abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199273172

The basics

10-stappen haakcursus van de NTR!

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te veel foto's uit het vorige deel :P

twist02

trui

kwakz0r

trui

trui

kwakz0r

Smelfie

Mrs.Peel

Uhmmpie

kwakz0r

twist02

kwakz0r

Mrs.Peel

ChildoftheStars

[ Bericht 13% gewijzigd door Mrs.Peel op 04-05-2021 15:28:50 ]
pi_199273185
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:55 schreef Mrs.Peel het volgende:
Mooi die droomdekens O+ En je gaat heel snel zeg!

Bedankt voor de reacties op m'n krab en slofjes.

Wat zonde dat je haaknaald stuk is, CotS. Ik stel me zo voor dat je erg gehecht raakt aan een haaknaald die lekker in de hand ligt. Heb je al een goede vervanger op het oog?

@:kwakz0r Jij hebt ook een paar gebreidbipv gehaakt, ziet dat er erg anders uit, qua pasvorm enzo?
Even m'n laatste post herhalen in het nieuwe topic. Ik zal zo de OP ook even bijwerken, maar ik zit mobiel dus dat kan even duren!
pi_199273523
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:57 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Even m'n laatste post herhalen in het nieuwe topic. Ik zal zo de OP ook even bijwerken, maar ik zit mobiel dus dat kan even duren!
Ja hij was perfect, maar ik heb van mijn moeder een hele fijne set van Knitpro gekregen en zo kieskeurig ben ik niet ;) alleen sommige naalden pak je standaard altijd
  zondag 9 mei 2021 @ 07:28:42 #4
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199339076
MrsPeel ik had je kreeft en slofjes helemaal gemist, wat zijn ze mooi geworden! O+ En ja, Pica Pau ontwerpen hebben wel echt iets extra’s he?
in de haak.
  zondag 9 mei 2021 @ 07:33:05 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199339083
En CotS ook al zulke leuke Kingdom poppetjes! Die haren van zo’n prins lijken me behoorlijk veel werk zeg! Balen van de naald maar ook fijn dat je nu een mooie nieuwe set hebt.
in de haak.
  zondag 9 mei 2021 @ 07:35:03 #6
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199339089
Serinde, kom maar op met die foto van je huis sloffen! Ben benieuwd! :)

Zelf ben ik momenteel niet zoveel aan het haken, zit weer wat meer achter de naaimachine en kan mezelf niet zo goed tot haken zetten. Komt vast wel weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 09-05-2021 23:08:09 ]
in de haak.
pi_199339318
Ik kom niet zo vaak meer in de forums maar ik zie dit topic opeens weer voorbijkomen. Leuke projecten allemaal! en @Kwakzor wat een leuke dekens ;) !

@trui ik heb dit jaar ook echt een periode gehad dat ik niets uit mn handen kreeg hoor. Dan zit je er zo met tegenzin naar te kijken en dan is simpelweg maken om het maken ook niet zo plezierig. Komt inderdaad vanzelf wel weer terug!
pi_199339358
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja hij was perfect, maar ik heb van mijn moeder een hele fijne set van Knitpro gekregen en zo kieskeurig ben ik niet ;) alleen sommige naalden pak je standaard altijd
Haha ik heb ook een favo haaknaald, de andere uit het setje heb ik zelfs nog nooit gebruikt. Ik heb mijn lelijke sjaal inmiddels onder in de mand met projecten verstopt en ben aan een reuze granny square begonnen, lekker simpel.
pi_199339407
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 07:33 schreef trui het volgende:
En CotS ook al zulke leuke Kingdom poppetjes! Die haren van zo’n prins lijken me behoorlijk veel werk zeg! Balen van de naald maar ook fijn dat je nu een mooie nieuwe set hebt.
Dank je wel! Ja dat haar was eventjes een klusje, maar voornamelijk in verhouding met de rest van het poppetje. Alleen die kleurwissels de hele tijd!

Knitpro is zo aan te raden *O*
pi_199339413
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 08:42 schreef Smelfie het volgende:

[..]

Haha ik heb ook een favo haaknaald, de andere uit het setje heb ik zelfs nog nooit gebruikt. Ik heb mijn lelijke sjaal inmiddels onder in de mand met projecten verstopt en ben aan een reuze granny square begonnen, lekker simpel.
Hahahaha onder in de mand met projecten is een goede plek voor lelijke dingen ;) al denk ik dat het in de ogen van een ander wel meevalt :P

Succes met je grote, vierkante oma!
pi_199339760
Belofte maakt schuld! Ik had het deel van de teen tot de hiel misschien net wat langer door moeten haken, mijn stemmenverhouding was iets anders dan het patroon (net zo breed maar minder hoog). Maar voor een eerste poging prima!

pi_199339812
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 09:38 schreef Serinde het volgende:
Belofte maakt schuld! Ik had het deel van de teen tot de hiel misschien net wat langer door moeten haken, mijn stemmenverhouding was iets anders dan het patroon (net zo breed maar minder hoog). Maar voor een eerste poging prima!

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Mooie sokken! Goed gelukt :)
pi_199339937
Zal
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 08:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hahahaha onder in de mand met projecten is een goede plek voor lelijke dingen ;) al denk ik dat het in de ogen van een ander wel meevalt :P

Succes met je grote, vierkante oma!
Zal van de week even een foto maken!
  zondag 9 mei 2021 @ 10:36:18 #14
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199340437
quote:
6s.gif Op zondag 9 mei 2021 08:35 schreef kirsten. het volgende:
Ik kom niet zo vaak meer in de forums maar ik zie dit topic opeens weer voorbijkomen. Leuke projecten allemaal! en @:Kwakzor wat een leuke dekens ;) !

@:Trui ik heb dit jaar ook echt een periode gehad dat ik niets uit mn handen kreeg hoor. Dan zit je er zo met tegenzin naar te kijken en dan is simpelweg maken om het maken ook niet zo plezierig. Komt inderdaad vanzelf wel weer terug!
Thanks ;)

Ben heeeel benieuwd naar de sneak peek die ik zag van de hexagons...

Ben nog met vanalles bezig maar op dit moment pak ik tussendoor vaak even de coast blanket met dune stitch van attic24, of mijn klaziena sjaal

Kwak
pi_199341418
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 09:38 schreef Serinde het volgende:

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Mooi zeg! Welk patroon is dat? En gebruik je dan speciaal sokkengaren?
pi_199341451
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 07:28 schreef trui het volgende:
MrsPeel ik had je kreeft en slofjes helemaal gemist, wat zijn ze mooi geworden! O+ En ja, Pica Pau ontwerpen hebben wel echt iets extra’s he?
Ja, die ontwerpen heb ik nog niet overtroffen gezien! En aangezien er veel werk/tijd zit in amigurumi, wil ik wel 100% happy zijn met het patroon. Dat vind ik ook deel van het plezier, zoeken naar een mooi ontwerp, er verliefd op worden, het juiste garen erbij zoeken. Net als met op vakantie gaan, de planningsvoorpret hoort er net zo goed bij O+
pi_199343583
Mooi kwakz0r!

Hier week 8 klaar. Schiet al op, nog maar 2 weken te gaan.

En voor het eerst ook helemaal bij met deken nr. 2.
Was deze week dan ook niet heel veel werk. Wel erg mooie steek.

En heb vanmiddag alvast wat losse draadjes weggewerkt, nu ik toch even moet wachten op een nieuw deel van het patroon. Hoef ik dat straks op het eind niet meer te doen :P
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 10 mei 2021 @ 08:58:07 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_199353217
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Thanks ;)

Ben heeeel benieuwd naar de sneak peek die ik zag van de hexagons...

Ben nog met vanalles bezig maar op dit moment pak ik tussendoor vaak even de coast blanket met dune stitch van attic24, of mijn klaziena sjaal

[ afbeelding ]
Amaaaaaai dat is een mooie zeg!

Welk patroon en vooral welk garen is dat?? O+
  maandag 10 mei 2021 @ 09:00:07 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_199353233
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 07:35 schreef trui het volgende:

Zelf ben ik momenteel niet zoveel aan het haken, zit weer wat meer achter de naaimachine en kan mezelf niet zo goed tot haken zetten. Komt vast wel weer.
Oh en precies dit!

Ik heb me laatst echt ertoe moeten zetten om een paar slofjes te haken :o En voor een volgend kraambezoekje heb ik zelfs niet eens wat gehaakt maar een broekje + mutsje genaaid. Gek hoe dingen zo in vlagen gaan he
pi_199367510
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 09:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mooie sokken! Goed gelukt :)
Dankjewel, ik ben er ook blij mee!

quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:58 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Mooi zeg! Welk patroon is dat? En gebruik je dan speciaal sokkengaren?
Dankjewel :) het patroon staat in het boek van Sascha.
Ik twijfel nog of ik het boekje koop, had het nu bij de bieb geleend maar in haar eigen webshop is hij nu uitverkocht. Er staan meer leuke patronen in, alles van babymaat tm volwassen maat.

Ik heb Scheepjes our tribe gebruikt, inderdaad sokkengaren. Is er ook in mooie verloopkleuren O+
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:53:09 #21
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199370244
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:57 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

die gebreide draagt hij veel! die kun je namelijk met een koordje wat aantrekken en vallen dus niet uit. de gehaakte draagt hij niet want die zijn na 3 tellen uit... -O-

het gebreide patroon vond ik wel een k*tpatroon, overigens...
Kwak
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:54:54 #22
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199370264
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:58 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Amaaaaaai dat is een mooie zeg!

Welk patroon en vooral welk garen is dat?? O+
het garen is een scheepjes whirl in blueberry (blackberry?) mint chip, en ik heb er een solid whirl in plum bij...

het patroon is Klaziena van Kirsten Bishop (via Ravelry).
Kwak
pi_199370306
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

die gebreide draagt hij veel! die kun je namelijk met een koordje wat aantrekken en vallen dus niet uit. de gehaakte draagt hij niet want die zijn na 3 tellen uit... -O-

het gebreide patroon vond ik wel een k*tpatroon, overigens...
Wat leuk dat de gebreide zo goed bevallen. Wel echt heel jammer dat die gehaakte uitvallen :{ Denk je dat het mogelijk is om in de gehaakte versie ook een koordje te verwerken? Misschien rijgen door de eerste rij stokjes?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:44:45 #24
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199370881
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:58 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wat leuk dat de gebreide zo goed bevallen. Wel echt heel jammer dat die gehaakte uitvallen :{ Denk je dat het mogelijk is om in de gehaakte versie ook een koordje te verwerken? Misschien rijgen door de eerste rij stokjes?
denk wel dat dat kan hoor! het is alleen qua "look" een heel ander type slofje

https://ravel.me/fwoukje/bfb dit is het projectje
Kwak
  dinsdag 11 mei 2021 @ 18:45:12 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_199376476
Ja ik maak in de gehaakte slofjes altijd een koordje. Gewoon een flinke ketting van lossen met een klein naaldje haken en die tussen de steken door rijgen.

Ik maak al jaren de warm winter booties.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:36:27 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199387744
ik weet nog dat ik gebreide slofjes kreeg toen mijn oudste geboren werd, en ik vond ze echt heel lelijk, :@ . In de tussentijd ben ik er wel wat anders tegenaan gaan kijken (en gestart met haken (en soms een beetje breien)), maar ik ben zelf altijd wat terughoudend gebleven in het geven van slofjes.
in de haak.
pi_199387792
Ja trui, dat is een goede toevoeging! Ik heb toestemming om dit te maken en te geven. Anders is het zo zonde. Maar gelukkig werd beide keren heel enthousiaste op het voorstel gereageerd. Ik vond gekregen kleren voor de kinderen ook altijd spannend, dat is vaak hit or miss.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:44:01 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199387861
Klopt, dat is allemaal toch behoorlijk smaakgevoelig. En ach ja, ook weer geen ramp als een paar slofjes niet gebruikt gaan worden. Maar toch een beetje jammer van de energie die je erin steekt.
in de haak.
  woensdag 12 mei 2021 @ 18:38:27 #29
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199391729
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:44 schreef trui het volgende:
Klopt, dat is allemaal toch behoorlijk smaakgevoelig. En ach ja, ook weer geen ramp als een paar slofjes niet gebruikt gaan worden. Maar toch een beetje jammer van de energie die je erin steekt.
Ik maak ze lekker alleen voor mezelf :7

Vind deze wel heel schattig staan overigens O+
Kwak
pi_199391903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik maak ze lekker alleen voor mezelf :7

Vind deze wel heel schattig staan overigens O+
Ja, jij wel, maar ik krijg geen baby meer, dus moet ik andere baby's gebruiken als excuus om super schattige slofjes te haken *)
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:38:52 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_199400031
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:36 schreef trui het volgende:
ik weet nog dat ik gebreide slofjes kreeg toen mijn oudste geboren werd, en ik vond ze echt heel lelijk, :@ . In de tussentijd ben ik er wel wat anders tegenaan gaan kijken (en gestart met haken (en soms een beetje breien)), maar ik ben zelf altijd wat terughoudend gebleven in het geven van slofjes.
Haha ja ik had ook een paar dat ik niet mooi vond. Maar meestal viel het aan mijn baby dan weer hard mee O+

Ik geef ze dus aan bijna iedereen, wordt altijd enthousiast in ontvangst genomen, en eigenlijk maakt het me niet uit als ze niet gedragen worden... het is echt geen werk, maar wel handwerk en dat wordt altijd gewaardeerd.
  donderdag 13 mei 2021 @ 21:44:29 #32
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_199411253
Ik heb een mozaïekkussen gehaakt en de tweede is in de maak :)

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_199411290
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:44 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Prachtig, ook mooi in die stoel!
  donderdag 13 mei 2021 @ 23:24:38 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_199412709
Waaaaauwwww prachtig!! O+
pi_199413028
Heel erg mooi!!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 06:48:37 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199414097
Super!
in de haak.
pi_199602558
De eerste deken is nu echt bijna af. Ben halverwege de laatste toer rondom. En daarna nog een beetje opspannen en de laatste losse draadjes wegwerken.

Ik heb de deken anderhalf keer zo breed als het patroon, en hij is nu 1,99m lang en 2,01m breed. Praktisch vierkant dus.

Het is een housewarming cadeau voo mijn broer en zijn vriendin.

pi_199602603
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw O+
  dinsdag 25 mei 2021 @ 05:59:15 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199607055
Mooi cadeau, essnhills!!
in de haak.
pi_200372172
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die is mooi! Waar heb je dat patroon vandaan?

Ik ben bijna klaar met mijn cactussen (de eerste batch van 5 is klaar, maar dochter wil er ook 5 voor op haar kamer). Met alle hulp van hier heb ik gewoon werkelijk een project afgerond al! Bedankt dus daarvoor!

Nu ga ik over naar kerstdingen (ik ben niet zo snel dus moet op tijd beginnen :D ). Ik heb een boekje uit de bieb gehaald waarin je een kerstboom haakt met allerlei dingen eraan, dit vind ik wel erg leuk. En voor de familie ga ik kerstballen haken :D Ik ben alleen nog op zoek naar een goed patroon voor dino kerstballen (dus als iemand die heeft). Dit weekend even het garen bestellen, dan kan ik helemaal los in de vakantie.
pi_200372465
Leuk! @ChildoftheStars is diezelfde kerstboom aan het maken volgens mij :D
pi_200372732
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 08:37 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Die is mooi! Waar heb je dat patroon vandaan?

Ik ben bijna klaar met mijn cactussen (de eerste batch van 5 is klaar, maar dochter wil er ook 5 voor op haar kamer). Met alle hulp van hier heb ik gewoon werkelijk een project afgerond al! Bedankt dus daarvoor!

Nu ga ik over naar kerstdingen (ik ben niet zo snel dus moet op tijd beginnen :D ). Ik heb een boekje uit de bieb gehaald waarin je een kerstboom haakt met allerlei dingen eraan, dit vind ik wel erg leuk. En voor de familie ga ik kerstballen haken :D Ik ben alleen nog op zoek naar een goed patroon voor dino kerstballen (dus als iemand die heeft). Dit weekend even het garen bestellen, dan kan ik helemaal los in de vakantie.
Mijn boom is net af! Heel werk, veel plezier!

Misschien een domme opmerking, maar kan je niet gewoon kijken voor een borduurpatroon met een dino en die gewoon in een bol haken? Dat zou ik doen tenminste :@ maar ik ben misschien raar
pi_200372735
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:10 schreef Serinde het volgende:
Leuk! @:Childofthestars is diezelfde kerstboom aan het maken volgens mij :D
Jep en die is klaar O+

Tegen die tijd bij de Action lampjes halen om erin te hangen en dan issie af
pi_200374300
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mijn boom is net af! Heel werk, veel plezier!

Misschien een domme opmerking, maar kan je niet gewoon kijken voor een borduurpatroon met een dino en die gewoon in een bol haken? Dat zou ik doen tenminste :@ maar ik ben misschien raar
Is dit boekje, heb jij dezelfde? Of een betere? ;)

Ik wil deze week alle garen bestellen, dus dat moet ik even goed uitzoeken.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik een borduurpatroon om kan zetten :D zo goed ben ik echt nog niet ... Maar ben nu aan het kijken naar het haken van een kleine dino en daar dan gewoon een draadje aan te maken ;)
pi_200375084
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:33 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Is dit boekje, heb jij dezelfde? Of een betere? ;)

Ik wil deze week alle garen bestellen, dus dat moet ik even goed uitzoeken.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik een borduurpatroon om kan zetten :D zo goed ben ik echt nog niet ... Maar ben nu aan het kijken naar het haken van een kleine dino en daar dan gewoon een draadje aan te maken ;)
Ja! Dat boekje. De sneeuwpop en de engel (grote beide) vind ik ook super schattig en wil ik maken. De grote kerstman vind ik creepy

Per poppetje heb je echt heel weinig wol nodig. Alleen de boom (ik heb de kegel) vreet garens (hij is bij mij zo'n 60cm hoog en acht bolletjes garen, Drops Paris). En uit een ander boekje haal ik een patroon om strikjes te haken om erbij te doen. En ik ga er lampjes in doen

Oh sorry, dat wist ik niet, maar jouw plan is beter toch! Het werkt, dus perfect *O*
pi_200375432
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja! Dat boekje. De sneeuwpop en de engel (grote beide) vind ik ook super schattig en wil ik maken. De grote kerstman vind ik creepy

Per poppetje heb je echt heel weinig wol nodig. Alleen de boom (ik heb de kegel) vreet garens (hij is bij mij zo'n 60cm hoog en acht bolletjes garen, Drops Paris). En uit een ander boekje haal ik een patroon om strikjes te haken om erbij te doen. En ik ga er lampjes in doen

Oh sorry, dat wist ik niet, maar jouw plan is beter toch! Het werkt, dus perfect *O*
Goed idee van die lampjes! Dat ga ik ook doen ;)

8 bollen?! dat is nogal wat :D en welke haaknaald heb je gebruikt? Ik neem aan dat je de "Pion" haakt? Eigenlijk dat ding uit 1 stuk zeg maar - niet de spiralen. Ik ga inderdaad ook voor ander garen, want als ik 8 bollen van het voorgestelde garen neem dan ben ik 3,95 per bol kwijt ... Dat is wel erg overdreven en ik hoef het toch nooit te wassen (waarom ze dat voorstellen in het boekje is mij een raadsel :D )

En welke kleur garen van Drops Paris voor de boom - 11 of 43 of zo? (ik heb even je ervaring nodig ;) Dat maakt het voor mij als beginner een stuk makkelijker)
pi_200375562
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:54 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Goed idee van die lampjes! Dat ga ik ook doen ;)

8 bollen?! dat is nogal wat :D en welke haaknaald heb je gebruikt? Ik neem aan dat je de "Pion" haakt? Eigenlijk dat ding uit 1 stuk zeg maar - niet de spiralen. Ik ga inderdaad ook voor ander garen, want als ik 8 bollen van het voorgestelde garen neem dan ben ik 3,95 per bol kwijt ... Dat is wel erg overdreven en ik hoef het toch nooit te wassen (waarom ze dat voorstellen in het boekje is mij een raadsel :D )

En welke kleur garen van Drops Paris voor de boom - 11 of 43 of zo? (ik heb even je ervaring nodig ;) Dat maakt het voor mij als beginner een stuk makkelijker)
Ik had naald vijf gebruikt.
En ja de pion gemaakt
En dat boekje wordt misschien gesponsord

Kleur 43
pi_200375603
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik had naald vijf gebruikt.
En ja de pion gemaakt
En dat boekje wordt misschien ges
Dank je wel! Ja ik vond het nogal gek, want je bent een vermogen kwijt als je alles van dat type garen wil hebben...

Ik ga het vandaag bestellen, en dan aan beginnen!

Die poppen zijn inderdaad ook leuk! Maar ik denk dat ik met de kerstboom en ballen wel tot kerst bezig ben ;)
pi_200375635
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:07 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Dank je wel! Ja ik vond het nogal gek, want je bent een vermogen kwijt als je alles van dat type garen wil hebben...

Ik ga het vandaag bestellen, en dan aan beginnen!

Die poppen zijn inderdaad ook leuk! Maar ik denk dat ik met de kerstboom en ballen wel tot kerst bezig ben ;)
Ik kan me geen andere reden verzinnen voor het advies van dure wol voorstellen
Het is namelijk erg raar idd

En hahaha uhm... twee weken werk :+
pi_200375719
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik kan me geen andere reden verzinnen voor het advies van dure wol voorstellen
Het is namelijk erg raar idd

En hahaha uhm... twee weken werk :+
Dan is dat voor mij een heleboel meer :X maar het is pas juli dus ik heb nog even! En ik moet de cactussen nog afmaken.
pi_200380936
De garen zijn besteld! Dus projecten voor de aankomende maanden is bekend 8-)
pi_200544930
Ik ga nog een keer de sjaal Hotel of bees maken O+
Gisteren heb ik Alto moda cotolana van Lana Grossa meegenomen. Wat heerlijk zacht garen, haakt heel erg fijn!
  donderdag 29 juli 2021 @ 10:46:49 #53
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_200611022
Mooi garen, Serinde! (grappig dat het garen zelf ook al soort van gebreid is) En dat patroon is ook prachtig!
in de haak.
pi_200629049
Grappig hè?! Het is echt heel zacht en lijkt een lange lossenketting.
Heb jij nog wat op de haaknaald staan, trui?

@MeisPluis ben je al begonnnr?
  vrijdag 30 juli 2021 @ 14:21:44 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_200636503
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 07:37 schreef Serinde het volgende:

@:MeisPluis ben je al begonnnr?
Ja ik ben net weer met een klein haakprojectje begonnen (rammelaar om zo’n houten bijtring) voor een nicht van me die moeder geworden is. Verder ligt er nog een half af dekenproject op me te wachten maar ik heb er weinig zin in.
in de haak.
pi_200642100
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 07:37 schreef Serinde het volgende:

@:MeisPluis ben je al begonnnr?
Jazeker! Ik ben op 1/3 van de kerstboom. Dus het topje is er, maar de toeren worden nu natuurlijk steeds groter en dus steeds meer werk. Ik hoop eind augustus uiterlijk de boom af te hebben, zodat ik verder kan gaan met de dingen in de boom.
pi_200750613
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Jep en die is klaar O+

Tegen die tijd bij de Action lampjes halen om erin te hangen en dan issie af
Met welke haaknaald haak jij alles in de boom?

Ik ben nu bijna op 2/3 van de boom 😎

Alleen ik moet nog even vulling scoren voor die boom en dat is nogal wat, waar halen jullie dat voor een goede prijs?
pi_200752495
En ik twijfel nog of ik echt 100 toeren maak of dat ik na 70 ophou ... heb het idee dat het echt een monster boom wordt met 100 toeren ...
pi_200786916
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:27 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Met welke haaknaald haak jij alles in de boom?

Ik ben nu bijna op 2/3 van de boom 😎

Alleen ik moet nog even vulling scoren voor die boom en dat is nogal wat, waar halen jullie dat voor een goede prijs?
Ik had naald vijf en de Hema heeft goedkope vulling

En jep... het is een monsterboom _O- moet nog altijd strikjes haken
Al heb ik daar nu geen zin in. Maar het duurt nog even tot oktober
pi_200787805
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 08:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik had naald vijf en de Hema heeft goedkope vulling

En jep... het is een monsterboom _O- moet nog altijd strikjes haken
Al heb ik daar nu geen zin in. Maar het duurt nog even tot oktober
Ow heb jij 5 ook gebruikt voor dingetjes in de boom? De boom zlf heb ik idd met 5 gehaakt, maar dacht: misschien voor de engeltjes en zo een kleinere naald (een 3 of zo ...)

Ik ben opgehouden bij toer 82, nu past ie nog op het kastje, groter zou niet meer gaan :D
pi_200788515
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:31 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Ow heb jij 5 ook gebruikt voor dingetjes in de boom? De boom zlf heb ik idd met 5 gehaakt, maar dacht: misschien voor de engeltjes en zo een kleinere naald (een 3 of zo ...)

Ik ben opgehouden bij toer 82, nu past ie nog op het kastje, groter zou niet meer gaan :D
De versiersels met 2.5

Hahaha goed moment dus
pi_200835568
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

De versiersels met 2.5

Hahaha goed moment dus
De boom is klaar en gevuld!

Ik heb uiteindelijk bij de action kussenvulling gehaald (kreeg de tip van mijn schoonvader), dat werkt heel goed (¤1,69 voor een kussen van 40x40 - dus goedkope vulling!).

Nu een heleboel hangers gaan maken 😁
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:05:45 #63
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200851662
Voor troostdekentje.nl wordt hier gewerkt aan dekentjes, zoals deze bijvoorbeeld:

(Dit was natuurlijk ook de reden om dit hier te spammen, het goede doel..)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 15 augustus 2021 @ 17:48:03 #64
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_200924647
Ik heb ook eindelijk weer eens iets gehaakt!

In de kop zit een rammelballetje, in de staart een pieper.
  zondag 15 augustus 2021 @ 19:11:51 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_200925944
Heel leuk geworden, Nijntje!
in de haak.
  maandag 6 september 2021 @ 06:58:07 #66
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_201235814
Ik ga hopelijk binnenkort leren haken. Ik ben linkshandig dus dat wordt nog wel een uitdaging.
Nu nog erg druk met werk maar ik kom hier alvast snuffelen naar tips en jullie projecten bewonderen.
  maandag 6 september 2021 @ 13:50:23 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201239881
leuk, Patapon! Er zijn wel linkshandige instructiefilmpjes te vinden, volgens mij. En anders kun je er misschien een spiegel naast zetten en het filmpje in spiegelbeeld bekijken!
in de haak.
  maandag 6 september 2021 @ 15:38:33 #68
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_201241015
Ik ben ook (grotendeels) linkshandig, maar heb toch rechtshandig leren haken. Vind ik persoonlijk toch fijn, dan kun je altijd gemakkelijk filmpjes terugkijken zonder gehannes met spiegels enzo.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 08:11:15 #69
388664 crew  Dotteke
pi_201248171
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:48 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb ook eindelijk weer eens iets gehaakt!

[ afbeelding ]

In de kop zit een rammelballetje, in de staart een pieper.
Leuk wat ik vaak deed was zo kinderei kopen, dat binnenste ei, dat plastic ding leeghalen en vullen met rijst. Goed afplakken en in de kop of buik van zo beestje doen. Heb je een soort van rammelaartje
Of gewoon bakpapier er in voor het knisperen :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  dinsdag 7 september 2021 @ 08:36:24 #70
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_201248319
Dat suprise ei dingetje heb ik ook weleens gebruikt idd!
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 08:40:37 #71
388664 crew  Dotteke
pi_201248348
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:36 schreef NijntjesUk het volgende:
Dat suprise ei dingetje heb ik ook weleens gebruikt idd!
Kwam het ooit een keer tegen op internet. Vind het wel een leuk ideetje
pi_201335974
Ik heb vorige week wat bollen wol gekocht om een deken te haken. Granny squares die ik later aan elkaar zet.

[ afbeelding ]

Ik krijg de afbeelding helaas niet ge-embed. Geen idee waarom niet.
pi_201336058
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 09:55 schreef Morri2 het volgende:
Ik heb vorige week wat bollen wol gekocht om een deken te haken. Granny squares die ik later aan elkaar zet.

[ afbeelding ]

Ja maar toen ik erop klikte zag ik wat mooi haarwerk
  maandag 13 september 2021 @ 15:43:14 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201340107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:11 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Leuk wat ik vaak deed was zo kinderei kopen, dat binnenste ei, dat plastic ding leeghalen en vullen met rijst. Goed afplakken en in de kop of buik van zo beestje doen. Heb je een soort van rammelaartje
Of gewoon bakpapier er in voor het knisperen :D
Voordeel van een rammelkraal is dat ie gewoon nat mag worden (en het knuffeltje dus gewassen kan worden). Ik gebruik ze tegenwoordig ook altijd.
in de haak.
  maandag 13 september 2021 @ 15:43:50 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201340115
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 09:55 schreef Morri2 het volgende:

[ afbeelding ]

wordt vast heel mooi, Morri!
in de haak.
pi_201340236
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 15:43 schreef trui het volgende:

[..]
Voordeel van een rammelkraal is dat ie gewoon nat mag worden (en het knuffeltje dus gewassen kan worden). Ik gebruik ze tegenwoordig ook altijd.
Ja ik gebruikte ze ook wel eens, maar voor mensen die minder te besteden hebben is dit ook een leuke oplossing.
pi_201348001
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:56 schreef Mrs.Peel het volgende:
[ afbeelding ]

The basics

10-stappen haakcursus van de NTR!

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te veel foto's uit het vorige deel :P

twist02
[ afbeelding ]

trui
[ afbeelding ]

kwakz0r
[ afbeelding ]

trui
[ afbeelding ]

trui
[ afbeelding ]

kwakz0r
[ afbeelding ]

Smelfie
[ afbeelding ]

Mrs.Peel
[ afbeelding ]

Uhmmpie
[ afbeelding ]

kwakz0r
[ afbeelding ]

twist02
[ afbeelding ]

kwakz0r
[ afbeelding ]

Mrs.Peel
[ afbeelding ]

ChildoftheStars
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat dekentje op dat wiegje is leuk. Heb jij daar toevallen een site voor waar dat patroontje staat?
pi_201348017
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 05:51 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Dat dekentje op dat wiegje is leuk. Heb jij daar toevallen een site voor waar dat patroontje staat?
Ik niet, maar @kwakz0r wel denk ik!
pi_201348020
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 06:20 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Ik niet, maar @:kwakz0r wel denk ik!
Dank je mrs Peel
Ben benieuwd, wil het haken weer eens gaan proberen.
pi_201383213
Weer eens wat anders geprobeerd. Best aardig gelukt, al moet de boel nog uitkreuken. En ik vind het ophangmechanisme suf. Heeft iemand tips voor het ophangen van haakwerk?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:43:53 #81
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201400785
Wat een mooie Bobbie! Ik heb geen tips voor ophangsystemen, sorry. Vind 'm best leuk zo!
in de haak.
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:53:51 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201400935
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 06:22 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Dank je mrs Peel
Ben benieuwd, wil het haken weer eens gaan proberen.
ik heb 'm ook gemaakt, hier kun je het patroon vinden (de mooie site is van 'onze eigen' Kirsten!)
in de haak.
pi_201400953
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:53 schreef trui het volgende:

[..]
ik heb 'm ook gemaakt, hier kun je het patroon vinden (de mooie site is van 'onze eigen' Kirsten!)
Dank je wel trui, ga er even rondneuzen
pi_201401025
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:53 schreef trui het volgende:

[..]
Oeps, zuinig als ik ben was ik op zoek naar een gratis patroon ;)
  zaterdag 18 september 2021 @ 06:46:18 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201409151
Je kunt de uitleg over deze steek ook wel gratis vinden hoor. Starstitch of ster(ren?)steek.
in de haak.
pi_201430386
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:43 schreef trui het volgende:
Wat een mooie Bobbie! Ik heb geen tips voor ophangsystemen, sorry. Vind 'm best leuk zo!
Dank! Ik vond de techniek wel leuk en heb deze nog gemaakt:

Nog even een ophangmethode voor bedenken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 19 september 2021 @ 20:47:54 #87
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_201432114
Leuk, @Claudia_x !

Ik heb een knuffeldoekje gemaakt voor dezelfde (nog ongeboren) baby als de eerdere rammelaar.

pi_201435780
Beginnen aan week tien van de mandala madness CAL
Ruim over de helft nu
pi_201603150
Help!

Haken kan ik wel een beetje, maar ik heb wat moeite patronen te lezen voor poppetjes. En toch wil ik die eens maken. Ik heb een patroon, en dat begint zo:

Rnd 1 start 6 sc in a magic ring (6)
Rnd 2 [ sc 1, inc, sc 1] x 2 (8)

Round 1 snap ik. Maar round 2? 'single crochet, increase, single crochet' en dat maal 2. Die increase doe je toch niet 2x achter elkaar? Of toch wel? Wordt dat niet scheef?

Never mind. Er ging ineens een lichtje branden.

sc in gat 1, 2sc in gat 2 voor de increase, sc in gat 3, sc in gat 4, 2sc in gat 5 voor de increase, sc in gat 6. En dan kom je op 8.
  zondag 3 oktober 2021 @ 08:21:41 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201613346
Yes!
in de haak.
pi_201613744
Wat een schatje Nijntjes!

Ik wil een sjaal maken voor de jongste. Heb een soort fleece gehaald. Het haakt waardeloos 🤣🤣
Maar daarom wil ik een simpele sjaal maken. Heeft er iemand een makkelijk passion patroon?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:11:57 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201629414
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:30 schreef Vicky het volgende:
Wat een schatje Nijntjes!

Ik wil een sjaal maken voor de jongste. Heb een soort fleece gehaald. Het haakt waardeloos 🤣🤣
Maar daarom wil ik een simpele sjaal maken. Heeft er iemand een makkelijk passion patroon?
[ afbeelding ]
passion?
voor welke naalddikte is het garen ongeveer geschikt?
in de haak.
pi_201630242
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:11 schreef trui het volgende:

[..]
passion?
voor welke naalddikte is het garen ongeveer geschikt?
Whaha dikke vingers..
Geen idee wat passion daar doet.

Naalddikte 15
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_201630303
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:36 schreef Vicky het volgende:

[..]
Whaha dikke vingers..
Geen idee wat passion daar doet.

Naalddikte 15
Kun je niet gewoon rechttoe rechtaan stokjes doen? Die garen is zo dik dat een ingewikkelder patroon denk ik verloren gaat?
pi_201630975
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Kun je niet gewoon rechttoe rechtaan stokjes doen? Die garen is zo dik dat een ingewikkelder patroon denk ik verloren gaat?
Dat wil ik idd ook. Alleen weet ik niet zo goed hoe ik moet beginnen.. Ben niet zo'n haakwonder als jullie ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 4 oktober 2021 @ 13:38:45 #97
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201631686
je begint in principe altijd met een ketting van lossen in de breedte die je wil. Dan kun je daarop terughaken, in de steek die je wil. Als je stokjes wil maken kun je voor het eerste stokje insteken in de 3e losse vanaf de haak. (daarna gewoon 1 steek in elke steek).
Je zou ook kunnen denken aan die steek (linnen stitch?) waarbij je steeds een stokje en een losse haakt en dan in de volgende rij maak je een stokje onder de losse door van de vorige rij, dus als het ware haak je in het gat tussen twee stokjes.
Maar het is wel heel erg dik garen, probeer heel los te haken anders wordt de structuur te stijf.

En zie hier op ravelry sjaals met superbulky garen: https://www.ravelry.com/p(...)tioned_thumbs&page=1
in de haak.
pi_201632067
Bedankt @trui!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 4 oktober 2021 @ 15:04:59 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
  woensdag 6 oktober 2021 @ 11:22:29 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201656921
Misschien wisten jullie het allang, maar de wedstrijd 'De Haakster van NL' is weer begonnen, zag ik.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')