abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199258756
De cordring is indd top!

Trouwen gaan we ook nog doen, al is baby 3 dan al geboren haha. Oktober was de eerste plaats, erg in trek die gratis ceremonie op dinsdagochtend :P

Vriend is nu met de jongens naar de test straat.
Ergens heb ik er een knoop in m'n maag van want vind de testmaatschappij waar we nu inzitten verschrikkelijk.
Maar we willen het toch uitgesloten hebben zodat we weer 'normaal' kunnen doen.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:56:30 #277
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199258827
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:48 schreef Flav het volgende:
De cordring is indd top!

Trouwen gaan we ook nog doen, al is baby 3 dan al geboren haha. Oktober was de eerste plaats, erg in trek die gratis ceremonie op dinsdagochtend :P

Ergens heb ik er een knoop in m'n maag van want vind de testmaatschappij waar we nu inzitten verschrikkelijk.
Haha ja, gratis kan dit jaar volgens mij al niet meer in de gemeente waar we willen trouwen _O-

Vervelend Flav, hopelijk wel negatief dan de testen!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199258831
Ik heb bij een vlogster gezien dat de cordring nu ook in het kraampakket zit van CZ. :)
pi_199259176
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:48 schreef Flav het volgende:
De cordring is indd top!

Ik snap dat het zo voelt, Flav maar het is tijdelijk. Mijn kleuter is al twee keer getest en heeft er niet zoveel last van. Hoort er gewoon even bij. Anders mist hij steeds zoveel school, zijn opa's en oma's. Ik vind het ook meh, maar het is even niet anders.

Wel een leuk vooruitzicht, trouwen! Voor ons is het gewoon al 9 jaar geleden. :o

Bella, in mijn kraampakket zit gewoon weer een navelklem. -O-
pi_199259225
Wij hebben via de verloskundigepraktijk een cordring ontvangen.

Even wat anders, solliciteren tijdens verlof. Op dit moment heb ik mijn brief en cv af en benoem ik nergens mijn zwangerschap.
Maar de sluitingsdatum is rond mijn uitgerekende datum (er staat niet benoemd wanneer de gesprekken plaats zullen vinden, maar zal niet veel later zijn). Wat is hierin wijsheid? Toch de ZS benoemen in de brief (niet mijn voorkeur, ik wil beoordeeld worden op mijn ervaring), of bij een eventuele uitnodiging kenbaar maken? Of nog andere tips?
pi_199259315
@Cygne oh dat is wel jammer.. die vlog was van 2 weken geleden als ik het goed heb, youtube kanaal van Tivie. Misschien is het nieuw? Of eenmalig -O-
pi_199259406
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:46 schreef BellaaElisa het volgende:
@:Cygne oh dat is wel jammer.. die vlog was van 2 weken geleden als ik het goed heb, youtube kanaal van Tivie. Misschien is het nieuw? Of eenmalig -O-
Ik ben ook niet bij cz verzekerd, dus jammer dat mijn verzekeraar dat nog anders doet bedoelde ik eigenlijk.
pi_199259591
Zoveel nieuwe aanwas. Gefeliciteerd allemaal.

Debster, waarom wil je dezelfde achternaam als het kind? Ik probeer het gewoon te begrijpen hoor.
pi_199259608
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:37 schreef Mango91 het volgende:
Wij hebben via de verloskundigepraktijk een cordring ontvangen.

Even wat anders, solliciteren tijdens verlof. Op dit moment heb ik mijn brief en cv af en benoem ik nergens mijn zwangerschap.
Maar de sluitingsdatum is rond mijn uitgerekende datum (er staat niet benoemd wanneer de gesprekken plaats zullen vinden, maar zal niet veel later zijn). Wat is hierin wijsheid? Toch de ZS benoemen in de brief (niet mijn voorkeur, ik wil beoordeeld worden op mijn ervaring), of bij een eventuele uitnodiging kenbaar maken? Of nog andere tips?
Lastig hè? Je bent niet verplicht dit te melden. Ik ben zwanger en aan het solliciteren. Ik ben al aangenomen en ze weten nog niet dat ik zwanger ben.

Blijft een lastige kwestie.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:19:42 #285
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199259717
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:10 schreef Mahra het volgende:
Zoveel nieuwe aanwas. Gefeliciteerd allemaal.

Debster, waarom wil je dezelfde achternaam als het kind? Ik probeer het gewoon te begrijpen hoor.
Geeft mij meer het gevoel een compleet gezin te zijn :).
pi_199259919
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Bij mij konden ze het ook niet voelen. Dan zei de vk "volgens mij ligt ie echt head down nu!" en dan ging ze checken met de echo en lag ie toch met de kop omhoog :') en dat was toch wel een vrouw met 30 jaar ervaring.

Verder ben ik achteraf vooral heel blij met alle ctg's tijdens de bevalling want als ik die niet had gehad had mijn baby zijn geboorte misschien niet overleefd.

Ik vind het vertrouwen op de natuur een prachtig principe, maar medische zorg is er natuurlijk niet voor niets.
Zeker! Bij mijn eerste was ik ook heeeeel blij met alle CTG’s en toen Kevin in stuit lag, was ik ook blij met al het medische. Ik zou het de eerste keer niet overleefd hebben als de medische zorg er zo niet was geweest en Kevin de tweede bevalling niet.

De grootste reden dat ik na 20 weken geen echo meer wilde was dat bij Willem na 36 weken opeens vanalles “mis” was. Zijn hoofd was te klein en zijn nieren niet goed. Daar kon ik op dat moment helemaal niks mee en zorgde voor onnodige stress.

Mijn VK was vooral heel erg boos op zichzelf :D Ik heb haar gerustgesteld tijdens de bevalling.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:53:51 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_199260150
Haha Adrian, nou als ze zelfs een tweeling kunnen missen dan is een stuit inderdaad nog wel vergeeflijk ;)
Gelukkig is iedereen er goed en gezond uit gekomen :*
disclaimer
  maandag 3 mei 2021 @ 13:25:36 #288
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199260648
quote:
17s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:19 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Geeft mij meer het gevoel een compleet gezin te zijn :).
En het kan praktisch ook wel fijn zijn. Op reis de grens over, makkelijker identificeerbaar als 'ouder van'. Ik ben blij dat we alle 3 dezelfde achternaam hebben nu.

Zo, mailcontact gehad met mijn kraamverzorgster van de vorige keer. Ze gaat de periode rond mijn vermoedelijke datum vrijhouden zodat ze weer bij ons kan komen O+.
pi_199260737
quote:
17s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En het kan praktisch ook wel fijn zijn. Op reis de grens over, makkelijker identificeerbaar als 'ouder van'. Ik ben blij dat we alle 3 dezelfde achternaam hebben nu.

Zo, mailcontact gehad met mijn kraamverzorgster van de vorige keer. Ze gaat de periode rond mijn vermoedelijke datum vrijhouden zodat ze weer bij ons kan komen O+.
Volgens mij moet je hoe dan ook toch een toestemming krijgen van een van de ouder als je alleen met het kind reist? Ongeacht of je nou wel of niet zijn achternaam draagt.

Edit: ik lees dat je hoe dan ook toestemming nodig hebt van je partner als je alleen reist met je kind. Ongeacht of je nou wel of niet dezelfde achternaam hebt.
  maandag 3 mei 2021 @ 13:39:12 #290
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_199260873
@Mahra, dat laatste klopt.

Ook moet de partner toestemming geven bij het aanvragen van een ID-kaart of paspoort.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_199260941
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:39 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:Mahra, dat laatste klopt.

Ook moet de partner toestemming geven bij het aanvragen van een ID-kaart of paspoort.
Precies. Een zelfde achternaam dragen is dus niet praktisch, maar hooguit een gevoelsding, denk ik dan?
  maandag 3 mei 2021 @ 13:59:23 #292
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199261187
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:42 schreef Mahra het volgende:

[..]

Precies. Een zelfde achternaam dragen is dus niet praktisch, maar hooguit een gevoelsding, denk ik dan?
dat “gevoelsding” weegt zwaarder dan de praktische kant. Alle papierwerk wat je mist is mooi meegenomen.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 3 mei 2021 @ 14:02:37 #293
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199261213
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

dat “gevoelsding” weegt zwaarder dan de praktische kant. Alle papierwerk wat je mist is mooi meegenomen.
Precies dat :). Praktische voordelen, leuk. Maar de emotionele kant is waar het om gaat voor mij O+.
pi_199261237
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja, zal best. Maar het scheelt niks wat papierwerk betreft. Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten.
pi_199261473
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:42 schreef Mahra het volgende:

[..]

Bij ons was het ook een reden dat als er tijdens de bevalling iets zou gebeuren mijn man de beslissingen mocht maken en dat ze niet daarvoor mijn ouders zouden hoeven bellen. En ook het naamgebeuren wel, dat mijn man en kinderen dezelfde achternaam dragen en ik niet, een gevoelskwestie idd :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_199261491
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:03 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ja, zal best. Maar het scheelt niks wat papierwerk betreft. Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten.
Jawel hoor, o.a. de erkenning van het kind en wat daarbij komt kijken, als je getrouwd bent is dat automatisch geregeld.
And you know I might
pi_199261515
Je
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:26 schreef rena het volgende:

[..]

Jawel hoor, o.a. de erkenning van het kind en wat daarbij komt kijken, als je getrouwd bent is dat automatisch geregeld.
kunt ook getrouwd zijn zonder de naam van je partner aan te nemen
pi_199261536
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:29 schreef aeaeae het volgende:
Je
[..]

kunt ook getrouwd zijn zonder de naam van je partner aan te nemen
Dat weet ik, maar wat heeft dat met de erkenning te maken :P ?
And you know I might
  maandag 3 mei 2021 @ 14:32:04 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_199261558
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:30 schreef rena het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar wat heeft dat met de erkenning te maken :P ?
Het ging over de toegevoegde waarde van de achternaam aannemen, niet over de toegevoegde waarde van trouwen ;)
disclaimer
pi_199261571
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Het ging over de toegevoegde waarde van de achternaam aannemen, niet over de toegevoegde waarde van trouwen ;)
Ah zo, ik sprak alleen voor mezelf hoor :)
And you know I might
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')