abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:52:27 #101
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199301594
Flav, wat goed dat alles er goed uitzag.

En wat 'stom' hè dat we dan de woorden van de gyn nodig hebben om het rustig(er) aan te gaan doen, terwijl je dat zelf dus eigenlijk ook al wel aanvoelde. Ik had dat zo erg de vorige zwangerschap, ik vond toen de hele tijd dat ik me niet zo moest aanstellen, want in de zwangerschappen ervoor kon ik ook nog makkelijk dit of dat. Pas toen er twee baby's bleken te zijn, ging ik echt naar m'n lichaam luisteren en nam ik de rust waar ik al die tijd eigenlijk al zo aan toe was...

Ik heb me nu dan ook voorgenomen om echt naar mezelf te luisteren en het zo rustig aan te doen als ik voel dat nodig is, zonder me iets aan te trekken van wat een ander daarvan zou kunnen vinden of van wat ik 'denk' hoe het hoort.

Ah, ik ga weer mijn hormonen bevredigen en verder een ikea kast in elkaar zetten. :') (Dreumesen weer wakker)

Echt, elke zwangerschap is Ikea mijn favoriete bestemming... O+ En ik heb nu echt al nesteldrang all over the place, ik ben het hele huis aan het restylen zo ongeveer......
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:57:47 #102
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199301659
@Flav fijn dat je schouders lichter zijn nu :* en nu ook echt lekker rustig aan doen!
@elamanilo yay voor kraamzorg! En die hormonen, rare dingen he _O-
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:04:14 #103
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199302415
Debsterr :* Ik duim voor je voor goed nieuws.

Takkie, redelijk rustig nu. Wel soms nog wat bruinige rommel bij afvegen, maar heel minimaal. Met een thuis luisterding nu ook het hartje gevonden dus dat stelt ook wel gerust merk ik.

Flav :* Neem je rust inderdaad. En dinobabies zijn te gek *insert oude tv tune*

Mn broertje keek dit als peuter :').

Ela kraamzorg, wat fijn *O*! Ben heel benieuwd hoe je dat vind zo voor de eerste keer :o, en fijn dat het iets is wat zo goed bij je past. Ik ben zelf ook een stuiterbal al dagen omdat ik weet dat mijn kraamverzorgster van de vorige keer ervoor gaat zorgen dat ze weer bij ons kan komen, heb er nu al zin in.

Vanmorgen weer fysio gehad en de pijnlijke plekken van vorige week zijn al aanzienlijk minder dankzij de 2 oefeningen die ik braaf doe. Nu tape op 2 plekken gekregen voor wat extra rust omdat die nog wel wat gevoelig blijven. Oefeningen erbij en over 2 weken weer een afspraak :). Niet meer hoeven fietsen van de parkeerplaats naar mn werk toe scheelt ook wel ontzettend in de pijn merkte ik eergisteren.
  donderdag 6 mei 2021 @ 16:15:48 #104
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199303251
@Takkie88 wat spannend moet dat zijn zeg :o Dikke knuffel! :* Voor nu gaat het goed, dus daar maar vanuit gaan O+

@Flav fijn dat je dit advies van de gynaecoloog krijgt. Soms hebben we inderdaad even iemand anders nodig die voor ons aan de handrem trekt :Y
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_199305593
Debsterr, takkie en Lily de duimen draaien voor 3 goede echo’s!

Ela grappig dat je daar helemaal gelukkig van kan worden. Ik wil heel graag het kamertje afhebben, maar motivatie voor de ikea hebbik nog niet gevonden.

Flav fijn dat de gyn zo duidelijk aan de handrem trok. Pas goed op jezelf.
pi_199307304
Poeh dat was een hoop bijlezen haha, door drukte op werk en vermoeidheid weinig online geweest.

KC en VKV gefeliciteerd!

Takkie, lily en debsterr ik duim mee voor goede echo's!

Hier hebben we de kraamzorg al wel geregeld maar opvang moet ik echt snel achteraan :X . Vind het alleen zo lastig voor me te zien hoeveel/wanneer we opvang nodig hebben en hoe we dat het beste aanvliegen ook met wegbrengen/ophalen. Ik heb een baan met wisselende dagen en tijden, manlief zal na corona zo nu en dan weer naar het buitenland moeten en alle familie woont ver buiten oppas-afstand... Dit weekend eens even goed uitstippelen en achteraan gaan dus!
pi_199307805
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:52 schreef elamanilo het volgende:
Flav, wat goed dat alles er goed uitzag.

En wat 'stom' hè dat we dan de woorden van de gyn nodig hebben om het rustig(er) aan te gaan doen, terwijl je dat zelf dus eigenlijk ook al wel aanvoelde. Ik had dat zo erg de vorige zwangerschap, ik vond toen de hele tijd dat ik me niet zo moest aanstellen, want in de zwangerschappen ervoor kon ik ook nog makkelijk dit of dat. Pas toen er twee baby's bleken te zijn, ging ik echt naar m'n lichaam luisteren en nam ik de rust waar ik al die tijd eigenlijk al zo aan toe was...
Heb indd al heel vroeg het gevoel gehad dat ik niet tot het einde zou werken maar kon het niet plaatsen.
Alles ging nog goed alleen die harde buiken en omvang vond ik vervelend. De gynaecoloog gaf dus aan dat ze die harde buiken niet graag zien bij dit termijn, dus was de keuze snel gemaakt.
Ik wilde nog wel 1 a 2 weken 'uitwerken' maar dat vonden hij en vriend geen goed idee.

En indd het gevoel hebben dat je je aanstelt, daarom geef ik ook niet graag toe dat ik iets niet meer kan.
Vooral omdat m'n bekken zich tot nu toe goed houdt vond ik dat ik nog wel even door kon.
Maar ben opgelucht dat de gynaecoloog de keuze voor mij heeft gemaakt.

Heb nu wel de rust om alle afspraken in het ziekenhuis te plannen zonder dat ik het gevoel heb rekening te moeten houden met het werk.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:21:44 #108
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199312673
Vandaag rondleiding gehad bij mijn eerste keuze kinderopvang. Daar gaven ze aan dat het wel beter is om ook voor andere kinderopvang in te schrijven, omdat veel ouders dit doen en er daardoor nog niet met zekerheid te zeggen is of er ruimte is of niet. Ik vind dit maar stom, hoewel ik het ook wel weer snap :')

Nu heb ik me bij drie kinderopvanglocaties in totaal ingeschreven. Dat moet toch voldoende zijn, hoop ik :')
|| justdiggit.org ||
  FOK!fossiel vrijdag 7 mei 2021 @ 11:50:35 #109
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199313024
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag rondleiding gehad bij mijn eerste keuze kinderopvang. Daar gaven ze aan dat het wel beter is om ook voor andere kinderopvang in te schrijven, omdat veel ouders dit doen en er daardoor nog niet met zekerheid te zeggen is of er ruimte is of niet. Ik vind dit maar stom, hoewel ik het ook wel weer snap :')

Nu heb ik me bij drie kinderopvanglocaties in totaal ingeschreven. Dat moet toch voldoende zijn, hoop ik :')
Ja op 'meerdere paarden wedden' is wel gebruikelijk ja. Wat ik lastig vond, is wanneer je 2e (of 3e) keus eerder plek heeft terwijl je nog niets van je eerste keus hebt gehoord. Ga je voor dan voor zekerheid.

(Heel chique is het niet maar wij hadden een contract getekend bij de 2e keus en die weer ontbonden toen we toch bij de eerste keus terecht konden).
Chick on a mission
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:50:57 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_199313032
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Dit is ook stom, want dit is exact wat het probleem in stand houdt. Zelfde met basisscholen.
disclaimer
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:53:54 #111
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199313066
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:50 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ja op 'meerdere paarden wedden' is wel gebruikelijk ja. Wat ik lastig vond, is wanneer je 2e (of 3e) keus eerder plek heeft terwijl je nog niets van je eerste keus hebt gehoord. Ga je voor dan voor zekerheid.

(Heel chique is het niet maar wij hadden een contract getekend bij de 2e keus en die weer ontbonden toen we toch bij de eerste keus terecht konden).
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit is ook stom, want dit is exact wat het probleem in stand houdt. Zelfde met basisscholen.
Dus dat. Ik hou helemaal niet van dit soort 'spelletjes', maar wordt zo wel gedwongen om hieraan mee te doen, want als je niet meedoet kan je je kind misschien nergens onderbrengen.. Pff :')
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:54:58 #112
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199313086
En toen werd ik in een week tijd 2x opgeroepen voor covid vaccinatie. Via werk en via GGD/huisarts :').
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

[..]

Dus dat. Ik hou helemaal niet van dit soort 'spelletjes', maar wordt zo wel gedwongen om hieraan mee te doen, want als je niet meedoet kan je je kind misschien nergens onderbrengen.. Pff :')
Ik woon in een dorp waar maar 1 keuze is. En die zitten ook vol op alle locaties... Heel handig. Er is wel een andere kleine, maar die doen geen baby's.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:16:23 #113
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199313356
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:54 schreef douche-eendje het volgende:
En toen werd ik in een week tijd 2x opgeroepen voor covid vaccinatie. Via werk en via GGD/huisarts :').
[..]

Ik woon in een dorp waar maar 1 keuze is. En die zitten ook vol op alle locaties... Heel handig. Er is wel een andere kleine, maar die doen geen baby's.
Oh, dat lijkt me ook lastig ja :o

Ga je vaccineren?
|| justdiggit.org ||
pi_199315565
Lekker dubbelop D-E!

Weekwissel, 28 weken vandaag. En volgens mij draag ik weer heel erg naar binnen want mijn buik is niet eens zo groot als de gemiddelde 20 weken buik. :')

Hele gezin van schoonzus negatief nu, maar het hele gezin van mijn zus positief. Gewoon aansluitend ook.
pi_199317328
28 weken alweer Cygne!

Hier gelukkig een goede echo gehad
Baby was druk heen en weer aan het springen en was keurig gegroeid
Wat is dat bijzonder
Werd helemaal week vanbinnen

Geslacht weten we niet, hij/zij gaf het niet prijs. Was te druk met weg zwemmen haha
pi_199318242
Wat fijn Lily! Heerlijk hè. O+
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:59:45 #117
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199318299
Fijn dat je een goede echo had Lily! O+

Ik moet nog anderhalve week wachten. Ik merk dat ik lichtelijk ongeduldig begin te worden _O-
|| justdiggit.org ||
pi_199318355
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:54 schreef Cygne het volgende:
Wat fijn Lily! Heerlijk hè. O+
Nou hè
Het is toch wel echt genieten
Een grote zegen om een kind te mogen krijgen

Moet je bedenken dat ik normaal gesproken een nuchter type ben met stalen zenuwen :’) en met deze zwangerschap is dat totaal overhoop
Zelfs mijn vriend zegt dat hij me nog nooit zo heeft gezien haha, helemaal met mijn hoofd bij de mini in mijn buik
pi_199319062
Cygne wat naar zeg. Hopelijk knappen ze snel op wat een onzekerheid. :*

Lily wat een opluchting is dat hé als je een goede echo hebt gehad! O+

Wij gaan straks een afspraak bij een pretecho bureau maken, er kwam ook even in ons op om het dan maar als verassing tot de baby geboren wordt te houden. En dan als een soort van suprise :D maar ehh... ja.. mijn zenuwen kunnen dit denk ik niet aan :s)
pi_199346732
Wij hebben donderdag een hele mooie termijnecho gehad en de UD is gesteld op 19 november :)
Ben wel net als bij de vorige zwangerschap weer doorverwezen naar de gynaecoloog ivm hoge bloeddruk.

Daar dus maandag maar even naar bellen voor een controle bij hun om medicatie te bespreken en hopelijk shared care met de verloskundige zodat ik niet steeds zo ver hoef te reizen.
My salvation lies in your love..
pi_199347146
Goed nieuws en minder nieuws dus. Vorige keer wel goed onder controle gekregen?

Hebben anderen met een kniplitteken toevallig ook dat het litteken gevoeliger wordt naarmate de zwangerschap vordert?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199349084
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:22 schreef Rebubbled het volgende:
Goed nieuws en minder nieuws dus. Vorige keer wel goed onder controle gekregen?

Hebben anderen met een kniplitteken toevallig ook dat het litteken gevoeliger wordt naarmate de zwangerschap vordert?
Ja ik heb de vorige keer met medicatie de bloeddruk heel netjes gehouden. Gelukkig niks in de trant van zwangerschapsvergiftiging oid. Mocht ook doorlopen tot 41 weken maar de kleine besloot net een dag daarvoor te komen. 😊
My salvation lies in your love..
pi_199349549
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:22 schreef Rebubbled het volgende:
Yep, en ben nog niet eens zo gevorderd zwanger maar het littekenweefsel is duidelijk gevoeliger. Heb ik normaal vlak voor een menstruatie ook en nu dus continu.
pi_199350737
Het is niet echt de huid, maar het lijken de lagen daaronder te zijn vooral. De hele tijd een lichte zeurende pijn. En mijn bovenste buikspieren staan ook weer de hele dag in de fik lijkt het. De vorige keer duurde dat gevoel weken en eindigde in een gevoelloos stuk huid. Hopelijk gaat dat deze keer sneller, want dat gevoelloze voelde raar, maar deze pijn is echt niet relaxt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 10 mei 2021 @ 11:13:45 #125
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199354916
Hier gaat het helaas niet heel goed. Zaterdag een bloeding gehad, die in de loop van de dag wel nagenoeg is opgehouden. Zaterdagavond even telefonisch overleg gehad met VK en die gaf aan zondag einde ochtend weer te bellen. Sindsdien alleen heeeeel klein beetje bruin bloedverlies gespot en vannacht zelfs niets. Woensdag met de echo hopelijk meer duidelijkheid, maar de boodschap was wel voor te bereiden op een miskraam.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')