: terassen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tot dat de regering tegen het OMT in gaat. Dan gaan ze een mediacampagne voeren…
Versnelde toelatingsprocedure, voor gebruik tijdens een pandemie. Naast dit Sinopharm-vaccin zijn eerder ook Pfizer, AstraZeneca, Moderna en Janssen via dezelfde procedure toegelaten door de WHO.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:45 schreef Tijger_m het volgende:
Nog niet kunnen vinden wat emergency use inhoudt, overigens
Thanks. Ik wist niet dat het dan ook die omschrijving kreeg.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:01 schreef freako het volgende:
[..]
Versnelde toelatingsprocedure, voor tijdens een pandemie. Naast dit Sinopharm-vaccin zijn eerder ook Pfizer, AstraZeneca, Moderna en Janssen via dezelfde procedure toegelaten door de WHO.
Volgens mij hebben de FDA en de Britse autoriteit ook een dergelijke noodprocedure gevolgd bij de coronavaccins, en de EMA een normale procedure.
Volgens de fabrikant zelf. De WHO doet zelf geen onderzoek, maar beoordeelt de resultaten die de fabrikant aanlevert. Blijkbaar zijn de resultaten van de trial voldoende onderbouwd.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Dat ze die *^&%$# leeftijdsdiscriminatie voor buitensporten maar eens opheffen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:07 schreef raptorix het volgende:
Qua versoepelingen verwacht ik misschien wat kleine cadeaus om de boel koest te houden, misschien dierentuinen open, wellicht terrasjes tot 8 uur open, overigens hoop ik zooooooooooo dat morgen en zondag laag op de IC zullen zijn, het kan nog steeds beiden kanten op, het is echt heel lastig inschatten.
Als de testwet eenmaal is aangenomen, dan kan iedereen met een negatief testbewijs gewoon weer sportenquote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:27 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat ze die *^&%$# leeftijdsdiscriminatie voor buitensporten maar eens opheffen.
Kunnen ze wel gaan eisen, maar dat gaat geen voetbalclub of andere sportvereniging controleren. Er wordt bovendien al maandenlang gewoon weer getraind in groepen en het is een publiek geheim dat ook 27-plussers bij veel verenigingen gewoon meetrainen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de testwet eenmaal is aangenomen, dan kan iedereen met een negatief testbewijs gewoon weer sporten
* Mallerd01 has left the chat..quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de testwet eenmaal is aangenomen, dan kan iedereen met een negatief testbewijs gewoon weer sporten
quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar zonder grappen, ik vrees daar wel voor, ik heb echter ook al eerder hier gemeld: hoe moet ik dat gaan onderhouden? Ik sport niet alleen zelf, geef ook les, moet ik iedere les 20 man gaan controleren op zijn/haar testbewijs? Dan kan ik m'n les net zo goed stop zetten.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen van het feit dat die wet volstrekt overbodig is. Maar de minister is vol van plan om hem in te gaan zetten, en heeft ook de voetbaltraining daarin opgenomen. En ja, ook voor de C'tjes.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kunnen ze wel gaan eisen, maar dat gaat geen voetbalclub of andere sportvereniging controleren. Er wordt bovendien al maandenlang gewoon weer getraind in groepen en het is een publiek geheim dat ook 27-plussers bij veel verenigingen gewoon meetrainen.
Ik ben begeleiding van een scoutinggroep, dus ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Laten we maar gewoon hopen dat het niet zo ver komt.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:35 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Maar zonder grappen, ik vrees daar wel voor, ik heb echter ook al eerder hier gemeld: hoe moet ik dat gaan onderhouden? Ik sport niet alleen zelf, geef ook les, moet ik iedere les 20 man gaan controleren op zijn/haar testbewijs? Dan kan ik m'n les net zo goed stop zetten.
Volgens mij begreep ik ook dat het niet per se ging om trainingen maar meer om sportevenementen, dus wedstrijden of zo. Maar die wens is natuurlijk ook de vader van de gedachte, dus ik kan het ook mis hebben.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben begeleiding van een scoutinggroep, dus ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Laten we maar gewoon hopen dat het niet zo ver komt.
Ja, dat zou je zeggen. Maar de formulering is zodanig dat de woensdagtraining van het vierde team van de FC Bal op 't Dak er ook onder kan vallen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:38 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Volgens mij begreep ik ook dat het niet per se ging om trainingen maar meer om sportevenementen, dus wedstrijden of zo. Maar die wens is natuurlijk ook de vader van de gedachte, dus ik kan het ook mis hebben.
Geen amateursportploeg gaat zich 2x per week laten testen voor een training met een groep die toch al niet compleet was. Geniaal plan weer van Hugo om het sporten nog onaantrekkelijker te maken.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen van het feit dat die wet volstrekt overbodig is. Maar de minister is vol van plan om hem in te gaan zetten, en heeft ook de voetbaltraining daarin opgenomen. En ja, ook voor de C'tjes.
Maar ik denk dat je dan wel van de leeftijdsdiscriminatie af bent, en dat was de vraag van Mallerd
Je hebt gelijk, uit de memorie krijg ik meer het idee dat het voor de evenementen is vanwege het enige volgende summiere stukje dat genoemd wordt:quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat zou je zeggen. Maar de formulering is zodanig dat de woensdagtraining van het vierde team van de FC Bal op 't Dak er ook onder kan vallen.
Maar ik vrees dat er weinig anders opzit dan afwachten (en ondertussen de bitterballen maar opmakenquote:Bij sport ligt de leeftijdsgrens thans hoger en kunnen testbewijzen vooral effectief worden ingezet voor het publiek
Terwijl de focus juist vooral daar zou moeten liggen. Minder denken in lockdowns; meer denken in mogelijkheden en waar je de bevolking mee kan helpen. Mensen gezond houden is vrij essentieel en grote kans dat het meer bijdraagt dan dat het schade toebrengt aan de volksgezondheid.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen amateursportploeg gaat zich 2x per week laten testen voor een training met een groep die toch al niet compleet was. Geniaal plan weer van Hugo om het sporten nog onaantrekkelijker te maken.
Heftig... sterkte daarquote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
ook risicogroep?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:26 schreef raptorix het volgende:
Zo net brief gekomen, mijn Vriend heeft uitnodiging ontvangen!!!!
Wat naar mijn idee normaal zou moeten zijn in crisismanagement in een pandemie, is het crisisteam regelmatig vervangen om dit soort tunnelvisie te voorkomen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Terwijl de focus juist vooral daar zou moeten liggen. Minder denken in lockdowns; meer denken in mogelijkheden en waar je de bevolking mee kan helpen. Mensen gezond houden is vrij essentieel en grote kans dat het meer bijdraagt dan dat het schade toebrengt aan de volksgezondheid.
De rigide stuip dat elke vorm van samenkomst direct leidt tot grote problemen moet er echt uit. Zeker als we nog 2 maanden verder zijn en het gros zijn vaccinatie heeft gehad.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Terwijl de focus juist vooral daar zou moeten liggen. Minder denken in lockdowns; meer denken in mogelijkheden en waar je de bevolking mee kan helpen. Mensen gezond houden is vrij essentieel en grote kans dat het meer bijdraagt dan dat het schade toebrengt aan de volksgezondheid.
Ergens ook gewoon apart (al zal het officieel gewoon alleen mogen) dat een demissionair kabinet zoveel impactvolle beslissingen mag blijven maken. Kamer gaat er eigenlijk altijd in mee na een debat dat enkel dient om heen en weer wat frustraties eruit te gooien of om een klein detail te bespreken.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat naar mijn idee normaal zou moeten zijn in crisismanagement in een pandemie, is het crisisteam regelmatig vervangen om dit soort tunnelvisie te voorkomen.
Ik vind het inmiddels zeer enge vormen aannemen. En ik weet niet of ik daar zo gelukkig van word.
Nou echt hoor. Elke keer dat een winkelstraat afgesloten wordt omdat het 'te druk' is - draag mij weg aub.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De rigide stuip dat elke vorm van samenkomst direct leidt tot grote problemen moet er echt uit. Zeker als we nog 2 maanden verder zijn en het gros zijn vaccinatie heeft gehad.
Ik neem aan dat de kranten de drukke-parken/terrassen/natuurgebieden-artikelen voor komende zondag al klaar hebben liggen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou echt hoor. Elke keer dat een winkelstraat afgesloten wordt omdat het 'te druk' is - draag mij weg aub.
Doe normaal.
Astma, niet ontzettend zwaar, maar kennelijk op gegeven door de arts, wel heel fijn want hij is al een jaar erg voorzichtig, mijn broer en partner trouwens ook vandaag, licht risico geval, ik hoop wel dat er niet te veel mensen buiten de groep zijn gevallen door onzorgvuldige artsen.quote:
Die zijn al automatisch gepland. Zeker.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de kranten de drukke-parken/terrassen/natuurgebieden-artikelen voor komende zondag al klaar hebben liggen.
Denk dat ze zeer ruim geselecteerd hebben. En prima hoor. Ik gun het ze wel, anders waren ze over paar weken alsnog aan de beurt, alleen nu even wat eerder en dat geeft rust voor die mensen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Astma, niet ontzettend zwaar, maar kennelijk op gegeven door de arts, wel heel fijn want hij is al een jaar erg voorzichtig, mijn broer en partner trouwens ook vandaag, licht risico geval, ik hoop wel dat er niet te veel mensen buiten de groep zijn gevallen door onzorgvuldige artsen.
Ja dat vermoeden heb ik ook, we komen nu bij de leeftijden waarbij het slimmer is om ook te gaan selectren op risico in de lagere leeftijden, kortom ik denk dat het nu handiger is om een astma/diabetes patien van eind 40 voor te laten gaan op een gezonde 55+er.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Denk dat ze zeer ruim geselecteerd hebben. En prima hoor. Ik gun het ze wel, anders waren ze over paar weken alsnog aan de beurt, alleen nu even wat eerder en dat geeft rust voor die mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |