abonnement Unibet Coolblue
pi_199083692
Uitgerekende data:

27 april: KapiteinCupcake (meisje)

7 mei: VKV (meisje)
26 mei: Mango91 (jongen)

begin juli: Lemijn
eind juli: Flav (jongen)
30 juli: Cygne (jongen)

19 augustus: VenusFlyTrap (meisje)
17 augustus: Komkommerschijfje (meisje)
31 augustus: Rebubbled (meisje)

26 september: BellaaElisa

4 oktober: Mahra (meisje)
22 oktober: _Lily_

3 november: douche-eendje

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 3% gewijzigd door KapiteinCupcake op 22-04-2021 13:40:59 ]
pi_199083961
Zal ik Philo maar uit de lijst halen..? Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat ze is bevallen..
pi_199084351
Mag ik in de lijst? 3 november :)
  dinsdag 20 april 2021 @ 16:28:46 #4
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199085501
Pfff, is het al 5 mei?! Ik wil zekerheid!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 20 april 2021 @ 18:02:24 #5
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199086747
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:42 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Zal ik Philo maar uit de lijst halen..? Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat ze is bevallen..
Ik zou het laten staan met een berichtje erachter zoals ‘hopelijk druk met haar baby’.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199089379
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:12 schreef douche-eendje het volgende:
Mag ik in de lijst? 3 november :)
Mag ik er ook in? 22 oktober
pi_199089772
Thnx voor de berichtjes over de suikertest. Ik overweeg echt wel om het te doen hoor, al is het alleen al voor de twee uur rust. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199089828
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:45 schreef Rebubbled het volgende:
Thnx voor de berichtjes over de suikertest. Ik overweeg echt wel om het te doen hoor, al is het alleen al voor de twee uur rust. :')
Ik heb de vorige keer zitten netflixen :D
pi_199089841
Ik heb m'n Netflix serie ook al klaar staan, ik mag donderdag voor de suiker test :7
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 20:51:58 #10
382129 crew  Donna
pi_199089887
Ik heb tijdens de suikertest 2 dames ontmoet die inmiddels toch wel fijne vriendinnen geworden zijn!
pi_199094761
Ik werd om 5u wakker nadat ik droomde dat de chinese overheid mijn huis binnenviel vanwege een docu die ik had gekeken. Lily werd om 5.30 wakker en viel niet meer in slaap. 2 uur rust klinkt momenteel als muziek in mijn oren. Mag je ook in slaap vallen tijdens de test? 😂 Hoe slapen jullie? Ik baal zo, aangezien ik weer dat als die buik eenmaal echt groeit, slapen nog meer drama wordt en daarna met baby slaap je al helemaal niet. Ik wil slapen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199095259
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:15 schreef Rebubbled het volgende:
Ik werd om 5u wakker nadat ik droomde dat de chinese overheid mijn huis binnenviel vanwege een docu die ik had gekeken. Lily werd om 5.30 wakker en viel niet meer in slaap. 2 uur rust klinkt momenteel als muziek in mijn oren. Mag je ook in slaap vallen tijdens de test? 😂 Hoe slapen jullie? Ik baal zo, aangezien ik weer dat als die buik eenmaal echt groeit, slapen nog meer drama wordt en daarna met baby slaap je al helemaal niet. Ik wil slapen.
Oh verschrikkelijk! Ik slaap al maanden slecht, eerst door het plassen en niet meer op mijn buik kunnen slapen, nu komen de krampen er ook nog eens bij. Vannacht tussen 01:00-05:00 wakker gelegen :O

Ik maak nu mijn borst wel nat, want hoe moet ik ooit bevallen als ik nu al zo uitgeput ben? Het is 10:10 en ik zit al met twee peuters op de bank onder een dekentje te netflixen in onze pyjama’s :{
  woensdag 21 april 2021 @ 10:37:24 #13
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199095561
Ik slaap nogal matig. Straks met verlof wordt dat veel middagdutjes doen en voor bevallen moet sowieso een extra vaatje energie open...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199096430
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:15 schreef Rebubbled het volgende:
Ik werd om 5u wakker nadat ik droomde dat de chinese overheid mijn huis binnenviel vanwege een docu die ik had gekeken. Lily werd om 5.30 wakker en viel niet meer in slaap. 2 uur rust klinkt momenteel als muziek in mijn oren. Mag je ook in slaap vallen tijdens de test? 😂 Hoe slapen jullie? Ik baal zo, aangezien ik weer dat als die buik eenmaal echt groeit, slapen nog meer drama wordt en daarna met baby slaap je al helemaal niet. Ik wil slapen.
Oooh die dromen _O-
pi_199098342
KC, hier ging de TV na het ontbijt om 7u aan. 🤷‍♀️ Ik had er de kracht niet voor. Lily viel van ellende in slaap om 11u, dus dat wordt ook een lange middag. Gaan de peuters wel naar de opvang sommige dagen? Kun je dan wat bijslapen? Lily gaat gelukkig 1 mei weer naar de opvang. Ik zie er zo naar uit, 3 dagen voor mezelf. :D

Lemijn, wat is jouw bevalplan? Thuis of ziekenhuis? Wat ga je met Jacob doen op dat moment?

Eigenlijk een vraag voor iedereen hier met al kinderen, waar laten jullie ze op moment supreme?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199098521
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:25 schreef Rebubbled het volgende:
KC, hier ging de TV na het ontbijt om 7u aan. 🤷‍♀️ Ik had er de kracht niet voor. Lily viel van ellende in slaap om 11u, dus dat wordt ook een lange middag. Gaan de peuters wel naar de opvang sommige dagen? Kun je dan wat bijslapen? Lily gaat gelukkig 1 mei weer naar de opvang. Ik zie er zo naar uit, 3 dagen voor mezelf. :D

Lemijn, wat is jouw bevalplan? Thuis of ziekenhuis? Wat ga je met Jacob doen op dat moment?

Eigenlijk een vraag voor iedereen hier met al kinderen, waar laten jullie ze op moment supreme?
Schoonouders. Mijn schoonzusje, buren en een vriendin als backup ^O^
pi_199098991
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:25 schreef Rebubbled het volgende:
KC, hier ging de TV na het ontbijt om 7u aan. 🤷‍♀️ Ik had er de kracht niet voor. Lily viel van ellende in slaap om 11u, dus dat wordt ook een lange middag. Gaan de peuters wel naar de opvang sommige dagen? Kun je dan wat bijslapen? Lily gaat gelukkig 1 mei weer naar de opvang. Ik zie er zo naar uit, 3 dagen voor mezelf. :D

Lemijn, wat is jouw bevalplan? Thuis of ziekenhuis? Wat ga je met Jacob doen op dat moment?

Eigenlijk een vraag voor iedereen hier met al kinderen, waar laten jullie ze op moment supreme?
Wolf gaat in principe naar schoonouders. Ligt er een beetje aan hoe het loopt.
pi_199099024
Dat zien we tegen die tijd wel. Als het snachts begint dan slapen ze er waarschijnlijk doorheen en anders woont mijn vader twee straten verderop.
  woensdag 21 april 2021 @ 16:14:49 #19
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_199099796
Even een heel snel berichtje tussendoor, want moe en druk en ook even wat rotnieuws in de privésfeer. Wij zijn op 17 april ouders geworden van onze dochter! De voorbereiding duurde lang, de daadwerkelijke inleiding 9,5 uur en ik kijk er heel mooi op terug. Ze is schitterend en woog uiteindelijk 2786 gram. Ik zit op een oververmoeide roze wolk!
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 21 april 2021 @ 16:19:02 #20
403520 Sway-
La vie est belle
pi_199099860
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:14 schreef Maria2.0 het volgende:
Even een heel snel berichtje tussendoor, want moe en druk en ook even wat rotnieuws in de privésfeer. Wij zijn op 17 april ouders geworden van onze dochter! De voorbereiding duurde lang, de daadwerkelijke inleiding 9,5 uur en ik kijk er heel mooi op terug. Ze is schitterend en woog uiteindelijk 2786 gram. Ik zit op een oververmoeide roze wolk!
Proficiat O+
pi_199099862
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:14 schreef Maria2.0 het volgende:
Even een heel snel berichtje tussendoor, want moe en druk en ook even wat rotnieuws in de privésfeer. Wij zijn op 17 april ouders geworden van onze dochter! De voorbereiding duurde lang, de daadwerkelijke inleiding 9,5 uur en ik kijk er heel mooi op terug. Ze is schitterend en woog uiteindelijk 2786 gram. Ik zit op een oververmoeide roze wolk!
O+ *O* gefeliciteerd!!
pi_199099978
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:14 schreef Maria2.0 het volgende:
Even een heel snel berichtje tussendoor, want moe en druk en ook even wat rotnieuws in de privésfeer. Wij zijn op 17 april ouders geworden van onze dochter! De voorbereiding duurde lang, de daadwerkelijke inleiding 9,5 uur en ik kijk er heel mooi op terug. Ze is schitterend en woog uiteindelijk 2786 gram. Ik zit op een oververmoeide roze wolk!
Gefeliciteerd! O+ *O*
Wat fijn dat je er met een goed gevoel op terugkijkt!
pi_199100118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:14 schreef Maria2.0 het volgende:
Even een heel snel berichtje tussendoor, want moe en druk en ook even wat rotnieuws in de privésfeer. Wij zijn op 17 april ouders geworden van onze dochter! De voorbereiding duurde lang, de daadwerkelijke inleiding 9,5 uur en ik kijk er heel mooi op terug. Ze is schitterend en woog uiteindelijk 2786 gram. Ik zit op een oververmoeide roze wolk!
Ze is inderdaad prachtig en haar naam ook. O+ Nog mooi gewicht uiteindelijk!
pi_199100517
Maria, gefeliciteerd! Wat fijn dat ze toch nog zo'n mooi gewicht heeft. Hopelijk is alles goed gegaan verder. Sterkte met het rotnieuws in de privésfeer. Veel geluk gewenst met je gezin! 🥰

Philo, hopelijk lig je heel veel te babyknuffelen en gaat verder alles oké.

Afgelopen anderhalve week druk geweest en nauwelijks kunnen Fok!ken. Vandaag 23+1, gaat zo hard! Het dametje beweegt steeds en steeds harder en vaker op een dag. Gisteravond voelde mijn man haar voor het eerst toen we in bed lagen, en vanmorgen ook weer. 🥰🥰🥰
  woensdag 21 april 2021 @ 17:28:25 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199100611
Gefeliciteerd Maria2.0! Wat fijn van je te horen, vanaf je roze wolk! Ik ben heel benieuwd naar de naam en een foto als je dat deelt, het gewicht is in ieder geval best oke toch? Rot dat het leven er zo doorheen komt... hopelijk kan je rustig aan doen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 21 april 2021 @ 17:33:11 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199100639
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:25 schreef Rebubbled het volgende:
Lemijn, wat is jouw bevalplan? Thuis of ziekenhuis? Wat ga je met Jacob doen op dat moment?

Het plan is weer thuis, ik hoop 's nachts zodat Jacob kan blijven liggen maar mijn moeder krijgt sowieso 'taak Jacob' dus komt hier voor als hij wakker wordt of is met hem wakker hier of neemt hem mee naar hun huis vlakbij. Hij hoeft van mij niet perse het huis uit, zeg ik nu, ik bespreek alle opties met hem voor en dan zien we wel wat voor iedereen past op dat moment.

Ik krijg weer een bevalbad te leen en heb verder vooral het plan om het in rust en stilte te doen met een minimum aan mensen (dus geen vriendin erbij zoals vorige keer). Mijn initiële paniek over 'nog een keer moeten bevallen' is gelukkig helemaal weg, zo'n groeiend bewegend kind in mijn buik maak het concreet: er komt nog een baby en ik werk er graag voor om die zo goed mogelijk op de wereld te zetten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199100722
Gefeliciteerd Maria O+
pi_199100766
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:14 schreef Maria2.0 het volgende:
Even een heel snel berichtje tussendoor, want moe en druk en ook even wat rotnieuws in de privésfeer. Wij zijn op 17 april ouders geworden van onze dochter! De voorbereiding duurde lang, de daadwerkelijke inleiding 9,5 uur en ik kijk er heel mooi op terug. Ze is schitterend en woog uiteindelijk 2786 gram. Ik zit op een oververmoeide roze wolk!
Gefeliciteerd Maria!

Ik kom hier ook gezellig meeposten. Ik ben momenteel rond de 10 weken met baby #2 en heb 6 mei weer een termijnecho :)
My salvation lies in your love..
  woensdag 21 april 2021 @ 18:05:03 #29
403520 Sway-
La vie est belle
pi_199100893
Hopelijk is alles goed met Philomijn, ik kijk af en toe hier maar zie dus dat niemand wat gehoord heeft meer, jammer.

En gefeliciteerd BananaPancake, bijna door het eerste spannende trimester heen :)
pi_199100912
Gefeliciteerd Maria! *O*
  woensdag 21 april 2021 @ 18:20:15 #31
342418 VKV
Plausibel
pi_199101020
Gefeliciteerd Maria!! *O* O+
pi_199101307
Gefeliciteerd met je dochter, Maria!

Ik ben ook benieuwd naar philomijn, hopelijk is ze lekker aan het genieten met haar kindje.
pi_199102565
Gefeliciteerd Maria met jullie meisje!

Welkom Banana! Ook gefeliciteerd!

Wij zijn voor de geslachtsecho geweest. Alles zag er goed uit en we verwachten een meisje.
pi_199104407
Maria! Gefeliciteerd! :D Hopelijk herself je goed van de hele zwangerschap.

Hi BananaPancake, Gefeliciteerd met de zwangerschap.

LL, leuk nog een meisje! Een hoop roze zo haha.

Lemijn, fijn dat die angst helemaal weg is.

We moeten hier nog maar even nadenken over wat we met Lily doen zo zonder familie in Nederland. En als coronakindje kent ze veel van onze vrienden ook niet super goed. En degene die ze kent, is 4 weken na mij uitgerekend. Aangezien ik waarschijnlijk wel weer over tijd ga, wordt het krap of ze op kunnen passen..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199104484
KC of Majo, mag er nog meisje achter mijn naam in de OP?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199105732
Maria, gefeliciteerd!! Ben onwijs benieuwd naar je meisje en haar naam natuurlijk, geniet (ondanks het slechte nieuws) heerlijk van deze bijzondere tijd O+

Onze kinderen worden in principe door mijn ouders opgevangen. Ik moet naar het ziekenhuis en heb dit best lang als drempel gezien, maar ik zie ook wel in dat de kans dat ik binnen een uur na het breken van mijn vliezen of het op gang komen van regelmatige weeen onwaarschijnlijk is, dus ze hebben tijd genoeg om te komen :P

Onze kinderen gaan twee dagen per week naar de opvang, dat zijn voor mij wel echt dagen om op te laden ja! Ik ben ook van plan om morgen weer lekker de hele dag op bed te liggen.

Ik heb de OP bijgewerkt! LauriLynne, wil jij ook erin? Leuk een meisje! En welkom Banana!
pi_199106527
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 23:48 schreef KapiteinCupcake het volgende:

Ik heb de OP bijgewerkt! LauriLynne, wil jij ook erin? Leuk een meisje! En welkom Banana!
Graag, 4 okt uitgerekend.
pi_199106730
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:05 schreef Sway- het volgende:
Hopelijk is alles goed met Philomijn, ik kijk af en toe hier maar zie dus dat niemand wat gehoord heeft meer, jammer.

En gefeliciteerd BananaPancake, bijna door het eerste spannende trimester heen :)
Ja vind het deze keer ook weer erg spannend merk ik. Maar wel moeilijker om het voor me te houden dan bij de vorige zwangerschap 😋

Bedankt voor de felicitaties allemaal!

LauriLynne leuk een meisje!
My salvation lies in your love..
  donderdag 22 april 2021 @ 07:20:14 #39
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199106733
Gefeliciteerd @Maria2.0 O+

Welkom Banana :). En LL, leuk een meisje!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 22 april 2021 @ 07:33:18 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199106771
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:14 schreef Maria2.0 het volgende:
Even een heel snel berichtje tussendoor, want moe en druk en ook even wat rotnieuws in de privésfeer. Wij zijn op 17 april ouders geworden van onze dochter! De voorbereiding duurde lang, de daadwerkelijke inleiding 9,5 uur en ik kijk er heel mooi op terug. Ze is schitterend en woog uiteindelijk 2786 gram. Ik zit op een oververmoeide roze wolk!
Gefeliciteerd Maria! Fijn dat ze er is O+
Resistance is futile.
pi_199106950
Woeha! Sorry, beeeetje laat met mijn update!
Ik ben maandagochtend 12 april nog een keer flink gestript door mijn vk en toen begon het al wel gelijk te rommelen. Om 12:00 uur zette het door, vanaf 13:00 werden ze regelmatig, vanaf 18:00 actieve weeën, om 21:00 vond ik het “al” niet meer leuk (en ik dacht fuck ik moet nog de hele nacht), in het bevalbad gegaan dat op onze slaapkamer stond en om 23:33 uur is onze dochter daar in geboren O+

Ze heet Foknaam ‘Sophie’.
Geboren met een termijn van 41+6, 3850 gr 52 cm.

Ik kon maar niet geloven dat het thuis gelukt was O+ Was zondagavond nog naar het zkh geweest voor een ctg omdat ik haar bewegingen wat mager vond. Daar zagen ze minder vruchtwater (wat ook hoort bij de termijn, en ze kunnen het maar aan 1 kant zien) en ook verkalkingen in de placenta (wat ook hoort bij de termijn, dus ook dat kan twee kanten op). Vk daar raadde me aan om maandagochtend in te leiden maar ik wilde ZO graag iig thuis de bevalling beginnen. Ze heeft me daar nog een x gestript en maandagochtend heeft mijn eigen vk me dus nog even flink onder handen genomen (dat strippen in het zkh was gewoon aaien in vergelijking met wat mijn eigen vk deed :')). Ze kon het al oprekken tot 4 cm ontsluiting dus dat kreeg ik cadeau. :s)

Anyway... bij het checken van mijn vulva na de bevalling zag de vk dat ik een totaalruptuur had opgelopen. Dus ik mocht nog voor een afterparty in de ambulance midden in de nacht naar het ziekenhuis om op de OK daar aan geopereerd te worden. Maar ik was blij toe. Dacht: stop me maar onder narcose en regel dat het netjes gebeurt.

De vk zag na de bevalling overigens geen verkalkingen in de placenta, zo op het oog. Zag er nog prima uit zei ze. En de vk werd tijdens de bevalling ook nog helemaal wild want Sophie werd met “de helm op” geboren, vliezen nog intact. Ze riep: kijk dan, kijk dan! Naar mijn man, hahaha, en die dacht echt: jaa tis goed, heb genoeg gezien. En naar de kraamverzorgster: maak een foto, maak een foto! Dus heb paar mooie foto’s van een babyhoofd tussen m’n benen :+

Sophietje is een super tevreden baby en de borstvoeding loopt als een tiet O+ ENORM verschil met de start van haar grote broer, een erg onrustige baby en de bv liep bij hem voor geen meter, na 2 weken gestopt.

Ik heb nog een beurse onderkant, maar wordt steeds zelfredzamer (nog twee dagen extra kraamzorg gekregen, ze is gisteren weggegaan, schat van een vrouw) en ben ervan overtuigd dat ik daar volledig herstel. Binnenkort even contact opnemen met bekkenfysio om dat goed te begeleiden.

Zo. Nu eens lezen hoe het met jullie gaat :7

[ Bericht 2% gewijzigd door Philomijn op 22-04-2021 13:50:44 ]
Dit, dat, alles.
pi_199106982
Woooh @Philomijn, gefeliciteerd! O+ *O* Hopelijk herstel je snel!
Protège moi de mes désirs.
pi_199107010
Net even snel teruggelezen. Zag dat jullie een paar x naar me gevraagd hadden :@ :* Lief!

Ik zat zo in mijn cocon de dagen voor de bevalling... ik was nog helemaal relaxed met de termijn maar vanaf drie dagen ervoor begon ik ‘m te knijpen. De dagen na de bevalling moest ik even landen en daarna had ik wel veel pijn. En ik ben altijd zo’n uitgebreide typer (ik heb er mijn werk van gemaakt, verbaast jullie vast niet :D) dus moest even een momentje vinden om even een goede post te maken. :) Maar jullie zijn dus lief :*

Moet een dezer dagen snel mijn bevallingsverhaal opschrijven voordat alle details uit m’n hoofd zijn.
Dit, dat, alles.
pi_199107056
Oh Philo wat goed om van je te horen! Ik heb ook dagelijks gecheckt hier, vond het wel een beetje spannend maar gelukkig gaat alles goed met jullie O+ O+ helemaal goed ook om even lekker in je eigen bubbel te zitten hoor :P

Hopelijk gaat je herstel goed! Bekkenfysio gaat daar vast goed bij helpen :)

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie dochter O+
pi_199107062
Gefeliciteerd @Philomijn *O* *O*
pi_199107124
Gefeliciteerd philomijn! O+ *O* lekker in je bubbel blijven zitten zolang dat fijn voelt O+

Welkom Banana en gefeliciteerd!
pi_199107336
Heeft er iemand ervaring met Ascal slikken tijdens de zwangerschap? En wat vond jij ervan en denk je dat het echt verschil maakte? Ben zondag 18 weken en mijn verloskundige raadt het gebruik aan wegens te laag geboortegewicht bij mijn dochter, mijn zoon had een goed gewicht. Dokter google verteld mij dat je voor een goed resultaat voor de 15/16 weken moet starten.
  donderdag 22 april 2021 @ 09:16:21 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_199107383
Gefeliciteerd Philomijn!! Fijn dat alles goed is gegaan, en nu ook gaat, lekker thuis in je baby bubbel O+
disclaimer
pi_199107539
Gefeliciteerd Philo!! *O*

Drankje zit erin, deze keer hadden ze een citroendrankje wat best lekker smaakte haha!
Prikte nuchter 4.6 dus verwacht dat de overige waardes ook goed zijn. Ofja hoop ik :P
Dit keer heb ik een infuus waar ze steeds bloed afnemen, heb het nu al 3x anders gehad haha.
  donderdag 22 april 2021 @ 09:28:55 #50
403520 Sway-
La vie est belle
pi_199107553
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:26 schreef Philomijn het volgende:
Net even snel teruggelezen. Zag dat jullie een paar x naar me gevraagd hadden :@ :* Lief!

Ik zat zo in mijn cocon de dagen voor de bevalling... ik was nog helemaal relaxed met de termijn maar vanaf drie dagen ervoor begon ik ‘m te knijpen. De dagen na de bevalling moest ik even landen en daarna had ik wel veel pijn. En ik ben altijd zo’n uitgebreide typer (ik heb er mijn werk van gemaakt, verbaast jullie vast niet :D) dus moest even een momentje vinden om even een goede post te maken. :) Maar jullie zijn dus lief :*

Moet een dezer dagen snel mijn bevallingsverhaal opschrijven voordat alle details uit m’n hoofd zijn.
Aaah daar ben je, gelukkig. Gefeliciteerd!! O+
pi_199107598
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:11 schreef BellaaElisa het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Ascal slikken tijdens de zwangerschap? En wat vond jij ervan en denk je dat het echt verschil maakte? Ben zondag 18 weken en mijn verloskundige raadt het gebruik aan wegens te laag geboortegewicht bij mijn dochter, mijn zoon had een goed gewicht. Dokter google verteld mij dat je voor een goed resultaat voor de 15/16 weken moet starten.
Ik ben gisteren begonnen op advies van m'n gynaecoloog, vanwege de zwangerschapsvergiftiging vorige keer waardoor ik nu hypertensie heb en dus weer een verhoogd risico op herhaling. Mij is uitgelegd dat ascal de doorbloeding van de placenta verbeterd, maar idealiter start je dus bij 12 weken al.
Ik neem het nu omdat ik het risico op herhaling zo laag mogelijk wil houden, ieder beetje wat mee kan helpen is mooi meegenomen. Voel mij wel een beetje een lopende apotheek nu met 2x per dag labetalol en 1x per dag ascal, maar hey :D.

Philo, gefeliciteerd! Lekker in je bubbel blijven O+

Maria, gefeliciteerd *O*

Banana, welkom hier!

Ik was gisteren 12 weken. Tijd vliegt ineens ofzo? :D
pi_199107642
Gefeliciteerd philomijn en maria! O+
Kwak
  donderdag 22 april 2021 @ 10:27:18 #53
342418 VKV
Plausibel
pi_199108135
Gefeliciteerd Philo, superfijn dat alles goed is gegaan en je thuis kon bevallen. Geniet ervan!
pi_199108680
Philo O+
pi_199110060
Ohhh Philo, wat goed om te lezen dat alles goed is gegaan en je heerlijk aan het genieten bent! Ik ben blij om zo’n positief verhaal te lezen en dat de bv goed verloopt. Genieten!

En jongens... ik sta op 1! :o
  donderdag 22 april 2021 @ 13:53:45 #56
342418 VKV
Plausibel
pi_199110194
Altijd lekker confronterend dat lijstje met namen haha :D
pi_199110254
Spannend hier.

Na ellenlange IFV trajecten, is het moment bijna daar.

Mijn vriendin is nu 37 weken +1 en is nu net opgenomen (Radboud).

Omdat ze een donornier heeft en het kind in stuit ligt, zal er binnen nu en 24 uur een keizersnede plaatsvinden.

We weten niet of ons eerste kindje een jongetje of een meisje is. Wel erg klein (+-2 kilo).

Groetjes van een soon-to-be papa.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 22 april 2021 @ 14:14:43 #58
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199110444
Gefeliciteerd @Philomijn O+ *O*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199110626
Geen suiker *O*
Kan ik dit weekend de verjaardag van de jongste vieren met veul vlaai :P
pi_199110910
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:32 schreef Flav het volgende:
Geen suiker *O*
Kan ik dit weekend de verjaardag van de jongste vieren met veul vlaai :P
*O*
Ik heb letterlijk taart gehaald na mijn uitslag. _O-
  donderdag 22 april 2021 @ 15:30:06 #61
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199111284
Gefeliciteerd Philomijn! Wat fijn dat ze gewoon thuis geboren kon worden! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199111938
quote:
4s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:00 schreef SpaceOddity het volgende:
Spannend hier.

Na ellenlange IFV trajecten, is het moment bijna daar.

Mijn vriendin is nu 37 weken +1 en is nu net opgenomen (Radboud).

Omdat ze een donornier heeft en het kind in stuit ligt, zal er binnen nu en 24 uur een keizersnede plaatsvinden.

We weten niet of ons eerste kindje een jongetje of een meisje is. Wel erg klein (+-2 kilo).

Groetjes van een soon-to-be papa.
Spannend zeg! Heel snel zal je je kindje in je armen hebben 🥰

Gefeliciteerd Philomijn!
My salvation lies in your love..
pi_199112169
@douche-eendje: *O* voor de 12 weken! Wordt de vermoeidheid al wat minder?

Geniet van de vlaai Flav!

Met mij gaat het wisselend. Even in spoiler voor degene die het ‘doemdenken’ liever niet lezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199112773
@Takkie88

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199112798
Oh thank god Philo, daar ben je! Samen met Sophie! Van harte gefeliciteerd! Hopelijk herstel je snel en fijn dat het zo'n goede bevalling was.

SpaceOditty, spannende tijden! Veel succes met jullie eerste ontmoeting. O+

Bella, ik slik het sinds week 12 vanwege Lily haar lage geboortegewicht. Ik merk dat ik 's ochtends een paar uur duizelig ben en dit pas bijtrekt als ik flink wat gedronken heb. Maar de VK zei dat het ook te maken kan hebben met de bloeddrukdip die je rond week 20 schijnbaar hebt. Of het effect heeft, geen idee. Tijdens de 20 weken echo werd me gezegd dat de baby 5 dagen op het termijn achterloopt, maar dat komt precies overeen met de dag waarop zijn genen bij mijn genen kwamen. Daarvoor hadden we een tijd geen seks, dus het termijn dat ze hebben gemeten met 12 weken is simpelweg niet mogelijk. Tijdens mijn laatste afspraak was de baby weer p75, dus ik weet het niet. Het kan weinig kwaad om het wel te slikken.

Flav, goed dat de suiker goed terugkwam! Ik heb besloten om het toch maar ook te doen. Al is het alleen al omdat mijn schoonfamilie twee weken hier naartoe komt en een break van 3 uur klinkt heerlijk.

Takkie, zo begrijpelijk en zo balen. Deze echo's kijken ze wel met een andere blik natuurlijk. Maak het bespreekbaar met ze, wellicht kan er iets voor je gedaan worden om het slapen wel te bevorderen of om deze gevoelens een plekje te geven.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 22 april 2021 @ 18:12:57 #66
269689 crew  Viv
pi_199113263
@Philomijn gefeliciteerd! O+ En wat fijn dat de borstvoeding dit keer zo goed lukt! *O*
pi_199116927
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 17:30 schreef Rebubbled het volgende:
Flav, goed dat de suiker goed terugkwam! Ik heb besloten om het toch maar ook te doen. Al is het alleen al omdat mijn schoonfamilie twee weken hier naartoe komt en een break van 3 uur klinkt heerlijk.
Die 3 uur rust waren heerlijk O+
Heb m'n Netflix weer kunnen bijwerken haha
  donderdag 22 april 2021 @ 22:13:51 #68
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199117671
Takkie, dikke knuffel. Lijkt me heel slopend!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199119115
Ahhh, Philo. Gelukkig is alles goed gegaan en is je meisje er! Gefeliciteerd en geniet ervan! 🥰 Goed herstel gewenst ook!

Welkom, Banana! Hopelijk straks een mooie termijnecho.

Takkie, dikke knuffel voor jou. Ik hoop dat die weken snel voorbij gaan en dat je later wat meer kunt gaan genieten. Aan de bel trekken indien nodig, hè!

Ik heb m'n vierde schimmelinfectie te pakken, top... Baal er zo van. Na de bevruchting überhaupt 'het' al niet meer gedaan, alleen andere seksuele handelingen. Mja, als je steeds weer jeuk en brokkelige afscheiding hebt, dan heb je ook weinig zin in alles. Heel vervelend.
Even twee weken aankijken helpt nu dus ook niet, voorheen was dat wel het geval. Vandaag bij de HA geweest en heb nu zwaarder geschut qua medicatie meegekregen. Miconazolnitraat in een crème die ik met een applicator moet inbrengen. Ook uitwendig wat smeren. Twee weken lang gebruiken, zodat het echt weg kan gaan. Vind het wel eng om zo'n buisje helemaal te vullen met die crème en helemaal leeg te drukken. Hij mag nu ook niet te diep. Nja, ben benieuwd. Net maar weer gestart...
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:24:36 #70
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_199119889
Verse babies! Gefeliciteerd. En welkom nieuwe aanwas O+ Ineens een hele baby-boom, wat gezellig.

Van de week had ik controle bij de vk en ik vond het op zich heel goed gaan maar toen ze doorvroeg kwam er een shitstorm aan klachten boven water. Sterretjes zien (bloeddruk thuis gecheckt en was oke) heel erg moe zijn, slecht slapen en pijnlijke harde buiken. Dit hoort niet bij 23 weken dus ik moet het rustiger aan gaan doen. Voor mezelf heb ik nu de regel ingesteld om als V in bed ligt te gaan douchen en dan op bed te gaan liggen zodat ik toch even ''bedrust'' heb
Over 2 weken heb ik een zoom-meeting met de bedrijfsarts, ik ben benieuwd naar zijn oordeel. De ervaring is wel dat ze met zwangere vrouwen heel voorzichtig zijn. Mijn teamleider heeft wat plannen in de pijpleiding maar zegt dat hij eerst wil horen van de bedrijfsarts of ik mag blijven werken en dan kijken we naar de aanpassingen. Wat een schat, echt een verschil met mijn vorige zwangerschap en een lul van een teamleider die ik toen had o|O

Niet alleen kommer en kwel gelukkig! Mijn handeltje op Vinted gaat de goede kant op en inmiddels al een hoop meisjeskleertjes gekocht. Ik ben een stoere dame die werkt in de beveiliging en zelf nooit een jurkje aan zou trekken maar madame heeft heel veel roze, jurkjes, strikjes en unicorns. Alsof ik iets in heb te halen *O*
Ze is lekker druk en hier geniet ik zoooo van O+

@ Komkommer wat balen dat je een schimmelinfectie hebt! Voor ik zwanger raakte was het iedere maand raak, gek werd ik ervan. Wordt er nog gekeken naar de oorzaak dat je het zo vaak hebt?
pi_199122268
VFT, wat rottig dat je die vervelende klachten hebt. Maar goed dat werk meedenkt.

Weekwissel vandaag, 26 weken. Los van de eigenlijk altijd aanwezige misselijkheid en speekselvloed gaat het best oké. Glittersticker van de vk ook. *O*

Vanmiddag uitvaart livestream nummer 6, kan die dela tune aan het begin niet meer horen.
pi_199125057
Vandaag de POP poli gesproken. Ze raden aan om te beginnen met medicatie. Dat betekent wel dat ze de baby na de geboorte in de gaten willen houden. Ik mag thuis bevallen, alleen hebben ze dan wel graag dat ik daarna naar het ziekenhuis kom. Andere optie die ze me aanbieden vanwege de vorige bevalling is in het ziekenhuis bevallen, maar volledig begeleid door mijn eigen VK.

Ik voel me vandaag echt overmatige jankerig. En ik moet zo naar de receptie van een bruiloft toe..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199126830
Ik wist niet dat ik zo’n onzeker miepje kon worden.
Voel ik nog wel iets of niet en wat als.... om gek van te worden. Moet regelmatig even checken of m’n borsten nog wel zeer doen als ik erop duw 🙁. Laat die eerste echo maar snel komen
  vrijdag 23 april 2021 @ 18:34:00 #74
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199127173
Hopelijk is de receptie toch nog leuk @Rebubbled :).

@Bruinoog1982 vervelend he, en herkenbaar. Wanneer heb je je eerste echo?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 23 april 2021 @ 18:35:22 #75
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199127195
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:24 schreef Cygne het volgende:
VFT, wat rottig dat je die vervelende klachten hebt. Maar goed dat werk meedenkt.

Weekwissel vandaag, 26 weken. Los van de eigenlijk altijd aanwezige misselijkheid en speekselvloed gaat het best oké. Glittersticker van de vk ook. *O*

Vanmiddag uitvaart livestream nummer 6, kan die dela tune aan het begin niet meer horen.
Speekselvloed? Is dit een symptoom waar ik nog nooit over heb gehoord :? Knuffel voor het uitvaart gedoe en *O* voor de glittersticker!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199127300
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:34 schreef Debsterr het volgende:
Hopelijk is de receptie toch nog leuk @:Rebubbled :).

@:Bruinoog1982 vervelend he, en herkenbaar. Wanneer heb je je eerste echo?
3 mei staat de echo gepland. Hoe gaat het met jou? Merk je iets van zwangerschapssymptomen?
pi_199129003
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:35 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Speekselvloed? Is dit een symptoom waar ik nog nooit over heb gehoord :? Knuffel voor het uitvaart gedoe en *O* voor de glittersticker!
Schijnt een beetje bij hg te horen.
En thx. :*
pi_199130080
Bedankt voor de lieve reacties op mijn bericht van gisteren O+

Vandaag naar het ziekenhuis geweest en de termijn-echo ziet er helemaal normaal uit! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baby was heel veel aan het bewegen O+ Dus de metingen duurden even maar in principe nu bijna 11 weken en dus half november uitgerekend.

Met 16 en 20 weken zal er sowieso een GUO plaatsvinden. En met 12.5 en 14.5 weken krijg ik een extra echo bij de verloskundige. Hopelijk kom ik zo de weken steeds door. Vanochtend was ik er echt van overtuigd dat de echo niet goed zou zijn, denk uit een soort zelfbescherming. Dus erg opgelucht om zo’n druk bewegende frummel te zien.
  vrijdag 23 april 2021 @ 21:41:37 #79
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199130179
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:43 schreef Bruinoog1982 het volgende:

[..]

3 mei staat de echo gepland. Hoe gaat het met jou? Merk je iets van zwangerschapssymptomen?
Ah, dan zitten we dicht op elkaar :)!

Gaat op zich goed maar heb echt 0 symptomen wat me wel onzeker maakt helaas. Maar goed, volgende week weer werken, dan vliegt de tijd vanzelf.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 23 april 2021 @ 21:42:21 #80
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199130192
Fijn van die extra echo's Takkie! Dan hoef je steeds maar maximaal 2 weken vooruit in plaats van een veelvoud daarvan. Je angst is zo logisch... en hee, dat hechten, dat komt later wel joh. Kom eerst maar gewoon de tijd door :* .

Gefeliciteerd nieuwe zwangeren en sterkte met wachten op meer duidelijkheid en zo! Gaat langzaam he?

Wat vind je van het voorstel van de pop-poli Rebubbled? Ga je starten met de medicatie denk je?

Sorry verder teruglezen lukt even niet :@ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199132929
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 16:21 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Spannend zeg! Heel snel zal je je kindje in je armen hebben 🥰

Gefeliciteerd Philomijn!
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!

Inmiddels is het wonder geschied, en is mijn wereld omgedraaid op een manier zoals ik dat nog nooit eerder ervaren heb.
Mijn vriendin en ik zijn vele jaren bezig geweest met IVF trajecten en uiteindelijk bij Cuypers & Cuypers in Heinsberg terechtgekomen. Donderdag werd mn vriendin dus opgenomen waar er al de kans bestond dat de operatie diezelfde dag al plaats zou vinden. Dat kwam er toen niet van. Ik moest s'avonds alleen naar huis, mn vriendin achterlatend. Niet leuk. Het werd dus Vrijdag de 23e, en ze kon van 8:00 tot 17:00 opgeroepen worden.

Na een nacht zonder echte slaap wegens helemaal-hyper-zijn om zeven uur s'ochtends van huis weg gereden, auto geparkeerd, lopend naar de afdeling, in de veronderstelling dat het wel weer ''de hele dag wachten'' zou worden. Dat bleek niet het geval, want toen ik klokslag 8:00 bij mn vriendin kwam zat ze al te wachten in OK outfit, klaar om te gaan. Ze was gelijk aan de beurt, zo bleek. Okee dan. Gelijk door. En toen ging het allemaal snel en is alles in mijn beleving een soort roes. Iets voor negen uur werd de baby uit de buik gehaald en kwamen we te weten dat het een jongetje was.

Van te voren had ik altijd mn twijfels over het zelf doorknippen van de navelstreng bijvoorbeeld, laat staan het zelf dragen van een pas geboren baby. Dat zoiets kleins en fragiels zo imposant kan zijn, ik vond het allemaal veels te eng. Dat verdween allemaal toen ik m voor het eerst zag. Ik heb zelf een stuk van de navelstreng doorgeknipt en ik vond het prachtig. Na verdere checks & weging (2100 gr) vroegen ze mij of ik m zelf weer terug naar zn moeder wilde brengen, wat ik zonder aarzelen deed.

Ondanks dat ie behoorlijk vroeg is en ook klein is ie verder helemaal goed. Geen couveuse nodig, geen slangetjes, suiker spiegel is goed. Mijn vriendin maakt het ook goed. Ook viel de ruggenprik haar enorm mee. Wat een kanjer.
De rest van de dag was ook een enorme roes, maar wat een heerlijke roes. Het besef van tijd leek onbestaand. Het kleintje laten rusten op mijn blote borst. Nog nooit waren telefoon gesprekken zo leuk. Helaas moest ik s'avonds weer naar huis. Ik was helemaal op, maar vreemd genoeg toen ik in de auto stapte om naar huis te rijden weer helemaal scherp, zal wel de adrenaline zijn. Nu ook weer helemaal hyper. Ik zou eigenlijk mn bed in moeten duiken en mn slaap proberen te pakken, maar zit steeds via Babywatch naar een live stream van mn kleintje te turen. Mn eigen kleintje.

Morgen weer terug.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 24 april 2021 @ 04:43:27 #82
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199133133
Gefeliciteerd! Wat een wonder he?

Ik hoop wel dat je inmiddels slaapt, 2 nachten overslaan is echt een slecht idee. Je zoon is er de rest van je leven :Y .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199133509
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 21:33 schreef Takkie88 het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties op mijn bericht van gisteren O+

Vandaag naar het ziekenhuis geweest en de termijn-echo ziet er helemaal normaal uit! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baby was heel veel aan het bewegen O+ Dus de metingen duurden even maar in principe nu bijna 11 weken en dus half november uitgerekend.

Met 16 en 20 weken zal er sowieso een GUO plaatsvinden. En met 12.5 en 14.5 weken krijg ik een extra echo bij de verloskundige. Hopelijk kom ik zo de weken steeds door. Vanochtend was ik er echt van overtuigd dat de echo niet goed zou zijn, denk uit een soort zelfbescherming. Dus erg opgelucht om zo’n druk bewegende frummel te zien.
Gefeliciteerd Takkie!
Je gevoel hierbij is zo herkenbaar voor mij (hoewel jij je kindje al een flink eind in de zwangerschap bent verloren en bij mij was “gewoon” een 1e trimester miskraam)

Maar als je je kind verliest na meerdere goede uitslagen dan is het totaal logisch dat een goede uitslag je de volgende keer niet zoveel zegt.

Zal voor iedereen anders zijn maar de gedachte die mij hielp was dat een goede uitslag weer een kans was op een goede uitkomst

Uiteindelijk moet je 9 maanden wachten op een gezonde levende baby. Om die te krijgen moet je eerst langs een hele rits goede uitslagen. Dus goede termijnecho is weer een stap in die richting en ik werd dan blij van die gedachte
Je mag voor nu weer een ronde door voor de koelkast ;’)
pi_199135132
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 april 2021 02:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!

Inmiddels is het wonder geschied, en is mijn wereld omgedraaid op een manier zoals ik dat nog nooit eerder ervaren heb.
Mijn vriendin en ik zijn vele jaren bezig geweest met IVF trajecten en uiteindelijk bij Cuypers & Cuypers in Heinsberg terechtgekomen. Donderdag werd mn vriendin dus opgenomen waar er al de kans bestond dat de operatie diezelfde dag al plaats zou vinden. Dat kwam er toen niet van. Ik moest s'avonds alleen naar huis, mn vriendin achterlatend. Niet leuk. Het werd dus Vrijdag de 23e, en ze kon van 8:00 tot 17:00 opgeroepen worden.

Na een nacht zonder echte slaap wegens helemaal-hyper-zijn om zeven uur s'ochtends van huis weg gereden, auto geparkeerd, lopend naar de afdeling, in de veronderstelling dat het wel weer ''de hele dag wachten'' zou worden. Dat bleek niet het geval, want toen ik klokslag 8:00 bij mn vriendin kwam zat ze al te wachten in OK outfit, klaar om te gaan. Ze was gelijk aan de beurt, zo bleek. Okee dan. Gelijk door. En toen ging het allemaal snel en is alles in mijn beleving een soort roes. Iets voor negen uur werd de baby uit de buik gehaald en kwamen we te weten dat het een jongetje was.

Van te voren had ik altijd mn twijfels over het zelf doorknippen van de navelstreng bijvoorbeeld, laat staan het zelf dragen van een pas geboren baby. Dat zoiets kleins en fragiels zo imposant kan zijn, ik vond het allemaal veels te eng. Dat verdween allemaal toen ik m voor het eerst zag. Ik heb zelf een stuk van de navelstreng doorgeknipt en ik vond het prachtig. Na verdere checks & weging (2100 gr) vroegen ze mij of ik m zelf weer terug naar zn moeder wilde brengen, wat ik zonder aarzelen deed.

Ondanks dat ie behoorlijk vroeg is en ook klein is ie verder helemaal goed. Geen couveuse nodig, geen slangetjes, suiker spiegel is goed. Mijn vriendin maakt het ook goed. Ook viel de ruggenprik haar enorm mee. Wat een kanjer.
De rest van de dag was ook een enorme roes, maar wat een heerlijke roes. Het besef van tijd leek onbestaand. Het kleintje laten rusten op mijn blote borst. Nog nooit waren telefoon gesprekken zo leuk. Helaas moest ik s'avonds weer naar huis. Ik was helemaal op, maar vreemd genoeg toen ik in de auto stapte om naar huis te rijden weer helemaal scherp, zal wel de adrenaline zijn. Nu ook weer helemaal hyper. Ik zou eigenlijk mn bed in moeten duiken en mn slaap proberen te pakken, maar zit steeds via Babywatch naar een live stream van mn kleintje te turen. Mn eigen kleintje.

Morgen weer terug.
Gefeliciteerd! Een jongetje 🥰

Ik herken het weinige slapen van de adrenaline heel goed. Hopelijk heb je idd toch beetje kunnen slapen je zal het de komende weken nodig hebben 😉
My salvation lies in your love..
pi_199136437
Mooi SpaceOddity, wat fijn dat je het zo ervaart. Gefeliciteerd! Geniet van je kersverse gezin.

Takkie, een goede termijnecho! 🥳 Fijn dat ze je extra echo's en controles aanbieden. Succes met wachten voor de volgende stap. 😘

Hopelijk meer mooie berichten van de prille zwangeren begin/half mei. Sterkte met wachten, dat zijn niet de leukste weken in dat opzicht. 😘

Het advies voor vaccineren is dus omgezet naar een positief advies volgens alle organisaties. Ik vind het lastig, hoor. Normaal ben ik absoluut pro-vaccineren en de kinkhoestvaccinatie wil ik straks ook zeker gaan halen, maar het coronavaccin vind ik toch spannender. Het is pas een paar maanden daadwerkelijk op de markt en er is nog haast niets bekend over de lange termijneffecten voor de baby. Kinkhoest vind ik anders, die wordt al zo lang gegeven, waardoor er veel meer duidelijkheid is over alles.
Blegh, lastig. Het was makkelijker geweest als het advies 'doe alleen maar als je risicogroeper bent' was blijven gelden. :')
  zaterdag 24 april 2021 @ 13:52:00 #86
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199136641
Congrats @SpaceOddity *O*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:14:08 #87
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199136866
Ik ben echt blij met het nieuwe advies om zwangerschap niet meer als reden om niet te vaccineren te zien. Ik ben al gevaccineerd vanwege mijn werk en vond het echt niet spannend.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 24 april 2021 @ 15:01:48 #88
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_199137319
Space, wat mooi! Gefeliciteerd met jullie mannetje. Wanneer mogen jullie naar huis?

Wat fijn dat het Corona vaccin nu ook “mag” voor zwangeren!!! Mijn moeder werkt voor de GGD een heeft toevallig van de week een zwangere geprikt met AZ. Speaking of prikjes: donderdag heb ik mijn maternale vaccinatie gehad. Arm doet geen pijn meer en even 2 nachten wat appelig en nu weer de oude.
pi_199137466
Ik ben blij met jullie positieve berichten, VFT en Lemijn. Ik weet het ook echt niet, slinger een beetje heen en weer tussen 'ik doe het gewoon' en 'ik wil niet iets in laten spuiten als ik zwanger ben wat pas vier maanden op de markt is'. Ik geloof heilig in de wetenschap, maar het zou zo fijn zijn als er ook al lange termijneffecten gerapporteerd zouden zijn. Als ik niet zwanger zou zijn, zou ik echt geen seconde twijfelen en eerder vandaag dan morgen een prik halen. Maar ja, een baby'tje in m'n buik doet dan toch wat met me, emotioneel gezien.
pi_199137481
Welk vaccin hebben jullie trouwens gekregen? Pfizer/Moderna? Ik ben wel 'blij' dat die geadviseerd worden en dat AZ/J&J niet de voorkeur verdienen.
pi_199137510
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:14 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben echt blij met het nieuwe advies om zwangerschap niet meer als reden om niet te vaccineren te zien. Ik ben al gevaccineerd vanwege mijn werk en vond het echt niet spannend.
Ik ook! Hoop dat het rap gaat vanaf nu. Mijn (schoon)ouders hebben hun afspraken ook staan nu. Geeft ook wel wat rust. Ook voor oppas rond de bevalling. Misschien egoïstisch gedacht. :@

VFT, ik vond die prik ook ontzettend meevallen. Blij dat hij erin zit. *O*
  zaterdag 24 april 2021 @ 15:29:02 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199137653
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 15:17 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik ook! Hoop dat het rap gaat vanaf nu. Mijn (schoon)ouders hebben hun afspraken ook staan nu. Geeft ook wel wat rust. Ook voor oppas rond de bevalling. Misschien egoïstisch gedacht. :@
Nee joh, zwanger logisch gedacht. En herkenbaar :).

@langetermijneffecten: ik ben daar dus echt niet bang voor, met de kennis van hoe vaccins werken ergens in mijn hoofd. De inhoud van die prik is zo je lijf uit, de antistoffen blijven achter, klaar.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199137839
Ik ben 10 maart gevaccineerd met AZ. Achteraf was ik toen dus 5 weken zwanger. Zelfs met de kennis van nu zou ik me alsnog durven laten vaccineren met AZ. (Scheelt misschien dat ik meerdere verhalen uit eerste hand heb gehoord van vrouwen die zwanger op de de ic belanden door corona). In januari heb ik corona gehad, dus over een tweede vaccinatie hoef ik niet meer na te denken.
pi_199137924
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 15:29 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Nee joh, zwanger logisch gedacht. En herkenbaar :).

@:langetermijneffecten: ik ben daar dus echt niet bang voor, met de kennis van hoe vaccins werken ergens in mijn hoofd. De inhoud van die prik is zo je lijf uit, de antistoffen blijven achter, klaar.
Ik ook niet. Precies wat jij zegt dus.
Overigens, juist vanwege het kindje in m'n buik heb ik liever die prik gisteren dan vandaag. Als dat AZ of J&J is, prima. Maar ben voorlopig toch niet aan de beurt. :')
pi_199137964
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 15:14 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Welk vaccin hebben jullie trouwens gekregen? Pfizer/Moderna? Ik ben wel 'blij' dat die geadviseerd worden en dat AZ/J&J niet de voorkeur verdienen.
Ik pfizer en bij de 2e prik was ik al zwanger
pi_199138644
Lang heb ik gedacht mij zwanger niet te laten vaccineren. Gezien corona gehad en ik nu niet op de corona afdeling werk. Maar met het nieuwe advies en het artikel wat vorige week in een vooraanstaand vakblad stond over ruim 35000 mensen gevaccineerd met pfizer/modena zonder aanwijzingen voor verhoogde risico’s nu toch anders besloten. Volgende week krijg ik modena. Met als belangrijkste argument nog een keer corona maar dan zwanger moet ik echt niet aan denken.
pi_199138680
Ik ben ook zo blij met de aanpassing. Ik hoop dat ik het vaccin nog kan krijgen voor de bevalling. Corona is uiteindelijk een veeeeel groter risico.

Lemijn, ik ben blij met het advies en de mogelijkheid om met mijn eigen VK te kunnen bevallen. Een wildvreemd, onpersoonlijk team dat halverwege de bevalling wisselt vanwege de dienstwissel heb ik echt geen zin in. Ik overweeg de medicatie wel echt, vooral omdat het een paar weken duurt voordat het werkt en ik binnen een week na de bevalling echt de afgrond in stortte de vorige keer. Maar er blijft altijd dat stemmetje dat zegt 'stel je niet zo aan'. (Thnx moeder..) Ik ga het nog bespreken met mijn VK, hoe zij hier in staan.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 25 april 2021 @ 03:12:08 #98
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199146816
Stom stemmetje, Rebubbled. Maar ja, die krijg je soms gratis bij je opvoeding he }:| . Het klinkt wel als een logisch advies en ik snap goed dat je herhaling van vorige keer wil voorkomen.

Ik werd wakker en toen realiseerde ik me opeens dat ik iets was vergeten dus nu zit ik met mijn laptop in bed dingen te regelen. Hopelijk kan ik zo weer slapen. Nadat ik wat heb gegeten :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 25 april 2021 @ 07:35:51 #99
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199146998
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 03:12 schreef Lemijn het volgende:
Stom stemmetje, Rebubbled. Maar ja, die krijg je soms gratis bij je opvoeding he }:| . Het klinkt wel als een logisch advies en ik snap goed dat je herhaling van vorige keer wil voorkomen.

Ik werd wakker en toen realiseerde ik me opeens dat ik iets was vergeten dus nu zit ik met mijn laptop in bed dingen te regelen. Hopelijk kan ik zo weer slapen. Nadat ik wat heb gegeten :Y) .
En? Nog goed geslapen :D?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 25 april 2021 @ 15:42:57 #100
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199151869
Nou... nog een paar uur, tot mijn peuter me wekte. Maar dat is beter dan niks natuurlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 26 april 2021 @ 08:18:39 #101
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199160893
Nou ja, das dan toch iets @Lemijn :).

Pfff, vanochtend weer begonnen met werken na 2 weken klusvakantie. Lief moest al om 7 uur beginnen dus vroeg mee op gestaan en zat om 7:10 op kantoor. 272 mails in de inbox ;( en geen liters koffie om me er doorheen te slepen. Zwaar leven haha!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199161250
Werk ze dan maar weer, morgen een vrije dag?

En veel nieuwe zwangeren hier, wat leuk gefeliciteerd!

Hier is het verlof aangebroken! Lekker met man aan het klussen nu het nog mooi weer is.
  maandag 26 april 2021 @ 10:06:37 #103
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199161709
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 09:06 schreef Mango91 het volgende:
Werk ze dan maar weer, morgen een vrije dag?

En veel nieuwe zwangeren hier, wat leuk gefeliciteerd!

Hier is het verlof aangebroken! Lekker met man aan het klussen nu het nog mooi weer is.
Ja, meteen weer dagje bijkomen haha, best fijn!

Fijn, geniet van je verlof. Wat wordt er geklust?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199161776
Ik tel de dagen af tot m'n verlof.
De vaak opkomende harde buiken baren me toch wel zorgen, blaasontsteking is vanmorgen uitgesloten.
Donderdag weer op controle bij de verloskundige, benieuwd wat ze me adviseert.
Tijdens het lopen of gewoon staan komen ze opzetten, gelukkig niet pijnlijk zoals een wee maar wel oncomfortabel.
Blij als ik donderdag de 27 weken grens passeer.
  maandag 26 april 2021 @ 10:25:41 #105
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199161891
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:13 schreef Flav het volgende:
Ik tel de dagen af tot m'n verlof.
De vaak opkomende harde buiken baren me toch wel zorgen, blaasontsteking is vanmorgen uitgesloten.
Donderdag weer op controle bij de verloskundige, benieuwd wat ze me adviseert.
Tijdens het lopen of gewoon staan komen ze opzetten, gelukkig niet pijnlijk zoals een wee maar wel oncomfortabel.
Blij als ik donderdag de 27 weken grens passeer.
Vervelend Flav, hopelijk is de controle goed donderdag.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199162099
Balen Flav, had je daar de vorige keren ook last van?

Deb, klinkt zwaar zo'n vroege werkdag. Balen he van de koffie. Drinken jullie überhaupt nog een kopje? Ik eentje 's ochtends, deed ik ook bij Lily. Mijn zwangere vriendin helemaal niet.

Gisteren het een en ander in het huishouden gedaan en vandaag een constante doffe pijn aan de zijkant van mijn buik. Dat zijn mijn banden denk ik?

Mango, wat fijn van je verlof. Moeten jullie nog veel dingen doen of is alles gereed?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199166737
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:50 schreef Rebubbled het volgende:
Balen Flav, had je daar de vorige keren ook last van?
Nee eigenlijk niet. Wel geregeld voorwerk gehad maar pas tegen het eind aan.
Urine was in ieder geval schoon, ze konden het niet op kweek zetten omdat ze morgen gesloten zijn.
pi_199168887
Verlof voor Mango, yes!

Flav, ik kan met je meepraten, super vervelend is het! Ik heb overigens geen urine test gedaan, ik heb het elke afspraak tegen de vk/gyn gezegd, maar niemand sloeg erop aan. Misschien neemt het wel af, hoop dat je dit niet de rest van je zwangerschap houdt..

Rebubbled, klinkt als je banden ja. Pcm of een kruikje nemen en kijken of dat helpt?

Ohhh Debster, hoe ben je de dag doorgekomen?! En dat zonder koffie.. ik doe het je niet na hoor, ik drink gewoon mijn twee kopjes per dag :@

Ik heb morgen DE mijlpaal der mijlpalen! Nooit gedacht dat ik die zou bereiken eerlijk gezegd. Maar morgen dus even een taartje halen bij de supermarkt. En sowieso proosten op de koning, maar helaas met een alcohol-vrije G&T :')
pi_199169385
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 20:01 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Verlof voor Mango, yes!

Flav, ik kan met je meepraten, super vervelend is het! Ik heb overigens geen urine test gedaan, ik heb het elke afspraak tegen de vk/gyn gezegd, maar niemand sloeg erop aan. Misschien neemt het wel af, hoop dat je dit niet de rest van je zwangerschap houdt..

Rebubbled, klinkt als je banden ja. Pcm of een kruikje nemen en kijken of dat helpt?

Ohhh Debster, hoe ben je de dag doorgekomen?! En dat zonder koffie.. ik doe het je niet na hoor, ik drink gewoon mijn twee kopjes per dag :@

Ik heb morgen DE mijlpaal der mijlpalen! Nooit gedacht dat ik die zou bereiken eerlijk gezegd. Maar morgen dus even een taartje halen bij de supermarkt. En sowieso proosten op de koning, maar helaas met een alcohol-vrije G&T :')
Elke keer als jij post denk ik dat er baby nieuws is haha
Nog even wachten!
pi_199169432
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 20:26 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Elke keer als jij post denk ik dat er baby nieuws is haha
Nog even wachten!
Oh meid, jij niet alleen. De schaamteloze appjes komen al binnen met “je bent zo stil op de socials, kan de vlag al uit?”. :'( :+
  maandag 26 april 2021 @ 21:09:52 #111
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199170256
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 16:37 schreef Takkie88 het volgende:
@:douche-eendje: *O* voor de 12 weken! Wordt de vermoeidheid al wat minder?

Geniet van de vlaai Flav!

Met mij gaat het wisselend. Even in spoiler voor degene die het ‘doemdenken’ liever niet lezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog niet echt, slaap nog iedere dag dat ik vrij ben een paar uur. Afgelopen nacht werkte ook niet mee, Bas krijgt zn laatste kiezen en ik heb echt ieder uur van de klok gezien met een oversture dreumes in mn bed. Nacht daarvoor lag mn man het lokale bos en duingebied om te zagen dus mweh :P.

En @ je spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Vaccinnieuws ben ik ook wel blij mee, ga woensdag gelijk op mn werk maar inschrijven. Als ze dit nou even een week of 2 eerder besloten hadden he }:| :P . Nou ja, gelukkig ben ik nu dan ook bijna aan de beurt.

KapiteinCupcake, welke gin? O-) Ik heb nu ook 2 soorten alcoholvrije staan, ben er erg gelukkig mee. En die appjes lijken mij nogal vervelend.

Ik had vandaag intake bij de klinisch verloskundige in het ziekenhuis. Fijn gesprek gehad, n.a.v. alles wat er de afgelopen weken gebeurd is, heb ik besloten om toch volledig 2e lijn te gaan ipv gedeelde zorg. Moet dit alleen nog even meedelen aan de verloskundigepraktijk maar dat komt van de week wel. Heb ipv alleen hartje luisteren zelfs nog even naar b2 mogen spieken, heel fijn om het zo lekker te zien spartelen. Blijft toch wel bijzonder. Via de klinisch verloskundige nu ook aangemeld voor gesprekken bij de psycholoog zodat ik hopelijk straks wat lucht en ruimte in mn hoofd krijg, want op deze manier zoals het nu gaat loop ik over een paar maanden vast denk ik...
Verder staan alle afspraken t/m de SEO al vast nu, ook fijn :).
  FOK!fossiel maandag 26 april 2021 @ 21:36:10 #112
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199170819
Dit is best een goede nep Gin&Tonic vind ik zelf: https://www.gall.nl/duche(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Ook bij de grotere AH's te koop en ook af en toe in de bonus 8-)


Schweppes heeft ook blikjes met virgin mojito's, maar die zijn vooral mieieierzoet.

Alcoholvrij bier vind ik over het algemeen ook best prima. Maar alcoholvrije wijn... het is het toch allemaal niet.
Chick on a mission
  maandag 26 april 2021 @ 21:44:49 #113
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199171072
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:36 schreef Keroppi het volgende:
Dit is best een goede nep Gin&Tonic vind ik zelf: https://www.gall.nl/duche(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Ook bij de grotere AH's te koop en ook af en toe in de bonus 8-)

Schweppes heeft ook blikjes met virgin mojito's, maar die zijn vooral mieieierzoet.

Alcoholvrij bier vind ik over het algemeen ook best prima. Maar alcoholvrije wijn... het is het toch allemaal niet.
Op gebied van alcoholvrije wijn vind ik de Torres Natureo Rosado (G&G ;) ) erg fijn, niet mierzoet zoals velen en smaakt ook gewoon goed. Aan 'gin' zit ik meer in de andere dan de Duchess, die heb ik wat te vaak al gedronken en vond ik mwah. Manlief vond laatst deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en die was erg prettig. Heb nu een Nederlandse waarvan ik het merk even niet weet, die is ook erg lekker. Maar had er ook een die vissig smaakt ofzo, blegh :r
  FOK!fossiel maandag 26 april 2021 @ 21:50:27 #114
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199171263
quote:
17s.gif Op maandag 26 april 2021 21:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Op gebied van alcoholvrije wijn vind ik de Torres Natureo Rosado (G&G ;) ) erg fijn, niet mierzoet zoals velen en smaakt ook gewoon goed. Aan 'gin' zit ik meer in de andere dan de Duchess, die heb ik wat te vaak al gedronken en vond ik mwah. Manlief vond laatst deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en die was erg prettig. Heb nu een Nederlandse waarvan ik het merk even niet weet, die is ook erg lekker. Maar had er ook een die vissig smaakt ofzo, blegh :r
Oeh goede tip. Die houd ik in gedachten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Keroppi op 26-04-2021 22:35:25 ]
Chick on a mission
pi_199171359
Debsterr die eerste weken zijn heftig qua vermoeidheid, maar het word echt beter. Zo vroeg op kantoor is ook wel dapper hoor!

Mango geniet van je verlof, hopelijk is er binnenkort goed weer op komst!

Flav dat klinkt heftig zoveel harde buiken en bij zulke kleine inspanning. Wellicht toch meer rust nemen?


KC hopelijk mag je snel de taart inruilen voor beschuit met muisjes.

DE vooral voor jezelf kiezen wat het beste voelt. Goed dat er hulp ingeschakeld is. De eerste weken zijn normaal al spannend genoeg als je geen bagage hebt. Stap voor stap klinkt heel verstandig.

Takkie het lijkt me compleet logisch dat het vertrouwen er (nog) niet is na alles wat er recent gebeurd is. Is ook een beschermingsmechanisme van lichaam. Geef het tijd om te groeien en als het niet tijdens de zwangerschap lukt dan komt het erna wel. Je kindje zal er niets van meekrijgen, dus die doe je er zeker niet mee tekort! Ik wou dat ik de klok wat voor je vooruit kon zetten.

Voor iedereen die ik overgeslagen heb, alles gelezen maar een brein als een vergiet. Sorry!
pi_199175794
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 20:28 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Oh meid, jij niet alleen. De schaamteloze appjes komen al binnen met “je bent zo stil op de socials, kan de vlag al uit?”. :'( :+
Hahaha terreur
Ik moest vanochtend aan je denken. Hoe breng je zo’n uitgerekende dag door? ;-) rusteloos rondscharrelen in huis?

@Douche eendje: haha ik moest lachen om de beschrijving van je man en zoon maar ik weet dat je slaapgebrek niet grappig is ;-)
Fijn dat je even naar B2 mocht spieken bij hartje luisteren. Daar hoopte ik stiekem ook op maar mijn VK deed het niet

@Flav en Takkie: ik denk aan jullie deze dagen. Voor beide best een pittige tijd gok ik zo! Flav, worden die harde buiken minder met meer rust?
En hoe is het met Takkie?

Hier heb ik de mini voor het laatst bijna een maand terug gezien bij de termijnecho. Dus ik begin alweer een beetje rusteloos te denken: gaat alles goed daarbinnen? Ben nu 14+4
Maar ik heb hoop want ik heb nog wel subtiele symptomen.

Heb mijn zwangerschap nooit echt kunnen aflezen aan symptomen want ik ben 1 van die gelukkige vrouwen die bijna symptoomloos is (schaam) maar wat daarbinnen gebeurt is dus een black box
Maar wat ik merk is subtiele rugpijn (dat is echt nieuw voor mij, nooit eerder gehad) en ik heb toch echt het idee dat er een klein buikje groeit! Stelt nog niet veel voor en ik had het op darmen gegooid maar sinds deze week wordt mijn buik niet meer plat na toiletgang/lege maag etc. Het is zelfs collega’s opgevallen dus ik verbeeld het me niet. Dus dat lijkt me een HEEL goed teken

Volgende week bij precies 16 weken weer een echo. spannend!
pi_199176101
Oh jongens vandaag wordt onze 'baby' al weer 2 jaar O+
Zo'n gek idee dat hij straks niet meer de jongste is.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:11:47 #118
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199176310
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 21:50 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Oeh goede tip. Die houd ik in gedachten.
De loopuyt virgin is ook een fijne, dat is de Nederlandse. Ceders crisp :r vond ik naar vis smaken. Komt wellicht door de komkommerhint die erin zit, ik vind komkommer op dit moment ook geen feest :P.

Lily, het scheelt nu vooral dat Bas al maanden goed slaapt. Dan zijn 2 mindere nachten wel te doen. Wat er nu bij je gebeurd? Het groeit ontzettend hard vooral :+. Ik schrok gisteren ook hoe hoog mijn baarmoeder al zat, maar dat is normaal bij een 2e.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:56 schreef Flav het volgende:
Oh jongens vandaag wordt onze 'baby' al weer 2 jaar O+
Zo'n gek idee dat hij straks niet meer de jongste is.
Jeetje, het gaat echt te snel :o, gefeliciteerd! (en help, als die van jou nu 2 is, is die van mij ook bijna 2 :o )
pi_199178019
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:56 schreef Flav het volgende:
Oh jongens vandaag wordt onze 'baby' al weer 2 jaar O+
Zo'n gek idee dat hij straks niet meer de jongste is.
Jaa dat is ook zo! Wij zaten in een baar race, waarbij mijn vliezen braken en jij veel voorwerk had, maar die van mij me nog 3 dagen liet wachten en ploeteren. :D Wat geef je als cadeau? #inspiratie :')

KC, UD bereikt! Nog max 2 weken. Ben je nog wel een beetje uitgerust? Hier nu 22 weken. Ik heb het idee dat de laatste maand zoooo langzaam is gegaan in vergelijking met de 18 weken daarvoor.

Laatst op de trouwreceptie (waar ik niet meer heb gehuild gelukkig) zei iedereen 'Oh je hoeft niet lang meer denk? Hoe lang nog?' :')

Qua non alcohol had een vriendin laatst een fles van Hugo, die smaakte prima. Maar ik drink net zo graag gewoon limonade eigenlijk. De eerste zwangerschap mistte ik alcohol veel meer. Nu na 1 zwangerschap en 2 jaar BV is het helemaal uit mijn systeem.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199178171
quote:
17s.gif Op maandag 26 april 2021 10:06 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ja, meteen weer dagje bijkomen haha, best fijn!

Fijn, geniet van je verlof. Wat wordt er geklust?
Lekker, geniet van je vrije dag. Lekkere opstart na vakantie!

We hebben nieuwe kozijnen geplaatst, dus die lakken we zelf. Maar deze week hopen we het af te hebben!

Wat betreft alcohol, aangezien we tot nu toe niet op een terras hebben gezeten mis ik het niet zo. Alcohol vrij tot nu toe niet genomen, van cola word ik net zo gelukkig!

Spannend Flav, hopelijk is de controle straks goed!

En kapitein cupcake, ik hoop dat de baby je niet te lang meer laat wachten! Al is vandaag misschien niet de handigste dag!
pi_199178971
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:42 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Jaa dat is ook zo! Wij zaten in een baar race, waarbij mijn vliezen braken en jij veel voorwerk had, maar die van mij me nog 3 dagen liet wachten en ploeteren. :D Wat geef je als cadeau? #inspiratie :')
Haha ja klopt! Ik weet nog dat ik jaloers was dat jouw vliezen al gebroken waren en ik op stond voor een inleiding wat ik eigenlijk niet wilde haha :D
Een race tegen de klok voelde het toen, maar hij heeft zichzelf wel een mooie dag uitgekozen O+

Hij krijgt van ons een logeerkoffer.
Die dure van Olli Ella, broerlief heeft hem ook en daar mag hij absoluut niet aankomen dus dan maar een eigen haha.
  dinsdag 27 april 2021 @ 21:17:24 #122
342418 VKV
Plausibel
pi_199184572
Even voldoen aan m'n meldplicht :P

Wat een mooi weer voor tijdens verlof. Vandaag een dagje op de camping gezeten bij familie en de peuter even lekker uit kunnen laten razen. Zowaar zelf ook nog wat meer huidskleur gekregen.

Morgen een terras geboekt, gelijk de eerste mogelijkheid benut :D Kijken of het echt gaat lukken om daar te zitten. Hoewel ik het eigenlijk ook wel helemaal prima vind als ze besluit nu te komen, ben er wel aan toe, ik ben m'n zwangere lijf met beperkingen nu echt wel een beetje zat en wil graag z.s.m. weer een wat fittere mama worden voor J.
pi_199186184
Ik mag me ook melden! O+

Mijn verloofde en ik verwachten ons eerste kindje in december en hebben de eerste echo op 4 mei, dan zal ik zo'n 7 weken zijn. Wij zijn allebei zeer benieuwd en stiekem ook ontzettend nerveus. Hopelijk zit (en blijft) alles goed.

De eerste drie, vier weken had ik niet zo heel veel klachten, maar sinds vorige week is het wel duidelijk dat er iets met mijn lijf aan de hand is. Ben hartstikke moe en de hoofdpijn is heftig, vooral nu ik gestopt ben met koffie. Ik kan het sinds gister niet meer ruiken of zien ;(

Mijn vriend denkt trouwens dat het een meisje wordt en ikzelf denk een jongen. Voor beide hebben we al een naam, dus daar in elk geval geen problemen :+
pi_199187521
Meld, met baby in buik!

Antwoorden op de vragen:

Nee, ik ben niet uitgerust. Ik heb al drie weken last van BH (braxton hicks) elke avond en nacht. Niet effectieve voorweeen, want toen de gynaecoloog me probeerde te strippen van de week ging het niet want alles zat nog potdicht.

Hoe ik de dag ben doorgekomen? We hadden visite en ik heb met de peuters en visite in de tuin gehangen. Dat is met peuters hard werken want die willen altijd wat van je. Aan het begin van de avond was ik kapot, maar ik lig toch nog steeds wakker van de buikpijn :).

Ik heb in overleg met de gynaecoloog toch een keizersnede laten inplannen om bovenstaande redenen. Ik heb zoveel last van die krampen dat ik nauwelijks aan rust toe kom, en als ik overdag rust heb van de peuters vind ik altijd wel weer een klusje om te doen, geen rust in mijn lijf dus. Ik ben mezelf voorbij aan het lopen en daarnaast merk ik dat er best wel wat druk op mijn litteken komt te staan. Mocht ze zich voor die tijd uit zichzelf melden ga ik het sowieso vaginaal proberen.

Ik vind de G&T non alcoholisch van The Dutchess wel lekker. Maar het is het eerlijk gezegd allemaal gewoon net niet.

Een terrasje voor VKV, jaloers! En ik snap je goed, ik baal er ook van dat ik niet lekker met de twins kan spelen. En ik vind het moeilijk dat ik er na een keizersnede ook ff uit lig. Maar ik kan daarna wel weer aansterken en een leukere moeder zijn denk ik.

Flav, gefeliciteerd met je peuter! Is een wobbel een leuk idee? Wij hadden veloretti fietsjes gegeven voor hun tweede verjaardag. Een abonnement op de dierentuin (als die weer open gaan that is) is misschien ook een leuk idee!

Welkom MegaKonijn!
  woensdag 28 april 2021 @ 07:32:21 #125
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199188454
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:50 schreef Rebubbled het volgende:

Deb, klinkt zwaar zo'n vroege werkdag. Balen he van de koffie. Drinken jullie überhaupt nog een kopje? Ik eentje 's ochtends, deed ik ook bij Lily. Mijn zwangere vriendin helemaal niet.
Ja, voorheen dronk ik 2 tot 3 bakken per dag, nu gun ik mezelf er 1 op dat moment dat je denkt dat je voorhoofd je toetsenbord gaat raken _O-.

quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 20:01 schreef KapiteinCupcake het volgende:

Ohhh Debster, hoe ben je de dag doorgekomen?! En dat zonder koffie.. ik doe het je niet na hoor, ik drink gewoon mijn twee kopjes per dag :@

Ik heb morgen DE mijlpaal der mijlpalen! Nooit gedacht dat ik die zou bereiken eerlijk gezegd. Maar morgen dus even een taartje halen bij de supermarkt. En sowieso proosten op de koning, maar helaas met een alcohol-vrije G&T :')
Nou, met dus 1 bakkie haha :D zonder kan ik echt niet, al is het maar voor het placebo effect.

Ach ja, dan heb je in ieder geval nog het idee dat je iets "gezelligs" meedrinkt toch? Dat is iig voor mij het pijnpunt, niet de alcohol zelf maar het gebrek aan variatie nu zonder alcohol.

quote:
17s.gif Op maandag 26 april 2021 21:09 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nog niet echt, slaap nog iedere dag dat ik vrij ben een paar uur. Afgelopen nacht werkte ook niet mee, Bas krijgt zn laatste kiezen en ik heb echt ieder uur van de klok gezien met een oversture dreumes in mn bed. Nacht daarvoor lag mn man het lokale bos en duingebied om te zagen dus mweh :P.

En @ je spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Vaccinnieuws ben ik ook wel blij mee, ga woensdag gelijk op mn werk maar inschrijven. Als ze dit nou even een week of 2 eerder besloten hadden he }:| :P . Nou ja, gelukkig ben ik nu dan ook bijna aan de beurt.

KapiteinCupcake, welke gin? O-) Ik heb nu ook 2 soorten alcoholvrije staan, ben er erg gelukkig mee. En die appjes lijken mij nogal vervelend.

Ik had vandaag intake bij de klinisch verloskundige in het ziekenhuis. Fijn gesprek gehad, n.a.v. alles wat er de afgelopen weken gebeurd is, heb ik besloten om toch volledig 2e lijn te gaan ipv gedeelde zorg. Moet dit alleen nog even meedelen aan de verloskundigepraktijk maar dat komt van de week wel. Heb ipv alleen hartje luisteren zelfs nog even naar b2 mogen spieken, heel fijn om het zo lekker te zien spartelen. Blijft toch wel bijzonder. Via de klinisch verloskundige nu ook aangemeld voor gesprekken bij de psycholoog zodat ik hopelijk straks wat lucht en ruimte in mn hoofd krijg, want op deze manier zoals het nu gaat loop ik over een paar maanden vast denk ik...
Verder staan alle afspraken t/m de SEO al vast nu, ook fijn :).
Goed om te horen dat de intake prettig was DE! En dat je inderdaad maar ruimte in je hoofd mag houden :*.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:30 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Hahaha terreur
Ik moest vanochtend aan je denken. Hoe breng je zo’n uitgerekende dag door? ;-) rusteloos rondscharrelen in huis?

@:douche eendje: haha ik moest lachen om de beschrijving van je man en zoon maar ik weet dat je slaapgebrek niet grappig is ;-)
Fijn dat je even naar B2 mocht spieken bij hartje luisteren. Daar hoopte ik stiekem ook op maar mijn VK deed het niet

@:flav en Takkie: ik denk aan jullie deze dagen. Voor beide best een pittige tijd gok ik zo! Flav, worden die harde buiken minder met meer rust?
En hoe is het met Takkie?

Hier heb ik de mini voor het laatst bijna een maand terug gezien bij de termijnecho. Dus ik begin alweer een beetje rusteloos te denken: gaat alles goed daarbinnen? Ben nu 14+4
Maar ik heb hoop want ik heb nog wel subtiele symptomen.

Heb mijn zwangerschap nooit echt kunnen aflezen aan symptomen want ik ben 1 van die gelukkige vrouwen die bijna symptoomloos is (schaam) maar wat daarbinnen gebeurt is dus een black box
Maar wat ik merk is subtiele rugpijn (dat is echt nieuw voor mij, nooit eerder gehad) en ik heb toch echt het idee dat er een klein buikje groeit! Stelt nog niet veel voor en ik had het op darmen gegooid maar sinds deze week wordt mijn buik niet meer plat na toiletgang/lege maag etc. Het is zelfs collega’s opgevallen dus ik verbeeld het me niet. Dus dat lijkt me een HEEL goed teken

Volgende week bij precies 16 weken weer een echo. spannend!
Buikje O+ dat lijkt me zo'n magisch moment als je voor het eerst kunt vaststellen dat er ECHT wat groeit!

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:56 schreef Flav het volgende:
Oh jongens vandaag wordt onze 'baby' al weer 2 jaar O+
Zo'n gek idee dat hij straks niet meer de jongste is.
Gefeliciteerd Flav!

quote:
10s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:17 schreef VKV het volgende:
Even voldoen aan m'n meldplicht :P

Wat een mooi weer voor tijdens verlof. Vandaag een dagje op de camping gezeten bij familie en de peuter even lekker uit kunnen laten razen. Zowaar zelf ook nog wat meer huidskleur gekregen.

Morgen een terras geboekt, gelijk de eerste mogelijkheid benut :D Kijken of het echt gaat lukken om daar te zitten. Hoewel ik het eigenlijk ook wel helemaal prima vind als ze besluit nu te komen, ben er wel aan toe, ik ben m'n zwangere lijf met beperkingen nu echt wel een beetje zat en wil graag z.s.m. weer een wat fittere mama worden voor J.
Hopelijk hoef je er niet voortijdig af :D geniet er van!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 28 april 2021 @ 07:43:10 #126
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199188519
Voorweeën zijn altijd effectief, ook als je er niet meteen meetbare verweking of ontsluiting door krijgt. Toch doen ze al van alles en dragen ze uiteindelijk bij aan de bevalling. Lijkt me wel heel naar als je er al zo lang zoveel last van hebt. Is er niet iets anders wat nog kan helpen? Magnesium bad voor het slapen gaan? De laatste uren voor het slapen gaan of de hele dag nóg rustiger aan doen? Op een andere plek gaan slapen? Een massage voor het slapen gaan? Mediteren voor het slapen gaan? Je slaap meer verdelen over dag en nacht? Of kan er nog iets geestelijks in de weg zitten? Mentale dingen kunnen ook lichamelijk een heleboel met je doen. Dus zowel geestelijk als lichamelijk zo ontspannen mogelijk gaan slapen en zoveel mogelijk rust nemen in die tijd rondom en vlak voor de bevalling, om je lichaam alle rust en ruimte te geven.
  woensdag 28 april 2021 @ 08:54:01 #127
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199189009
Hormonen... moest net bijna huilen van de samenvatting omtrent de avondklok tijdens het nieuws op de radio :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199189754
Goede nipt *O*
  woensdag 28 april 2021 @ 12:49:46 #129
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199191720
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 28 april 2021 @ 12:50:21 #130
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199191728
Oooh Ela O+ ik zat er stiekem al een beetje op te wachten hoor :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 28 april 2021 @ 12:57:35 #131
269689 crew  Viv
  woensdag 28 april 2021 @ 12:58:18 #132
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199191809
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:50 schreef pinquit het volgende:
Oooh Ela O+ ik zat er stiekem al een beetje op te wachten hoor :D
:D

Ik heb pas geleden een miskraam gehad (ik kwam erachter dat ik zwanger was 1 dag voor de crematie van mn moeder... anderhalve week later werd het een miskraam), dat was een supergrote verrassing toen, die zwangerschap, we waren daar helemaal niet mee bezig.
Maar daarna hebben we het erover gehad en wisten we eigenlijk wel dat we graag nog een keer een kindje wilden. We wilden eigenlijk na de zomer daar serieuzer mee bezig gaan, maar dat blijkt niet nodig. ;)
pi_199191816
Gefeliciteerd Ela! Wat leuk :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 28 april 2021 @ 13:01:31 #134
269689 crew  Viv
pi_199191840
Nog gecondoleerd met je moeder dan ela :*
pi_199191851
Ela :o *O* Ik had al zo'n vermoeden met je likes en posts de afgelopen dagen. Wat leuk!
  woensdag 28 april 2021 @ 13:02:45 #136
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199191853
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 13:01 schreef Viv het volgende:
Nog gecondoleerd met je moeder dan ela :*
Dankje. Het was afgelopen februari, heel onverwachts, ze was net 61 geworden anderhalve week ervoor. Ik vind het zo jammer dat mijn kleinsten haar nooit echt zullen herinneren... Naast dat ik haar zelf natuurlijk heel erg mis. O+
  woensdag 28 april 2021 @ 13:03:15 #137
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199191860
quote:
17s.gif Op woensdag 28 april 2021 13:02 schreef douche-eendje het volgende:
Ela :o *O* Ik had al zo'n vermoeden met je likes en posts de afgelopen dagen. Wat leuk!
Ja :D Ik vind het ook leuk om jou te zien hier! En ik zag nog meer namen van de vorige keer. :D
  woensdag 28 april 2021 @ 13:11:45 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_199191944
Ela! Gefeliciteerd! O+
  woensdag 28 april 2021 @ 13:16:37 #139
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199192011
Ela, gefeliciteerd en nog een knuffel voor het overlijden van je moeder. Lijkt me heftig zo die miskraam naast het onverwachts overlijden.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 28 april 2021 @ 13:34:15 #140
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_199192177
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:49 schreef elamanilo het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ela :o *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_199192485
Ohhh wat leuk Ela! Gefeliciteerd O+
En indd wat namen van de vorige keer :D
pi_199192776
quote:
17s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:07 schreef douche-eendje het volgende:
Goede nipt *O*
Gefeliciteerd!
  woensdag 28 april 2021 @ 14:39:19 #143
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199192872
Wow Ela :o O+ . Gefeliciteerd!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199193262
quote:
17s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:07 schreef douche-eendje het volgende:
Goede nipt *O*
*O*

Ela, welkom!
pi_199193479
Oh ela, wat een leuke verrassing! Gefeliciteerd!

En wat naar dat je moeder zo plotseling is overleden, dat lijkt me nog zoveel heftiger dan na een lang ziekbed :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 28 april 2021 @ 15:43:17 #146
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199193648
Dankjulliewel voor het warme welkom 😊 Het is fijn om het al een beetje te kunnen delen zo. Ik heb me enorm voorgenomen om echt intens me onder te dompelen in deze zwangerschap omdat er toch wel een grote kans is dat dit de laatste keer zal zijn. Dat idee maakt me een beetje verdrietig, ik vind het zo mooi en bijzonder dat ik dit kan, ik zou nog wel 10 keer willen. :P
En met al een heleboel rondscharrelende kinderen is het ook handig om er bewust ruimte voor te maken, anders vliegt het voorbij voor je er erg in hebt.
pi_199193730
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:43 schreef elamanilo het volgende:
Dankjulliewel voor het warme welkom 😊 Het is fijn om het al een beetje te kunnen delen zo. Ik heb me enorm voorgenomen om echt intens me onder te dompelen in deze zwangerschap omdat er toch wel een grote kans is dat dit de laatste keer zal zijn. Dat idee maakt me een beetje verdrietig, ik vind het zo mooi en bijzonder dat ik dit kan, ik zou nog wel 10 keer willen. :P
En met al een heleboel rondscharrelende kinderen is het ook handig om er bewust ruimte voor te maken, anders vliegt het voorbij voor je er erg in hebt.
Hoe ver ben je nu?
  woensdag 28 april 2021 @ 15:56:34 #148
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199193790
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:50 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Hoe ver ben je nu?
5 weken vandaag :D Nog heel pril, maar m’n testen springen van het scherm!
pi_199193798
Wat fijn van je goede Nipt Douche-Eendje, geeft een gerust gevoel.

Welkom Ela! Gefeliciteerd met je zwangerschap. En sterkte met het verlies van je moeder.
pi_199193853
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:56 schreef elamanilo het volgende:

[..]

5 weken vandaag :D Nog heel pril, maar m’n testen springen van het scherm!
Net zo springend als in 2018? :P O-)
pi_199193985
Ohhhh gefeliciteerd @elamanilo *O* wat leuk! O+

Morgen de 20 weken echo en dan gaan we te weten komen of er nog een jongen of meisje bij komt in ons gezin O+
  woensdag 28 april 2021 @ 16:24:54 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_199194043
quote:
17s.gif Op woensdag 28 april 2021 16:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Net zo springend als in 2018? :P O-)
Verrassingsdrieling *O*

Gefeliciteerd ela! Ik dacht vanmorgen nog "zou ela weer zwanger zijn" omdat je ineens weer actief was :D
disclaimer
  woensdag 28 april 2021 @ 16:53:19 #153
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199194392
Wat zijn jullie scherp zeg! Ik dacht gewoon gezellig, Ela komt soms langs, misschien heeft ze meer ruimte in haar hoofd of is het gewoon leuk om hier soms iets te lezen. :D .

Een winterkind, dat is wel stijlbreuk trouwens. Jullie plan om er in de zomer voor te gaan klinkt logischer maar dit wordt blijkbaar weer een kind dat gewoon heel graag wil komen en wel op eigen moment :Y .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 28 april 2021 @ 18:34:16 #154
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_199195462
Wauw ela, wat leuk! *O* gefeliciteerd!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 28 april 2021 @ 19:15:07 #155
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199196054
Wow, gefeliciteerd, Ela!
in de haak.
pi_199196354
Wauw ela, gefeliciteerd O+
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 20:52:18 #157
382129 crew  Donna
pi_199197715
Gefeliciteerd Ela!

Ik zie best wat bekende namen van 2017/2018 hier, leuk dames! O+
pi_199198450
Ik kom me hier ook zachtjesaan melden, vandaag met 8 weken een knipper gezien O+
UD is vooralsnog 8 december :)
pi_199200074
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 07:43 schreef elamanilo het volgende:
Voorweeën zijn altijd effectief, ook als je er niet meteen meetbare verweking of ontsluiting door krijgt. Toch doen ze al van alles en dragen ze uiteindelijk bij aan de bevalling. Lijkt me wel heel naar als je er al zo lang zoveel last van hebt. Is er niet iets anders wat nog kan helpen? Magnesium bad voor het slapen gaan? De laatste uren voor het slapen gaan of de hele dag nóg rustiger aan doen? Op een andere plek gaan slapen? Een massage voor het slapen gaan? Mediteren voor het slapen gaan? Je slaap meer verdelen over dag en nacht? Of kan er nog iets geestelijks in de weg zitten? Mentale dingen kunnen ook lichamelijk een heleboel met je doen. Dus zowel geestelijk als lichamelijk zo ontspannen mogelijk gaan slapen en zoveel mogelijk rust nemen in die tijd rondom en vlak voor de bevalling, om je lichaam alle rust en ruimte te geven.
Thanks voor de concrete adviezen! Magnesium neem ik al dagelijks (tegen de rusteloze benen met name). Mijn “drukke” dag eindigt om 19:30 als de kinderen op bed liggen, dan neem ik al echt mijn rust. Dat is het moment waarop de baby gaat rommelen.

Overdag meer rust pakken is op de dagen dat de kinderen thuis zijn lastig, maar de opvangdagen lukt dat wel. Ik mediteer wel en visualiseer de baby naar beneden, maar ze kan de uitgang niet vinden ;)

Anyway, gefeliciteerd en welkom terug! Ik ken je wel uit OUD maar weet niet zeker of we bij de vorige zwangerschap samen in Z&G hebben gepost.

Altootje ook gefeliciteerd en welkom!
pi_199201485
*O* voor de goede nipt voor douche-eendje!
*O* voor de knipper van Altootje!
*O* voor de zwangerschap van Ela!

November-december wordt een gezellige maand geloof ik :)
pi_199202874
Verdomme, de gastouder heeft Corona en waar zijn onze jongens gister geweest... pff, dit kan ik er echt niet ook nog bij hebben :')
  donderdag 29 april 2021 @ 10:33:05 #162
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199202880
Aaaah nee Flav! Das echt niet chill!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199202895
Welkom altootje

Ah nee flav wat kak -O- . Ik hoop voor jullie dat het meevalt :*

Ik ben net bij de fysio geweest, inderdaad bekkeninstabiliteit. Nu oefeningen meegekregen, volgende week weer een afspraak.
pi_199203205
Nu wat meer tijd om bij te lezen, naast elamanilo zag ik nog een hoop andere nieuwe zwangeren, welkom :D *O*

@BellaaElisa: succes met de 20-weken echo vandaag!

@KapiteinCupcake: las net je post over de keizersnede die ingepland staat, geeft het idee een beetje rust? Benieuwd of ze zich toch nog vanzelf meldt :)

@Flav: nee wat vervelend :{ Hopelijk valt het mee voor jullie idd..

@douche-eendje: hoera voor de goede nipt! Hopelijk heb je baat bij de oefeningen van de fysio, kak dat je bekken al zo vroeg (weer?) opspeelt -O-

Hier ook een goede nipt en sinds een paar dagen flink minder last van misselijkheid, heel fijn! Ik lig wel weer halve nachten wakker en kwijl bij de gedachte aan zalmsushi, ossenworst en allerlei ander niet zo zwangerproof voedsel, maar vooruit. Vandaag werken man en ik beide thuis en hij heeft beloofd wrapjes met entrecote en stiltonkaas te maken als lunch, nomnom :9~

Doen jullie iets van een zwangercursus trouwens, of van plan om dat te doen? Ik twijfel over een zwangerbootcamp. Ik weet dat ik wel goed ga op bootcamps (tijdens en achteraf, de weg ernaar toe vervloek ik mezelf standaard :+ ), maar ben nu vrij futloos en heb al flink last van m'n bekken. Dus of ik zo'n 10-rittenkaart dan uitzing binnen 3 maanden, hmm..
pi_199205317
quote:
17s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:34 schreef douche-eendje het volgende:
Welkom altootje

Ah nee flav wat kak -O- . Ik hoop voor jullie dat het meevalt :*

Ik ben net bij de fysio geweest, inderdaad bekkeninstabiliteit. Nu oefeningen meegekregen, volgende week weer een afspraak.
Ik reageer in het weekend uitgebreider op iedereen, druk druk druk hier

Maar @Douche eendje: hoe merk je dat je die bekken instabiliteit hebt? Ik heb sinds deze week lage rugpijn en bij mijn rechterbil. Is nog goed te doen maar vraag me af of dat t is en zoja wat ik kan doen om te zorgen dat t niet erger wordt. Want die zwangerschap duurt nog een tijd en dit is nog maar t begin
pi_199205486
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:32 schreef Flav het volgende:
Verdomme, de gastouder heeft Corona en waar zijn onze jongens gister geweest... pff, dit kan ik er echt niet ook nog bij hebben :')
Hè shit zeg. :*
pi_199205639
Ja het is gewoon kut :')

Lily, mijn bekkeninstabiliteit uit zich vooral in pijn in het SI gewricht. Ook straalt het uit naar m'n bil, lang in de zelfde houding zitten of staan zorgt direct voor fikse pijn bij de startbeweging (opstaan van stoel of bank, beginnen met lopen)
pi_199205984
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:05 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Thanks voor de concrete adviezen! Magnesium neem ik al dagelijks (tegen de rusteloze benen met name). Mijn “drukke” dag eindigt om 19:30 als de kinderen op bed liggen, dan neem ik al echt mijn rust. Dat is het moment waarop de baby gaat rommelen.

Overdag meer rust pakken is op de dagen dat de kinderen thuis zijn lastig, maar de opvangdagen lukt dat wel. Ik mediteer wel en visualiseer de baby naar beneden, maar ze kan de uitgang niet vinden ;)

Anyway, gefeliciteerd en welkom terug! Ik ken je wel uit OUD maar weet niet zeker of we bij de vorige zwangerschap samen in Z&G hebben gepost.

Altootje ook gefeliciteerd en welkom!
O+

Meer rust nemen dan je kan, kan ook niet natuurlijk. ;)

Je spookte zo door mijn hoofd gisteren. Want wat ik je zo ontzettend gun is vooral met zelf-vertrouwen de bevalling in gaan, wat voor bevalling dan ook. Vertrouwen hebben in je lijf en je baby (ja ook als je voor een (geplande) keizersnede gaat!), want je lijf doet echt niet zomaar iets en versplit echt geen onnodige energie, daar kun je echt echt echt op vertrouwen. En daarom wilde ik je graag zeggen dat ook die voorweeën echt zeker wat doen, dat je echt erop kunt vertrouwen dat je lichaam heel hard bezig is, ook al is het niet direct in verweking of ontsluiting meetbaar. :* Hoe meer jij erop (op jezelf) kunt vertrouwen, hoe krachtiger je straks de bevalling in gaat.
pi_199206046
Pff.. dat is niet fijn Flav!

Lily: Ik kwam erachter toen ik in een boek van Beatrijs Smulders zo'n lijstje tegenkwam wat verdacht herkenbaar was. Ik ben toen op advies van mijn vroedvrouw naar een bekkenfysio gegaan die volgens de Röst methode werkt. Dan krijg je gericht oefeningen en dat hielp bij mij heel goed. Mijn bekken werd er direct minder gevoelig van en ik heb, uiteraard wel met veel rust, de zwangerschap zonder (al te veel) pijn goed uit kunnen lopen. Waar ik minder rekening mee had gehouden, was dat het herstel ook echt tijd in beslag neemt. Ik heb zeker 9 maanden nog de oefeningen gedaan en telkens last gehad als ik overbelastte. Anyway, zo'n bekkenfysio volgens Röst is dus een aanrader, maar overleg het even met je vroedvrouw/verloskundige.
pi_199207164
Ono, Ik ken dit van Bas gelukkig niet :)

@_Lily_, ik heb vooral pijn in het gebied rond mijn stuitje en mijn symfyse (het stukje kraakbeen aan de voorzijde van je bekken). Ik merk het bij fietsen en na 'langer' zitten, dan is opstaan en de eerste paar passen zetten is heel pijnlijk. Langer is een kwartier zitten en ik heb een zittend beroep :'). Ik heb nu 2 oefeningen gekregen die ik 3x per dag moet doen om de spieren in dat gebied wat te versterken.
  donderdag 29 april 2021 @ 16:38:44 #171
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199208117
Na een hele lange Fok!pauze en een korte tijd hier lurken, kom ik me hier maar eens melden :@

Nu 13 weken zwanger, 2 november uitgerekend en nog een officiële Fok!baby ook O+ Vriend is alleen al heel lang niet meer actief hier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_199208812
Oh Ela je wil niet weten hoe blij ik ben dat je weer meeschrijft in dit topic O+
Vorige keer echt veel aan je woorden gehad.

Ik mag door voor een extra echo ivm de hoeveelheid vruchtwater. Ik zit natuurlijk net over de bovengrens :')
pi_199210093
Oh Ela. Wat tof. Gefeliciteerd. O+
pi_199210240
quote:
17s.gif Op donderdag 29 april 2021 16:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Na een hele lange Fok!pauze en een korte tijd hier lurken, kom ik me hier maar eens melden :@

Nu 13 weken zwanger, 2 november uitgerekend en nog een officiële Fok!baby ook O+ Vriend is alleen al heel lang niet meer actief hier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! Toffe datum O+. @ je spoiler, dat had ik bij de vorige zwangerschap in het begin ook heel erg. Regelmatig naar de mondhygiënist was ook het enige wat goed werkte.
  donderdag 29 april 2021 @ 19:48:59 #175
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199210700
quote:
17s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:21 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Toffe datum O+. @ je spoiler, dat had ik bij de vorige zwangerschap in het begin ook heel erg. Regelmatig naar de mondhygiënist was ook het enige wat goed werkte.
Dankje! O+ Tof dat we gelijk lopen :D

Wel fijn dat het herkenbaar is. Ik ging dus altijd al regelmatig naar de mondhygiënist (lees: elke 3 maanden), maar nu moet ik over 2 maanden terug en als het erger wordt nog eerder. En heb nog meer zooi meegekregen om m'n gebit mee te onderhouden. Zo'n gedoe. Maargoed, alles voor de kleine hè O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_199212035
Ey Ela ook terug! Ik had het vermoeden al bij de posts, maar wilde het niet vragen. Super leuk, allemaal weer babies in dezelfde tijd.

Welkom Alto en GND!

Lily, herkenbaar. Ik heb ook aan 1 kant onderin pijn, is ook mijn SI gewricht. Zeer goed onder controle te houden met de oefeningen die Ela aanraad. Mijn advies is echt om meteen een bekkenfysio in te schakelen. Bij de eerste heb ik er te lang mee gelopen en daarna een normale fysio gehad, en kwam met een beknelde zenuw en enorm veel pijn te zitten. Dat was met 6 weken oefeningen van de bekkenfysio helemaal weg. Ik had het gelukt dat zodra het kind eruit was, de pijn ook weg was.

Ik begin wel weer last van mijn handen te krijgen merk ik. Een soort reumatische pijn, stijfheid in de ochtend, extra pijn als ik taakjes doe waarbij ik mijn handen secuur gebruik. Daar heb ik lang na de zwangerschap nog wel last van gehad en ook van mijn voeten. Traplopen wat in de ochtend heel zeer deed. 'Ben je veel aangekomen tijdens de zwangerschap?' was de enige uitkomst van de huisarts. Super nutteloos, dus nooit meer mee terug geweest. Ging na 1,5 jaar eindelijk over.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199212251
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 17% gewijzigd door Viv op 29-04-2021 21:35:50 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 29 april 2021 @ 21:37:41 #178
269689 crew  Viv
pi_199212576
@elamanilo ik heb je foto-linkje gefixt 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199212605
Spannend Ela!
Wat is nu je overweging wat betreft echo’s? Zou je het eerder willen weten of het een een- of meerling is?
pi_199212876
Spannend Ela! Lijkt indd gelijk op te lopen :7
pi_199214262
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:39 schreef Takkie88 het volgende:
Spannend Ela!
Wat is nu je overweging wat betreft echo’s? Zou je het eerder willen weten of het een een- of meerling is?
Ik wil eerst afwachten wat mijn vroedvrouw gaat meten aan mijn buik. Als dat ook gelijk op gaat met toen, dan ga ik eens bedenken hoe of wat. Misschien een echo, misschien hartjes luisteren (hartje luisteren doet ze natuurlijk sowieso, maar pas vanaf een week of 25 (?) of zo, want ik wil dat ook alleen analoog).

In ieder geval lijkt het me wel praktisch om het (iets) eerder te weten. Ik zou toch wel voorbereidingen willen treffen.
  donderdag 29 april 2021 @ 23:25:32 #182
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199214319
Interessant, want ik laat juist niet meer naar het hartje luisteren sinds ik dagelijks leven voel. Met 16 weken was de laatste keer denk ik, in totaal dan 2x gedaan? Misschien de komende controles een keer voor mijn peuter als die meegaat. Maar voor mijzelf heeft het geen enkele meerwaarde en voelt het juist onnodig invasief nu.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199215273
Mooi om jullie overwegingen te lezen Lemijn en ela!

@Lemijn; aan de hartslag kunnen ze door te luisteren naar tempo, ritme en regelmaat toch meer uithalen dan alleen of de baby nog leeft/beweegt? Of zou dat pas weer meer aan het eind van de zwangerschap echt zo zijn?
Mag jouw peuter mee naar afspraken? Hier helaas, nog, niet.

Ik zou willen dat ik wat meer op de natuur durf te vertrouwen. Dit keer leef ik echt van echo naar echo… hopelijk wordt dit na de 2 GUO’s wat minder.
  vrijdag 30 april 2021 @ 07:22:43 #184
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199215381
Dankjewel O+ @Rebubbled

@elamanilo en @Lemijn, wat is voor jullie de reden om niet naar het hartje te luisteren?

Ik ben nu zwanger van mijn eerste een zou juist elk moment naar het hartje willen luisteren als dat kon O+

Wat @Takkie88 ook zegt, ik leef nu echt van echo naar echo, maar misschien wordt dat anders als ik de kleine ga voelen.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 30 april 2021 @ 07:38:25 #185
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199215447
Ik weet niet of het echt vertrouwen in de natuur is voor mij, Takkie. Ik weet dat de natuur bikkelhard kan zijn :* . Maar dat er zonder weeën zoveel extra te halen is uit dat luisteren: mwah. Ik ben gewoon nogal wars van dingen doen rondom zwangerschap voor de zogenaamde zekerheid. Tijdens de bevalling vind ik een paar keer luisteren best.

Peuter mee: liever niet, maar ik heb gevraagd of het 1x mocht en dat was oké.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 30 april 2021 @ 08:28:10 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199215732
Ik had zelf zo'n luisterdingetje, gewoon omdat ik het leuk vond :@ .

Op het laatst ook nog gebruikt om zijn positie te bepalen, want Colin lag met 34 weken over dwars. Maar dat voedde mijn onzekerheid dus mee gekapt. Hij is netjes bijgedraaid trouwens.
Resistance is futile.
  vrijdag 30 april 2021 @ 08:31:49 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199215755
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 april 2021 07:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Dankjewel O+ @:Rebubbled

@:Elamanilo en @:Lemijn, wat is voor jullie de reden om niet naar het hartje te luisteren?

Ik ben nu zwanger van mijn eerste een zou juist elk moment naar het hartje willen luisteren als dat kon O+

Wat @:Takkie88 ook zegt, ik leef nu echt van echo naar echo, maar misschien wordt dat anders als ik de kleine ga voelen.
Gefeliciteerd en welcome back! En ja, je baby voelen maakt vaak wel een enorm verschil voor je eigen gevoel. Nog maar een maand of 2 en dan is het zover!

De verloskundige weet natuurlijk wel waar je placenta zich bevindt. Ik heb het gevraagd en die van mij lag achter, dan voel je beweging makkelijker dan met een placenta die voor ligt.
Resistance is futile.
  vrijdag 30 april 2021 @ 08:57:01 #188
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199215913
Ik vind het zo mooi om ook alle mogelijkheden hierin te zien hè. Ik heb een medische indicatie, uiteindelijk nu zelf gekozen om toch volledig opgevolgd te worden in het ziekenhuis maar ik mag dus in principe controles bij de 1e lijn, zolang ik maar 3 groeiechos in het ziekenhuis doe en daar beval. Er is zoveel bespreekbaar.
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:20:41 #189
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199218080
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 23:25 schreef Lemijn het volgende:
Interessant, want ik laat juist niet meer naar het hartje luisteren sinds ik dagelijks leven voel. Met 16 weken was de laatste keer denk ik, in totaal dan 2x gedaan? Misschien de komende controles een keer voor mijn peuter als die meegaat. Maar voor mijzelf heeft het geen enkele meerwaarde en voelt het juist onnodig invasief nu.
Analoog het hartje luisteren kan pas vanaf 26 weken, en ik wil alleen analoog laten luisteren, mede vanwege dat invasieve. Wel interessant: Met een fetoscoop kan een vroedvrouw nuances in de hartslag horen van de baby, dus niet (alleen) in het ritme/regelmaat/tempo, maar ook in het geluid zelf. Die nuances geven een beeld van hoe het met de baby gaat (ze kan echt horen of het geluid stevig en rond klinkt, of juist holler en blikkeriger, en dat vertelt van alles over de conditie van de baby) en ook eventuele problemen kunnen zo al (veel) eerder opgemerkt worden, eerder dan dat het hart in ritme gaat storen. Met een doppler kan dit niet, daarmee kun je alleen het ritme meten.

Maar ik sluit me helemaal bij je aan wat betreft die ogenschijnlijke zekerheden en dat de natuur ook heel hard kan zijn. Ik ben meer van zelf van binnenuit voelen en mijn instinct volgen, dan van meten van buitenaf door iemand anders.
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:50:48 #190
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199218496
Gewoon uit interesse he, wat is er dan invasief aan de reguliere methodes voor jou @elamanilo?

Ik ben net 7w van mijn eerste kindje dus ik weet nog helemaal niet hoe echo's enzo überhaupt gaan :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:54:45 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_199218558
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:20 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Analoog het hartje luisteren kan pas vanaf 26 weken, en ik wil alleen analoog laten luisteren, mede vanwege dat invasieve. Wel interessant: Met een fetoscoop kan een vroedvrouw nuances in de hartslag horen van de baby, dus niet (alleen) in het ritme/regelmaat/tempo, maar ook in het geluid zelf. Die nuances geven een beeld van hoe het met de baby gaat (ze kan echt horen of het geluid stevig en rond klinkt, of juist holler en blikkeriger, en dat vertelt van alles over de conditie van de baby) en ook eventuele problemen kunnen zo al (veel) eerder opgemerkt worden, eerder dan dat het hart in ritme gaat storen. Met een doppler kan dit niet, daarmee kun je alleen het ritme meten.

Maar ik sluit me helemaal bij je aan wat betreft die ogenschijnlijke zekerheden en dat de natuur ook heel hard kan zijn. Ik ben meer van zelf van binnenuit voelen en mijn instinct volgen, dan van meten van buitenaf door iemand anders.
Ik vind dat echt heel mooi en bewonderenswaardig aan jou O+
Maar ik moet dan wel een beetje grijnzen om de tien zwangerschapstesten vanaf een week na je eisprong :D dat klopt dan weer niet in dat rijtje ofzo :P :')
disclaimer
pi_199219143
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:20 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Ik ben meer van zelf van binnenuit voelen en mijn instinct volgen, dan van meten van buitenaf door iemand anders.
Ik ben juist heel erg van het meten is weten. Maar dat komt door mijn werk. Elke dag breng ik vreselijke uitslagen aan mensen die niks voelen en dat niet zien aankomen (gezondheidszorg). Toch is het dan zo
Bij mijn miskraam voelde ik ook helemaal niks en nog geen druppel bloed verloren. Maar die miskraam was echt en alleen te zien op een echo.

Dus mij kan je niet geruststellen met een instinct hahaha. Maar ik probeer het los te laten en dingen ook gewoon een beetje over me heen laten komen. Ik mocht bij 13 weken naar het hartje luisteren. Dat vond ik fijn als mijlpaal dat het eerste trimester voorbij was. Sindsdien heb ik niet meer naar het hartje geluisterd (ookal heeft mijn verloskundige een inloopspreekuur waar je dat zonder afspraak mag komen doen)
Ik heb ook geen doppler thuis
Ik Hou me maar gewoon aan de echo afspraken. Probeer ook met andere dingen bezig te zijn dan de zwangerschap.

Dat gezegd hebbende leef ik wel echt van echo naar echo. Zelfs nu met 15 weken zwangerschap durf ik me niet helemaal te hechten aan de mini in mijn buik. Maar ik geniet wel van de dingen zoals de eerste rompertjes die we van opa en oma krijgen en hoe zij bezig zijn met de komst van hun kleinkind. Voor mijn ouders is het het eerste kleinkind. Dat vind ik heel speciaal. Mijn schoonzus is een tikje jaloers (maar sfeer blijft leuk). Ik gun haar en mijn broer de wereld maar mijn moeder haar eerste kleinkind schenken is voor mij
pi_199220000
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:28 schreef Seven. het volgende:
Ik had zelf zo'n luisterdingetje, gewoon omdat ik het leuk vond :@ .

Op het laatst ook nog gebruikt om zijn positie te bepalen, want Colin lag met 34 weken over dwars. Maar dat voedde mijn onzekerheid dus mee gekapt. Hij is netjes bijgedraaid trouwens.
Ik ook. Vooral omdat ik het anders mentaal echt niet trok. Ik had wel op mijn eigen lijf willen kunnen vertrouwen maar dat kan nooit meer in de prille zwangerschap, denk ik. En qua invasief: ik heb natuurlijk een vlokkentest laten doen om te weten of het kindje levensvatbaar was. Al had ik er wél een goed gevoel over, die bevestiging was wel nodig. Zijn wel de uitzonderingen denk ik.
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:22:47 #194
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199221276
Ik zoek ook wel bevestiging hoor. Ik laat de verloskundige aan mijn buik voelen (terwijl ik zelf ook goed voel dat mijn baarmoeder groeit), omdat ik het fijn vindt dat ze bevestigt dat dat goed gaat. En om alvast vertrouwd te raken met haar aanraking voor ze bij de bevalling is. En ik liet met graagte echo’s maken met 8/11/20 weken. Alleen duurden die naar mijn smaak te lang _O- .

En nogmaals: ik denk echt niet dat mijn houding beter is of stoerder of zo. Het is alleen hoe ik het graag wil en ik ben erg blij dat ik een verloskundige heb die daarin mee gaat en dat er tot nu toe ook niets bijzonders is waardoor ik lekker buiten alle protocollen van extra echo’s en bloedprikken en zo val.

Interessant wat je vertelt over analoog luisteren Ela. Mijn vorige verloskundige kon dat ook. Huidige volgens mij niet maar ik ga het eens vragen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199221297
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:10 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik ook. Vooral omdat ik het anders mentaal echt niet trok. Ik had wel op mijn eigen lijf willen kunnen vertrouwen maar dat kan nooit meer in de prille zwangerschap, denk ik. En qua invasief: ik heb natuurlijk een vlokkentest laten doen om te weten of het kindje levensvatbaar was. Al had ik er wél een goed gevoel over, die bevestiging was wel nodig. Zijn wel de uitzonderingen denk ik.
In jouw geval kan ik me dat heel goed voorstellen. Dan zou ik ook meer prenatale onderzoeken hebben gedaan. Ik had het absoluut willen weten
pi_199221477
Leuk om te zien hoe iedereen er anders instaat. Ik vind echo’s heel leuk en die kunnen mij niet lang genoeg duren. Wij hadden een pretecho waarvan de echoscopiste door mijn vragen en achtergrond een soort mini 20 weken echo van maakte. Daar heb ik meer mee dan met het hartje luisteren. Leuk om te horen, maar op de vraag of we het op wouden nemen zeiden mijn vriend en ik in koor: nee.
Dat van het analoog luisteren en daar meer uit kunnen halen geloof ik direct. Ik leer nog steeds meer dingen herkennen met mn stethoscoop.
De doptone (het apparaatje van de verloskundige) zend ultrasoon geluid uit. Stromend bloed vervormd dat geluid en kaatst het terug en dat is wat je hoort.

Ela uit pure interesse, durf je zo erg op je intuïtie te vertrouwen dat je ook zou voelen als je kind door bv een aangeboren afwijking oid extra zorg rondom de bevalling nodig zou hebben? Dat soort dingen zijn voor mij redenen op dingen als een 20 weken echo te laten doen.
pi_199221664
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:22 schreef Lemijn het volgende:
Ik zoek ook wel bevestiging hoor. Ik laat de verloskundige aan mijn buik voelen (terwijl ik zelf ook goed voel dat mijn baarmoeder groeit), omdat ik het fijn vindt dat ze bevestigt dat dat goed gaat. En om alvast vertrouwd te raken met haar aanraking voor ze bij de bevalling is. En ik liet met graagte echo’s maken met 8/11/20 weken. Alleen duurden die naar mijn smaak te lang _O- .

En nogmaals: ik denk echt niet dat mijn houding beter is of stoerder of zo. Het is alleen hoe ik het graag wil en ik ben erg blij dat ik een verloskundige heb die daarin mee gaat en dat er tot nu toe ook niets bijzonders is waardoor ik lekker buiten alle protocollen van extra echo’s en bloedprikken en zo val.

Interessant wat je vertelt over analoog luisteren Ela. Mijn vorige verloskundige kon dat ook. Huidige volgens mij niet maar ik ga het eens vragen.
Ik merk dat ik echo's eigenlijk niet zo heel boeiend vind nu. De GUO wel, maar daarna had ik de rust wel om erop te vertrouwen. Deze keer geen DG dus ik hoef ook niet zo vaak. Eens in de 6 weken bij de gynaecoloog vanwege overgewicht en de zofran die ik neem.

Verder schiet het een beetje aan me voorbij. Zus van man ligt in het ziekenhuis met fors zuurstof vanwege corona. Jong gezond en geen onderliggend lijden. Zelf niet door dat het al zo slecht ging.
  vrijdag 30 april 2021 @ 18:09:18 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199221764
Wat heftig Cygne ;( . Ik snap dat je aandacht dan even ergens anders is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199222050
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:09 schreef Lemijn het volgende:
Wat heftig Cygne ;( . Ik snap dat je aandacht dan even ergens anders is.
Ja, echt bizar. Ze belde met een saturatie van 89 de hap en de triagist zei dat ze het gerust nog even aan kon kijken. Volgende ochtend was het al gezakt naar 86, eigen huisarts heeft na beoordeling de ambulance laten komen. Ik vind het vooral zo rot voor haar kinderen. :'(
  vrijdag 30 april 2021 @ 18:40:04 #200
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199222131
@Seven. Dankje O+

Inderdaad leuk om te lezen hoe iedereen er anders instaat. Ben altijd benieuwd naar iemands beweegredenen om het anders te doen dan hoe ik het zou doen. Misschien leer ik daar nog van :Y

Ik heb het hartje gehoord met de termijnecho toen ik 11 weken was. Vond dat zo bijzonder O+ En de echo al helemaal. Ik kan echt niet wachten tot de volgende O+

Maar, wat is een GUO en een DG? :@

En @Cygne, sterkte met de zus van je man. Zo heftig en zo dichtbij ;( Kan me goed voorstellen dat je hoofd dan even ergens anders is.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_199222269
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:40 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
@:Seven. Dankje O+

Inderdaad leuk om te lezen hoe iedereen er anders instaat. Ben altijd benieuwd naar iemands beweegredenen om het anders te doen dan hoe ik het zou doen. Misschien leer ik daar nog van :Y

Ik heb het hartje gehoord met de termijnecho toen ik 11 weken was. Vond dat zo bijzonder O+ En de echo al helemaal. Ik kan echt niet wachten tot de volgende O+

Maar, wat is een GUO en een DG? :@

En @:Cygne, sterkte met de zus van je man. Zo heftig en zo dichtbij ;( Kan me goed voorstellen dat je hoofd dan even ergens anders is.
Geavanceerd Ultrageluid Onderzoek, een meer uitgebreide 20 weken echo. DG is Diabetes Gravidarum, Zwangerschapsdiabetes.
  vrijdag 30 april 2021 @ 19:26:59 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199222724
Leuk om te lezen hoe anderen daar mee omgaan. Ik heb er domweg nooit bewust over nagedacht :P.

Ik denk dat het voor mij ook een kwestie van niet weten wat er te koop was. Als ik me in lees op onderwerpen rondom de menselijke biologie, kom ik voor mezelf steevast als eerste terecht bij de opties waarin de natuur zijn gang kan gaan.

@Cygne sterkte voor jullie, zoiets komt hard aan.
Resistance is futile.
pi_199222984
@Cygne: sterkte! Het blijft bizar hoe snel iemand achteruit kan gaan met COVID, terwijl andere er nauwelijks last van hebben. Die onvoorspelbaarheid :{

Wat betreft minder doen als minder kan: ik hoop wel dat er tijdens de bevalling minder vaak geluisterd kan/moet worden met de doptone. Na elke perswee vond ik niet perse helpend. Aan de andere kant op dat moment zat ik zo in een flow dat ik alles wel best vond. Maar 5 kwartier lang na elke wee weer die doptone tussen je benen is best vaak :+
  vrijdag 30 april 2021 @ 20:13:39 #204
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199223422
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:50 schreef Cygne het volgende:

[..]

Geavanceerd Ultrageluid Onderzoek, een meer uitgebreide 20 weken echo. DG is Diabetes Gravidarum, Zwangerschapsdiabetes.
Ah. Dankjewel voor de opheldering O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_199223547
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:44 schreef Takkie88 het volgende:
@:cygne: sterkte! Het blijft bizar hoe snel iemand achteruit kan gaan met COVID, terwijl andere er nauwelijks last van hebben. Die onvoorspelbaarheid :{

Wat betreft minder doen als minder kan: ik hoop wel dat er tijdens de bevalling minder vaak geluisterd kan/moet worden met de doptone. Na elke perswee vond ik niet perse helpend. Aan de andere kant op dat moment zat ik zo in een flow dat ik alles wel best vond. Maar 5 kwartier lang na elke wee weer die doptone tussen je benen is best vaak :+
Mijn tante van 70 met COPD is er gewoon vlot doorheen gekomen. Wij allemaal bang voor schoonouders, wordt ze zelf zo ziek. Schoonouders zelf niet besmet gelukkig.

Dat lijkt me ook rottig ja, met zo'n doptone.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 07:30:39 #206
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199228545
Man wat een avond gisteren :X. Ineens bloedverlies. Ziekenhuis gebeld, mocht gelijk komen. B2 was veilig en lekker aan het zwemmen in mn buik, waarschijnlijk een bloedvaatje gesprongen. Ben zo geschrokken, pffff.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 07:48:20 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199228601
Wat een schrik d-e! Gelukkig dat alles goed was :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 1 mei 2021 @ 07:57:51 #208
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199228644
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 07:30 schreef douche-eendje het volgende:
Man wat een avond gisteren :X. Ineens bloedverlies. Ziekenhuis gebeld, mocht gelijk komen. B2 was veilig en lekker aan het zwemmen in mn buik, waarschijnlijk een bloedvaatje gesprongen. Ben zo geschrokken, pffff.
Dat is schrikken zeg :o Fijn dat alles goed was :*
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_199228893
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 07:30 schreef douche-eendje het volgende:
Man wat een avond gisteren :X. Ineens bloedverlies. Ziekenhuis gebeld, mocht gelijk komen. B2 was veilig en lekker aan het zwemmen in mn buik, waarschijnlijk een bloedvaatje gesprongen. Ben zo geschrokken, pffff.
Oh dat is echt schrikken!! Gelukkig is er met B2 niets aan de hand :* is het nu wel gestopt?
pi_199228913
Oke, mijn zwangerschapsdementie neemt echt met stappen toe. Ik was er zo van overtuigd dat wij dus die 20 weken echo hadden Donderdag, blijkt die dus pas aankomende dinsdag te zijn. Wat was ik "boos" toen ik daar aan kwam en weer naar huis ging zonder echo. :X }:|
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:05:09 #211
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199229086
D-E wat een schrik! Gelukkig geen echt nieuws.

Bella, hahaha ohhhh ik kan me je boosheid HEEL goed in denken :*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199229156
Wat ontzettend schrikken Douche Eendje, maar gelukkig is alles goed!

Hahaha Bella, wat erg, die boosheid kan ik me ook goed indenken .

Wij hebben de liggingsecho gehad en de baby is met alle metingen gemiddeld! Mijn man mocht ook weer een keertje mee. Wij hebben ook niet heel veel gevoel bij een echo of hartje luisteren, maar het stelt mij wel steeds gerust, zonder die controles zou ik helemaal gek worden (vooral in de eerste 20 weken).
pi_199229581
Dat lijkt me indd schrikken d-e! Gelukkig alles goed met b2 :)

Kan ik me heel goed voorstellen Bella!
Dinsdag is gelukkig al bijna.

Ik mag maandagmiddag al voor de extra groeiecho ivm de hoeveelheid vruchtwater.
Gelukkig hadden ze al snel plaats want het zit me toch niet lekker. Googlen doe ik dan ook maar niet meer..
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:07:16 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_199229742
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:53 schreef Flav het volgende:
Dat lijkt me indd schrikken d-e! Gelukkig alles goed met b2 :)

Kan ik me heel goed voorstellen Bella!
Dinsdag is gelukkig al bijna.

Ik mag maandagmiddag al voor de extra groeiecho ivm de hoeveelheid vruchtwater.
Gelukkig hadden ze al snel plaats want het zit me toch niet lekker. Googlen doe ik dan ook maar niet meer..
Hopelijk valt het mee :* ik had overigens ook een oceaan aan vruchtwater met 27 weken, meteen diabetesprotocol in enzo, baby heeft nog tot 2 weken voor de geboorte alle kanten op gedraaid maar er was uiteindelijk niets aan de hand.

Leuk feitje: baby moest er uiteindelijk snel uit omdat al het vruchtwater op was :')!
disclaimer
pi_199230076
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Hopelijk valt het mee :* ik had overigens ook een oceaan aan vruchtwater met 27 weken, meteen diabetesprotocol in enzo, baby heeft nog tot 2 weken voor de geboorte alle kanten op gedraaid maar er was uiteindelijk niets aan de hand.

Leuk feitje: baby moest er uiteindelijk snel uit omdat al het vruchtwater op was :')!
Hoop ook dat het allemaal uiteindelijk niks is.
Suikertest heb ik al gehad en die was goed, alleen zat ik net boven de uiterste waarde qua vruchtwater.
Het moet tussen de 40 en 80 zijn en ze heeft 83 gemeten :') dus extra controle in het ziekenhuis.
Wel fijn dat ze het in de gaten houden.
Opmerkingen van schoonmoeder dat je eruit ziet alsof je al uitgerekend bent helpt ook niet mee.
Maarja waar wil m'n buik anders heen met een lengte van 1.53 :+
pi_199230145
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:40 schreef Flav het volgende:

[..]

Hoop ook dat het allemaal uiteindelijk niks is.
Suikertest heb ik al gehad en die was goed, alleen zat ik net boven de uiterste waarde qua vruchtwater.
Het moet tussen de 40 en 80 zijn en ze heeft 83 gemeten :') dus extra controle in het ziekenhuis.
Wel fijn dat ze het in de gaten houden.
Opmerkingen van schoonmoeder dat je eruit ziet alsof je al uitgerekend bent helpt ook niet mee.
Maarja waar wil m'n buik anders heen met een lengte van 1.53 :+
Haha ja dat wil wel. Wat kak zo net over de grens.

Ik kreeg laatst een: het is nog wel pril hè? Haha. _O-
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:02:22 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_199230318
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:40 schreef Flav het volgende:

[..]

Hoop ook dat het allemaal uiteindelijk niks is.
Suikertest heb ik al gehad en die was goed, alleen zat ik net boven de uiterste waarde qua vruchtwater.
Het moet tussen de 40 en 80 zijn en ze heeft 83 gemeten :') dus extra controle in het ziekenhuis.
Wel fijn dat ze het in de gaten houden.
Opmerkingen van schoonmoeder dat je eruit ziet alsof je al uitgerekend bent helpt ook niet mee.
Maarja waar wil m'n buik anders heen met een lengte van 1.53 :+
Plus dat het je derde is he. Die erker klapt dan al uit zodra de test opdroogt :D
disclaimer
  zaterdag 1 mei 2021 @ 13:32:17 #218
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199231808
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:37 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Oh dat is echt schrikken!! Gelukkig is er met B2 niets aan de hand :* is het nu wel gestopt?
Nee nog niet, volgens de verloskundige kon het ook nog wel een paar dagen aanhouden -O- . Rustig aan doen is het advies en als ik mij zorgen maak moet/mag ik gewoon weer bellen.
pi_199232733
Sterkte DE, hopelijk stopt het snel!

Flav, fijn dat ze het goed in de gaten houden.

Bella als je je verheugd op een echo en die blijkt nog 5 dagen te duren dan snap ik de grote teleurstelling.

Cygne sterkte!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 16:26:54 #220
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199233688
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:02 schreef SQ het volgende:

[..]

Plus dat het je derde is he. Die erker klapt dan al uit zodra de test opdroogt :D
_O-
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_199239444
Ik voelde de baby beter van buiten dan van binnen net.. :') Placenta aan de voorkant is echt bullshit.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 2 mei 2021 @ 08:48:28 #222
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199242091
Dank voor de alcoholvrije gin tips :) kon lekker mee borrelen gisteravond.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 2 mei 2021 @ 08:53:53 #223
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_199242140
Meld, met baby uit buik!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wens alle zwangeren hier een hele fijne zwangerschap toe vanaf mijn roze wolk! O+
  zondag 2 mei 2021 @ 08:57:44 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_199242171
Van harte gefeliciteerd! O+
disclaimer
pi_199242209
Gefeliciteerd! O+ Sterkte met je herstel en geniet op je roze wolk!
pi_199242372
Gefeliciteerd met je dochter! En succes met je herstel!
pi_199243462
Prachtige naam! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter O+
  zondag 2 mei 2021 @ 10:46:27 #228
342418 VKV
Plausibel
pi_199243480
Gefeliciteerd KC! *O* Geniet van je roze wolk!
pi_199243579
KC van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Spoedig herstel gewenst!
pi_199243691
Gefeliciteerd KC O+
  zondag 2 mei 2021 @ 11:17:51 #231
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199243886
Gefeliciteerd KC O+ mooie naam!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 2 mei 2021 @ 11:34:28 #232
269689 crew  Viv
pi_199244444
Gefeliciteerd KC O+
pi_199244754
@KapiteinCupcake gefeliciteerd! Ze is zo mooi. O+
  zondag 2 mei 2021 @ 12:43:07 #235
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199245164
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:54 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik vind dat echt heel mooi en bewonderenswaardig aan jou O+
Maar ik moet dan wel een beetje grijnzen om de tien zwangerschapstesten vanaf een week na je eisprong :D dat klopt dan weer niet in dat rijtje ofzo :P :')
Haha, ja dat is zo gegroeid... De eerste keer dat ik zwanger was, deed ik een test en die was positief. Een week later verloor ik bloed, toen ik nog een test deed, was het streepje veel minder fel. Ik kreeg een miskraam...
Toen ik daarna zwanger was, deed ik een aantal testen, om in de gaten te houden dat het streepje opliep. Dat werd mijn eerste kindje. Bij de zwangerschap erna, hetzelfde ritueel, dat werd mijn tweede kindje.
Bij de zwangerschap daarna had ik weer bloedverlies en een streepje dat niet mooi opliep. Het werd een miskraam, maar pas na 8 weken. Het bloed en de testen voorspelden veel toen.
De zwangerschap erna, hetzelfde ritueel, duidelijke strepen al voor de nog, dat was de tweeling. De testen op de foto, zoveel deed ik er. :')
De zwangerschap daarna, hetzelfde ritueel, maar (heel licht) bloedverlies en testen die niet mooi opliepen. Ook dit voorspelde weer een miskraam. En nu dus deze zwangerschap, de testen die ik deed (foto) lopen mooi op, precies zoals bij de tweeling. Het is dus echt een soort ritueeltje geworden.

Overigens wist ik alle keren al zonder test dat het raak was en was dat ook de reden dat ik zo vroeg test, ik voel het aan alles. Behalve de middelste miskraam, of tenminste, toen vermoedde ik ook dat ik zwanger was (ik moest huilen bij een random film), maar ik kreeg toen een menstruatie (of dat dacht ik), nog voordat ik had getest. Toen ik symptomen bleef houden en het bloedverlies 'gek' was (heel licht voor een menstruatie) én er een zwangerschapstest uit de kast viel, besloot ik om het toch te checken en bleek ik inderdaad toch zwanger te zijn. Het was dus een gekke zwangerschap waarbij ik al aanvoelde dat het niet goed was. De testen bevestigde dat.

Ik weet dat het bij iedereen en elke zwangerschap anders is/kan zijn, maar bij mij zit er toch een duidelijk herkenbare lijn in (haha) so far. Ik volg ook ergens op internet zo'n groep 'line porn' :D waar echt hoopjes vrouwen vroeg testen en met elkaar mee turen en dan zo'n oplopende rij testen verzamelen. :') Misschien is het wel een verslaving een beetje. ;)
  zondag 2 mei 2021 @ 12:49:27 #236
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199245309
D-E, schrikken! Pfff.. Ik weet nog de keren dat ik bloedverlies had en dan stond te trillen op m'n benen... Gelukkig was dit als alarm en gaat het met je baby allemaal goed. O+

KapiteinCupcake, van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat het goed ging, behalve de bloeddruk even en de naweeën. Mooie naam O+ Fijn knuffelen nu!

Cygne, wow, wat spannend zo heftig zo dichtbij, hoe is het nu met haar?
  zondag 2 mei 2021 @ 12:50:07 #237
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199245321
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 08:53 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Meld, met baby uit buik!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wens alle zwangeren hier een hele fijne zwangerschap toe vanaf mijn roze wolk! O+
Gefeliciteerd! En wat een mooie naam! O+

Ja de naweeën vond ik ook een stuk heftiger na deze ks :X
Kwak
  zondag 2 mei 2021 @ 13:05:28 #238
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199245553
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 april 2021 07:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Dankjewel O+ @:Rebubbled

@:Elamanilo en @:Lemijn, wat is voor jullie de reden om niet naar het hartje te luisteren?

Ik ben nu zwanger van mijn eerste een zou juist elk moment naar het hartje willen luisteren als dat kon O+

Wat @:Takkie88 ook zegt, ik leef nu echt van echo naar echo, maar misschien wordt dat anders als ik de kleine ga voelen.
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:50 schreef Debsterr het volgende:
Gewoon uit interesse he, wat is er dan invasief aan de reguliere methodes voor jou @:elamanilo?

Ik ben net 7w van mijn eerste kindje dus ik weet nog helemaal niet hoe echo's enzo überhaupt gaan :).
Puur persoonlijk, ik wil mijn babytje zo klein liever niet blootstellen aan zulke vormen van artificiële straling, tenzij er voor mij echt een reden is.

Daarnaast is het ook gevoelsmatig. Een echo kan zoveel niet laten zien, dat het geen zekerheid geeft als er 'niets' gezien wordt. En andersom ook, er worden zo vaak dingen gezien die na verder onderzoek niets blijken te zijn, maar wel enorm veel stress geven (die ook weer van invloed is op het ontwikkelende kindje), dat het voor mij fijner is om 'naar binnen te keren' en me af te stemmen op wat ik zelf voel in mijn lichaam, dan iemand van buitenaf laten kijken maar die veel minder kan zien dan ik kan voelen. (Ik ben wel vanuit mijn opvoeding al echt van kleins af aan gestimuleerd in het volgen van mijn lichaam en intuïtie, voor mij voelt dat veel natuurlijker en fijner om het zo te doen daardoor denk ik.)

En het heeft ook met mijn levensvisie te maken. Ik geloof er bijvoorbeeld sterk in dat wat op mijn pad komt, precies is wat ik nodig heb. En dat dingen soms 'zo moeten zijn', dat ik daar dan niets aan kan veranderen. Ik vertrouw er (heel sterk) op dat ik aanvoel en 'weet' wat er nodig is, welke kant ik op moet etc.

Dat zie ik trouwens ook gewoon vaak bij anderen, want ook juist als je wel kiest voor bepaalde dingen/vormen van monitoring bijv, dan doe je dat vanuit een overtuiging. Ik zie dat ook als vorm van vertrouwen in het volgen van wat je voelt dat nodig is.

Ik heb zelf 2 keer een echo laten maken, 1 keer bij een zwangerschap met 13 weken, dat bleek toen een miskraam te zijn, ik had dat goed aangevoeld maar voelde me er toch dusdanig onzeker over dat ik mee wilde laten kijken.
En ik heb een echo gehad bij de tweeling met 39 weken, omdat we toen vermoedde dat het wel eens twee baby's konden zijn en dat zou toch iets veranderen aan ons bevalplan. Als het niets had uitgemaakt, hadden we die echo niet laten maken trouwens, maar dat het dus verschil zou maken was de reden om het toch te doen.

Beide echo's bij m'n vroedvrouw met super oldskool apparatuur die nog een stuk minder krachtig is dan de moderne apparaten. En zo kort mogelijk. Vooral die eerste echo heb ik zelf ook echt goed gevoeld aan mijn lichaam, het enige moment dat ik buikpijn heb gehad bij een miskraam. En dan niet van de spanning, maar echt van de straling zelf.
  zondag 2 mei 2021 @ 13:06:35 #239
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199245569
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! En wat een mooie naam! O+

Ja de naweeën vond ik ook een stuk heftiger na deze ks :X
Volgens mij zijn de naweeën vaak heftiger bij een tweede bevalling, de baarmoeder heeft dan wat extra nodig om goed terug te veren.
pi_199245583
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:49 schreef elamanilo het volgende:
D-E, schrikken! Pfff.. Ik weet nog de keren dat ik bloedverlies had en dan stond te trillen op m'n benen... Gelukkig was dit als alarm en gaat het met je baby allemaal goed. O+

KapiteinCupcake, van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat het goed ging, behalve de bloeddruk even en de naweeën. Mooie naam O+ Fijn knuffelen nu!

Cygne, wow, wat spannend zo heftig zo dichtbij, hoe is het nu met haar?
Ze bleef een tijdje hangen op stabiel slecht, lage saturatie en veel zuurstof. Maar twee dagen geleden heeft ze ineens de bocht gemaakt en gaat het hard vooruit. Waren wel een paar bange dagen.
  zondag 2 mei 2021 @ 13:10:25 #241
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199245640
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:07 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ze bleef een tijdje hangen op stabiel slecht, lage saturatie en veel zuurstof. Maar twee dagen geleden heeft ze ineens de bocht gemaakt en gaat het hard vooruit. Waren wel een paar bange dagen.
Poeh, dat is een goed teken en ongetwijfeld een enorme opluchting. Zo bizar dat het zo anders verloopt bij verschillende mensen en er ook geen pijl op te trekken lijkt of het heftig of mild verloopt, dat er eigenlijk bijna niets over te voorspellen lijkt so far...
pi_199245757
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:10 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Poeh, dat is een goed teken en ongetwijfeld een enorme opluchting. Zo bizar dat het zo anders verloopt bij verschillende mensen en er ook geen pijl op te trekken lijkt of het heftig of mild verloopt, dat er eigenlijk bijna niets over te voorspellen lijkt so far...
Ja, wij waren vooral voorzichtig voor onze ouders. Niet voor haar, echt heel onvoorspelbaar. Ze ging ook zo hard, van beetje moe naar saturatie van 86 en beide longen volledig ziek binnen 5 dagen.

En echt een enorme opluchting! Voor het eerst weer goed geslapen afgelopen nacht. Vanochtend was ze weer aan het appen over wat ze voor leuks met Wolf ging doen als ze weer fit was. Eerst straks eerst maar haar eigen meiden weer knuffelen.
  zondag 2 mei 2021 @ 13:21:58 #243
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199245805
Gefeliciteerd KapiteinCupcake! .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 2 mei 2021 @ 14:17:19 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199246834
Gefeliciteerd KC! Mooie naam!
Resistance is futile.
  zondag 2 mei 2021 @ 14:44:43 #245
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199247214
Gefeliciteerd KC O+
  zondag 2 mei 2021 @ 15:08:57 #246
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199247561
@Cygne fijn dat het weer de goede kant op gaat!

Hier sinds de positieve test eindelijk eens een dagje rust voor mezelf. Zijn verhuisd, flink aan het klussen en er is altijd wel wat te doen. Maar vriendje is werken en ik hang lekker op de bank O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 2 mei 2021 @ 17:33:49 #247
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199250005
Gefeliciteerd @KapiteinCupcake !! Wat leuk *O*

quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:05 schreef elamanilo het volgende:

[..]


[..]

Puur persoonlijk, ik wil mijn babytje zo klein liever niet blootstellen aan zulke vormen van artificiële straling, tenzij er voor mij echt een reden is.

Daarnaast is het ook gevoelsmatig. Een echo kan zoveel niet laten zien, dat het geen zekerheid geeft als er 'niets' gezien wordt. En andersom ook, er worden zo vaak dingen gezien die na verder onderzoek niets blijken te zijn, maar wel enorm veel stress geven (die ook weer van invloed is op het ontwikkelende kindje), dat het voor mij fijner is om 'naar binnen te keren' en me af te stemmen op wat ik zelf voel in mijn lichaam, dan iemand van buitenaf laten kijken maar die veel minder kan zien dan ik kan voelen. (Ik ben wel vanuit mijn opvoeding al echt van kleins af aan gestimuleerd in het volgen van mijn lichaam en intuïtie, voor mij voelt dat veel natuurlijker en fijner om het zo te doen daardoor denk ik.)

En het heeft ook met mijn levensvisie te maken. Ik geloof er bijvoorbeeld sterk in dat wat op mijn pad komt, precies is wat ik nodig heb. En dat dingen soms 'zo moeten zijn', dat ik daar dan niets aan kan veranderen. Ik vertrouw er (heel sterk) op dat ik aanvoel en 'weet' wat er nodig is, welke kant ik op moet etc.

Dat zie ik trouwens ook gewoon vaak bij anderen, want ook juist als je wel kiest voor bepaalde dingen/vormen van monitoring bijv, dan doe je dat vanuit een overtuiging. Ik zie dat ook als vorm van vertrouwen in het volgen van wat je voelt dat nodig is.

Ik heb zelf 2 keer een echo laten maken, 1 keer bij een zwangerschap met 13 weken, dat bleek toen een miskraam te zijn, ik had dat goed aangevoeld maar voelde me er toch dusdanig onzeker over dat ik mee wilde laten kijken.
En ik heb een echo gehad bij de tweeling met 39 weken, omdat we toen vermoedde dat het wel eens twee baby's konden zijn en dat zou toch iets veranderen aan ons bevalplan. Als het niets had uitgemaakt, hadden we die echo niet laten maken trouwens, maar dat het dus verschil zou maken was de reden om het toch te doen.

Beide echo's bij m'n vroedvrouw met super oldskool apparatuur die nog een stuk minder krachtig is dan de moderne apparaten. En zo kort mogelijk. Vooral die eerste echo heb ik zelf ook echt goed gevoeld aan mijn lichaam, het enige moment dat ik buikpijn heb gehad bij een miskraam. En dan niet van de spanning, maar echt van de straling zelf.
Mooi hoe je daarin staat O+ Ik kan me heel goed vinden in het aanvoelen en vertrouw daar zelf ook wel op, maar blijkbaar ben ik toch nog te onzeker waardoor ik die bevestiging wel nog zoek in de echo's en het luisteren naar het hartje. Maar kan het me wel echt heel goed voorstellen dat als je wel echt sterk erop vertrouwt dat je het dan liever zo doet.

Wat doet die straling naar jouw idee met de baby? Bij jezelf geef je aan dat je vooral buikpijn had van de straling, dat vind ik wel bijzonder. Ik heb er nooit zo bij stil gestaan wat voor een invloed die straling op mij en/of de baby kan hebben. Vind dit heel interessant :Y
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zondag 2 mei 2021 @ 17:37:23 #248
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199250096
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:18 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja, wij waren vooral voorzichtig voor onze ouders. Niet voor haar, echt heel onvoorspelbaar. Ze ging ook zo hard, van beetje moe naar saturatie van 86 en beide longen volledig ziek binnen 5 dagen.

En echt een enorme opluchting! Voor het eerst weer goed geslapen afgelopen nacht. Vanochtend was ze weer aan het appen over wat ze voor leuks met Wolf ging doen als ze weer fit was. Eerst straks eerst maar haar eigen meiden weer knuffelen.
Wat fijn dat het beter gaat met haar! O+ Heb wel begrepen dat mensen die het zo zwaar hebben gehad ook vaak een lange hersteltijd hebben. Is ongetwijfeld van vele factoren afhankelijk, maar van een dame van 38 weet ik dat zij een half jaar geleden corona had en nog steeds niet kan werken omdat de energie nog lang niet terug is. Ik hoop dat het voor je schoonzus sneller beter gaat :Y
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_199250480
quote:
17s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:37 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Wat fijn dat het beter gaat met haar! O+ Heb wel begrepen dat mensen die het zo zwaar hebben gehad ook vaak een lange hersteltijd hebben. Is ongetwijfeld van vele factoren afhankelijk, maar van een dame van 38 weet ik dat zij een half jaar geleden corona had en nog steeds niet kan werken omdat de energie nog lang niet terug is. Ik hoop dat het voor je schoonzus sneller beter gaat :Y
Ja dat kan best een poos duren. Maar da's weer net zo onvoorspelbaar als corona zelf.

Ik hoor net van haar dochters dat de zuurstof eraf is en als dat goed blijft, ze morgen naar huis mag. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 02-05-2021 18:01:45 ]
  FOK!fossiel zondag 2 mei 2021 @ 17:56:59 #250
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199250565
quote:
17s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Wat doet die straling naar jouw idee met de baby? Bij jezelf geef je aan dat je vooral buikpijn had van de straling, dat vind ik wel bijzonder. Ik heb er nooit zo bij stil gestaan wat voor een invloed die straling op mij en/of de baby kan hebben. Vind dit heel interessant :Y
Ik twijfel een beetje of ik deze “discussie” moet aangaan, maar uit een echokop/transducer komt geen straling. Het werkt met geluidsgolven, deze kaatsen door de verschillende weefsels (bot, vloeistof, vet etc) verschillend terug en dat wordt in een beeld omgezet. (Een rontgenbuis of CT-scan bijvoorbeeld werkt wél met straling).

Maar misschien houd ik me nu meer aan de natuurkundige definitie vast hoor, maar dat is de beta in mij ;).

Los daarvan vind ik dat iedereen wel/niet moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. En ik kan me ook voorstellen dat je een goede echo maar ‘schijnveiligheid’ vindt bieden. Want een metabole aandoening bijvoorbeeld ga je er niet op zien.


(In hetzelfde definitie-thema, ik zag hier ook de Doptone/doppler een “invasief” onderzoek genoemd worden. In de medische wereld wordt invasief vaak gebruikt voor onderzoeken waar je het lichaam binnendringt in het kader van snijden/prikken etc. Nou kun je zeggen dat de geluidsgolven je lichaam ‘binnendringen’ maar naar mijn weten wordt het (net als de echo) juist als een non-invasief onderzoek gezien.)
Chick on a mission
  zondag 2 mei 2021 @ 18:15:01 #251
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199250965
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:52 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja dat kan best een poos duren. Maar da's weer net zo onvoorspelbaar als corona zelf.

Ik hoor net van haar dochters dat de zuurstof eraf is en als dat goed blijft, ze morgen naar huis mag. *O*
Is inderdaad heel onvoorspelbaar :Y

Wat een goed nieuws dat ze morgen naar huis mag! *O*
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zondag 2 mei 2021 @ 18:20:59 #252
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199251084
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:56 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ik twijfel een beetje of ik deze “discussie” moet aangaan, maar uit een echokop/transducer komt geen straling. Het werkt met geluidsgolven, deze kaatsen door de verschillende weefsels (bot, vloeistof, vet etc) verschillend terug en dat wordt in een beeld omgezet. (Een rontgenbuis of CT-scan bijvoorbeeld werkt wél met straling).

Maar misschien houd ik me nu meer aan de natuurkundige definitie vast hoor, maar dat is de beta in mij ;).

Los daarvan vind ik dat iedereen wel/niet moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. En ik kan me ook voorstellen dat je een goede echo maar ‘schijnveiligheid’ vindt bieden. Want een metabole aandoening bijvoorbeeld ga je er niet op zien.


(In hetzelfde definitie-thema, ik zag hier ook de Doptone/doppler een “invasief” onderzoek genoemd worden. In de medische wereld wordt invasief vaak gebruikt voor onderzoeken waar je het lichaam binnendringt in het kader van snijden/prikken etc. Nou kun je zeggen dat de geluidsgolven je lichaam ‘binnendringen’ maar naar mijn weten wordt het (net als de echo) juist als een non-invasief onderzoek gezien.)
Ik ben op het moment nog echt een leek wat zwangerschap en onderzoeken enzo betreft, dus ik ben vooral heel nieuwsgierig naar alles en vind het heel interessant hoe verschillend iedereen erin staat en wat daar dan achter schuilt. Iedereen doet het inderdaad op zijn/haar eigen manier en ik zie vooral daarin niets als goed of fout. Het is wat goed voelt wat heel belangrijk is. En ik merk dat ik in veel gevallen gewoon echt nog geen idee heb en daarom meega in het gangbare, haha.

Dank voor je toevoeging O+ Weer wat geleerd O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_199252386
Ik kom me voorzichtig melden :s), gisteren had ik een positieve test in m'n handen!

Begin november 2018 bevallen van de eerste. Tijdens de zwangerschap toen geprobeerd aan te haken en actief mee te schrijven maar dat is toen niet echt gelukt, wel sinds die tijd veel meegelezen. Ben benieuwd of het me nu wel gaat lukken.

Als alles goed gaat ben ik begin januari 2022 uitgerekend O+
  zondag 2 mei 2021 @ 20:41:12 #254
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199253136
Gefeliciteerd eponine! *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 2 mei 2021 @ 20:44:06 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199253188
Ik moest lachen wat je schreef over invasieve onderzoeken keroppi. Helemaal eens met wat je schrijft vanuit mijn medische achtergrond. De term invasief kwam in dit gesprek niet van mij en ik vraag op mijn werk om de haverklap echo’s en en zeg dan dat er nooit enige schadelijkheid is aangetoond (met of zonder zwangerschap). Maar als zwangere vind ik het niet fijn, dan voelt het opeens als iets bekijken dat nog verborgen mag blijven.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199253565
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:44 schreef Lemijn het volgende:
Ik moest lachen wat je schreef over invasieve onderzoeken keroppi. Helemaal eens met wat je schrijft vanuit mijn medische achtergrond. De term invasief kwam in dit gesprek niet van mij en ik vraag op mijn werk om de haverklap echo’s en en zeg dan dat er nooit enige schadelijkheid is aangetoond (met of zonder zwangerschap). Maar als zwangere vind ik het niet fijn, dan voelt het opeens als iets bekijken dat nog verborgen mag blijven.
Dat laatste wat je zegt voel ik ook wel zo. Een soort privacyding is dat dan meer? Wij hebben daarom ook geen babyfoon met camera, onze kinderen zijn onbespied in hun eigen kamer, al vanaf de geboorte. Wij gebruiken wel een babyfoon, omdat we anders niet (op tijd) horen dat de jongste naar de kamer van oudste gaat (mag niet) of naar de badkamer (wil ik niet!). Maar wij hebben wel de medische echo's gedaan die aangeboden werden (vitaliteitsecho, termijnecho en GUO), dat voelde als goed zorgen voor mijn kind en mezelf. Wij wilden het geslacht niet weten, dat mochten ze bij de geboorte zelf aan ons openbaren, de ouderwetse gender reveal party :D . Het is fijn dat iedereen daarin voor zichzelf de afweging mag maken.
  zondag 2 mei 2021 @ 21:05:58 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199253665
Haha, +1 op alles wat je schrijft @Mrs.Peel inclusief babyfoon zonder camera en wel die drie echo’s. Grappig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199253733
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:41 schreef Lemijn het volgende:
Gefeliciteerd eponine! *O*
Dank! *O*
pi_199253946
Toeval @Lemijn, of niet :o
  zondag 2 mei 2021 @ 21:30:47 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199254076
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:23 schreef Mrs.Peel het volgende:
Toeval @:Lemijn, of niet :o
Misschien niet :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 2 mei 2021 @ 23:00:30 #261
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199255556
Gefeliciteerd @KapiteinCupcake! Tot in het babytopic. O+

Gefeliciteerd @eponine!

@elamanilo ik had gemist dat je weer zwanger bent, wat leuk. O+ Als er iemand een geboren moeder is….

Ik moest tijdens de bevalling van Zielie denken aan wat jij ooit hebt geschreven in de fb-groep van Vrije Geboorte over het aaien van het hoofdje. Toen ik ontsluiting had en ze al een stukje gedaald was, heb ik haar hoofdje geaaid. Echt ontzettend bijzonder om je kindje zo bewust aan te kunnen raken terwijl het nog volledig in je zit. O+
Echt dank daarvoor, ook al heb je er tot nu toe geen weet van gehad. :D
Protège moi de mes désirs.
  zondag 2 mei 2021 @ 23:35:17 #262
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199255936
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:56 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ik twijfel een beetje of ik deze “discussie” moet aangaan, maar uit een echokop/transducer komt geen straling. Het werkt met geluidsgolven, deze kaatsen door de verschillende weefsels (bot, vloeistof, vet etc) verschillend terug en dat wordt in een beeld omgezet. (Een rontgenbuis of CT-scan bijvoorbeeld werkt wél met straling).

Maar misschien houd ik me nu meer aan de natuurkundige definitie vast hoor, maar dat is de beta in mij ;).

Los daarvan vind ik dat iedereen wel/niet moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. En ik kan me ook voorstellen dat je een goede echo maar ‘schijnveiligheid’ vindt bieden. Want een metabole aandoening bijvoorbeeld ga je er niet op zien.


(In hetzelfde definitie-thema, ik zag hier ook de Doptone/doppler een “invasief” onderzoek genoemd worden. In de medische wereld wordt invasief vaak gebruikt voor onderzoeken waar je het lichaam binnendringt in het kader van snijden/prikken etc. Nou kun je zeggen dat de geluidsgolven je lichaam ‘binnendringen’ maar naar mijn weten wordt het (net als de echo) juist als een non-invasief onderzoek gezien.)
Ik ben me bewust van het verschil, maar ook geluidsgolven hebben invloed. Ik zeg het onder de noemer straling, maar frequentie is vast een beter woord. Mijn lief studeerde natuurkunde, ik heb vaak de gesprekken met hem ja. ;)
  zondag 2 mei 2021 @ 23:36:54 #263
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199255951
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd @:kapiteincupcake! Tot in het babytopic. O+

Gefeliciteerd @:eponine!

@:elamanilo ik had gemist dat je weer zwanger bent, wat leuk. O+ Als er iemand een geboren moeder is….

Ik moest tijdens de bevalling van Zielie denken aan wat jij ooit hebt geschreven in de fb-groep van Vrije Geboorte over het aaien van het hoofdje. Toen ik ontsluiting had en ze al een stukje gedaald was, heb ik haar hoofdje geaaid. Echt ontzettend bijzonder om je kindje zo bewust aan te kunnen raken terwijl het nog volledig in je zit. O+
Echt dank daarvoor, ook al heb je er tot nu toe geen weet van gehad. :D
O+
  maandag 3 mei 2021 @ 07:25:26 #264
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199256939
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:35 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ik ben me bewust van het verschil, maar ook geluidsgolven hebben invloed. Ik zeg het onder de noemer straling, maar frequentie is vast een beter woord. Mijn lief studeerde natuurkunde, ik heb vaak de gesprekken met hem ja. ;)
Ik ben dan dus benieuwd welke invloed die geluidsgolven hebben, want ik heb echt geen idee :D

Vind het heel mooi hoe jullie er in staan. Ik vind het zelf nu vooral allemaal veel te spannend waardoor ik nu nog alle kansen om de baby te zien en horen aangrijp, maar misschien dat dit een eventuele volgende zwangerschap minder is als ik het allemaal dus al eens ervaren heb en er meer op kan vertrouwen :Y
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  maandag 3 mei 2021 @ 08:21:21 #265
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199257283
quote:
17s.gif Op maandag 3 mei 2021 07:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik ben dan dus benieuwd welke invloed die geluidsgolven hebben, want ik heb echt geen idee :D

Vind het heel mooi hoe jullie er in staan. Ik vind het zelf nu vooral allemaal veel te spannend waardoor ik nu nog alle kansen om de baby te zien en horen aangrijp, maar misschien dat dit een eventuele volgende zwangerschap minder is als ik het allemaal dus al eens ervaren heb en er meer op kan vertrouwen :Y
Ik ervaar het de tweede keer niet heel anders dan de eerste keer. Je bent nog gewoon wie je bent, alhoewel al met een moederrol. En als je er zo in blijft staan als nu is dat ook prima he :) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199257442
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:01 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Dat laatste wat je zegt voel ik ook wel zo. Een soort privacyding is dat dan meer? Wij hebben daarom ook geen babyfoon met camera, onze kinderen zijn onbespied in hun eigen kamer, al vanaf de geboorte. Wij gebruiken wel een babyfoon, omdat we anders niet (op tijd) horen dat de jongste naar de kamer van oudste gaat (mag niet) of naar de badkamer (wil ik niet!). Maar wij hebben wel de medische echo's gedaan die aangeboden werden (vitaliteitsecho, termijnecho en GUO), dat voelde als goed zorgen voor mijn kind en mezelf. Wij wilden het geslacht niet weten, dat mochten ze bij de geboorte zelf aan ons openbaren, de ouderwetse gender reveal party :D . Het is fijn dat iedereen daarin voor zichzelf de afweging mag maken.
+1, op alles.
Alleen bij de tweede wisten we het geslacht wel na 20 weken.

Ik was de eerste in de praktijk van de VK die na 20 weken geen echo meer wilde en wat de VK betreft ook de laatste toen Kevin tijdens de bevalling in stuitligging lag. Maar ik vond dat de VK dat ook had kunnen voelen.
  maandag 3 mei 2021 @ 09:13:02 #267
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199257732
quote:
17s.gif Op maandag 3 mei 2021 07:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik ben dan dus benieuwd welke invloed die geluidsgolven hebben, want ik heb echt geen idee :D

Vind het heel mooi hoe jullie er in staan. Ik vind het zelf nu vooral allemaal veel te spannend waardoor ik nu nog alle kansen om de baby te zien en horen aangrijp, maar misschien dat dit een eventuele volgende zwangerschap minder is als ik het allemaal dus al eens ervaren heb en er meer op kan vertrouwen :Y
Ik heb nu al net zoveel echo's gehad als bij Bas in m'n hele zwangerschap en ik ben nog geen 14 weken zwanger :') . Dus die vlieger gaat hier helaas niet op, juist omdat het vertrouwen deze keer wat minder is na 2 miskramen en het bloedverlies van afgelopen vrijdag.
Dan komt er nog een SEO bij en 3 groeiechos vanwege mijn medicatie. Ah well.
  maandag 3 mei 2021 @ 09:22:48 #268
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199257822
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:21 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik ervaar het de tweede keer niet heel anders dan de eerste keer. Je bent nog gewoon wie je bent, alhoewel al met een moederrol. En als je er zo in blijft staan als nu is dat ook prima he :) .
Jaa, weet ik ook. Ik voel me alleen nog zo'n dummie op dit gebied dat ik het mooi en interessant vind om te lezen hoe anderen erin staan en waarom. En misschien dat ik dan nog iets leer waar ik me beter bij voel, zegmaar :D
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  maandag 3 mei 2021 @ 09:30:49 #269
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199257921
quote:
17s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb nu al net zoveel echo's gehad als bij Bas in m'n hele zwangerschap en ik ben nog geen 14 weken zwanger :') . Dus die vlieger gaat hier helaas niet op, juist omdat het vertrouwen deze keer wat minder is na 2 miskramen en het bloedverlies van afgelopen vrijdag.
Dan komt er nog een SEO bij en 3 groeiechos vanwege mijn medicatie. Ah well.
Oh dat kan ik me ook heel goed voorstellen, ja! Dan heeft 'de natuur' je ook wel een beetje teleurgesteld. Dan zou ik het ook moeilijker vinden om daarop te vertrouwen.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  maandag 3 mei 2021 @ 09:43:12 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_199258072
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:41 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

+1, op alles.
Alleen bij de tweede wisten we het geslacht wel na 20 weken.

Ik was de eerste in de praktijk van de VK die na 20 weken geen echo meer wilde en wat de VK betreft ook de laatste toen Kevin tijdens de bevalling in stuitligging lag. Maar ik vond dat de VK dat ook had kunnen voelen.
Bij mij konden ze het ook niet voelen. Dan zei de vk "volgens mij ligt ie echt head down nu!" en dan ging ze checken met de echo en lag ie toch met de kop omhoog :') en dat was toch wel een vrouw met 30 jaar ervaring.

Verder ben ik achteraf vooral heel blij met alle ctg's tijdens de bevalling want als ik die niet had gehad had mijn baby zijn geboorte misschien niet overleefd.

Ik vind het vertrouwen op de natuur een prachtig principe, maar medische zorg is er natuurlijk niet voor niets.
disclaimer
pi_199258108
Ik doe wel alle echo's en hartjes. Het is niet schadelijk voor de baby en mijn stressniveau als we het niet doen is wel schadelijk. 🤷‍♀️

KC! Nog gefeliciteerd! En Eponine ook. :D

Wat ik wel aan kan raden aan de eerste keer zwangeren trouwens is de cord ring voor het afbinden van de navelstreng, ipv de navelstrengklem uit het kraampakket. Ik was zo blij met die tip de vorige keer! https://mijnkraamshop.nl/product/cetro-cord-ring/
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199258174
Ik doe ook alle echo's en heb zelf een doptone, al heb ik die voornamelijk gebruikt tussen de 13 en 18 weken.

Vanmiddag de groeiecho, ben er best een beetje nerveus voor.
pi_199258587
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:45 schreef Rebubbled het volgende:
Ik doe wel alle echo's en hartjes. Het is niet schadelijk voor de baby en mijn stressniveau als we het niet doen is wel schadelijk. 🤷‍♀️

KC! Nog gefeliciteerd! En Eponine ook. :D

Wat ik wel aan kan raden aan de eerste keer zwangeren trouwens is de cord ring voor het afbinden van de navelstreng, ipv de navelstrengklem uit het kraampakket. Ik was zo blij met die tip de vorige keer! https://mijnkraamshop.nl/product/cetro-cord-ring/
Ja, hier ook.
Goede tip, die cordring!
  maandag 3 mei 2021 @ 10:36:39 #274
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199258640
Ja de cordring O+ was echt top, ging ook heel makkelijk onder de luier. Navelstompje viel er bij Bas na 3 dagen al af geloof ik
quote:
17s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:30 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Oh dat kan ik me ook heel goed voorstellen, ja! Dan heeft 'de natuur' je ook wel een beetje teleurgesteld. Dan zou ik het ook moeilijker vinden om daarop te vertrouwen.
Ja, het is fijn om zo af en toe even een visuele bevestiging te hebben. Als je eenmaal dagelijks je kindje voelt bewegen heb je dat sowieso wel. De groeiechos ben ik ook wel blij mee, Bas was heel netjes p50 maar ik gebruik nu medicatie waar er een kans is dat er wat groeivertraging zou kunnen ontstaan. Daarnaast door Pcos en overgewicht ook kans op een iets groter kindje dus hey, misschien is deze straks ook braaf p50 :+
  maandag 3 mei 2021 @ 10:37:46 #275
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199258652
Gefeliciteerd @eponine :) wat leuk al die nieuwe zwangeren erbij O+.

Zaterdagavond nog aan 2 goede vrienden het nieuws verteld en ohhhhh wat was de reactie weer leuk O+. Al wilde de dame volgens mij vooral direct naar huis om zelf ook aan de slag te gaan _O-.

We zijn nu hard aan het nadenken over ons trouwen, ik wil niet degene met andere achternaam zijn en dus trouwen voor het kindje er is (ben vorig jaar augustus ten huwelijk gevraagd). Idee is nu om later in het jaar een borrel en diner te doen met een groep lieve vrienden en dat dat het dan is. Hotel boeken, hoop gasten in het hotel, lekker ontspannen met zijn allen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Debsterr op 03-05-2021 10:43:23 ]
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199258756
De cordring is indd top!

Trouwen gaan we ook nog doen, al is baby 3 dan al geboren haha. Oktober was de eerste plaats, erg in trek die gratis ceremonie op dinsdagochtend :P

Vriend is nu met de jongens naar de test straat.
Ergens heb ik er een knoop in m'n maag van want vind de testmaatschappij waar we nu inzitten verschrikkelijk.
Maar we willen het toch uitgesloten hebben zodat we weer 'normaal' kunnen doen.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:56:30 #277
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199258827
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:48 schreef Flav het volgende:
De cordring is indd top!

Trouwen gaan we ook nog doen, al is baby 3 dan al geboren haha. Oktober was de eerste plaats, erg in trek die gratis ceremonie op dinsdagochtend :P

Vriend is nu met de jongens naar de test straat.
Ergens heb ik er een knoop in m'n maag van want vind de testmaatschappij waar we nu inzitten verschrikkelijk.
Maar we willen het toch uitgesloten hebben zodat we weer 'normaal' kunnen doen.
Haha ja, gratis kan dit jaar volgens mij al niet meer in de gemeente waar we willen trouwen _O-

Vervelend Flav, hopelijk wel negatief dan de testen!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199258831
Ik heb bij een vlogster gezien dat de cordring nu ook in het kraampakket zit van CZ. :)
pi_199259176
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:48 schreef Flav het volgende:
De cordring is indd top!

Trouwen gaan we ook nog doen, al is baby 3 dan al geboren haha. Oktober was de eerste plaats, erg in trek die gratis ceremonie op dinsdagochtend :P

Vriend is nu met de jongens naar de test straat.
Ergens heb ik er een knoop in m'n maag van want vind de testmaatschappij waar we nu inzitten verschrikkelijk.
Maar we willen het toch uitgesloten hebben zodat we weer 'normaal' kunnen doen.
Ik snap dat het zo voelt, Flav maar het is tijdelijk. Mijn kleuter is al twee keer getest en heeft er niet zoveel last van. Hoort er gewoon even bij. Anders mist hij steeds zoveel school, zijn opa's en oma's. Ik vind het ook meh, maar het is even niet anders.

Wel een leuk vooruitzicht, trouwen! Voor ons is het gewoon al 9 jaar geleden. :o

Bella, in mijn kraampakket zit gewoon weer een navelklem. -O-
pi_199259225
Wij hebben via de verloskundigepraktijk een cordring ontvangen.

Even wat anders, solliciteren tijdens verlof. Op dit moment heb ik mijn brief en cv af en benoem ik nergens mijn zwangerschap.
Maar de sluitingsdatum is rond mijn uitgerekende datum (er staat niet benoemd wanneer de gesprekken plaats zullen vinden, maar zal niet veel later zijn). Wat is hierin wijsheid? Toch de ZS benoemen in de brief (niet mijn voorkeur, ik wil beoordeeld worden op mijn ervaring), of bij een eventuele uitnodiging kenbaar maken? Of nog andere tips?
pi_199259315
@Cygne oh dat is wel jammer.. die vlog was van 2 weken geleden als ik het goed heb, youtube kanaal van Tivie. Misschien is het nieuw? Of eenmalig -O-
pi_199259406
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:46 schreef BellaaElisa het volgende:
@:Cygne oh dat is wel jammer.. die vlog was van 2 weken geleden als ik het goed heb, youtube kanaal van Tivie. Misschien is het nieuw? Of eenmalig -O-
Ik ben ook niet bij cz verzekerd, dus jammer dat mijn verzekeraar dat nog anders doet bedoelde ik eigenlijk.
pi_199259591
Zoveel nieuwe aanwas. Gefeliciteerd allemaal.

Debster, waarom wil je dezelfde achternaam als het kind? Ik probeer het gewoon te begrijpen hoor.
pi_199259608
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:37 schreef Mango91 het volgende:
Wij hebben via de verloskundigepraktijk een cordring ontvangen.

Even wat anders, solliciteren tijdens verlof. Op dit moment heb ik mijn brief en cv af en benoem ik nergens mijn zwangerschap.
Maar de sluitingsdatum is rond mijn uitgerekende datum (er staat niet benoemd wanneer de gesprekken plaats zullen vinden, maar zal niet veel later zijn). Wat is hierin wijsheid? Toch de ZS benoemen in de brief (niet mijn voorkeur, ik wil beoordeeld worden op mijn ervaring), of bij een eventuele uitnodiging kenbaar maken? Of nog andere tips?
Lastig hè? Je bent niet verplicht dit te melden. Ik ben zwanger en aan het solliciteren. Ik ben al aangenomen en ze weten nog niet dat ik zwanger ben.

Blijft een lastige kwestie.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:19:42 #285
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199259717
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:10 schreef Mahra het volgende:
Zoveel nieuwe aanwas. Gefeliciteerd allemaal.

Debster, waarom wil je dezelfde achternaam als het kind? Ik probeer het gewoon te begrijpen hoor.
Geeft mij meer het gevoel een compleet gezin te zijn :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199259919
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Bij mij konden ze het ook niet voelen. Dan zei de vk "volgens mij ligt ie echt head down nu!" en dan ging ze checken met de echo en lag ie toch met de kop omhoog :') en dat was toch wel een vrouw met 30 jaar ervaring.

Verder ben ik achteraf vooral heel blij met alle ctg's tijdens de bevalling want als ik die niet had gehad had mijn baby zijn geboorte misschien niet overleefd.

Ik vind het vertrouwen op de natuur een prachtig principe, maar medische zorg is er natuurlijk niet voor niets.
Zeker! Bij mijn eerste was ik ook heeeeel blij met alle CTG’s en toen Kevin in stuit lag, was ik ook blij met al het medische. Ik zou het de eerste keer niet overleefd hebben als de medische zorg er zo niet was geweest en Kevin de tweede bevalling niet.

De grootste reden dat ik na 20 weken geen echo meer wilde was dat bij Willem na 36 weken opeens vanalles “mis” was. Zijn hoofd was te klein en zijn nieren niet goed. Daar kon ik op dat moment helemaal niks mee en zorgde voor onnodige stress.

Mijn VK was vooral heel erg boos op zichzelf :D Ik heb haar gerustgesteld tijdens de bevalling.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:53:51 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_199260150
Haha Adrian, nou als ze zelfs een tweeling kunnen missen dan is een stuit inderdaad nog wel vergeeflijk ;)
Gelukkig is iedereen er goed en gezond uit gekomen :*
disclaimer
  maandag 3 mei 2021 @ 13:25:36 #288
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199260648
quote:
17s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:19 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Geeft mij meer het gevoel een compleet gezin te zijn :).
En het kan praktisch ook wel fijn zijn. Op reis de grens over, makkelijker identificeerbaar als 'ouder van'. Ik ben blij dat we alle 3 dezelfde achternaam hebben nu.

Zo, mailcontact gehad met mijn kraamverzorgster van de vorige keer. Ze gaat de periode rond mijn vermoedelijke datum vrijhouden zodat ze weer bij ons kan komen O+.
pi_199260737
quote:
17s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En het kan praktisch ook wel fijn zijn. Op reis de grens over, makkelijker identificeerbaar als 'ouder van'. Ik ben blij dat we alle 3 dezelfde achternaam hebben nu.

Zo, mailcontact gehad met mijn kraamverzorgster van de vorige keer. Ze gaat de periode rond mijn vermoedelijke datum vrijhouden zodat ze weer bij ons kan komen O+.
Volgens mij moet je hoe dan ook toch een toestemming krijgen van een van de ouder als je alleen met het kind reist? Ongeacht of je nou wel of niet zijn achternaam draagt.

Edit: ik lees dat je hoe dan ook toestemming nodig hebt van je partner als je alleen reist met je kind. Ongeacht of je nou wel of niet dezelfde achternaam hebt.
  maandag 3 mei 2021 @ 13:39:12 #290
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_199260873
@Mahra, dat laatste klopt.

Ook moet de partner toestemming geven bij het aanvragen van een ID-kaart of paspoort.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_199260941
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:39 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:Mahra, dat laatste klopt.

Ook moet de partner toestemming geven bij het aanvragen van een ID-kaart of paspoort.
Precies. Een zelfde achternaam dragen is dus niet praktisch, maar hooguit een gevoelsding, denk ik dan?
  maandag 3 mei 2021 @ 13:59:23 #292
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199261187
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:42 schreef Mahra het volgende:

[..]

Precies. Een zelfde achternaam dragen is dus niet praktisch, maar hooguit een gevoelsding, denk ik dan?
dat “gevoelsding” weegt zwaarder dan de praktische kant. Alle papierwerk wat je mist is mooi meegenomen.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 3 mei 2021 @ 14:02:37 #293
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199261213
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

dat “gevoelsding” weegt zwaarder dan de praktische kant. Alle papierwerk wat je mist is mooi meegenomen.
Precies dat :). Praktische voordelen, leuk. Maar de emotionele kant is waar het om gaat voor mij O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199261237
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

dat “gevoelsding” weegt zwaarder dan de praktische kant. Alle papierwerk wat je mist is mooi meegenomen.
Ja, zal best. Maar het scheelt niks wat papierwerk betreft. Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten.
pi_199261473
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:42 schreef Mahra het volgende:

[..]

Precies. Een zelfde achternaam dragen is dus niet praktisch, maar hooguit een gevoelsding, denk ik dan?
Bij ons was het ook een reden dat als er tijdens de bevalling iets zou gebeuren mijn man de beslissingen mocht maken en dat ze niet daarvoor mijn ouders zouden hoeven bellen. En ook het naamgebeuren wel, dat mijn man en kinderen dezelfde achternaam dragen en ik niet, een gevoelskwestie idd :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_199261491
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:03 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ja, zal best. Maar het scheelt niks wat papierwerk betreft. Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten.
Jawel hoor, o.a. de erkenning van het kind en wat daarbij komt kijken, als je getrouwd bent is dat automatisch geregeld.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_199261515
Je
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:26 schreef rena het volgende:

[..]

Jawel hoor, o.a. de erkenning van het kind en wat daarbij komt kijken, als je getrouwd bent is dat automatisch geregeld.
kunt ook getrouwd zijn zonder de naam van je partner aan te nemen
pi_199261536
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:29 schreef aeaeae het volgende:
Je
[..]

kunt ook getrouwd zijn zonder de naam van je partner aan te nemen
Dat weet ik, maar wat heeft dat met de erkenning te maken :P ?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 3 mei 2021 @ 14:32:04 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_199261558
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:30 schreef rena het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar wat heeft dat met de erkenning te maken :P ?
Het ging over de toegevoegde waarde van de achternaam aannemen, niet over de toegevoegde waarde van trouwen ;)
disclaimer
pi_199261571
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Het ging over de toegevoegde waarde van de achternaam aannemen, niet over de toegevoegde waarde van trouwen ;)
Ah zo, ik sprak alleen voor mezelf hoor :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_199261580
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:26 schreef rena het volgende:

[..]

Jawel hoor, o.a. de erkenning van het kind en wat daarbij komt kijken, als je getrouwd bent is dat automatisch geregeld.
Je kan ook getrouwd zijn zonder de achternaam aan te nemen. Het gaat niet om trouwen, maar om de meerwaarde van het aannemen van de achternaam van je partner. Behalve dat het dus een gevoelsding is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')