6500 views nu al weer, vermoedelijk allemaal treinfappers zoals hier of nog erger. Juliën heeft zijn ontbijt al weer terugverdiend met reclameinkomsten en over een paar dagen hebben 10k aan personen een paar minuten een virtueel uitje.quote:Op zondag 9 mei 2021 12:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die mening deel ik ook. Julien zit zo te zien in een verder lege eerste klas. Ik ben in maart ook nog een nachtje naar Duitsland geweest, binnen de regels gewoon toegestaan.
Geen rijrichting gekozen staat ook in de top5 en AFB op 0 laten staanquote:
Wat is een noodzakelijke reis?quote:Op zondag 9 mei 2021 16:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb het tot nu toe beperkt gehouden tot noodzakelijke reizen en dat waren er slechts iets meer dan een hand vol in ruim een jaar tijd
Ik reis vrijwel dagelijks, gewoon tweede klas, houd me verder ook aan de maatregelen, heb in een jaar tijd één keer een melding van de coronaapp gehad dat ik in contact geweest zou zijn met iemand die positief was. Toen ben ik netjes in quarantaine gegaan tot na de test die negatief was. In het OV loop je minder risico dan in de supermarkt me dunkt.quote:Op zondag 9 mei 2021 13:02 schreef James1988 het volgende:
Ik heb onlangs ook m'n Weekend Vrij weer geactiveerd. Daarbij zit ik dan in een grotendeels lege 1e klas, met een mondkapje op, en op stations hou ik afstand. Volgens mij heb ik daarbij de risico's redelijk onder controle.
Dat is misschien niet de bedoeling "voor een pretreisje", maar ik merk dat ik niet bepaald vrolijker word van de hele dag binnen zitten en af en toe een blokje om.
Er is een kans dat ik in m'n eigen huis van de trap val, als ik daarbij verkeerd terecht kom is de kans op ernstig letsel of erger ook aanwezig.
Ach, daarover verschillen de meningen. Sommigen mensen vinden dat alleen mensen met een cruciaal beroep gebruik mogen van het ov, en dat bezoek aan kinderen die aan de andere kant van het land in een pleeggezin wonen ook geen noodzakelijke reis zou zijn. Ik denk dat ieder voor zich die afweging moet maken. Ik kan voor mijn gevoel mijn reizen prima verantwoorden.quote:
Kun je dat niet gewoon lekker lopend doen?quote:
jij liever dan ikquote:Op zondag 9 mei 2021 17:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Kun je dat niet gewoon lekker lopend doen?
Klopt, al heb ik zelf de mazzel dat ik gewoon 40 uur per week op kantoor kan werkenquote:Op zondag 9 mei 2021 17:05 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb ook geen problemen met mensen die nu reizen hoor, merk dat het binnen zitten voor mijzelf ook mentaal slopend begint te worden.
NS moet gewoon zorgen dat hun zittingen vast zitten.quote:Op zondag 9 mei 2021 17:05 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb ook geen problemen met mensen die nu reizen hoor, merk dat het binnen zitten voor mijzelf ook mentaal slopend begint te worden.
Het is meer het slopen van treinmeubilair en glazen bierflesjes op straat of in rivieren stukgooien wat die Julien zo'n kneus maakt.
Ik zie hem niks slopen, ik zie hem wel op ludieke wijze aantonen dat de NS de zittingen onvoldoende onderhoud.quote:
Wat een domme goedpraterij is dit dan . Tuurlijk reken ik hem daar op af. Treinmeubilair meenemen, of het nou los of vast zit, en bierflesjes in rivieren gooien, zijn dingen die louter kneuzen doen.quote:Op zondag 9 mei 2021 18:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
NS moet gewoon zorgen dat hun zittingen vast zitten.
Ach en dat flesje in de Wupper ja dat was tactisch gezien niet heel handig. Maar ach om daar iemand op af te rekenen...
Blijk ik opeens een heleboel kneuzen in mijn directe kennissenkring te hebbenquote:Op zondag 9 mei 2021 18:40 schreef Ireyon het volgende:
Wat een domme goedpraterij is dit dan . Tuurlijk reken ik hem daar op af. Treinmeubilair meenemen, of het nou los of vast zit, en bierflesjes in rivieren gooien, zijn dingen die louter kneuzen doen.
Structureel afval weggooien vind ik ook niet heel geweldig.quote:Op zondag 9 mei 2021 20:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Blijk ik opeens een heleboel kneuzen in mijn directe kennissenkring te hebben
Op YouTube kom ik vooral Simply Railway, Pete Brandy en Lucas Michael tegen. Bart Kromwijk heeft de laatste maanden überhaupt geen video’s meer online gezet.quote:Op zondag 9 mei 2021 18:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat een domme goedpraterij is dit dan . Tuurlijk reken ik hem daar op af. Treinmeubilair meenemen, of het nou los of vast zit, en bierflesjes in rivieren gooien, zijn dingen die louter kneuzen doen.
Ik kijk wel gewoon naar Bart Kromwijk die leuke OV filmpjes maakt zonder zwakzinnig te doen.
Te veel factoren voor een eenduidig antwoord. Aantal reizigers is fors lager nog steeds. Zitplaatden zijn er vaak genoeg. Je hebt dan niet altijd privé een viertje en soms moet je naast een wildvreemde zitten. Maar dat is eenmaal een te accepteren ongemak als je met OV gaat nu.quote:Op zondag 9 mei 2021 21:11 schreef Eix het volgende:
Weet iemand hier waarom de NS eigenlijk op zoveel ritten solo icm stellen inzet? Mijn vriendin is inmiddels in een storingfiasco van jewelste terechtgekomen. Waarbij NS vervolgens de eerste mogelijke doorgaande trein nog opheft, vanwege teveel vertraging (+15 ). De daaropvolgende 'veegtrein' wordt er voor het gemak maar niet achterop aangehangen en is ook nog een slag kleiner: een solo icm drietje. Met dus achterblijvende reizigers.
Nu weet ik dat DDZ stuk is. Maar ik heb ergens toch de indruk dat het doordeweeks niet zo'n armoe troef is als dit. Even los van het feit dat het niet adhoc verlengen van zo'n veegtrein toch wel incompetent is.
Kortom, waar ik benieuwd naar ben: heeft NS überhaupt calamiteitenplannen voor het corona-veilig opstarten van treinverkeer na uitval van meerdere eerdere ritten? En: zet men welbewust 's weekends solo treinstellen in, of is dit echt noodzaak door materieelschaarste?
Dankjewel voor je reactie. Maar ik geloof dat ik me dan toch niet helemaal goed heb uitgedrukt. Het probleem is namelijk niet het klassieke "verdorie, geen vierzit voor mezelf, wat druk!". Maar eerder de carnaval klassieker met de polonaise-door-de-trein waar zelfs een Japanse spoorwegmedewerker geen duwtje meer bij kan geven.quote:Op zondag 9 mei 2021 23:39 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Te veel factoren voor een eenduidig antwoord. Aantal reizigers is fors lager nog steeds. Zitplaatden zijn er vaak genoeg. Je hebt dan niet altijd privé een viertje en soms moet je naast een wildvreemde zitten. Maar dat is eenmaal een te accepteren ongemak als je met OV gaat nu.
Waarom eerste trein niet reed weet ik niet. Tweede trein kan inderdaad opgeheven worden bij +15. Treintje moet meestal opvolgend nog andere ritten rijden. Als de keertijd maar 11 minuten ofzo of minder is vertrekt die nieuwe rit ook weer met vertraging. Dat wil je zoveel mogelijk voorkomen.
Opvolgende trein kan door voorgenoemde incidenten druk zijn. Daar kan je niet planmatig maar de treinen dubbel zo lang voor maken. En even een reservetrein ergens vandaan halen en aan een andere trein plakken kan meestal ook niet. Dat treinstel moet ergens gestaan hebben om te wachten op dingen die meestal niet komen, dat treinstel moet door iemand voorgerangeerd worden en voorzien van een technische controle, het station moet voorzien van een opstelterrein en wissels, van ruimte in de dienstregeling dat er gerangeerd kan worden. Het lopen naar een rangeerterrein kan soms zo een halfuur duren. En op het eindpunt moet dat treinstel ook weer teruggebracht worden door iemand en op dezelfde plek teruggezet worden. Door wie?
Vroeger kon dit wel, maar toen had NS oneindig veel reservematerieel, wissels en personeel. Dat kostte oneindig veel (belasting)geld en over het algemeen is men niet meer bereid om dit te te betalen aan quasi overheidsbedrijven. Dan is dit de consequentie.
Vervelend dat de trein wat drukker was, maar incompetent wil ik het niet noemen. Als je nu verzekerd wil zijn van voldoende ruimte moet je maar met je eigen auto of fiets gaan.
Vergeet niet op START te drukken🤣quote:Op zondag 9 mei 2021 16:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Geen rijrichting gekozen staat ook in de top5 en AFB op 0 laten staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |