Merk ik ook in Amsterdam. Het zijn er lang niet zoveel als vroeger. Vraag me af wanneer fentanyl naar Nederland komt.quote:Op maandag 3 mei 2021 20:18 schreef sp3c het volgende:
ik kom ze de laatste tijd weer gewoon tegen
wat ik geen beste ontwikkeling vind tbh
Ik vind het absurd dat je het linkt aan misbruik van drank en drugs.quote:Op maandag 3 mei 2021 20:17 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het allemaal goed was, maar het was een stuk minder saai toen dan nu. Ik vraag me af wat er met al die junks gebeurd is. Zijn ze allemaal aan de methadon?
was ook mijn eerste reactie maar ergens is het niet eens zo'n gekke graadmeterquote:Op maandag 3 mei 2021 20:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het absurd dat je het linkt aan misbruik van drank en drugs.
Waarschijnlijk ben je gewoon inmiddels zelf een stuk ouder en is je perspectief anders.
In mijn optiek hebben we een aantal jeugdculturen gehad gebaseerd op rebellie die allemaal ook weer hun eigen drugs hadden. Veel daarvan is verdwenen.quote:Op maandag 3 mei 2021 20:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het absurd dat je het linkt aan misbruik van drank en drugs.
Waarschijnlijk ben je gewoon inmiddels zelf een stuk ouder en is je perspectief anders.
Dit is toch enorm subjectief? Wat weet je nou echt van wat de jeugd tegenwoordig allemaal doet voor hun plezier?quote:Op maandag 3 mei 2021 20:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
was ook mijn eerste reactie maar ergens is het niet eens zo'n gekke graadmeter
niet dat de excessen goed zijn maar mensen durfden wel meer voor mijn gevoel, zie je ook als er weer eens natuurlijk, toen ik opgroeide ging je met de hele klas het ijs op als het 10 minuten had gevroren en dan haalde je wel eens een nat pak
nu lijkt iedereen te wachten tot het nieuws zegt dat het veilig is
wel herkenbaar jaquote:Op maandag 3 mei 2021 20:28 schreef Horzula het volgende:
[..]
In mijn optiek hebben we een aantal jeugdculturen gehad gebaseerd op rebellie die allemaal ook weer hun eigen drugs hadden. Veel daarvan is verdwenen.
B.v. menige 'club' in de jaren negentig was een dun vermomde gelegenheid om drugs te kunnen kopen.
In de jaren negentig waren veel gewone bars tot 4 uur open en kon je daarna nog weer uit. Er waren clubs die je verliet om de aansluitende ochtend tot twee uur 's middags after te partyen... dat is allemaal niet meer omdat in veel steden de uitgaanstijden aangepast zijn, de afterclubs gesloten zijn, en de meeste disco's dicht.
Ik weet hoe het was en ik ken ook hetzelfde Amsterdam van tegenwoordig.
Je hangt het dus alleen maar op aan drank en drugs en excessen.quote:Op maandag 3 mei 2021 20:28 schreef Horzula het volgende:
[..]
In mijn optiek hebben we een aantal jeugdculturen gehad gebaseerd op rebellie die allemaal ook weer hun eigen drugs hadden. Veel daarvan is verdwenen.
B.v. menige 'club' in de jaren negentig was een dun vermomde gelegenheid om drugs te kunnen kopen.
In de jaren negentig waren veel gewone bars tot 4 uur open en kon je daarna nog weer uit. Er waren clubs die je verliet om de aansluitende ochtend tot twee uur 's middags after te partyen... dat is allemaal niet meer omdat in veel steden de uitgaanstijden aangepast zijn, de afterclubs gesloten zijn, en de meeste disco's dicht.
jaquote:
niets, claim ik ook nietquote:Wat weet je nou echt van wat de jeugd tegenwoordig allemaal doet voor hun plezier?
lijkt me ook iets subjectiefsquote:En dan nog, alsof al die gekkigheid alleen maar maakt dat iemand ‘niet saai’ is.
Je wordt gewoon oud en verliest zicht op wat de jeugd daadwerkelijk doet. Ik ben het er niet mee eens om alles aan drank en drugs op te hangen, maar die worden echt nog veelvuldig geconsumeerd (en volwassenen klagen erover).quote:Op maandag 3 mei 2021 20:28 schreef Horzula het volgende:
[..]
Never a dull moment...quote:Op maandag 3 mei 2021 20:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan nog, alsof al die gekkigheid alleen maar maakt dat iemand ‘niet saai’ is.
De meeste van die tenten waren ook totaal flut. Agressieve deurmannen die er ook nog plezier in hadden bezoekers in elkaar te rammen, sjacherijnig barpersoneel, zinloze garderobes. Tegenwoordig kun je je dates en je drugs en je muziek via het internet regelen.quote:Op maandag 3 mei 2021 20:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
wel herkenbaar ja
wij gingen altijd maar gewoon door tot de eerste trein kwam s'ochtends zodat we ons taxigeld op konden drinken ... last time I checked moest je gewoon een uur of 5 op het centraal station wachten omdat alles rond een uur of 2 echt wel dicht is of niemand meer binnen mag laten
maar volgens mij heeft dat meer met de maatschappij die heel erg aan het vertrutten is te maken dan met het idee dat iedereen zo saai is geworden, men maakt het je gewoon heel lastig om uit de band te springen
dan zou ik als ik nu 18 was ook liever thuis met Netflix op mijn kratje bier blijven zitten denk ik
Dat je dat al excessen noemt is op zich al tamelijk saai.quote:Op maandag 3 mei 2021 20:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hangt het dus alleen maar op aan drank en drugs en excessen.
En mensen die het elitair vinden als je eens verder wil kijken dan je neus lang is.quote:Op maandag 3 mei 2021 20:55 schreef Fok-it het volgende:
Saai is nog niet eens zo erg. Leeg is erger. Een lege geest dan.
Oppervlakkig, niet geinteresseerd in de wereld om je heen, onbelezen, mensen zonder de drang om zich te ontwikkelen. Dat vind ik een stuk vervelender.
Niet iedereen wordt op dezelfde manier oud. Voorbeelden kunstenaars, (oud-)krakers, DJ's en hippies om er maar een paar groepen te noemen die jongeren prima begrijpen (beter nog dan hun ouders). Ze sterven nu alleen uit.quote:Op maandag 3 mei 2021 20:46 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Je wordt gewoon oud en verliest zicht op wat de jeugd daadwerkelijk doet. Ik ben het er niet mee eens om alles aan drank en drugs op te hangen, maar die worden echt nog veelvuldig geconsumeerd (en volwassenen klagen erover).
Er is een enorme beweging weg van clubs en richting festivals. Wat denk je dat al die mensen daar uitspoken? Jij denkt dat als de openingstijden veranderen de jeugd opeens niet meer doorzuipt, -snuift, -slikt en -sekst?
of andersomquote:Op maandag 3 mei 2021 20:58 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En mensen die het elitair vinden als je eens verder wil kijken dan je neus lang is.
Dat klopt, daarom zijn er mensen die zelf ook niet zo jeugdig zijn om je te vertellen dat je je misschien verkijkt op de jeugd.quote:Op maandag 3 mei 2021 21:06 schreef Horzula het volgende:
[..]
Niet iedereen wordt op dezelfde manier oud. Voorbeelden kunstenaars, (oud-)krakers, DJ's en hippies om er maar een paar groepen te noemen die jongeren prima begrijpen (beter nog dan hun ouders). Ze sterven nu alleen uit.
Dat ik alleen al uit moet leggen waarom muziek met drank en drugs samenhangt, vind ik getuigen van een gebrekkig inzicht in de muziek geschiedenis van de vorige eeuw en de twintig jaar van deze.
Die festivals waren er vroeger ook. Alleen veel minder.
De ergste mensen zijn van die oude mannen die zeggen de jeugd te begrijpen, maar die zelf al dertig jaar passé zijn (ik denk dan aan Freek de Jonge). Ik hoop dat ik niet ook zo een ben.quote:Op maandag 3 mei 2021 21:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom zijn er mensen die zelf ook niet zo jeugdig zijn om je te vertellen dat je je misschien verkijkt op de jeugd.
Internet subculturen, blijven vaak precies daar; op het internet of bij de leden zelf.quote:Op maandag 3 mei 2021 21:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
Overigens kun je best bijvoorbeeld een kunstenaar zijn en nog steeds veel missen van wat de jeugd doet. Er ontstaan ook nieuwe subculturen waar je misschien veel minder kijk op hebt. Dat de rebellie niet meer in kraakpanden plaatsvindt of in halflegale clubs, of door van de bar in de club in de bar te rollen betekent niet dat de rebellie weg is. Deze is inderdaad voor een deel verschoven naar het internet, maar jongeren die op het internet dingen leren gaan ook weer de deur uit.
Het is vooral dat locaties in de binnenstad onbetaalbaar zijn en kraken verboden is.quote:Op maandag 3 mei 2021 21:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
Net zoals men in alle tijden al riep dat de jeugd helemaal verdorven aan het raken is, waren er ook altijd verstokte feestbeesten die riepen dat de jeugd juist steeds meer in het gareel loopt. Ik denk dat dat allebei wel meevalt.
Van Hiphop weet ik weinig... wel hoor je veel over yogasnuivers. Types die vroeger geen drugs hadden gebruikt.quote:Op maandag 3 mei 2021 21:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
En als ik kijk in mijn eigen geliefde subcultuur, hiphop, dan zie ik dat de huidige jeugd echt een stuk drugspositiever is dan ze vroeger waren.
#mandquote:Op maandag 3 mei 2021 22:44 schreef Horzula het volgende:
[..]
De ergste mensen zijn van die oude mannen die zeggen de jeugd te begrijpen, maar die zelf al dertig jaar passé zijn (ik denk dan aan Freek de Jonge). Ik hoop dat ik niet ook zo een ben.
[..]
Internet subculturen, blijven vaak precies daar; op het internet of bij de leden zelf.
Van mij hoeft rebellie niet per se, maar wees dan gewoon truttig. Maar doe dan niet of je alles goed vindt want dat is niet zo.
Misschien is de maatschappelijke rebellie van dat soort gewoon op? Maar het was veel wilder dan nu (voor Corona deze situatie is natuurlijk niet normaal).
[..]
Het is vooral dat locaties in de binnenstad onbetaalbaar zijn en kraken verboden is.
[..]
Van Hiphop weet ik weinig... wel hoor je veel over yogasnuivers. Types die vroeger geen drugs hadden gebruikt.
Of het is je leven omdat je geen andere keuze hebt. Ik denk dat 1 van de grootste tweedelingen in de maatschappij is tussen mensen die zonder moeite kunnen leren en werken, die goed en snel na kunnen denken en mensen die dat niet kunnen. Als je dat niet kan ziet niemand dat als handicap behalve waneer je down hebt, maar zeggen ze gewoon: lekker voor je, ga jij maar slechtbetaald werk doen dat je 40u per week moet doen om rond te komen.quote:Op maandag 3 mei 2021 07:03 schreef Hexagon het volgende:
Als dat je leven is ben je wel een loser natuurlijk
quote:Op zondag 2 mei 2021 09:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik merk de laatste tijd steeds meer dat veel mensen eigenlijk maar saai zijn. Hebben vaak geen eigen ideeen en volgen een beetje de rest. Nemen nooit een initiatief en doen alleen maar dingen die bekend en vertrouwd zijn. Hun enige hobby's zijn vaak een beetje netflixen, gamen en zuipen. En verder leven ze een grauw en middelmatig leven.
We zijn niet allemaal van die impulsieve ADHD'ers die de hele dag een happy hardcore deuntje tussen hun oren hebben.quote:Op zondag 2 mei 2021 09:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik merk de laatste tijd steeds meer dat veel mensen eigenlijk maar saai zijn. Hebben vaak geen eigen ideeen en volgen een beetje de rest. Nemen nooit een initiatief en doen alleen maar dingen die bekend en vertrouwd zijn. Hun enige hobby's zijn vaak een beetje netflixen, gamen en zuipen. En verder leven ze een grauw en middelmatig leven.
Waarom doen mensen dat? Je kan zoveel meer uit je leven halen.
Kun je alsjeblieft eens leren alinea’s te maken en je tekst minstens de helft korter kunnen maken?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 12:52 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Of het is je leven omdat je geen andere keuze hebt. Ik denk dat 1 van de grootste tweedelingen in de maatschappij is tussen mensen die zonder moeite kunnen leren en werken, die goed en snel na kunnen denken en mensen die dat niet kunnen. Als je dat niet kan ziet niemand dat als handicap behalve waneer je down hebt, maar zeggen ze gewoon: lekker voor je, ga jij maar slechtbetaald werk doen dat je 40u per week moet doen om rond te komen. Zelfs als je er met minder uren van rondkomt, krijg je bij iedere vorm van drukte gelijk dringende verzoeken om over te werken en word je gezien als lui wanneer je dat niet doet. Natuurlijk kan een hogere opleiding en beter betaald werk er soms ook juist voor zorgen dat je meer moet werken omdat je minder makkelijk misbaar bent of het bedrijf gewoon geen zin heeft om meer mensen voor die taak aan te nemen. Maar dan verdien je ten minste nog meer zodat je kunt sparen en vanwege je snellere verwerkings snelheid kun je ten minste nog meer hobby’s e.d in je vrije tijd proppen, ipv alleen maar aan het overleven te zijn. Ik denk ook dat het maakbaarheidsdenken hier vandaan komt. Mensen projecteren hun eigen ervaring en denken “je bent lui, ik heb geen enkel begrip voor je” en kijken neer op de leegte van het overlevingsbestaan van anderen alsof het een slechte karaktereigenschap is ipv iets dat ze zelf waarschijnlijk ook graag anders hadden gezien.
Ik zie dit ook zo, maar ook anders. Ik zie het op mijn werk ook weer. Mensen doen waarvan ze denken dat het normaal is en zo hoort.quote:Op zondag 2 mei 2021 09:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Waarom doen mensen dat? Je kan zoveel meer uit je leven halen.
Dat is niet per se saai. De vrijheid wordt alleen wat smaller.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:54 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Ik zie dit ook zo, maar ook anders. Ik zie het op mijn werk ook weer. Mensen doen waarvan ze denken dat het normaal is en zo hoort.
- Koophuis kopen
- Kinderen nemen
Kun je zelf ook asjeblieft gewoon wat sneller leren begrijpend lezen ipv gelijk al te zeiken over 8 zinnen? Ook dank u wel alvast.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Kun je alsjeblieft eens leren alinea’s te maken en je tekst minstens de helft korter kunnen maken?
Dank u wel alvast.
Wie koopt er nou een huis en neemt kinderen enkel en alleen omdat dit zo hoort volgens anderen? Wtf. Volgens mij echt niemand en is dit een verzinsel.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:54 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Ik zie dit ook zo, maar ook anders. Ik zie het op mijn werk ook weer. Mensen doen waarvan ze denken dat het normaal is en zo hoort.
- Koophuis kopen
- Kinderen nemen
Maar eigenlijk geen idee hebben of ze het wel echt willen ‘want het hoort nou eenmaal’ of geen idee waar ze echt aan beginnen.
Dat soort mensen vind ik steeds vervelender hoewel ik veel met dit soort mensen omga. Dat niet nadenken en de meute volgen ga ik slecht op.
Ik wil gewoon weten hoe het komt dat mensen zo zijn. Interesse.quote:Op zondag 2 mei 2021 12:40 schreef Piles het volgende:
Tja, blijkbaar. Of niet, maar wat heb jij daar voor last van? Ik snap niet zo goed wat je wil, behalve klagen over mensen die volgens jou grijze muizen zijn?
Ik ben 19. Maar het gaat over leeftijdsgenoten.quote:Op zondag 2 mei 2021 13:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Mensen veranderen namelijk in de loop van hun leven hier in mening over
Eigenlijk omschrijf je nog beter wat ik bedoel, bedankt!quote:Op maandag 3 mei 2021 20:55 schreef Fok-it het volgende:
Saai is nog niet eens zo erg. Leeg is erger. Een lege geest dan.
Oppervlakkig, niet geinteresseerd in de wereld om je heen, onbelezen, mensen zonder de drang om zich te ontwikkelen. Dat vind ik een stuk vervelender.
Welk type muziek is dan niet de "hapklare brok"?quote:Op zondag 2 mei 2021 11:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Behalve dan dat top 40 vooral uit makkelijke, lege, vlakke en vluchtige muziek bestaat. Echt een ontzettende armoede als je niet verder komt dan dat.
Laten we liever mensen stimuleren ook eens verder te kijken dan alleen hapklare brok.
[..]
Het is makkelijk. Maar ik begrijp niet hoe je blij kan worden van alleen maar middelmatigheid en volgzaamheid.
Het is idd wel "mat" als mensen nooit over emoties praten.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 18:34 schreef GeneralRadek het volgende:
[..]
Eigenlijk omschrijf je nog beter wat ik bedoel, bedankt!
Het zijn van die mensen die niks interessant vinden en waar nooit iets uit komt. En die zich in groepen ook erg schaapachtig gedragen.
Maar Andre Rieu is onder de klassiek-luisteraars weer de hapklare brok.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 18:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Welk type muziek is dan niet de "hapklare brok"?
In sommige kringen ben ja als liefhebber van klassieke muziek het buitenbeentje, maar als je lid bent van een rotary en de meeste leden zijn 70 plus, dan ben je wel bijzonder als je houdt van Ed Sheeran.
Dat zijn toch best veel mensen? 😋quote:Op dinsdag 4 mei 2021 18:34 schreef GeneralRadek het volgende:
[..]
Eigenlijk omschrijf je nog beter wat ik bedoel, bedankt!
Het zijn van die mensen die niks interessant vinden en waar nooit iets uit komt. En die zich in groepen ook erg schaapachtig gedragen.
Wat een saaie opmerking.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 19:06 schreef Id_do_her het volgende:
Als je niet saai bent vinden veel mensen je gek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |