Dit is een karikatuur van het punt.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:43 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Welke aansprakelijkheid? Een dikkertje kan ook gewoon in de supermarkt ziek worden. Hij heeft zich tenslote laten testen net zoals alle anderen dus moet het geen probleem zijn. Wat is een onderzoek als je bij voorbaat al mensen uitsluit?
En genoeg dikkertjes die covid kunnen krijgen waar niks mee aan de hand is. Mijn dochter is geen dikkertje maar een nier patiënt, kan ze ook niks aan doen. Gaan we die straks ook weigeren als ze ergens heen wil?
Omdat op sommige test events men bewust geen regels oplegt, kortom je laat mensen bewust meer risico lopen, het is niet dat ik dit verzin, zo is het gewoon door de organisatie uitgelegt.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:43 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Welke aansprakelijkheid? Een dikkertje kan ook gewoon in de supermarkt ziek worden. Hij heeft zich tenslote laten testen net zoals alle anderen dus moet het geen probleem zijn. Wat is een onderzoek als je bij voorbaat al mensen uitsluit?
En genoeg dikkertjes die covid kunnen krijgen waar niks mee aan de hand is. Mijn dochter is geen dikkertje maar een nier patiënt, kan ze ook niks aan doen. Gaan we die straks ook weigeren als ze ergens heen wil?
Dus nog los van het feit dat men dit ook zelf op had kunnen zoeken (i.p.v. door speculatie broodjeaapverhalen de wereld in te slingeren) vind ik het schrijnend dat sommigen zó wantrouwend zijn dat ze het zelfs aannemelijk vinden dat GGD's als een soort gestapo Nederland door zouden trekken om ongevaccineerden op te sporen.quote:Om voor een prik in de vaccinatiebus in aanmerking te komen, is een uitnodiging van het RIVM nodig. Ook moet een ID-bewijs worden meegenomen. Vooraf een afspraak maken is echter niet nodig. Wel wordt meteen een afspraak voor de tweede prik gemaakt. De Rijksoverheid bepaalt wie wanneer aan de beurt is voor een vaccinatie.
In de bus is, net als op de reguliere vaccinatielocaties, een wachtruimte voor nazorg aanwezig. Ook zijn een arts en EHBO paraat. De bus staat op plaatsen waar relatief veel 65-plussers nog geen gebruik hebben gemaakt van de uitnodiging. Bijvoorbeeld in afgelegen gebieden of in wijken waar veel mensen geen eigen vervoer hebben.
Vooraf wordt aangekondigd wanneer de bus waar staat. “De verwachting is dat we in de zomer nog makkelijker kunnen vaccineren, als iedereen een uitnodiging heeft gehad. We willen zo veel mogelijk mensen de mogelijkheid bieden’’, aldus Van Mourik.
Sommige mensen willen ook niet vastgelegt hebben dat ze geen zin hebben in een vaccinatie.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Dus je kan gewoon even bellen dat je geen behoefte hebt aan vaccinatie, dan komt de bus ook niet langs. Kleine moeite, lijkt mij.
Maar mischien is het wel prettig voor de rest van de straat om te weten dat jij geen vaccinatie hebt, tenslotte is vrijheid van keuze geen vrijheid van consequenties.
Dank voor het opzoekenquote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
En voor de duidelijkheid. Er hoeft helemaal niet gespeculeerd te worden, want het antwoord staat gewoon op de site van de GGD Friesland: https://www.ggdfryslan.nl(...)og-dichter-bij-huis/
[..]
Dus nog los van het feit dat men dit ook zelf op had kunnen zoeken (i.p.v. door speculatie broodjeaapverhalen de wereld in te slingeren) vind ik het schrijnend dat sommigen zó wantrouwend zijn dat ze het zelfs aannemelijk vinden dat GGD's als een soort gestapo Nederland door zouden trekken om ongevaccineerden op te sporen.
Is me ook een raadsel.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk waar af, waarom men nu ineens deze kant doorgeslagen is, is dat om dat er een paar legermannen vuistdiep bij Rutte, de Jonge en VWS binnen gezeten hebben?
Dan moet je daar de gene die dit soort berichten post op aanspreken, ik had het inmiddels zelf ook wel gevonden.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
En voor de duidelijkheid. Er hoeft helemaal niet gespeculeerd te worden, want het antwoord staat gewoon op de site van de GGD Friesland: https://www.ggdfryslan.nl(...)og-dichter-bij-huis/
[..]
Dus nog los van het feit dat men dit ook zelf op had kunnen zoeken (i.p.v. door speculatie broodjeaapverhalen de wereld in te slingeren) vind ik het schrijnend dat sommigen zó wantrouwend zijn dat ze het zelfs aannemelijk vinden dat GGD's als een soort gestapo Nederland door zouden trekken om ongevaccineerden op te sporen.
Nee hoor er is allemaal aan gedacht. Er zijn diversen oplossingen, als het niet lukt is het rode kruis ingeschakeld.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sommige mensen willen ook niet vastgelegt hebben dat ze geen zin hebben in een vaccinatie.
Lees nu dat die bus niet bij de mensen langs gaat overigens, maar goed dat ze nu pas gaan nadenken over dit probleem zegt alweer genoeg, 2 maanden terug heb ik de oplossing al gegeven: Geef mensen ook een voucher die ze kunnen gebruiken voor een taxi, maar het is allemaal heel ingewikkelt voor ze.
Wat voor experiment? Als medewerker van een fieldlab evenement hoef je niet eens getest te wordenquote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is een karikatuur van het punt.
Het lijkt me op zich logisch om risicogroepen uit te sluiten van een experiment, niet? Ook bij de trials voor de vaccins worden in principe alleen gezonde mensen toegelaten.
Volgens mij zegt het genoeg over jou als je denkt dat omdat het vandaag in het nieuws is, ze ook pas vandaag begonnen zijn met nadenken.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:48 schreef raptorix het volgende:
maar goed dat ze nu pas gaan nadenken over dit probleem zegt alweer genoeg
Het is dus net als de bus voor het bevolkingsonderzoek borstkanker?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vaccinatiepaspoort voor reizen kunnen de meesten ook nog wel begrijpen, geen paspoort, dan testenquote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Plus dat het niet enkel NL is natuurlijk; ik zie heel Europa wel werken met vaccinatiepaspoorten deze zomer. Vraag me alleen af hoeveel landen ook echt in eigen land overgaan naar een testsamenleving. Duitsland sowieso, verder afwachten.
Dan falen ze kennelijk in hun communicatie, genoeg ouderen gehoord die wachten tot ze dichterbij worden gevaccineerd, kennelijk vragen ze helemaal niet zo expliciet: Heeft u hulp bij vervoer nodig, misschien dat ze nu het protocol gewijzigt hebben, maar toen mijn ouders een afspraak maakte was dat zeker niet het geval.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor er is allemaal aan gedacht. Er zijn diversen oplossingen, als het niet lukt is het rode kruis ingeschakeld.
https://www.rodekruis.nl/(...)natie-hoe-werkt-het/
Fieldlabs zijn experimenten.quote:
Vraag me af wat die chauffeur op zijn LinkedIn heeft staan: Chauffeur op een KK Busquote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is dus net als de bus voor het bevolkingsonderzoek borstkanker?
Goed geregeld!
Nagevraagd, serieus, en de Tsjechen hebben geen flauw idee waar je het over hebt. Die kijken veel meer naar hoe Duitsland en Nederland dit regelen qua zorg en zien zichzelf verre van gidsland.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 13:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat het in Tsjechië wel gaat?
Want vaccinatie paspoorten bestonden nog niet? En waarom heb je daar een wet voor nodig?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vaccinatiepaspoort voor reizen kunnen de meesten ook nog wel begrijpen, geen paspoort, dan testen
Wat ik hoor van Duitsers die ik ken is het nog allerminst zeker hoe het in Duitsland gaat, sowieso doen veel deelstaten hele andere dingen.
Het nieuwsbericht is van 2 februari. Dus het is al een tijdjequote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan falen ze kennelijk in hun communicatie, genoeg ouderen gehoord die wachten tot ze dichterbij worden gevaccineerd, kennelijk vragen ze helemaal niet zo expliciet: Heeft u hulp bij vervoer nodig, misschien dat ze nu het protocol gewijzigt hebben, maar toen mijn ouders een afspraak maakte was dat zeker niet het geval.
quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vraag me af wat die chauffeur op zijn LinkedIn heeft staan: Chauffeur op een KK Bus
Ik neig er intussen naar om ook alle abonnementen op te zeggen waar ik niks mee kan zonder 'gezondheidspaspoort'. Ik heb er nogal wat. Ik heb ze vorig jaar bewust door laten lopen, maar genoeg is genoeg.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:13 schreef Piles het volgende:
Goeie TT, ik moet m'n Pathe Unlimited en Museumkaart nog opzeggen, tot die bewijs-idioterie weg is.
Ze zijn ook verre van Gidsland, het is daar tifus druk en bijna niet te behappen, dat was het punt ook niet van mijn comments. Het punt is, dat zij in die benarde situatie, het nog weten bol te werken, dat is knap. En dat gegeven sterkt mij in de mening dat wij onze capaciteit nog zouden kunnen opschalen als het echt moet, derhalve, is het een beleidskeuze dat daar niet voor wordt gekozen, ondanks evt kwaliteitsverlies, en dat dus verkozen wordt boven urgente zorg.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Nagevraagd, serieus, en de Tsjechen hebben geen flauw idee waar je het over hebt. Die kijken veel meer naar hoe Duitsland en Nederland dit regelen qua zorg en zien zichzelf verre van gidsland.
Tevens compleet andere criteria om op te nemen (veel meer opnames, die bij ons thuis zouden blijven) en qua zorg in het ziekenhuis.
Compleet anders geregeld daar, hele zorgsysteem.
En dus dat hogere risico op sterfte bij Covid, terwijl je zorgt krijgt.
Tsja
Genoeg wel zo hierover denk ik
Mijn oma gaf het bellen naar de GGD al op toen er op het automatische bandje gezegd werd "for English, press 1".quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:
Maar leer mij ouderen kennen, daar ligt meestal wil niet nog naast kan niet op het kerkhof, dus die geven het vaak sneller op de wat jongere generatie zal doen, als het niet helemaal in het straatje past.
En daaarom heeft het RIVM gedragsonderzoekers in dienst, die dachten van te voren: Oh als je een brief stuurt, en het lukt de eerste keer niet, dan gaan ze het vast nog 7 dagen op rij proberen. Tjahquote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het nieuwsbericht is van 2 februari. Dus het is al een tijdje
Maar leer mij ouderen kennen, daar ligt meestal wil niet nog naast kan niet op het kerkhof, dus die geven het vaak sneller op de wat jongere generatie zal doen, als het niet helemaal in het straatje past.
Laten we gewoon hopen dat de GGD bezig blijft met dat soort veegacties, drempels die voor sommige heel klein zijn, zijn voor andere weer te groot, zo is het nu eenmaal.
Vrij reizen bestaat al geruime tijd niet meer, volgens mij. Er waren beperkingen begin vorig jaar, toen even niet of minder en in het najaar weer volop en die zijn nog niet echt afgenomen behalve voor een heel klein aantal landen die als veilig beschouwd worden.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef raptorix het volgende:
Ironisch genoeg kon je vrij reizen toen er geen uitzicht op een vaccin/testen was, en nu we bijna klaar zijn wil men allemaal reisbeperkingen.... Bijzonder zeg....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |