Hij stelt het niet, hij zegt 'ik denk'.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het verbaast haar niets dat jij dat vindt.
Hij stelt dat ze zelf niet in staat is na te denken.
Ik zie het verschil, jij ook?
Ja dat blijktquote:Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft volledig mislukt, dat punt maken.
Waarom?quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je zo redeneert kun je heel COR opdoeken en elders onderbrengen
Nee het verschil is dat jij denkt dat je de enige bent die gelijk heeft en mensen die het niet met je eens zijn als minder ziet.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou jouw toon bevalt me ook niet, je doet net alsof ik spoken zie, verschil tussen wat jij denkt, en ik zeg, is dat ik het gewoon met feiten kan staven.
Ik doe niet alsof je spoken ziet. Ik vind het prima dat jij dingen denkt te weten, dat bestrijd ik niet. Jij daarentegen vertelt mij dat ik dingen niet zelf kan bepalen en toetsen. Dat kun je achterwege laten. Niet alleen tegen mij, overigens, maar gewoon in het algemeen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou jouw toon bevalt me ook niet, je doet net alsof ik spoken zie, verschil tussen wat jij denkt, en ik zeg, is dat ik het gewoon met feiten kan staven.
En al wás dat zo: ook hij vindt dat (wanneer mogelijk) alle restricties opgeheven moeten worden.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef Caland het volgende:
Sowieso is het vrij bizar om te denken dat Rutte een soort alleenheerser is. Dan heb je blijkbaar geen enkel benul van de Nederlandse rechtsstaat.
Alles ís elders onder te brengenquote:
We hebben het gezien, de man staat keihard te liegen, staat tijdens het liegen nog een keer te liegen, en als het parlement hun oordeel moet geven, dan zijn ze allemaal bang, en lopen ze in de pas, daarnaast is de man schuldig aan het veroorzaken van rassendiscriminatie.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef Caland het volgende:
Sowieso is het vrij bizar om te denken dat Rutte een soort alleenheerser is. Dan heb je blijkbaar geen enkel benul van de Nederlandse rechtsstaat.
Dat maakt in deze geen verschil.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij stelt het niet, hij zegt 'ik denk'.
Dat is wat anders
Als Rutte van Nederland een dictatuur wil maken is 'ie wel heel erg langzaam. Hij heeft al meer dan 10 jaar de tijd, maar hij is nog niet verder gekomen dan een spoedwetje en wat mediasturing... Het zit ons ook niet in de genen, dat zal het wellicht zijn. Maar als Rutte zo goed is in dictatuurvorming als in de rest van z'n politiek, dan maak ik me geen zorgen. Jij wel?quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
En daarom zijn er regeltjes gemaakt wat wel en wat niet.quote:
Ik ga deze discussie niet verder hier voeren, mar kijk ook even terug op welke toon jij mij aanspreekt.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik doe niet alsof je spoken ziet. Ik vind het prima dat jij dingen denkt te weten, dat bestrijd ik niet. Jij daarentegen vertelt mij dat ik dingen niet zelf kan bepalen en toetsen. Dat kun je achterwege laten. Niet alleen tegen mij, overigens, maar gewoon in het algemeen.
De dictatuur kun je ook op een andere manier regelen, wel eens gehoord van de EU?quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als Rutte van Nederland een dictatuur wil maken is 'ie wel heel erg langzaam. Hij heeft al meer dan 10 jaar de tijd, maar hij is nog niet verder gekomen dan een spoedwetje en wat mediasturing... Het zit ons ook niet in de genen, dat zal het wellicht zijn. Maar als Rutte zo goed is in dictatuurvorming als in de rest van z'n politiek, dan maak ik me geen zorgen. Jij wel?
Keurig.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-blijft-toch-gratis
De tweede kamer doet een avondklokje.
Yep, verrassendquote:Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef trein2000 het volgende:
Over Oeigoeren die niet getest willen worden.quote:
Volgens mij is daar niets mis mee. Als jij daar anders over denkt, kun je een tr zetten en kan een andere mod dat bekijken voor je.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ga deze discussie niet verder hier voeren, mar kijk ook even terug op welke toon jij mij aanspreekt.
Nou die is niet zo erg veranderd hoor.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Mijn complimenten voor je positieve en rationele houding. Dat was een aantal weken geleden heel anders.
Even checken of ze me nodig hadden voor de gezelligheid.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Jij bent er vandaag ook vroeg bij, zeg.
Dat lijkt me niet nodig, ik heb afgesproken dat ik hier geen ruzie meer ga maken, jij hebt je punt gemakt, ik mijn punt, en laten we het daar bij houden, sowieso gaat het hier nu allemaal zwaar offtopic, wellicht is het een idee om een apart topic te maken om politiek zaken en Corona te bespreken.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij is daar niets mis mee. Als jij daar anders over denkt, kun je een tr zetten en kan een andere mod dat bekijken voor je.
U had iets anders verwacht?quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef trein2000 het volgende:
He, zo'n reactie heb ik ook eens van jou gehad toen jij ergens in februari beweerde dat ik niet snapte hoe de Corona cijfers geïnterpreteerd moeten worden. En toen je heel zeker wist dat de Engelse variant onzin en bangmakerij was en we juist de goede op gingen... Dat @Scrummie en ik stijgingen zagen in ziekenhuisopnames was selectief kijken naar de cijfers vond je.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ga deze discussie niet verder hier voeren, mar kijk ook even terug op welke toon jij mij aanspreekt.
Meestal vallen we tegelijkertijd rond 15.00u pas binnen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Even checken of ze me nodig hadden voor de gezelligheid.![]()
Maar dan hoor ik het wel, denk ik.![]()
Hou je me in de gaten ofzo?![]()
We noteren het even.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik heb deze keer niet op Rutte gestemd, m'n vriendin wel.
Niets mis met een beetje uitslapen toch.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Meestal vallen we tegelijkertijd rond 15.00u pas binnen.
Kijk mijn reacties maar terug in het topic: Waarom is het R getal zo hoog, kun je zien dat mijn voorspelling prima klopte.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:43 schreef Multatilu het volgende:
[..]
He, zo'n reactie heb ik ook eens van jou gehad toen jij ergens in februari beweerde dat ik niet snapte hoe de Corona cijfers geïnterpreteerd moeten worden. En toen je heel zeker wist dat de Engelse variant onzin en bangmakerij was en we juist de goede op gingen... Dat @:scrummie en ik stijgingen zagen in ziekenhuisopnames was selectief kijken naar de cijfers vond je.
Hoe kijk jij terug op jouw houding van toen?
DIC-TA-TUUR!quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er al gezegd dat we in een dictatuur leven?
We leven in een dictatuur en de overheid doet niks!quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hadden we hier niet aan zien komen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef trein2000 het volgende:
Rutte.quote:
Ik weet niet of dat echt wat toe zou voegen. Er kan hier prima over politiek in relatie tot corona worden gesproken. En of het nou hier of in een apart topic is, niet iedereen zal het met elkaar eens zijn, er een complot in zien en een dreigende dictatuur waar niet-gevaccineerden die zich niet willen testen net als oeigoeren in een concentratiekamp komen. Of zo.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet nodig, ik heb afgesproken dat ik hier geen ruzie meer ga maken, jij hebt je punt gemakt, ik mijn punt, en laten we het daar bij houden, sowieso gaat het hier nu allemaal zwaar offtopic, wellicht is het een idee om een apart topic te maken om politiek zaken en Corona te bespreken.
ja een mondkapjes dictatuur, wanneer zijn we daar vanaf trouwens?quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als je puur naar deze pandemie kijkt zou ik het eerder een technocratie noemen dan een dictatuur momenteel.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij een negatieve test.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja een mondkapjes dictatuur, wanneer zijn we daar vanaf trouwens?
Volgens mij nietquote:Op donderdag 6 mei 2021 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Erg vreemd, je zou verwachten dat er wel een paar schreeuwers die onzin roepen.quote:
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:49 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Als je puur naar deze pandemie kijkt zou ik het eerder een technocratie noemen dan een dictatuur momenteel.
Ik begrijp volledig dat de maatregelen er zijn om te voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen. Wanneer er voldoende gevaccineerd is is daar geen risico meer op, dus dan is het niet relevant meer.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:10 schreef JFlip het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat jij weinig tot geen last zult hebben (hopelijk voor je overigens) van een eventuele besmetting: Het gaat er om dat jij die eventuele besmetting weer gemiddeld aan 1 tot 1,4 anderen doorgeeft. Die dat op hun beurt dan weer aan gemiddeld 1 tot 1,4 anderen doorgeeft..Etc, etc etc..
En dat dan maal een paar honderd tot tienduizenden bezoekers van het evenement. En dat maal het aantal evenementen dat die dag gegeven wordt.
Verder ben je niet een jaar thuis voor anderen. Ook jij hebt een heel groot belang bij het onder controle houden van een pandemie. Ook jij kunt getroffen worden door een hartstilstand, een beroerte, tijdens een festival ruzie krijgen en een klap op je hoofd krijgen of een verkeersongeval krijgen. Dan is het toch wel ff lekker dat er ook voor jou een bedje in het ziekenhuis is?
Epidemiologie is de wetenschap van grote getallen, niet van individuele maatregelen.
Maandenlang wordt er hier gemekkerd over dat de overheid overal maar "foei... mag niet..." tegen zegt. Wordt er geprobeerd om toch, gegeven de uitdagende omstandigheden, weer eens wat mogelijk te maken, is het weer niet goed.
Stap 6, staat letterlijk in het openingsplan...quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja een mondkapjes dictatuur, wanneer zijn we daar vanaf trouwens?
R O V E R H E I Dquote:Op donderdag 6 mei 2021 12:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Erg vreemd, je zou verwachten dat er wel een paar schreeuwers die onzin roepen.
Nee. Lag er nogal dik bovenop natuurlijk. Heb het hier ook aangekondigd.quote:
Maar zoals daar heel mooi staat, in het heropeningsplan zit al ingebakken dat die testen tijdelijk zijn. Want een stap verder mag steeds alles wat eerst met test open mag zonder open. Dat voorbeeld daar dus bv. van de horeca; in stap 2 mag je met sneltest uit eten (binnen dan natuurlijk neem ik aan), in stap 3 zonder. Dat zal dus voor musea bv. zelfde zijn (die mogen toch ook in stap 2 weer open?), dus die tijdelijkheid zit al ingebakken.quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hadden we hier niet aan zien komen.
kan aan mij liggen maar ik zie het niet staanquote:Op donderdag 6 mei 2021 13:01 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Stap 6, staat letterlijk in het openingsplan...
En wanneer denk je dat dit operationeel is? Over 2 weken?quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:03 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar zoals daar heel mooi staat, in het heropeningsplan zit al ingebakken dat die testen tijdelijk zijn. Want een stap verder mag steeds alles wat eerst met test open mag zonder open. Dat voorbeeld daar dus bv. van de horeca; in stap 2 mag je met sneltest uit eten (binnen dan natuurlijk neem ik aan), in stap 3 zonder. Dat zal dus voor musea bv. zelfde zijn (die mogen toch ook in stap 2 weer open?), dus die tijdelijkheid zit al ingebakken.
Heeft @:nostra trouwens nog iets gehoord van het FD? Ik had ze ook even gemaild en heb niets meer gehoord...
Omdat er alleen staat "terug naar normaal: loslaten basismaatregelen". Maar daarmee wordt bedoeld, en dat staat ook woordelijk op rijksoverheid.nl, alles weg. Maar dat is te veel om allemaal uit te schrijven.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan aan mij liggen maar ik zie het niet staan
nee, maar ik vind dit prima voor komende 5 , 6 maanden om bv. in augustus al lowlands (het voorbeeld van de minister) mogelijk te maken. Zodra genoeg gevaccineerd is, zoals paternotte zei, zo snel mogelijk helemaal normaal. Klinkt voor mij alleen meer positief, kan er eerder meer.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wanneer denk je dat dit operationeel is? Over 2 weken?
ik vind dat wel rijkelijk laatquote:Op donderdag 6 mei 2021 13:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Omdat er alleen staat "terug naar normaal: loslaten basismaatregelen". Maar daarmee wordt bedoeld, en dat staat ook woordelijk op rijksoverheid.nl, alles weg. Maar dat is te veel om allemaal uit te schrijven.
"Het loslaten van maatregelen zoals thuiswerken, het dragen van een mondkapje waar dit verplicht is en de basisregels, is nu voorzien in stap 6. Hier is nog geen datum voor."
Bron: https://www.rijksoverheid(...)eving-stap-voor-stap
??? Het is toch logisch dat iets wat niets onmogelijk maakt en de economie 0 kost, hoe kut die teringkapjes ook zijn, als laatste eraf gaat???quote:
Ja, want ze hebben nog nooit afgeweken van een heropeningsplan. Hoeveel stappenplannen hebben we ondertussen wel niet gehad? Genoeg om m'n muren mee te behangen volgens mij.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:03 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar zoals daar heel mooi staat, in het heropeningsplan zit al ingebakken dat die testen tijdelijk zijn. Want een stap verder mag steeds alles wat eerst met test open mag zonder open. Dat voorbeeld daar dus bv. van de horeca; in stap 2 mag je met sneltest uit eten (binnen dan natuurlijk neem ik aan), in stap 3 zonder. Dat zal dus voor musea bv. zelfde zijn (die mogen toch ook in stap 2 weer open?), dus die tijdelijkheid zit al ingebakken.
Heeft @:nostra trouwens nog iets gehoord van het FD? Ik had ze ook even gemaild en heb niets meer gehoord...
dat is de makkelijke weg, die dingen hebben hun nut nog nooit aangetoondquote:Op donderdag 6 mei 2021 13:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
??? Het is toch logisch dat iets wat niets onmogelijk maakt en de economie 0 kost, hoe kut die teringkapjes ook zijn, als laatste eraf gaat???
Dit gaat over de bewaartermijn van gegevens voor het TvT, dus niet over de bewaartermijn van de GGD, immers, als je een positieve test hebt, gaat die doorgegeven worden aan de GGD en die bewaart dit maar liefst vijf jaar..quote:Gedacht wordt aan een termijn van zes maanden voor negatieve uitslagen en een jaar voor positieve uitslagen.
Dus, om straks ergens naartoe te mogen moet ik mijn gegevens afleveren bij een bedrijf, waar ik vervolgens 24 (of 48?) uur profijt van heb en die mogen dat dan ten minste 6 maanden gaan bewaren. En dan straks weer klagen als er gegevens op straat zijn beland waardoor ik weer zo'n "Sorry maar uw data is gelekt, we kunnen niets voor u doen" mail kan gaan ontvangen. Gooi die negatieve test dan ook gewoon weg na 48 uur en informeer de GGD bij een positieve test en gooi die data ook weg, je hebt dat als bedrijf simpelweg niet nodig.quote:Wellicht ten overvloede wordt opgemerkt dat een positieve uitslag van een test op het coronavirus aan de GGD gemeld dient te worden door een arts (artikel 22, eerste lid, Wpg) en het laboratorium (artikel 25, tweede lid, Wpg). De GGD bewaart de meldingen ten hoogste vijf jaar (artikel 29, tweede lid, Wpg).
In de OP staat bij stap 6 "Einde maatregelen".quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan aan mij liggen maar ik zie het niet staan
Over 2 maanden heeft iedereen zijn eerste vaccinatie gehad, waarom zou je dan nog een testsamenleving willen opzetten, al afgezien dat ze het technisch toch niet voor elkaar gaan krijgen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
nee, maar ik vind dit prima voor komende 5 , 6 maanden om bv. in augustus al lowlands (het voorbeeld van de minister) mogelijk te maken. Zodra genoeg gevaccineerd is, zoals paternotte zei, zo snel mogelijk helemaal normaal. Klinkt voor mij alleen meer positief, kan er eerder meer.
Tevens was dat ook geen basismaatregel. Dat de eerste en eenvoudigste maatregelen het langst blijven (afstand houden, geen handjes geven etc) ja dat begrijp ik. Maar die mondkapjes zijn er pas na een half jaar en een hoop (gemaakte) druk gekomen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is de makkelijke weg, die dingen hebben hun nut nog nooit aangetoond
quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:06 schreef Vasilevski het volgende:
Soort FAQ van wat we kunnen verwachten: https://www.nu.nl/coronav(...)wijs.html?redirect=1
Dit is eigenlijk ook super wazig. Als je leest:
"De huidige wetgeving maakt het voor instellingen en bedrijven mogelijk om een vaccinatiebewijs verplicht te stellen voor de toegang tot diensten en voorzieningen."
Dat ze het mogelijk maken is tot daar aan toe. Als een museum of restaurant dat wil doen dan moeten ze dat lekker zelf weten, concurrenten genoeg. Als het voor de hele branche verplicht is om het te verplichten (volgt u het nog?) dan is dat alweer een heel ander verhaal. Als het de keuze is tussen of dit, of gedwongen dichtblijven.
En voor welke branches het zou gelden,komen we daar nog eens wat over te weten? Of wordt er zo een carte-blanche gegeven dat Hugo dat lekker zelf kan bepalen zonder toezicht?
Geen antwoord op jouw vraag, maar ik vond onderstaande alinea wel opvallend.quote:In principe kunnen gevaccineerde en niet-gevaccineerde personen dus hetzelfde ondernemen. Maar mensen die zijn ingeënt of na een besmetting voldoende antilichamen hebben aangemaakt, krijgen wel meer vrijheid dan de rest.
Sociaal contact, non-verbale communicatie, het beter mogelijk maken van communiceren voor mensen die doof zijn. De korte lontjes met betrekking tot mondkapjes wegnemen, etcquote:Op donderdag 6 mei 2021 13:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
??? Het is toch logisch dat iets wat niets onmogelijk maakt en de economie 0 kost, hoe kut die teringkapjes ook zijn, als laatste eraf gaat???
Wat wordt er onder die vrijheid verstaan?quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Geen antwoord op jouw vraag, maar ik vond onderstaande alinea wel opvallend.
Dit vat het goed samen. En maar volhouden dat gevaccineerden en niet gevaccineerden evenveel vrijheid behouden.
En hoe wil men dat technisch implementeren? Via de App mag er geen verschil zijn, anders zou duidelijk kunnen zijn of iemand gevaccineerd is of negatief getest, hoe willen ze uberhaupt gevaccineerden onderscheiden? Ze weten niet eens wie er gevaccineerd is bij het RIVM, en dat zou dan wel lukken viaa een Corona app, bijzonder allemaal.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Geen antwoord op jouw vraag, maar ik vond onderstaande alinea wel opvallend.
Dit vat het goed samen. En maar volhouden dat gevaccineerden en niet gevaccineerden evenveel vrijheid behouden.
Wanneer je alleen/maar dient te gebruiken dan snap je toch wel dat er al van ongelijkheid sprake is?quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, omdat ook voor jou dat vaccin straks beschikbaar is. Als dat niet zo was geweest, was het inderdaad dat we niet meer gelijk zijn. Maar nu kun je dus tot die tijd hetzelfde gaan doen als mensen met een vaccin, alleen heb je daar tijdelijk een negatieve test voor nodig. Ik vind het echt bizar hoeveel weerstand dat gegeven oproept.
maar het plan regelt dan ook al door steeds een stap later de dingen uit de vorige stap open te tellen dat die dan alleen nog geld voor , voorbeeld minister "bv hele grote festivals" en "fysiek onderwijs" waar je de 1,5m weg wilt hebben. Dan is het dus alleen tijdelijk nog een maand of 4 ofzo een alternatief daarvoor tot gewoon dit helemaal achter ons ligt.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Over 2 maanden heeft iedereen zijn eerste vaccinatie gehad, waarom zou je dan nog een testsamenleving willen opzetten, al afgezien dat ze het technisch toch niet voor elkaar gaan krijgen.
Omdat Jaapie wat dat betreft een beetje raar is ja, de rest van de wereld deed het meteen...quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tevens was dat ook geen basismaatregel. Dat de eerste en eenvoudigste maatregelen het langst blijven (afstand houden, geen handjes geven etc) ja dat begrijp ik. Maar die mondkapjes zijn er pas na een half jaar en een hoop (gemaakte) druk gekomen.
Ja, dit is ook wel een dingetje. Mijn vader is niet doof maar wel slechthorend, dat is normaal geen enorm issue qua functioneren maar nu voor hem wel een grotere handicap. Die kapjes maken het "meelezen" van wat gezegd wordt een stuk lastiger.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sociaal contact, non-verbale communicatie, het beter mogelijk maken van communiceren voor mensen die doof zijn. De korte lontjes met betrekking tot mondkapjes wegnemen, etc
Die mag wat mij betreft wel eerder verdwijnen dan 'als laatste'.
Dit begint er op te lijken!quote:Situatie van COVID-19 Patienten in de ziekenhuizen, dit is dus exlusief reguliere bezetting:
Nieuw op de IC: 41, dat is 6 minder dan gister.
Nieuw op de verpleegafdeling: 218, dat is 26 minder dan gister.
In totaal liggen er nu 807 mensen op de IC en 1744 mensen op de verpleegafdeling.
Dit is 23 minder op de IC en onveranderd. op de verpleegafdeling ten opzichte van gister
je ziet een vinkje. Dat kan van een test zijn of vaccinatie. Simpel toch?quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
En hoe wil men dat technisch implementeren? Via de App mag er geen verschil zijn, anders zou duidelijk kunnen zijn of iemand gevaccineerd is of negatief getest, hoe willen ze uberhaupt gevaccineerden onderscheiden? Ze weten niet eens wie er gevaccineerd is bij het RIVM, en dat zou dan wel lukken viaa een Corona app, bijzonder allemaal.
Je gaat die spuit wel nemen?quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef raptorix het volgende:
Overigens zal ik mijn huisarts of vaccinatie lokatie geen toestemming verlenen om hier iets over op te slaan, geef me maar een papier, dat vind ik verklaring zat.
Hadden wij nog een functionerende rechtsstaat dan ?quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef Caland het volgende:
Dat is ook niet helemaal waar natuurlijk. Kijk alleen al naar de USA waar ze er in sommige staten ook niet veel van moesten hebben, en als ik me niet vergis deden ook niet alle Europese landen van meet af aan eraan mee.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Omdat Jaapie wat dat betreft een beetje raar is ja, de rest van de wereld deed het meteen...
Dat tijdelijke is er dus niet los van te zien. Als dat er niet was geweest, dan was er sprake van ongelijkheid. NU, ter overbrugging tot je zelf ook een vaccin hebt, is het niets meer dan een prima tussenoplossing.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wanneer je alleen/maar dient te gebruiken dan snap je toch wel dat er al van ongelijkheid sprake is?
En even los van hoe tijdelijk dat is (zeker met vertraging met vaccineren).
Dat is de groep die nu ook al niet ernstig ziek word, of in ieder geval niet vaak, daarnaast is de 2e prik voornamelijk een booster, en zelfs nog niet eens duidelijk of dat wel nodig is, daarnaast kunnen de hele grote festivals gewoon teststraten opzetten. Bovendien, word nog een leuke klus om uberhaupt die teststraten te regelen, of dacht je dat die glaszetter dat even in 3 weken regelt? Lead Healthcare heeft er 5 maanden over gedaan om 30 straten op te zetten.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
maar het plan regelt dan ook al door steeds een stap later de dingen uit de vorige stap open te tellen dat die dan alleen nog geld voor , voorbeeld minister "bv hele grote festivals" en "fysiek onderwijs" waar je de 1,5m weg wilt hebben. Dan is het dus alleen tijdelijk nog een maand of 4 ofzo een alternatief daarvoor tot gewoon dit helemaal achter ons ligt.
En vergeet niet dat je eerste vaccinatie maar half is, en dat het ook nog eens paar weken duurt voor je beschermd bent. voordat iedereen echt helemaal gevaccineerd is die wil is het dus minstens septepber-oktober, en dat is zonder vertraging.
Dan moet Rutte dat doen, tot nu toe bedenkt hij alleen maar meer restricties en regels, en er is nog geen sprake van dat alle restricties opgeheven wordenquote:Op donderdag 6 mei 2021 12:36 schreef Socios het volgende:
[..]
En al wás dat zo: ook hij vindt dat (wanneer mogelijk) alle restricties opgeheven moeten worden.
Maar verder wel overal op- en aanmerkingen over hebben dat het allemaal zo stroef verloopt.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef raptorix het volgende:
Overigens zal ik mijn huisarts of vaccinatie lokatie geen toestemming verlenen om hier iets over op te slaan, geef me maar een papier, dat vind ik verklaring zat.
Ah, dus jij wil mensen verplichten te vaccineren? Want dan is er sprake van inbreuk op lichamelijke integriteit. Of wil je dat mensen blijven testen zolang ze niet gevaccineerd zijn/willen worden? Want dan heb je dus ongelijkheid.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat tijdelijke is er dus niet los van te zien. Als dat er niet was geweest, dan was er sprake van ongelijkheid. NU, ter overbrugging tot je zelf ook een vaccin hebt, is het niets meer dan een prima tussenoplossing.
Ware het niet dat de vaccinaties niet in een centraal systeem staan, waarom denk je dat er staat: Schattingen op het dashboard?quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
je ziet een vinkje. Dat kan van een test zijn of vaccinatie. Simpel toch?
Functioneert uitstekendquote:Op donderdag 6 mei 2021 13:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Hadden wij nog een functionerende rechtsstaat dan ?
Weinig van te merken.....
Belgieeeeeeeeequote:De avondklok gaat op de schop in de nacht van vrijdag op zaterdag. In Brussel moet je vrijdag tussen 22 uur en middernacht binnenblijven, maar vanaf 1 minuut na klokslag middernacht mag je weer naar buiten. Brussels parlementslid en gemeenteraadslid in Anderlecht Gilles Verstraeten (N-VA) klaagt deze ochtend op Radio 1 over de ,,absurditeit” ervan.
Ik heb net zoveel commentaar en ook ik zal nooit toestemming geven om mijn persoonsgegevens door te geven voor iets wat een simpele counter kan zijn.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar verder wel overal op- en aanmerkingen over hebben dat het allemaal zo stroef verloopt.
Het gaat over de overbruggingsperiode waarin mensen nog niet allemaal de kans hebben gehad zich te laten inenten.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:18 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ah, dus jij wil mensen verplichten te vaccineren? Want dan is er sprake van inbreuk op lichamelijke integriteit. Of wil je dat mensen blijven testen zolang ze niet gevaccineerd zijn/willen worden? Want dan heb je dus ongelijkheid.
De registratie loopt achter. Betekent niet dat het alsnog gewoon in de app meegenomen kan worden. En met een QR code wordt of vinkje mag je naar binnen. Gevaccineerd of negatief getest. Geen verschil in te ontdekken voor degene die de code of vinkje afleest.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
En hoe wil men dat technisch implementeren? Via de App mag er geen verschil zijn, anders zou duidelijk kunnen zijn of iemand gevaccineerd is of negatief getest, hoe willen ze uberhaupt gevaccineerden onderscheiden? Ze weten niet eens wie er gevaccineerd is bij het RIVM, en dat zou dan wel lukken viaa een Corona app, bijzonder allemaal.
De vrijheden en rechten van burgers zijn ingeperkt, tienduizenden bedrijven zijn geslotenquote:
Ik begrijp nooit zo goed wat er nou zó verschrikkelijk erg aan is dat ze iets van je weten. Kun je dat uitleggen?quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:20 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik heb net zoveel commentaar en ook ik zal nooit toestemming geven om mijn persoonsgegevens door te geven voor iets wat een simpele counter kan zijn.
Ze houden maar een papiertje bij, tellen op hoeveel prikken ze zetten en geven dat cijfertje maar door. Hoeven ze mijn gegevens niet voor te hebben.
Verhuis je toch lekker.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
De vrijheden en rechten van burgers zijn ingeperkt, tienduizenden bedrijven zijn gesloten
Er is een avondklok ingevoerd en demonstranten worden mishandeld door politie
De rechtsstaat is een farce geworden
Ik weet heel goed hoe het werkt, ik voorspel je alleen dat ze dat niet op orde gaan krijgen, en dat je het grootste gezeik gaat krijgen van mensen die niet goed in het systeem staan.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:20 schreef erkel het volgende:
[..]
De registratie loopt achter. Betekent niet dat het alsnog gewoon in de app meegenomen kan worden. En met een QR code wordt of vinkje mag je naar binnen. Gevaccineerd of negatief getest. Geen verschil in te ontdekken voor degene die de code of vinkje afleest.
Het probleem is dat ze dat niet vastleggen. Als ze dat duidelijk in de wet vastleggen en dat het alleen geldt voor Covid-19, dan hebben we een heel ander gesprek.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat over de overbruggingsperiode waarin mensen nog niet allemaal de kans hebben gehad zich te laten inenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |