Geen Spyro Gira, Speedo Speedwagon of Catalpult, ook geen Teenie Bop muziek.quote:was an American rock band founded in 1967 and based in Los Angeles, California. Their most commercially successful single in the United States was "I Got a Line on You". They were also known for their albums, including their self-titled debut album, The Family That Plays Together, Clear, and Twelve Dreams of Dr. Sardonicus.
Spirit?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 09:12 schreef cafca het volgende:
Openstaande vraag:
[ afbeelding ]
[..]
Geen Spyro Gira, Speedo Speedwagon of Catalpult, ook geen Teenie Bop muziek.
Een andere band leende een gitaarriedeltje van ze voor een ander nummer wat nog steeds redelijk hoog in de allertijdenlijsten staat....
Ben benieuwd, geen idee.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 23:05 schreef Burnett het volgende:
Op welk intro van welke song van wie is dan die andere Top 100 Aller Tijden klassieker 'Child In Time' gebaseerd?
Toch een stukje basiskennis, hoor!quote:Op woensdag 5 mei 2021 11:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben benieuwd, geen idee.
Wel typisch dat destijds, terwijl het aanbod van pop-/rocksongs nog niet zo groot was, er al veelvuldig zaken 'geleend' werden...
Dat Led Zeppelin alles bij elkaar heeft 'geleend' weet ik op zich wel (de door jou gezochte bandnaam dan weer even niet...), maar van Child In Time wist ik het niet...quote:
Ik heb de top 2000 mini-documentaire pas geleden bekeken, maar heb de naam niet onthouden.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 23:05 schreef Burnett het volgende:
Op welk intro van welke song van wie is dan die andere Top 100 Aller Tijden klassieker 'Child In Time' gebaseerd?
Zat ooit in de nationale popquiz, ik weet niet of het de editie was waar jij bij was...quote:Op woensdag 5 mei 2021 14:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat Led Zeppelin alles bij elkaar heeft 'geleend' weet ik op zich wel (de door jou gezochte bandnaam dan weer even niet...), maar van Child In Time wist ik het niet...
Stand #1429quote:Op donderdag 6 mei 2021 15:34 schreef cafca het volgende:
Bombay Calling, van It's a Beautiful Day inderdaad.
Doet me denken aan de originele versie van de tune van James Bond.quote:Op donderdag 6 mei 2021 15:34 schreef cafca het volgende:
Bombay Calling, van It's a Beautiful Day inderdaad.
Welk nummer, van wie?quote:is een Nederlandstalig folkrocklied van de vroege Nederpopgroep
De melodie gaat terug op een Bretons volkslied, Son ar chistr. Verschillende groepen en artiesten hebben een versie van het lied opgenomen, al dan niet met de versie van
als voorbeeld.
[....]
In Nederland was de plaat op vrijdag 11 juni 1976 Veronica Alarmschijf op Hilversum 3 en werd een grote hit. De plaat bereikte de 23e positie in de Nederlandse Top 40 en de 17e positie in de Nationale Hitparade. Tevens stond de plaat wekenlang genoteerd in de destijds pas gestarte TROS Europarade. Hiermee werd het de enige echte hit van de groep in Nederland.
Wat van wie?quote:Ain't gonna need to tell the truth, tell no lies
quote:Everything you think, do and say
Is in the pill you took today
Natuurlijk!quote:Op maandag 10 mei 2021 10:12 schreef iggyinthehouse het volgende:
Zager and Evans - In the year 2525?
quote:The song contains the phrase "purple rain", later the title of a 1984 song, album, and film (and the tour that supported both the album and film), from the artist Prince. Whether any connection actually exists, both Mikel Toombs of The San Diego Union and Bob Kostanczuk of the Post-Tribune have written that Prince got the title directly from "". Asked to explain the phrase "purple rain" in "
"
responded: "You got me."
quote:This Is America is een nummer van de Amerikaanse rapperuit 2018.
Het nummer is een aanklacht tegen de schietpartijen en het (politie)geweld in de Verenigde Staten. Ook wordt kritiek geuit op het Amerikaanse wapenbeleid en president Donald Trump. In de bijbehorende videoclip wordt dan ook verwezen naar enkele racistische moorden die de afgelopen jaren in Amerika zijn gepleegd
Stand #1429quote:
quote:"" is a 1974 pop song, credited to
in the credits, but in reality sung by American heavy metal singer Ronnie James Dio
Welk nummer van wie?quote:Ah, now I don't hardly know her
But I think I could love her
![]()
Ah when she comes walking over
Now I've been waitin' to show her
over and over
YES!quote:Op dinsdag 11 mei 2021 11:10 schreef cafca het volgende:
Crimson and Glover van Tommy James and the Shondels
Wat van wie? dan maar weer...quote:One of these days I'm starting over.
Write me a song like Crimson and Clover
Correct!quote:
Wat van wie?quote:My head is spinning round
My heart is in my shoes, yeah
I went and set the Thames on fire, oh
Now I must come back down
She's laughing in her sleeve, boys
I can feel it in my bones
Natuurlijk!quote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:49 schreef methodmich het volgende:
Anywhere I Lay My Head van 'good old' Tom Waits?
Die heb ik, maar ik denk niet dat ik er een weet te noemen..quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:39 schreef methodmich het volgende:
Lekker!
Deze vraag bracht mij op het idee om het album Come On Up To The House: Women Sing Waits weer eens te draaien. 13 dames (of uit dames bestaande bands) nemen hierop een Waits-nummer onder handen.
Wie er drie weet te noemen, pakt het punt!
I don't think so. They were from somewhat more obscure origin. Maybe Natalie Merchant or Gillian Welch.quote:Op woensdag 12 mei 2021 10:06 schreef pipster het volgende:
Het zegt mij helemaal niks dit album. Sheryl Crow, Heather Nova en Fiona Apple!
quote:With her throaty vibrato and lush pop orchestrations contributing to a self-professed "pop noir" sound,made her full-length debut in 2007 with Neptune City. She ventured into blues and psychedelia on the 2011 follow-up, Mondo Amore, and her first appearance on the Billboard 200 came courtesy of her eclectic third album, 2014's Slow Phaser. In 2017, Goodnight Rhonda Lee committed to a strong retro demeanor that she maintained on her fifth long-player, 2020's Italian Ice. It was recorded at Muscle Shoals Sound Studio with members of the classic Rhythm Section.
quote:
Niemand had een idee, dus ik heb de vraag teruggetrokken/zelf het antwoord gegeven. Iemand anders mag een nieuwe vraag stellenquote:Op zondag 16 mei 2021 17:04 schreef methodmich het volgende:
Wie heeft nu uiteindelijk het punt gekregen? @:cafca zelf?
quote:
Krek ...quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:46 schreef methodmich het volgende:
Carmit Bachar, niet te verwarren met Kermit Kikker!
Sandra Kim?quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:07 schreef methodmich het volgende:
Deze week is natuurlijk Songfestival-week bij uitstek. Maar weten jullie eigenlijk nog wie de laatste winnaar of winnares met een in het Frans gezongen liedje op dit festijn was?
Voor de Zwitsers inderdaad.quote:
Annie, i'm not your daddy - Kid Creole & the Coconutsquote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:00 schreef slaveloos het volgende:
If I was in your blood than you wouldn't be so ugly
Wat van wie?
Jazekersssquote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:12 schreef Berkery het volgende:
[..]
Annie, i'm not your daddy - Kid Creole & the Coconuts
quote:What did her daddy do?
What did he put you through?
They said whenwas arrested
They found him underneath a train
But man, he had it comin'
Now that
She ain't never gonna be the same
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:55 schreef methodmich het volgende:
Janie's got a gun van Aerosmith dacht ik.
Wie? Die is het dus nie.quote:
Stefania is de Nederlandse inzending voor Griekenland.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:14 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wie? Die is het dus nie.
Meer in de alt. countryhoek denken. Haar oma moest huilen toen ze haar neuspiercing nam, zong ze ooit.
Wie/watquote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:14 schreef methodmich het volgende:
[..]
Meer in de alt. countryhoek denken. Haar oma moest huilen toen ze haar neuspiercing nam, zong ze ooit.
Oh die in Kinderen voor Kinderen had gezeten? Tof!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:15 schreef Blogman het volgende:
[..]
Stefania is de Nederlandse inzending voor Griekenland.
Yes! We zijn er!quote:
Heb je toch je punt te pakkenquote:
Stand #1429quote:
Yep!quote:
quote:They left a trail of crime
Across the USA
And when one boy was killed
She really made them pay
Van 80-jarige ome Bob.quote:
quote:
quote:
sweat denk ikquote:Op vrijdag 28 mei 2021 14:30 schreef pipster het volgende:
David Guetta, is logischer, kan er geen niks bij bedenken.
Inkopper!quote:
Welke band, welke hit en van wie was het origineel?quote:... was een Amerikaanse band uit de buurt van Chicago, die kort heeft bestaan. De groepsleden waren familie van elkaar: Shonna, Bennie, Reshona en Jason Edwards.
In 1995 levert een gewonnen talentenjacht op school een platencontract op. Op dat moment heet de groep nog Young Warriors ..., maar in 1997 wordt de naam ingekort. Het grote succes komt niet veel later met een cover van .... De nieuwe uitvoering van ... doet het met een zesde plaats ietsje beter dan het origineel (nummer 7 in 1987).
quote:
Dit lijkt me Twenty 4 Sevenquote:Op maandag 31 mei 2021 14:52 schreef iggyinthehouse het volgende:
Wie is dit? Even makkelijk nu
[ afbeelding ]
quote:
Wie is die vent links?quote:Op maandag 31 mei 2021 14:52 schreef iggyinthehouse het volgende:
Wie is dit? Even makkelijk nu
[ afbeelding ]
Stand #1429quote:
Correctquote:
Dat zijn Jacks & Hanksquote:Op maandag 31 mei 2021 15:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wie is die vent links?
Ik ken Twenty 4 Seven qua originele bezetting alleen als een 2 man/vrouw-formatie (Nance en Stacey), waarna er diverse wisselingen hebben plaatsgevonden. Maar als trio ken ik het niet...
Ik zie nu dat er momenteel 2 versies van de groep zijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 09:41 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Dat zijn Jacks & Hanks
"Nance, Jacks & Hanks know each other from their first world-hits collaboration in Twenty 4 Seven together with Captain Hollywood. They scored their first hits with 'I can't stand it' and 'Are you Dreaming'."
Sinds begin dit jaar is dit weer nieuw leven ingeblazen met een nieuwe single
oh wow ze werken twenty 4 sevenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 09:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zie nu dat er momenteel 2 versies van de groep zijn.
Eén met Nance en één met Stay-C en allebei nog steeds onder aanvoering van producer Ruud van Rijen.
Bijzonder...
[ afbeelding ]
24 7 Spiesquote:Op woensdag 2 juni 2021 09:53 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Opstartvraagje, van welke band is dit album?
Correctquote:
quote:I saw a welcoming light and stopped to rest for the night
And that is when I saw her
As I pulled in outside of a small motel
She was there and so I walked up to her
Asked where I could get something to eat and she showed me where
quote:Dearest darling I had to write to say that I won't be home anymore
cause something happened to me while I was driving home
And I'm not the same anymore
Twenty Four Hours from Tulsa is een nummer uit 1963, geschreven door het duo Burt Bacharach en Hal David.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:33 schreef Blogman het volgende:
24 Hours from Tulsa. Dan is het origineel inderdaad niet van Gram Parsons. Van Gene Pitney?
Wat van wie?quote:It was forty or fifty years ago
A big shot played with time
Mister Walker held the door
And both kept cord and line
Watched and checked on every single day
Building his own special cars
His very special way
Geïnspireerd door de eerdere antwoorden op de vorige vraag.quote:
Zeker!quote:Op zondag 6 juni 2021 16:58 schreef methodmich het volgende:
Lijkt mij nu dan wel Gram Parsons, The New Soft Shoe.
quote:is a subgenre of indie and alternative rock characterized by its ethereal mixture of obscured vocals, guitar distortion and effects, feedback, and overwhelming volume. It emerged in Ireland and the United Kingdom in the late 1980s among neo-psychedelic groups who stood motionless during live performances in a detached, non-confrontational state.
Eigenlijk shoegaze, maar vooruit.quote:
quote:Originally called The Poppy Seeds,and then Death of Joey, they initially told journalists that they had taken their eventual name from a line in a Bing Crosby film, although six months later they admitted that this was not true.Other accounts suggest that the name derived from an offer on a breakfast cereal packet
Nopequote:
Opper shoegazersquote:
Dat zou wel moeten, maar helaasch.quote:
quote:Op maandag 7 juni 2021 17:03 schreef cafca het volgende:
1 t/m 6: The Shoes
Serieuzere voorzet:
2. Diana Ross![]()
3. Elton John![]()
4. Paul King![]()
5. Run DMC![]()
6. Kate Bush![]()
quote:Op maandag 7 juni 2021 17:15 schreef MadMaster het volgende:
1 is Toyah Wilcox![]()
3 is Miss Kir van Deee Lite![]()
Yesquote:
Ik kan niet eens die liedjes uit elkaar houden...quote:Op maandag 7 juni 2021 19:52 schreef MadMaster het volgende:
Geen idee, ken alleen de naam van de zangert...
Dat heb ik bij die Nederlandse galmrock coverband van ze ook...quote:Op maandag 7 juni 2021 19:53 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik kan niet eens die liedjes uit elkaar houden...
Ja precies... maar hij kent Fok! niet, dus ik verwacht toch wel iemand die het weetquote:Op maandag 7 juni 2021 20:53 schreef Berkery het volgende:
Het hele punt van Nish Kumar was toch dat niemand meer dan één Coldplay-lid kan opnoemen?
Moeilijkste vraag van dit jaar!quote:Op maandag 7 juni 2021 19:12 schreef peaceman het volgende:
Oh het was goed![]()
Oké vraagje...
Door dit fragment de volgende opdracht:
Noem alle leden van Coldplay. Alleen volledige antwoorden svp.
Twee goed.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:12 schreef pipster het volgende:
Chris Champion
Chris Martin
Will Martin
Will Champion
4!!!
quote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:31 schreef iggyinthehouse het volgende:
Johnny Buckland is er ook nog ene
maar die 4e? geen idee
quote:Op donderdag 10 juni 2021 10:35 schreef Berkery het volgende:
1 Suzi Quatro![]()
2 John Deacon![]()
3
4 Cliff Burton![]()
5
6 Les Claypool![]()
7
8 Kim Deal![]()
9 Melissa auf der Mauer![]()
quote:Op donderdag 10 juni 2021 10:47 schreef MadMaster het volgende:
1 = Tina Weymouth![]()
3 = Flea![]()
7 = Kim Gordon![]()
Was even verward wegens nog een Kim op 8…
Yes sir! en compleet.quote:
quote:is the third studio album by
, released in September 1970 on Reprise Records, catalogue number RS 6383
Wie?quote:(born June 6, 1946) is an American musician and composer, specializing in electric bass, Chapman Stick and upright bass. He also sings and plays synthesizer.
A prolific session musician since the 1970s,has played on over 500 albums. Some notable sessions include work with John Lennon,[2] Sarah McLachlan, Paula Cole, Stevie Nicks, Pink Floyd, Paul Simon, Lou Reed, David Bowie, Joan Armatrading, Tom Waits, Buddy Rich, The Roches, Todd Rundgren, Seal, Warren Zevon, Bryan Ferry, Laurie Anderson, Kate & Anna McGarrigle, Gibonni, and Jean-Pierre Ferland. Additionally, he has toured with artists including Peter Gabriel, Paul Simon (with whom he appeared in the 1980 film One-Trick Pony), Gary Burton, James Taylor, Herbie Mann, Judy Collins, Carly Simon, Peter Frampton, Tim Finn, Richie Sambora, Ivano Fossati,[3] Claudio Baglioni and Lawrence Gowan.
Zeker! Tikkie takkiequote:
quote:is an American bass guitarist, record producer, and record label owner. He has been involved in thousands of recordings with many collaborators from all over the world. His music draws from funk, world music, jazz, dub and ambient styles.
Rick James?quote:Op donderdag 10 juni 2021 14:56 schreef bartrid het volgende:
nog een Amerikaanse bassist, wie dit?
[..]
Stand #1429quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |