abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 21:45:37 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199281078
Ik moet ineens aan Ad Melkert denken die in een Pim Fortuyn docu beschreef dat helaas er een soort drang gekomen is om moeilijke problemen met hele simpele middelen op te willen lossen, meestal in één zin. Dat is hier ook een beetje aan de gang. Er worden soms maatregelen geroepen in de trant van als ze x open doen is het probleem weg. Ik denk dat het probleem weerbarstig is en niet in één eenvoudige manier op te lossen is. Het is een pakket aan zaken die de hele tijd gefinetuned (moeten) worden. En meestal niet eens een meetbaar effect opleveren. Alle éénzins oplossingen zijn niet meer dat een schreeuw in het luchtledige.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199281103
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Vorm, authentieke boodschappen qua attitude en gemeendheid versus inhoud.

Daar ging het om, nu niet zo omdraaien
Daar ging het jóu om.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:47:26 #53
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199281105
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik moet ineens aan Ad Melkert denken die in een Pim Fortuyn docu beschreef dat helaas er een soort drang gekomen is om moeilijke problemen met hele simpele middelen op te willen lossen, meestal in één zin. Dat is hier ook een beetje aan de gang. Er worden soms maatregelen geroepen in de trant van als ze x open doen is het probleem weg. Ik denk dat het probleem weerbarstig is en niet in één eenvoudige manier op te lossen is. Het is een pakket aan zaken die de hele tijd gefinetuned (moeten) worden. En meestal niet eens een meetbaar effect opleveren. Alle éénzins oplossingen zijn niet meer dat een schreeuw in het luchtledige.
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1729
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:49:03 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199281130
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Daar ging het jóu om.
Ja ik schreef ook vanuit mijzelf
Zo gaat dat wel vaker op een forum
Ik ben niet de voice of all of the people ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199281135
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja ik schreef ook vanuit mijzelf
Zo gaat dat wel vaker op een forum
Ik ben niet de voice of all of the people ofzo
Ja en mij ging het daar dus niet om dus ik draai niets om.

Next!
In Southern Sun
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:49:55 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199281141
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Zeker

Zoveel over te discussiëren, over te denken, zoveel mogelijkheden en opties.
Dat hoe het nu gaat niet goed is is duidelijk, hoe verder... Moeilijk.
Maar er zijn kansen, en nuances
pi_199281147
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:51 schreef -0- het volgende:

[..]

Heb er al een tijd niet naar gezocht maar PCR heeft inderdaad wat vals negatieven. Vorig jaar mei eens uitgezocht toen mijn vader zware longontsteking kreeg in de weken dat mijn moeder behoorlijk slecht beschermd op een cohort afdeling aan het werk was. De test was negatief maar hij was aardig benauwd en antibiotica sloeg in eerste instantie niet aan, pas op het einde van de kuur kwam er verbetering. Ik vermoed nog steeds dat dat wel covid was.

Het grotere gevaar van de zelftest ligt denk ik in de correcte uitvoer, die bijsluiter loopt niet over van duidelijkheid en ik denk dat minder leesvaardige mensen snel de mist in gaan.
Niet alleen onduidelijkheid over uitvoer, maar ook nog eens uberhaupt het goed uitvoeren. Ik ken de test in NL niet, maar hier moet je 4x tegen elke keelamandel aanwrijven, en vervolgens dezelfde stok diep je neus insteken en daar 10 rondjes draaien. Tellen is vrij lastig als je een niesreactie probeert te onderdrukken terwijl je in je neus staat te peuren moet ik zeggen. Dat zal ook nog wel invloed hebben op de accuraatheid van die testen.
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 21:50:33 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199281153
quote:
Kritieken zijn altijd makkelijk wat nou als bij een volgende pandemie blijkt dat die rare fieldlab evenmenten van 60 jaar geleden eigenlijk een hele fijne bron van data zijn om een veel ernstiger virus aan te pakken was het dan nog weggegooid geld?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:51:35 #59
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199281170
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Kritieken zijn altijd makkelijk wat nou als bij een volgende pandemie blijkt dat die rare fieldlab evenmenten van 60 jaar geleden eigenlijk een hele fijne bron van data zijn om een veel ernstiger virus aan te pakken was het dan nog weggegooid geld?
ja, want het gaat om nu en niet later, we hebben geen tijd om onderzoekertje te spelen.
pi_199281190
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja, want het gaat om nu en niet later, we hebben geen tijd om onderzoekertje te spelen.
Precies, daarom werd de avondklok ook terecht ingevoerd.
In Southern Sun
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:52:29 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199281191
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja en mij ging het daar dus niet om dus ik draai niets om.

Next!
:D

Denk om je bloeddruk, is het niet waard joh. Spreken met elkaar hoort leuk te zijn, twee kanten op
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 21:53:18 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199281212
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Zeker

Zoveel over te discussiëren, over te denken, zoveel mogelijkheden en opties.
Dat hoe het nu gaat niet goed is is duidelijk, hoe verder... Moeilijk.
Maar er zijn kansen, en nuances
Volgensmij zijn we hard op weg de bevolking te vaccineren en aan de hand daarvan langzaam maar zeker te proberen de maatschappij weer wat te openen, dat kun je "niet goed gaat" noemen, je kunt dat ook zien als jeumig we hebben een vaccinatie op gang gekregen voor een virus waar nog geen vijf maanden geleden nog geen (goed gekeurd) vaccin voor bestond, voor een virus waar we pas 1,5 jaar van weten dat het bestaat.
pi_199281215
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Vader verbiedt kind te roken, kind gaat toch roken en dus zegt vader (die in de opvoeding zoals iedere vader wel eens fouten maakt) daar wat van.
En hoeveel impact zal het hebben als de vader zegt: "Je mag echt niet roken hoor, dat is slecht voor je" terwijl hij in de tijd dat hij die preek heeft gegeven 3 peuken weg heeft gewerkt?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:53:32 #64
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199281216
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Precies, daarom werd de avondklok ook terecht ingevoerd.
alleen help het niet om de cijfers naar beneden te krijgen
pi_199281242
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:52 schreef Molo het volgende:

[..]

:D

Denk om je bloeddruk, is het niet waard joh. Spreken met elkaar hoort leuk te zijn, twee kanten op
Met mijn bloeddruk is weinig mis hoor, als ik het gehaat op De Jonge hier zo vrij regelmatig lees denk ik dat je die zorgen beter bij anderen kunt droppen. Evengoed bedankt!
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 21:54:39 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199281244
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

En toen deze crises begon was het maar stom dat wetenschappers zo weinig wisten... wat hebben ze al die jaren lopen doen, konden ze geen onderzoekertje spelen. :M
pi_199281260
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

En hoeveel impact zal het hebben als de vader zegt: "Je mag echt niet roken hoor, dat is slecht voor je" terwijl hij in de tijd dat hij die preek heeft gegeven 3 peuken weg heeft gewerkt?
Dus hij moet er nu eigenlijk niets van zeggen, dat zal vast helpen.
In Southern Sun
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:55:47 #68
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199281265
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En toen deze crises begon was het maar stom dat wetenschappers zou weinig wisten... wat hebben ze al die jaren lopen doen, konden ze geen onderzoekertje spelen. :M
dat wat ze nu in NL menen te onderzoeken is allang in andere landen gedaan en gepubliceerd.
pi_199281280
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En toen deze crises begon was het maar stom dat wetenschappers zou weinig wisten... wat hebben ze al die jaren lopen doen, konden ze geen onderzoekertje spelen. :M
Nouja, ironisch genoeg waren er al een hoop plannen gemaakt toen de Mexicaanse Griep een near-miss was. Waren die plannen om dit soort problemen de baas te zijn een paar jaar geleden niet wegbezuinigd want "het komt hier toch niet?"
pi_199281281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Vader verbiedt kind te roken, kind gaat toch roken en dus zegt vader (die in de opvoeding zoals iedere vader wel eens fouten maakt) daar wat van.
Vader verbiedt kind te roken en beloofd kind het rijbewijs te betalen wanneer het niet rookt, vader slaat kind alvast preventief om te verhinderen dat het wellicht ooit gaat roken, vader trekt rijbewijsbelofte terug - oh toch niet! - vader laat kind pakje sigaretten kopen en slaat kind vervolgens omdat het kind met een pakje sigaretten betrapt is, vader steekt er nog eentje op en scheldt kind nog maar eens de huid vol vanwege het eerdere akkefietje met het pakje sigaretten, kind zegt "stik d'r lekker in, ouwe!" en gooit föhn in badwater wanneer vader in bad zit. Kind denkt "weeskind zijn is zo slecht nog niet..."
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 21:56:34 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199281284
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat wat ze nu in NL menen te onderzoeken is allang in andere landen gedaan en gepubliceerd.
bron?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:57:25 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199281306
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij zijn we hard op weg de bevolking te vaccineren en aan de hand daarvan langzaam maar zeker te proberen de maatschappij weer wat te openen, dat kun je "niet goed gaat" noemen, je kunt dat ook zien als jeumig we hebben een vaccinatie op gang gekregen voor een virus waar nog geen vijf maanden geleden nog geen (goed gekeurd) vaccin voor bestond, voor een virus waar we pas 1,5 jaar van weten dat het bestaat.
Zeker, ook dat is waar

De wrijving zit bij mij bij het verschil in wetenschappelijke en medische vooruitgang en de bestuurlijke missers.
Die laatste zijn zo intens zonde en houden veel van de andere mogelijkheden tegen of maken ze zelfs kapot.

Daar is echt winst te behalen.

Sauna schijnt ook goed te zijn voor weerstand, iig voor ontspanning, dus duik ik nu lekker in O+
pi_199281316
Vaccinatieupdate van RIVM aangevuld met bevolkingsgegevens en vaccinatiegraad door mij

Onzuivere cijfers :
Huisartsen hebben 1 miljoen geprikt naar schatting onbekend hoeveel 1e/2e dosis
Overige uitvoerders hebben 664414 x 1e dosis gegeven, en 297747 2e dosis
Overige vaccinaties door GGD 318505 x 1e dosis, 130806 2e dosis

Daarnaast is er ook nog
60-64 58296 x 1e dosis gegeven, 32415 x 2e dosis

[ Bericht 48% gewijzigd door _serial_ op 04-05-2021 22:04:20 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:58:01 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199281317
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Vader verbiedt kind te roken en beloofd kind het rijbewijs te betalen wanneer het niet rookt, vader slaat kind alvast preventief om te verhinderen dat het wellicht ooit gaat roken, vader trekt rijbewijsbelofte terug - oh toch niet! - vader laat kind pakje sigaretten kopen en slaat kind vervolgens omdat het kind met een pakje sigaretten betrapt is, vader steekt er nog eentje op en scheldt kind nog maar eens de huid vol vanwege het eerdere akkefietje met het pakje sigaretten, kind zegt "stik d'r lekker in, ouwe!" en gooit föhn in badwater wanneer vader in bad zit. Kind denkt "weeskind zijn is zo slecht nog niet..."
_O- _O-
pi_199281323
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nah nee. Sorry.
In Southern Sun
pi_199281326
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dus hij moet er nu eigenlijk niets van zeggen, dat zal vast helpen.
Jep, dat is inderdaad wat ik zei.

Als je de bevolking vraagt op het tandvlees te lopen en er alles aan te doen zich aan de maatregelen te houden is het minste dat je kunt doen er zelf ook alles aan doen. Puntje bij paaltje is het de afgelopen 12 maanden veel woorden weinig daden. Als er dan iets niet uit komt is het de schuld van een ander, in veel gevallen de bevolking, maar vaak ook de GGD, huisartsen of wie dan ook.
pi_199281353
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Jep, dat is inderdaad wat ik zei.

Als je de bevolking vraagt op het tandvlees te lopen en er alles aan te doen zich aan de maatregelen te houden is het minste dat je kunt doen er zelf ook alles aan doen. Puntje bij paaltje is het de afgelopen 12 maanden veel woorden weinig daden. Als er dan iets niet uit komt is het de schuld van een ander, in veel gevallen de bevolking, maar vaak ook de GGD, huisartsen of wie dan ook.
En als het de bevolking niet uitkomt is het de schuld van een ander, in vrijwel alle gevallen de overheid. En zo zijn we weer rond.
In Southern Sun
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:00:33 #78
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_199281363
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als er dan iets niet uit komt is het de schuld van een ander, in veel gevallen de bevolking, maar vaak ook de GGD, huisartsen of wie dan ook.
Je vergeet de Rabobank.
pi_199281378
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

60 jaar wachten tot een volgende pandemie? Optimist. Nare virussen en bacterien steken steeds frequenter de kop op. Marburg, HIV, vogelgriep, q-koorts, legionella, zika, ebola, sars, mers, sars-cov-2 etc. En het reservoir waar ze uit komen is enorm.
SARS-CoV-2 is een nare, maar het kan echt nog vele malen erger. SARS en MERS hadden een veel hogere CFR, en we hebben geluk gehad dat die zich niet zo makkelijk konden verspreiden als SARS-COV-2, en we hebben enorm geluk gehad dat de sars en mers vrij recent problemen hadden veroorzaakt, dat heeft zomaar 1-2 jaar vaccinontwikkeltijd gescheeld.
We mogen hopen dat we in de toekomst beter voorbereid zijn op virale pandemien, dat er sneller vaccins beschikbaar zijn, en met bacteriele uitbraken dat er snel goede antibiotica beschikbaar zijn.
pi_199281384
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En als het de bevolking niet uitkomt is het de schuld van een ander, in vrijwel alle gevallen de overheid. En zo zijn we weer rond.
Dus jouw conclusie is dat het de schuld van de bevolking is en de overheid (met als verantwoordelijk minister) de Jonge niets te verwijten valt?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:02:09 #81
147172 THEFXR
Alpha Bear
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:02:39 #82
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_199281396
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Zeker, ook dat is waar

De wrijving zit bij mij bij het verschil in wetenschappelijke en medische vooruitgang en de bestuurlijke missers.
Die laatste zijn zo intens zonde en houden veel van de andere mogelijkheden tegen of maken ze zelfs kapot.

Daar is echt winst te behalen.

Sauna schijnt ook goed te zijn voor weerstand, iig voor ontspanning, dus duik ik nu lekker in O+
Er staat hier een dorp verderop een sauna te koop.

Kost je een schamele 2,5 miljoen euro :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199281413
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus jouw conclusie is dat het de schuld van de bevolking is en de overheid (met als verantwoordelijk minister) de Jonge niets te verwijten valt?
Ja want dat is ook echt wat ik zeg.
In Southern Sun
pi_199281427
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tja, ik dacht, ik probeer het ook maar eens.
pi_199281429
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

60 jaar wachten tot een volgende pandemie? Optimist. Nare virussen en bacterien steken steeds frequenter de kop op. Marburg, HIV, vogelgriep, q-koorts, legionella, zika, ebola, sars, mers, sars-cov-2 etc. En het reservoir waar ze uit komen is enorm.
SARS-CoV-2 is een nare, maar het kan echt nog vele malen erger. SARS en MERS hadden een veel hogere CFR, en we hebben geluk gehad dat die zich niet zo makkelijk konden verspreiden als SARS-COV-2, en we hebben enorm geluk gehad dat de sars en mers vrij recent problemen hadden veroorzaakt, dat heeft zomaar 1-2 jaar vaccinontwikkeltijd gescheeld.
We mogen hopen dat we in de toekomst beter voorbereid zijn op virale pandemien, dat er sneller vaccins beschikbaar zijn, en met bacteriele uitbraken dat er snel goede antibiotica beschikbaar zijn.
Moet je het probleem ook bij de bron aanpakken vind ik. In plaats van wat we altijd doen: oplossingen voor een probleem zoeken, creëren een nieuwe probleem, daar weer oplossingen voor, nieuwe probleem, dat weer oplossen, enzovoort.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199281433
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja, ik dacht, ik probeer het ook maar eens.
En ik dacht, ik reageer ook zo maar eens.
In Southern Sun
pi_199281446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En ik dacht, ik reageer ook zo maar eens.
En zo is het cirkeltje weer rond.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:05:31 #88
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199281450
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

niet mee eens, zeer onrealistisch wereldbeeld.
pi_199281455
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

En zo is het cirkeltje weer rond.
Dat was 'ie dus al.
In Southern Sun
pi_199281476
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat was 'ie dus al.
Verwarrend. Dus we zijn terug waar we waren? Ik vind dat de overheid zaken te verwijten valt, jij vindt dat de bevolking dingen te verwijten valt. Iedereen is wat te verwijten deze pandemie, zullen we 't daarop gooien?
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 22:07:01 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199281480
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Het was mooi geweest als we de AIDS epedemie zo snel hadden kunnen oplossen en die is ook nogsteeds niet weg. Wmb is deze vorm van vaccin maken (mits dit succesvol blijkt) een erg goede stap in de richting om veel sneller vaccins te ontwikkelen veel eenvoudiger dan de virale vaccins om zo snel te reageren.
pi_199281508
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het was mooi geweest als we de AIDS epedemie zo snel hadden kunnen oplossen en die is ook nogsteeds niet weg. Wmb is deze vorm van vaccin maken (mits dit succesvol blijkt) een erg goede stap in de richting om veel sneller vaccins te ontwikkelen veel eenvoudiger dan de virale vaccins om zo snel te reageren.
Weet jij misschien ook wat de reden is waarom het zo lijkt dat vaccins als AZ/Janssen meer (of heftigere?) bijwerkingen lijken te hebben? Komt dat echt door de technologie?
pi_199281510
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Verwarrend. Dus we zijn terug waar we waren? Ik vind dat de overheid zaken te verwijten valt, jij vindt dat de bevolking dingen te verwijten valt. Iedereen is wat te verwijten deze pandemie, zullen we 't daarop gooien?
Dat somt het wel aardig op inderdaad.
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 22:08:42 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199281521
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Moet je het probleem ook bij de bron aanpakken vind ik. In plaats van wat we altijd doen: oplossingen voor een probleem zoeken, creëren een nieuwe probleem, daar weer oplossingen voor, nieuwe probleem, dat weer oplossen, enzovoort.
En wat is die bron in dit geval? Evolutie :D dat lijkt me lastig aanpakken. Het is een gegeven dat wij mee-evolueren met pathogenen dan hebben de pathogenen weer even de overhand dan de mensen weer. Als wij de pathogenen te slim af zijn dan zullen "zij" ons daarna te slim af zijn.

Het is hard rennen om op dezelfde plek te blijven!
pi_199281531
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Weet jij misschien ook wat de reden is waarom het zo lijkt dat vaccins als AZ/Janssen meer (of heftigere?) bijwerkingen lijken te hebben? Komt dat echt door de technologie?
Zou best een hypothese zijn. Je gebruikt namelijk wel een virale vector itt Pfizer wat in feite gewoon vetbolletjes zijn met een RNA sequentie erin.
pi_199281561
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:08 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Maar als iedereen zuigt, wat gaat Da_Sandman dan doen?
Ik zou echt stuk gaan als één van jullie accounts een kloon van de ander is :+
pi_199281574
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En wat is die bron in dit geval? Evolutie :D dat lijkt me lastig aanpakken. Het is een gegeven dat wij mee-evolueren met pathogenen dan hebben de pathogenen weer even de overhand dan de mensen weer. Als wij de pathogenen te slim af zijn dan zullen "zij" ons daarna te slim af zijn.

Het is hard rennen om op dezelfde plek te blijven!
Industrialisatie, overbevolking, globalisatie, vermenging leefomgeving dieren met mensen, bio-industrie, klimaatverandering, etc.
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 22:11:33 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199281576
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heel ander soort vaccin, ik denk (niet onderbouwd) dat pfizer achtige vaccins tot veel minder eiwit productie leiden en daardoor een mildere immuunreactie opwekken. Het zou best eens kunnen dat die andere klassiekere vaccins eigenlijk meer immuunreactie opwekken dan nodig is. Bedenk ook dat één van COVIDs ziekteverwekkers een overheftige immuunreatie is. Wellicht wordt dat ook een klein beetje getriggerd door de klassiekere vaccins.

Nogmaals volledig gebaseerd op aannames en niet op gedegen onderbouwingen.
pi_199281594
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou echt stuk gaan als één van jullie accounts een kloon van de ander is :+
Ik ook :o.
In Southern Sun