Ik zie ook niet in waarom zodra 50+ gevaccineerd is we uberhaupt nog maatregelen moeten hebben. Besmettingen zijn niet zo interessant en tegen die tijd is het vaccinatie genoeg opgeschaald dat het maar heel tijdelijk is dat het nog een klein beetje zou kunnen stijgen, maar we zitten dan ook midden in de zomer. Al die strenge maatregelen die ze nu erbij verzinnen inclusief quarantaine plicht zijn allemaal mosterd na de maaltijd.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daar ben ik wel huiverig voor. Dat we 50+ straks gevaccineerd hebben masr het belang van de maatregelen dan beargumenteerd wordt net jongeren op de ic, long covid en mutaties.
Teveel clubjes die relevant willen blijven en een verdienmodel hiermee hebben.
Daarom moeten we niet meewerken aan testen voor toegang.
Ook al wil je het graag, uiteindeliik faciliteer je het bestaan ervan.
En dat moet je als normale burger sowieso niet willen lijkt me.
Veel mensen willen onbewust non-covid, wat een utopie is. Ik snap het echt niet. Als 50+ gevaccineerd is gewoon maatregelen weg, punt. Het leven is risico's nemen. Ik snap wel dat je bij een groot festival oid het wilt controleren met toegangstesten e.d.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zie ook niet in waarom zodra 50+ gevaccineerd is we uberhaupt nog maatregelen moeten hebben. Besmettingen zijn niet zo interessant en tegen die tijd is het vaccinatie genoeg opgeschaald dat het maar heel tijdelijk is dat het nog een klein beetje zou kunnen stijgen, maar we zitten dan ook midden in de zomer. Al die strenge maatregelen die ze nu erbij verzinnen inclusief quarantaine plicht zijn allemaal mosterd na de maaltijd.
Meh, als de beperkingen voorbij zijn is het meteen weer goed, ik kan gewoon echt niet dealen hiermee, of nou ja dat kan ik wel, als het maar tijdelijk is. Daarom vind ik onze experts ook sympathiek, maar zo'n ding wat zegt dat we er toch aan gewend zijn... godverdomme. Gelukkig negeert iedereen daar die idioot duidelijk toch, want ze zij ook dat er nog regels zouden zijn op grote evenementen van wat toelaatbaar is enzo, maar een maand later staan er dus gewoon 3000 mensen te hossen zonder kapjes of afstand in nachtclubs, 10.000 op een concert, en schudden er honderden handen bij een congres. Dat is dus duidelijk terecht de insteek van de overheid, en die maken de regels dus dat is uiteraard wat telt. Haar heb ik na half maart niet meer gehoord.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:19 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik denk dat er voor jou persoonlijk een groter probleem is dan corona zelf. Al eens een gesprek gehad met een psychiater? Maak mij oprecht zorgen om je.
Nee dat laatste snap ik gewoon niet. Als je daar aan gaat beginnen kom je er echt nooit meer vanaf, en dan escaleert dat volledig aan de hand. Als iedereen die prik gehad heeft is dat gewoon niet nodig.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Veel mensen willen onbewust non-covid, wat een utopie is. Ik snap het echt niet. Als 50+ gevaccineerd is gewoon maatregelen weg, punt. Het leven is risico's nemen. Ik snap wel dat je bij een groot festival oid het wilt controleren met toegangstesten e.d.
Verwarrende laatste zin. Ook daarbij zou je niet moeten testen. Zie ook je eerdere zinnen.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Veel mensen willen onbewust non-covid, wat een utopie is. Ik snap het echt niet. Als 50+ gevaccineerd is gewoon maatregelen weg, punt. Het leven is risico's nemen. Ik snap wel dat je bij een groot festival oid het wilt controleren met toegangstesten e.d.
Zelfs radio ontvangen lukt nietquote:Op donderdag 29 april 2021 11:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet kunnen connecten met Tinder?
Ja.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
De fout is ontstaan op 13 april, toen er onterecht meer dan 200k prikken zijn bijgeteld. Is dat toevallig rond de dag dat Hugo weer eens een persconferentie moest geven?
Ik snap dat dus niet zo goed en wanneer houd het dan eens op? Tenzij ze er een concreet einddatum aan hangen (bijvoorbeeld 15 juli of zo, 2 weken nadat alle volwassenen een eerste prik hebben gehad). Maar ik ben er zeker geen voorstander van, van een testmaatschappij. Die tests voor leraren en kinderen moeten ook zo snel mogelijk ophouden.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En toch zal je een klein beetje rekening moeten houden dat er iets gebeurt waardoor het nog veel langer duurt.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Meh, als de beperkingen voorbij zijn is het meteen weer goed, ik kan gewoon echt niet dealen hiermee, of nou ja dat kan ik wel, als het maar tijdelijk is. Daarom vind ik onze experts ook sympathiek, maar zo'n ding wat zegt dat we er toch aan gewend zijn... godverdomme. Gelukkig negeert iedereen daar die idioot duidelijk toch, want ze zij ook dat er nog regels zouden zijn op grote evenementen van wat toelaatbaar is enzo, maar een maand later staan er dus gewoon 3000 mensen te hossen zonder kapjes of afstand in nachtclubs, 10.000 op een concert, en schudden er honderden handen bij een congres. Dat is dus duidelijk terecht de insteek van de overheid, en die maken de regels dus dat is uiteraard wat telt. Haar heb ik na half maart niet meer gehoord.
Maat gatver wat haat ik dat soort "mensen".
Anyway, als de beperkingen straks voorbij zijn en ik weer gewoon lekker als vanouds van mn events kan genieten is het meteen weer goed, voor corona had ik nooit problemen, ik kan alleen niet tegen deze onvrije hel.
Gewoon doorvaccineren inderdaad zodat het gros straks die bescherming heeft, dan hoef je ook geen symptoombestrijding meer te doen.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee dat laatste snap ik gewoon niet. Als je daar aan gaat beginnen kom je er echt nooit meer vanaf, en dan escaleert dat volledig aan de hand. Als iedereen die prik gehad heeft is dat gewoon niet nodig.
Op als als moeten we gewoon niet blind blijven varen, dan kom je nooit meer van maatregelen af.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:31 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En toch zal je een klein beetje rekening moeten houden dat er iets gebeurt waardoor het nog veel langer duurt.
Ik denk dat de meeste mensen ergens wel een stemmetje in het hoofd hebben die ze waarschuwt dat het nog veel langer kan gaan duren. Ook dat zullen we moeten accepteren.
Dat zal dan niet liggen aan mensen die alleen maar uitgaan van doemscnario's, maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat er idd een variant opduikt die resistent is voor het vaccin en gevaarlijker is.
Ik acht de kans niet groot, maar het zou kunnen natuurlijk. Ook in dat geval hoop ik dat jij ze allemaal op een rijtje houdt en niet de weg kwijt raakt. Afijn, blijf vooral je hart hier luchten als dat helpt.
Nodig dan gewoon meer mensen uit....zolang de voorraad strekt kan je gewoon afspraken inplannen.quote:RIVM stelt verwachting nieuwe prikken naar beneden bij
Het is momenteel nog niet duidelijk waarom het RIVM deze week nog rekent op 650.000 prikken in plaats van het aanvankelijk gestelde doel van 730.000 prikken. In het tweede kwartaal wil het kabinet uiteindelijk zo'n 1,5 miljoen prikken per week kunnen zetten
"Mogelijk heeft de daling te maken met tegenvallende vaccinleveringen en het feit dat de meivakantie zich aandient", aldus Menten. Het valt echter niet met zekerheid te zeggen of deze twee factoren de oorzaak van de daling zijn; in recente weken daalde het gemiddelde aantal vaccinaties per dag al van zo'n 113.000 prikken naar 85.000 prikken per dag.
Tevens delen nog niet alle uitvoerende partijen hun vaccinatiegegevens met het RIVM. Dat komt volgens het instituut bijvoorbeeld doordat partijen geen toestemming geven om gegevens te delen.
Kleine coorectie.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee dat laatste snap ik gewoon niet. Als je daar aan gaat beginnen kom je er echt nooit meer vanaf, en dan escaleert dat volledig aan de hand. Als iedereen die prik gehad heeft is dat gewoon niet nodig.
Ja eens, maar verwacht dat die terughoudendheid er nog is deze zomer. Het is te kort dag. Veel landen zitten nog vol in de vaccinatie en met ellende.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Yup of dat de dag was dat er opeens 900.000 prikken bijkwamen.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
De fout is ontstaan op 13 april, toen er onterecht meer dan 200k prikken zijn bijgeteld. Is dat toevallig rond de dag dat Hugo weer eens een persconferentie moest geven?
Zolang het bij Als blijft is het gewoon volledig open straks als de vaccinaties vergenoeg gevorderd zijn. Dat is het doel en zolang er geen resistent virus is gaan we dat ook gewoon doen.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op als als moeten we gewoon niet blind blijven varen, dan kom je nooit meer van maatregelen af.
Kan Hugo en het RIVM ooit wel iets goed doen? Faalhazen.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)r-beneden-bijgesteld
Ja dat betekent dat ze het niet letterlijk van Stackoverflow gecopypaste hebben maar zelf de variabelen hebben aangepastquote:Op donderdag 29 april 2021 10:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'geprogrammeerde computerscripts'Tja.
inderdaad, waarschijnlijk kom ik ergens eind juni terug uit een EU land, dan mag ik dus daarna in quarantaine, mooi niet dusquote:Op donderdag 29 april 2021 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op als als moeten we gewoon niet blind blijven varen, dan kom je nooit meer van maatregelen af.
Ik wil gewoon mn vrijheid terug. Nou zij dat mens ook dat we uiteindelijk gewoon weer normaal kunnen leven zonder beperkingen, maar dan pas over een paar jaar als de rest van de wereld net zo goed gevaccineerd is als de rijke landen.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Beetje ongezond dit hoor, net als je uitlatingen in het vaccinatietopic.
Elke dag denk ik dat deze shitshow niet erger kan en toch flikken ze het elke dag weer.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)r-beneden-bijgesteld
In dat geval vwrhuis ik volgend jaar naar Vietnam, China, Taiwan, of een ander land waar alles zonder vaccin alweer normaal is en dan dus blijft.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:31 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En toch zal je een klein beetje rekening moeten houden dat er iets gebeurt waardoor het nog veel langer duurt.
Ik denk dat de meeste mensen ergens wel een stemmetje in het hoofd hebben die ze waarschuwt dat het nog veel langer kan gaan duren. Ook dat zullen we moeten accepteren.
Dat zal dan niet liggen aan mensen die alleen maar uitgaan van doemscnario's, maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat er idd een variant opduikt die resistent is voor het vaccin en gevaarlijker is.
Ik acht de kans niet groot, maar het zou kunnen natuurlijk. Ook in dat geval hoop ik dat jij ze allemaal op een rijtje houdt en niet de weg kwijt raakt. Afijn, blijf vooral je hart hier luchten als dat helpt.
Ik heb bewust geen vakantie gepland in deze periode. Ik ga er nu vanuit dat ik redelijk normaal op vakantie kan in begin November (Canarische Eilanden)quote:Op donderdag 29 april 2021 11:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
inderdaad, waarschijnlijk kom ik ergens eind juni terug uit een EU land, dan mag ik dus daarna in quarantaine, mooi niet dus![]()
Alle 40+ers hebben tegen die tijd al een eerste vaccin gehad volgens de planning. Dat hadden ze vorig jaar kunnen doen, maar nu is het lekker achteraf
Quarantaine is alleen maar zinvol als je van land A waar er flinke problemen zijn naar land B gaat waar de situatie nagenoeg is opgelost. Maar aangezien de meeste EU-landen gelijk opgaan qua vaccineren is dat quarantaine gedoe gewoon vrij zinloos.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
inderdaad, waarschijnlijk kom ik ergens eind juni terug uit een EU land, dan mag ik dus daarna in quarantaine, mooi niet dus![]()
Alle 40+ers hebben tegen die tijd al een eerste vaccin gehad volgens de planning. Dat hadden ze vorig jaar kunnen doen, maar nu is het lekker achteraf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |