Wat mij opviel is dat er ineens een hele grote achterstand van ongeveer 1200 besmettingen was weggewerkt tijdens de storing.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Door alle storingen snap ik dat wel..maar 7800 is niet bepaald gunstig iig.
Ramadanquote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Holy shit Rotterdamhebben ze daar het kampioenschapsfeestje van Ajax meegevierd?
nee 2 weken geleden Feyenoord begravenquote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Holy shit Rotterdamhebben ze daar het kampioenschapsfeestje van Ajax meegevierd?
Het OMT eist helemaal niets, die geven alleen advies. Ook vandaag.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:27 schreef popje het volgende:
Echt, als het OMT nu weer nieuwe eisen gaat stellen aan versoepelingen omdat we ons minder goed aan de basismaatregelen zouden houden, doet het mij denken dat ze het land willen 'regeren' met elke keer weer nieuwe eisen. en dan geen versoepelingen, zitten we straks vast aan die testwet voor alles wat je wilt doen en kunnen we dit jaar zomer minder dan vorig jaar zomer, met een stuk meer immune mensen.
En ik hoor weer de hele dag sirenes hier. Ik ben hier echt HELEMAAL klaar mee.
Ik denk dat de musea in 2022 weer opengaan, met test.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
15-7 voor de zekerheid. Als de instroom niet snel genoeg daalt maar onder de 20% blijft hangen
India denkt daar heel anders over.quote:
quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:26 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 04-05-2021 - 15:26
Totaal aantal besmettingen: 7830
Gemeentes met +10 besmettingen:
495 Rotterdam
388 Amsterdam
235 's-Gravenhage
137 Utrecht
130 Tilburg
122 Nijmegen
97 Eindhoven
93 Oss
91 's-Hertogenbosch
84 Leiden
72 Maastricht
71 Venlo
68 Westland
67 Groningen
67 Haarlemmermeer
64 Almere
63 Zaanstad
60 Arnhem
59 Heerlen
58 Helmond
58 Meierijstad
57 Zoetermeer
56 Delft
53 Breda
52 SchiedamRotterdam = Ramadan effect?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
6 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
33 gemeentes met 2-4 besmettingen
81 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
De bibliotheken met geluk in 2023quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:28 schreef popje het volgende:
[..]
Ik denk dat de musea in 2022 weer opengaan, met test.
Ernst Kuipers zei dat het effect van de avondklok nihil is geweest op basis van de opnamecijfers. Het OMT reageert daarop met: "Dat kun je helemaal niet zo meten, dat moet je meten met een wetenschappelijk model"quote:
Je weet net zo goed als ik dat als het OMT iets roept, de kans 90% (op die ene keer na) is dat het kabinet het overneemt.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het OMT eist helemaal niets, die geven alleen advies. Ook vandaag.
Kuijpers maakte een vrij basale, maar elementaire denkfout. Daar kan het OMT niet zoveel aan doen.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ernst Kuipers zei dat het effect van de avondklok nihil is geweest op basis van de opnamecijfers. Het OMT reageert daarop met: "Dat kun je helemaal niet zo meten, dat moet je meten met een wetenschappelijk model"
Het lijkt mij dat als de daadwerkelijke cijfers niet overeen komen met je model het model fout is, niet de daadwerkelijke cijfers.
Ik geef het aan ze doorquote:
Het OMT dacht Kuipers daar wel even flink de les te lezen. Beetje triest.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ernst Kuipers zei dat het effect van de avondklok nihil is geweest op basis van de opnamecijfers. Het OMT reageert daarop met: "Dat kun je helemaal niet zo meten, dat moet je meten met een wetenschappelijk model"
Het lijkt mij dat als de daadwerkelijke cijfers niet overeen komen met je model het model fout is, niet de daadwerkelijke cijfers.
Dan mis je het punt. Het effect van de maatregel zijn niet de daadwerkelijke opnamecijfers, maar de opnamecijfers afgezet tegen de 'verwachte opnamecijfers zonder de maatregel'.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat voor denkfout maakt Kuipers?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kuijpers maakte een vrij basale, maar elementaire denkfout. Daar kan het OMT niet zoveel aan doen.
Aantal nieuwe ziekenhuisopnames is wel significant lager van 1774 naar 1633. Zou dat dan toch het vaccinatie effect zijn? Een afname van bijna 10% in 1 week. Verder is het dan ook logisch dat de IC nog op een stabiel hoog niveau blijft.quote:
De laatste keer in elk geval niet.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:30 schreef popje het volgende:
[..]
Je weet net zo goed als ik dat als het OMT iets roept, de kans 90% (op die ene keer na) is dat het kabinet het overneemt.
Bron?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kuijpers maakte een vrij basale, maar elementaire denkfout. Daar kan het OMT niet zoveel aan doen.
Dit is wel de situatie inderdaad. Het OMT is nu al naar een advies van 20% daling week op week gegaan om stap 2 te zetten. Ik denk niet dat het kabinet nog eens zo recht tegen het advies in zal gaan voorlopig.. zeker niet als de cijfers voorlopig helemaal geen consistente daling aangeven.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:30 schreef popje het volgende:
[..]
Je weet net zo goed als ik dat als het OMT iets roept, de kans 90% (op die ene keer na) is dat het kabinet het overneemt.
Oh dat ben ik wel met je eens hoor, ik snap wat je zegt. Ik vind het vooral komisch dat het OMT (zonder bij naam genoemd te worden) Kuipers en anderen wil vertellen dat het niet klopt.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan mis je het punt. Het effect van de maatregel zijn niet de daadwerkelijke opnamecijfers, maar de opnamecijfers afgezet tegen de 'verwachte opnamecijfers zonder de maatregel'.
Nou betwijfel ik of die avondklok zoveel zoden aan de dijk heeft gezet hoor, maar dat je dat niet enkel aan de ontwikkeling van de opnamecijfers kunt zien klopt gewoon.
Zie het bericht boven jouw bericht.quote:
typisch, maar weerleggen kunnen ze het nietquote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het OMT dacht Kuipers daar wel even flink de les te lezen. Beetje triest.
Denk zelf dat de avondklok geen zak heeft geholpen. Mensen die dat willen, zoeken elkaar toch wel op. Alleen verzetten ze de bezoektijden. Of ze blijven juist veel langer. Bovendien heb ik al tig berichten voorbij zien komen dat heel veel mensen de avondklok negeerden.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan mis je het punt. Het effect van de maatregel zijn niet de daadwerkelijke opnamecijfers, maar de opnamecijfers afgezet tegen de 'verwachte opnamecijfers zonder de maatregel'.
Nou betwijfel ik of die avondklok zoveel zoden aan de dijk heeft gezet hoor, maar dat je dat niet enkel aan de ontwikkeling van de opnamecijfers kunt zien klopt gewoon.
Niet bepaald. Sterker nog, ik denk dat ze zich lelijk in de vingers hebben gesneden met hun plan want het heeft iets gedaan met de mindset van mensen (=we zijn er bijna, we kunnen vast wel al iets minder streng voor onszelf zijn).quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Die gemodelleerde daling waarop de versoepelingen gebaseerd waren wil nog niet echt hč?
Ik heb ook berichten gelezen van mensen die de anderhalve meter niet altijd hanteren. Ergo, die regel is onzin.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Denk zelf dat de avondklok geen zak heeft geholpen. Mensen die dat willen, zoeken elkaar toch wel op. Alleen verzetten ze de bezoektijden. Of ze blijven juist veel langer. Bovendien heb ik al tig berichten voorbij zien komen dat heel veel mensen de avondklok negeerden.
Dit is mijn model en daar moet u het mee doen.
Ik ken iemand die dit beweerde toen het vaccineren net op gang kwam. Dat het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames toenam viel samen met het steeds toenemend aantal gevaccineerden, dat kon geen toeval zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie het bericht boven jouw bericht.
Volgens dezelfde redenatielijn kan ik stellen dat vaccineren geen effect heeft, omdat de ziekenhuisopnames net zo hoog zijn, zo niet hoger, als toen we begonnen met vaccineren.
Vind dit echt niet tegenvallen gezien de storing en dus achterstand.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:28 schreef LTVDK het volgende:
#C19
Positieve tests hoger door weekendstoring https://twitter.com/mzelst/status/1389204159350681607
Positief getest: 7.830
Totaal: 1.524.527 (+7.725 ivm -105 corr.)
Perc. positief 30 apr - 02 mei: 12,7%
Opgenomen: 272
Huidig: 1.795 (-22)
Opgenomen op IC: 47
Huidig: 818 (-7)
Overleden: 32
Totaal: 17.221
https://twitter.com/mzelst/status/1389572406549827589
eerder andersomquote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet bepaald. Sterker nog, ik denk dat ze zich lelijk in de vingers hebben gesneden met hun plan want het heeft iets gedaan met de mindset van mensen (=we zijn er bijna, we kunnen vast wel al iets minder streng voor onszelf zijn).
De avondklok heeft volgens het OMT in de maand dat ie origineel actief zou zijn 500-600 IC opnames voorkomen. De avondklok is een maand of 2 actief geweest en zou dus 1000 tot 1200 IC opnames moeten hebben voorkomen.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie het bericht boven jouw bericht.
Volgens dezelfde redenatielijn kan ik stellen dat vaccineren geen effect heeft, omdat de ziekenhuisopnames net zo hoog zijn, zo niet hoger, als toen we begonnen met vaccineren.
Ik zet in op 42 euro. Mag ik ook meedoen?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ben op zich wel benieuwd hoeveel meer ik verdien.
Durf je het aan?
Inclusief britse en braziliaanse killervarianten-des-doods he.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:35 schreef NaturalScience het volgende:
R getal is volgens het dashboard van 1,03 naar 0,94 gegaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |