Heb indd al heel vroeg het gevoel gehad dat ik niet tot het einde zou werken maar kon het niet plaatsen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:52 schreef elamanilo het volgende:
Flav, wat goed dat alles er goed uitzag.
En wat 'stom' hč dat we dan de woorden van de gyn nodig hebben om het rustig(er) aan te gaan doen, terwijl je dat zelf dus eigenlijk ook al wel aanvoelde. Ik had dat zo erg de vorige zwangerschap, ik vond toen de hele tijd dat ik me niet zo moest aanstellen, want in de zwangerschappen ervoor kon ik ook nog makkelijk dit of dat. Pas toen er twee baby's bleken te zijn, ging ik echt naar m'n lichaam luisteren en nam ik de rust waar ik al die tijd eigenlijk al zo aan toe was...
Ja op 'meerdere paarden wedden' is wel gebruikelijk ja. Wat ik lastig vond, is wanneer je 2e (of 3e) keus eerder plek heeft terwijl je nog niets van je eerste keus hebt gehoord. Ga je voor dan voor zekerheid.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag rondleiding gehad bij mijn eerste keuze kinderopvang. Daar gaven ze aan dat het wel beter is om ook voor andere kinderopvang in te schrijven, omdat veel ouders dit doen en er daardoor nog niet met zekerheid te zeggen is of er ruimte is of niet. Ik vind dit maar stom, hoewel ik het ook wel weer snap![]()
Nu heb ik me bij drie kinderopvanglocaties in totaal ingeschreven. Dat moet toch voldoende zijn, hoop ik
Dit is ook stom, want dit is exact wat het probleem in stand houdt. Zelfde met basisscholen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag rondleiding gehad bij mijn eerste keuze kinderopvang. Daar gaven ze aan dat het wel beter is om ook voor andere kinderopvang in te schrijven, omdat veel ouders dit doen en er daardoor nog niet met zekerheid te zeggen is of er ruimte is of niet. Ik vind dit maar stom, hoewel ik het ook wel weer snap![]()
Nu heb ik me bij drie kinderopvanglocaties in totaal ingeschreven. Dat moet toch voldoende zijn, hoop ik
quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:50 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ja op 'meerdere paarden wedden' is wel gebruikelijk ja. Wat ik lastig vond, is wanneer je 2e (of 3e) keus eerder plek heeft terwijl je nog niets van je eerste keus hebt gehoord. Ga je voor dan voor zekerheid.
(Heel chique is het niet maar wij hadden een contract getekend bij de 2e keus en die weer ontbonden toen we toch bij de eerste keus terecht konden).
Dus dat. Ik hou helemaal niet van dit soort 'spelletjes', maar wordt zo wel gedwongen om hieraan mee te doen, want als je niet meedoet kan je je kind misschien nergens onderbrengen.. Pffquote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit is ook stom, want dit is exact wat het probleem in stand houdt. Zelfde met basisscholen.
Ik woon in een dorp waar maar 1 keuze is. En die zitten ook vol op alle locaties... Heel handig. Er is wel een andere kleine, maar die doen geen baby's.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
[..]
Dus dat. Ik hou helemaal niet van dit soort 'spelletjes', maar wordt zo wel gedwongen om hieraan mee te doen, want als je niet meedoet kan je je kind misschien nergens onderbrengen.. Pff
Oh, dat lijkt me ook lastig jaquote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:54 schreef douche-eendje het volgende:
En toen werd ik in een week tijd 2x opgeroepen voor covid vaccinatie. Via werk en via GGD/huisarts.
[..]
Ik woon in een dorp waar maar 1 keuze is. En die zitten ook vol op alle locaties... Heel handig. Er is wel een andere kleine, maar die doen geen baby's.
Nou hčquote:
Ja ik heb de vorige keer met medicatie de bloeddruk heel netjes gehouden. Gelukkig niks in de trant van zwangerschapsvergiftiging oid. Mocht ook doorlopen tot 41 weken maar de kleine besloot net een dag daarvoor te komen. 😊quote:Op zondag 9 mei 2021 17:22 schreef Rebubbled het volgende:
Goed nieuws en minder nieuws dus. Vorige keer wel goed onder controle gekregen?
Hebben anderen met een kniplitteken toevallig ook dat het litteken gevoeliger wordt naarmate de zwangerschap vordert?
Yep, en ben nog niet eens zo gevorderd zwanger maar het littekenweefsel is duidelijk gevoeliger. Heb ik normaal vlak voor een menstruatie ook en nu dus continu.quote:Op zondag 9 mei 2021 17:22 schreef Rebubbled het volgende:
Hebben anderen met een kniplitteken toevallig ook dat het litteken gevoeliger wordt naarmate de zwangerschap vordert?
Wat naar, debster, en woensdag is nog zo ver weg. Ik denk aan jequote:Op maandag 10 mei 2021 11:13 schreef Debsterr het volgende:
Hier gaat het helaas niet heel goed. Zaterdag een bloeding gehad, die in de loop van de dag wel nagenoeg is opgehouden. Zaterdagavond even telefonisch overleg gehad met VK en die gaf aan zondag einde ochtend weer te bellen. Sindsdien alleen heeeeel klein beetje bruin bloedverlies gespot en vannacht zelfs niets. Woensdag met de echo hopelijk meer duidelijkheid, maar de boodschap was wel voor te bereiden op een miskraam.
Ja, we mogen maandag terugkomen! Nog een weekje wachten dusquote:Op maandag 10 mei 2021 11:37 schreef LauriLynne het volgende:
Debsterr even een dikke virtuele knuffel voor jou/jullie. Zo tussen hoop en vrees zitten is wel heel naar. De duimen blijven nog ff draaien voor jullie!
BP welkom!
Lily, nu al eigenwijs! Mag je nog keer terug komen voor het geslacht?
Hier ingeschreven bij 1 kdv, we twijfelen nog over inschrijven bij onze tweede keuze.
Hopelijk werkt de kleine maandag wel mee en kunnen jullie naar het geslacht spieken.quote:Op maandag 10 mei 2021 22:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja, we mogen maandag terugkomen! Nog een weekje wachten dus
Ondertussen begint mijn buik serieuze vormen aan te nemen. Ik zit nu in de 17e week. Ging dat bij jullie ook zo bij een 1e zwangerschap?
Ik heb sinds halverwege week 13 ook heel duidelijk een zwangerschapsbuikje, die sindsdien met de dag groter lijkt te worden. Ik pas mn gewone broeken sinds een week nu niet meer, althans, vooral met zitten werd het naar. Dus loop nu sinds een week in zwangerschapsbroeken, hoewel die nog wel wat groot zijn maar wel veel relaxterquote:Op maandag 10 mei 2021 22:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja, we mogen maandag terugkomen! Nog een weekje wachten dus
Ondertussen begint mijn buik serieuze vormen aan te nemen. Ik zit nu in de 17e week. Ging dat bij jullie ook zo bij een 1e zwangerschap?
quote:Op dinsdag 11 mei 2021 13:08 schreef eponine het volgende:
Lief, jullie berichtjes![]()
Gistermiddag nog wat krampen maar sinds begin avond nergens meer last van, ook geen bruinverlies o.i.d. dus ik snap er even weinig meer van![]()
Ik merk ook dat ik er veel meer mee bezig ben dan ik zou willen. Nog 2,5 week tot eerste echo.
Nog 2,5 weekquote:Op dinsdag 11 mei 2021 13:08 schreef eponine het volgende:
Lief, jullie berichtjes![]()
Gistermiddag nog wat krampen maar sinds begin avond nergens meer last van, ook geen bruinverlies o.i.d. dus ik snap er even weinig meer van![]()
Ik merk ook dat ik er veel meer mee bezig ben dan ik zou willen. Nog 2,5 week tot eerste echo.
Geniet er van! Rustquote:Op dinsdag 11 mei 2021 13:58 schreef douche-eendje het volgende:
Debsterrrik hoop voor je op goed nieuws.
EpoHoeveel weken zou je nu ongeveer zijn? Kan je niet eerder of even tussendoor voor een extra controle? Dat zorgde bij mij een paar weken terug ook voor wat rust.
Bruinoog wat een emoties zo zeg!
Wij zijn op vakantie en wat was ik toe aan rust en meer tijd samen met man en Bas. Het is echt heerlijk om even anderhalve week weg te zijn. En als we thuis komen hoeven we gelukkig niet lang te wachten want 5 weken later gaan we toch weer
Snap het ook wel hoor, ik wilde zaterdag eigenlijk ook niet bellen. Maar misschien dat ze je wel adviseren om dan eerder dan 2,5 week langs te komen, maar niet per se nu.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 14:03 schreef eponine het volgende:
@:Debsterr, TGND en D-E: heb de vk (nog) niet gebeld, het was niet heel veel bloed... en bruinverlies heb ik bij m’n zoon ook wel gehad. En ook omdat ik dacht dat je bij een echo van 5 weken alsnog vrijwel geen zekerheid krijgt. Ik ken mezelf, dan ga ik me daar weer over lopen opvreten. Volgens mijn eigen berekening ben ik vandaag 5+1. 28-05 vitaliteitsecho en 10-06 intake vk.
Mocht ik de komende dagen ergens weer bloedverlies hebben (hoe weinig ook) zal ik wel bellen.
Debsterr, hoe gaat ie met jou, red je het nog een beetje tot morgen?
Ik snap je wel wat betreft vroege echoquote:Op dinsdag 11 mei 2021 14:03 schreef eponine het volgende:
@:Debsterr, TGND en D-E: heb de vk (nog) niet gebeld, het was niet heel veel bloed... en bruinverlies heb ik bij m’n zoon ook wel gehad. En ook omdat ik dacht dat je bij een echo van 5 weken alsnog vrijwel geen zekerheid krijgt. Ik ken mezelf, dan ga ik me daar weer over lopen opvreten. Volgens mijn eigen berekening ben ik vandaag 5+1. 28-05 vitaliteitsecho en 10-06 intake vk.
Mocht ik de komende dagen ergens weer bloedverlies hebben (hoe weinig ook) zal ik wel bellen.
Debsterr, hoe gaat ie met jou, red je het nog een beetje tot morgen?
Ik duim echt heel hard voor je meequote:Op dinsdag 11 mei 2021 14:14 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Snap het ook wel hoor, ik wilde zaterdag eigenlijk ook niet bellen. Maar misschien dat ze je wel adviseren om dan eerder dan 2,5 week langs te komen, maar niet per se nu.
Hmm, ja, ik word gek van mijn hoofd want er blijft een sprankje hoop zitten waarvan ik rationeel weet dat het nagenoeg onzinnig is. Maar gister geen bloedverlies, vanmiddag weer een piiieeeeepklein beetje bruin.. Het is maar frustrerend.
Wat ik zo ver heb gezien op Zalando vind ik vooral Only en Pieces leuke dingen hebben. Slaag ik normaal ook goed meequote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:53 schreef Keroppi het volgende:
Als we het dan toch over zwangerschapskleding hebben.... bleh wat is het meeste toch saai en wat is er weinig ‘offline’ te verkrijgen. De Noppies winkel hier is weg, de -verder enorme- H&M heeft een bedroevend hoekje en de Prenatal is ook niet om naar huis te schrijven.
Gelukkig heb ik wel best het een en ander (al dan niet te leen), maar zeker nu de winkels weer open zijn wil ik weer eens wat leuks kopen, maar van het meeste raak ik niet erg enthousiastGaat mij vooral om leuke shirts/tops, mijn werk is niet zo geschikt voor jurkjes
Heeft iemand trouwens dé tip voor (zwarte) leggings die niet doorschijnen, zodat je ze ook als broek kan dragen. En die ook nog lekker lang zijn, gezien ik een wat bovengemiddelde lengte heb![]()
(Tot nu toe nog mijn normale kleding aan, die broek duw ik gewoon zolang het gaat nog een beetje onder mijn buik)
Ik vind t ook maar niks. Ik heb 3 spijkerbroeken gekocht bij de prenatal en daar ga ik het de hele zwangerschap mee doen haha. Rest van de tijd draag ik jurken. Dus ik ben alweer klaar met positiekleding shoppen. Ik heb die broeken nu aan sinds 14 weken en dat zit heerlijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:53 schreef Keroppi het volgende:
Als we het dan toch over zwangerschapskleding hebben.... bleh wat is het meeste toch saai en wat is er weinig ‘offline’ te verkrijgen. De Noppies winkel hier is weg, de -verder enorme- H&M heeft een bedroevend hoekje en de Prenatal is ook niet om naar huis te schrijven.
Gelukkig heb ik wel best het een en ander (al dan niet te leen), maar zeker nu de winkels weer open zijn wil ik weer eens wat leuks kopen, maar van het meeste raak ik niet erg enthousiastGaat mij vooral om leuke shirts/tops, mijn werk is niet zo geschikt voor jurkjes
Heeft iemand trouwens dé tip voor (zwarte) leggings die niet doorschijnen, zodat je ze ook als broek kan dragen. En die ook nog lekker lang zijn, gezien ik een wat bovengemiddelde lengte heb![]()
(Tot nu toe nog mijn normale kleding aan, die broek duw ik gewoon zolang het gaat nog een beetje onder mijn buik)
Only?!quote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:30 schreef douche-eendje het volgende:
Ik kan ook niet slagen in winkels Keroppi, lijkt wel alsof de vraag te weinig is. Heb nu 2 bloesjes, 2 shirts en 2 korte broeken bij de h&m besteld en 1 nette blouse bij Esprit. Had nog 4 broeken en wat tips van de vorige keer en daarmee zing ik deze zwangerschap wel uit. Sowieso vind ik het vreselijk als het dan zo'n combi voeding en zwangerschap in 1 is. Ik ga straks toch weer voor shirt/trui omhoog, hempje omlaag, bh open en tiet erin
HM mama heeft ook mooie en fijne broeken. Ik heb er gisteren twee gehaald en ga van de week nog een paar broeken inslaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:42 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik heb wat zwangerschapskleding bij BonPrix besteld, maar vind het verder ook maar karig allemaal. Ben nog niet 'compleet', maar voor nu vind ik het wel even prima. Gelukkig heb ik veel normale zomerbroeken met elastieken band, dus die kan ik hoogstwaarschijnlijk allemaal aan
Zie daar alleen maar Skinny- of enkelbroeken of leggings. Geen fan vanquote:Op dinsdag 11 mei 2021 21:09 schreef Mahra het volgende:
[..]
HM mama heeft ook mooie en fijne broeken. Ik heb er gisteren twee gehaald en ga van de week nog een paar broeken inslaan.
quote:Op woensdag 12 mei 2021 08:14 schreef Debsterr het volgende:
Vannacht weer meer bloedverlies. Ik denk dat ik wel weet wat de uitslag is van de echo vanavond.
Vannacht weer meer bloedverlies. Ik denk dat ik wel weet wat de uitslag is van de echo vanavond.
Oh, je wilt geen skinny? Op de website hebben ze volgens mij wel verschillende soorten zwangerschapsbroeken. Zal zo even voor je zoeken.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 21:24 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Zie daar alleen maar Skinny- of enkelbroeken of leggings. Geen fan vanIk wil nog een fijne straight of boyfriendjeans in het grijs. Heb al wel een fijne zwangerschapsbroek in het zwart
Maar grootste gedeelte van de zwangerschap is toch in de zomer, dus ik red me wel met m'n linnen broeken
Sterktequote:Op woensdag 12 mei 2021 08:14 schreef Debsterr het volgende:
Vind skinny niet prettig, neequote:Op woensdag 12 mei 2021 09:22 schreef Mahra het volgende:
[..]
Oh, je wilt geen skinny? Op de website hebben ze volgens mij wel verschillende soorten zwangerschapsbroeken. Zal zo even voor je zoeken.
Dat was ik. Top, met artikelnr en alles, heel erg bedankt!quote:Op woensdag 12 mei 2021 11:33 schreef Rebubbled het volgende:
Ah Deb, zo naar.
Iemand vroeg zwarte leggings, ik heb de zwarte zwangerschapsleggings van de H&M en draag de all day everyday. Schijnen niet door. Art.nr. 0752657001, ik heb een screenshot naar een andere vriendin gestuurd en dit is de meest duidelijke info om ze te vindenIk heb er 6 en draag enkel die of jurkjes.
Ahhh noooquote:Op woensdag 12 mei 2021 08:14 schreef Debsterr het volgende:
Post nooit maar altijd lurken. Nu even een knuffel voor Debsterrquote:Op woensdag 12 mei 2021 23:00 schreef Debsterr het volgende:
Kut. (Wel thanks for asking)
Hopelijk post ik over een tijdje weer mee.
Dikke knuffel Debster, echt shit joh.quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:00 schreef Debsterr het volgende:
Kut. (Wel thanks for asking)
Hopelijk post ik over een tijdje weer mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |