abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199314659

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

pi_199314678
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Blijkbaar was het effficienter om het personeel in lokatie A te houden in Nederland dan ze naar lokatie B te sturen.
:')

Als je denkt dat alles rationeel is afgewogen en er in alle nood is opgeschaald dan geloof je dat ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:56:28 #3
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199314679
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:30 schreef Oliver23 het volgende: [..] [ twitter ]

U zegt, wij draaien _O-
Mooi! Zou de daling dan echt ingezet zijn, of stilte voor de ramadan ic invasie..
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:56:46 #4
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_199314687
AZ en Jansen alleen voor mensen boven de 60 in Duitsland

twitter

quote:
Duitse RIVM adviseert Janssenvaccin alleen nog voor 60-plussers

Het Duitse RIVM (Stiko) adviseert het coronavaccin van Janssen uit Nederland alleen nog aan mensen van 60 jaar en ouder toe te dienen, net als het vaccin van AstraZeneca. Volgens tijdschrift Der Spiegel brengt de Stiko dat advies maandag naar buiten.

Aanleiding voor het advies zijn volgens Der Spiegel de potentiële bijwerkingen. Het vaccin van Janssen zou bij sommige mensen kunnen leiden tot een zeldzame en gevaarlijke combinatie van bloedstolsels en een laag aantal bloedplaatjes. Mensen onder de 60 zijn, zouden het vaccin alleen nog kunnen krijgen na overleg met hun arts, adviseert de Stiko.
NOS
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_199314711
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Met een veel hoger dodencijfer kan alles. Maar feiten glijden van je af, lijkt het.
Dat dodencijfer is niet relatief aan aantal besmettingen, maar aan de totale populatie.

Dan ben je echt het verkeerde met elkaar aan het vergelijken, je doet nu net alsof de zorg daar vanwege mindere kwaliteit vanwege evt hogere drukte, meer doden veroorzaakt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199314719
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

:')

Als je denkt dat alles rationeel is afgewogen en er in alle nood is opgeschaald dan geloof je dat ja.
Ik denk dat 1.8% overlijden slechter is dan 1.1% overlijden aan covid en dat ik het voorbeeld van een land met het hogere sterftecijfer niet per definitie wil volgen. Dat cijfer heeft overigens niets met bevolkingsaantallen te maken maar met covid gevallen.

Godzijdank hebben wij er echter niets over te zeggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2021 14:00:27 ]
pi_199314724
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat 1.8% overlijden slechter is dan 1.1% overlijden aan covid en dat ik het voorbeeld van een land met het hogere sterftecijfer niet per definitie wil volgen.

Oh, ik begrijp nu goed, dat jij denkt dat de IFR in Tsjechie 1.8% is en in NL 1,1%?

Dus we hebben hier 44k Covid doden ofzo? Geloof je daar echt in?
pi_199314756
quote:

[..]

Ik denk dat 1.8% overlijden slechter is dan 1.1% overlijden aan covid en dat ik het voorbeeld van een land met het hogere sterftecijfer niet per definitie wil volgen.

Wees eerlijk. Als het OMT en Hugo zich even de moeite hadden genomen om de 1745 tellende expertise bom hier door te nemen was corona nu al verdwenen en waren we de hijgende hond gif al lang vergeten.
pi_199314774
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:01 schreef Questular het volgende:

[..]

Wees eerlijk. Als het OMT en Hugo zich even de moeite hadden genomen om de 1745 tellende expertise bom hier door te nemen was corona nu al verdwenen en waren we de hijgende hond gif al lang vergeten.
Dat wel, ja. Het is schandalig dat het FOK! OMT zo genegeerd wordt door de machthebbers.
pi_199314786
quote:

[..]

Ik denk dat 1.8% overlijden slechter is dan 1.1% overlijden aan covid en dat ik het voorbeeld van een land met het hogere sterftecijfer niet per definitie wil volgen. Dat cijfer heeft overigens niets met bevolkingsaantallen te maken maar met covid gevallen.

Het is maar hoe je meet, dat verschilt heel erg per land en periode, dus het is appels met peren vergelijken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 14:04:38 #11
5428 crew  miss_sly
pi_199314789
quote:

[..]

Like gegeven en QFT.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199314806
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is maar hoe je meet, dat verschilt heel erg per land en periode, dus het is appels met peren vergelijken.
Je zou willen dat je dit nauwkeurig kon meten, dat gaat helaas niet, en de periode zal allicht ook meehelpen ja.. Kan me zomaar voorstellen dat mensen het heftiger krijgen in de winter.

Het WHO kaart aan IFR 0,15%

Pienter onderzoek, waar de NL IFR berekening vandaan komt, schatte in 1 miljoen besmettingen.
Op hetzelfde moment schatte van Dissel zelf dat 3miljoen Nederlanders in aanraking waren geweest met het virus.
Sanquin zijn schatting was ook 3 miljoen besmettingen.

Resulterende in een schatting van het RIVM die 3x hoger was met zijn input dan met input van Sanquin / danwel waar J v Dissel van overtuigd was.

We zaten leuk met een IFR van +- 1.1% te rekenen hier, uiteraard.

Misschien ook goed om te vermelden is dat antistoffen niet altijd te detecteren zijn na een besmetting, de IFR op basis van de input is dus sowieso overschat.

De oversterfte in het land is een magere 10%, mensen aan het einde van hun leven +- allemaal. ik heb er alle vertrouwen in dat dit "saldo" binnen een jaar of 3 is ingelopen, gezien de leeftijd van de risicogroep.

[ Bericht 20% gewijzigd door ludovico op 07-05-2021 14:14:31 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2021 @ 14:09:01 #13
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199314842
quote:

[..]

Hell, met al die kennis hier hadden we waarschijnlijk ook nog de wereldhonger opgelost en waren we nu vakanties aan het plannen naar Mars _O_
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199314861
quote:
7-daags gemiddelde hoger of lager dan een week geleden?
Zitten we in een 'zekere daling'?
--> Groen bij 80% of lager.
IC: 102%
Kliniek: 87%
Begint interessant te worden of men op basis van deze trend (dus klinieken flink dalend nu) versoepelingen aandurft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199314898
Goeie TT, ik moet m'n Pathe Unlimited en Museumkaart nog opzeggen, tot die bewijs-idioterie weg is.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:15:17 #16
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199314908
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:13 schreef Piles het volgende:
Goeie TT, ik moet m'n Pathe Unlimited en Museumkaart nog opzeggen, tot die bewijs-idioterie weg is.
nu doen, anders vergeet je het weer >:)
pi_199314951
quote:

[..]

Ik zie hier toch regelmatig serieus best goede suggesties voorbij komen.
pi_199314954
quote:
Cineville hier. Alleen kwaliteitsfilms natuurlijk. :P

Museumjaarkaart is verlopen dus hoef ik niet af te zeggen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:18:15 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199314957
quote:
80s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:09 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hell, met al die kennis hier hadden we waarschijnlijk ook nog de wereldhonger opgelost en waren we nu vakanties aan het plannen naar Mars _O_
Elementary, my dear Watson.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:19:01 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199314969
https://www.thelancet.com(...)(21)00947-8/fulltext

'
Fresh off the press. Another “real time” study. From Israel, where the UK variant is prevalent (no data for the South African variant).

-Good efficiency across all age groups
-2 doses: 95% risk reduction of infections, 97% reduction of symptomatic infections, 97-98% reduction in hospitalization / ICU / death
-1 dose was less effective: 58% risk reduction in infections, 76-77% reduction in hospitalization / deaths
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 14:19:42 #21
5428 crew  miss_sly
pi_199314973
Goede actie:

quote:
Friese GGD wil met bus langs bij ouderen zonder vaccinatie
De Friese GGD wil met een grote bus bij 65-plussers langsrijden die geen vaccinatie gehaald hebben, terwijl ze er wel een uitnodiging voor kregen. Volgens de GFGD hebben relatief veel ouderen geen gehoor gegeven aan de vaccinatie-uitnodiging. Ze wonen vaak in afgelegen gebieden of wijken waar veel mensen geen eigen vervoer hebben. De bus als priklocatie zou voor hen de drempel kunnen verlagen.

In de bus, die eind mei zou moeten gaan rijden, kunnen dagelijks circa 100 mensen gevaccineerd worden.
NOS.nl liveblog
pi_199314975
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Begint interessant te worden of men op basis van deze trend (dus klinieken flink dalend nu) versoepelingen aandurft.
Ik denk dat ze over een weekje of twee pas gaan versoepelen als de cijfers dalende blijven.

Kan alleen dat ze héél misschien de eindtijd van terrassen gaan aanpassen naar 8 uur voor die tijd. Al hoop ik uiteraard op eerdere versoepelingen; ik denk dat dat wel zou moeten kunnen eigenlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2021 14:20:56 ]
pi_199315044
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat ze over een weekje of twee pas gaan versoepelen als de cijfers dalende blijven.

Kan alleen dat ze héél misschien de eindtijd van terrassen gaan aanpassen naar 8 uur voor die tijd. Al hoop ik uiteraard op eerdere versoepelingen; ik denk dat dat wel zou moeten kunnen eigenlijk.
Denk het ook wel, IC's zijn iig stabiel genoeg en nieuwe opnames klinieken dalende. Dat moet voor lucht zorgen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199315049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Inmiddels zitten we al 5 maanden in fokkin lockdown en nog willen we er geen einde aan maken :(
Weet je nog, dat hugo het had over zaken die open kunnen met pasen.
Dat is alweer 2,5 maand geleden.
pi_199315062
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Denk het ook wel, IC's zijn iig stabiel genoeg en nieuwe opnames klinieken dalende. Dat moet voor lucht zorgen..
Ze kunnen toch pas echt versoepelen als die testwet is aangenomen. Anders heeft dat ook geen zin meer.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:27:39 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199315078
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:19 schreef miss_sly het volgende:
Goede actie:
[..]

NOS.nl liveblog
Eens!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199315087
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Ze kunnen toch pas echt versoepelen als die testwet is aangenomen. Anders heeft dat ook geen zin meer.
Is er zondag nog een besluit, we gaan het toch per week bekijken?
Dus waarom zou het niet open kunnen vanaf 11? of 18 mei.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:28:23 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199315089
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Uiteraard, oorzaak en gevolg worden weer eens omgedraaid door die prutsers in Den Haag.
pi_199315094
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Inmiddels zitten we al 5 maanden in fokkin lockdown en nog willen we er geen einde aan maken :(
Weet je nog, dat hugo het had over zaken die open kunnen met pasen.
Dat is alweer 2,5 maand geleden.
Ik vind ook dat ze te langzaam versoepelen en ik ben niet bepaald de grootste fan van Hugo, maar ik mag toch nog steeds hopen dat iedereen in het kabinet het liefst morgen af zou zijn van de crisis. Ze zijn doorgeslagen in voorzichtigheid, maar ik denk niet dat het een kwestie is van ''willen''.
pi_199315114
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:56 schreef ondeugend het volgende:
AZ en Jansen alleen voor mensen boven de 60 in Duitsland

[ twitter ]
[..]

NOS
Las gister over az wat anders. :?
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 14:32:20 #31
332671 crew  indiaantje89
pi_199315141
https://www.ad.nl/rotterd(...)ngfestival~ade522ee/

Was dit al geplaatst? Wat de fuck is deze? Als we op die manier moeten discrimineren laat dan gewoon niemand toe :O. Nu had ik toch geen ambitie om naar het songfestival te gaan, maar mijn dochter is niet patiënt dus ik trek dit soort uitsluitingen erg slecht.
pi_199315149
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vind ook dat ze te langzaam versoepelen en ik ben niet bepaald de grootste fan van Hugo, maar ik mag toch nog steeds hopen dat iedereen in het kabinet het liefst morgen af zou zijn van de crisis. Ze zijn doorgeslagen in voorzichtigheid, maar ik denk niet dat het een kwestie is van ''willen''.
Dat is een goede samenvatting. Ze willen er uiteraard wel vanaf, maar ze zijn compleet doorgeslagen in de voorzichtigheid.

Ik ben heel benieuwd hoe de andere landen de zomer voor zich gaan zien. (en dan niet de proefballonnetjes)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:34:02 #33
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199315160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:32 schreef indiaantje89 het volgende:

Was dit al geplaatst? Wat de fuck is deze? Als we op die manier moeten discrimineren laat dan gewoon niemand toe :O. Nu had ik toch geen ambitie om naar het songfestival te gaan, maar mijn dochter is niet patiënt dus ik trek dit soort uitsluitingen erg slecht.
Artikel 1 kunnen we ook beter schrappen... :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199315172
quote:

Eens hoor, het is natuurlijk wel een regel voor de Bühne. Ze mogen niet zomaar je medische gegevens raadplegen.

En ik ben absoluut tegen 2deling, maar de overheid lijkt daar liever voor te kiezen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199315179
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:19 schreef miss_sly het volgende:
Goede actie:
[..]

NOS.nl liveblog
Ah fijn, en dan stoppen ze met die bus voor de deur en weet de hele straat dat jij je niet hebt laten vaccineren, goed over nagedacht inderdaad.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:36:13 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199315188
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens hoor, het is natuurlijk wel een regel voor de Bühne. Ze mogen niet zomaar je medische gegevens raadplegen.

En ik ben absoluut tegen 2deling, maar de overheid lijkt daar liever voor te kiezen?
Omdat men compleet is doorgeslagen naar rigide alles micromanagen want stel je voor dat er iemand met corona is en dat er een paar mensen besmet zouden raken.
pi_199315198
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De IC's zijn niet stabiel genoeg helaas, vorige keer zagen we ook een daling, ik was ook positief, helaas te vroeg gejuicht....
Neem trouwens niet weg dat ik gewoon voor versoepelingen ben.
pi_199315216
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het afgelopen jaar was een tweedeling echt out of the question. Met een reden natuurlijk. Blijf het jammer vinden dat het nu andersom opeens geen probleem is. Maar dat is hier vaker besproken.
pi_199315234
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah fijn, en dan stoppen ze met die bus voor de deur en weet de hele straat dat jij je niet hebt laten vaccineren, goed over nagedacht inderdaad.
Ja, daar is over nagedacht. Dat die bus voor je huis stopt was eenvoudig te vermijden geweest door gewoon op te komen dagen voor je vaccinatie. En als je er een probleem mee hebt dat de hele straat het te weten komt dan kun je alsnog een afspraak maken om dat te vermijden. Of contact opnemen en duidelijk maken dat je geen vaccinatie wil. Toch?
pi_199315248
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het afgelopen jaar was een tweedeling echt out of the question. Met een reden natuurlijk. Blijf het jammer vinden dat het nu andersom opeens geen probleem is. Maar dat is hier vaker besproken.
Ik vraag me werkelijk waar af, waarom men nu ineens deze kant doorgeslagen is, is dat om dat er een paar legermannen vuistdiep bij Rutte, de Jonge en VWS binnen gezeten hebben?
pi_199315249
quote:

Volgens mij heeft het met een stukje aansprakelijkheid te maken, stel je voor dat zo een dikkert op een test event ziek word, dan heb je een probleem.
pi_199315268
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, daar is over nagedacht. Dat die bus voor je huis stopt was eenvoudig te vermijden geweest door gewoon op te komen dagen voor je vaccinatie. En als je er een probleem mee hebt dat de hele straat het te weten komt dan kun je alsnog een afspraak maken om dat te vermijden. Of contact opnemen en duidelijk maken dat je geen vaccinatie wil. Toch?
Zover ik weet hebben we geen vaccinatie verplichting in Nederland, kortom het is eigen keuze of iemand zich wil laten vaccineren.
pi_199315269
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dus jij leest dit alsof ze actief, zonder afspraak, bij mensen thuis langsgaan die niet gevaccineerd zijn?
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:41:28 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199315274
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het met een stukje aansprakelijkheid te maken, stel je voor dat zo een dikkert op een test event ziek word, dan heb je een probleem.
En als een dun iemand ziek wordt niet?
pi_199315279
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus jij leest dit alsof ze actief, zonder afspraak, bij mensen thuis langsgaan die niet gevaccineerd zijn?
Geen idee, het zou me niet verbazen met zoveel knulligheid.
pi_199315295
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En als een dun iemand ziek wordt niet?
Het gaat erom dat je met die testlabs gedrag onderzoekt, daar wil je liever geen kwetsbare groepen bij, geld overigens niet allen voor ouderen, maar volgens mij ook voor ouderen, en ik meen ook zwangerige vrouwen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:43:21 #47
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199315302
Het aantal besmettingen blijft hoog. De druk op de ziekenhuizen blijft onacceptabel hoog. Logisch dat je dan voorzichtig bent qua versoepelen.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 14:43:52 #48
pi_199315303
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Welke aansprakelijkheid? Een dikkertje kan ook gewoon in de supermarkt ziek worden. Hij heeft zich tenslote laten testen net zoals alle anderen dus moet het geen probleem zijn. Wat is een onderzoek als je bij voorbaat al mensen uitsluit?

En genoeg dikkertjes die covid kunnen krijgen waar niks mee aan de hand is. Mijn dochter is geen dikkertje maar een nier patiënt, kan ze ook niks aan doen. Gaan we die straks ook weigeren als ze ergens heen wil?
pi_199315306
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geen idee, het zou me niet verbazen met zoveel knulligheid.
Dus voor de helderheid, jij denkt echt dat de GGD met een bus door Friesland gaat touren om individuele ongevaccineerde mensen op te sporen en langs hun huis te gaan om te vragen of ze toch niet alsnog een vaccinatie willen?

En dat vind jij plausibeler dan een bus die door Friesland gaat touren om bij specifieke dorpen (en niet individuen) langs te gaan?
pi_199315308
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zover ik weet hebben we geen vaccinatie verplichting in Nederland, kortom het is eigen keuze of iemand zich wil laten vaccineren.
Ja, dat klopt. Dus je kan gewoon even bellen dat je geen behoefte hebt aan vaccinatie, dan komt de bus ook niet langs. Kleine moeite, lijkt mij.

Maar mischien is het wel prettig voor de rest van de straat om te weten dat jij geen vaccinatie hebt, tenslotte is vrijheid van keuze geen vrijheid van consequenties. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2021 14:46:01 ]
pi_199315324
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:43 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Welke aansprakelijkheid? Een dikkertje kan ook gewoon in de supermarkt ziek worden. Hij heeft zich tenslote laten testen net zoals alle anderen dus moet het geen probleem zijn. Wat is een onderzoek als je bij voorbaat al mensen uitsluit?

En genoeg dikkertjes die covid kunnen krijgen waar niks mee aan de hand is. Mijn dochter is geen dikkertje maar een nier patiënt, kan ze ook niks aan doen. Gaan we die straks ook weigeren als ze ergens heen wil?
Dit is een karikatuur van het punt.

Het lijkt me op zich logisch om risicogroepen uit te sluiten van een experiment, niet? Ook bij de trials voor de vaccins worden in principe alleen gezonde mensen toegelaten.
pi_199315329
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:43 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Omdat op sommige test events men bewust geen regels oplegt, kortom je laat mensen bewust meer risico lopen, het is niet dat ik dit verzin, zo is het gewoon door de organisatie uitgelegt.
pi_199315357
En voor de duidelijkheid. Er hoeft helemaal niet gespeculeerd te worden, want het antwoord staat gewoon op de site van de GGD Friesland: https://www.ggdfryslan.nl(...)og-dichter-bij-huis/

quote:
Om voor een prik in de vaccinatiebus in aanmerking te komen, is een uitnodiging van het RIVM nodig. Ook moet een ID-bewijs worden meegenomen. Vooraf een afspraak maken is echter niet nodig. Wel wordt meteen een afspraak voor de tweede prik gemaakt. De Rijksoverheid bepaalt wie wanneer aan de beurt is voor een vaccinatie.

In de bus is, net als op de reguliere vaccinatielocaties, een wachtruimte voor nazorg aanwezig. Ook zijn een arts en EHBO paraat. De bus staat op plaatsen waar relatief veel 65-plussers nog geen gebruik hebben gemaakt van de uitnodiging. Bijvoorbeeld in afgelegen gebieden of in wijken waar veel mensen geen eigen vervoer hebben.

Vooraf wordt aangekondigd wanneer de bus waar staat. “De verwachting is dat we in de zomer nog makkelijker kunnen vaccineren, als iedereen een uitnodiging heeft gehad. We willen zo veel mogelijk mensen de mogelijkheid bieden’’, aldus Van Mourik.
Dus nog los van het feit dat men dit ook zelf op had kunnen zoeken (i.p.v. door speculatie broodjeaapverhalen de wereld in te slingeren) vind ik het schrijnend dat sommigen zó wantrouwend zijn dat ze het zelfs aannemelijk vinden dat GGD's als een soort gestapo Nederland door zouden trekken om ongevaccineerden op te sporen. :')
pi_199315359
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Dus je kan gewoon even bellen dat je geen behoefte hebt aan vaccinatie, dan komt de bus ook niet langs. Kleine moeite, lijkt mij.

Maar mischien is het wel prettig voor de rest van de straat om te weten dat jij geen vaccinatie hebt, tenslotte is vrijheid van keuze geen vrijheid van consequenties. :P
Sommige mensen willen ook niet vastgelegt hebben dat ze geen zin hebben in een vaccinatie.
Lees nu dat die bus niet bij de mensen langs gaat overigens, maar goed dat ze nu pas gaan nadenken over dit probleem zegt alweer genoeg, 2 maanden terug heb ik de oplossing al gegeven: Geef mensen ook een voucher die ze kunnen gebruiken voor een taxi, maar het is allemaal heel ingewikkelt voor ze.
pi_199315363
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
En voor de duidelijkheid. Er hoeft helemaal niet gespeculeerd te worden, want het antwoord staat gewoon op de site van de GGD Friesland: https://www.ggdfryslan.nl(...)og-dichter-bij-huis/
[..]

Dus nog los van het feit dat men dit ook zelf op had kunnen zoeken (i.p.v. door speculatie broodjeaapverhalen de wereld in te slingeren) vind ik het schrijnend dat sommigen zó wantrouwend zijn dat ze het zelfs aannemelijk vinden dat GGD's als een soort gestapo Nederland door zouden trekken om ongevaccineerden op te sporen. :')
Dank voor het opzoeken ;)
pi_199315370
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vraag me werkelijk waar af, waarom men nu ineens deze kant doorgeslagen is, is dat om dat er een paar legermannen vuistdiep bij Rutte, de Jonge en VWS binnen gezeten hebben?
Is me ook een raadsel.

Beste wat ik me kan bedenken is dat ze oprechte zorgen hebben over mutaties en long covid (ed) bij gezonde volwassenen (natuurlijk geholpen door het doemdenken van oa het OMT). Anders snap ik niet waarom we deze zomer (en wellicht daarna zelfs) vast moeten zitten aan een testsamenleving (ziekenhuizen moeten het van de zomer gewoon aankunnen als cijfers dalen en het aantal gevaccineerden ook stijgt). Denk niet dat ze er financieel op vooruit gaan namelijk. Je zou denken dat ze er juist het meeste op vooruit gaan als alles weer normaler open kan zonder testsamenleving.

Plus dat het niet enkel NL is natuurlijk; ik zie heel Europa wel werken met vaccinatiepaspoorten deze zomer. Vraag me alleen af hoeveel landen ook echt in eigen land overgaan naar een testsamenleving. Duitsland sowieso, verder afwachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2021 14:51:55 ]
pi_199315373
quote:
[..]

Dan moet je daar de gene die dit soort berichten post op aanspreken, ik had het inmiddels zelf ook wel gevonden.
pi_199315384
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Sommige mensen willen ook niet vastgelegt hebben dat ze geen zin hebben in een vaccinatie.
Lees nu dat die bus niet bij de mensen langs gaat overigens, maar goed dat ze nu pas gaan nadenken over dit probleem zegt alweer genoeg, 2 maanden terug heb ik de oplossing al gegeven: Geef mensen ook een voucher die ze kunnen gebruiken voor een taxi, maar het is allemaal heel ingewikkelt voor ze.
Nee hoor er is allemaal aan gedacht. Er zijn diversen oplossingen, als het niet lukt is het rode kruis ingeschakeld.

https://www.rodekruis.nl/(...)natie-hoe-werkt-het/
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 14:51:22 #59
pi_199315393
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is een karikatuur van het punt.

Het lijkt me op zich logisch om risicogroepen uit te sluiten van een experiment, niet? Ook bij de trials voor de vaccins worden in principe alleen gezonde mensen toegelaten.
Wat voor experiment? Als medewerker van een fieldlab evenement hoef je niet eens getest te worden :'). En wanneer mag "het dikkertje" dan wel naar een event? Misschien zijn er wel dikkertjes die al te graag mee werken aan zo'n onderzoek. Het is niet aan ons of wie dan ook om het dikkertje uit te sluiten. Pure discriminatie.
pi_199315399
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:48 schreef raptorix het volgende:
maar goed dat ze nu pas gaan nadenken over dit probleem zegt alweer genoeg
Volgens mij zegt het genoeg over jou als je denkt dat omdat het vandaag in het nieuws is, ze ook pas vandaag begonnen zijn met nadenken.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 14:52:11 #61
5428 crew  miss_sly
pi_199315401
quote:
[..]

Het is dus net als de bus voor het bevolkingsonderzoek borstkanker?
Goed geregeld!
pi_199315407
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Plus dat het niet enkel NL is natuurlijk; ik zie heel Europa wel werken met vaccinatiepaspoorten deze zomer. Vraag me alleen af hoeveel landen ook echt in eigen land overgaan naar een testsamenleving. Duitsland sowieso, verder afwachten.
Vaccinatiepaspoort voor reizen kunnen de meesten ook nog wel begrijpen, geen paspoort, dan testen

Wat ik hoor van Duitsers die ik ken is het nog allerminst zeker hoe het in Duitsland gaat, sowieso doen veel deelstaten hele andere dingen.
pi_199315408
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee hoor er is allemaal aan gedacht. Er zijn diversen oplossingen, als het niet lukt is het rode kruis ingeschakeld.

https://www.rodekruis.nl/(...)natie-hoe-werkt-het/
Dan falen ze kennelijk in hun communicatie, genoeg ouderen gehoord die wachten tot ze dichterbij worden gevaccineerd, kennelijk vragen ze helemaal niet zo expliciet: Heeft u hulp bij vervoer nodig, misschien dat ze nu het protocol gewijzigt hebben, maar toen mijn ouders een afspraak maakte was dat zeker niet het geval.
pi_199315415
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat voor experiment?
Fieldlabs zijn experimenten.

Risicogroepen zijn uitgesloten. (Ernstig) overgewicht is geclassificeerd als risicogroep.
pi_199315447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is dus net als de bus voor het bevolkingsonderzoek borstkanker?
Goed geregeld!
Vraag me af wat die chauffeur op zijn LinkedIn heeft staan: Chauffeur op een KK Bus ;)
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:56:10 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199315458
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat het in Tsjechië wel gaat?
Nagevraagd, serieus, en de Tsjechen hebben geen flauw idee waar je het over hebt. Die kijken veel meer naar hoe Duitsland en Nederland dit regelen qua zorg en zien zichzelf verre van gidsland.

Tevens compleet andere criteria om op te nemen (veel meer opnames, die bij ons thuis zouden blijven) en qua zorg in het ziekenhuis.
Compleet anders geregeld daar, hele zorgsysteem.
En dus dat hogere risico op sterfte bij Covid, terwijl je zorgt krijgt.
Tsja

Genoeg wel zo hierover denk ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199315465
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vaccinatiepaspoort voor reizen kunnen de meesten ook nog wel begrijpen, geen paspoort, dan testen

Wat ik hoor van Duitsers die ik ken is het nog allerminst zeker hoe het in Duitsland gaat, sowieso doen veel deelstaten hele andere dingen.
Want vaccinatie paspoorten bestonden nog niet? En waarom heb je daar een wet voor nodig?
pi_199315469
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan falen ze kennelijk in hun communicatie, genoeg ouderen gehoord die wachten tot ze dichterbij worden gevaccineerd, kennelijk vragen ze helemaal niet zo expliciet: Heeft u hulp bij vervoer nodig, misschien dat ze nu het protocol gewijzigt hebben, maar toen mijn ouders een afspraak maakte was dat zeker niet het geval.
Het nieuwsbericht is van 2 februari. Dus het is al een tijdje
Maar leer mij ouderen kennen, daar ligt meestal wil niet nog naast kan niet op het kerkhof, dus die geven het vaak sneller op de wat jongere generatie zal doen, als het niet helemaal in het straatje past.

Laten we gewoon hopen dat de GGD bezig blijft met dat soort veegacties, drempels die voor sommige heel klein zijn, zijn voor andere weer te groot, zo is het nu eenmaal.
pi_199315474
Ironisch genoeg kon je vrij reizen toen er geen uitzicht op een vaccin/testen was, en nu we bijna klaar zijn wil men allemaal reisbeperkingen.... Bijzonder zeg....
pi_199315483
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vraag me af wat die chauffeur op zijn LinkedIn heeft staan: Chauffeur op een KK Bus ;)
:D
pi_199315485
quote:
Ik neig er intussen naar om ook alle abonnementen op te zeggen waar ik niks mee kan zonder 'gezondheidspaspoort'. Ik heb er nogal wat. Ik heb ze vorig jaar bewust door laten lopen, maar genoeg is genoeg.
pi_199315486
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Nagevraagd, serieus, en de Tsjechen hebben geen flauw idee waar je het over hebt. Die kijken veel meer naar hoe Duitsland en Nederland dit regelen qua zorg en zien zichzelf verre van gidsland.

Tevens compleet andere criteria om op te nemen (veel meer opnames, die bij ons thuis zouden blijven) en qua zorg in het ziekenhuis.
Compleet anders geregeld daar, hele zorgsysteem.
En dus dat hogere risico op sterfte bij Covid, terwijl je zorgt krijgt.
Tsja

Genoeg wel zo hierover denk ik
Ze zijn ook verre van Gidsland, het is daar tifus druk en bijna niet te behappen, dat was het punt ook niet van mijn comments. Het punt is, dat zij in die benarde situatie, het nog weten bol te werken, dat is knap. En dat gegeven sterkt mij in de mening dat wij onze capaciteit nog zouden kunnen opschalen als het echt moet, derhalve, is het een beleidskeuze dat daar niet voor wordt gekozen, ondanks evt kwaliteitsverlies, en dat dus verkozen wordt boven urgente zorg.

Ik vind dat stuitend, iemand in dit topic poste net nog een verhaal van 3 maanden wachten op behandeling van een 19 jarige student, waar ben je dan mee bezig?
pi_199315488
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:
Maar leer mij ouderen kennen, daar ligt meestal wil niet nog naast kan niet op het kerkhof, dus die geven het vaak sneller op de wat jongere generatie zal doen, als het niet helemaal in het straatje past.
Mijn oma gaf het bellen naar de GGD al op toen er op het automatische bandje gezegd werd "for English, press 1".
pi_199315492
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het nieuwsbericht is van 2 februari. Dus het is al een tijdje

Laten we gewoon hopen dat de GGD bezig blijft met dat soort veegacties, drempels die voor sommige heel klein zijn, zijn voor andere weer te groot, zo is het nu eenmaal.
En daaarom heeft het RIVM gedragsonderzoekers in dienst, die dachten van te voren: Oh als je een brief stuurt, en het lukt de eerste keer niet, dan gaan ze het vast nog 7 dagen op rij proberen. Tjah
pi_199315497
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef raptorix het volgende:
Ironisch genoeg kon je vrij reizen toen er geen uitzicht op een vaccin/testen was, en nu we bijna klaar zijn wil men allemaal reisbeperkingen.... Bijzonder zeg....
Vrij reizen bestaat al geruime tijd niet meer, volgens mij. Er waren beperkingen begin vorig jaar, toen even niet of minder en in het najaar weer volop en die zijn nog niet echt afgenomen behalve voor een heel klein aantal landen die als veilig beschouwd worden.
pi_199315499
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vrij reizen bestaat al geruime tijd niet meer, volgens mij. Er waren beperkingen begin vorig jaar, toen even niet of minder en in het najaar weer volop en die zijn nog niet echt afgenomen behalve voor een heel klein aantal landen die als veilig beschouwd worden.
Daarnaast hebben we gezien wat het vrij reizen ons opgeleverd heeft afgelopen zomer.
pi_199315502
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja, ik ga er van uit dat ik in juli of augustus wel gevaccineerd ben. Wil voor die tijd wel op vakantie, maar dan stoort het me niet dat ik me moet laten testen. Zolang ik maar niet in quarantaine hoef. Voor hele grote evenementen zou ik het ook nog wel snappen tot eind juni/juli. Maar voor al het andere vind ik het de grootste onzin. En in Duitsland helemaal kwalijk dat het daar nog extremer is.

Ongerelateerd trouwens, maar benieuwd of iemand het durft te gokken. Volgens Hugo gaat dat vaccinatiepaspoort op Europees niveau in vanaf 21 juni. Vooralsnog hebben wij een trip naar Frankrijk staan (trein) op 20 juni. Ergens wel hoop dat dat door kan gaan. Maar er is dan officieel nog geen vaccinatiepaspoort.
Frankrijk laat vanaf 9 juni (vooralsnog) weer toeristen toe met een green pass (wat gok ik gewoon een andere naam is van het Europese vaccinatiepaspoort), maar dat paspoort is dan nog niet actief. Denk je dat we dan ook gewoon naar binnen kunnen met een normale PCR test zonder in quarantaine te hoeven? Benieuwd hoe dat gaat werken.
pi_199315506
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mensen zijn vorige zomer gewoon uitgebreid op vliegvakantie geweest, of met de auto, van de zomer waren er naar mijn weten zat plekken in het buitenland waar je heen kon.
pi_199315511
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Daarnaast hebben we gezien wat het vrij reizen ons opgeleverd heeft afgelopen zomer.
Nou wat dan?
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:00:49 #80
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199315513
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

#vuistdiep
pi_199315516
Present.
pi_199315524
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:00 schreef Zipportal het volgende:
Present.
#telaat!
pi_199315529
User @Zipportal en ik zijn er alvast voor de cijfers
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2021 @ 15:02:18 #84
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199315539
quote:
Geen plexischermen op terrassen? Plexikwestie stuit op veel onbegrip, burgemeesters gaan regel niet handhaven

In verschillende steden en gemeenten zullen de burgemeesters het voorlopig toelaten dat cafés en restaurants met plexischermen op hun terras werken om zo meer tafels te kunnen plaatsen, afgeschermd van elkaar op minder dan anderhalve meter afstand. Nochtans mag dat strikt genomen niet, volgens de regels beslist op het Overlegcomité. Maar die regel werd pas vanmorgen duidelijk, op één dag voor de heropening van de horecaterrassen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/07/reax-plexi/
Mooi woord wel, Plexikwestie _O_
_____
pi_199315543
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou wat dan?
Een enorme toename in covid gevallen om te beginnen in het najaar.
pi_199315548
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef raptorix het volgende:
Het grappige is dat Gran Canaria in belgië sinds deze week alweer op geel staat, en je dus als belg geen quarantaineplicht hebt bij terugkomst. (een sneltest is nog wel nodig om Gran Canaria in te komen).

Dus het gaat sowieso een puinhoop worden als elk land afzonderlijke dingen gaat beslissen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:03:58 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199315561
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het grappige is dat Gran Canaria in belgië sinds deze week alweer op geel staat, en je dus als belg geen quarantaineplicht hebt bij terugkomst. (een sneltest is nog wel nodig om Gran Canaria in te komen).

Dus het gaat sowieso een puinhoop worden als elk land afzonderlijke dingen gaat beslissen.
Dat gaat gewoon gebeuren, kun je donder op zeggen.
pi_199315569
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En denk je dat dat kwam omdat die mensen dat uit het buitenland mee namen? Dat we in Nederland heel weinig gevallen hadden, en in het buitenland heel weinig?
pi_199315572
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Samen met chlamydia de minste populaire dingen die afgelopen zomer meegenomen zijn uit Spanje door jongeren. ;)
pi_199315578
quote:

[..]

Dat is ook waarom men het EU wijd geregeld wil hebben. Of dat gaat lukken moeten we nog wel afwachten.
pi_199315582
quote:

[..]

Heb ik al voor gewaarschuwd, als Spanje zegt: Kom maar, dan denkt Griekenland, ja fuck it, dan hier ook open.
pi_199315590
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is ook waarom men het EU wijd geregeld wil hebben. Of dat gaat lukken moeten we nog wel afwachten.
Wat wil je precies regelen? Met welke doelstelling?
pi_199315612
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat wil je precies regelen? Met welke doelstelling?
Sorry? Wat wil IK regelen? Volgens mij heb ik nooit gezegd dat IK iets wil regelen. De Commissie heeft dat voorstel al gedaan, het EP heeft het goedgekeurt en het ligt nu bij de lidstaten.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:07:50 #94
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199315615
Prachtige cijfers _O_

Bordelen open _O_
De Wallen open _O_
pi_199315618
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
User @:zipportal en ik zijn er alvast voor de cijfers
FOK OMT-Team is weer compleet.
pi_199315632
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:07 schreef Zipportal het volgende:

[..]

FOK OMT-Team is weer compleet.
Helaas moet ik een boete opleggen, 15:00 uur, is niet 57 seconden later, we mogen in deze fase niet verslappen!
pi_199315633
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mensen zijn vorige zomer gewoon uitgebreid op vliegvakantie geweest, of met de auto, van de zomer waren er naar mijn weten zat plekken in het buitenland waar je heen kon.
Ik heb in september nog door europa gereden, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Italie bezocht, op hier en daar een mondkapje op na was er niets aan de hand.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Miss 200.000.000! vrijdag 7 mei 2021 @ 15:09:26 #98
367000 roos94
pi_199315635
Goede cijfers. 18 mei stap twee dus.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:09:31 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199315636
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:07 schreef Oliver23 het volgende:
Prachtige cijfers _O_

Bordelen open _O_
De Wallen open _O_
Borrelen open heb ik dan toch liever
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2021 @ 15:10:01 #100
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199315643
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb ik al voor gewaarschuwd, als Spanje zegt: Kom maar, dan denkt Griekenland, ja fuck it, dan hier ook open.
En dan krijg je daaropvolgend weer Turkije die ook een graantje wil meepikken en toeristen een gratis vaccinatie aanbiedt als ze daar naartoe gaan etc.
_____
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')