abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 mei 2021 @ 20:59:09 #126
408813 crew  trein2000
pi_199294187
quote:
12s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kan me vorig jaar nog meerdere discussies herinneren. Een groepje (ik noem een Janneke, Chratnox, Serial, WheeledWarrior, etc) opperde dat er wel degelijk een tweedeling aan zat te komen door middel van vaccinatiepaspoorten en een testmaatschappij; terwijl een andere groep vol bleef hielden dat het niet zo'n vaart zou lopen en nogal pessimistische BNW gedachten waren. Nu achteraf doen alsof iedereen dit de hele tijd aan zag komen vind ik wat jammer.

En ook nu zie ik regelmatig voorbij dat de testmaatschappij vast maar voor heel eventjes is en dat het echt niet zo'n vaart gaat lopen. Gaan we dan over een half jaar weer doen alsof we dit allemaal aan zagen komen?
Hier vrees ik dus ook een beetje voor. Ik sta er hetzelfde in als @scrummie. Ik ben niet principieel tegen, maar het moet wel een tijdelijk iets zijn en die tijdelijkheid moet ook gegarandeerd zijn. Dat mis ik consequent.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199294197
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar wanneer is dat dan? Sommigen hier suggereren dat als de ziekenhuizen niet overstromen we alles maar direct los moeten laten.

Stel dat we alsnog honderden IC-opnames kunnen voorkomen door af en toe een testje, is dat werkelijk zo'n groot offer? (is een open vraag)
Ik denk dat dat is wanneer de ziekenhuizen het aankunnen en de besmettingen laag blijven door vaccinatie. Ik kan je uiteraard geen exacte datum geven maar dat weet je ook wel :D. Zelf verwacht ik dat dat (vrij naïef waarschijnlijk) wel binnen twee maanden moet lukken. Misschien een maandje langer, wie weet.

En ik vind je 'stel dat' een beetje een gemene vraag. Als je 'm zo leest; nee, dat is geen groot offer. Maar de maatschappelijke gevolgen zijn, mijn inziens, wel groot. Dat ik persoonlijk een testje afneem is voor mij geen groot offer, stelt niets voor, daar zit het hem puur in het principiële. Dat je van een samenleving met al die verschillende mensen, verschillende culturen, verschillende opvattingen, datzelfde gaat vragen vind ik wel een groot offer omdat je op zo'n grote groep hoe dan ook mensen gaat uitsluiten. Dan wel door het financiële (al zal dat nog wel rechtgetrokken worden) dan wel door principiële bezwaren en als je het over het vaccin hebt ook nog over religieuze bezwaren, en ik vind dat dat nooit op zo'n grote schaal mag gebeuren (vanuit een overheid).

En daarop volgend ook gemeen; als 'alsnog honderden IC opnames voorkomen' een argument is (en blijft), waarom laten we de basisregels niet voor altijd in stand, doen we voor altijd mondkapjes op? Griep hebben we nagenoeg niet gezien. Waarom verbieden we niet auto rijden? Alcohol? Let wel; ik vind dat nu geen goede vergelijkingen omdat we nu in de situatie zitten (nog steeds) waarin er genoeg maatregelen te verantwoorden zijn, gaat om 'straks').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2021 21:04:52 ]
pi_199294229
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, zo kun je bezig blijven natuurlijk.

Op een gegeven moment moet het gewoon klaar zijn hoor om mensen als melaats te beschouwen, zeker als het gros gevaccineerd is.
Het feit dat een autogordel veel verkeersslachtoffers voorkomt betekent niet meteen dat we iedere andere interventie meteen af moeten schrijven, omdat we graag terug naar het oude willen.

Alles draait om proportionaliteit. Bij vooraf testen zou ik die niet a priori af willen schrijven, zeker wanneer het een bijzonder effectieve maatregel zou blijken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 mei 2021 @ 21:01:22 #129
408813 crew  trein2000
pi_199294231
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is niet wat er gezegd werd. Er werd gezegd dat als je niet gevaccineerd werd, je uitgesloten zouden worden van deelname van de samenleving (= indirecte vaccinatieplicht). Dat er een alternatief voor zou komen (= testen) lijkt mij logisch. Dat de maatregelen niet opeens losgelaten zullen worden ook.
Je kunt je afvragen wat dat alternatief waard is als het 7,50 per dag kost en een aanmerkelijk ongemak oplevert. Dat vind ik toch behoorlijk naar een indirecte vaccinatieplicht gaan.

Al valt of staat alles met de precieze locaties en de duur van dit plan. Praten we alleen over stadions, festivals en internationale reizen deze zomer of over alle vormen van horeca, sport en recreatie voor de rest van het jaar? Dat is een groot verschil.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:01:54 #130
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199294242
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hier vrees ik dus ook een beetje voor. Ik sta er hetzelfde in als @:scrummie. Ik ben niet principieel tegen, maar het moet wel een tijdelijk iets zijn en die tijdelijkheid moet ook gegarandeerd zijn. Dat mis ik consequent.
Tijdelijk bestaat niet in de politiek. De tijdelijke coronawet, die maximaal tot 1 juni verlengd kon worden, wordt na 1 juni gewoon weer verlengd.

Als de testsamenleving wordt ingevoerd dan is dat ongetwijfeld met zo'n zelfde verlengingsconstructie of met een open-einde-regeling. Of gekoppeld aan de A-status van het virus, en die kan de minister alleen zelf opheffen volgens mij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199294258
quote:
12s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik kan me vorig jaar nog meerdere discussies herinneren. Een groepje (ik noem een Janneke, Chratnox, Serial, WheeledWarrior, etc) opperde dat er wel degelijk een tweedeling aan zat te komen door middel van vaccinatiepaspoorten en een testmaatschappij; terwijl een andere groep vol bleef hielden dat het niet zo'n vaart zou lopen en nogal pessimistische BNW gedachten waren. Nu achteraf doen alsof iedereen dit de hele tijd aan zag komen vind ik wat jammer.
Voel me een klein beetje aangesproken (en dat is niet erg hoor, of het nou zo is of niet) maar de mogelijkheid van dit gebeuren heb ik niet echt ontkent. Ik had wel verwacht dat er meer weerstand zou zijn, in eerste instantie van de politiek en vervolgens ook vanuit de samenleving (die kan nog komen natuurlijk).

En ik heb al wel vaker gezegd dat het hele test gebeuren best een goede optie is, maar dan tijdens een pandemie. Niet erna. Volgens mij heb ik ergens in oktober zelfs nog een brainfart gepost waarin ik het hele testmaatschappij met die SpiroNose enthousiast aan het ophemelen was. Puur als middel dus om een lockdown op te heffen.
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:03:43 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199294263
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het feit dat een autogordel veel verkeersslachtoffers voorkomt betekent niet meteen dat we iedere andere interventie meteen af moeten schrijven, omdat we graag terug naar het oude willen.

Alles draait om proportionaliteit. Bij vooraf testen zou ik die niet a priori af willen schrijven, zeker wanneer het een bijzonder effectieve maatregel zou blijken.
Als je gewoon de meeste mensen vaccineert is testen niet effectief meer.
pi_199294266
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Met testen kun je nog meer ellende voorkomen.
Dat is nog maar de vraag hoor. Je moet gewoon thuisblijven met klachten, dat is het belangrijkste.

quote:
These figures equate to 288 positive LFD tests per 100,000 people tested with 188 infections correctly detected, 100 people with false positive results and 282 missed cases of infection.
https://blogs.bmj.com/bmj(...)source=socialnetwork
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199294274
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:59 schreef Scrummie het volgende:
En daarop volgend ook gemeen; als 'alsnog honderden IC opnames voorkomen' een argument is (en blijft), waarom laten we de basisregels niet voor altijd in stand, doen we voor altijd mondkapjes op? Griep hebben we nagenoeg niet gezien. Waarom verbieden we niet auto rijden? Alcohol? Let wel; ik vind dat nu geen goede vergelijkingen omdat we nu in de situatie zitten (nog steeds) waarin er genoeg maatregelen te verantwoorden zijn, gaat om 'straks').
Geen idee. Misschien dat we bepaalde basisregels ook wel ten dele zullen blijven hanteren? Jan en alleman de hand schudden is verleden tijd? De drie zoenen op de verjaardag doen we niet meer? Wie gaat het zeggen.

Alleen argumenten als 'voor de griep legden we het land toch ook niet plat?' zijn drogredenen. Als we ons blijven beroepen op tradities hadden we nog steeds slavernij gehad, om maar een extreem voorbeeld te geven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 mei 2021 @ 21:05:00 #135
408813 crew  trein2000
pi_199294285
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tijdelijk bestaat niet in de politiek. De tijdelijke coronawet, die maximaal tot 1 juni verlengd kon worden, wordt na 1 juni gewoon weer verlengd.

Als de testsamenleving wordt ingevoerd dan is dat ongetwijfeld met zo'n zelfde verlengingsconstructie of met een open-einde-regeling. Of gekoppeld aan de A-status van het virus, en die kan de minister alleen zelf opheffen volgens mij.
Dat is dus problematisch. Er moet een duidelijk einde zijn. Anders wordt dit een gebed zonder eind.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199294291
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen wat dat alternatief waard is als het 7,50 per dag kost en een aanmerkelijk ongemak oplevert. Dat vind ik toch behoorlijk naar een indirecte vaccinatieplicht gaan.

Al valt of staat alles met de precieze locaties en de duur van dit plan. Praten we alleen over stadions, festivals en internationale reizen deze zomer of over alle vormen van horeca, sport en recreatie voor de rest van het jaar? Dat is een groot verschil.
Eens. Alleen dit soort details zijn helemaal niet bekend, dus vooralsnog blijft het luchtfietserij.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 mei 2021 @ 21:05:38 #137
408813 crew  trein2000
pi_199294299
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Voel me een klein beetje aangesproken (en dat is niet erg hoor, of het nou zo is of niet) maar de mogelijkheid van dit gebeuren heb ik niet echt ontkent. Ik had wel verwacht dat er meer weerstand zou zijn, in eerste instantie van de politiek en vervolgens ook vanuit de samenleving (die kan nog komen natuurlijk).

En ik heb al wel vaker gezegd dat het hele test gebeuren best een goede optie is, maar dan tijdens een pandemie. Niet erna. Volgens mij heb ik ergens in oktober zelfs nog een brainfart gepost waarin ik het hele testmaatschappij met die SpiroNose enthousiast aan het ophemelen was. Puur als middel dus om een lockdown op te heffen.
Vind ik ook. Zo’n testmaatschappij was een bijzonder goed idee, vorig zomer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199294307
Net even naar de HAP geweest met m'n vriendin (zwanger, astma en covid) omdat ze het in de loop van de avond steeds benauwder kreeg. Daar kreeg ze in een speciale Covid-kamer een astmamedicijn via zo'n voorzetstuk (waar je heel diep door moet inademen) waar heel duidelijk SINGLE USE op staat. Na afloop vroeg de arts aan de assistente waar hij 't kon weggooien. Zegt ze: "hoeft niet, die maken we schoon voor de volgende patiënt."

Best bizar of niet?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 21:06:33 #139
5428 crew  miss_sly
pi_199294312
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:24 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dit vind ik nogal een uitspraak.

Voel jij je meer of beter dan 'hun'?

Het zijn mensen met een andere mening dan de jouwe. Dus die zijn niet fatsoenlijk? Ken jij ze allemaal persoonlijk?
Wat dacht jij? Ik zal eens op een prettige, respectvolle manier vragen waarom ze dit post?

Ik kan niets met hun mening en de manier waarop velen die uitdragen. Mijn mening is niet beter, maar wel dusdanig anders dat ik niet met hen wil worden geassocieerd. Er zit een te grote discrepancy tussen. En ik wil niet meedoen met een groep waarbij het heel vaak uitdraait op geweld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199294313
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je gewoon de meeste mensen vaccineert is testen niet effectief meer.
Lijkt me sterk dat je dit met zulke stelligheid kunt beweren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199294344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geen idee. Misschien dat we bepaalde basisregels ook wel ten dele zullen blijven hanteren? Jan en alleman de hand schudden is verleden tijd? De drie zoenen op de verjaardag doen we niet meer? Wie gaat het zeggen.

Alleen argumenten als 'voor de griep legden we het land toch ook niet plat?' zijn drogredenen. Als we ons blijven beroepen op tradities hadden we nog steeds slavernij gehad, om maar een extreem voorbeeld te geven.
Wie weet, ik denk niet dat deze samenleving daarin mee zal gaan. Maar goed, misschien is dat meer hoop dan wat anders.
pi_199294352
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag hoor. Je moet gewoon thuisblijven met klachten, dat is het belangrijkste.
[..]

https://blogs.bmj.com/bmj(...)source=socialnetwork
Misschien is dat ook wel iets permanents. Niet meer met je gesnotter achter het bureau.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 21:09:59 #143
5428 crew  miss_sly
pi_199294357
quote:
12s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik wel.

Het gaat mij er om dat het vanaf de zomer gewoon niet meer nodig is als het inderdaad om de zorg draait allemaal. Het gaat mij er om dat we niet moeten gaan accepteren dat we allemaal ziek zijn, tenzij anders bewezen is.
[..]

Ik kan me vorig jaar nog meerdere discussies herinneren. Een groepje (ik noem een Janneke, Chratnox, Serial, WheeledWarrior, etc) opperde dat er wel degelijk een tweedeling aan zat te komen door middel van vaccinatiepaspoorten en een testmaatschappij; terwijl een andere groep vol bleef hielden dat het niet zo'n vaart zou lopen en nogal pessimistische BNW gedachten waren. Nu achteraf doen alsof iedereen dit de hele tijd aan zag komen vind ik wat jammer.

En ook nu zie ik regelmatig voorbij dat de testmaatschappij vast maar voor heel eventjes is en dat het echt niet zo'n vaart gaat lopen. Gaan we dan over een half jaar weer doen alsof we dit allemaal aan zagen komen?
Ik ga er nog steeds vanuit dat het allemaal hooguit tijdelijk is en dat het niet zo’n vaart loopt. Noem het maar naïef, idealistisch, whatever, maar zo sta ik er nog steeds in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199294362
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:08 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wie weet, ik denk niet dat deze samenleving daarin mee zal gaan. Maar goed, misschien is dat meer hoop dan wat anders.
In veel Aziatische landen waren mondkapjes al gemeengoed. Daar deden we tot anderhalf jaar geleden nog lacherig over, maar waarom zouden we dat hier niet blijven doen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:10:58 #145
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199294367
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:10 schreef DireStraits7 het volgende:
maar waarom zouden we dat hier niet blijven doen?
Nou, doe eens een gooi.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199294390
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar wanneer is dat dan? Sommigen hier suggereren dat als de ziekenhuizen niet overstromen we alles maar direct los moeten laten.

Stel dat we alsnog honderden IC-opnames kunnen voorkomen door af en toe een testje, is dat werkelijk zo'n groot offer? (is een open vraag)
Ja, ja dat is het zeker. Om één reden.

Kijk, voor alles wat georganiseerd wordt (festivals, nachtclubs, theaters, mijn anime conventies, voetbal, wat dan ook), hoeft het opzich niet zo erg te zijn, MITS zoals in Engeland nu het dan ook EXACT is zoals voor corona met NUL beperkingen verder op het evenement: dus geen afstand , geen hugverboden, geen mondvodjes, niets. Dan is het best een prima manier om dat sneller mogelijk te maken dan dat iedereen gevaccineerd is. Maar dan wil ik dus ook wel gewoon weer zo rond kunnen lopen op bv. mijn conventies als in 2019, dus open, vrij, gezellig, spontaan, huggen wie wilt, etc. In Engeland is dat duidelijk de opzet, zie hier: https://www.liverpoolecho(...)ing-bizarre-20485482 en hier: https://www.mirror.co.uk/(...)s-thousands-24016662 .

Onder die voorwaarden wil ik best een test, daarom ga ik ook eerste weekend van juli als het mag naar london anime con zelf, en daar drie dagen helemaal los, gezelligheid, vrienden maken, free hugs, de feesten bezoeken 's avonds etc en even drie dagen vergeten dat corona ooit bestaan heeft. Daar heb ik graag een test voor over.

Die fieldlab events hier zijn al anders, die adviseren om nog maar 50 of 75% toe te laten en dan nog met bekvodden te werken. Dan heb ik er al minder zin in - totdat alle beperkingen weer weg zijn vlieg ik dan wel gewoon lekker elke paar maanden ff op en naar Engeland voor een normale, leuke, gezellige conventie, die niet veranderd is in een levende hel ontdaan van alle gezelligheid en spontaniteit waar ik iedereen als gevaar moet zijn opv leuke medemensen om vrienden mee te maken en te benaderen.

Maar er is een tweede punt. Stap 6 in het openingsplan is heel duidelijk dat de basismaatregelen eraf gaan hier zodra dat kan. En dan kan je zeggen "maar beste eragon2890, wat is dan het probleem van een test van tevoren als je dan daarna op animecon weer lekker exact kan doen als in 2019?".

Heel simpel.

Heel veel dingen in het leven zijn NIET FORMEEL GEORGANISEERD.

Kijk, natuurlijk wil ik weer als voor corona naar een anime event, festival, concert, nachtclub, theater etc kunnen. Daar kan je een test doen.

Maar, ik wil óók heel graag weer naar een gezellige cosplay meet kunnen in een park met 100 fans die altijd meerdere keren per jaar gewoon gezellig gratis randomly door iemand via facebook georganiseerd werden. Daar wil ik ook gewoon m'n vrienden een knuffel kunnen geven, twister spelen, een boom in klimmen met hetalia cosplayers ( :P ), een groepsfoto maken etc. Maw, daar wil ik, en ik neem aan jij ook, ook van die verscrhikkelijke 1,5m en mondkapjes en andere beperkingen af en weer gewoon gezellig spontaan sociaal MENS mogen zijn. Niet de hele tijd alert moeten zijn en niet normaal met m'n medemens om mogen gaan.

Probleem is dat je van AppelTaartFluffyXXX op een forum niét kan verwachten dat ze een testplicht organiseert voor 100 andere tieners en jongvolwassenen voor een park meet. Of van een LGBT jongeren facebook groep als die een meet houden. Of van mensen die gewoon thuis hun verjaardag vieren met 20 vrienden. Etc etc etc.

Maw, een groot gedeelte van zeer belangrijke onderdelen van het maatschappelijk verkeer, die zeer belangrijk zijn voor de leuke, open, ontspannen, vrij samenleving zoals we die hadden, kunnen niet eerst rigide een test- of vaccinatieplicht toepassen.

En ook in dat park wil ik graag weer gezellig normaal zonder 1,5 lol kunnen hebben en normaal menselijk ontspannen kunnen gedragen en mensen kunnen zien lachen zonder vodjes.

Dus ja, ja dat is een gigantisch offer, omdat je alles wat niet strikt georganiseerd wordt 100% de nek ermee omdraait en zo een hele enge, kapitalistische, anti-diverse (want uiteraard zijn bv. die LGBT jongeren waarvoor veel minder formele activiteiten georganiseerd worden 10 x harder de lol dan de gemiddelde witte nederlander die alleen naar het voetbal en lowlands wil!) klote samenleving creërt.

Dus, heel simpel, en godzijdank is dat ook gewoon het plan van het kabinet én het meerendeel van de tweede kamer ruim: zodra genoeg mensen gevaccineerd zijn en het dus geen grote bedreiging meer vormt voor de zorg wil en EIS ik gewoon mijn oude vrijheid en normaal MENSELIJK leven terug: dus zonder 1,5m, zonder mondkapjes, zonder knuffelverboden, en ook zeer zeker zonder telkens getest te moeten worden. Punt klaar uit. Zodat we gewoon weer bv. zo'n meet kunnen organiseren lekker spontaan in een park voor 50 man en normaal gezellig lol kunnen hebben.

Punt.

TOT we dat punt bereiken vind ik het prima om bv. alweer eerder als vanouds dus zonder coronabeperkingen lekker op zo'n event te kunnen lopen. Maar echt zo kort mogelijk, uiteindelijk wil ik mijn vrijheid en leven terug en weer mens mogen zijn.

Als zodanig ben ik ook HEEL ERG blij dat de testwet ook onder de coronawet hangt en dat hij dus ook elke drie maanden mee moet worden verlengd met alle andere maatregelen en anders automatisch vervalt. Dit samen met dat de jonge dit ook duizend keer per week benadrukt betekent dat wat ik wil ook gewoon gaat gebeuren, godzijdank.

Maar daarom vind ik dat dus een groot offer ja. Ik wil als burger ook gewoon weer lekker ontspannen spontaan informeel een leuke cosplay meet kunnen organisereen en daarbij vrienden mogen maken, mensen mogen knuffelen, en samen op de foto mogen. En alle andere informele activiteiten in de maatschappij waarvoor dit evident niet kan.
#WeesGeenWhales
pi_199294395
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In veel Aziatische landen waren mondkapjes al gemeengoed. Daar deden we tot anderhalf jaar geleden nog lacherig over, maar waarom zouden we dat hier niet blijven doen?
Deze vraag kan je beter aan iemand stellen die geen gruwelijke hekel aan die dingen heeft, alle nuance ontbreekt hier wat dat betreft.

Mijn antwoord; nee, ook voor dat; voor nu prima en ik zet met liefde die dingen op waar het nodig is, maar ik erger me kapot aan die dingen. Qua contact met mensen, qua baard, qua ademen. Maar goed, dat is allemaal persoonlijk ongemak.
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:13:15 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199294400
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In veel Aziatische landen waren mondkapjes al gemeengoed. Daar deden we tot anderhalf jaar geleden nog lacherig over, maar waarom zouden we dat hier niet blijven doen?
Waarom zouden we het wel doen?
pi_199294411
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarom zouden we het wel doen?
Precies, het ging voor corona ook goed. En we gaan hoe dan ook terug naar die situatie.
pi_199294419
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien is dat ook wel iets permanents. Niet meer met je gesnotter achter het bureau.
Dat spreekt voor zich.

Maar je bent zo voor, waarom reageer je niet even op die data? Niet zo'n significant verschil bij een specifieke sneltest tussen positief, vals positief en vals negatief. Terwijl je zelf beweerd dat het een hoop ellende gaat voorkomen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')