Laat die geldslang maar binnenkomenquote:
Tell that to the government thoughquote:Op donderdag 29 april 2021 11:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Quarantaine is alleen maar zinvol als je van land A waar er flinke problemen zijn naar land B gaat waar de situatie nagenoeg is opgelost. Maar aangezien de meeste EU-landen gelijk opgaan qua vaccineren is dat quarantaine gedoe gewoon vrij zinloos.
Ja wedden dat er dit weekend weer ergens een artikel over Long Covid verschijnt in een of andere krant of pagina... dat we ervoor moeten zorgen dat we dat risico niet nemen en dat we eerst moeten kijken wat de winter doet, en dus nog een testsamenleving moeten houden en 1,5 tot in 2022... Ik hoop het zo niet... Net zoals Hugo nu nog roept dat we niet zeker weten of gevaccineerden het virus wel of niet kunnen overdragen, terwijl er studies zijn uit de VS waaruit blijkt dat dit bijna niet het geval is of in ieder geval een heel stuk minder.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daar ben ik wel huiverig voor. Dat we 50+ straks gevaccineerd hebben masr het belang van de maatregelen vasthouden en testsamenleving dan beargumenteerd wordt met jongeren op de ic, long covid en mutaties.
Teveel clubjes die relevant willen blijven en een verdienmodel hiermee hebben.
Daarom moeten we niet meewerken aan testen voor toegang.
Ook al wil je het graag, uiteindeliik faciliteer je het bestaan ervan.
En dat moet je als normale burger sowieso niet willen lijkt me.
Probleem is alleen dat het geen vakantie is, dus ik kan het niet helemaal zelf plannen. De reden waarom ik tegen die tijd terug zal komen is omdat ik dan aan de beurt ben voor mijn prik. Als ik in de tussentijd corona krijg kan het wel even uitgesteld worden, want dan krijg ik het bewijs toch wel en kan ik op een ander moment die prik halen. Maar ik wil niet uitgesloten worden omdat ik geen prik/corona heb gehad.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb bewust geen vakantie gepland in deze periode. Ik ga er nu vanuit dat ik redelijk normaal op vakantie kan in begin November (Canarische Eilanden)
Leuke landen ook wel. Probeer daar eens je gewelddadige uitspraken te delen, ben benieuwd hoe dat zal gaan.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
In dat geval vwrhuis ik volgend jaar naar Vietnam, China, Taiwan, of een ander land waar alles zonder vaccin alweer normaal is en dan dus blijft.
Ja en met die laatste zin sla je de spijker op de kop. Als er in het buitenland een gedegen onderzoek gedaan is naar iets dan moeten wij hier nog eens dat onderzoek opnieuw doen. Want wij moeten de heilige huisjes niet passeren. Gek wordt je ervan.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:42 schreef popje het volgende:
[..]
Ja wedden dat er dit weekend weer ergens een artikel over Long Covid verschijnt in een of andere krant of pagina... dat we ervoor moeten zorgen dat we dat risico niet nemen en dat we eerst moeten kijken wat de winter doet, en dus nog een testsamenleving moeten houden en 1,5 tot in 2022... Ik hoop het zo niet... Net zoals Hugo nu nog roept dat we niet zeker weten of gevaccineerden het virus wel of niet kunnen overdragen, terwijl er studies zijn uit de VS waaruit blijkt dat dit bijna niet het geval is of in ieder geval een heel stuk minder.
'Een ander land is niet Nederland, dus wij moeten het door de GGD en het RIVM nog een keer doen, anders telt het niet...'quote:Op donderdag 29 april 2021 11:44 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja en met die laatste zin sla je de spijker op de kop. Als er in het buitenland een gedegen onderzoek gedaan is naar iets dan moeten wij hier nog eens dat onderzoek opnieuw doen. Want wij moeten de heilige huisjes niet passeren. Gek wordt je ervan.
"Ik wil vrijheid!"quote:Op donderdag 29 april 2021 11:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
In dat geval vwrhuis ik volgend jaar naar Vietnam, China, Taiwan, of een ander land waar alles zonder vaccin alweer normaal is en dan dus blijft.
Maar zal niet hoeven.
Toch lijkt me hulp zoeken niet geheel onwenselijk, want echt lekker loopt het niet in je hoofd op dit moment.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Meh, als de beperkingen voorbij zijn is het meteen weer goed, ik kan gewoon echt niet dealen hiermee, of nou ja dat kan ik wel, als het maar tijdelijk is. Daarom vind ik onze experts ook sympathiek, maar zo'n ding wat zegt dat we er toch aan gewend zijn... godverdomme. Gelukkig negeert iedereen daar die idioot duidelijk toch, want ze zij ook dat er nog regels zouden zijn op grote evenementen van wat toelaatbaar is enzo, maar een maand later staan er dus gewoon 3000 mensen te hossen zonder kapjes of afstand in nachtclubs, 10.000 op een concert, en schudden er honderden handen bij een congres. Dat is dus duidelijk terecht de insteek van de overheid, en die maken de regels dus dat is uiteraard wat telt. Haar heb ik na half maart niet meer gehoord.
Maat gatver wat haat ik dat soort "mensen".
Anyway, als de beperkingen straks voorbij zijn en ik weer gewoon lekker als vanouds van mn events kan genieten is het meteen weer goed, voor corona had ik nooit problemen, ik kan alleen niet tegen deze onvrije hel.
Het "echte" aantal vaccinaties op 29 april 2021 is nog onbetrouwbaarder dan het fictieve aantal Duitse militairen tussen Hitler en Zjoekov op 29 april 1945.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:47 schreef Newby6781 het volgende:
https://twitter.com/larsduursma/status/1387696894961389568?s=21
Wat een wonderlijk toeval dat uitgerekend op 13 april, de dag dat het aantal vaccinaties een uur voor #persconferentie met 700.000 omhoog schoot, een enorme programmeerfout is gemaakt
quote:Op donderdag 29 april 2021 11:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
De fout is ontstaan op 13 april, toen er onterecht meer dan 200k prikken zijn bijgeteld. Is dat toevallig rond de dag dat Hugo weer eens een persconferentie moest geven?
hugo kan niks.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:36 schreef popje het volgende:
Kan
[..]
Kan Hugo en het RIVM ooit wel iets goed doen? Faalhazen.
Steeds ook maar de leeftijdsgrens met één jaar oprekken...quote:Op donderdag 29 april 2021 11:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nodig dan gewoon meer mensen uit....zolang de voorraad strekt kan je gewoon afspraken inplannen.
Zijn daar nu dan genoeg vaccins voor? Want als dat niet het geval is dan helpt dit ook niks.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:11 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Steeds ook maar de leeftijdsgrens met één jaar oprekken...
Maak er gewoon blokken per 10 jaar van, dan zitten je afspraken sneller vol. Of je nu 50 of 59 jaar bent, om en nabij even groot risico. Zo geldt dat voor ieder tiental jaren.
Het duurt ook even voordat de vaccins zijn 'ingewerkt', dus wanneer er in mei flink wordt doorgeprikt, zou je denken dat er in de loop van juni een duidelijk merkbaar effect zou moeten zijn.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:04 schreef Ronald het volgende:
We moeten maar op hoop van zegen er vanuit gaan dat we eind Mei een keer op een stuk of 8 miljoen prikken zitten ofzoiets?
Dan moet het toch eindelijk een keer echt zichtbaar zijn in de cijfers.
Eens. Of desnoods 5.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:11 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Maak er gewoon blokken per 10 jaar van, dan zitten je afspraken sneller vol. Of je nu 50 of 59 jaar bent, om en nabij even groot risico. Zo geldt dat voor ieder tiental jaren.
Hee, hoe is het met je baby trouwens? Was je niet zwanger toen de pandemie losbarstte?quote:
95k domme mensen, best knap.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:18 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Lekker verdienmodel voor iets wat niet werkt.
Goed, klopt, bedankt voor het vragenquote:Op donderdag 29 april 2021 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hee, hoe is het met je baby trouwens? Was je niet zwanger toen de pandemie losbarstte?
50+ toch al? Of zeker 45+ (daaronder zijn er niet zoveel ziekenhuisopnamens.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eens. Of desnoods 5.
Als we 40+ gehad hebben dan zijn we wel klaar toch (wat betreft effect op ziekenhuizen)? Dus als we dan klaar zijn met de leeftijdsgroep 40-45 dan kunnen we volledig los.
Fijn!quote:Op donderdag 29 april 2021 12:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Goed, klopt, bedankt voor het vragen
Vrije inloop laatste uren. Ik garandeer je lange rijen.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nodig dan gewoon meer mensen uit....zolang de voorraad strekt kan je gewoon afspraken inplannen.
Precies dit... je weet wanneer je de 2e prik moet zetten voor de eerder gevaccineerde, dat aantal ligt vast, dat reserveer je. Het andere aantal is "los" in de plannen. De mensen die nu uitgenodigd worden lopen allemaal behoorlijk risico, dus als het aantal achterblijft om wat voor reden dan ook, dan rek je de groep nog wat verder op. Per 10 jaar is wellicht wel wat te groot voor de cohorten waar we nu in komen, maar 2-3 jaar moet kunnen.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:11 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
De kosten waren hoger...quote:Op donderdag 29 april 2021 12:18 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ze proberen de relevantie van de avondklok nog even erin te houden, om de inzet te kunnen verantwoorden wanneer ze het weer nodig achten deze weer in te voeren.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:31 schreef josja het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)n-avondklok-zag.html
De avondklok soap gaat nog even door.
Dan zal er binnenkort wel een stuk van Ernst Kuipers komen waarin hij zegt dat hij toch een gigantisch effect heeft gezien.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:31 schreef josja het volgende:
Uiteraard. Maar het RIVM neem ik niet meer serieus.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:31 schreef josja het volgende:
Absoluut niet waar ditquote:Op donderdag 29 april 2021 11:07 schreef aartstyle het volgende:
En nu gaan ze die huisartsten dus nabellen of ze aub de getallen willen bijwerken omdat ze denken dat niet alles wordt doorgegeven.
Nou ik heb nieuws: De juiste getallen worden wel doorgegeven, maar een groot deel van de mensen komt niet opdagen. En dus valt het gewoon tegen. Dat weet heel FOK ondertussen wel, maar Hugo en RIVM baseren zich op de modellen en niet op de werkelijkheid.
Blockchain dogecoin chips in mijn vaccin?quote:Op donderdag 29 april 2021 11:11 schreef L3viathan het volgende:
[..]
misschien kunnen ze Rian van Rijbroek inhuren .. die heeft daar wel verstand van
Lachwekkend dat ze nog steeds niet kunnen benoemen of het daadwerkelijk effect heeft gehad. Je zou verwachten dat ze zoiets weten voordat ze zoiets invoeren. Of in ieder geval na een paar weken met de avondklok. Ik lees vooral smoesjes en smoesjes om maar niet toe te hoeven geven dat Kuipers gelijkt heeft. Ze willen niet toegeven dat de maatregel niet proportioneel was, want dan krijgen ze heel NL over zich heen.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:31 schreef josja het volgende:
Dat komt weer bij de volgende persco, zodat Hugo niet in een benarde positie komt.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar het RIVM neem ik niet meer serieus.
Misschien kunnen ze er nog even een andere rekenmethode op loslaten.
Volgens mij kan je het gewoon niet meten. Kuipers had moeten zeggen, wij hebben geen werkelijk verschil kunnen merken in de ziekenhuizen, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt. Je hebt namelijk buiten de avondklok nog meer variabelen die verschillen. Het is niet zo dat de rest allemaal buiten de avondklok precies hetzelfde was.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan zal er binnenkort wel een stuk van Ernst Kuipers komen waarin hij zegt dat hij toch een gigantisch effect heeft gezien.
Met de Britse variant, zonder avondklok en mondkapjes hadden we vanaf eind januari tot en met eind juni in code zwart gezeten Gr Gr Hugoquote:Op donderdag 29 april 2021 12:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat komt weer bij de volgende persco, zodat Hugo niet in een benarde positie komt.
quote:Op donderdag 29 april 2021 12:31 schreef josja het volgende:
Die varianten zijn ook een soort joker in dit kaartspel geworden he.quote:Ook OMT-lid en viroloog Marion Koopmans voegt op Twitter een nuance toe aan de uitspraak van Kuipers. Zij legt uit dat de maatregel werd genomen in de tijd dat de Britse virusvariant oprukte. Zonder de avondklok was de verspreiding daarvan waarschijnlijk flink toegenomen, met uiteindelijk meer ziekenhuis- en ic-opnames tot gevolg.
Ik wel namelijk dat deze kale knikker zijn vooringenomen mening nu verkondigd omdat hij er geen ruk verstand van heeft.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze proberen de relevantie van de avondklok nog even erin te houden, om de inzet te kunnen verantwoorden wanneer ze het weer nodig achten deze weer in te voeren.
Kan er niet meer van maken.
Het hele pakket coronamaatregelen is onderhand een karikatuur van zichzelf geworden, voor zover dat mogelijk is bij iets dat geen persoon is.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Die varianten zijn ook een soort joker in dit kaartspel geworden he.
En in drie maanden nooit meer geëvalueerd, ja dagggquote:Op donderdag 29 april 2021 12:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Ja wat is er eigenlijk gebeurd met die ernstige Franse mutatie die niet detecteerbaar zou zijn?quote:Op donderdag 29 april 2021 12:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Amateurs vind ik wel een groot woord maar het lijkt wel dat veel maatregelen zijn gebaseerd op baat het niet schaadt het niet, ook dat besmettelijkheid buiten vs binnen krijgen we waarschijnlijk nooit een eenduidig antwoord opquote:Op donderdag 29 april 2021 12:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lachwekkend dat ze nog steeds niet kunnen benoemen of het daadwerkelijk effect heeft gehad. Je zou verwachten dat ze zoiets weten voordat ze zoiets invoeren. Of in ieder geval na een paar weken met de avondklok. Ik lees vooral smoesjes en smoesjes om maar niet toe te hoeven geven dat Kuipers gelijkt heeft. Ze willen niet toegeven dat de maatregel niet proportioneel was, want dan krijgen ze heel NL over zich heen.
Amateurs. Ook met die rekenfout net op de dag van de persco. Ik vond het toen al zo raar; die enorme stijging in vaccinaties.
Dat kan niet zo zijn want ik had geen jas aan en ik kreeg ook geen ongelukquote:Op donderdag 29 april 2021 12:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het verkeer wordt weer steeds drukker, dus toen ik gisteren boodschappen ging doen heb ik een groene jas aangetrokken. Ik kan het niet aantonen, maar waarschijnlijk had ik anders een ongeluk gehad!
Ongekende domheid is nog een ongekende understatement.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Volgens mij kan je het gewoon niet meten. Kuipers had moeten zeggen, wij hebben geen werkelijk verschil kunnen merken in de ziekenhuizen, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt. Je hebt namelijk buiten de avondklok nog meer variabelen die verschillen. Het is niet zo dat de rest allemaal buiten de avondklok precies hetzelfde was.
De avondklok zal best voor minder contacten hebben gezorgd gedurende de nacht. Al zullen er misschien ook meer mensen zijn blijven overnachten. De vraag is of die contacten nu meer overdag hebben plaatsgevonden.
Mij leek de avondklok ook niet proportioneel, maar de teksten van Kuipers vind ik echt van ongekende domheid. Zowel statistisch als politiek gezien.
Ik heb het idee dat ze het binnen vs buiten-verhaal voornamelijk klein willen houden omdat het betekent dat ze anders kantoren en scholen eigenlijk moeten sluiten.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Amateurs vind ik wel een groot woord maar het lijkt wel dat veel maatregelen zijn gebaseerd op baat het niet schaadt het niet, ook dat besmettelijkheid buiten vs binnen krijgen we waarschijnlijk nooit een eenduidig antwoord op
Die is uitgestorvenquote:Op donderdag 29 april 2021 12:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja wat is er eigenlijk gebeurd met die ernstige Franse mutatie die niet detecteerbaar zou zijn?
Herkenbaar. Ik voel me zo ondertussen haast de enige thuiswerker in deze straat. Als ik savonds hier uit het raam kijk zijn alle parkeerplaatsen bomvol, geen plekje vrij. En rond 9u sochtends staan er hier nog maar 3 auto's in de hele straat, iedereen naar werkquote:Op donderdag 29 april 2021 12:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het verkeer wordt weer steeds drukker, dus toen ik gisteren boodschappen ging doen heb ik een groene jas aangetrokken. Ik kan het niet aantonen, maar waarschijnlijk had ik anders een ongeluk gehad!
Dat bleek syfilis te zijnquote:Op donderdag 29 april 2021 12:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja wat is er eigenlijk gebeurd met die ernstige Franse mutatie die niet detecteerbaar zou zijn?
Ik hou stand hoorquote:Op donderdag 29 april 2021 12:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben een uitstervend ras geloof ik
Hou vol!quote:Op donderdag 29 april 2021 12:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik voel me zo ondertussen haast de enige thuiswerker in deze straat. Als ik savonds hier uit het raam kijk zijn alle parkeerplaatsen bomvol, geen plekje vrij. En rond 9u sochtends staan er hier nog maar 3 auto's in de hele straat, iedereen naar werk
Zit nou op 1x per week naar kantoor. Maar dat is omdat ik een nieuwe collega echt moet inwerken. Teams is best handig, maar niet om iemand goed in te kunnen werken in dit geval.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik voel me zo ondertussen haast de enige thuiswerker in deze straat. Als ik savonds hier uit het raam kijk zijn alle parkeerplaatsen bomvol, geen plekje vrij. En rond 9u sochtends staan er hier nog maar 3 auto's in de hele straat, iedereen naar werk
Dat beeld zie ik ook hier in onze straat. Iedereen gaat fijn weer op pad 's morgens, opa en oma arriveren om op de kids te passen en tussen 5 en 6 draaien de verkeersstromen zich weer netjes om.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 29 april 2021 12:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ook.quote:
Trek toch maar aan, kleine moeite en baadt het niet dan schaadt het niet!quote:Op donderdag 29 april 2021 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan niet zo zijn want ik had geen jas aan en ik kreeg ook geen ongeluk
Same here voor mij hoor. Ook al aangegeven bij leidinggevende en die vond dat allemaal best.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:49 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als corona voorbij is zal het 50% thuis en 50%kantoor/bij klant zijn.
En ondertussen maken ze zich boos over de aanhoudende maatregelen, want "het heeft nu wel lang genoeg geduurd". Terwijl de cijfers maar niet willen dalen op miraculeuze wijze.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat beeld zie ik ook hier in onze straat. Iedereen gaat fijn weer op pad 's morgens, opa en oma arriveren om op de kids te passen en tussen 5 en 6 draaien de verkeersstromen zich weer netjes om.
Zo'n show als Beau wil ook waar voor zijn geld maakt niet uit wat de gevolgen zijn van wat er gezegd wordtquote:Op donderdag 29 april 2021 12:31 schreef josja het volgende:
Klap in het gezicht van jezelf!quote:Op donderdag 29 april 2021 12:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Trots op jullie. De zorg is jullie dankbaar.
Ik ben trouwens gewoon op de zaak.
Het is geen act, het is een feit.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Word je nooit eens moe van deze debiele act?
Dit irriteert me, 100.000 was mooi rond geweest 😂quote:Op donderdag 29 april 2021 12:18 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Kun jij alsnog inzien als blauwe toch?quote:
De crèches en BSO's zijn gewoon weer open. Ik snap daar nu echt even niets van.quote:Op donderdag 29 april 2021 12:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat beeld zie ik ook hier in onze straat. Iedereen gaat fijn weer op pad 's morgens, opa en oma arriveren om op de kids te passen en tussen 5 en 6 draaien de verkeersstromen zich weer netjes om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |