Ik verwacht vanaf volgende week nog wel een grote stijging van het aantal vaccinaties. De voorraad is hoog, er komen ongeveer een miljoen per week binnen en de GGD heeft zelf het doel gesteld om in mei 1,5 miljoen prikken per week te gaan zetten. Mag ook wel trouwens als ze de doelstellingen willen halen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:36 schreef GereDathan het volgende:
De dagelijkse besmettingscijfers en bezetting in ziekenhuis/IC is prettig vandaag. Nog wel steeds vreselijk hoge instroom. Maar het meest blij ben ik met de vaccinaties, een plus van meer dan 94k! Dat begint weer ergens op te lijken.
Bofkont! Hier regent het al de hele dag, niet echt terrasjesweer....maar fijn dat je genoten hebt!quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:32 schreef Tinos85 het volgende:
Mooie daling in de besmettingscijfers t.o.v. vorige week.
Vanmiddag lekker geluncht op het terras, had het gemist.
Daar ga ik ook vanuit, gisteren zijn er weer 1,4 miljoen geleverd als het goed is. 65+ is grotendeels klaar en ook 60-64 zal goed opschieten.quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:47 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Ik verwacht vanaf volgende week nog wel een grote stijging van het aantal vaccinaties. De voorraad is hoog, er komen ongeveer een miljoen per week binnen en de GGD heeft zelf het doel gesteld om in mei 1,5 miljoen prikken per week te gaan zetten. Mag ook wel trouwens als ze de doelstellingen willen halen.
https://ggdghor.nl/actueel-bericht/anderhalf-miljoen-vaccinaties/
Het gaat om de mensen die besmet zijn ten opzichte van het totaalaantal mensen dat zich laat testen. 8.000 positieve tests bij 9.000 geteste mensen is heel zorgwekkend, maar 8.000 positieve tests bij 300.000 tests is heel gunstig. Snap je wat ik bedoel?quote:Op donderdag 29 april 2021 15:33 schreef Morm_NL het volgende:
waarom is percentage positief zo interessant eigenlijk?
dat zegt toch alleen maar dat er meer of in dit geval minder personen zich laten testen die geen corona hebben?
Zo ging het bij mijn ouders vandaag ook, mijn vader had de afspraak maar mijn moeder is meteen meegeprikt. Die had eigenlijk pas op 9 mei een afspraak.quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:43 schreef Mishu het volgende:
1962 mag online een afspraak maken!
Mijn oom en tante zijn vandaag geprikt. Het was de afspraak van mijn oom maar mijn tante die mee was mocht ook gelijk. Zij had een week later een afspraak.
Pfizer of Astrazeneca?quote:Op vrijdag 30 april 2021 17:50 schreef Oliver23 het volgende:
Mijn moeder (geboren 1959) heeft vandaag de uitnodiging ontvangen
Astrazeneca.quote:
quote:Op vrijdag 30 april 2021 18:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo ging het bij mijn ouders vandaag ook, mijn vader had de afspraak maar mijn moeder is meteen meegeprikt. Die had eigenlijk pas op 9 mei een afspraak.
Poar neem'n. @R-woud93quote:Op vrijdag 30 april 2021 18:23 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Astrazeneca.
Ze twijfelde nog behoorlijk, maar besloot vanmiddag om toch de vaccinatie te nemen.
Gewoon even opgebeld of ze alsnog kon komen?quote:Op vrijdag 30 april 2021 19:21 schreef CherryLips het volgende:
M'n moeder heeft net dr eerste vaccinatie gehad
Nee de afspraak stond al twee wekenquote:Op vrijdag 30 april 2021 19:55 schreef svann het volgende:
[..]
Gewoon even opgebeld of ze alsnog kon komen?
Voorlopig is het Pfizer wat de klok slaat.quote:Op vrijdag 30 april 2021 20:04 schreef svann het volgende:
Wat gaat 1962 krijgen?
Dat zijn de eerste zestig-minners.
Dat is dus een van die effecten van de thuistests. In de UK is een snotneus uberhaupt geen symptoom (waarom weet ik eigenlijk niet), maar in principe zou je als je symptomen hebt, naar de teststraat moeten. Maar ik begrijp heel goed dat mensen liever zelf even een testje doen om te bepalen of ze naar de teststraat moeten gaan of niet. Gaat men dit massaal doen, dan zal het aantal testen in de teststraat flink afnemen, en het percentage positieve testen in de teststraat flink toenemen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:16 schreef Loj het volgende:
Toch snap ik het echt wel dat het percentage omhoog gaat.
Ik had zelf afgelopen week wat snot waarvan ik 99% zeker wist dat het hooikoorts was. Maar omdat ik ook een belangrijke afspraak had deze week heb ik een zelftest gedaan.
Die was (natuurlijk) negatief, dus ik ben niet naar de teststraat geweest terwijl ik dat anders waarschijnlijk wel had gedaan. Ik gok zomaar dat ik daar niet de enige in ben. Was de test positief geweest, had ik het rondje teststraat natuurlijk wel gedaan.
Per regio en per priklocatie denk ik. Ik belde afgelopen donderdag en ik kan maandag m'n prik al halen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 19:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee de afspraak stond al twee weken
M'n tante had wel geprobeerd of ze tegelijkertijd met mn oom gevaccineerd kon worden, maar dat kon niet. Het was er heel druk.
Vreemd wel: m'n tante uit '54 heeft bijna twee weken geleden een afspraak gemaakt en is over iets meer dan twee weken aan de beurt.
M'n oom uit 1962 heeft vanmiddag gebeld en zijn afspraak is eerder dan die van m'n tante. Misschien toch een regionaal verschil in drukte?
Je was me net voorquote:Op zaterdag 1 mei 2021 10:11 schreef deedeetee het volgende:
COVID-19 patiënten op de IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 792![]()
Nu maar heel hard hopen dat de huidige hoge instroom op de verpleegafdeling voor niet al te veel instroom op de ic gaat zorgen.
Misschien toch door de leeftijdscategorie 30-50, die wel in het ziekenhuis beland, maar niet zo zeer op de ICquote:Op zaterdag 1 mei 2021 10:17 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je was me net voor
Zou een hele mooie daling zijn, en dan eindelijk weer eens onder de 800 duiken.
Denk niet dat de huidige hoge instroom voor extra zorgen gaat zorgen. Die instroom is al weken hoog, en dat terwijl het op de IC gelukkig wel daalt.
Liep in de Winter Efteling afgelopen winter (was een van de gelukkige toen de Winter Efteling slechts twee weken open was), maar met alle horeca dicht en alle corona maatregelen voelde het toch niet echt als een vertrouwde Efteling.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 11:07 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Daar gaat mijn verjaardagsfeestje in de Efteling![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)jven-na-11-mei-dicht
Ben afgelopen winterefteling helemaal niet kunnen gaan helaas en ach, als m'n gespuis maar bij me is op m'n verjaardag komt het wel goed, maar was leuker geweest als het park dan wel volledig open was geweest!quote:Op zaterdag 1 mei 2021 12:12 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Liep in de Winter Efteling afgelopen winter (was een van de gelukkige toen de Winter Efteling slechts twee weken open was), maar met alle horeca dicht en alle corona maatregelen voelde het toch niet echt als een vertrouwde Efteling.
Hopelijk heb je alsnog toch een leuke verjaardag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |