abonnement Unibet Coolblue
pi_199107138
quote:
Advies: registreer studieschuld bij BKR
Studieschulden moeten worden geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie, vindt de Autoriteit Financiële Markten. Dat moet voorkomen dat mensen een hypotheek krijgen die te hoog is.

De financiële toezichthouder doet de aanbeveling in zijn jaarlijkse wetgevingsbrief, waarin staat welke thema's volgens de AFM wettelijk moeten worden aangepast. Een van de genoemde knelpunten is deze keer de financiële weerbaarheid van huishoudens.

De AFM wijst erop dat huishoudens geregeld in problemen komen doordat ze hun hypotheek niet kunnen betalen. Volgens de AFM hebben veel mensen zulke hoge lasten omdat hypotheekverstrekkers niet op de hoogte zijn van hun studieschuld: uit onderzoek blijkt dat 15 procent van de starters die schuld niet opgeeft bij het aanvragen van een hypotheek.

BKR het meest logisch
Een oplossing kan zijn dat hypotheekverstrekkers automatisch inzage krijgen in de studieschulden van hun klanten en daarom moet er een register komen dat toegankelijk is voor die financiële instellingen, stelt de AFM. Het BKR ligt daarbij het meest voor de hand, "vanwege de aansluiting met de reeds bestaande schuldenregistratie".

Als het voorstel van de AFM wordt overgenomen, dan betekent dat een extra drempel voor starters op de woningmarkt. De regels voor het krijgen van een hypotheek zijn de afgelopen jaren al aangescherpt en de huizenprijzen kenden in het eerste kwartaal van dit jaar de grootste groei in twintig jaar.

Studenten
De landelijke studentenorganisatie ISO is tegen registratie van studieschulden bij het BKR.

"BKR-registratie brengt studenten nog verder van de koop van een starterswoning", zegt ISO-voorzitter Dahran Çoban. "Het leenstelsel en de situatie op de woningmarkt zijn op zichzelf al genoeg reden tot zorgen voor studenten."

Registratie van studieschulden bij het BKR is volgens het ISO in strijd met afspraken die bij invoering van het leenstelsel zijn gemaakt.
https://nos.nl/artikel/23(...)eschuld-bij-bkr.html

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen zonder rijke ouders huizen gaan kopen. Wie er nog genoeg verdient om een hypotheekje te krijgen met verzwijgen van zijn studieschuld moet snel terug in de mand geschopt worden.

Lekker met je 40.000 studieschuld van flexbaan naar flexbaan en uitgeknepen worden op de particuliere huurmarkt waar je dankzij je tijdelijke huurcontract ook iedere 2 jaar mag verkassen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199107147
De meeste jongeren met een fatsoenlijk salaris kunnen zonder BKR al geen huis kopen dus laten we ze nog iets harder naaien.
  donderdag 22 april 2021 @ 08:52:14 #3
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199107156
Gaan ze een potje Vaseline cadeau doen aan elke (oud) student? Mijn god zeg.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 08:53:46 #4
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199107167
'De dakloze generatie'
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199107201
Bijkomend effect is denk ik dat pretstudies gaan verdwijnen.

Wie gaat er nog vrijetijdskunde of communicatie studeren als je vervolgens met tienduizenden euro's schuld in een matig betaalde baan terechtkomt? Dan kun je beter houtbewerking op de lts doen, ga je op je 18e zonder schulden de arbeidsmarkt op en leg je een flinke spaarpot aan terwijl je nog thuis woont en koop je op je 30e een huis.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199107253
Alsof er in ieder topic hier bij het onderwerp studieschuld verzwijgen niet is geroepen dat de overheid de regels zomaar zou kunnen veranderen.

Hoewel enigzins oneerlijk (al kun je dat afvragen, een kredietregistratie die alle schulden registreert op één na is in den beginne natuurlijk al vreemd) is het allerminst verrassend.

Neemt niet weg dat het achterliggende probleem (huizenmarkt, kosten studie) gigantisch groot is.
pi_199107335
Dit werpt inderdaad een extra drempel op voor mensen met een studieschuld om een huis te kunnen kopen. Daarnaast zullen jongeren wellicht minder snel in zich zelf gaan investeren als zij weten dat zij door een studieschuld straks minder goed op de koopmarkt terecht kunnen.

Wellicht moeten we er naar toe om onderwijs (zo goed als) gratis te maken in de toekomst en dan wel voor jongeren als volwassenen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 22 april 2021 @ 09:11:24 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199107337
De anus van mijn generatie is al helemaal uitgerekt, dit is niet nodig.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 22 april 2021 @ 09:13:06 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199107355
De anus van mijn generatie is al helemaal uitgerekt, dit is niet nodig.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:11 schreef rutger05 het volgende:
Dit werpt inderdaad een extra drempel op voor mensen met een studieschuld om een huis te kunnen kopen. Daarnaast zullen jongeren wellicht minder snel in zich zelf gaan investeren als zij weten dat zij door een studieschuld straks minder goed op de koopmarkt terecht kunnen.

Wellicht moeten we er naar toe om onderwijs (zo goed als) gratis te maken in de toekomst en dan wel voor jongeren als volwassenen.
Egoïstisch hra volk heeft gewoon weer op de neoliberale kneuzen kermis gestemd dus dat zie ik niet gebeuren.

Kenniseconomie mijn ass.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 22 april 2021 @ 09:18:55 #10
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199107418
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:11 schreef Straatcommando. het volgende:
De anus van mijn generatie is al helemaal uitgerekt, dit is niet nodig.
Filipijnse hoeren worden minder hard genaait dan deze generatie studenten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 april 2021 @ 09:20:02 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199107434
Een abonnement met telefoon word tegenwoordig al geregistreerd bij het BKR. Dan is dit een logisch vervolg.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199107439
quote:
14s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:51 schreef Fugue het volgende:
De meeste jongeren met een fatsoenlijk salaris kunnen zonder BKR al geen huis kopen dus laten we ze nog iets harder naaien.
Dit, en daardoor

quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:11 schreef Straatcommando. het volgende:
De anus van mijn generatie is al helemaal uitgerekt, dit is niet nodig.
Dit.

De jeugd heeft de toekomst.. ja ja.
Maar als die generatie niet gestudeerd heeft, krijgen ze banen met te weinig inkomen om een fatsoenlijke hypotheek voor elkaar te krijgen.
Als ze wel gestudeerd hebben krijgen ze zoveel nadelen onder de smoes van 'je hebt een hoger inkomen want je hebt gestudeerd en daardoor waarschijnlijk een fatsoenlijke baan' dat ze ook geen hypotheek kunnen krijgen.

Hoe dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199107455
Wat een nobele jongens die AFM. Ken een aantal mensen die een forse schuld niet gemeld hebben bij de hypotheekverstrekker, benieuwd of dit met terugwerkende kracht nog voor ellende gaat zorgen.
pi_199107461
Allemaal een tiny house dan maar, geen gezin stichten dus alleen maar bejaarden straks. Top!
pi_199107464
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:13 schreef Straatcommando. het volgende:
De anus van mijn generatie is al helemaal uitgerekt, dit is niet nodig.
[..]

Egoïstisch hra volk heeft gewoon weer op de neoliberale kneuzen kermis gestemd dus dat zie ik niet gebeuren.

Kenniseconomie mijn ass.
Die kenniseconomie is al lang weer afgebroken door Mark & consorten
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 april 2021 @ 09:23:20 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199107482
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit, en daardoor
[..]

Dit.

De jeugd heeft de toekomst.. ja ja.
Maar als die generatie niet gestudeerd heeft, krijgen ze banen met te weinig inkomen om een fatsoenlijke hypotheek voor elkaar te krijgen.
Als ze wel gestudeerd hebben krijgen ze zoveel nadelen onder de smoes van 'je hebt een hoger inkomen want je hebt gestudeerd en daardoor waarschijnlijk een fatsoenlijke baan' dat ze ook geen hypotheek kunnen krijgen.

Hoe dan?
Dit is onzin. Ik heb geen diploma's en toch een huis gekocht. :W
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Sport donderdag 22 april 2021 @ 09:24:41 #17
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199107498
Gelukkig heb ik geen schuld, maar wel echt heel smerig naar mensen die er wel een hebben om de voorwaarden toch maar te veranderen. Voor mij zou het relatief gunstig zijn want minder concurrentie op de markt, maar het is echt een hele dikke fuck you.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199107503
Om ze te beschermen tegen het aangaan van hypotheken die ze niet kunnen betalen _O-
Alsof ze de particuliere huurprijzen dan wel zouden kunnen betalen :')
pi_199107512
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:25 schreef Lokasenna het volgende:
Om ze te beschermen tegen het aangaan van hypotheken die ze niet kunnen betalen _O-
Alsof ze de particuliere huurprijzen dan wel zouden kunnen betalen :')
Van huur hou je doorgaans geen restschuld over :P
pi_199107522
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Van huur hou je doorgaans geen restschuld over :P
Met de huidige huurprijzen werk je jezelf sneller in de schulden dan met een hypotheek die vaak honderden euro's lager ligt
pi_199107524
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Van huur hou je doorgaans geen restschuld over :P
Ja oke, maar dat geven ze hier niet als reden:
quote:
De AFM wijst erop dat huishoudens geregeld in problemen komen doordat ze hun hypotheek niet kunnen betalen. Volgens de AFM hebben veel mensen zulke hoge lasten omdat hypotheekverstrekkers niet op de hoogte zijn van hun studieschuld: uit onderzoek blijkt dat 15 procent van de starters die schuld niet opgeeft bij het aanvragen van een hypotheek.
pi_199107546
Overigens ben ik tegen het leenstelsel. Vind het een slecht idee om jongeren aan de start van hun volwassen leven direct met een schuld op te zadelen.
pi_199107554
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Van huur hou je doorgaans geen restschuld over :P
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:26 schreef Fugue het volgende:

[..]

Met de huidige huurprijzen werk je jezelf sneller in de schulden dan met een hypotheek die vaak honderden euro's lager ligt
Het gaat ook helemaal niet om of jij als koper in de problemen komt of wel of geen restschuld hebt. Hun vrinden bij de banken moeten maximale zekerheid hebben op hun uitstaande leningen. Ze zouden eens wat af moeten schrijven...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199107568
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:18 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Filipijnse hoeren worden minder hard genaait dan deze generatie studenten.
En bovendien krijgen die ervoor betaald.
pi_199107584
Goed idee, studeren moet alleen voor de rijke zijn.
pi_199107626
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:21 schreef GS-Raw het volgende:
Allemaal een tiny house dan maar, geen gezin stichten dus alleen maar bejaarden straks. Top!
In Nederland kosten die Tiny Houses ook al rond de 50.000 Euro. En dan moet je nog een lapje grond vinden waar je zo'n ding neer mag zetten, en waar je ook permanent mag wonen. Bestemmingsplan en zo. Binnenkort komen er weer een 30 kaveltjes vrij die te huur zijn voor 200 Euro per maand. 30! Ja, dat zet zoden aan de dijk.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 22 april 2021 @ 09:37:06 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199107631
Ik ken een jonge gozer die nu dik 800 euro kaal aftikt voor een voormalig woningcorporatie woning. Zijn buren betalen nog geen 600.

De rest verdwijnt in de zakken van de aandeelhouders van de investeringsmaatschappij/pensioen van huisjesmelkers.

Nederland :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_199107637
quote:
8s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Gaan ze een potje Vaseline cadeau doen aan elke (oud) student? Mijn god zeg.
Je wist al dat dit zou komen toen ze beloofden dit niet te doen met de invoering van het leenstelsel.

Dat is zo'n naaistreek richting jongeren geweest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Sport donderdag 22 april 2021 @ 09:38:44 #29
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199107640
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ken een jonge gozer die nu dik 800 euro kaal aftikt voor een voormalig woningcorporatie woning. Zijn buren betalen nog geen 600.

De rest verdwijnt in de zakken van de aandeelhouders van de investeringsmaatschappij/pensioen van huisjesmelkers.

Nederland :')
Ze moeten eerst die particuliere huurmarkt eens aan banden leggen ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 22 april 2021 @ 09:40:20 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199107648
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ze moeten eerst die particuliere huurmarkt eens aan banden leggen ja.
Tja, gezien de verkiezingsuitslag zie ik dat voorlopig niet gebeuren.

Ik snap het echt niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_199107654
quote:
14s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:51 schreef Fugue het volgende:
De meeste jongeren met een fatsoenlijk salaris kunnen zonder BKR al geen huis kopen dus laten we ze nog iets harder naaien.
Allerlei verruimingen in de leencapaciteit heeft ook niks uitgehaald omdat de prijzen er alleen door stijgen, dan zou dit ook niks moeten uitmaken.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 09:41:57 #32
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199107660
Wanneer je voor 1300 euro mag huren maar niet voor 700 euro per maand een hypotheek mag afsluiten :')
pi_199107662
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ken een jonge gozer die nu dik 800 euro kaal aftikt voor een voormalig woningcorporatie woning. Zijn buren betalen nog geen 600.

De rest verdwijnt in de zakken van de aandeelhouders van de investeringsmaatschappij/pensioen van huisjesmelkers.

Nederland :')
Een huurhuis voor 800 euro, zou ik voor tekenen

:')
pi_199107678
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gelukkig heb ik geen schuld, maar wel echt heel smerig naar mensen die er wel een hebben om de voorwaarden toch maar te veranderen. Voor mij zou het relatief gunstig zijn want minder concurrentie op de markt, maar het is echt een hele dikke fuck you.
Je hoort het al te melden, alleen sommigen verzwijgen het
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 22 april 2021 @ 09:43:46 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199107683
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ze moeten eerst die particuliere huurmarkt eens aan banden leggen ja.
Tja, gezien de verkiezingsuitslag zie ik dat voorlopig niet gebeuren.

Ik snap het echt niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:42 schreef Fugue het volgende:

[..]

Een huurhuis voor 800 euro, zou ik voor tekenen

:')
Dan woon je wel in fuckington in the middle of nowhere.

Wat vooral prikt is dat er een parasitaire laag tussen zit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_199107706
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Tja, gezien de verkiezingsuitslag zie ik dat voorlopig niet gebeuren.

Ik snap het echt niet.
[..]

Dan woon je wel in fuckington in the middle of nowhere.

Wat vooral prikt is dat er een parasitaire laag tussen zit.
Ja, helemaal eens. Ik word afgestraft omdat ik wel heb gestudeerd en boven modaal verdien.
pi_199107712
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ze moeten eerst die particuliere huurmarkt eens aan banden leggen ja.
Ik weet niet of dat nu de oplossing is.

Er moet gewoon flink bijgebouwd worden.
Woning schaarste is het grootste probleem, dat drijft de prijzen op.

Overigens verhuur ik ook een woning aan m'n moeder maar die betaalt minder bij mij dan bij een woningbouwvereniging :P
pi_199107716
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:41 schreef Momo het volgende:
Wanneer je voor 1300 euro mag huren maar niet voor 700 euro per maand een hypotheek mag afsluiten :')
1300 x 4 is toch een aardig maandsalaris.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 09:47:44 #39
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199107725
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat nu de oplossing is.

Er moet gewoon flink bijgebouwd worden.
Woning schaarste is het grootste probleem, dat drijft de prijzen op.

Overigens verhuur ik ook een woning aan m'n moeder maar die betaalt minder bij mij dan bij een woningbouwvereniging :P
Nouja bij mij kwam er elk jaar 70 euro per maand bij aan huur op vrije sector markt. Gelukkig zijn er wel iets van regels nu.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 09:49:05 #40
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199107736
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

1300 x 4 is toch een aardig maandsalaris.
Maar niet genoeg om iets fatsoenlijks te kopen met een hoge studieschuld
pi_199107738
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:45 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja, helemaal eens. Ik word afgestraft omdat ik wel heb gestudeerd en boven modaal verdien.
Vooral omdat je alleen bent. Alles is ingericht op stelletjes.
pi_199107746
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:49 schreef Momo het volgende:

[..]

Maar niet genoeg om iets fatsoenlijks te kopen met een hoge studieschuld
Voordat je 5200 per maand binnenharkt heb je al het grootste deel afgelost.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 09:50:49 #43
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199107748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Voordat je 5200 per maand binnenharkt heb je al het grootste deel afgelost.
Haha nee
pi_199107766
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:50 schreef Momo het volgende:

[..]

Haha nee
Haha ja
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 09:53:42 #45
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199107783
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Haha ja
Toch fijn dat je beter weet wat mijn situatie is dan ikzelf.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 22 april 2021 @ 09:55:23 #46
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199107796
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:45 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja, helemaal eens. Ik word afgestraft omdat ik wel heb gestudeerd en boven modaal verdien.
En dan heb jij nog "geluk" dat je een goed betaalde baan hebt gevonden want studeren staat niet meer garant voor een goede job.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 22 april 2021 @ 09:58:29 #47
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_199107817
Oh ja VVD-daddy's, sper m'n anus nog meer open! Precies wat m'n generatie nodig heeft, een nog stevigere naaibeurt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 april 2021 @ 09:58:38 #48
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199107818
Gaat er ook weer gejankt worden dat je eerst moet sparen voordat je een huis kan kopen omdat de kostenkoper niet meer mee gefinancierd kunnen worden?
Dat dat oneerlijk is?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199107824
quote:
14s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:51 schreef Fugue het volgende:
De meeste jongeren met een fatsoenlijk salaris kunnen zonder BKR al geen huis kopen dus laten we ze nog iets harder naaien.
Officiële reactie VVD: _O-
  Redactie Sport donderdag 22 april 2021 @ 10:00:11 #50
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199107832
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En dan heb jij nog "geluk" dat je een goed betaalde baan hebt gevonden want studeren staat niet meer garant voor een goede job.
Ik ken niemand van mijn studie die een waardeloze baan heeft anders.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199107834
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
Gaat er ook weer gejankt worden dat je eerst moet sparen voordat je een huis kan kopen omdat de kostenkoper niet meer mee gefinancierd kunnen worden?
Dat dat oneerlijk is?
Ja en het is ook wachten op de Funda linkjes naar een of ander krot zonder cv ergens in schubberkutteveen.
pi_199107866
Stop maar met klagen, het kabinet neemt het advies niet over :W

https://nos.nl/artikel/23(...)et-wil-het-niet.html
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_199107871
RTL; “ Demissionair minister van onderwijs Ingrid van Engelshoven twitterde vanochtend: "Ik herhaal het nog maar een keer: het kabinet vindt het belangrijk dat lenen voor elke student toegankelijk blijft, zodat iedereen kan blijven studeren. Een BKR-registratie van de studieschuld kan een afschrikwekkende werking hebben, gaan we dus niet doen."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 22 april 2021 @ 10:04:43 #54
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199107873
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik ken niemand van mijn studie die een waardeloze baan heeft anders.
Ligt natuurlijk heel erg aan de richting die je op bent gegaan.

Pretstudies daargelaten natuurlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Sport donderdag 22 april 2021 @ 10:06:49 #55
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199107891
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk heel erg aan de richting die je op bent gegaan.

Pretstudies daargelaten natuurlijk
Ik heb Econometrie gedaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199108013
Dat hele leenstelsel is al fucked up. Meteen met dikke vette achterstand aan het leven beginnen. Het argument "dan gaan mensen tenminste ook geen pretstudies meer doen" is slechts heel gedeeltelijk geldig. Een gezonde maatschappij heeft ook bijvoorbeeld filosofen nodig of historici. Dat zijn echt geen pretstudies maar de kans dat je daarna een schuld van tienduizenden kan terugbetalen is niet zo heel hoog. Fuck off met dat achterlijke idee dat je alleen waardevol bent als je veel centjes verdient, daar gaan we als maatschappij echt kapot aan.
  donderdag 22 april 2021 @ 10:19:04 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199108035
Ja joh, laten we het voor starters nog lastiger maken een huis te kopen.
Laffe huichelaar
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 22 april 2021 @ 10:21:50 #58
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199108068
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik heb Econometrie gedaan.
Ja dan snap ik het wel _O- genoeg bèta studies die geen pretstudies zijn maar waar wel enorme verdringing is
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Leukste jonkie 2022 donderdag 22 april 2021 @ 10:22:30 #59
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199108082
Ik heb de verkiezingsuitslag gezien vorige maand en Nederland wil dit blijkbaar *O*
Je maintiendrai -XOXO-
pi_199108102
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:22 schreef datismijnmening het volgende:
Ik heb de verkiezingsuitslag gezien vorige maand en Nederland wil dit blijkbaar *O*
kabinet is tegen
  Leukste jonkie 2022 donderdag 22 april 2021 @ 10:27:28 #61
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199108138
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:24 schreef Adames het volgende:

[..]

kabinet is tegen
Dat hele leenstelsel is een VVD plan geweest en D66 heeft er mee ingestemd.

Daarbij is de VVD onder leiding van Rutte al tien jaar bezig net afbraakbeleid op de woningmarkt
Je maintiendrai -XOXO-
pi_199108262
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Van huur hou je doorgaans geen restschuld over :P
Mijn ouders hebben een kast van een huis en betalen maar twee derde aan hypotheek van wat ik aan huur betaal voor een jaren 60 flatje in de rand van Zwolle.
pi_199108277
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:17 schreef Farenji het volgende:
Dat hele leenstelsel is al fucked up. Meteen met dikke vette achterstand aan het leven beginnen. Het argument "dan gaan mensen tenminste ook geen pretstudies meer doen" is slechts heel gedeeltelijk geldig. Een gezonde maatschappij heeft ook bijvoorbeeld filosofen nodig of historici. Dat zijn echt geen pretstudies maar de kans dat je daarna een schuld van tienduizenden kan terugbetalen is niet zo heel hoog. Fuck off met dat achterlijke idee dat je alleen waardevol bent als je veel centjes verdient, daar gaan we als maatschappij echt kapot aan.
Rutte heeft 10 jaar lang over zijn geschiedenis studie gedaan. Dat is volgens mij het beste argument om geschiedenis en langstuderen af te schaffen.
pi_199108284
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:24 schreef Adames het volgende:

[..]

kabinet is tegen
Uiteraard.

Het achterliggende probleem is dat bij de eerstvolgende crisis deze generatie met studieschuld op inkomen achteruit gaan en straks, mede dankzij de studieschuld hun hypotheek niet meer kan betalen. Kunnen commerciele partijen per opbod het huis overnemen, en zitten zij met een restschuld.

Banken blij en beleggers blij: VVD tevreden.

Dat leenstelsel moet gewoon geschrapt worden.
pi_199108287
Ja .. Of we stappen af van het idee dat woningen beleggingsobjecten zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199108298
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:27 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat hele leenstelsel is een VVD plan geweest en D66 heeft er mee ingestemd.

Daarbij is de VVD onder leiding van Rutte al tien jaar bezig net afbraakbeleid op de woningmarkt
Nog erger.

Plan van de PvdA. Steun van coalitiepartner VVD en oppositiepartijen D66 en GL.

Waarom er ook maar één student op D66 of GL stemt is me een compleet raadsel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199108841
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik ken niemand van mijn studie die een waardeloze baan heeft anders.
Vraag ook eens rond bij culturele antropologie of hbo communicatie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199108887
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Toch fijn dat je beter weet wat mijn situatie is dan ikzelf.
Oh gaat dit topic alleen om jouw situatie.. dat was mij niet bekend. Mijn reactie gaat in algemene situaties ..
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 11:30:05 #69
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199108910
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Oh gaat dit topic alleen om jouw situatie.. dat was mij niet bekend. Mijn reactie gaat in algemene situaties ..
Ik vrees dat je ook niet een goed beeld hebt van algemene situatie betreffende hoge studieschuld en een woning zoeken in deze tijd.
pi_199108960
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:30 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik vrees dat je ook niet een goed beeld hebt van algemene situatie betreffende hoge studieschuld en een woning zoeken in deze tijd.
Daar ging mijn reactie ook niet over
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199109039
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:00 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja en het is ook wachten op de Funda linkjes naar een of ander krot zonder cv ergens in schubberkutteveen.
Ik heb het stokpaardje dat alle jongeren onrealistisch zijn en een villa van 200 euro per maand willen, ook nog niet voorbij zien wandelen. Bij dezen.
pi_199109048
quote:
9s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik heb het stokpaardje dat alle jongeren onrealistisch zijn en een villa van 200 euro per maand willen, ook nog niet voorbij zien wandelen. Bij dezen.
Vergeet de dikke vakanties en iPhones niet waar al die millennials mee lopen
pi_199109050
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:27 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat hele leenstelsel is een VVD plan geweest en D66 heeft er mee ingestemd.

Daarbij is de VVD onder leiding van Rutte al tien jaar bezig net afbraakbeleid op de woningmarkt
Leenstelsel is belachelijk. Woningmarkt weet ik niet of je het aan de VVD kan toeschrijven. Wel zo makkelijk natuurlijk, maar de huizenprijzen stijgen gigantisch in heel de EU. In Nederland valt het zelfs nog wel mee.

En het gaat hier om centrale registratie van je studieschuld, in plaats van dat je het hoort aan te geven maar dat je het wel kunt verzwijgen. Dat is op zich geen slecht idee. Het is ook een belachelijk systeem nu.
pi_199109054
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:40 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Uiteraard.

Het achterliggende probleem is dat bij de eerstvolgende crisis deze generatie met studieschuld op inkomen achteruit gaan en straks, mede dankzij de studieschuld hun hypotheek niet meer kan betalen. Kunnen commerciele partijen per opbod het huis overnemen, en zitten zij met een restschuld.

Banken blij en beleggers blij: VVD tevreden.

Dat leenstelsel moet gewoon geschrapt worden.
Een groot complot
pi_199109060
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Nog erger.

Plan van de PvdA. Steun van coalitiepartner VVD en oppositiepartijen D66 en GL.

Waarom er ook maar één student op D66 of GL stemt is me een compleet raadsel.
Het was een briljant idee, daardoor kon er meer geld naar het onderwijs. ;(
  Redactie Sport donderdag 22 april 2021 @ 11:47:55 #76
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199109079
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Vraag ook eens rond bij culturele antropologie of hbo communicatie.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Vraag ook eens rond bij culturele antropologie of hbo communicatie.
Hadden zij maar een betere studie moeten kiezen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199109113
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:04 schreef GS-Raw het volgende:
RTL; “ Demissionair minister van onderwijs Ingrid van Engelshoven twitterde vanochtend: "Ik herhaal het nog maar een keer: het kabinet vindt het belangrijk dat lenen voor elke student toegankelijk blijft, zodat iedereen kan blijven studeren. Een BKR-registratie van de studieschuld kan een afschrikwekkende werking hebben, gaan we dus niet doen."
Wat ik bizar vind is dat de minister in feite zegt dat je moet frauderen bij hypotheekaanvragen, en dat een BKR-registratie van een schuld daarom niet handig is.

Zorg er dan wettelijk voor dat de studieschuld simpelweg niet meer meetelt.
  donderdag 22 april 2021 @ 12:56:05 #78
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_199109716
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:23 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dit is onzin. Ik heb geen diploma's en toch een huis gekocht. :W
Idem. En ik heb m’n studieschuld wel gewoon gemeld.
pi_199109727
quote:
16s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]


[..]

Hadden zij maar een betere studie moeten kiezen.
Ja, ben ik het mee eens maar feit is wel dat er wel mensen zijn die zich dat onvoldoende hebben gerealiseerd en daar nu mee zitten. Ook vanuit opleidingen wordt er niet altijd eerlijk gecommuniceerd over het carrièreperspectief. Blijft het nog steeds de verantwoordelijkheid van die mensen zelf natuurlijk maar het is ook een maatschappelijk probleem.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199110000
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:44 schreef Adames het volgende:

[..]

Leenstelsel is belachelijk. Woningmarkt weet ik niet of je het aan de VVD kan toeschrijven. Wel zo makkelijk natuurlijk, maar de huizenprijzen stijgen gigantisch in heel de EU. In Nederland valt het zelfs nog wel mee.

En het gaat hier om centrale registratie van je studieschuld, in plaats van dat je het hoort aan te geven maar dat je het wel kunt verzwijgen. Dat is op zich geen slecht idee. Het is ook een belachelijk systeem nu.
De conclusie die je daaruit zou kunnen trekken zou natuurlijk ook kunnen zijn dat het in de hele EU een probleem is, niet dat het in Nederland allemaal niet zo erg is..
  donderdag 22 april 2021 @ 13:36:37 #81
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199110026
Ik lees hier dat het misschien een stimulans is om nuttige opleidingen te doen maar zelfs met een meer dan prima salaris kun je een huis kopen vergeten als 20k+ studieschuld op de hoogte van de hypotheek drukt. Terwijl het met datzelfde salaris natuurlijk wel prima af te lossen is met de zeer coulante betalingstermijnen van DUO.
pi_199110042
Wat al achterlijk is is dat ze de oorspronkeljike studiescheld meetellen, terwijl je tegen de tijd dat je een huis kunt kopen misschien al de helft hebt afgelost.
pi_199110077
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:38 schreef Fugue het volgende:
Wat al achterlijk is is dat ze de oorspronkeljike studiescheld meetellen, terwijl je tegen de tijd dat je een huis kunt kopen misschien al de helft hebt afgelost.
95% Hier. Alsnog geen fatsoenlijke hypotheek kunnen krijgen.
pi_199110092
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

95% Hier. Alsnog geen fatsoenlijke hypotheek kunnen krijgen.
Lol ja, waarom dan sneller aflossen. Als je lang genoeg wacht wordt de rest kwijtgescholden. :')
pi_199110103
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:45 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja, helemaal eens. Ik word afgestraft omdat ik wel heb gestudeerd en boven modaal verdien.
Het is allemaal ik ik ik, als je zelf in de vastgoed zit en huizen verhuurd is dit toch allemaal dikke prima.
De groeten. Het beste

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2021 13:47:22 ]
pi_199110108
quote:
4s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:46 schreef Leonos het volgende:

[..]

Het is allemaal ik ik ik, als je zelf in de vastgoed zit en huizen verhuurd is dit toch allemaal dikke prima.
De groeten.
Hee prins pandjesbaas wat doet u op FOK!
  donderdag 22 april 2021 @ 13:47:03 #87
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199110112
Tja, "De Nederlander", jongeren voorop zijn erg voor rechts beleid. Alles in de wereld is de schuld van links tenslotte, dus alles wat rechts is, is goed. Nou dit is dus de uitkomst van decennia aan rechts beleid. Veel plezier ermee.

En ja, de discussie over vakbonden is precies hetzelfde. Klagen over flexbaantjes of slechte arbeidsomstandigheden en jezelf niet organiseren (in welke vorm dan ook) is gewoon de overtreffende trap van stom.
pi_199110129
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:44 schreef Fugue het volgende:

[..]

Lol ja, waarom dan sneller aflossen. Als je lang genoeg wacht wordt de rest kwijtgescholden. :')
Echt bizar ja. Gewoon ‘maar’ ¤3000,- studieschuld over hebben, maar geen fatsoenlijke hypotheek kunnen krijgen omdat er wordt gerekend met ¤60.000,-.

Ik begin langzamerhand een hekel te krijgen aan mijn eigen land.
pi_199110147
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:48 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Echt bizar ja. Gewoon ‘maar’ ¤3000,- studieschuld over hebben, maar geen fatsoenlijke hypotheek kunnen krijgen omdat er wordt gerekend met ¤60.000,-.

Ik begin langzamerhand een hekel te krijgen aan mijn eigen land.
Als je al 57k hebt afgelost, kun je die laatste 3k dan ook niet zsm aflossen? (puur uit nieuwsgierigheid)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_199110149
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja, "De Nederlander", jongeren voorop zijn erg voor rechts beleid. Alles in de wereld is de schuld van links tenslotte, dus alles wat rechts is, is goed. Nou dit is dus de uitkomst van decennia aan rechts beleid. Veel plezier ermee.

En ja, de discussie over vakbonden is precies hetzelfde. Klagen over flexbaantjes of slechte arbeidsomstandigheden en jezelf niet organiseren (in welke vorm dan ook) is gewoon de overtreffende trap van stom.
'Grappig, alle jongeren in mijn omgeving zijn dat rechtse gelul en gegraai meer dat zat.

En als dat rechtse beleid er al decennia zit zal het met die jongeren wel meevallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2021 13:51:09 ]
  donderdag 22 april 2021 @ 13:50:57 #91
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199110157
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:50 schreef Fugue het volgende:

[..]

'Grappig, alle jongeren in mijn omgeving zijn dat rechtse gelul en gegraai meer dat zat.
Mooi, organiseer jezelf en geef jou en je generatie een toekomst!
pi_199110160
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:50 schreef Fugue het volgende:

[..]

'Grappig, alle jongeren in mijn omgeving zijn dat rechtse gelul en gegraai meer dat zat.

En als dat rechtse beleid er al decennia zit zal het met die jongeren wel meevallen.
Jou discord groepje staat niet centraal in deze maatschappij
pi_199110168
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:50 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Mooi, organiseer jezelf en geef jou en je generatie een toekomst!
Hoe zie je dat precies voor je met een VVD die zijn plannen toch wel doorvoert? Net alsof er geen massaal protest is geweest tegen het leenstelsel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2021 13:52:22 ]
pi_199110173
quote:
4s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:51 schreef Leonos het volgende:

[..]

Jou discord groepje staat niet centraal in deze maatschappij
*Jouw.
pi_199110176
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:52 schreef Fugue het volgende:

[..]

*Jouw.
Goede comback
pi_199110183
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:38 schreef Fugue het volgende:
Wat al achterlijk is is dat ze de oorspronkeljike studiescheld meetellen, terwijl je tegen de tijd dat je een huis kunt kopen misschien al de helft hebt afgelost.
Dit ja.

Geef mensen met een studieschuld tijdens de gehele terugbetaalperiode 1x de mogelijkheid om de maandlasten te herijken op basis van de op dat moment openstaande schuld. Dan kan men dat doen net voordat er een huis gekocht gaat worden, berekent DUO nieuwe maandlasten, en zal de bank bij een hypotheekaanvraag naar die maandlasten kijken.

Waardoor het ook nog eens zeer lonend werkt om versneld af te lossen. Wat de schatkist vast ook leuk vindt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199110190
Betaal gewoon eerst terug wat je geleend hebt voordat je andere leningen aangaat, zo moeilijk is het niet ;(
pi_199110204
quote:
4s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:53 schreef Leonos het volgende:
Betaal gewoon eerst terug wat je geleend hebt voordat je andere leningen aangaat, zo moeilijk is het niet ;(
Het is duidelijk dat je zelf geen studie hebt gevolgd maar je hoeft er niet zo mee te koop te lopen.
pi_199110212
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:50 schreef Fugue het volgende:

[..]

'Grappig, alle jongeren in mijn omgeving zijn dat rechtse gelul en gegraai meer dat zat.

En als dat rechtse beleid er al decennia zit zal het met die jongeren wel meevallen.
Totdat ze een huis hebben en die HRA toch wel fijn is. Totdat ze teveel verdienen voor zorg-, huur- en whatever-toeslag, en daar opeens het neo-liberalisme lonkt. Wat dan een stukje beter voor de eigen portemonnee wordt dan dat sociale zekerheid verhaal.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199110216
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:54 schreef Fugue het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat je zelf geen studie hebt gevolgd maar je hoeft er niet zo mee te koop te lopen.
:D
  donderdag 22 april 2021 @ 13:57:01 #101
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199110224
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:52 schreef Fugue het volgende:

[..]

Hoe zie je dat precies voor je met een VVD die zijn plannen toch wel doorvoert? Net alsof er geen massaal protest is geweest tegen het leenstelsel.
Helaas, ook bij jeugdigen 18-34 heeft de VVD een meerderheid bepaald. Met D66 en GL als mooie 2de en 3de, maar wel samen maar iets groter dan de VVD op zichzelf. En PVV dan weer op plaats 4. Dus ja, onder jeugdigen is er wel degelijk een enorme stroming die het huidige beleid prima lijkt te vinden.
pi_199110251
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Helaas, ook bij jeugdigen 18-34 heeft de VVD een meerderheid bepaald. Met D66 en GL als mooie 2de en 3de, maar wel samen maar iets groter dan de VVD op zichzelf. En PVV dan weer op plaats 4. Dus ja, onder jeugdigen is er wel degelijk een enorme stroming die het huidige beleid prima lijkt te vinden.
Dit vind ik ook echt bizar. De VVD deed en doet helemaal niks voor jongeren.
  donderdag 22 april 2021 @ 14:09:55 #103
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_199110379
Zeer goede zaak. Nergens voor nodig om een huis te bezitten.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 14:10:31 #104
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199110386
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:52 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit ja.

Geef mensen met een studieschuld tijdens de gehele terugbetaalperiode 1x de mogelijkheid om de maandlasten te herijken op basis van de op dat moment openstaande schuld. Dan kan men dat doen net voordat er een huis gekocht gaat worden, berekent DUO nieuwe maandlasten, en zal de bank bij een hypotheekaanvraag naar die maandlasten kijken.

Waardoor het ook nog eens zeer lonend werkt om versneld af te lossen. Wat de schatkist vast ook leuk vindt.
Je maandlasten van je studieschuld wordt altijd herberekend per jaar, daar nemen ze je inkomen en nog openstaande schuld mee.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_199110438
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:09 schreef damsco het volgende:
Zeer goede zaak. Nergens voor nodig om een huis te bezitten.
Dat zou inderdaad ook niet nodig moeten zijn, maar aangezien er een nogal fikse financiële kloof zit tussen kopen of huren is het dat in de praktijk toch wel.
pi_199110453
quote:
9s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De conclusie die je daaruit zou kunnen trekken zou natuurlijk ook kunnen zijn dat het in de hele EU een probleem is, niet dat het in Nederland allemaal niet zo erg is..
Het is natuurlijk een probleem in de hele EU dat er niet adequaat op gereageerd is en dat zou wel moeten, maar het is simpelweg niet alleen nationaal beleid.
pi_199110470
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:50 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Als je al 57k hebt afgelost, kun je die laatste 3k dan ook niet zsm aflossen? (puur uit nieuwsgierigheid)
Afgezien daarvan kun je tegenwoordig ook gewoon met de restschuld laten rekenen in plaats van de oorspronkelijke schuld hoor.
Verder is het verzwijgen van een studieschuld al problematisch als je b.v. gebruik maakt van NHG, al is het nog best een opgave om een huis te vinden dat onder de NHG grens valt tegenwoordig. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199110491
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:38 schreef Fugue het volgende:
Wat al achterlijk is is dat ze de oorspronkeljike studiescheld meetellen, terwijl je tegen de tijd dat je een huis kunt kopen misschien al de helft hebt afgelost.
Omdat het om maandlasten gaat. Als jij elke maand 150 euro aan de DUO moet overmaken, dan is dat dus niet vrij voor een financieel stabiele hypotheeklast.
Als je al de helft hebt afgelost, moet je nog steeds 150 euro aan DUO betalen.

Extra aflossing telt wel mee, je maandlasten bij DUO gaan daardoor namelijk omlaag.
pi_199110575
Eigen schuld als je bij de aankoop je studieschulden niet opgeeft en vervolgens financieel in de problemen komt.
Een paar jaar voedselbank gun ik deze mensen wel.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_199110600
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:50 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Als je al 57k hebt afgelost, kun je die laatste 3k dan ook niet zsm aflossen? (puur uit nieuwsgierigheid)
In deze markt niet meer interessant, maar had gekund ja.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 14:35:00 #111
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199110655
quote:
Koopwoningen zijn ruim 59% duurder ten opzichte van het dieptepunt van de woningmarkt in juni 2013.
bron

Misschien was toen kopen met studieschuld nog een optie, maar dat ene huis toen van 200.000 kost inmiddels 320.000....
  donderdag 22 april 2021 @ 14:38:22 #112
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199110700
Terecht aanpakken die jonge lui hadden ze maar rijke ouders moeten hebben

Groetjes Mark.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_199110764
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:19 schreef Adames het volgende:

[..]

Omdat het om maandlasten gaat. Als jij elke maand 150 euro aan de DUO moet overmaken, dan is dat dus niet vrij voor een financieel stabiele hypotheeklast.
Als je al de helft hebt afgelost, moet je nog steeds 150 euro aan DUO betalen.

Extra aflossing telt wel mee, je maandlasten bij DUO gaan daardoor namelijk omlaag.
Dit laatste is niet per definitie waar.

Ik heb in een vrij korte tijd bijna ¤20.000,- extra afgelost, maar toen ik het even nodig had mocht het oorspronkelijke maandbedrag niet naar beneden.

Die maandlasten kunnen dus zeker niet altijd omlaag.
pi_199110809
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:38 schreef Nicksanders het volgende:
Terecht aanpakken die jonge lui hadden ze maar rijke ouders moeten hebben

Groetjes Mark.
GEWOON JE BEK HOUDEN MARK
pi_199110830
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:00 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dit vind ik ook echt bizar. De VVD deed en doet helemaal niks voor jongeren.
jA mAaR LiNkS zEt dE gReNzEn WaGenWiJD oPeN vOoR vLuChTeLiNgEn
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 22 april 2021 @ 14:54:40 #116
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199110857
quote:
8s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:48 schreef Fugue het volgende:

[..]

GEWOON JE BEK HOUDEN MARK
Niet zo grof 2 miljoen stemmen
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_199110865
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:35 schreef Momo het volgende:

[..]

bron

Misschien was toen kopen met studieschuld nog een optie, maar dat ene huis toen van 200.000 kost inmiddels 320.000....
Tegen bijna dezelfde maandlasten
En wees maar niet jaloers op de gemiddelde starter op de arbeidsmarkt die toen klaar was met een studie, crisis ditdat

[ Bericht 1% gewijzigd door Adames op 22-04-2021 15:03:51 ]
pi_199110881
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Totdat ze een huis hebben en die HRA toch wel fijn is. Totdat ze teveel verdienen voor zorg-, huur- en whatever-toeslag, en daar opeens het neo-liberalisme lonkt. Wat dan een stukje beter voor de eigen portemonnee wordt dan dat sociale zekerheid verhaal.
Ik ontvang al jaren geen enkele toeslag, dus zou het wel zuur vinden als ik op deze gekke markt nog een huis weet te bemachtigen en uiteindelijk ook precies de HRA helemaal misloop.

Maar is uiteindelijk ook een kwestie van penny wise, pound foolish. Die paar euro's wegen uiteindelijk niet op tegen de indirecte kosten van een zieke woningmarkt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199110905
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Helaas, ook bij jeugdigen 18-34 heeft de VVD een meerderheid bepaald. Met D66 en GL als mooie 2de en 3de, maar wel samen maar iets groter dan de VVD op zichzelf. En PVV dan weer op plaats 4. Dus ja, onder jeugdigen is er wel degelijk een enorme stroming die het huidige beleid prima lijkt te vinden.
Als er landelijk rond de 27% op de vvd heeft gestemd geloof ik niet dat de meerderheid van de 18-34 jarigen op de vvd heeft gestemd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 22 april 2021 @ 15:07:03 #120
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_199110961
Hoe kom je aan 40K studieschuld? Dat kunnen we ons ook eens afvragen.
pi_199110965
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:57 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik ontvang al jaren geen enkele toeslag, dus zou het wel zuur vinden als ik op deze gekke markt nog een huis weet te bemachtigen en uiteindelijk ook precies de HRA helemaal misloop.

Maar is uiteindelijk ook een kwestie van penny wise, pound foolish. Die paar euro's wegen uiteindelijk niet op tegen de indirecte kosten van een zieke woningmarkt.
Des te meer motivatie om je woning versneld af te lossen ;)
pi_199111036
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Des te meer motivatie om je woning versneld af te lossen ;)
Heb voorlopig vooral motivatie nodig om te blijven bezichtigen en bieden tegen tientallen anderen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199111042
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Des te meer motivatie om je woning versneld af te lossen ;)
En dan belast worden op je afgeloste woning omdat de huurder zo hard genaaid wordt dat de huizenbezitter huur aan de staat mag betalen voor zijn afgeloste woning om het speelveld wat eerlijker te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2021 15:16:31 ]
  donderdag 22 april 2021 @ 15:21:19 #124
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_199111143
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:07 schreef Ixnay het volgende:
Hoe kom je aan 40K studieschuld? Dat kunnen we ons ook eens afvragen.
Als je bijv. voor je HBO en Master beide op kamers moet, omdat die studies niet in je omgeving worden gegeven kan ik me dat prima voorstellen. Zeker als je ouders je financieel niet (kunnen) meehelpen.
nee, jij dan!
pi_199111343
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:21 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Als je bijv. voor je HBO en Master beide op kamers moet, omdat die studies niet in je omgeving worden gegeven kan ik me dat prima voorstellen. Zeker als je ouders je financieel niet (kunnen) meehelpen.
En het hangt ook van de invulling van de opleiding af. Als je bijv. veel (onbetaald) stage moet lopen en daarnaast nog veel opdrachten hebt die je moet inleveren zijn de mogelijkheden om naast je studie te werken veel beperkter dan iemand met een paar contacturen per week, groepsopdrachten waar onderling afspraken over te maken zijn en verder veel zelfstudie en over de hele opleiding maar 1x stage die goed wordt betaald.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 22 april 2021 @ 15:38:56 #126
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_199111397
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:34 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

En het hangt ook van de invulling van de opleiding af. Als je bijv. veel (onbetaald) stage moet lopen en daarnaast nog veel opdrachten hebt die je moet inleveren zijn de mogelijkheden om naast je studie te werken veel beperkter dan iemand met een paar contacturen per week, groepsopdrachten waar onderling afspraken over te maken zijn en verder veel zelfstudie en over de hele opleiding maar 1x stage die goed wordt betaald.
Precies, ik had tijdens mij master ook graag nog ernaast willen werken (of 'm bijv. sneller willen afronden). Maar ik kwam er al snel achter dat dat compleet onmogelijk was. Resultaat: Toch een flinke studieschuld. En dan had ik de mazzel met een HBO redelijk naast de deur. Dus viel de schade nog mee.
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 15:40:02 #127
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199111412
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:07 schreef Ixnay het volgende:
Hoe kom je aan 40K studieschuld? Dat kunnen we ons ook eens afvragen.
Ongeveer 500-600 euro lenen per maand voor 5-6 jaar.
Een kamer is al snel 350-400 euro. 200 euro studiegeld+ 200 extra studiekosten. 200 euro voor eten+leuke dingen.
Misschien kun je 200 euro per maand extra verdienen met een bijbaantje.
Dan moet je snel een bedrag als dat lenen.
  donderdag 22 april 2021 @ 16:24:47 #128
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_199112000
Ik heb niet alle berichten gelezen, maar ben ik de eerste die opmerkt dat hoe minder mensen kunnen lenen, hoe beter (lager dus) dat is voor de huizenprijzen? Dus als ze nou ook nog eens die gratis 100k schenking voor de aankoop van huizen schrappen (en de HRA), dan is dat alleen maar beter. Vergeet niet hoe meer schuld je wettelijk kan krijgen, dat dat niet alleen maar goed voor je is, maar veel mensen lijken te denken hoe meer schuld ik kan krijgen, hoe beter-zolang het voor aankoop van huizen is. Zijn we de crisis van 10 jaar geleden al zo snel weer vergeten?
pi_199113279
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 16:24 schreef tfors het volgende:
Ik heb niet alle berichten gelezen, maar ben ik de eerste die opmerkt dat hoe minder mensen kunnen lenen, hoe beter (lager dus) dat is voor de huizenprijzen? Dus als ze nou ook nog eens die gratis 100k schenking voor de aankoop van huizen schrappen (en de HRA), dan is dat alleen maar beter. Vergeet niet hoe meer schuld je wettelijk kan krijgen, dat dat niet alleen maar goed voor je is, maar veel mensen lijken te denken hoe meer schuld ik kan krijgen, hoe beter-zolang het voor aankoop van huizen is. Zijn we de crisis van 10 jaar geleden al zo snel weer vergeten?
In principe zouden de prijzen dan gaan dalen ja, maar natuurlijk wel alleen maar als de betalingscapaciteit over de gehele breedte daalt. Anders zou het alleen maar die éne specifieke groep die door de maatregel in zijn leencapaciteit beperkt wordt op een achterstand zetten ten opzichte van andere partijen.
  donderdag 22 april 2021 @ 18:20:35 #130
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_199113344
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

In principe zouden de prijzen dan gaan dalen ja, maar natuurlijk wel alleen maar als de betalingscapaciteit over de gehele breedte daalt. Anders zou het alleen maar die éne specifieke groep die door de maatregel in zijn leencapaciteit beperkt wordt op een achterstand zetten ten opzichte van andere partijen.
Of op een voorsprong, niemand weet hoe het in de toekomst gaat met de rente en de huizenprijzen. Veel mensen met de hoogste hypotheken kwamen aardig in de problemen 10 jaar geleden.
  donderdag 22 april 2021 @ 18:25:46 #131
338319 ZarB
Piña colada
pi_199113408
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Bijkomend effect is denk ik dat pretstudies gaan verdwijnen.

Wie gaat er nog vrijetijdskunde of communicatie studeren als je vervolgens met tienduizenden euro's schuld in een matig betaalde baan terechtkomt? Dan kun je beter houtbewerking op de lts doen, ga je op je 18e zonder schulden de arbeidsmarkt op en leg je een flinke spaarpot aan terwijl je nog thuis woont en koop je op je 30e een huis.
Die pretstudies slaan toch sowieso nergens op. Dus los van dit hele verhaal lijkt me dat geen verkeerd effect.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 22 april 2021 @ 18:50:16 #132
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199113702
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:13 schreef Straatcommando. het volgende:

Egoïstisch hra volk
Wie zijn dat?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 22 april 2021 @ 18:53:32 #133
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199113746
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:20 schreef tfors het volgende:

[..]

Of op een voorsprong, niemand weet hoe het in de toekomst gaat met de rente en de huizenprijzen. Veel mensen met de hoogste hypotheken kwamen aardig in de problemen 10 jaar geleden.
10 jaar geleden? Niet heel aannemelijk. Toen zat de rente tussen de 4 en 5 procent.
In de jaren '80 was dat 13%. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 22 april 2021 @ 18:56:37 #134
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_199113810
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:35 schreef Momo het volgende:

[..]

bron
Misschien was toen kopen met studieschuld nog een optie, maar dat ene huis toen van 200.000 kost inmiddels 320.000....
Dan moet je wellicht nog helemaal niet kopen nu als starter, studieschuld of niet. Even een paar jaar huren tot de markt weer een beetje is afgekoeld en ondertussen die schuld afbouwen, win-win.
Nu je eerste huis willen kopen is imo gewoon een beetje dom.
pi_199114146
quote:
80s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:56 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dan moet je wellicht nog helemaal niet kopen nu als starter, studieschuld of niet. Even een paar jaar huren tot de markt weer een beetje is afgekoeld en ondertussen die schuld afbouwen, win-win.
Nu je eerste huis willen kopen is imo gewoon een beetje dom.
Dat zou inderdaad een prima optie zijn als je voor een huurwoning in de vrije sector een redelijke prijs betaalde.
pi_199114238
quote:
80s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:56 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dan moet je wellicht nog helemaal niet kopen nu als starter, studieschuld of niet. Even een paar jaar huren tot de markt weer een beetje is afgekoeld en ondertussen die schuld afbouwen, win-win.
Nu je eerste huis willen kopen is imo gewoon een beetje dom.
Het is maar de vraag of die markt gaat afkoelen. Lijkt er niet echt op.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 22 april 2021 @ 19:24:41 #137
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199114271
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of die markt gaat afkoelen. Lijkt er niet echt op.
Precies. Paar jaar geleden werd exact hetzelfde gezegd, oerdom als je nu gaat kopen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 22 april 2021 @ 19:26:20 #138
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199114301
Dit is op zich een heel erg logisch voorstel. Ware het niet dat het gedaan wordt op een moment dat het voor een gemiddelde starter zo goed als onmogelijk is om aan een huis te komen, en we inmiddels een dikke stapel kunnen maken van politieke besluiten die de jongere generaties een poot uitdraaien. Maar hadden we een woningmarkt in balans gehad, dan had je dit meteen in moeten voeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199114356
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies. Paar jaar geleden werd exact hetzelfde gezegd, oerdom als je nu gaat kopen.
Daarom, en de stijgingen gaan veel harder dan de loonontwikkeling. Dus zelfs als je drie jaar wacht en er komt een kleine correctie, dan ben je waarschijnlijk alsnog slechter af.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 22 april 2021 @ 19:30:38 #140
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199114384
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daarom, en de stijgingen gaan veel harder dan de loonontwikkeling. Dus zelfs als je drie jaar wacht en er komt een kleine correctie, dan ben je waarschijnlijk alsnog slechter af.
Maar als je starter bent, dan gaat je loonontwikkeling in veel gevallen juist weer een stuk sneller dan het gemiddelde en/of de CAO-stijgingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199114409
Wat is dit voor onzin. Starters hebben het al moeilijk wanneer het om het kopen van een huis gaat. Een huis kopen is netto per maand voor een starter vaak goedkoper dan huren als je geen subsidies krijgt. Het lijkt of de roverheid en aanhang in een fantasiewereld leven, want het heeft verdomme niets van doen met de werkelijkheid. Of is dit opzettelijk de niet-elite bevolking pesten?

Is het probleem van mensen die hun hypotheek niet langer kunnen betalen vanwege een studieschuld zo groot? Geloof er geen reet van.
pi_199114425
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar als je starter bent, dan gaat je loonontwikkeling in veel gevallen juist weer een stuk sneller dan het gemiddelde en/of de CAO-stijgingen.
Dat klopt, maar de kans is ook aanwezig dat tegen die tijd je woonbehoeften ook wel weer wat gewijzigd zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 22 april 2021 @ 19:45:16 #143
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199114670
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wie zijn dat?
Kortzichtige mensen die alleen maar vanuit de portemonnee en korte termijn stemmen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 22 april 2021 @ 19:45:59 #144
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199114676
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Kortzichtige mensen die alleen maar vanuit de portemonnee en korte termijn stemmen
Ah, SP-stemmers, check.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 19:47:24 #145
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199114693
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de kans is ook aanwezig dat tegen die tijd je woonbehoeften ook wel weer wat gewijzigd zijn.
Da's dan wel weer een buitenkansje voor incels, die hoeven zich daar niet druk om te maken ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 april 2021 @ 20:06:48 #146
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_199115108
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Bijkomend effect is denk ik dat pretstudies gaan verdwijnen.

Wie gaat er nog vrijetijdskunde of communicatie studeren als je vervolgens met tienduizenden euro's schuld in een matig betaalde baan terechtkomt? Dan kun je beter houtbewerking op de lts doen, ga je op je 18e zonder schulden de arbeidsmarkt op en leg je een flinke spaarpot aan terwijl je nog thuis woont en koop je op je 30e een huis.
Zo zo, al op je dertigste uit huis kunnen, wat een FEEST!!!
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_199115141
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 20:06 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Zo zo, al op je dertigste uit huis kunnen, wat een FEEST!!!
Dan begint je leven pas als je nagaat dat je dan nog minimaal 40 jaar moet werken
  donderdag 22 april 2021 @ 20:19:01 #148
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_199115443
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:17 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad een prima optie zijn als je voor een huurwoning in de vrije sector een redelijke prijs betaalde.
Tja, als je het niet kan betalen houdt het op. Met dank aan het huizentekort. Daarnaast zijn de huizenprijzen, koop en huur, ontzettend afhankelijk van de locatie. Dan maar niet in de randstad of in het centrum van een grote stad. En op tijd inschrijven voor sociale huur, dat vergeten er ook een hoop en dan gaan huilen als ze niet gelijk bediend worden op het moment dat ze op zoek zijn naar een woning.

Als je er geen vertrouwen in hebt dat de prijzen weer zullen dalen rest niets anders dan emigreren of wachten tot het huis van je ouders 'vrij komt' :+
pi_199115657


[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2021 20:36:48 ]
pi_199116509
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 20:06 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Zo zo, al op je dertigste uit huis kunnen, wat een FEEST!!!
Ik weet niet welke andere opties je hebt behalve op kamers gaan.

Kopen is te duur.
Sociale huur moet je jaren voor wachten.
Particulier huren is ook te duur

Ik denk dat je in grote delen van Nederland blij mag zijn als je in de toekomst op je 30e uit huis kan. Helemaal als je een woning kan kopen
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199116592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:00 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja en het is ook wachten op de Funda linkjes naar een of ander krot zonder cv ergens in schubberkutteveen.
Voor jou speciaal een mooi en leuk opknappertje.

https://www.funda.nl/koop(...)383-janzenstraat-53/
pi_199116618
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:12 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Voor jou speciaal een mooi en leuk opknappertje.

https://www.funda.nl/koop(...)383-janzenstraat-53/
Goed huis voor mariniers, die zitten toch niet vaak thuis. En van buiten ziet het er prima uit.
pi_199116710
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:12 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Voor jou speciaal een mooi en leuk opknappertje.

https://www.funda.nl/koop(...)383-janzenstraat-53/
Precies binnen mijn budget. Zie, het valt allemaal reuze mee met die woningcrisis ^O^
pi_199116738
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:13 schreef ijs. het volgende:

[..]

Goed huis voor mariniers, die zitten toch niet vaak thuis. En van buiten ziet het er prima uit.
Het is een heel mooi huisje, maar helaas niet op een gunstige locatie. Misschien iets voor mensen die vanuit huis werken en dan voor de liefhebber die in deze omgeving wil wonen.
pi_199116788
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:18 schreef Fugue het volgende:

[..]

Precies binnen mijn budget. Zie, het valt allemaal reuze mee met die woningcrisis ^O^
Het speelt helaas al vele jaren. Tijdens de vorige economische crisis zijn er talloze bouwbedrijven failliet gegaan en bouwvakkers in de WW en de bijstand beland, terwijl er toen juist geïnvesteerd had moeten worden in nieuwbouw en de verduurzaming van de woningvoorraad. Echt een gemiste kans waar we nu nog ellende van beleven.
pi_199117125
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:12 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Voor jou speciaal een mooi en leuk opknappertje.

https://www.funda.nl/koop(...)383-janzenstraat-53/
quote:
UPDATE: de beide kijkdagen zijn inmiddels volledig ingepland en derhalve kunt u alleen nog op de reservelijst worden geplaatst.

UPDATE 2: De reservelijst is inmiddels eveneens volledig gevuld
Zelfs in Den Helder gekte op de huizenmarkt.
pi_199117184
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:41 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

[..]

Zelfs in Den Helder gekte op de huizenmarkt.
Zelfs in Mechelen (minuscuul dorpje in krimpgebied Zuid-Limburg) is al met geen mogelijkheid aan een woning te komen:

https://www.volkskrant.nl(...)huis-kopen~b4190605/
  donderdag 22 april 2021 @ 21:57:51 #158
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199117388
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het speelt helaas al vele jaren. Tijdens de vorige economische crisis zijn er talloze bouwbedrijven failliet gegaan en bouwvakkers in de WW en de bijstand beland, terwijl er toen juist geïnvesteerd had moeten worden in nieuwbouw en de verduurzaming van de woningvoorraad. Echt een gemiste kans waar we nu nog ellende van beleven.
In die tijd zijn ook de bejaardenhuizen gesloten omdat ouderen het opeens leuk vonden om thuis te blijven wonen
Toen is ook de AOW voor samenwonende ouderen gekort met 400 euro netto

zodat we nu naar een woningbezetting gaan van 1,5 persoon per woning
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199117415
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In die tijd zijn ook de bejaardenhuizen gesloten omdat ouderen het opeens leuk vonden om thuis te blijven wonen
Toen is ook de AOW voor samenwonende ouderen gekort met 400 euro netto

zodat we nu naar een woningbezetting gaan van 1,5 persoon per woning
Dat is meer dan schandalig geweest. Ik kan mij hier nog steeds heel boos over maken.
pi_199117503
quote:
9s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zelfs in Mechelen (minuscuul dorpje in krimpgebied Zuid-Limburg) is al met geen mogelijkheid aan een woning te komen:

https://www.volkskrant.nl(...)huis-kopen~b4190605/
Snap ik op zich wel, als ik in Limburg zou wonen dan is het daar.
  donderdag 22 april 2021 @ 22:31:56 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199117972
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:59 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat is meer dan schandalig geweest. Ik kan mij hier nog steeds heel boos over maken.
De Hr Blok minister van wonen kreeg in 2010 de opdracht om de marktwerking van de woningmarkt te herstellen en dat is goed gelukt


Hele blokken sociale huurwoningen zijn voor een rotprijsje verpatst aan buitenlandse investeerders en de huur kreeg een extra huurverhoging van 1% extra bovenop de inflatie en vrije sector 2,5 % extra

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 22-04-2021 22:50:53 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199118483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Bijkomend effect is denk ik dat pretstudies gaan verdwijnen.

Wie gaat er nog vrijetijdskunde of communicatie studeren als je vervolgens met tienduizenden euro's schuld in een matig betaalde baan terechtkomt? Dan kun je beter houtbewerking op de lts doen, ga je op je 18e zonder schulden de arbeidsmarkt op en leg je een flinke spaarpot aan terwijl je nog thuis woont en koop je op je 30e een huis.
Je mag er best op neerkijken maar als ik naar de realiteit kijkt dan zie ik toch flink veel oud studenten terechtkomen op posities waar jij nooit zult komen. Ex student van een "pretstudie" werkte oa voor iets achter de schermen voor het oude Top Gear. Een ander mastert albums en er zijn er vele met goed betaalde banen in de media.

Er zal uiteraard altijd een geschetste groep blijven die aan je stereotypering voldoet maar dat is meer gebonden aan iemand z'n levenskeuzes of gebrek aan geluk en is niet perse gebonden aan een studierichting.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 22-04-2021 23:15:12 ]
pi_199118793
Word je gelukkig van. Maar tegelijkertijd, als je telefoonabonnement met toestel wel wordt geregistreerd en je vele malen hogere studieschuld niet, dan is dat wel vreemd.

Praktisch zijn er twee goede oplossingen.
1. Houd die schuld laag. Werk naast de studie, koop verstandig je boodschappen en backpack van je eerste salaris of een onverwachte meevaller. Leef in elk geval voorzichtig met de gedachte dat alle beetjes helpen.
Laat je geld niet je portemonnee uit lullen door die queenbee van de gala- of kerstdinercommissie van de studievereniging. Voor je het weet loop je gedwongen te hossen in rokkostuum op muziek die je in een zuipkeet ook hoort, zit je pak onder het verlepte bier en ben je zo dronken gevoerd dat je nog net je pincode weet om nog een rondje te halen. Ben je slechts ¤100 lichter voor de huur van galakostuum, de limo, de entree, de eigen bijdrage aan de zaalhuur en alle drankjes, voor een feest dat je de volgende dag vergeten bent. ¤100 is gelijk aan enkele weken studentenboodschappen.
2. Is je schuld niet te hoog en ben je niet een van de vier? En hebben je ouders hun hypotheek zo goed als afbetaald? Vraag eens of ze (een deel van) de schuld over willen nemen. Werkt natuurlijk alleen als je ouders geld hebben, maar meestal is dat op hun 55ste met een vrijwel afbetaald huis niet het grootste probleem. Goede afspraken en laten zien dat je het goede voorbeeld kan geven door netjes zelf al een stuk af te betalen van je eerste salaris.
pi_199118862
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je mag er best op neerkijken maar als ik naar de realiteit kijkt dan zie ik toch flink veel oud studenten terechtkomen op posities waar jij nooit zult komen. Ex student van een "pretstudie" werkte oa voor iets achter de schermen voor het oude Top Gear. Een ander mastert albums en er zijn er vele met goed betaalde banen in de media.

Er zal uiteraard altijd een geschetste groep blijven die aan je stereotypering voldoet maar dat is meer gebonden aan iemand z'n levenskeuzes of gebrek aan geluk en is niet perse gebonden aan een studierichting.

En communicatie is natuurlijk meer dan vier jaar praten over praten. Veel van hen komen op voorlichtingsafdelingen terecht bij bedrijven en organisaties.
Geen enkele studie is op voorhand nutteloos. Het hangt af van je inzet en je missie. Je hebt zo veel meer aan een gedreven student Koreaans of Portugees (die aan de slag kan als tolk of als adviseur voor bedrijven die iets in zo’n land willen gaan doen) dan een luiwammes die na zes jaar rechten zijn eerste jaar al weer helemaal kwijt is.
pi_199119063
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Bijkomend effect is denk ik dat pretstudies gaan verdwijnen.

Wie gaat er nog vrijetijdskunde of communicatie studeren als je vervolgens met tienduizenden euro's schuld in een matig betaalde baan terechtkomt? Dan kun je beter houtbewerking op de lts doen, ga je op je 18e zonder schulden de arbeidsmarkt op en leg je een flinke spaarpot aan terwijl je nog thuis woont en koop je op je 30e een huis.
Communicatie is geen pretstudie joh. Dat kom je overal tegen en is best wel nodig. Maar verder heb je wel een punt ja 😄
pi_199119361
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:20 schreef tfors het volgende:

[..]

Of op een voorsprong, niemand weet hoe het in de toekomst gaat met de rente en de huizenprijzen. Veel mensen met de hoogste hypotheken kwamen aardig in de problemen 10 jaar geleden.
Ik wil hier graag meer van weten, was toen nog een kind. Zijn hier artikelen van? Kan het zich weer gaan herhalen? Of had het toen ook te maken met aflossingsvrije hypotheken - en die zijn er nu niet meer toch?
  vrijdag 23 april 2021 @ 13:39:07 #167
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_199123995
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:55 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Ik wil hier graag meer van weten, was toen nog een kind. Zijn hier artikelen van? Kan het zich weer gaan herhalen? Of had het toen ook te maken met aflossingsvrije hypotheken - en die zijn er nu niet meer toch?
Hier kun je mee beginnen https://www.rtlnieuws.nl/(...)alende-huizenprijzen
pi_199133313
quote:
14s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:51 schreef Fugue het volgende:
De meeste jongeren met een fatsoenlijk salaris kunnen zonder BKR al geen huis kopen dus laten we ze nog iets harder naaien.
Beter huren van 1200 per maand dan een hypotheek van 700 per maand. ^O^
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_199133524
Leen maximaal, investeer 75%, rond je studie af met 50.000 in je zak na aflossing.

De jeugd is alleen erg dom.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_199134207
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 07:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Leen maximaal, investeer 75%, rond je studie af met 50.000 in je zak na aflossing.

De jeugd is alleen erg dom.
Ja, time the market. Want dat is iedereen altijd goed gelukt...
pi_199134483
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:29 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja, time the market. Want dat is iedereen altijd goed gelukt...
Als je periodiek inlegt over 5 jaar kan er op basis van de afgelopen 120 jaar weinig mis gaan.

Ja, er kan een derde wereldoorlog uitbreken en dan zul je het niet redden.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  zaterdag 24 april 2021 @ 12:27:10 #172
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199135932
quote:
16s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

[..]

Hadden zij maar een betere studie moeten kiezen.
Het is tekenend dat jij dat zegt met een studieachtergrond die geheel in dienst staat van het financiële stelsel. Dat wensdenken dat studies geld moeten opleveren is echt de kanker van deze maatschappij. Bepaalde zaken moet je niet monetair willen uitdrukken. Mijn hele werkveld wordt ook continu verziekt door procesmanagers zonder enige kennis van zaken die enkel willen scoren en niet voor de beste inhoud gaan.
pi_199136362
Ik neem aan alleen voor toekomstige aanvragen?
  Redactie Sport maandag 26 april 2021 @ 08:25:59 #174
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199160933
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het is tekenend dat jij dat zegt met een studieachtergrond die geheel in dienst staat van het financiële stelsel. Dat wensdenken dat studies geld moeten opleveren is echt de kanker van deze maatschappij. Bepaalde zaken moet je niet monetair willen uitdrukken. Mijn hele werkveld wordt ook continu verziekt door procesmanagers zonder enige kennis van zaken die enkel willen scoren en niet voor de beste inhoud gaan.
Joh, dat was cynisch bedoeld. Uiteindelijk is een universitaire studie vooral voor kennisverrijking - dat sommige studies beter in de arbeidsmarkt liggen staat in eerste instantie daar los van.
Helaas is dat wel hoe de maatschappij werkt op dit moment - ik heb mijn studie in eerste instantie gekozen vanwege dat ik het interessant vind, maar daarnaast helpt het arbeidsperspectief heus wel mee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 26 april 2021 @ 09:03:27 #175
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199161224
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 07:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Leen maximaal, investeer 75%, rond je studie af met 50.000 in je zak na aflossing.

De jeugd is alleen erg dom.
O wijze man
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199161890
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In die tijd zijn ook de bejaardenhuizen gesloten omdat ouderen het opeens leuk vonden om thuis te blijven wonen
Toen is ook de AOW voor samenwonende ouderen gekort met 400 euro netto

zodat we nu naar een woningbezetting gaan van 1,5 persoon per woning
Nee, de Roverheid vond het leuk om mensen langer alleen in een te groot huis te laten wonen, door bejaardenhuizen te laten verwaarlozen of verdwijnen. Dit is gewoon weer een typisch gevolg van VVD beleid.
pi_199166203
Heerlijk leedvermaak dit topic. *O*

Maar de generatie 18-35 moet niet janken en klagen, ze denken te veel kapitalistisch en geloven dat stemmen op VVD, FvD en Groen Links hun een droombaan met makkelijk geld verdienen en ook tussendoor snel een huis kan opleveren. :W

Intussen is dit gaande:
-Sparen tegen vrijwel 0 procent rente, en spaargeld wordt door inflatie steeds minder waard.
-Studieschuld van minstens 25 k of meer.
-Woning kopen en huren kun je als alleen staande werkende jongere wel vergeten, tenzij je niet veeleisend bent.
-Diploma's gekocht met geleend geld worden steeds minder waard. Hoeveel masters en bachelor kun je hebben op de arbeidsmarkt?
-Sociale voorzieningen kun je onder de 27 jaar moeilijk aanspraak op maken.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_199166320
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:01 schreef -Hakuna- het volgende:
Heerlijk leedvermaak dit topic. *O*

Maar de generatie 18-35 moet niet janken en klagen, ze denken te veel kapitalistisch en geloven dat stemmen op VVD, FvD en Groen Links hun een droombaan met makkelijk geld verdienen en ook tussendoor snel een huis kan opleveren. :W

Intussen is dit gaande:
-Sparen tegen vrijwel 0 procent rente, en spaargeld wordt door inflatie steeds minder waard.
-Studieschuld van minstens 25 k of meer.
-Woning kopen en huren kun je als alleen staande werkende jongere wel vergeten, tenzij je niet veeleisend bent.
-Diploma's gekocht met geleend geld worden steeds minder waard. Hoeveel masters en bachelor kun je hebben op de arbeidsmarkt?
-Sociale voorzieningen kun je onder de 27 jaar moeilijk aanspraak op maken.
Lekker makkelijk praten he, als je nog geen dag in je leven hebt gewerkt en je handje kunt ophouden voor een staatssalaris.
  Beste debater 2022 maandag 26 april 2021 @ 18:26:42 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199167178
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het is tekenend dat jij dat zegt met een studieachtergrond die geheel in dienst staat van het financiële stelsel. Dat wensdenken dat studies geld moeten opleveren is echt de kanker van deze maatschappij. Bepaalde zaken moet je niet monetair willen uitdrukken. Mijn hele werkveld wordt ook continu verziekt door procesmanagers zonder enige kennis van zaken die enkel willen scoren en niet voor de beste inhoud gaan.
Dit. Sowieso, als je niet primair uit liefde voor de wetenschap studeert maar als opstapje voor je carriere heb je al niks op een universiteit te zoeken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199167237
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:01 schreef -Hakuna- het volgende:
Heerlijk leedvermaak dit topic. *O*

Maar de generatie 18-35 moet niet janken en klagen, ze denken te veel kapitalistisch en geloven dat stemmen op VVD, FvD en Groen Links hun een droombaan met makkelijk geld verdienen en ook tussendoor snel een huis kan opleveren. :W

Intussen is dit gaande:
-Sparen tegen vrijwel 0 procent rente, en spaargeld wordt door inflatie steeds minder waard.
-Studieschuld van minstens 25 k of meer.
-Woning kopen en huren kun je als alleen staande werkende jongere wel vergeten, tenzij je niet veeleisend bent.
-Diploma's gekocht met geleend geld worden steeds minder waard. Hoeveel masters en bachelor kun je hebben op de arbeidsmarkt?
-Sociale voorzieningen kun je onder de 27 jaar moeilijk aanspraak op maken.
En ondertussen heb je geen dag in je leven gewerkt, leef je je leven lang op t minimum.
Ja idd jij zit in de positie om je te vermaken. Ik zie eerder afgunst.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')