quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
Keuzevrijheid is bij de faciliteit bouwkunde schijnbaar een vies woord vandaar dat je daar enkel nog vegetarisch eten kan kopen.
https://www.tudelft.nl/20(...)g-vegetarisch-aanbod
Idd keuze voor studenten en personeel is zo 20e eeuws. Laat de bobo's van een deugfabriek maar bepalen wat het voetvolk mag eten.quote:
Ik zou het liever omdraaien: keuze voor het restaurant.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Idd keuze voor studenten en personeel is zo 20e eeuws. Laat de bobo's van een deugfabriek maar bepalen wat het voetvolk mag eten.
Euh nee, want nu word er vanuit hogere hand iets opgedrongen. Er is geen keuze vrijheid meer.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:55 schreef Hamzoef het volgende:
Uitstekende ontwikkeling!
Mensen die vlees willen eten staat dat gewoon vrij, alleen wordt het niet door de TU gefaciliteerd. Prima toch?
Als ze dat altijd wel gedaan hebben en ze halen het uit het assortiment omdat ze diepe minachting voor hun klanten hebben wel ja.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:58 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik zou het liever omdraaien: keuze voor het restaurant.
Ga jij ook flippen als een restaurant besluit geen red bull, candybars en gefrituurde snacks meer aan te bieden?
Genoeg keuzevrijheid binnen de vegetarische opties. Daarbij mag je ook gewoon je eigen eten kopen en opeten. Het restaurant faciliteert dat alleen niet meer, en dat vind ik bijzonder goed.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh nee, want nu word er vanuit hogere hand iets opgedrongen. Er is geen keuze vrijheid meer.
Belachelijke beslissing.
Schrikbarend dat dit pas in #17 wordt aangekaart. Oh #15 ook al, maar subtieler.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:02 schreef Treinhomo het volgende:
Bepaalt.![]()
Met vriendelijke groet, uw taalnazi van dienst.
Ja dit. En ik heb TS er nooit over gehoord over de keuzevrijheid van vegetariërs die afgescheept worden met een geitenkaassalade. Laat staan vegan.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:55 schreef Hamzoef het volgende:
Uitstekende ontwikkeling!
Mensen die vlees willen eten staat dat gewoon vrij, alleen wordt het niet door de TU gefaciliteerd. Prima toch?
Het gaat alleen maar erger worden.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:05 schreef Stepperoller het volgende:
Schrikbarend dat dit pas in #17 wordt aangekaart. Oh #15 ook al, maar subtieler.
Een mondje?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
Kan een mondje even de topictitel aanpassen? Dan kunnen de grazers weer inhoudelijk reageren.
dan . ga . je . ergens . anders . eten.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
Keuzevrijheid is bij de faciliteit bouwkunde schijnbaar een vies woord vandaar dat je daar enkel nog vegetarisch eten kan kopen.
https://www.tudelft.nl/20(...)g-vegetarisch-aanbod
Zijn mensen op FOK! tegenwoordig dyslectisch geworden, of hoe zit dit?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Delft herhaald de gefaalde experimenten van Amsterdam
In de DDR zouden ze blij zijn met mensen zoals jij.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dan . ga . je . ergens . anders . eten.
Of wil jij horeca-aanbieders verplichten niet meer zelf te bepalen wat voor aanbod ze hun klanten aanbieden?
Voel je je in je 'vrije rechten' aangetast omdat de samensteller van een menukaart uiteindelijk zelf als ondernemer bepaald hoe en wat hij verkoopt?
Open gerust een taalnazi topic waar je je helemaal kan uitleven.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:10 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Zijn mensen op FOK! tegenwoordig dyslectisch geworden, of hoe zit dit?
Dus als ze hadden besloten alleen nog varkensvlees te serveren was het ook allemaal prima geweest?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dan . ga . je . ergens . anders . eten.
Of wil jij horeca-aanbieders verplichten niet meer zelf te bepalen wat voor aanbod ze hun klanten aanbieden?
Voel je je in je 'vrije rechten' aangetast omdat de samensteller van een menukaart uiteindelijk zelf als ondernemer bepaald hoe en wat hij verkoopt?
Je hoeft er toch niet te eten? Ik had in mijn studietijd ook het liefst halve liters en sloffen peuken verkocht zien worden in de kantine maar ik snap best dat een universiteit ervoor kiest om een gezonder, duurzamer menu aan te bieden.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus als ze hadden besloten alleen nog varkensvlees te serveren was het ook allemaal prima geweest?
Hou toch eens op met het goedpraten van achterlijk opdringen van een levensstijl aan anderen met kutsmoesjes.
Gaan ze ook vitaminesupplementen verstekken nu?
Nee, het hoeft niet, maar het is wel een stuk handiger als je niet ergens anders heen hoeft, zoals altijd zo geweest is.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:17 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je hoeft er toch niet te eten? Ik had in mijn studietijd ook het liefst halve liters en sloffen peuken verkocht zien worden in de kantine maar ik snap best dat een universiteit ervoor kiest om een gezonder, duurzamer menu aan te bieden.
En zo werkt dat altijd al, dat is geen nieuw fenomeen zoals sommige het hier nu willen doen voorkomen. Het is zelden zo dat catering voor elk dieet sprake is van keuzevrijheid. Hoewel dat met een vegan aanbod en een dierlijk eiwit aanbod al voor een groot deel te ondervangen is.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:12 schreef Raw85 het volgende:
Prima toch. Wie per se iets van de catering wil eten past zich maar aan aan wat ze daar bereiden, wie per se zelf wil kiezen wat ie eet moet zelf maar wat meenemen.
Dus eerst was het niet ideeal voor 1 groep, maar te doen, en nu is het voor een andere groep niet meer beschikbaar.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:27 schreef Stepperoller het volgende:
Blijkbaar zijn al die keren dat ik werd afgescheept met een geitenkaassalade of geen echte vegetarische keuze aanboden een geval van vleeseters die mijn hun wil wilden opleggen.
Toch vreemd dat ik die deugende moraalridders hier daar nooit over heb gehoord en dat ze het nu ineens wel een probleem vinden.
Word jij ook woest op een verjaardagsfeestje als iemand alleen kaasbitterballen aanbiedt en geen 'gewone' bitterballen?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het hoeft niet, maar het is wel een stuk handiger als je niet ergens anders heen hoeft, zoals altijd zo geweest is.
Waarom moeten vega's etc altijd hun wil opleggen aan anderen?
Bingokaart is vol. Wat win ik?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Idd keuze voor studenten en personeel is zo 20e eeuws. Laat de bobo's van een deugfabriek maar bepalen wat het voetvolk mag eten.
Woest nog welquote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:30 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Word jij ook woest op een verjaardagsfeestje als iemand alleen kaasbitterballen aanbiedt en geen 'gewone' bitterballen?
Ridiculiseren.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:30 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Word jij ook woest op een verjaardagsfeestje als iemand alleen kaasbitterballen aanbiedt en geen 'gewone' bitterballen?
Omdat ze weten dat de studenten en werknemers dan alsnog de 'verkeerde' keuze maken. Ze weten dat de 'goede' keuze voor maar een heel klein deel van de klantenkring werkt indien er keuze is. Vandaar dat ze die keuze nu wegnemen om hun eigen religie op te dringen.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Woest nog wel.
Nee, maar waarom niet het vega aanbod verbeteren ipv dit?
Nee, dat is jouw discussietechniek aangezien de inhoud schijnbaar al weer op is. Grappig die religieuzen.quote:
Dat dus, vadertje staat of de partij weet wel wat goed voor je is!quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat de studenten en werknemers dan alsnog de 'verkeerde' keuze maken. Ze weten dat de 'goede' keuze voor maar een heel klein deel van de klantenkring werkt indien er keuze is. Vandaar dat ze die keuze nu wegnemen om hun eigen religie op te dringen.
Nee. Biologische productie methoden zijn zeker niet per definitie minder schadelijk voor het klimaat als reguliere productiemethoden. De realiteit is dat het verschillen tussen biologisch en regulier vaak gewoon lood om oud ijzer is.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hm ik vind dit toch wel erg ver gaan. Ze hadden ook kunnen zeggen alleen puur biologisch vlees in te kopen bijvoorbeeld.
Dat is zo, maar ik neem aan dat de TU delft of all places daar wel een goed onderzoek naar kan laten doen, of met een oplossing kan komen. Desnoods halen ze het ergens van een lokale boer?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:37 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Nee. Biologische productie methoden zijn zeker niet per definitie minder schadelijk voor het klimaat als reguliere productiemethoden. De realiteit is dat het verschillen tussen biologisch en regulier vaak gewoon lood om oud ijzer is.
Oh., iedereen die niet meegaat in je gezeur om niets is meteen een religieuze.. Ik ben helemaal niet van deze 'religie'. Ik vind vlees heerlijk en eet het (te) regelmatig maar kan er nog geen seconde van wakker liggen dat er een faculteit is van een universiteit in Delft waar ze een andere keuze maken. Wel om mensen die daar gelijk weer zo ongelooflijk moeilijk om moeten doenquote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nee, dat is jouw discussietechniek aangezien de inhoud schijnbaar al weer op is. Grappig die religieuzen.
En door mensen als jij zal je nooit enige sympathie krijgen voor je vega-gedram.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:40 schreef highender het volgende:
Als je nu nog vlees eet heb je het zelfcorrigerend vermogen van een gepureerd doperwtje.
quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:40 schreef highender het volgende:
Als je nu nog vlees eet heb je het zelfcorrigerend vermogen van een gepureerd doperwtje.
quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:42 schreef HeatWave het volgende:
En door mensen als jij zal je nooit enig sympathie krijgen voor je vega-gedram.
Dat staat toch in het artikel? De reden om over te stappen op vega is om de uitstoot van CO2 te reduceren. Vleesproducten hebben een disproportioneel aandeel van CO2 uitstoot in ons dieet. Helemaal ten opzichte van de voedingswaarde die vleesconsumptie met zich mee brengt.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Woest nog wel.
Nee, maar waarom niet het vega aanbod verbeteren ipv dit?
Dus de TU moet vanwege een paar vleesdrammers een deal gaan sluiten met een lokale boer die eens in de zoveel tijd een rund slacht zodat er een plakje vlees op de boterham kan?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ik neem aan dat de TU delft of all places daar wel een goed onderzoek naar kan laten doen, of met een oplossing kan komen. Desnoods halen ze het ergens van een lokale boer?
Je hebt de keuze om je eten niet bij een vegetarisch restaurant te kopen. Wat is dat toch voor idiote gedachte dat een autonome organisatie verplicht zou zijn om naast vegetarisch eten ook vlees aan te bieden? Dit is huilen om het huilen hoor.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:38 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Niet je keuzevrijheid in ieder geval.
Idd. Ik nog hopen dat studenten en werknemers deze toko lekker links laten liggen. Dan zullen ze over een jaartje vanzelf wel weer vlees verkopen.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:45 schreef thedeedster het volgende:
Ik eet zelf twee- drie keer per week vegetarisch, maar elke dag is me iets te veel van het goede.
Nou, laat de markt maar even zijn werk doen...
Volgens mij is kipfilet in dat opzicht duurzamer dan bijv. veel kaas en zuivel als de CO2 wordt afgezet tegen grammen dierlijk eiwit per product. Vegetarisch eten met nog steeds veel zuivel, kaas en eieren is daarom qua CO2 uitstoot niet per definitie duurzamer dan een dieet met vlees. Veganistisch is dat daardoor wel.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:45 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Dat staat toch in het artikel? De reden om over te stappen op vega is om de uitstoot van CO2 te reduceren. Vleesproducten hebben een disproportioneel aandeel van CO2 uitstoot in ons dieet. Helemaal ten opzichte van de voedingswaarde die vleesconsumptie met zich mee brengt.
Er wordt niets opgedrongen. Je bent niet verplicht daar je eten te kopen. Je kunt het van huis meenemen en er zit ongetwijfeld een AH to Go om de hoek.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh nee, want nu word er vanuit hogere hand iets opgedrongen. Er is geen keuze vrijheid meer.
Belachelijke beslissing.
En als studenten en werknemers nu massaal heel enthousiast blijken? Zou dat jou frustreren?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Idd. Ik nog hopen dat studenten en werknemers deze toko lekker links laten liggen. Dan zullen ze over een jaartje vanzelf wel weer vlees verkopen.
Zeker wel. Want als jij altijd gewend bent om in het restaurant te eten, en je wil daar graag blijven eten word het je opgedrongen omdat je geen andere keuze meer hebt.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:54 schreef Fugue het volgende:
[..]
Er wordt niets opgedrongen. Je bent niet verplicht daar je eten te kopen. Je kunt het van huis meenemen en er zit ongetwijfeld een AH to Go om de hoek.
Nee hoor. Maar dat gaat niet gebeuren en dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:55 schreef recursief het volgende:
[..]
En als studenten en werknemers nu massaal heel enthousiast blijken? Zou dat jou frustreren?
Waarom willen vleesga's altijd hun wil opleggen aan anderen? Een restaurant mag dat lekker zelf weten.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zeker wel. Want als jij altijd gewend bent om in het restaurant te eten, en je wil daar graag blijven eten word het je opgedrongen omdat je geen andere keuze meer hebt.
Nu word je gedwongen om zelf eten mee te nemen, of het ergens anders vandaan te halen.
Dat accepteer ik dan maar.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:40 schreef highender het volgende:
waarom niet?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus als ze hadden besloten alleen nog varkensvlees te serveren was het ook allemaal prima geweest?
Omdat het een trend is.quote:
Calimero-huilerijquote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat het een trend is.
Je "mag" alleen nog een bepaald soort boeken lezen (geen jip en janneke of sneeuwwitje)
Je mag alleen nog reclame maken voor dingen die de partij (in dit geval GL in Amsterdam) goedkeurt.
Je mag alleen nog eten als het van hogerhand is goedgekeurd.
En ja, dit zijn allemaal losstaande zaken, maar deze trend is overal terug te vinden en dat vind ik geen goed plan nee.
De "overheid" moet zich niet zo eng bemoeien met alles wat los en vast zit.
Omdat je geen normaal restaurant bent. Mensen zijn daar aan het studeren en niet gezellig uit eten. Nu worden ze opeens gedwongen om vega te eten of tijd en evt geld verspillen om ergens anders eten te halen.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 15:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom niet?
leg eens uit waarom een eigenaar van een restaurant niet zelf zijn menukaart mag vaststellen?
Waarom er kennelijk anderen oor hem moeten bepalen wat hijw el of niet zou mogena anbieden?
als er iets een betuttelende houding om voor anderen te willen bepalen wat ze mogen doen is, is het eerder die opgeklopte 'social-warriorship' die hier TS tentoonstelt omdat hij kennelijk boos is wat een eetgelegenheid in Delft serveert aan haar klanten.
Alsof het een probleem is als een restaurant een bepaald menukaart heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |