Het is wat naief om te denken dat de tweede kamer er voor gaat zorgen dat we af gaan zijn van de testsamenleving. Ze gaan er hoogstens voor zorgen dat die 7.50 niet meer betaald hoeft te worden. Testsamenleving is here to stay.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:43 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hebben ze een keuze?
Als tweede kamer tegen die wet stemt komen er gewoon geen toegangstesten. Punt uit.
Ze zullen dus wel moéten toegeven, net als vorig jaar met dat eerst de coronaregels in de tijdelijke wet ook thuis zouden gelden, remember? XD
Ik hoor bijzonder weinig kritiek erop of inhoudelijk debat dus ik vrees ervoor.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:43 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hebben ze een keuze?
Als tweede kamer tegen die wet stemt komen er gewoon geen toegangstesten. Punt uit.
Ze zullen dus wel moéten toegeven, net als vorig jaar met dat eerst de coronaregels in de tijdelijke wet ook thuis zouden gelden, remember? XD
ik ben optimistisch, maar ik mis dan ook een cruciaal punt in @Monolith 's post:quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar ben redelijk pessimistisch.
Nu de doorstroomlocaties nog, en pretparken/dierentuinen nog, de bioscopen hebben iets dergelijks al gemeld, en je draagvlak is volkomen weg.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)spreekbaar~a67c21f1/
Branchevereniging Horeca steunt het plan voor de testsamenleving ook niet. Uiteraard.
Ik had het dan ook over die 7,50 ja.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is wat naief om te denken dat de tweede kamer er voor gaat zorgen dat we af gaan zijn van de testsamenleving. Ze gaan er hoogstens voor zorgen dat die 7.50 niet meer betaald hoeft te worden. Testsamenleving is here to stay.
Het staat toch op nu.nl, meerderheid tweede kamer tegen eigen bijdrage? :/quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik hoor bijzonder weinig kritiek erop of inhoudelijk debat dus ik vrees ervoor.
Tenzij het in achterkamertjes gebeurt ofzo of ik gewoon de verkeerde bronnen hoor/lees/zie
Zelfs als die er niet mee akkoord gaan betwijfel ik of het kabinet de plannen dan opeens annuleert. Dan wordt het waarschijnlijk een vies spelletje van manipulatie. ''We hebben jullie de kans gegeven om open te mogen met wat voorwaarden, maar als jullie dat niet willen....de situatie is er nog niet naar om open te gaan zonder testen voor toegang..''.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nu de doorstroomlocaties nog, en pretparken/dierentuinen nog, de bioscopen hebben iets dergelijks al gemeld, en je draagvlak is volkomen weg.
Ja, maar niet tegen de hele onzalige testsamenleving an sich.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Het staat toch op nu.nl, meerderheid tweede kamer tegen eigen bijdrage? :/
Dat ligt er aan wat het uitgangspunt is. Voor mij is dat zorg ontlasten en corona verder voor lief nemen zoals bij griep. Of is het we willen corona bij de wortel uitroeien met alle dystopische gevolgen van dien, paspoorten, testbewijzen, tweedeling etc.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:46 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
ik ben optimistisch, maar ik mis dan ook een cruciaal punt in @:monolith 's post:
Vaccins, inclusief herhalingen en boosters, zijn DE NUMMER EEN pandemiebestrijdingsmaatregel.
Ik ben hoopvol dat we het daar bij kunnen laten dan ja XD
Tot je als restauranthouder een keer wel tegen een controle aanloopt en dan een boete krijgt die zo hoog is dat je alsnog failliet bent.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs als die er niet mee akkoord gaan betwijfel ik of het kabinet de plannen dan opeens annuleert. Dan wordt het waarschijnlijk een vies spelletje van manipulatie. ''We hebben jullie de kans gegeven om open te mogen met wat voorwaarden, maar als jullie dat niet willen....de situatie is er nog niet naar om open te gaan zonder testen voor toegang..''.
Zal me niks verbazen dat er een hoop sectoren dan alsnog overstag gaan op papier. Dat het in de praktijk alleen amper gecontroleerd wordt.
Ik sta nergens meer van te kijken.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs als die er niet mee akkoord gaan betwijfel ik of het kabinet de plannen dan opeens annuleert. Dan wordt het waarschijnlijk een vies spelletje van manipulatie. ''We hebben jullie de kans gegeven om open te mogen met wat voorwaarden, maar als jullie dat niet willen....de situatie is er nog niet naar om open te gaan zonder testen voor toegang..''.
Zal me niks verbazen dat er een hoop sectoren dan alsnog overstag gaan op papier. Dat het in de praktijk alleen amper gecontroleerd wordt.
Dit jaquote:Op woensdag 5 mei 2021 12:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, maar niet tegen de hele onzalige testsamenleving an sich.
In China is de situatie anders prima onder controle.quote:Op woensdag 5 mei 2021 11:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Omdat ze in de Seychellen prikken met Chinese rommel.
Och, die controles komen er dan wel. Er hebben in gemeentes boa's rondgelopen die zich voordeden als mensen die echt met spoed iets nodig hadden om vervolgens boetes uit te kunnen schrijven als winkels daarin meegingen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat het in de praktijk alleen amper gecontroleerd wordt.
Ook wel weer zo ja.quote:Op woensdag 5 mei 2021 13:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Och, die controles komen er dan wel. Er hebben in gemeentes boa's rondgelopen die zich voordeden als mensen die echt met spoed iets nodig hadden om vervolgens boetes uit te kunnen schrijven als winkels daarin meegingen.
Echt walgelijk idd en ik vind het naar uitlokking neigen, als je met een zo zielig mogelijk verhaaltje op de proppen komt om een winkelier toch maar over te halen iets beboetbaars te doen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 13:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Och, die controles komen er dan wel. Er hebben in gemeentes boa's rondgelopen die zich voordeden als mensen die echt met spoed iets nodig hadden om vervolgens boetes uit te kunnen schrijven als winkels daarin meegingen.
Een vaccin is een reactief middel. Een daadwerkelijk bestrijdingsmiddel zit 'm in het kappen met ontbossen, de veestapel verkleinen en ga zo maar door. Een vaccin wordt ontwikkeld als er al een pandemie is, dat wil je voor zijn.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:46 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
ik ben optimistisch, maar ik mis dan ook een cruciaal punt in @:monolith 's post:
Vaccins, inclusief herhalingen en boosters, zijn DE NUMMER EEN pandemiebestrijdingsmaatregel.
Ik ben hoopvol dat we het daar bij kunnen laten dan ja XD
Zo tijdig was het verstrekken van die sequentie dan weer niet. Er is een hoop aan te merken op de manier waarop de Chinezen dit aangepakt hebben.quote:Op woensdag 5 mei 2021 13:01 schreef Za het volgende:
[..]
In China is de situatie anders prima onder controle.
Noem het maar rommel, de mondkapjes die je dagelijks draagt komen er vrijwel zeker ook vandaan.
Alle tests en alle vaccins zijn gebaseerd op de volledige genoom sequentie van het virus welke de Chinezen tijdig wisten te verstrekken.
Dan stoppen de financiële steunregelingen, vermoed ik.quote:Op woensdag 5 mei 2021 13:13 schreef Discombobulate het volgende:
Wat nou als KHN er massaal tegen is? Of de koepelorganisaties van musea, bioscopen, etc.?
Ik denk dat het het kabinet niks kan schelen of een sector tegen is. Dan krijgen ze gewoon een ''tja, als jullie niet open willen met een testsamenleving dan moeten jullie nog wat langer gesloten blijven/of leren leven met meer beperkingen'' te horen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 13:13 schreef Discombobulate het volgende:
Wat nou als KHN er massaal tegen is? Of de koepelorganisaties van musea, bioscopen, etc.?
Ideaal onderwerp voor een referendum trouwens, testsamenleving. Kabinet drukt haar zin toch wel door en de Tweede Kamer gaat oppositie voeren op de prijs, verder is het niks meer.
quote:Op woensdag 5 mei 2021 13:16 schreef Zipportal het volgende:
Zit je daar op het terras in de natte regenpak aan.
Dom volk.
Dom?quote:Op woensdag 5 mei 2021 13:16 schreef Zipportal het volgende:
Zit je daar op het terras in de natte regenpak aan.
Dom volk.
Dat weten we inmiddels allemaal wel, Ruud.quote:Op woensdag 5 mei 2021 11:02 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Je weet hoe erg ik niet kan wachten om weer in Vrijheid te kunnen leven als in 2019,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |