abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 mei 2021 @ 10:46:45 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199354469
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is eigenlijk lastig te zeggen of het echt daar aan lag. De media heeft Kaag perfect in de hand gespeeld, ten koste van links. GL was altijd iets gedaald, aangezien ze een enorm aantal zetels hadden gehaald in 2017. En met de PvdA gaat het al veel langer niet echt goed.
Tja het is natuurlijk wel een brevet van onvermogen van partijen om de media de schuld te geven van het feit dat een andere populaire lijsttrekker er met de buit vandoor gaat. Dat kan alleen als die partijen er al buitengewoon zwak voor staan.

Ik denk vooral dat linkse partijen er niet in slagen de nieuwe tijdsgeest te kapen. De politiek laat de "neoliberale" tijd de achterlichten zien en een nieuw soort consensus is zich aan het uitkrisstalliseren. Maar op een of andere manier lukt het ironisch genoeg partijen als VVD en D66 beter daar handen en voeten aan te geven dan de linkse partijen. Het kabinet Rutte III had dat qua beleid eigenlijk al in zich, dus daarmee konden ze dat ook bij verkiezingen zonder problemen uitdragen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 mei 2021 @ 10:49:44 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199354513
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Tja het is natuurlijk wel een brevet van onvermogen van partijen om de media de schuld te geven van het feit dat een andere populaire lijsttrekker er met de buit vandoor gaat. Dat kan alleen als die partijen er al buitengewoon zwak voor staan.
In de laatste week voor de verkiezingen zag ik echt overal waar ik keek Kaag Kaag Kaag. Die enorme boost aan het eind zal wel heel erg te danken zijn aan de campagne en niet zo zeer aan al die mooie standpunten. Dus er zit zeker wel een kern van waarheid in.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199354551
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is ook precies waarom ik zeg dat links dood is. Zelfs de PvdA is gigantisch richting het midden opgeschoven in ruil voor meer progressieve politiek. Het probleem met progressieve politiek is dat het vaker wel dan niet ten koste gaat van hen die juist het meest profiteren van links beleid. De situatie met die windmolens in Utrecht is voor mij echt het ultieme bewijs dat het nooit samen kan.
[..]

Als de PvdA echt die standpunten over eerlijk delen en zorgen voor het klimaat belangrijk had gevonden, waren die standpunten naar voor gekomen tijdens de campagne. Nou is Ploumen wel een gigantisch slechte lijsttrekker, dus misschien komt het daardoor, maar ik heb daar bijna niks van gezien. Nou ja, eerlijk delen met mensen die nog niet in dit land wonen kwam wel naar voren, maar daar heeft de normale Nederlander vrij weinig aan.
Progressief en links gaat juist uitermate goed samen. Wie denk je dat straks de rekening moet betalen als we niks doen aan klimaatbeleid en we dus automatisch met enorm oplopende kosten zitten? Je denkt toch niet dat de rijken daar het meest last van gaan hebben? Wie denk je dat er het meest last hebben van het institutionele racisme, toch niet de rijken?

En die standpunten kwamen wel veel en uitgebreid naar voren in de campagne en de debatten. En vooral ook in het verkiezingsprogramma, nog altijd verreweg het belangrijkste om naar te kijken. Dat jij dat hebt gemist ligt aan jouw desinteresse richting linkse partijen. Zoals je laatste opmerking weer verraadt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199354621
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat linkse partijen er niet in slagen de nieuwe tijdsgeest te kapen. De politiek laat de "neoliberale" tijd de achterlichten zien en een nieuw soort consensus is zich aan het uitkrisstalliseren. Maar op een of andere manier lukt het ironisch genoeg partijen als VVD en D66 beter daar handen en voeten aan te geven dan de linkse partijen. Het kabinet Rutte III had dat qua beleid eigenlijk al in zich, dus daarmee konden ze dat ook bij verkiezingen zonder problemen uitdragen.
Hier heb je een punt. Ondanks VVD en CDA was er gewoon al een behoorlijk links beleid in het vorige kabinet, niet voor niets dat Klaver bij de APB moest toegeven dat hij gewoon alles moest steunen omdat het allemaal behoorlijk zijn richting op viel. Dan is afzetten gewoon erg lastig.

Maar daarom is nu meeregeren juist handig. Dan kunnen ze straks zelfs het naar links opschuiven van de VVD opeisen als overwinning.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 10 mei 2021 @ 10:58:22 #255
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199354665
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In de laatste week voor de verkiezingen zag ik echt overal waar ik keek Kaag Kaag Kaag. Die enorme boost aan het eind zal wel heel erg te danken zijn aan de campagne en niet zo zeer aan al die mooie standpunten. Dus er zit zeker wel een kern van waarheid in.
Dat ligt dan helemaal aan jezelf want uit onderzoek kwam al naar voren dat Kaag niet buitengewoon veel in het nieuws is geweest. Dit was vooral een talking point bij de Wierd Duk/DDS/GeenStijl-losers op twitter.
Of heb je daadwerkelijk uitgezocht hoeveel Kaag op tv was? Nee he, dat heb je niet.
  maandag 10 mei 2021 @ 11:00:10 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199354702
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In de laatste week voor de verkiezingen zag ik echt overal waar ik keek Kaag Kaag Kaag. Die enorme boost aan het eind zal wel heel erg te danken zijn aan de campagne en niet zo zeer aan al die mooie standpunten. Dus er zit zeker wel een kern van waarheid in.
Kaag was veel in de media, maar dat is niet omdat ze een soort complot hebben om Kaag te supporten. Er was gewoon een slimme campagne door iedere dag een nieuw statement te droppen of een andere uitspraak te doen die weer het nieuws haalde.

Maar ze had ook veel geluk dat tegenstanders gewoon totaal niet sterk waren. Hoekstra en Klaver kwamen tijdens de campagne zwaar in de problemen. Ploumen had het gewoon niet. En Marijnissen heeft nog nooit een verkiezing gewonnen. En de aanvallen van Wilders boden haar de kans om zich als de antagonist van hem op te stellen.

Maar dit soort kiezersgedrag komt ook voor een belangrijk deel doordat mensen niet weten op wie ze moeten stemmen tot kort voor de verkiezingen. Dat is ook een teken van zwakte van partijen. Al partij wil je ook los van een goede of slechte lijsttrekker of mazzel bij een campagne een stevige basis aan mensen hebben die je steunt. Als meer mensen ver voor verkiezingen zouden weten welke partij ze steunen, dan zouden campagnes ook minder verschil maken voor een uitslag.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 10 mei 2021 @ 11:07:28 #257
408813 crew  trein2000
pi_199354819
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In de laatste week voor de verkiezingen zag ik echt overal waar ik keek Kaag Kaag Kaag. Die enorme boost aan het eind zal wel heel erg te danken zijn aan de campagne en niet zo zeer aan al die mooie standpunten. Dus er zit zeker wel een kern van waarheid in.
Kaag heeft het gewoon op eigen kracht heel erg goed gedaan. Scherpe optredens in de debatten, authentiek overkomend. En vrouw, dat helpt op links.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 mei 2021 @ 11:10:08 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199354867
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Progressief en links gaat juist uitermate goed samen. Wie denk je dat straks de rekening moet betalen als we niks doen aan klimaatbeleid en we dus automatisch met enorm oplopende kosten zitten? Je denkt toch niet dat de rijken daar het meest last van gaan hebben? Wie denk je dat er het meest last hebben van het institutionele racisme, toch niet de rijken?

En die standpunten kwamen wel veel en uitgebreid naar voren in de campagne en de debatten. En vooral ook in het verkiezingsprogramma, nog altijd verreweg het belangrijkste om naar te kijken. Dat jij dat hebt gemist ligt aan jouw desinteresse richting linkse partijen. Zoals je laatste opmerking weer verraadt.
Dat in jouw ogen links betekent dat je opkomt voor iedereen in Afrika/Azië en de wat armere Nederlander de lasten mag dragen is prima, maar dat is niet wat ik van een linkse partij verlang. Ik verwacht dat de problemen in eigen land altijd op plek 1, 2 en 3 komen voor er over de grens gekeken wordt. Waarom stemt de lage klasse tegenwoordig rechts? Omdat binnen de landsgrenzen links helemaal niets voor hen doet, en hen juist eerder meer dan minder belast. Dat is precies wat je van een rechtse partij zou verwachten, dus die overstap naar rechts is dan plots een stuk aantrekkelijker.

De armen geven geen neuk om progressieve idealen, zij willen gewoon hun leven kunnen leven. En rechts is plots heel erg aantrekkelijk als je opgezadeld zit met je kinderen in een éénkamerhuurwoning omdat de woningmarkt helemaal kapot is gemaakt door de hele politiek, met als extra zetje dat die 'linkse' partijen immigratie en windmolens belangrijker vinden dan jou aan een geschikte woning helpen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199354902
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat in jouw ogen links betekent dat je opkomt voor iedereen in Afrika/Azië en de wat armere Nederlander de lasten mag dragen is prima, maar dat is niet wat ik van een linkse partij verlang.
Dat is jouw probleem, je bent niet links maar verlangt dingen van linkse partijen. Echt linkse mensen kijken niet zo zeer naar landsgrenzen en helemaal niet naar afkomst en huidskleur. Echt linkse mensen willen dat armoede wordt opgelost, niet alleen hier maar overal.

Je moet dus ophouden jouw vrij racistische stempel (eigen mensen eerst) op links te plakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 mei 2021 @ 11:13:05 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199354908
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kaag heeft het gewoon op eigen kracht heel erg goed gedaan. Scherpe optredens in de debatten, authentiek overkomend. En vrouw, dat helpt op links.
Dat zal ik ook zeker niet ontkennen. Het spelletje is gewoon briljant gespeeld.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199354956
Kaag lijkt me iemand met een redelijk hoog IQ en daar ontbreekt het bij de meeste partijen aan. Wat velen vrezen is dat ze het land wil laten volstromen met vluchtelingen. Dat milieu niet écht op haar wensenlijstje staat.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 mei 2021 @ 11:17:27 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199354995
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem, je bent niet links maar verlangt dingen van linkse partijen. Echt linkse mensen kijken niet zo zeer naar landsgrenzen en helemaal niet naar afkomst en huidskleur. Echt linkse mensen willen dat armoede wordt opgelost, niet alleen hier maar overal.

Je moet dus ophouden jouw vrij racistische stempel (eigen mensen eerst) op links te plakken.
Dus jij mag wel een labeltje hangen aan wat links moet zijn, en ik niet, en ik ben een racist omdat ik op kom voor hen die nu al in Nederland wonen en zwaar slachtoffer zijn van de woningcrisis. Aha.

Er is straks een hele generatie studenten die geen woning kunnen kopen, overal achteraan staan voor de huurwoningen en net te veel verdienen voor sociale huur. Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 10 mei 2021 @ 11:20:03 #263
408813 crew  trein2000
pi_199355041
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:15 schreef Mondkapje het volgende:
Kaag lijkt me iemand met een redelijk hoog IQ en daar ontbreekt het bij de meeste partijen aan. Wat velen vrezen is dat ze het land wil laten volstromen met vluchtelingen. Dat milieu niet écht op haar wensenlijstje staat.
Velen? Dat valt best mee, hoogstens wat schreeuwers op rechts. Ik ben ver van fan van D66 hoor, maar Kaag heeft het gewoon goed gedaan.

En inderdaad het is een zeer intelligente vrouw. Dat laat ze ook zien zonder belerend of arrogant te zijn. Ik vind dat heel knap.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 10 mei 2021 @ 11:22:01 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199355073
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:10 schreef Nattekat het volgende:
En rechts is plots heel erg aantrekkelijk als je opgezadeld zit met je kinderen in een éénkamerhuurwoning omdat de woningmarkt helemaal kapot is gemaakt door de hele politiek, met als extra zetje dat die 'linkse' partijen immigratie en windmolens belangrijker vinden dan jou aan een geschikte woning helpen.
Maar welke linkserd heeft precies gezegd dat ze de woningmarkt niet belangrijk vinden en de woningmarkt niet willen fixen?

Dat is natuurlijk een totaal drogargument.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 mei 2021 @ 11:22:16 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199355076
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:20 schreef trein2000 het volgende:
Dat laat ze ook zien zonder belerend of arrogant te zijn. Ik vind dat heel knap.
Behalve als ze met Wilders debateert :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199355079
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Velen? Dat valt best mee, hoogstens wat schreeuwers op rechts. Ik ben ver van fan van D66 hoor, maar Kaag heeft het gewoon goed gedaan.

En inderdaad het is een zeer intelligente vrouw. Dat laat ze ook zien zonder belerend of arrogant te zijn. Ik vind dat heel knap.
Ik denk ook dat ze zich minder snel met een kluitje in het riet zal sturen dan Rutte. Die is veel te goedmoedig en gelooft iedereen op zijn mooie ogen. Zoals nu weer dat ze de stikstofcrisis totaal niet hebben zien aankomen, dat laat zien dat ze zich te snel in de maling laten nemen door lobbyisten, door mensen die zeggen dat er niets aan de hand is. Rutte kan wel goed samenwerken, binden, is een goede strateeg misschien, maar hij is niet argwanend genoeg.
Rutte en Kaag zouden elkaar goed kunnen aanvullen.
  maandag 10 mei 2021 @ 11:26:59 #267
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199355158
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:22 schreef Mondkapje het volgende:
Rutte. Die is veel te goedmoedig en gelooft iedereen op zijn mooie ogen.
_O- _O- _O- _O- _O-

Dit geloof je toch niet werkelijk?
We have always been at war with Eastasia.
pi_199355167
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-

Dit geloof je toch niet werkelijk?
Jawel. Waarom denk je dat ze hem zo aanvallen? Omdat hij toch niet terugvecht. Nu bleek hij toch iets strijdvaardiger te zijn dan men dacht.
  maandag 10 mei 2021 @ 11:28:25 #269
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199355179
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:27 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Jawel.
Kom op nou, het is een aardige kerel en dat hij een goede inborst heeft geloof ik ook nog wel, maar naief is hij echt niet.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 10 mei 2021 @ 11:29:36 #270
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199355200
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus jij mag wel een labeltje hangen aan wat links moet zijn, en ik niet, en ik ben een racist omdat ik op kom voor hen die nu al in Nederland wonen en zwaar slachtoffer zijn van de woningcrisis. Aha.

Er is straks een hele generatie studenten die geen woning kunnen kopen, overal achteraan staan voor de huurwoningen en net te veel verdienen voor sociale huur. Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen.
Op een rechtse splinterpartij stemmen is ongeveer het tegenovergestelde van opkomen voor die generatie studenten. Dat is zoveel als zeggen: Zoek het maar uit, het interesseert me allemaal niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 10 mei 2021 @ 11:31:23 #271
408813 crew  trein2000
pi_199355229
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:22 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik denk ook dat ze zich minder snel met een kluitje in het riet zal sturen dan Rutte. Die is veel te goedmoedig en gelooft iedereen op zijn mooie ogen. Zoals nu weer dat ze de stikstofcrisis totaal niet hebben zien aankomen, dat laat zien dat ze zich te snel in de maling laten nemen door lobbyisten, door mensen die zeggen dat er niets aan de hand is. Rutte kan wel goed samenwerken, binden, is een goede strateeg misschien, maar hij is niet argwanend genoeg.
Rutte en Kaag zouden elkaar goed kunnen aanvullen.
Je tuint er met open ogen in.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 10 mei 2021 @ 11:31:58 #272
408813 crew  trein2000
pi_199355238
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Kom op nou, het is een aardige kerel en dat hij een goede inborst heeft geloof ik ook nog wel, maar naief is hij echt niet.
Verre van. Zie de “via-via” controverse.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 mei 2021 @ 11:34:03 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199355269
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar welke linkserd heeft precies gezegd dat ze de woningmarkt niet belangrijk vinden en de woningmarkt niet willen fixen?

Dat is natuurlijk een totaal drogargument.
Er zit natuurlijk een verschil tussen het simpelweg niet belangrijk vinden (en er over liegen, VVD), en andere prioriteiten hebben. Je kan die 3 stappen vooruit wel op plek 5 van je prioriteitenlijstje zetten, maar als plekken 1 tot 4 je eerst 5 stappen achteruit werpen, dan doe je netto nog niks. En wie zegt dat het niet gewoon net zoals bij de VVD gewoon mooie praatjes zijn? In de campagne van het huidige bestuur van Utrecht zal vast ook zijn gezegd dat woningbouw belangrijk is, maar in datzelfde Utrecht wordt nu een groot woningbouwproject opgeblazen voor maarliefst 3 hele windmolens.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 mei 2021 @ 11:34:54 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199355279
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Verre van. Zie de “via-via” controverse.
En onze grote vriend de avondklok niet te vergeten ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 10 mei 2021 @ 11:35:56 #275
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199355297
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem, je bent niet links maar verlangt dingen van linkse partijen. Echt linkse mensen kijken niet zo zeer naar landsgrenzen en helemaal niet naar afkomst en huidskleur. Echt linkse mensen willen dat armoede wordt opgelost, niet alleen hier maar overal.

Je moet dus ophouden jouw vrij racistische stempel (eigen mensen eerst) op links te plakken.
Daarom dat de PVV meer zetels heeft dan de SP? :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')