abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 april 2021 @ 15:51:34 #151
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199152010
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 15:48 schreef Peter het volgende:

[..]

Als je aan alle kanten de investeringsruimte van corporaties beperkt, met bevroren huren, verhuurdersheffing, vennootschapsbelasting, hogere belastingen door hogere WOZ-waardes, verbod op bouwen voor middeldure huur of koop (om projecten betaalbaarder te maken) en 'gedwongen' investering in verduurzaming. Dan is het niet gek dat er nauwelijks budget voor nieuwbouw is.
Budget is absoluut het probleem niet
bij de corporaties klotst het geld tegen de plinten

Corporaties mogen ook voor middenhuur bouwen ,
Vergunningen voor woningbouw is het probleem
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 25 april 2021 @ 15:54:47 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_199152058
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 15:51 schreef tfors het volgende:

[..]

Dit. Mijn voorspelling met rechts is trouwens pappen en nathouden (beter dan links, die het alleen maar erger zal maken met hun "maakbare samenleving" idealisme/ naiiviteit), tot de volgende crisis. Met de huidige democratie (zonder referenda), zijn de politici te bang om de nodige harde maatregelen te nemen zonder een goede crisis.
We hebben een woning-crisis, dussss.... Wanneer gaat rechts zijn eigen kots opruimen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_199152087
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 15:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Budget is absoluut het probleem niet
bij de corporaties klotst het geld tegen de plinten
In de meeste randstad-regio's is de investeringsruimte ondermaats. Dat zeggen meerdere onderzoeken. o.a.:
https://www.aedes.nl/arti(...)ie-verslechtert.html
https://www.aedes.nl/arti(...)nd-voor-opgaven.html
quote:
Corporaties mogen ook voor middenhuur bouwen ,
Jaren niet, dus er zitten nu nog geen projecten in de pijplijn daarvoor. Tot voorkort verkochten corporaties de grond aan een ontwikkelaar, die zette er sociaal, middeldure huur en koop neer, de corporatie nam dan alleen de sociale huur af, de rest werd bezit van investeerders of verkocht. En hoppa, weer minder grond beschikbaar voor sociaal en bedrijven die de winst voor een fijne wijk stellen aan het roer..
quote:
Vergunningen voor woningbouw is het probleem
Waar blijk dat uit? De meeste plannen vanuit corporaties zijn al jaren afgesproken met gemeenten en vergunningen zijn dan niet erg moeilijk.. Hooguit met de stikstofcrisis bij nieuwbouw..
dag
pi_199152116
quote:
3s.gif Op zondag 25 april 2021 13:45 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Er is onlangs maar bar weinig tijd geweest om deze zaken beter te coördineren, en Corona doet daar thans nog een schepje bovenop. Beter is om straks alle subsidies weer 'ns flink onder de loep te nemen en beter te gaan managen onder bewind v.e. nieuw en meest vooruitstrevend rechts kabinet.
Een rechts kabinet wat vooruitstrevend is mbt het dossier wonen? Hah! Dat zal voor het eerst in twintig jaar zijn dan :D

Edit: Een rechts kabinet wat vooruitstrevend is? Hah! Dat zal voor het eerst in twintig jaar zijn dan.

quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 15:42 schreef tfors het volgende:

[..]

Een typische maatregel van links zou zijn om de huren te bevriezen, en als er iets is wat leidt tot meer woningnood is dat het wel.
Ja, typisch links zeg. Vertel, wanneer deed links dat ook al weer? En met links bedoel je dan paars, of hoe moeten we dat zien?

quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 15:51 schreef tfors het volgende:

[..]

Dit. Mijn voorspelling met rechts is trouwens pappen en nathouden (beter dan links, die het alleen maar erger zal maken met hun "maakbare samenleving" idealisme/ naiiviteit), tot de volgende crisis. Met de huidige democratie (zonder referenda), zijn de politici te bang om de nodige harde maatregelen te nemen zonder een goede crisis.
En hoe ligt dit opeens aan onze huidige vorm van democratie?
"Pools are perfect for holding water"
pi_199152338
Sociale huur was er ooit voor mensen met minder inkomen. Niet om winst te maken.
pi_199152357
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 15:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Door het bevriezen van huren komen er niet meer mensen of minder woningen, dus dat mag je uitleggen.
Woningnood is natuurlijk wel een wat breder begrip dan de uitkomst van de breuk (beschikbare woningen)/(aantal mensen).

De te verwachten reactie op een huurbevriezing is vrij simpel: mensen die al in de gereguleerde-marktwoningen zitten blijven daar ook zitten. Het aanbod droogt volledig op en met name jonge mensen worden daardoor geraakt. Dat dat niet bij dat theorietje blijft heeft de praktijk ook keer op keer uitgewezen: in San Francisco bijvoorbeeld en recenter in Berlijn, wat al helemaal een fiasco is gebleken:



Wat links maar keer op keer blijft proberen is een probleem op te lossen met symptoombestrijding. De huren zijn niet hoog door de Bernardjes van deze wereld die schalks hun zakken vullen over de rug van arme expats; de huren zijn hoog omdat de vraag hoger is dan het aanbod. Nou, aan de vraag doe je niet zo gek veel zonder voor nog veel grotere sociaalmaatschappelijke problemen te zorgen, dus moet je wat aan het aanbod doen. En niet aan de uitkomst van dat marktspel (de prijs) denken te kunnen draaien, want dat is echt puur en alleen maar het veroorzaken van een ander symptoom: het probleem is namelijk niet opgelost.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 25 april 2021 @ 16:28:53 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_199152639
Nogmaals, rechts bepaald al decennia wat er gebeurd. Dus de ellende op de woningmarkt is hun schuld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 25 april 2021 @ 16:29:11 #158
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_199152649
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 15:57 schreef probeer het volgende:

...

En hoe ligt dit opeens aan onze huidige vorm van democratie?
Als we een goed functionerende directe democratie zouden hebben als in Zwitserland, dan kan de bevolking met referenda politici dwingen dingen te doen die politici niet willen doen. Politici hebben namelijk eigen belangen die vaak niet stroken met de belangen van de kiezers. Maar goed, dat is weer een andere discussie, maar wel relevant voor de woningnood.
  zondag 25 april 2021 @ 16:29:56 #159
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_199152661
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nogmaals, rechts bepaald al decennia wat er gebeurd. Dus de ellende op de woningmarkt is hun schuld.
Niet persé, met links aan de macht was het waarschijnlijk nog erger geweest.

ps. als links tenminste typisch ouderwets-linkse maatregelen zou hebben genomen, ben zelf niet anti-links persé.
  zondag 25 april 2021 @ 16:32:15 #160
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_199152700
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:29 schreef tfors het volgende:

[..]

Niet persé, met links aan de macht was het waarschijnlijk nog erger geweest.
Maar daar is geen enkele aanwijzing voor . Laat links maar eens 50 jaar aan de macht. Slechter dan dit kan niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_199152702
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 09:26 schreef torentje het volgende:

[..]

Het probleem dat ik had, dat als ik een woning voor mezelf wilde bouwen, dat ik weggejaagd werd krachtige ondernemers. Mijn gestel is zo zwak dat ik dat geweld van de krachtige ondernemers niet met gepast geweld kon beantwoorden.
_O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 april 2021 @ 16:32:19 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199152703
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nogmaals, rechts bepaald al decennia wat er gebeurd. Dus de ellende op de woningmarkt is hun schuld.
Rechts heeft pas sinds deze verkiezingen een absolute meerderheid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 25 april 2021 @ 16:33:38 #163
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_199152719
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Rechts heeft pas sinds deze verkiezingen een absolute meerderheid.
En links heeft nooit een meerderheid gehad. Rechts heeftnde macht in NL. Zij zijn verantwoordelijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 april 2021 @ 16:37:36 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199152766
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En links heeft nooit een meerderheid gehad. Rechts heeftnde macht in NL. Zij zijn verantwoordelijk.
Alle kabinetten Balkenende en Rutte 2-3 hebben geen rechtse meerderheid gehad. We hadden de afgelopen 4 jaar CU, daarvoor PvdA. Lekker makkelijk om met vingertjes te wijzen, maar de complete politiek heeft het laten afweten. Links focust op de verkeerde dingen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 25 april 2021 @ 16:40:05 #165
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_199152811
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alle kabinetten Balkenende en Rutte 2-3 hebben geen rechtse meerderheid gehad. We hadden de afgelopen 4 jaar CU, daarvoor PvdA. Lekker makkelijk om met vingertjes te wijzen, maar de complete politiek heeft het laten afweten. Links focust op de verkeerde dingen.
Balkenende en Rutte waren linkse kabinetten! :D :') _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 april 2021 @ 16:40:42 #166
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199152816
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Balkenende en Rutte waren linkse kabinetten! :D :') _O-
Lees nou eens goed wat ik zeg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 25 april 2021 @ 16:44:57 #167
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_199152885
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lees nou eens goed wat ik zeg.
Ik begrijp heel goed wat je zegt. Als het goed gaat komt het door rechts. Ook als ze niet aan de macht zijn. Als iets slecht gaat komt het door links. Ook als ze niet aan de macht zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 april 2021 @ 16:51:52 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199152978
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed wat je zegt. Als het goed gaat komt het door rechts. Ook als ze niet aan de macht zijn. Als iets slecht gaat komt het door links. Ook als ze niet aan de macht zijn.
De afgelopen 15 jaar is er één, en precies één kabinet zonder linkse partij geweest. Al die jaren heeft links een vinger in de pap gehad en al die jaren is er niks gedaan. Dus het is lekker makkelijk rechts de schuld geven, maar het is bij lange na niet zo simpel.

Dit is precies hetzelfde als iedereen die in de praatjes van D66 trapt iedere keer weer, terwijl juist D66 net zo hard verantwoordelijk is voor deze bende.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199153099
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alle kabinetten Balkenende en Rutte 2-3 hebben geen rechtse meerderheid gehad. We hadden de afgelopen 4 jaar CU, daarvoor PvdA. Lekker makkelijk om met vingertjes te wijzen, maar de complete politiek heeft het laten afweten. Links focust op de verkeerde dingen.
Vreemd, ik zie juist telkens de focus dat het allemaal de schuld is van links. :T Maar eens dat die focus tot geen enkele verbetering gaat leiden en dus nogal onnozel is. :)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zondag 25 april 2021 @ 17:05:37 #170
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199153216
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:12 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
Sociale huur was er ooit voor mensen met minder inkomen. Niet om winst te maken.
"" sociale huur"" was vroeger gewoon huurwoningen , geen mens maakt het uit wat je inkomen was, je werd lid van de vereniging en dan moest je 1000 gulden inleggen
In die tijd twee maandlonen

Toen was je heel modern, als je op een flat woonde met moderne meubels en een TV en een koelkast
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 april 2021 @ 17:07:15 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199153236
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:57 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Vreemd, ik zie juist telkens de focus dat het allemaal de schuld is van links. :T Maar eens dat die focus tot geen enkele verbetering gaat leiden en dus nogal onnozel is. :)

Links heeft het ook gewoon keihard laten afweten. Van een VVD weet je gewoon dat die geen zak geven om de normale man, dat is gewoon wat de VVD is. Links zou tegenwicht moeten bieden, maar dat gebeurt niet. Progressief zijn is veel hipper.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 25 april 2021 @ 17:11:54 #172
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199153303
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Links heeft het ook gewoon keihard laten afweten. Van een VVD weet je gewoon dat die geen zak geven om de normale man, dat is gewoon wat de VVD is. Links zou tegenwicht moeten bieden, maar dat gebeurt niet. Progressief zijn is veel hipper.
De PVDA heeft haar achterban compleet laten vallen 10 jaar terug met Diederik Samson
Dat verlies aan zetels komen ze nooit meer te boven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199153307
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Links heeft het ook gewoon keihard laten afweten. Van een VVD weet je gewoon dat die geen zak geven om de normale man, dat is gewoon wat de VVD is. Links zou tegenwicht moeten bieden, maar dat gebeurt niet. Progressief zijn is veel hipper.
Jij vond het toch verkeerd om te focussen op degenen die het laten afweten? Ik ben het daarmee eens, want ik focus liever op degenen die ik dat tegengas wel zie geven.

Een van de sterkste partijen op dit moment vind ik denk ik wel de PvdD. Een van de weinige partijen met een visie op de toekomst zonder zich te laten leiden door de waan van de dag en die duidelijk is over welke keuzes er wat hun betreft gemaakt moeten worden en waarom. Het is niet de partij die ideologisch gezien het beste bij mij past, maar de manier waarop ze hun koers varen zou ik graag meer bij andere partijen terug zien.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199153309
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De PVDA heeft haar achterban compleet laten vallen 10 jaar terug met Diederik Samson
Dat verlies aan zetels komen ze nooit meer te boven
*Samsom
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199153352
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nogmaals, rechts bepaald al decennia wat er gebeurd. Dus de ellende op de woningmarkt is hun schuld.
Tja goed, als je argument zuiver en alleen daaruit bestaat dan is er ook weinig ruimte voor inhoudelijke discussie natuurlijk. Het is allemaal de schuld van rechts en daar moeten we het mee doen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')