abonnement Unibet Coolblue
pi_199251727
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
  zondag 2 mei 2021 @ 19:06:23 #2
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199251746
quote:
17s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:04 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Oeh een man die me gelijk geeft.... :o :D
Geen probleem. Ik wilde zelfs #42 openen met als titel 'Waar mannen hun ongelijk toegeven, maar je was me voor.'
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199251807
Vanaf deze week moeten de vaccinaties toch toenemen tot ca. 200k per dag?
Dan gaan de uitnodigingen voor de vaccinaties met ca. 1 jaargang per dag. Dat schiet nog eens op. Ben ik over acht dagen al aan de beurt (voor het maken van een afspraak dan).
pi_199251825
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:13 schreef blissard1984 het volgende:
Vanaf deze week moeten de vaccinaties toch toenemen tot ca. 200k per dag?
Dan gaan de uitnodigingen voor de vaccinaties met ca. 1 jaargang per dag. Dat schiet nog eens op. Ben ik over acht dagen al aan de beurt (voor het maken van een afspraak dan).
Ik heb geen idee, maar ik hoop het heel erg.
  zondag 2 mei 2021 @ 19:17:21 #5
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_199251842
Nu bijna alle 60-plussers zijn gevaccineerd moeten de ziekenhuiscijfers rap verbeteren.
pi_199251929
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:06 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Geen probleem. Ik wilde zelfs #42 openen met als titel 'Waar mannen hun ongelijk toegeven, maar je was me voor.'
Wel lief van je :)
  zondag 2 mei 2021 @ 19:38:54 #7
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199252171
quote:
17s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Wel lief van je :)
Graag gedaan. oO<
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199252526
Zoals wel meerdere weekenden, zit ik weer eens naar de situatie hier in de UK te kijken. Er is, tov vorige week, toch het een en ander verandert.
Het aantal vastgestelde besmettingen daalt harder dan vorige week. Dat was ongeveer 5% en deze week is dat 10.2% geweest. Het aantal overleden is ook een stuk harder gedaald, deze week 31.2%, vorige week lag dat rond de 10% geloof ik. in de afgelopen 7 dagen zijn er 110 mensen overleden. Er zijn weken geweest waarbij dat aantal in een paar uurtjes werd bereikt.
Het aantal ziekenhuisopnames is ook weer verder gedaald, met 11.2% (994 opnames de afgelopen 7 dagen), maar dat is minder snel dan vorige week, toen de afname nog rond de 20% was. Maar goed, er is ook niet meer heel veel af te nemen. In januari zat dat wekenlang op >3.000 opnames per dag, dus 994 in een week is heel mooi!
Er liggen nog 185 mensen aan een ventilator, ook dat is mooi, het was rond 22 september dat er voor het laatst zo weinig mensen door Covid aan een ventilator lagen.
Hier in het universiteits ziekenhuis is het ook redelijk rustig met 1-3 opnames per dag de afgelopen week, en 4-10 mensen in het ziekenhuis, waarvan 0-1 aan een ventilator. Het is wel ietsjes meer dan de week ervoor. Maar bij zulke kleine aantallen gaat toeval een grotere rol spelen.

In heel Engeland waren er de afgelopen week tussen de 1 en 8 opnames vanuit verzorgingstehuizen, een heel verschil met januari toen dat er meestal meer dan 150 per dag waren, en er zelfs meer dan 200 opnames op een dag vanuit verzorgingstehuizen genoteerd werden.

De geschatte is iets gestegen, in veel regio's wordt die nu geschat op 0.8-1, maar de groei wordt vaak wel nog negatief geschat. In het oosten van Engeland en het Zuid-Westen zou het kunnen dat de R net boven de 1 ligt, daar wordt de R geschat op 0.8-1.1 (oosten) en 0.8-1.2 (zuid-westen), in beide gevallen wordt de growth rate per dag geschat op -4% tot 1%.
Er zit wel wat verschil tussen de R en growth rate, in North-East and Yorkshire is de R 0.8-1, maar de growth rate wel volledig negatief -7% tot -2%.

Vandaag weer gelunched op een terras, met wat vrienden, heerlijk. Veel terrassen zijn nu overdekt, en ik denk dat de pubs daar veel profijt van gaan hebben de komende jaren.

Mensen gaan zich ook meer en meer normaal gedragen. Ik zie meer en meer mensen elkaar begroeten met een knuffel en kus, en ook meer mensen zonder mondkapjes in de supermarkt bijvoorbeeld.

Het vaccineren gaat goed, men is nu druk bezig met 40-44 en daar al bijna mee klaar. Je krijgt echt van alle kanten een oproep. Twee weken geleden kreeg ik een sms van mijn huisarts, dat ik de volgende dag een vaccinatie kon krijgen als ik tijd zou hebben en die nog niet zou hebben gehad. Vorige week kreeg ik een sms van NHS dat ik kon bellen om een afspraak voor vaccinatie te maken en deze week kreeg ik een brief (met voorlichtingsfolder met uitleg in tig talen, maar geen Nederlands ;( ) dat ik kon bellen om een afspraak voor vaccinatie te maken. De uptake is erg goed en als ik het goed begrijp nog steeds boven de 90%, al zijn er wel wijken en bevolkingsgroepen waar het een stuk lager is.

Ik heb er wel vertrouwen in dat de UK en Europa een redelijk normale zomer tegemoet gaan, maar ook dat Europa en de VS zich, om dat te bereiken, behoorlijk zullen afscheiden van grote delen van de wereld, waar ze zware maanden tegemoet gaan. Hopelijk komen de vaccinatiecampagnes ook elders goed van de grond. Ik zie zelf dat veel vrienden in Afrika inge-ent worden, vaak met Chinese vaccins, maar ook wel met AZ.
  zondag 2 mei 2021 @ 20:30:26 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199252914
UK _O_ voor wat betreft vaccineren! Driewerf hulde ^O^
pi_199258497
quote:
14s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Nu bijna alle 60-plussers zijn gevaccineerd moeten de ziekenhuiscijfers rap verbeteren.
Maar is dat wel zo? Toen ik las over die stroomstoring in een Maastrichts ziekenhuis was één van de overleden IC-patiënten met corona nog 76 jaar. Die zou dan toch al een poosje gevaccineerd moeten zijn? Of dat net hebben misgelopen door een positieve coronatest?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199258620
quote:
11s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:24 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Maar is dat wel zo? Toen ik las over die stroomstoring in een Maastrichts ziekenhuis was één van de overleden IC-patiënten met corona nog 76 jaar. Die zou dan toch al een poosje gevaccineerd moeten zijn? Of dat net hebben misgelopen door een positieve coronatest?
Mijn ouders van 73 / 76 zijn 2 weken geleden gevaccineerd. De periode tussen afspraak maken en daadwerkelijk vaccineren was toen nog ettelijke weken. Dus die hadden afgelopen week nog Corona kunnen oplopen.
Gelukkig wordt de periode tussen afspraak en daadwerkelijk prikken wel steeds kleiner. Maar inderdaad zijn nog lang niet alle 60 plussers al gevaccineerd + 3 weken wachttijd (de drie weken omdat dat ongeveer de periode is waarbij de zkh-opnames naderen naar 0)
pi_199258739
quote:
14s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Nu bijna alle 60-plussers zijn gevaccineerd moeten de ziekenhuiscijfers rap verbeteren.
Dit is nog niet het geval, dat iemand wordt uitgenodigd wil nog niet zeggen dat iemand gevaccineerd is.
- verwijderd door admin -
pi_199258752
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:34 schreef blissard1984 het volgende:

[..]

Mijn ouders van 73 / 76 zijn 2 weken geleden gevaccineerd. De periode tussen afspraak maken en daadwerkelijk vaccineren was toen nog ettelijke weken. Dus die hadden afgelopen week nog Corona kunnen oplopen.
Gelukkig wordt de periode tussen afspraak en daadwerkelijk prikken wel steeds kleiner. Maar inderdaad zijn nog lang niet alle 60 plussers al gevaccineerd + 3 weken wachttijd (de drie weken omdat dat ongeveer de periode is waarbij de zkh-opnames naderen naar 0)
Ah oké, bedankt voor de opheldering.

Naar mijn idee zijn er ook regionale verschillen. Ken ondertussen al diverse collega's van begin 60 die zijn gevaccineerd terwijl ik dan recent nog steeds hoorde over 70+ers die nog niet zijn gevaccineerd.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  maandag 3 mei 2021 @ 10:52:01 #14
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199258779
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:48 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ah oké, bedankt voor de opheldering.

Naar mijn idee zijn er ook regionale verschillen. Ken ondertussen al diverse collega's van begin 60 die zijn gevaccineerd terwijl ik dan recent nog steeds hoorde over 70+ers die nog niet zijn gevaccineerd.
Kan ook komen doordat die 60-ers AZ hebben gekregen. Er worden eigenlijk twee leeftijdsgroepen gevaccineerd.
Tap tap tap
pi_199259277
Coronatoto vandaag
Instroom zet ik in op stabiel
Uitstroom zet ik in op helaasch veel te laag, maar dat lijkt een maandagse trend te worden...

Ik ben reuzebenieuwd naar de besmettingscijfers :)
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ &lt;-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_199260717
quote:
11s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:24 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Maar is dat wel zo? Toen ik las over die stroomstoring in een Maastrichts ziekenhuis was één van de overleden IC-patiënten met corona nog 76 jaar. Die zou dan toch al een poosje gevaccineerd moeten zijn? Of dat net hebben misgelopen door een positieve coronatest?
Meerdere opties.
a) deze persoon is (nog) niet gevaccineerd
b) deze persoon is kort voor of na de vaccinatie ziek geworden
c) deze persoon hoort bij de 6% die toch ziek wordt van corona en vervolgens bij het nog veel lagere percentage dat in het ziekenhuis komt
d) deze persoon lag eigenlijk met andere klachten in het ziekenhuis
e) deze persoon had een probleem met de immuniteit

En zo zullen er nog wel meer opties zijn.

Maar verschrikkelijk is het wel, voor de persoon in kwestie (al zal die het hopelijk niet gemerkt hebben) maar vooral voor de familie. Ik heb het echt met ze te doen, ik kan mij niet half voorstellen wat voor een dal ze nu doorgaan :'(
pi_199261064
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:42 schreef ikweetnietwat het volgende:
Coronatoto vandaag
Instroom zet ik in op stabiel
Uitstroom zet ik in op helaasch veel te laag, maar dat lijkt een maandagse trend te worden...

Ik ben reuzebenieuwd naar de besmettingscijfers :)
Uitstroom kijk ik niet naar op maandag, die administratie loopt zover achter. Instroom is erg belangrijk alsook de totale bezetting.

Besmettingscijfers zijn erg spannend. Met pech schieten we door de 10k, maar ik hoop toch dat het betere weer van vorige week een goede invloed heeft.
  maandag 3 mei 2021 @ 14:05:36 #18
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_199261254
Gematigd positief. Lage uitstroom maar ook redelijk lage instroom.
pi_199261315
Moeder van 69 jaar is vandaag met Pfizer gevaccineerd.. over 5~6 weken weer terugkomen voor de 2e prik. *O*
  maandag 3 mei 2021 @ 14:10:15 #20
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199261317
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het in de ziekenhuizen een – absolute - stijging van 42 (relatieve stijging: 1,6%). Het zijn 2.642 bezette bedden in totaal, dus weer boven de 2.600. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 2.600.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 3 mei: 825 (absolute stijging 21; relatieve stijging 2,6%);
- zondag 2 mei: 804 (absolute daling 7; relatieve daling 0,9%);
- zaterdag 1 mei: 811 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,5%);
- vrijdag 30 april: 807 (absolute daling 6; relatieve daling 0,7%);
- donderdag 29 april: 813 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- woensdag 28 april: 814 (absolute daling 6; relatieve daling 0,7%);
- dinsdag 27 april: 820 (absolute stijging 7; relatieve stijging 0,9%);
- maandag 26 april: 813 (absolute daling 28; relatieve daling 3,3%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 3 mei: 1.817 (absolute stijging 21; relatieve stijging 1,2%);
- zondag 2 mei: 1.796 (absolute daling 31; relatieve daling 1,7%);
- zaterdag 1 mei: 1.827 (absolute daling 72; relatieve daling 3,8%);
- vrijdag 30 april: 1.899 (absolute stijging 8; relatieve stijging 0,4%);
- donderdag 29 april: 1.891 (absolute stijging 94; relatieve stijging 5,2%);
- woensdag 28 april: 1.797 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,1%);
- dinsdag 27 april: 1.777 (absolute stijging 18; relatieve stijging 1,0%);
- maandag 26 april: 1.759 (absolute stijging 68; relatieve stijging 4,0%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 03-05-2021 15:43:02 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199261606
Ik ben tevreden met de ziekenhuiscijfers. Op maandag altijd een lage uitstroom, die wordt morgen wel weer rechtgezet. De instroom is niet al te hoog wat hoopvol is voor de toekomst. De stijging is een stuk minder fors dan een week geleden (75 procent lager op verpleeg en 25 procent lager voor IC).

Dit is best een mooi begin van de week. Nu gaan we ons opmaken voor het meest spannende getal van de dag, het aantal besmettingen.

En we sluiten hopelijk af met een mooi vaccinatiecijfer. Hoewel er zaterdag maar mondjesmaat afspraken gemaakt zijn, zijn de afspraken van gisteren al eerder gemaakt. Ik verwacht de de storing op de website/telefoon voor de vaccinaties geen invloed zal hebben. De mensen die zaterdag geen contact kregen hebben zondag of vandaag nog wel contact gekregen en we plannen sowieso een paar dagen vooruit.
  maandag 3 mei 2021 @ 14:47:18 #22
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199261758
Wat ik niet begrijp, is dat mensen zeggen dat het koudere weer leidt tot meer besmettingen en dat de besmettingen wanneer het warmer wordt snel gaan afnamen. Maar met die temperaturen heb je buiten te maken, niet binnen. en buiten zijn er nauwelijks besmettingen. Kan iemand daar chocolade van maken?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199261805
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:47 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik niet begrijp, is dat mensen zeggen dat het koudere weer leidt tot meer besmettingen en dat de besmettingen wanneer het warmer wordt snel gaan afnamen. Maar met die temperaturen heb je buiten te maken, niet binnen. en buiten zijn er nauwelijks besmettingen. Kan iemand daar chocolade van maken?
dit lijkt me niet moeilijker dan.
warm weer => meer ontmoetingen buitenshuis (minder besmettingen)
kut weer => meer ontmoetingen binnenshuis (meer besmettingen)
  maandag 3 mei 2021 @ 14:54:40 #24
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199261849
quote:
7s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:50 schreef koemleit het volgende:

[..]

dit lijkt me niet moeilijker dan.
warm weer => meer ontmoetingen buitenshuis (minder besmettingen)
kut weer => meer ontmoetingen binnenshuis (meer besmettingen)
Ja, wel, want er werd bij gezegd: "Het virus gedijt beter in koud weer", wat suggereert dat het om de besmettingen buiten gaat.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199261951
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:54 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, wel, want er werd bij gezegd: "Het virus gedijt beter in koud weer", wat suggereert dat het om de besmettingen buiten gaat.
Gedijt beter bij koud weer omdat meer mensen dan binnen blijven. Dus meer besmettingen. Ik vind m wel logisch klinken.

En komend weekend wordt het 25 graden zeggen ze *O* 8-)
pi_199261957
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:54 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, wel, want er werd bij gezegd: "Het virus gedijt beter in koud weer", wat suggereert dat het om de besmettingen buiten gaat.
ja maar heeft dat niet te maken met dat mensen bij koud weer juist meer binnen en bij elkaar in de buurt gaan zitten met de daarbij horende matige ventilatie? Het is volgens mij niet zozeer dat er buiten makkelijker en moeilijker besmet wordt maar dat er meer mensen binnen zitten.
  maandag 3 mei 2021 @ 15:06:06 #27
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199262021
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:00 schreef Zolena het volgende:

[..]

Gedijt beter bij koud weer omdat meer mensen dan binnen blijven. Dus meer besmettingen. Ik vind m wel logisch klinken.

[...]
Nee, want vorig jaar zeiden ze ook dat de overdracht buiten veel minde ris met warm weer, doordat het virus daar niet goed tegen kan.
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:01 schreef Piethur het volgende:

[..]

ja maar heeft dat niet te maken met dat mensen bij koud weer juist meer binnen en bij elkaar in de buurt gaan zitten met de daarbij horende matige ventilatie? Het is volgens mij niet zozeer dat er buiten makkelijker en moeilijker besmet wordt maar dat er meer mensen binnen zitten.
Daar leek het inderdaad niet om te gaan. Leek erom te gaan dat het virus goed tegen kou kan maar slecht tegen warmte.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199262130
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:54 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, wel, want er werd bij gezegd: "Het virus gedijt beter in koud weer", wat suggereert dat het om de besmettingen buiten gaat.
Deels hebben de temperatuur en luchtvochtigheid wel invloed, druppels met virus verdampen sneller bijvoorbeeld. Ook zal het virus zich wat minder fijn voelen bij hogere temperaturen. Maar het meeste is gewoon gedrag. In plaats van opgesloten zitten tussen 4 muren met minimale ventilatie gaat men er weer op uit. Buiten is afstand houden sowieso makkelijker en meer ingebakken (ook voor Corona). In je huiskamer zit je bijvoorbeeld makkelijk naast een vriend of vriendin, terwijl als je buiten loopt of aan een tuintafel zit met een tuinstoel al gelijk meer afstand hebt.
  maandag 3 mei 2021 @ 15:18:50 #29
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199262182
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6)
Stijging t.o.v. week ervóór: 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1)
Stijging t.o.v. week ervóór: 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6)
Stijging t.o.v. week ervóór: 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6)
Daling t.o.v. week ervóór: 0,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8)
Stijging t.o.v. week ervóór: 23,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,1)
Stijging t.o.v. week ervóór: 16,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
totaal: 50.452
Stijging t.o.v. week ervóór: 11,8% (percentage positieve tests: 8,6)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
totaal: 48.311
Daling t.o.v. week ervóór: 4,2 % (percentage positieve tests: 8,9)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 april:
totaal: 49.874
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,2% (percentage positieve tests: 9,6)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 april:
Stijging t.o.v. week ervóór: 7,5% (percentage positieve tests: 10,1)

dinsdag: 6.685
woensdag: 5.386
donderdag: 8.734
vrijdag: 8.898
zaterdag: 8.285
zondag: 8.505
maandag: 7.117


totaal: 53.610

Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 april:
Stijging t.o.v. week ervóór: 5,1% (percentage positieve tests: 10,6)

dinsdag: 6.822
woensdag: 8.471
donderdag: 9.611
vrijdag: 9.210
zaterdag: 8.060
zondag: 8.013
maandag: 6.200


totaal: 56.387

Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2%

dinsdag: 5.337
woensdag: 8.649
donderdag: 7.271
vrijdag: 7.758
zaterdag: 5.755
zondag: 5.534
maandag: 9.187


totaal: 49.491
pi_199262190
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Deels hebben de temperatuur en luchtvochtigheid wel invloed, druppels met virus verdampen sneller bijvoorbeeld. Ook zal het virus zich wat minder fijn voelen bij hogere temperaturen. Maar het meeste is gewoon gedrag. In plaats van opgesloten zitten tussen 4 muren met minimale ventilatie gaat men er weer op uit. Buiten is afstand houden sowieso makkelijker en meer ingebakken (ook voor Corona). In je huiskamer zit je bijvoorbeeld makkelijk naast een vriend of vriendin, terwijl als je buiten loopt of aan een tuintafel zit met een tuinstoel al gelijk meer afstand hebt.
Maar het virus heerst toch wereldwijd en dus onder alle mogelijke weersomstandigheden? Er zijn net zo goed in hele warme landen toch ook uitbraken geweest?
pi_199262216
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:06 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nee, want vorig jaar zeiden ze ook dat de overdracht buiten veel minde ris met warm weer, doordat het virus daar niet goed tegen kan.
[..]

Daar leek het inderdaad niet om te gaan. Leek erom te gaan dat het virus goed tegen kou kan maar slecht tegen warmte.
De berichtgeving hieromtrent is wat ongelukkig, wat je zegt is inderdaad wat de media suggereert. Maar landen als Brazilië laten zien dat dit niet echt zo is. Het is wel zo dat het virus buiten het lichaam een deel afhankelijk is van de temperatuur en luchtvochtigheid. Bij een lage luchtvochtigheid verdampen druppels snel (de dragers van het virus) en het virus heeft het liefst 37 graden (onze lichaamstemperatuur). Buiten het lichaam is het een andere temperatuur en zal het virus sneller inactief raken. Tel daarbij de grotere afstand tussen mensen op en daar is de verklaring :)
  maandag 3 mei 2021 @ 15:22:33 #32
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199262233
Weekcijfers: Besmettingen
Daling: 12,2%
  maandag 3 mei 2021 @ 15:25:28 #33
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_199262278
Onder de 10k. Ik ben er positief over :P
  maandag 3 mei 2021 @ 15:25:45 #34
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199262285
Het percentage positieve tests is gestegen van 11,2 naar 11,5.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199262320
quote:
17s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar het virus heerst toch wereldwijd en dus onder alle mogelijke weersomstandigheden? Er zijn net zo goed in hele warme landen toch ook uitbraken geweest?
Klopt. En daar komt het gedrag van de mens om de hoek kijken. Niet overal zijn de weersomstandigheden voor Corona gunstig, maar daar zitten ze dan bijvoorbeeld weer dicht op elkaar (India) of zijn ze de mensen van nature heel fysiek (Brazilië) of simpelweg minder hygiënisch (Indonesië).

Ik zie alles, de maatregelen en dingen als het weer, als laagjes. Elk laagje geeft een stukje bescherming. Als er 1 laagje niet is, moet je dat met een ander laagje oplossen.
pi_199262339
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:25 schreef Tinos85 het volgende:
Onder de 10k. Ik ben er positief over :P
Ik ben er uitermate tevreden over!

Uitgaande van 2 dagen storing die nu redelijk rechtgetrokken is hebben we het over iets minder dan 7000 besmettingen per dag. Dat is echt wel een treetje omlaag.

Hopelijk zet dit zo door *O*
  maandag 3 mei 2021 @ 15:29:55 #37
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199262354
twitter


Instroom vorige week:
Ziekenhuis: 212
IC: 35
pi_199262366
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt. En daar komt het gedrag van de mens om de hoek kijken. Niet overal zijn de weersomstandigheden voor Corona gunstig, maar daar zitten ze dan bijvoorbeeld weer dicht op elkaar (India) of zijn ze de mensen van nature heel fysiek (Brazilië) of simpelweg minder hygiënisch (Indonesië).

Ik zie alles, de maatregelen en dingen als het weer, als laagjes. Elk laagje geeft een stukje bescherming. Als er 1 laagje niet is, moet je dat met een ander laagje oplossen.
Dit, mensen zijn van nature soms veel fysieker, ik denk dat zwaar onderschat wordt, wat voor impact dit heeft!
pi_199262385
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt. En daar komt het gedrag van de mens om de hoek kijken. Niet overal zijn de weersomstandigheden voor Corona gunstig, maar daar zitten ze dan bijvoorbeeld weer dicht op elkaar (India) of zijn ze de mensen van nature heel fysiek (Brazilië) of simpelweg minder hygiënisch (Indonesië).

Ik zie alles, de maatregelen en dingen als het weer, als laagjes. Elk laagje geeft een stukje bescherming. Als er 1 laagje niet is, moet je dat met een ander laagje oplossen.
Kom maar door met die zomer hier dan :)


Ben overigens ook opgelucht dat we onder de 10000 zijn gebleven vandaag *O*
pi_199262517
quote:
17s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:31 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Kom maar door met die zomer hier dan :)
Hoe zuur is het dat we nu het koudste voorjaar sinds 1986 hebben :'(

Maar goed, dit weekend gaan in ieder geval de temperaturen wat omhoog. Een eerste stap richting wat mooier weer.

quote:
Ben overigens ook opgelucht dat we onder de 10000 zijn gebleven vandaag *O*
Idem, het is echt een goed teken!
pi_199262542
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Hoe zuur is het dat we nu het koudste voorjaar sinds 1986 hebben :'(

Maar goed, dit weekend gaan in ieder geval de temperaturen wat omhoog. Een eerste stap richting wat mooier weer.
[..]

Idem, het is echt een goed teken!
Ja nogal......maar vooruitzichten klinken gunstig!
pi_199262555
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:30 schreef Piethur het volgende:

[..]

Dit, mensen zijn van nature soms veel fysieker, ik denk dat zwaar onderschat wordt, wat voor impact dit heeft!
Klopt. Daar waar ze bijvoorbeeld in Brazilië profiteren van beter weer waardoor het virus het lastiger heeft hebben ze juist de problemen door het fysieke contact. Bij ons is dat net andersom.

Tevens past het virus zich aan aan de omstandigheden. Daarom ben ik ook niet zo bang voor varianten. Een Braziliaanse variant zal het hier veel lastiger hebben omdat de omstandigheden anders zijn. Als zo'n variant beter tegen warmte kan dan tegen koude dan hebben wij daar bijvoorbeeld minder last van.

En buiten het fysieke heb je ook nog te maken met het verbale. In sommige landen wordt veel geschreeuwd en hard gepraat, dat zorgt voor een verdere verspreiding van druppels.

En zo heeft ieder land zijn plussen en minnen, maar gelukkig hebben we vaccinaties die zich daar weinig van aantrekken en lekker hun werk doen :)
pi_199262974
En weer (ruim) 94k vaccinaties erin! *O*

De schatting (van coronabeeld.nl) is dat we nu ongeveer 25% procent van de volwassenen een eerste prik hebben gegeven. Uit andere landen kwamen rond dat getal positieve berichten naar buiten over dalende besmettingen en ziekenhuisopnames. Hoewel we vandaag al besproken hebben dat je landen/volken niet kunt vergelijken stemt dat toch wel wat hoopvol. De effecten moeten nu steeds beter zichtbaar gaan worden. En dat is hard nodig, die ziekenhuizen moeten echt eens lekker dalen naar <2000.
pi_199263533
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Hoe zuur is het dat we nu het koudste voorjaar sinds 1986 hebben :'(

Maar goed, dit weekend gaan in ieder geval de temperaturen wat omhoog. Een eerste stap richting wat mooier weer.
[..]
Heel Europa is het koud geweest. Ik zie het ook in Kroatië. daar is de temp bijna nog geen dag boven de 20 graden geweest dit jaar. En van het weekend gaat men richting 27 graden. Zoals ook vorig jaar zag je met de stijgende temperaturen dat het dan gaat afnemen, men zit niet meer in de cafés maar gaan lekker buiten zitten. Stook het vuurtje maar snel op moeder natuur !
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_199264025
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:16 schreef GereDathan het volgende:
En weer (ruim) 94k vaccinaties erin! *O*


Dat is best mooi, maar gezien de verwachte levering van 1,4 miljoen vaccins vorige week, is er veel ruimte voor verdere versnelling. Hopelijk stijgen we snel naar 150.000 per dag.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
pi_199264346
Mijn grafieken van vandaag:

Vandaag een compensatie voor de storingen van de afgelopen week. Desondanks lijkt de data nu wel compleet tot en met zondag 25 april. In de week van 19 tot en met 25 april is een grote daling te zien. Nu is het aantal op maandag meestal hoger dan op de zondag daarna, maar de afgelopen weken was dit meestal max 1000 gevallen verschil en voor afgelopen week was dat verschil bijna 2500.
Natuurlijk is er weer een maandagpiek zichtbaar, maar ook daar lijken de cijfers van 26 april een stuk beter dan van 19 april.


De dagcurve van gisteren (grijs) laat een brede piek zien met relatief veel gevallen voor 30 april en 1 mei en juist erg weinig voor 29 april. Ook de buik van deze grafiek is lager dan normaal met ca 500 gevallen gerapporteerd voor 28 april.
De dagcurve voor vandaag (groen) heeft juist een hele hoge en brede buik in de curve (met bijna 1500 gevallen voor 28 april). De piek van vandaag is vergelijkbaar met de van andere dagen vorige week.


Het aandeel per leeftijdsgroep laat al dagen een vergelijkbaar beeld zien. Licht dalend voor de groep 60-80 en stijgend voor vooral de groep 0-20 jaar.


Omdat het totaal aantal besmettingen daalt en het aandeel van de groep 60-80 jaar is het niet verwonderlijk dat ook in de absolute aantallen de groep 60-80 jaar dalende is van ca 1000 gevallen per dag naar 750-800 op 26 april.
pi_199265777
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:12 schreef simonblue het volgende:
Mijn grafieken van vandaag:
[ afbeelding ]
Vandaag een compensatie voor de storingen van de afgelopen week. Desondanks lijkt de data nu wel compleet tot en met zondag 25 april. In de week van 19 tot en met 25 april is een grote daling te zien. Nu is het aantal op maandag meestal hoger dan op de zondag daarna, maar de afgelopen weken was dit meestal max 1000 gevallen verschil en voor afgelopen week was dat verschil bijna 2500.
Natuurlijk is er weer een maandagpiek zichtbaar, maar ook daar lijken de cijfers van 26 april een stuk beter dan van 19 april.

[ afbeelding ]
De dagcurve van gisteren (grijs) laat een brede piek zien met relatief veel gevallen voor 30 april en 1 mei en juist erg weinig voor 29 april. Ook de buik van deze grafiek is lager dan normaal met ca 500 gevallen gerapporteerd voor 28 april.
De dagcurve voor vandaag (groen) heeft juist een hele hoge en brede buik in de curve (met bijna 1500 gevallen voor 28 april). De piek van vandaag is vergelijkbaar met de van andere dagen vorige week.

[ afbeelding ]
Het aandeel per leeftijdsgroep laat al dagen een vergelijkbaar beeld zien. Licht dalend voor de groep 60-80 en stijgend voor vooral de groep 0-20 jaar.

[ afbeelding ]
Omdat het totaal aantal besmettingen daalt en het aandeel van de groep 60-80 jaar is het niet verwonderlijk dat ook in de absolute aantallen de groep 60-80 jaar dalende is van ca 1000 gevallen per dag naar 750-800 op 26 april.
Hoe moet ik die eerste twee grafieken lezen?
  maandag 3 mei 2021 @ 20:07:28 #48
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_199265869
Net m'n prik gehad, ik hoor nu bij het percentage volledig gevaccineerden *O* *O*

In de wachttijd nog even gesproken met een medewerker die toezicht houdt op de mensen die een prik gehad hebben. Het is een kleine locatie en ze gaan deze week weer flink omhoog qua prikken zei hij. Voor vandaag zaten ze al weer aardig richting hun maximum aantal en de komende week gingen ze echt naar het maximum toe. Ook de grotere locaties hebben flink veel afspraken staan. Goed om te horen.
pi_199265887
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:07 schreef Tinos85 het volgende:
Net m'n prik gehad, ik hoor nu bij het percentage volledig gevaccineerden *O* *O*

In de wachttijd nog even gesproken met een medewerker die toezicht houdt op de mensen die een prik gehad hebben. Het is een kleine locatie en ze gaan deze week weer flink omhoog qua prikken zei hij. Voor vandaag zaten ze al weer aardig richting hun maximum aantal en de komende week gingen ze echt naar het maximum toe. Ook de grotere locaties hebben flink veel afspraken staan. Goed om te horen.
Ja ook bij de vaccinatielocatie bij mijn werk was het drukker dan ik het ooit heb gezien vandaag.. nieuwe lading ingezet?
Alpha kenny one
pi_199266225
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:01 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Hoe moet ik die eerste twee grafieken lezen?
Het RIVM publiceert dagelijks om 15:15 uur een groot bestand met alle besmettingen tot dan toe. Voor ieder persoon staat hier een datum vermeld, meestal de datum van de eerste klachten, soms de datum van het laboratoriumuitslag (als de datum van eerste klachten niet bekend is)

De eerste grafiek toont hoeveel mensen er in het bestand staan per datum in het bestand (bijvoorbeeld er staan 7500 vermeld met een datum van 22 april). De verschillende kleuren zijn de resultaten voor de verschillende dagen waarop het RIVM hun bestand geupload heeft (de meest rechter gele curve is het bestand van vandaag, de oranje curve het bestand van gisteren).

Het verschil tussen de lengte van het bestand van vandaag en het bestand van gisteren is het aantal nieuwe besmettingen dat vandaag gemeld is (dus vandaag ongeveer 9200 meldingen).

In de tweede grafiek laat ik het verschil zien in het aantal meldingen per dag tussen de het bestand van gisteren en het bestand van vandaag. Wat je hier kunt zien is dat er in het bestand van vandaag ongeveer 2700 mensen meer een vermelding hebben voor 2 mei dan dat er gisteren vermeld waren. Voor 25 april waren dat ongeveer 250 mensen meer dan dat gisteren vermeld waren.

Wat de tweede grafiek duidelijk maakt is dat in de dagelijkse cijfers niet alleen mensen zijn die gisteren hun eerste klachten hadden, maar ook nog veel mensen die 4-6 dagen geleden de eerste klachten hadden. Het betekend ook dat het aantal mensen dat vandaag hun eerste klachten hadden nog niet compleet is; de komende dagen (meestal 6-7 dagen) worden hier nog een behoorlijk aantal aanvullingen op komen.
  maandag 3 mei 2021 @ 21:04:36 #51
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199266831
Yorick Bleijenberg wordt in een NOS-artikel genoemd: https://nos.nl/l/2379298
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199267052
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:42 schreef blissard1984 het volgende:

[..]

Dat is best mooi, maar gezien de verwachte levering van 1,4 miljoen vaccins vorige week, is er veel ruimte voor verdere versnelling. Hopelijk stijgen we snel naar 150.000 per dag.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Duurt sowieso een dag of 7 voor die vrijgegeven worden, ze worden eerst gecontroleerd. Deze week dus nog weinig versnelling, maar vanaf volgende week zouden we weer gas moeten kunnen geven!
pi_199267178
De UK vermeldt vandaag 1 dode! De laatste keer dat er slechts 1 dode was, was 30 augustus. De laatste keer dat er 0 doden waren was 30 juli. Ik moet er wel bij eggen dat het vandaag een vrije dag was, early May bank holiday, en op zulke dagen worden er altijd wat minder doden gerapporteerd. Maar, toch, bijna een dag met 0 doden! Ben benieuwd wanneer de eerste dag met 0 doden zal zijn, ik gok ergens begin juni.
pi_199267302
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-jarigen-risicogroep

quote:
'30 procent Nederlanders heeft antistoffen, maar 40- tot 60-jarigen risicogroep'

Door besmetting en vaccinatie is het aandeel Nederlanders dat antistoffen heeft tegen corona afgelopen maand gestegen van 20 naar zo'n 30 procent. Dat blijkt uit cijfers van bloedbank Sanquin, die wekelijks van zo'n 2000 donoren onderzoekt of ze antistoffen in het bloed hebben.


Artikel gaat verder in de link! :)

Uiteraard zit een gigantisch groot deel van de gevaccineerden in de groep die geen bloed mag doneren (bloed doneren mag maar tot 79 jaar)
  maandag 3 mei 2021 @ 21:48:33 #55
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199267664
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:04 schreef Federer-fan het volgende:
Yorick Bleijenberg wordt in een NOS-artikel genoemd: https://nos.nl/l/2379298
En dat is een FOK!ker? :o :@
pi_199268125
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:42 schreef blissard1984 het volgende:

[..]

Dat is best mooi, maar gezien de verwachte levering van 1,4 miljoen vaccins vorige week, is er veel ruimte voor verdere versnelling. Hopelijk stijgen we snel naar 150.000 per dag.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
En nog geen nieuwe cijfers voor deze week dus. Terwijl de vorige schatting tot en met gisteren ging.
pi_199268382
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

En dat is een FOK!ker? :o :@
Nee, het is wannabe die grafiekjes maakt en op den duur conclusies is gaan verkondigen op twitter over dingen waar hij geen expertise in heeft. Hij moet bij zijn grafiekjes blijven.
pi_199272745
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

En dat is een FOK!ker? :o :@
Mocht ie willen! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:21:26 #59
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199272759
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Nee, het is wannabe die grafiekjes maakt en op den duur conclusies is gaan verkondigen op twitter over dingen waar hij geen expertise in heeft. Hij moet bij zijn grafiekjes blijven.
ah okee :D ik dacht al :P
ken hem uiteraard wel van z'n grafieken :)
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:05:25 #60
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199274026
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is het in de ziekenhuizen een – absolute - daling van 29 (relatieve daling: 1,1%). Het zijn 2.613 bezette bedden in totaal, dus nog iets boven de 2.600. Hopelijk dalen we een dezer dagen weer ver onder de 2.600.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 4 mei: 818 (absolute daling 7; relatieve daling 0,8%);
- maandag 3 mei: 825 (absolute stijging 21; relatieve stijging 2,6%);
- zondag 2 mei: 804 (absolute daling 7; relatieve daling 0,9%);
- zaterdag 1 mei: 811 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,5%);
- vrijdag 30 april: 807 (absolute daling 6; relatieve daling 0,7%);
- donderdag 29 april: 813 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- woensdag 28 april: 814 (absolute daling 6; relatieve daling 0,7%);
- dinsdag 27 april: 820 (absolute stijging 7; relatieve stijging 0,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 4 mei: 1.795 (absolute daling 22; relatieve daling 1,2%);
- maandag 3 mei: 1.821 (absolute stijging 21; relatieve stijging 1,2%);
- zondag 2 mei: 1.796 (absolute daling 31; relatieve daling 1,7%);
- zaterdag 1 mei: 1.827 (absolute daling 72; relatieve daling 3,8%);
- vrijdag 30 april: 1.899 (absolute stijging 8; relatieve stijging 0,4%);
- donderdag 29 april: 1.891 (absolute stijging 94; relatieve stijging 5,2%);
- woensdag 28 april: 1.797 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,1%);
- dinsdag 27 april: 1.777 (absolute stijging 18; relatieve stijging 1,0%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:24:54 #61
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199274328
twitter


[ Bericht 1% gewijzigd door Oliver23 op 04-05-2021 22:02:25 ]
pi_199274597
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:05 schreef Federer-fan het volgende:
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 4 mei: 818 (absolute daling 7; relatieve daling 0,8%);

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 4 mei: 1.795 (absolute daling 22; relatieve daling 1,2%);
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:24 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
En toch weer een daling! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  dinsdag 4 mei 2021 @ 15:28:35 #63
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199275469
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6)
Stijging t.o.v. week ervóór: 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1)
Stijging t.o.v. week ervóór: 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6)
Stijging t.o.v. week ervóór: 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6)
Daling t.o.v. week ervóór: 0,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8)
Stijging t.o.v. week ervóór: 23,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,1)
Stijging t.o.v. week ervóór: 16,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
totaal: 50.452
Stijging t.o.v. week ervóór: 11,8% (percentage positieve tests: 8,6)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
totaal: 48.311
Daling t.o.v. week ervóór: 4,2 % (percentage positieve tests: 8,9)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 april:
totaal: 49.874
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,2% (percentage positieve tests: 9,6)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 april:
Stijging t.o.v. week ervóór: 7,5% (percentage positieve tests: 10,1)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 april:
Stijging t.o.v. week ervóór: 5,1% (percentage positieve tests: 10,6)

dinsdag: 6.822
woensdag: 8.471
donderdag: 9.611
vrijdag: 9.210
zaterdag: 8.060
zondag: 8.013
maandag: 6.200


totaal: 56.387

Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2% (percentage positieve tests: 11,7)

dinsdag: 5.337
woensdag: 8.649
donderdag: 7.271
vrijdag: 7.758
zaterdag: 5.755
zondag: 5.534
maandag: 9.187


totaal: 49.491

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 mei:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 44,7%

dinsdag: 7.725
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 54.075 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

  dinsdag 4 mei 2021 @ 15:32:46 #64
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199275539
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:04 schreef Federer-fan het volgende:
Yorick Bleijenberg wordt in een NOS-artikel genoemd: https://nos.nl/l/2379298
Is al naar buiten gekomen dat hij de influencer van het RIVM is.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 15:33:22 #65
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199275546
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:28 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6)
Stijging t.o.v. week ervóór: 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1)
Stijging t.o.v. week ervóór: 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6)
Stijging t.o.v. week ervóór: 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6)
Daling t.o.v. week ervóór: 0,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8)
Stijging t.o.v. week ervóór: 23,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,1)
Stijging t.o.v. week ervóór: 16,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
totaal: 50.452
Stijging t.o.v. week ervóór: 11,8% (percentage positieve tests: 8,6)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
totaal: 48.311
Daling t.o.v. week ervóór: 4,2 % (percentage positieve tests: 8,9)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 april:
totaal: 49.874
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,2% (percentage positieve tests: 9,6)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 april:
Stijging t.o.v. week ervóór: 7,5% (percentage positieve tests: 10,1)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 april:
Stijging t.o.v. week ervóór: 5,1% (percentage positieve tests: 10,6)

dinsdag: 6.822
woensdag: 8.471
donderdag: 9.611
vrijdag: 9.210
zaterdag: 8.060
zondag: 8.013
maandag: 6.200


totaal: 56.387

Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2% (percentage positieve tests: 11,7)

dinsdag: 5.337
woensdag: 8.649
donderdag: 7.271
vrijdag: 7.758
zaterdag: 5.755
zondag: 5.534
maandag: 9.187


totaal: 49.491

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 mei:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 44,7%

dinsdag: 7.725
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 54.075 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

[ afbeelding ]
Dagcijfer van vandaag bevat nog achterstallig inhaalwerk van de storing van afgelopen weekend.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 15:33:34 #66
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199275551
Het percentage positieve tests is gestegen van 11,5 naar 11,7.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199275899
zojuist werden een een flink aantal collega's opgeroepen voor het Janssen vaccin.
Het ging op alfabet, en ik hoorde helaas niet bij de groep.

Krijg zojuist een mail, vanaf morgen kunnen we inschrijven voor Moderna vaccin, (zaterdag halen).
En als je er dan nog naast zit (ze hadden ook daar van niet genoeg). Mag ik over 2 weken janssen.

Dus hopelijk zaterdag Moderna, en anders over 2 weken Janssen.

:).
pi_199275907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:33 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Dagcijfer van vandaag bevat nog achterstallig inhaalwerk van de storing van afgelopen weekend.
Dan is het helemaal een mooie waarde voor vandaag! ^O^

quote:
7s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:54 schreef koemleit het volgende:
zojuist werden een een flink aantal collega's opgeroepen voor het Janssen vaccin.
Het ging op alfabet, en ik hoorde helaas niet bij de groep.

Krijg zojuist een mail, vanaf morgen kunnen we inschrijven voor Moderna vaccin, (zaterdag halen).
En als je er dan nog naast zit (ze hadden ook daar van niet genoeg). Mag ik over 2 weken janssen.

Dus hopelijk zaterdag Moderna, en anders over 2 weken Janssen.

:).
Mooi man, goed vooruitzicht! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_199275921
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:33 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is gestegen van 11,5 naar 11,7.
Wel handig dat je dit elke dag even erbij plaatst, het geeft toch weer wat meer inzicht. ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  dinsdag 4 mei 2021 @ 15:57:56 #70
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_199275948
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:54 schreef koemleit het volgende:
zojuist werden een een flink aantal collega's opgeroepen voor het Janssen vaccin.
Het ging op alfabet, en ik hoorde helaas niet bij de groep.

Krijg zojuist een mail, vanaf morgen kunnen we inschrijven voor Moderna vaccin, (zaterdag halen).
En als je er dan nog naast zit (ze hadden ook daar van niet genoeg). Mag ik over 2 weken janssen.

Dus hopelijk zaterdag Moderna, en anders over 2 weken Janssen.

:).
Echt fijn dat steeds meer mensen ingeënt worden. Je hoort steeds meer, mijn zusje mag binnenkort ook omdat ze ook de uitnodiging van de griepprik krijgt *O*
pi_199276064
LinkedIn stuurt alle werknemers een weekje met vakantie om burn-outs te voorkomen. ^O^

Het zakelijke sociale medium LinkedIn stuurt deze week vrijwel alle medewerkers met vakantie. De bijna zestienduizend personeelsleden hoeven vanaf 5 april een week niet te werken, zonder dat ze dat vakantiedagen of loon kost. Hiermee wil het bedrijf voorkomen dat veel werknemers in een burn-out raken, zegt Chief People Officer Teuila Hanson van LinkedIn.

Sinds de start van de coronapandemie, iets meer dan een jaar geleden... >>>
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  dinsdag 4 mei 2021 @ 16:18:57 #72
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199276180
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:55 schreef Sangha het volgende:

[..]

Wel handig dat je dit elke dag even erbij plaatst, het geeft toch weer wat meer inzicht. ^O^
Het stijgt dus nog wel maar gelukkig minimaal. Hopelijk wordt het plafond snel bereikt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199276209
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:18 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Het stijgt dus nog wel maar gelukkig minimaal. Hopelijk wordt het plafond snel bereikt.
Klopt ja, het is minimaal en die vergelijking die hier pas werd geplaatst met zoveel maanden geleden, toen was het mega-hoog. En ja, laten we hopen dat het plafond snel wordt bereikt. Altijd lastig bepalen want je weet het pas achteraf. ;)

Maar wat een fijn gegeven zou dat zijn zeg! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sangha op 04-05-2021 16:32:17 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_199276214
Hier nu een hoog herfstgehalte :'( , dat zonnige zomerse weer mag ook wel eens komen! *O*

Volgende maand hebben we alweer de langste dag en gaan de dagen korten. :o :'(
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  dinsdag 4 mei 2021 @ 16:23:56 #75
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199276238
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:21 schreef Sangha het volgende:

[..]

Klopt ja, het is minimaal en die vergelijk die hier pas werd geplaatst met zoveel maanden geleden, toen was het mega-hoog. En ja, laten we hopen dat het plafond snel wordt bereikt. Altijd lastig bepalen want je weet het pas achteraf. ;)
[...]
Ja, rond de 30% kennelijk.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')