Daarnaast hebben we gezien wat het vrij reizen ons opgeleverd heeft afgelopen zomer.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vrij reizen bestaat al geruime tijd niet meer, volgens mij. Er waren beperkingen begin vorig jaar, toen even niet of minder en in het najaar weer volop en die zijn nog niet echt afgenomen behalve voor een heel klein aantal landen die als veilig beschouwd worden.
Ja, ik ga er van uit dat ik in juli of augustus wel gevaccineerd ben. Wil voor die tijd wel op vakantie, maar dan stoort het me niet dat ik me moet laten testen. Zolang ik maar niet in quarantaine hoef. Voor hele grote evenementen zou ik het ook nog wel snappen tot eind juni/juli. Maar voor al het andere vind ik het de grootste onzin. En in Duitsland helemaal kwalijk dat het daar nog extremer is.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vaccinatiepaspoort voor reizen kunnen de meesten ook nog wel begrijpen, geen paspoort, dan testen
Wat ik hoor van Duitsers die ik ken is het nog allerminst zeker hoe het in Duitsland gaat, sowieso doen veel deelstaten hele andere dingen.
Mensen zijn vorige zomer gewoon uitgebreid op vliegvakantie geweest, of met de auto, van de zomer waren er naar mijn weten zat plekken in het buitenland waar je heen kon.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vrij reizen bestaat al geruime tijd niet meer, volgens mij. Er waren beperkingen begin vorig jaar, toen even niet of minder en in het najaar weer volop en die zijn nog niet echt afgenomen behalve voor een heel klein aantal landen die als veilig beschouwd worden.
Nou wat dan?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarnaast hebben we gezien wat het vrij reizen ons opgeleverd heeft afgelopen zomer.
#vuistdiepquote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk waar af, waarom men nu ineens deze kant doorgeslagen is, is dat om dat er een paar legermannen vuistdiep bij Rutte, de Jonge en VWS binnen gezeten hebben?
Mooi woord wel, Plexikwestiequote:Geen plexischermen op terrassen? Plexikwestie stuit op veel onbegrip, burgemeesters gaan regel niet handhaven
In verschillende steden en gemeenten zullen de burgemeesters het voorlopig toelaten dat cafés en restaurants met plexischermen op hun terras werken om zo meer tafels te kunnen plaatsen, afgeschermd van elkaar op minder dan anderhalve meter afstand. Nochtans mag dat strikt genomen niet, volgens de regels beslist op het Overlegcomité. Maar die regel werd pas vanmorgen duidelijk, op één dag voor de heropening van de horecaterrassen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/07/reax-plexi/
Het grappige is dat Gran Canaria in belgië sinds deze week alweer op geel staat, en je dus als belg geen quarantaineplicht hebt bij terugkomst. (een sneltest is nog wel nodig om Gran Canaria in te komen).quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef raptorix het volgende:
Ironisch genoeg kon je vrij reizen toen er geen uitzicht op een vaccin/testen was, en nu we bijna klaar zijn wil men allemaal reisbeperkingen.... Bijzonder zeg....
Dat gaat gewoon gebeuren, kun je donder op zeggen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het grappige is dat Gran Canaria in belgië sinds deze week alweer op geel staat, en je dus als belg geen quarantaineplicht hebt bij terugkomst. (een sneltest is nog wel nodig om Gran Canaria in te komen).
Dus het gaat sowieso een puinhoop worden als elk land afzonderlijke dingen gaat beslissen.
En denk je dat dat kwam omdat die mensen dat uit het buitenland mee namen? Dat we in Nederland heel weinig gevallen hadden, en in het buitenland heel weinig?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een enorme toename in covid gevallen om te beginnen in het najaar.
Samen met chlamydia de minste populaire dingen die afgelopen zomer meegenomen zijn uit Spanje door jongeren.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een enorme toename in covid gevallen om te beginnen in het najaar.
Dat is ook waarom men het EU wijd geregeld wil hebben. Of dat gaat lukken moeten we nog wel afwachten.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het grappige is dat Gran Canaria in belgië sinds deze week alweer op geel staat, en je dus als belg geen quarantaineplicht hebt bij terugkomst. (een sneltest is nog wel nodig om Gran Canaria in te komen).
Dus het gaat sowieso een puinhoop worden als elk land afzonderlijke dingen gaat beslissen.
Heb ik al voor gewaarschuwd, als Spanje zegt: Kom maar, dan denkt Griekenland, ja fuck it, dan hier ook open.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat wil je precies regelen? Met welke doelstelling?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook waarom men het EU wijd geregeld wil hebben. Of dat gaat lukken moeten we nog wel afwachten.
Sorry? Wat wil IK regelen? Volgens mij heb ik nooit gezegd dat IK iets wil regelen. De Commissie heeft dat voorstel al gedaan, het EP heeft het goedgekeurt en het ligt nu bij de lidstaten.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat wil je precies regelen? Met welke doelstelling?
FOK OMT-Team is weer compleet.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
User @:zipportal en ik zijn er alvast voor de cijfers
Helaas moet ik een boete opleggen, 15:00 uur, is niet 57 seconden later, we mogen in deze fase niet verslappen!quote:
Ik heb in september nog door europa gereden, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Italie bezocht, op hier en daar een mondkapje op na was er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mensen zijn vorige zomer gewoon uitgebreid op vliegvakantie geweest, of met de auto, van de zomer waren er naar mijn weten zat plekken in het buitenland waar je heen kon.
Borrelen open heb ik dan toch lieverquote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:07 schreef Oliver23 het volgende:
Prachtige cijfers
Bordelen open
De Wallen open
En dan krijg je daaropvolgend weer Turkije die ook een graantje wil meepikken en toeristen een gratis vaccinatie aanbiedt als ze daar naartoe gaan etc.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 15:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb ik al voor gewaarschuwd, als Spanje zegt: Kom maar, dan denkt Griekenland, ja fuck it, dan hier ook open.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |