Maar gezien de vluchtigheid van crypto's is er vast een leidraad waar de traders zich aan houden. En dat is waar ik dus naar op zoek ben. Ik heb de afgelopen week diverse keren 20% winst van bijvoorbeeld VET en DOGE afgehaald. Gisteren tijdens dip-dag, die winsten opnieuw teruggezet in dezelfde munten en nu is de VET opnieuw gestegen naar zo'n 20% winst gemeten over de oorspronkelijke inleg.quote:Op zaterdag 24 april 2021 06:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Er is geen truc. Wij doen ook maar wat.
Dopamine shot.quote:Op zaterdag 24 april 2021 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb heel dat 100x per dag naar de koers kijken nooit begrepen. Als je niet wil daytraden heeft dat geen enkele toegevoegde waarde.
Hodlquote:Op zaterdag 24 april 2021 11:21 schreef GlenSpey het volgende:
Maar gezien de vluchtigheid van crypto's is er vast een leidraad waar de traders zich aan houden.
Die kreeg ik van tijdens een ETH ATH zien hoe veel mijn portfolio plots waard is. Veel leukerquote:
Heb je ineens weer principes?quote:Op zaterdag 24 april 2021 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Investeren in de technologie, niet de hype.
Met het deel van mijn portfolio dat ik niet kwijt wil wel.quote:Op zaterdag 24 april 2021 11:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb je ineens weer principes?
Als je zoals hij de ene dag koopt en de volgende dag bij een beetje winst verkoopt ben je ook een daytraderquote:Op zaterdag 24 april 2021 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb heel dat 100x per dag naar de koers kijken nooit begrepen. Als je niet wil daytraden heeft dat geen enkele toegevoegde waarde.
Wat ik nu in Piratemoon heb gestoken heb ik al opgegeven en ik hou dat de komende weken ook totaal niet in de gaten. Als het dan plots x100 is gegaan, neem ik mijn winst welquote:Op zaterdag 24 april 2021 12:08 schreef D. het volgende:
Voor de mensen die in PCS coins 'investeren', halen jullie er zsm de inleg weer uit, of is het 'no guts, no glory'?
Soort van verslavend net als instagram en social media checken. Zal wel iets met dopamine te maken hebben en het feit dat het zo volatiel is in de bull market dat je niet weet wat je kunt verwachten (intermittent rewards).quote:Op zaterdag 24 april 2021 11:21 schreef Nattekat het volgende:
En als je dan net een paar dagen te laat bent?quote:Op zaterdag 24 april 2021 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ik nu in Piratemoon heb gestoken heb ik al opgegeven en ik hou dat de komende weken ook totaal niet in de gaten. Als het dan plots x100 is gegaan, neem ik mijn winst wel
Zelfs Safemoon is niet zo hard naar beneden gekomen.quote:Op zaterdag 24 april 2021 12:39 schreef D. het volgende:
[..]
En als je dan net een paar dagen te laat bent?
Maar daar zat geen Nattekat inquote:Op zaterdag 24 april 2021 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs Safemoon is niet zo hard naar beneden gekomen.
die vraag is niet te beantwoordenquote:Op zaterdag 24 april 2021 11:21 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Maar gezien de vluchtigheid van crypto's is er vast een leidraad waar de traders zich aan houden. En dat is waar ik dus naar op zoek ben. Ik heb de afgelopen week diverse keren 20% winst van bijvoorbeeld VET en DOGE afgehaald. Gisteren tijdens dip-dag, die winsten opnieuw teruggezet in dezelfde munten en nu is de VET opnieuw gestegen naar zo'n 20% winst gemeten over de oorspronkelijke inleg.
Mijn vraag is eigenlijk heel simpel. Haal ik nu opnieuw 20% winst gemeten vanaf de oorspronkelijke inleg, of wacht ik tot het bedrag verder stijgt gezien de inleg feitelijk hoger is geworden
Da's dan weer een geruststelling, kun je het ook niet verliezenquote:Op zaterdag 24 april 2021 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een coin met Nattekat gaat überhaupt niet x100.
Hm ik had net ook wat soortgelijks bij die klootzakken.quote:Op zaterdag 24 april 2021 17:55 schreef tvdleur het volgende:
Wil ik even short gaan doen op de nano, die knalt nu in een uurtje weer ruim 30 cent omhoog, staat dit bij bitvavo "Opnames uitgeschakeld. Opnames van deze digitale valuta zijn op dit moment tijdelijk uitgeschakeld."
lekker dan...
Het is net een buy to win game, algoritme says no, waarschijnlijk te weinig marge voor ze. Het lijkt wel alsof je alleen betaald als je koopt en verkoopt, maar ondertussen snoepen ze volgens mij continue kleine centjes weg bij iedereen... en veel kleine centjes maken een hele grote zoals we weten.quote:Op zaterdag 24 april 2021 17:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hm ik had net ook wat soortgelijks bij die klootzakken.
Je volgt je eigen advies dus niet op.quote:Op vrijdag 23 april 2021 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als er gewoon lekker aan de rum gegaan wordt, dan kan ik binnen een maand een heel huis bij elkaar hebben op een maandsalaris inleg
Piratemoon.quote:Op zaterdag 24 april 2021 19:50 schreef viceversa het volgende:
[..]
Je volgt je eigen advies dis niet op.
Wat is Rum, weer op een of andere swap? Niet op PCS.
Denk je dat het nog wat wordt dan?quote:Op zaterdag 24 april 2021 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Piratemoon.
Ik zou in theorie nog wat extra erin gooien, gezien ik wat reserve heb gehouden. Twijfel
Nee, maar dat dacht ik al toen ik eraan begon.quote:
ARRR MATEYquote:Op zaterdag 24 april 2021 19:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik had beter vandaag aan de rum kunnen gaan
Had ik er 3x zo veel.
Kijken welke de meeste memes kan opleverenquote:Op zaterdag 24 april 2021 20:10 schreef viceversa het volgende:
Even gelurkt op cryptomoonshots, wat een shitcoins allemaal hoe kies je daar ooit tussen
Ik zag dat de 420x coin vergeleken met de rest er wel aardig uitzag.quote:Op zaterdag 24 april 2021 20:10 schreef viceversa het volgende:
Even gelurkt op cryptomoonshots, wat een shitcoins allemaal hoe kies je daar ooit tussen
Achja tegen de tijd dat je erover hoort ben je vaak al te laat.quote:Op zaterdag 24 april 2021 20:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijken welke de meeste memes kan opleveren
de nieuwe 419 coin uit Nigeria bedoel je?quote:Op zaterdag 24 april 2021 20:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik zag dat de 420x coin vergeleken met de rest er wel aardig uitzag.
quote:Op zaterdag 24 april 2021 20:34 schreef tvdleur het volgende:
[..]
de nieuwe 419 coin uit Nigeria bedoel je?
niet....en steeds meer mazzel hebben, ze trekken nu soms na een halfuur de stekker er al uit ( dumpen hun stack )quote:Op zaterdag 24 april 2021 20:10 schreef viceversa het volgende:
Dan zit ik wel goed met $RugBiden dusquote:Op zaterdag 24 april 2021 20:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijken welke de meeste memes kan opleveren
Ik ken de exchange niet maar waarom ga je niet naar wat fatsoenlijks?quote:Op zaterdag 24 april 2021 18:04 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Het is net een buy to win game, algoritme says no, waarschijnlijk te weinig marge voor ze. Het lijkt wel alsof je alleen betaald als je koopt en verkoopt, maar ondertussen snoepen ze volgens mij continue kleine centjes weg bij iedereen... en veel kleine centjes maken een hele grote zoals we weten.
De grafiek klopt ook niet, die middelt. in een uur is de nano 35 cent gestegen en kalft nu weer af. De grafiek zegt een verschil van 24 cent.
10 cent op elke nano is fucking boel geld als je er een paar duizend hebt
Bull pennant?quote:Op zaterdag 24 april 2021 22:44 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Koers ziet eruit als een hartslag die ermee stopt. Zit weinig slagen meer in de laatste uren
Weer even hergroeperen, muurtjes opgooien, iedereen wat rust gunnen. Dan uit het niets is er weer een uitbraak.quote:Op zaterdag 24 april 2021 22:44 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Koers ziet eruit als een hartslag die ermee stopt. Zit weinig slagen meer in de laatste uren
We zakken door de ondergrens.quote:Op zaterdag 24 april 2021 21:49 schreef xaban06 het volgende:
Gaan we weer een dieprode zondag tegemoet?
Ik heb werkelijk waar geen idee maat. Maar we zijn de afgelopen weken zo kneiterhard omhoog gegaan dat het me niet verbaast als we vandaag of morgen weer een -30% dag zullen hebbenquote:Op zaterdag 24 april 2021 23:27 schreef Nattekat het volgende:
Als dit de grote was, gingen we niet zo lang zijwaarts.
Dat plateau tussen 55k en 60k zijn mensen die direct op de dip kopen, terwijl de grote sell-off gewoon door die muren bleef vreten. Nu hebben we een veel sterkere support, en lijkt het volume minder te worden. Alle zwakke handen zijn er wel uit, alles wat er nu in zit, zit er in voor de lange termijn.quote:Op zaterdag 24 april 2021 23:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee maat. Maar we zijn de afgelopen weken zo kneiterhard omhoog gegaan dat het me niet verbaast als we vandaag of morgen weer een -30% dag zullen hebben
Staat paar dagen weer in de plus nu. Verwacht nog wel een pump, maar het kan ook naar 0 gaan.quote:Op zaterdag 24 april 2021 23:32 schreef GlenSpey het volgende:
Nu nog instappen in SAFEMOON een goed idee, of is de hype er al een beetje af?
Zolang de centrale banken geld blijven drukken is het geld nooit opquote:Op zaterdag 24 april 2021 23:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat plateau tussen 55k en 60k zijn mensen die direct op de dip kopen, terwijl de grote sell-off gewoon door die muren bleef vreten. Nu hebben we een veel sterkere support, en lijkt het volume minder te worden. Alle zwakke handen zijn er wel uit, alles wat er nu in zit, zit er in voor de lange termijn.
Als we verder zakken is het wel reden tot paniek, want het geld om erin te pompen is op
quote:Op zaterdag 24 april 2021 23:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zolang de centrale banken geld blijven drukken is het geld nooit op
Ik zat er ook aan te denken om wat fuckmoney erin te gooien, maar ik las dat de eerste pump&dump al is geweest.quote:Op zaterdag 24 april 2021 23:32 schreef GlenSpey het volgende:
Nu nog instappen in SAFEMOON een goed idee, of is de hype er al een beetje af?
Ik ben geen bagholder. Heb er alleen nog maar winst inzitten. Had eigenlijk verwacht dat het al dood zou zijn, maar niet dus.quote:Op zaterdag 24 april 2021 23:43 schreef AJ187 het volgende:
[..]
Ik zat er ook aan te denken om wat fuckmoney erin te gooien, maar ik las dat de eerste pump&dump al is geweest.
Uiteraard roepen de bagholders dat er een tweede golf komt, maar dat roepen ze bij Dogecoin ookZe willen gewoon dat nieuwe mensen de prijs moeten pumpen, zodat ze zelf met winst kunnen uitstappen.
Ik lees er echt hele wisselende verhalen over. Sommigen beweren dat het 100% een scam is, terwijl anderen het als een concurrent van bitcoin (quote:Op zaterdag 24 april 2021 23:46 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ik ben geen bagholder. Heb er alleen nog maar winst inzitten. Had eigenlijk verwacht dat het al dood zou zijn, maar niet dus.
Maar zou er geen nieuw geld in investeren. Dat is met de 10% + fees sowieso al best kut.
Ja, Grappig!quote:Op zondag 25 april 2021 01:45 schreef loveyoulongtime het volgende:
ach leuk hier ook te plaatsenKies je tijdspanne zelf https://www.coinparticle.com/price/changes/30days
Cardano belooft inderdaad heel veelquote:Op zaterdag 24 april 2021 23:38 schreef AJ187 het volgende:
Ik hou mijn bitcoins al een langere tijd in mijn Exodus wallet. Nu las ik dat je ze ook op Binance kan zetten en dan kan 'uitlenen' of 'vastzetten' zodat je er rente op kan krijgen.
Heeft iemand dit weleens gedaan? Ik ben van het principe 'not your keys, not your coins', dus ik ben wel huiverig om ze op zulke sites te zetten, maar ik verwacht niet dat Binance ooit gehackt gaat worden en dat mensen hun crypto kwijtraken.
Ik ben btw ook van plan om Cardano te kopen en die te gaan staken. Van wat ik heb gelezen is dit echt de meestbelovende coin om te gaan hodlen.
Ik zou daarmee uitkijken, ik had deze discussie ook met iemand anders en vroeg me toen af hoe het bijvoorbeeld zit in geval van een faillisement, ik kan me dan zo voorstellen dat dit gezien word als een achtergestelde lening.quote:Op zaterdag 24 april 2021 23:38 schreef AJ187 het volgende:
Ik hou mijn bitcoins al een langere tijd in mijn Exodus wallet. Nu las ik dat je ze ook op Binance kan zetten en dan kan 'uitlenen' of 'vastzetten' zodat je er rente op kan krijgen.
Heeft iemand dit weleens gedaan? Ik ben van het principe 'not your keys, not your coins', dus ik ben wel huiverig om ze op zulke sites te zetten, maar ik verwacht niet dat Binance ooit gehackt gaat worden en dat mensen hun crypto kwijtraken.
Ik ben btw ook van plan om Cardano te kopen en die te gaan staken. Van wat ik heb gelezen is dit echt de meestbelovende coin om te gaan hodlen.
Goed. Nog steeds 6 nulletjesquote:Op vrijdag 23 april 2021 11:55 schreef Plots het volgende:
Hoe zal het nu met @:F.Sinatra zijn?
Het scheelt dat die belastingverhoging voor mensen met 1M+ is, vind ik. Geen paniek.
De hele marketing hype is de enige reden dat ik er nog wat in heb zitten. De coin zelf is natuurlijk onzin, gewoon een manier om snel wat geld te verdienen. Zeker geen concurrent van bitcoin.quote:Op zaterdag 24 april 2021 23:56 schreef AJ187 het volgende:
[..]
Ik lees er echt hele wisselende verhalen over. Sommigen beweren dat het 100% een scam is, terwijl anderen het als een concurrent van bitcoin () zien. Ik ben geen expert, dus kan er zelf helaas niet over oordelen.
Mooi heh, ook dat je collega's hoort die begonnen zijn met coin en dan doge hebben gekozenquote:Op zondag 25 april 2021 09:03 schreef Blik het volgende:
Doge de nieuwe bitcoin
Het is verdomme een memecoin met unlimited supply
ADA en Vechain zijn niet bedoeld als betaalmiddel.quote:Op zondag 25 april 2021 09:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Aan de andere kant, dogecoin is een complete meme, maar denkt iemand dat hij straks met ada,vevhain of ethereum zijn boodschappen gaat doen?
Waarom zou je je boodschappen willen doen met de token van een smartcontract platform?quote:Op zondag 25 april 2021 09:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Aan de andere kant, dogecoin is een complete meme, maar denkt iemand dat hij straks met ada,vevhain of ethereum zijn boodschappen gaat doen?
Uitbetalen gaat prima via binance. Mits je niet bij ABN zitquote:Op zondag 25 april 2021 07:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou daarmee uitkijken, ik had deze discussie ook met iemand anders en vroeg me toen af hoe het bijvoorbeeld zit in geval van een faillisement, ik kan me dan zo voorstellen dat dit gezien word als een achtergestelde lening.
Overigens zou ik het zeker niet bij Binance doen, ik vind het maar een schimmig bedrijf en ik kom er niet eens achter waar ze juridisch gevestigt zijn.
https://www.coindesk.com/(...)coin-doesnt-says-ceo
"It was a new type of organization that doesn't need registered bank accounts and postal addresses."
Leuk dat geluchtfiets, tot je je geld wilt laten uitbetalen, dan zal de bank toch echt willen weten met wie ze zaken doen als het over serieus geld gaat.
Ik doelde er meer op dat Nederlandse banken verplicht zijn te weten met wie ze zaken doen, als jij een kleinere uitbetaling doet via een paymentprovider zal dat niet zo een vaart lopen, ik vraag me af of je grotere bedragen via hen op je rekening kunt laten storten.quote:Op zondag 25 april 2021 10:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Uitbetalen gaat prima via binance. Mits je niet bij ABN zit
Maar dat ligt meer aan ABN dan aan Binance.
Jij werkt toch bij een bank?quote:Op zondag 25 april 2021 10:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doelde er meer op dat Nederlandse banken verplicht zijn te weten met wie ze zaken doen, als jij een kleinere uitbetaling doet via een paymentprovider zal dat niet zo een vaart lopen, ik vraag me af of je grotere bedragen via hen op je rekening kunt laten storten.
Dat is geen enkel probleem. Geld van binance komt van een IBAN uit de UK.quote:Op zondag 25 april 2021 10:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doelde er meer op dat Nederlandse banken verplicht zijn te weten met wie ze zaken doen, als jij een kleinere uitbetaling doet via een paymentprovider zal dat niet zo een vaart lopen, ik vraag me af of je grotere bedragen via hen op je rekening kunt laten storten.
Op zich kan dat ook bij hele lage bedragen, ik hoorde een keer een collega (buiten de bank) die 50 euro terug had gehad voor een tankbeurt en dat hij daar vragen over kreeg.quote:Op zondag 25 april 2021 10:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Jij werkt toch bij een bank?
Vanaf welke transacties bij Jan Modaal gaat er geld geblokkeerd worden dan?
Meer geld er insteken! Of hefboompjes doen!quote:Op zondag 25 april 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:
En met dit tempo kan ik nooit die airco betalen
Dan is er nog meer geld dat nutteloos loopt te zijn.quote:Op zondag 25 april 2021 11:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Meer geld er insteken! Of hefboompjes doen!
Dus de gemiddelde cryptoboer kan erop rekenen dat hij vragen krijgt/zijn rekening geblokkeerd wordt?quote:Op zondag 25 april 2021 11:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op zich kan dat ook bij hele lage bedragen, ik hoorde een keer een collega (buiten de bank) die 50 euro terug had gehad voor een tankbeurt en dat hij daar vragen over kreeg.
Maar ik denk dat als je minder dan 15K per jaar op je rekening laat storten dat je waarschijnlijk geen vragen krijgt.
Ik vermoed ook dat ze bij de bank wel een soort van "whitelist" hebben van tegenrekeningen die in orde zijn.
Dat het geld van een IBAN uit de UK komt zegt over het algemeen niet zo heel veel, het gaat met name om de "lineage" kortom is dat een IBAN die zelf ook aan goede KYC doet, dan zullen ze dat redelijk blind accepteren.
Bl3pquote:Op zondag 25 april 2021 12:49 schreef Isdatzo het volgende:
Oh nee. Vragen! Paniek!!!!
Als je verhaal gewoon klopt heb je niks om je zorgen over te maken. Ook niet bij ABN.
Een "afgeleide" CDD is tegenwoordig weinig meer waard bij toezichthouders gezien er al vele banken in diverse landen zijn beboet.quote:Op zondag 25 april 2021 11:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat het geld van een IBAN uit de UK komt zegt over het algemeen niet zo heel veel, het gaat met name om de "lineage" kortom is dat een IBAN die zelf ook aan goede KYC doet, dan zullen ze dat redelijk blind accepteren.
Ja, ik weet dat er mensen in dit topic zijn die inderdaad vragen van dee bank kregen.quote:Op zondag 25 april 2021 12:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dus de gemiddelde cryptoboer kan erop rekenen dat hij vragen krijgt/zijn rekening geblokkeerd wordt?
Het hangt er uiteraard vanaf hoe je het implementeerd, ik denk wel dat veel banken wat minder lui zijn op dit momentquote:Op zondag 25 april 2021 13:07 schreef Hineni het volgende:
[..]
Een "afgeleide" CDD is tegenwoordig weinig meer waard bij toezichthouders gezien er al vele banken in diverse landen zijn beboet.
Is het dan misschien beter om met een aparte rekening te handelen dan je dagelijkse betaalrekening? Bij mij duiken dan meteen doemscenario's op zoals die Fokker die zonder vragen weggezet werd als fraudeur na een marktplaats verkoop en ook nergens anders een rekening meer kon openen, problemen had met hypotheek betaling etc.. banken zijn erg overgevoelig tegenwoordig.quote:Op zondag 25 april 2021 13:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat er mensen in dit topic zijn die inderdaad vragen van dee bank kregen.
Ik denk dat dat niet heel veel uitmaakt, wat wel belangrijk is, is dat als je met grotere bedragen werkt je een goede boekhouding van je transacties bijhoud, banken hebben geen probleem met cryptocurrencies, maar wel als je niet goed kunt duidelijk maken hoe je je geld verdient hebtquote:Op zondag 25 april 2021 14:25 schreef falling_away het volgende:
[..]
Is het dan misschien beter om met een aparte rekening te handelen dan je dagelijkse betaalrekening? Bij mij duiken dan meteen doemscenario's op zoals die Fokker die zonder vragen weggezet werd als fraudeur na een marktplaats verkoop en ook nergens anders een rekening meer kon openen, problemen had met hypotheek betaling etc.. banken zijn erg overgevoelig tegenwoordig.
Van Coinbase weet ik niet precies. Ik heb dat nooit gebruikt, maar volgens henzelf geneneren ze een nieuw adres bij elke transactie: https://help.coinbase.com(...)is-my-wallet-addressquote:Op zondag 25 april 2021 01:25 schreef ThijsTH het volgende:
Vraagje: klopt het dat je elke keer een nieuw ontvang adres (voor BTC iig dan) krijgt op Coinbase? En dat ze toch nog allemaal in de toekomst ook nog geldig blijven?
Maar zit er ook een loop in dit systeem? Dat ie bijv 20 adressen met elkaar afwisselt constant? Of heb je gewoon letterlijk elke keer een nieuw adres (dit heeft mijn voorkeur) en gaat dit eeuwig zo door (dus na een aantal jaren kan je zomaar 10.000 gebruikte adressen hebben) ?
Bijhouden lijkt me dan wel het laatste issue wat je zult hebben, alles staat op de blockchainquote:Op zondag 25 april 2021 14:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet heel veel uitmaakt, wat wel belangrijk is, is dat als je met grotere bedragen werkt je een goede boekhouding van je transacties bijhoud, banken hebben geen probleem met cryptocurrencies, maar wel als je niet goed kunt duidelijk maken hoe je je geld verdient hebt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |