quote:
Op woensdag 28 april 2021 13:16 schreef Nine. het volgende:[..]
Toch wel jammer dat je in de marketingmachine van PepsiCo
en soortgelijke consorten als Unilever en Procter & Gamble bent getrapt

LAYS multinational met simpele massaproducten: Skoda's en VW's die voor veel geld als Audi's worden verkocht

Croky kleinschalig familiebedrijf: Vergelijkbaar met een bespoke/handgebouwde Aston Martin

Als marketingstudent ben ik het eens met deze post. Pepsico, Unilever en P&G hebben dat merk wel groot gemaakt. Moet je eens voorstellen als je een rood pak of blauw chipszak heb zonder het merk erbij te zetten, dan zegt 9 van de 10 mensen meteen dat het een zak van lays is. Breed portofolio aan producten geeft het een enorme machtpositie. Lays chips was een paar jaar geleden altijd 1,10-1,20 in de AH, maar dat is nu bijna 1,50 geloof ik. Ik nodig iedereen uit om naar het chipsvak te gaan en te tellen hoeveel producten van Lays er staan. Niet te geloven. Ohja ze Smiths hoort er ook onder
Het enige merk die Pepsico, Unilever en P&G op het gebied van marketing kan breken is Coca-Cola en natuurlijk
Apple als we nog breder kijken.
Tot zover mijn analyse als marketingstudent
@Coco @Zipportal @Wereldgozer @Lenny_Leonard @AFCNiels @onlogisch