Om dat naast een fulltime baan nog allemaal te doen is niet te doen vandaar dat het dan logisch is dat de man ook zijn deel doet toch? Maar dat is dan meteen feministisch?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 06:43 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Is niet te vergelijken.
Als wij een feest hebben en ik als man help mee in de keuken of aan het buffet dan kijken de Filipijnse mensen benauwd. Is hij niet tevreden met zijn vrouw, dat hi het zelf gaat doen. Dat is dan erg "bastos" wreed, hard, ongepast, om zo zijn vrouw in de "urine" te zetten waar anderen bij zijn.
Gezichtsverlies is sowieso absoluut not done en nog gevaarlijk ook (bv. in publiek tegen personeel)
Respect is dus ook, de man de man laten zijn, en de vrouw de vrouw. De man is de baas maar heeft verder niets te zeggen, word NIETS van hem verwacht behalve om een glas water te vragen. Zelfs met een lopend buffet, blijf je als man zitten, je vrouw doet je bordje klaarmaken en brengen. Maar ook de andere aanwezige vrouwen verzorgen je met bv koffie, want zo toon je dat je een goede vrouw bent.
Come on zeg, het is allemaal niet zo moeilijk
Hier wordt ook van vrouwen verwacht dat ze buitenshuis werken. Vooral met de lagere lonen is het lastig om financieel rond te konen van één loon. Dan is het toch logisch dat de taken worden verdeeld. En dit is al zo lang zo in Nederland dat dat iets is waar we niet meer voor kiezen. Ikzelf althans ben gewoon gaan werken en zag dat niet als keus. Iemand kompleet verzorgen, zeg maar als een kind, kost nogal wat tijd. Ik kan dat niet naadt mijn baan. Al zijn hier ook veel vrouwen die de meest verzorgende taken graag op zich nemen. Maar alle Nederlandse vrouwen worden blijkbaar onder feministen geschaard? Typisch. Tegenwoordig is dit geen keuze meer.quote:Op zondag 20 juni 2021 08:30 schreef BookFreak het volgende:
[..]
NL vrouwen zijn feministen, en dat botst met "de man". Feminisme gaat niet samen met een gezond gezin stichten.
Veel vrouwen in de Filipijnen of andere niet-westerse landen zijn nog niet feministisch.
Heb ik ook vaak genoeg gezien bij Nederlandse vrouwen en een NL autistische man. Maar die man had dan niet zo'n zure veroordelende houding als TS, want dan had dat ook niet gewerkt. Van de ander verlangen om jou en je gebreken te accepteren wordt hem niet als je daar zelf niet toe bereid bent. En terecht.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:03 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
IK lees net dat ts-er (iets) autistisch is. Dan zou hij in de Filipijnen, denk ik, minder problemen hebben met of in een relatie. Die vrouwen houden wel van duidelijkheid, als die weten hoe je als man een beetje "tikt" dan is dat gewoon zo, dat wordt makkelijker geaccepteerd en in meegegaan.
Nee jij begrijpt het niet, het is je reinste onzin dat vrouwen geschikt zijn voor afgebakende gebieden en mannen voor andere afgebakende gebieden. Ook heeft een vrouw geen man nodig om de baas over haar te spelen ofzo.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 06:56 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Mannen en vrouwen hebben hun eigen gebieden waar ze "heersen" Vrouwen zijn zeer belangrijk in de Filipijnen. Daar drijft de maatschappij op. Maar het zijn veel meer afgebakende gebieden voor man en vrouw. Neem maar eens .... een makelaar. Dat zijn alleen vrouwen. Brandweer zijn alleen (Chinese) mannen. Banken alles vrouwen zelden een man. Sari sari store (kleine winkeltjes waar je alles los kunt kopen bv snoepje, 1 sigaret, 1 snee brood, 1 portie tandpasta, alles vrouwen.
Niet alleen in een relatie maar in het gezin. Natuurlijk moet er een leider zijn die de eindbeslissing neemt. En dat zijn de mannen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 07:15 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Twee bazen? Dus jij wilt in een relatie per se de baas spelen? Een leider nodig hebben in een liefdesrelatie.
Goede post, ik herhaal 'm dus ook maar door te quoten. Jammer dat in een forum als R&P dit zo escaleert naar weer zo een ongenuanceerd bashtopic. Dit draagt m.i. niet bij aan een goede sfeer om gevoelige dingen te bespreken. Bah.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:17 schreef Gruj0 het volgende:
Wat gezellig, een TS die alle vrouwen over een kam scheert, maar ook erg gezellig van alle deelnemers die over hun toeren raken (met persoonlijke aanvallen) door wat TS gezegd heeft, zonder te bedenken dat het "asociaal zijn" van TS wel eens te maken zou kunnen hebben met een stoornis zoals autisme. Iets wat mensen wel lijken te kunnen bedenken wanneer TS een vrouw zou zijn met zo'n OP naar mannen toe.
Het is inmiddels duidelijk dat jij er niet in gelooft dat mensen samen als gelijkwaardige personen in een relatie tot een beslissing kunnen komen, waarom eigenlijk? Als jij met een vriend iets gaat doen, moeten jullie toch ook beslissen waar je de auto parkeert, maar welke kroeg je gaat of vul maar in? Is er dan ook een “vrouwtje” in de vriendschap of hoe moet ik dat zien? En waarom zijn mannen dan volgens jou zo geschikt om de baas te spelen?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:40 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Niet alleen in een relatie maar in het gezin. Natuurlijk moet er een leider zijn die de eindbeslissing neemt. En dat zijn de mannen.
Ja want autisme is echt een goed excuus om als TS lekker een hele bevolkingsgroep af te gaan zeiken. Ook als iemand autisme heeft is iemand nog verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag hoor. En ik ken geen topics van vrouwen met autisme die daarom alle mannen afzeiken en daarna een “mannetje” uit de Filipijnen “halen.”quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:46 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Goede post, ik herhaal 'm dus ook maar door te quoten. Jammer dat in een forum als R&P dit zo escaleert naar weer zo een ongenuanceerd bashtopic. Dit draagt m.i. niet bij aan een goede sfeer om gevoelige dingen te bespreken. Bah.
Fijn dat een aantal mensen nog wel zin heeft in meer diepgang en de moeite wil nemen om verder te kijken dan hihaho aapjes kijken en/of pure afzeik.
Dit is wel een erg ouderwetse opvatting!quote:Op zondag 20 juni 2021 09:13 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als vrouwen zich als mannen gedragen.
[..]
Je kan het beter omschrijven als mannelijke vrouwen. Wat er mis is is het volgende:
-mannen zijn leiders
-vrouwen zijn volgers
-feministen zijn leiders
-mannen en feministen botsen
[..]
Het gaat niet om gelijkheid, maar om macht en ideologie verspreiding (links marxistische troep). Waarom zijn er geen vrouwenquota bij banen als stratenmaker?
FTFYquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:54 schreef Avocadorable het volgende:
[..]
Dit is wel een erg ouderwetse opvatting!![]()
Feminisme hoeft niet per se te betekenen dat die vrouwen over de mannen willen heersen. Waar jij het over hebt zijn dominante vrouwen die controle willen houden over hun man. Die zijn niet allemaal feministen.
In een gezonde relatie wil de feminist best een biertje halen voor haar man en haar sterke man helpt zijn vrouw af en toe graag met de huishouding doet gewoon zijn eigen aandeel in het huishouden.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 00:27 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Precies. Het is toch logisch dat mannen geen relatie met een feminist willen aangaan. Is toch irritant hele tijd zo'n vrouw die steeds probeert om te laten zien dat ze ook een man is en een leider wil zijn. Dus ik begrijp het onbegrip van de meeste hier helemaal niet dat TS graag zoekt naar ren vrouw vrouw.
[..]
Nee, de realiteit zegt dat de spoeling in NL dun is. Als een meid het basisschool en middelbare school programma heeft doorlopen dan krijg je minimaal 95% als eindproduct een bazige feminist die nog een lange weg wil gaan verder studeren en/of carrière wil gaan maken en traditioneel huisvrouw helemaal niet eens als een optie ziet.
Je bent vooral een mietje die de schuld voor je eigen onvermogen om een relatie te onderhouden bij een ander legt. Een beetje het tegenovergestelde van mannelijk, janken, huilen en bij de pakken neer zitten.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 01:04 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Omdat ik een gezonde man ben die niet is geïnfecteerd door het virus feminisme.
Wederom mis ik nuance. Zo een diagnose kan prima meespelen in hoe zo een beeld zich vormt en uit. In het geval van autisme kan het ook estra moeilijk zijn om bepaalde dingen te kunnen leren veranderen. Dat is gewoon een terechte opmerking en iets om rekening mee te houden lijkt me.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:48 schreef Sweet_Jane het volgende:
Ja want autisme is echt een goed excuus om als TS lekker een hele bevolkingsgroep af te gaan zeiken. Ook als iemand autisme heeft is iemand nog verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag hoor. En ik ken geen topics van vrouwen met autisme die daarom alle mannen afzeiken en daarna een “mannetje” uit de Filipijnen “halen.”
Sla je je vrouw als ze het niet me je eens is? Wat als ze nou een andere mening heeft en het niet met je eens is? Wordt dat wel getolereerd door je of....?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:40 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Niet alleen in een relatie maar in het gezin. Natuurlijk moet er een leider zijn die de eindbeslissing neemt. En dat zijn de mannen.
BookFreak komt uit een moslim land, dus af en toe een klap met de schoen zal vast niet onbekend zijn voor hem als de vrouw weer eens een mening heeft.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:19 schreef Document1 het volgende:
[..]
Sla je je vrouw als ze het niet me je eens is? Wat als ze nou een andere mening heeft en het niet met je eens is? Wordt dat wel getolereerd door je of....?
Het schijnt dat een bepaalde groep immigrantenmoslims erg streng vasthoudt aan bepaalde normen en waarden omdat ze daarmee ook vasthouden aan hun eigen identiteit. En die identiteit is al een lastige kwestie in een vreemd land, tussen mensen met vreemde waarden die jou met argusogen bekijken. Het komt voor dat immigranten daardoor nogal rigide vasthouden aan hun ideeën, bijv. wat betreft vrouwenrechten en emancipatie, terwijl in hun land van herkomst de ontwikkelingen op dat gebied wel doorgaan.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:45 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
BookFreak komt uit een moslim land, dus af en toe een klap met de schoen zal vast niet onbekend zijn voor hem als de vrouw weer eens een mening heeft.
Voor de moderne mens is een relatie en/of gezin geen middel (schip of vliegtuig) om een doel te behalen, dus voor de gemiddelde niet religieuze of incelmens werken relaties niet zo en is er geen leider nodig.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:40 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ach, wat zielig dat TS autisme heeft zeg! Dat had ik overigens allang in de gaten, maar dan nog kan ik er geen respect voor opbrengen dat hij de schuld op alle Nederlandse vrouwen afschuift dat hij wordt afgewezen en overweegt om "een exemplaar" uit de Filipijnen ofzo te importeren. Hij ziet vrouwen als een soort huisdieren die hem moeten bevredigen in zijn behoeftes. En Nederlandse vrouwen zijn volgens hem veel te lastig, want die zijn te assertief om gelijkwaardigheid te verlangen, dus dan is een volgzaam importbruidje die zich naar zijn behoeftes onderwerpt een betere optie.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:17 schreef Gruj0 het volgende:
Wat gezellig, een TS die alle vrouwen over een kam scheert, maar ook erg gezellig van alle deelnemers die over hun toeren raken (met persoonlijke aanvallen) door wat TS gezegd heeft, zonder te bedenken dat het "asociaal zijn" van TS wel eens te maken zou kunnen hebben met een stoornis zoals autisme. Iets wat mensen wel lijken te kunnen bedenken wanneer TS een vrouw zou zijn met zo'n OP naar mannen toe.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:48 schreef Sweet_Jane het volgende:
En ik ken geen topics van vrouwen met autisme die daarom alle mannen afzeiken en daarna een “mannetje” uit de Filipijnen “halen.”
En die identiteit hoort niet thuis in een wereld die modern, vrij en open is.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het schijnt dat een bepaalde groep immigrantenmoslims erg streng vasthoudt aan bepaalde normen en waarden omdat ze daarmee ook vasthouden aan hun eigen identiteit. En die identiteit is al een lastige kwestie in een vreemd land, tussen mensen met vreemde waarden die jou met argusogen bekijken. Het komt voor dat immigranten daardoor nogal rigide vasthouden aan hun ideeën, bijv. wat betreft vrouwenrechten en emancipatie, terwijl in hun land van herkomst de ontwikkelingen op dat gebied wel doorgaan.
Je ziet ook hoe krampachtig BookFreak vasthoudt aan dat slechts één idee goed is: de man is de baas en de vrouw moet zich als huisvrouw aan hem ondergeschikt maken. Hij laat geen enkele ruimte.
Nee, klopt, die halen ze uit Afrika.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:48 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Ja want autisme is echt een goed excuus om als TS lekker een hele bevolkingsgroep af te gaan zeiken. Ook als iemand autisme heeft is iemand nog verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag hoor. En ik ken geen topics van vrouwen met autisme die daarom alle mannen afzeiken en daarna een “mannetje” uit de Filipijnen “halen.”
Heeft niks met "geloof" te maken, het hoge aantal scheidingen/relatiebreuken, of mannen die hun vrouwen soms vermijden (en vice versa), eigen ruimte voor zichzelf maken, ruzies (wat tijdens corona/lockdown nog duidelijker werd), enz. laat al zien dat dat niet werkt. De vergelijking die je hierna geeft is ook krom.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:48 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Het is inmiddels duidelijk dat jij er niet in gelooft dat mensen samen als gelijkwaardige personen in een relatie tot een beslissing kunnen komen, waarom eigenlijk?
Ok. Fijn dat jij een causaal verband hebt aangetoond tussen mannen die de baas spelen en het aantal echtscheidingen. Ik denk zelf dat er heel veel factoren zijn die meespelen in die ontwikkelingen, bijvoorbeeld dat vrouwen niet meer afhankelijk zijn en überhaupt kunnen scheiden of dat het maatschappelijk geaccepteerd is om te scheiden. Misschien leren mensen ook minder om ook de vervelende dingen van iemand te accepteren. Who knows?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:06 schreef Menzz het volgende:
[..]
Heeft niks met "geloof" te maken, het hoge aantal scheidingen/relatiebreuken, of mannen die hun vrouwen soms vermijden (en vice versa), eigen ruimte voor zichzelf maken, ruzies (wat tijdens corona/lockdown nog duidelijker werd), enz. laat al zien dat dat niet werkt. De vergelijking die je hierna geeft is ook krom.
Haal eens die rode lap voor je ogen en lees eens wat er staat.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:38 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Nee jij begrijpt het niet, het is je reinste onzin dat vrouwen geschikt zijn voor afgebakende gebieden en mannen voor andere afgebakende gebieden. Ook heeft een vrouw geen man nodig om de baas over haar te spelen ofzo.
Die hokjes vrouwelijkheid en mannelijkheid die jullie hier proberen te maken zijn echt onzin, er is geen mal voor de “echte vrouw” of de “echte man.”
Hij antwoordt op iemand die vraagt wat hij gaat doen als ze daar ook geëmancipeerd worden. Hij doet het voorkomen alsof die afgebakende eilandjes geëmancipeerd zijn. Het was niet een antwoord op de vraag: “Heej Leesfoknl, hoe zit dat eigenlijk met de klassieke rolpatronen in de Filipijnen?” Bovendien vind ik het idee “vrouwen zijn belangrijk, zie maar ze mogen toch als enige losse boterhammen verkopen” toch ook niet het toppunt van verlichting.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:51 schreef Godshand het volgende:
[..]
Haal eens die rode lap voor je ogen en lees eens wat er staat.
LeesFOK beschrijft alleen wat hij zegt te zien in de Filipijnen. Ben je er zelf wel geweest? Nee? Dan zou ik eerst zelf gaan en dan wil ik jou nog wel eens horen hoe de maatschappij daar is in gericht.
IK ben zelf feminist bij uitstek. In mijn jeugd, een halve eeuw geleden, hielp ik de vrouwen van de eerste feministische golf bij het afdoen en verbranden van hun bh's. Al die bh's in een olieton, spiritus erover heen en een vuurtje erbij en de vlammen sloegen huizenhoog tegen de donkere nacht. Dan danste ik met die vrouwen tot het ochtendgloren. Ik heb altijd bh's gehaat. Als je die rode striemen ziet op de vrouw haar huid ....quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:15 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Om dat naast een fulltime baan nog allemaal te doen is niet te doen vandaar dat het dan logisch is dat de man ook zijn deel doet toch? Maar dat is dan meteen feministisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |