Haha ja, gratis kan dit jaar volgens mij al niet meer in de gemeente waar we willen trouwenquote:Op maandag 3 mei 2021 10:48 schreef Flav het volgende:
De cordring is indd top!
Trouwen gaan we ook nog doen, al is baby 3 dan al geboren haha. Oktober was de eerste plaats, erg in trek die gratis ceremonie op dinsdagochtend![]()
Vriend is nu met de jongens naar de test straat.
Ergens heb ik er een knoop in m'n maag van want vind de testmaatschappij waar we nu inzitten verschrikkelijk.
Maar we willen het toch uitgesloten hebben zodat we weer 'normaal' kunnen doen.
Ik snap dat het zo voelt, Flav maar het is tijdelijk. Mijn kleuter is al twee keer getest en heeft er niet zoveel last van. Hoort er gewoon even bij. Anders mist hij steeds zoveel school, zijn opa's en oma's. Ik vind het ook meh, maar het is even niet anders.quote:Op maandag 3 mei 2021 10:48 schreef Flav het volgende:
De cordring is indd top!
Trouwen gaan we ook nog doen, al is baby 3 dan al geboren haha. Oktober was de eerste plaats, erg in trek die gratis ceremonie op dinsdagochtend![]()
Vriend is nu met de jongens naar de test straat.
Ergens heb ik er een knoop in m'n maag van want vind de testmaatschappij waar we nu inzitten verschrikkelijk.
Maar we willen het toch uitgesloten hebben zodat we weer 'normaal' kunnen doen.
Ik ben ook niet bij cz verzekerd, dus jammer dat mijn verzekeraar dat nog anders doet bedoelde ik eigenlijk.quote:Op maandag 3 mei 2021 11:46 schreef BellaaElisa het volgende:
@:Cygne oh dat is wel jammer.. die vlog was van 2 weken geleden als ik het goed heb, youtube kanaal van Tivie. Misschien is het nieuw? Of eenmalig
Lastig hè? Je bent niet verplicht dit te melden. Ik ben zwanger en aan het solliciteren. Ik ben al aangenomen en ze weten nog niet dat ik zwanger ben.quote:Op maandag 3 mei 2021 11:37 schreef Mango91 het volgende:
Wij hebben via de verloskundigepraktijk een cordring ontvangen.
Even wat anders, solliciteren tijdens verlof. Op dit moment heb ik mijn brief en cv af en benoem ik nergens mijn zwangerschap.
Maar de sluitingsdatum is rond mijn uitgerekende datum (er staat niet benoemd wanneer de gesprekken plaats zullen vinden, maar zal niet veel later zijn). Wat is hierin wijsheid? Toch de ZS benoemen in de brief (niet mijn voorkeur, ik wil beoordeeld worden op mijn ervaring), of bij een eventuele uitnodiging kenbaar maken? Of nog andere tips?
Geeft mij meer het gevoel een compleet gezin te zijnquote:Op maandag 3 mei 2021 12:10 schreef Mahra het volgende:
Zoveel nieuwe aanwas. Gefeliciteerd allemaal.
Debster, waarom wil je dezelfde achternaam als het kind? Ik probeer het gewoon te begrijpen hoor.
Zeker! Bij mijn eerste was ik ook heeeeel blij met alle CTG’s en toen Kevin in stuit lag, was ik ook blij met al het medische. Ik zou het de eerste keer niet overleefd hebben als de medische zorg er zo niet was geweest en Kevin de tweede bevalling niet.quote:Op maandag 3 mei 2021 09:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij mij konden ze het ook niet voelen. Dan zei de vk "volgens mij ligt ie echt head down nu!" en dan ging ze checken met de echo en lag ie toch met de kop omhoogen dat was toch wel een vrouw met 30 jaar ervaring.
Verder ben ik achteraf vooral heel blij met alle ctg's tijdens de bevalling want als ik die niet had gehad had mijn baby zijn geboorte misschien niet overleefd.
Ik vind het vertrouwen op de natuur een prachtig principe, maar medische zorg is er natuurlijk niet voor niets.
En het kan praktisch ook wel fijn zijn. Op reis de grens over, makkelijker identificeerbaar als 'ouder van'. Ik ben blij dat we alle 3 dezelfde achternaam hebben nu.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:19 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Geeft mij meer het gevoel een compleet gezin te zijn.
Volgens mij moet je hoe dan ook toch een toestemming krijgen van een van de ouder als je alleen met het kind reist? Ongeacht of je nou wel of niet zijn achternaam draagt.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:25 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En het kan praktisch ook wel fijn zijn. Op reis de grens over, makkelijker identificeerbaar als 'ouder van'. Ik ben blij dat we alle 3 dezelfde achternaam hebben nu.
Zo, mailcontact gehad met mijn kraamverzorgster van de vorige keer. Ze gaat de periode rond mijn vermoedelijke datum vrijhouden zodat ze weer bij ons kan komen.
Precies. Een zelfde achternaam dragen is dus niet praktisch, maar hooguit een gevoelsding, denk ik dan?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:39 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:Mahra, dat laatste klopt.
Ook moet de partner toestemming geven bij het aanvragen van een ID-kaart of paspoort.
dat “gevoelsding” weegt zwaarder dan de praktische kant. Alle papierwerk wat je mist is mooi meegenomen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:42 schreef Mahra het volgende:
[..]
Precies. Een zelfde achternaam dragen is dus niet praktisch, maar hooguit een gevoelsding, denk ik dan?
Precies datquote:Op maandag 3 mei 2021 13:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
dat “gevoelsding” weegt zwaarder dan de praktische kant. Alle papierwerk wat je mist is mooi meegenomen.
Ja, zal best. Maar het scheelt niks wat papierwerk betreft. Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
dat “gevoelsding” weegt zwaarder dan de praktische kant. Alle papierwerk wat je mist is mooi meegenomen.
Bij ons was het ook een reden dat als er tijdens de bevalling iets zou gebeuren mijn man de beslissingen mocht maken en dat ze niet daarvoor mijn ouders zouden hoeven bellen. En ook het naamgebeuren wel, dat mijn man en kinderen dezelfde achternaam dragen en ik niet, een gevoelskwestie iddquote:Op maandag 3 mei 2021 13:42 schreef Mahra het volgende:
[..]
Precies. Een zelfde achternaam dragen is dus niet praktisch, maar hooguit een gevoelsding, denk ik dan?
Jawel hoor, o.a. de erkenning van het kind en wat daarbij komt kijken, als je getrouwd bent is dat automatisch geregeld.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:03 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ja, zal best. Maar het scheelt niks wat papierwerk betreft. Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten.
kunt ook getrouwd zijn zonder de naam van je partner aan te nemenquote:Op maandag 3 mei 2021 14:26 schreef rena het volgende:
[..]
Jawel hoor, o.a. de erkenning van het kind en wat daarbij komt kijken, als je getrouwd bent is dat automatisch geregeld.
Dat weet ik, maar wat heeft dat met de erkenning te makenquote:Op maandag 3 mei 2021 14:29 schreef aeaeae het volgende:
Je
[..]
kunt ook getrouwd zijn zonder de naam van je partner aan te nemen
Het ging over de toegevoegde waarde van de achternaam aannemen, niet over de toegevoegde waarde van trouwenquote:Op maandag 3 mei 2021 14:30 schreef rena het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar wat heeft dat met de erkenning te maken?
Ah zo, ik sprak alleen voor mezelf hoorquote:Op maandag 3 mei 2021 14:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Het ging over de toegevoegde waarde van de achternaam aannemen, niet over de toegevoegde waarde van trouwen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |