SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 april:
Stijging t.o.v. week ervóór: 5,1% (percentage positieve tests: 10,6)
dinsdag: 6.822
woensdag: 8.471
donderdag: 9.611
vrijdag: 9.210
zaterdag: 8.060
zondag: 8.013
maandag: 6.200
totaal: 56.387
Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2% (percentage positieve tests: 11,7)
dinsdag: 5.337
woensdag: 8.649
donderdag: 7.271
vrijdag: 7.758
zaterdag: 5.755
zondag: 5.534
maandag: 9.187
totaal: 49.491
Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 mei:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 1,1%
dinsdag: 7.725
woensdag: 7.336
donderdag: 6.789
vrijdag: 7.481
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 51.392 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
Haha.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 16:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Die hebben er ook geen zin meer in
Ah het wordt nog geen lente omdat hun de zomertijd nog niet hebben ingesteld, dat verklaartquote:Op vrijdag 7 mei 2021 16:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Haha.
"Het dashboard wordt dagelijks rond 15:20 voorzien van nieuwe data." Het is inmiddels 16.30 en het is nog steeds niet bijgewerkt.
Mei vakantie. Maandag weer een dag.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 16:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Haha.
"Het dashboard wordt dagelijks rond 15:20 voorzien van nieuwe data." Het is inmiddels 16.30 en het is nog steeds niet bijgewerkt.
Komende week nog een week meivakantie, hier in Brabant in elk gevalquote:Op vrijdag 7 mei 2021 16:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mei vakantie. Maandag weer een dag.
Heb wel goede hoop dat we vanaf nu snel op gaan schalen qua wekelijks gezette prikken.
| 1 2 3 4 5 6 7 | <40 26 🟥 +2 40-50 61 🟩 - 50-60 181 🟩 -7 60-70 289 🟩 -8 70+ 232 🟩 -4 -------------------- Totaal 789 🟩 -17 |
Ik denk met name mensen die het vaccin nog niet hebben gehad. Mijn moeder (80, niet mobiel, grote risicofactor) kreeg hem pas afgelopen week omdat ze hem thuis kreeg van de huisarts. Dat soort gevallen zullen er wel meer zijn.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 17:29 schreef JohnDDD het volgende:
Wie zijn dan toch die 70-plussers die nog op de IC liggen? Mensen die het vaccin niet hebben genomen, of mensen die er al weken liggen en dus hun vaccinatie hebben gemist?
Inderdaad bizar! Het is gewoon een raar, onvoorspelbaar virus soms. Hopelijk blijft ze o.k.!quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:03 schreef KroketBroodje het volgende:
Mijn oma van 70 met zware COPD (laatste fase, meerdere keren bijna fataal vanwege zuurstoftekort) is drie dagen geleden positief getest met corona.. en guess what.. Ze ervaart nog steeds dezelfde COPD klachten maar niet direct erger. WTF. Ze had heel haar leven gerookt. De dokter had haar 3 jaar gelden nog max 6 maanden gegeven, en nu dit. Hoe kan dit, ongelooflijk. Ze mocht zelfs geen vaccine krijgen omdat ze daarvoor te zwak is.
Verschillend. Deels nog geen vaccin gehad en dus ziek geworden, deels vaccin gehad maar kort daarna ziek geworden, deels liggen ze er langer en deels ook omdat vaccinatie niet in alle gevallen zal beschermen. Al zal die laatste groep heel heel heel gering zijn en samenhangen met eerder genoemde redenen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 17:29 schreef JohnDDD het volgende:
Wie zijn dan toch die 70-plussers die nog op de IC liggen? Mensen die het vaccin niet hebben genomen, of mensen die er al weken liggen en dus hun vaccinatie hebben gemist?
Bizar, maar ik ben heel blij voor je oma. Hopelijk komen er geen ergere klachten. Beterschap!quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:03 schreef KroketBroodje het volgende:
Mijn oma van 70 met zware COPD (laatste fase, meerdere keren bijna fataal vanwege zuurstoftekort) is drie dagen geleden positief getest met corona.. en guess what.. Ze ervaart nog steeds dezelfde COPD klachten maar niet direct erger. WTF. Ze had heel haar leven gerookt. De dokter had haar 3 jaar gelden nog max 6 maanden gegeven, en nu dit. Hoe kan dit, ongelooflijk. Ze mocht zelfs geen vaccine krijgen omdat ze daarvoor te zwak is.
Dank voor het posten. Mooi overzichtje!quote:Op vrijdag 7 mei 2021 17:03 schreef raptorix het volgende:
Voor de mensen die hem in het algemeenste topic hebben gemist:
👨🏾🏫
Situatie op de IC, Bron: Stichting Nice, 7 Mei 2021 15:45
[ code verwijderd ]
Ik zou toch heel graag willen weten hoeveel van de mensen die nu op de IC komen vaccinweigeraars zijn! Maar ja, dat zullen we wel weer niet mogen weten.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Verschillend. Deels nog geen vaccin gehad en dus ziek geworden, deels vaccin gehad maar kort daarna ziek geworden, deels liggen ze er langer en deels ook omdat vaccinatie niet in alle gevallen zal beschermen. Al zal die laatste groep heel heel heel gering zijn en samenhangen met eerder genoemde redenen.
Maar als die uitstroom op gang komt, dan gaat het dus snel. Al die doemberichten over jonge mensen zijn duidelijk weer opgeblazen door de media. Ze zijn er wel, maar de groep 60+ is en blijft de grootste groep.
Ze zal wel een prima vitamine D-gehalte hebben ofzo. Of eerder een coronavirus hebben gehad.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:03 schreef KroketBroodje het volgende:
Dit zou openbaar gemaakt moeten worden.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zou toch heel graag willen weten hoeveel van de mensen die nu op de IC komen vaccinweigeraars zijn! Maar ja, dat zullen we wel weer niet mogen weten.
Hou er wel rekening mee dat cijfers van Nice soms iets vertraagt zijn, maar het lijkt wel steeds korter op de LCPS data te zitten.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:21 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dank voor het posten. Mooi overzichtje!
Ze komt haast niet buiten en eet heel slecht, dus een goed vitamine D gehalte lijkt me sterk. Als ze eerder covid had dan zal ze dat wel hebben gemerkt lijkt me aangezien ze al 3 jaar zwaar ziek is met COPD. Misschien dat haar lichaam het virus niet 'ziet' omdat ze al zo ziek is, en dat de schade later komt. Of een medicijn dat ze nu slikt dat het helpt. Raar virusquote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:24 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ze zal wel een prima vitamine D-gehalte hebben ofzo. Of eerder een coronavirus hebben gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |