Dan klopt het toch? of ben ik nou gek !quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:55 schreef Domnivoor het volgende:
Het gaat vooral om VANDAAG 40 jaar geleden FANNN
23 augustus 1981quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:58 schreef FANNN het volgende:
[..]
Dan klopt het toch? of ben ik nou gek !
ja ik doe gewoon het héle jaarquote:
Doe het zo veel mogelijk op die data. Dan gaat dit een mooie reeks worden.quote:
zal ik doen,,,, omdat jij heb bent....quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:01 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Doe het zo veel mogelijk op die data. Dan gaat dit een mooie reeks worden.
Vandaag 40 jaar geleden kon ik geen krant of tijdschrift vindenquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:55 schreef Domnivoor het volgende:
Het gaat vooral om VANDAAG 40 jaar geleden FANNN
En rubberen robbie op nr 2quote:
Wij hadden het singeltje thuisquote:
Direct 40 jaar geleden?quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:31 schreef Deisyy het volgende:
Was ik aan het bijkomen van het Di-rect concert van de avond ervoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 00:47 schreef chufi het volgende:
Over iets minder dan 2 jaar stond ik 40 jaar terug tegen een verticale zeebodem te hamerenCool!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Frisjesquote:HET WEER VAN 24 AUGUSTUS 1981
Een gemiddelde, zwaar bewolkte dag met een gem. temperatuur van 13.7 ℃.
Er viel in totaal -0.1 mm neerslag in een periode van uur. De zon scheen 1.4 uur waarbij de maximale temperatuur uit kwam op 17.4 ℃ terwijl de minimale temperatuur op 8.2 ℃ bleef steken.
De hardst gemeten windstoot had een snelheid van 3.6 m/s.
Het minimale zicht lag op 15-16 km en de relatieve luchtvochtigheid was 83 %.
fake ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:09 schreef Domnivoor het volgende:
Op 25 augustus 1981 passeerde Voyager 2 Saturnus.
[ afbeelding ]
Foto gemaakt door Voyager 2 © NASA
@:Prisha
De foto zal wel samengesteld zijn uit meerdere opnames. Wel echt verder.quote:
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 02:12 schreef FANNN het volgende:
[..]
Niks... je bent een beetje te vroeg... maar dat maakt niet uit... ik moet ook altijd kijken welke dag het is
oh ik zie hetquote:
SPOILER: StrandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
SPOILER: BoekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Niet één van de beste foto's van Kim Wild. Boney Mquote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:30 schreef Domnivoor het volgende:
Hitkrant 27 augustus 1981
[ afbeelding ]
quote:
Wel een lekker wijf, nog steeds welquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 19:10 schreef GenetiX het volgende:
[..]Dat vreselijke nummer dat tijdens een vakantiebaantje non-stop werd gedraaid. Was ze maar nooit geboren.
Slettebak?quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:52 schreef Domnivoor het volgende:
Op 30 augustus 1981 werd de planetoïde Slettebak ontdekt. Slettebak heeft een diameter van 3,9 km.
We hebben geen foto van Slettebak.
https://nl.wikipedia.org/wiki/9001_Slettebak
quote:Op maandag 30 augustus 2021 01:49 schreef Steven_Stil het volgende:
40 jaar geleden kwam ik mijn muts tegen.
Ik naar de brugklas. Kan ook een week eerder of later zijn geweest, ik weet niet of er toen al vakantiespreiding was...quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:33 schreef Domnivoor het volgende:
Op 31 augustus 1981 begon ik aan de tweede klas van de lagere school.
Die was er al. De regio’s waren wel anders ingedeeld dan nu.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik naar de brugklas. Kan ook een week eerder of later zijn geweest, ik weet niet of er toen al vakantiespreiding was...
Ik dus de 4de klas vd lagere school.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:28 schreef cafca het volgende:
Ah, OK.Vandaag 40 jaar geleden begon ik dus aan mijn tweede week middelbare school
SPOILER: wikipediaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Treehut362 op 02-09-2021 17:24:52 ]🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
3. Ambient modern
SPOILER: wikipediaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
3. Ambient modern
SPOILER: wikipediaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door Treehut362 op 02-09-2021 17:36:05 ]🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
3. Ambient modern
Hier kun je lezen (of posten) wat er allemaal gebeurde toen jij 2 was.quote:
Je was me voorquote:Op zaterdag 18 september 2021 14:23 schreef Superbadeendje het volgende:
Op 19 september 1981 geven Paul Simon en Art Garfunkel een memorabel concert in Central Park in New York.
![]()
![]()
(oeps, ik dacht dat het vandaag de 19de was)
Mijn moeder is daar voor naar de VS gegaanquote:Op zaterdag 18 september 2021 14:23 schreef Superbadeendje het volgende:
Op 19 september 1981 geven Paul Simon en Art Garfunkel een memorabel concert in Central Park in New York.
![]()
![]()
(oeps, ik dacht dat het vandaag de 19de was)
Bedrijfs uitjequote:
Vreselijk...quote:Op zondag 26 september 2021 22:26 schreef Soury het volgende:
Het is geen 40 jaar geleden maar 25 september 1996 was de Dakotaramp waar een vriend van me in zat
Jaap de Boer. Goeie gozerquote:
Da's 39 jaar geleden, maar dat mag de pret niet drukken!quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 04:22 schreef Domnivoor het volgende:
Op 1 oktober 1982 lanceerde NMT een mobiele-telefoonnetwerk in Scandinavië.
Over 2 uur mag die anderequote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:11 schreef Domnivoor het volgende:
Op 28 oktober 1981 werd de heavy metal band Metallica opgericht.
Haha. Dat was een sneakpreviewquote:
quote:November 2, 1981
At the U.S. Polaris nuclear submarine base at the Holy Loch in Scotland, a Poseidon missile slipped from a crane that was transferring the weapon from a ballistic missile submarine to the submarine tender USS Holland. The missile fell 17 feet without incident, although the magazine New Statesman reported in its November 27 issue that the missile had ten nuclear warheads, that there had been the risk of an explosion that could have released a large radioactive cloud, and that the crews had been evacuated. Although the story has sometimes been retold as an incident where "we almost nuked Scotland" and that the fully armed Poseidon missile "did not detonate, but it could have", the magazine itself emphasized that "The risk was not thermonuclear explosion but detonation in the fierce, sensitive chemical explosives of the warhead trigger-system" that would have released a radioactive cloud.
quote:The announcement of Princess Diana's pregnancy came on 5 November 1981 - a little over three months after her marriage to Prince Charles.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 16 november 2021 20:38 schreef D. het volgende:
Vandaag 40 jaar geleden...was het precies 20 jaar voor ik mij registreerde op dit forum
quote:
quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 09:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's 39 jaar geleden, maar dat mag de pret niet drukken!
Hier heb ik naar gekekenquote:Op zaterdag 20 november 2021 00:52 schreef Domnivoor het volgende:
20 november 1981: Anatoly Karpov prolongeert zijn titel in het wereldkampioenschap schaken.
[ afbeelding ]
Excursie Harz gebergte, introductieweek Geologie ... Bitte ein Bit elke avond feestquote:Op vrijdag 31 december 2021 01:29 schreef Domnivoor het volgende:
Wat was voor jullie het hoogtepunt (of dieptepunt) van 1981?
Dat zijn dingen die je bijblijvenquote:Op vrijdag 31 december 2021 01:32 schreef chufi het volgende:
[..]
Excursie Harz gebergte, introductieweek Geologie ... Bitte ein Bit elke avond feest![]()
Finland ook, maar dat was geen zomer en 2008 of zoquote:Op vrijdag 31 december 2021 01:33 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die je bijblijven
Willem Duys, Lous Haasdijk en Jos Brink.quote:
Wel apart dat den Kugler in het Hitler-tijdperk zo'n snorretje droeg..quote:Op maandag 13 december 2021 23:15 schreef Domnivoor het volgende:
Op 14 december 1981 overlijdt Victor Kugler, die de familie Frank verborgen hield in het Achterhuis. In haar dagboek noemt Anne Frank hem ‘Mijnheer Kraler.’
[ afbeelding ]
Volgens mij was dat gewoon mode in die tijd.quote:Op woensdag 2 februari 2022 01:02 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Wel apart dat den Kugler in het Hitler-tijdperk zo'n snorretje droeg..
[ afbeelding ]
Stik, vergeten te plaatsen, was een virus voor apple computers.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:06 schreef Domnivoor het volgende:
30 januari 1982: het eerste computervirus
[ afbeelding ]
Ja idd. Ook in Honduras, Nicaragua en Panama was het onrustig.quote:
Thuis gebrachtquote:Op donderdag 17 maart 2022 14:28 schreef Domnivoor het volgende:
Op 17 maart 1982 worden vier Nederlandse journalisten vermoord in El Salvador.
[ afbeelding ]
wikimedia
Vanavond om 20:25 bij BNNVARA op NPO 2: In koelen bloede, 40 jaar straffeloosheid
Bazennummer, ook één van mijn eerste singles.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:15 schreef Domnivoor het volgende:
27 maart 1982 - O.M.D. stond op nr. 1 met Maid of Orleans.
Ed Nijpels had toch ook de bijnaam Ed Raket ivm zijn voorkeur voor kernwapens in Nederland?quote:Op woensdag 20 april 2022 20:37 schreef Superbadeendje het volgende:
Ed Nijpels werd fractievoorzitter en politiek leider van de VVD. Mede doordat hij 4 jaar eerder pleitte om seksuele relaties met minderjarigen uit het wetboek van strafrecht te halen was hij al niet geliefd wat hem in botsing bracht met het CDA. Hij volgde op 32 jarige leeftijd Hans Wiegel op, met de leus jezelf zijn kreeg de VVD 36 zetels wat leidde tot kabinet-Lubbers 1. Hij werd geen minister maar bleef fractievoorzitter, hij kreeg te maken met diverse affaires waaronder de ondergang van het Rijn-Schelde-Verolme concern. (scheepsbouwconcern) Wat leidde tot de eerste parlementaire enquête 1946. De reputatie van hem en de VVD werd meer beschadigd tgv Ruud Lubbers en het CDA.
Hij kreeg de reputatie van een brokkenmaker en een blunderaar die geen controle had en werd te jong geacht voor zijn functie. Hij kreeg de schuld dat de VVd in 1986 negen zetels verloor. Hij werd herkozen als fractievoorzitter maar door de tegenaanval van met name Frits Bolkestein besloot hij toch terug te treden tgv Joris Voorhoeve. Hij werd minister van VROM, dat was toen een ministerschap wat niet zo belangrijk was en in de schaduw stond.
Het milieubeleid werd echter een steeds belangrijker beleidsterrein en hij kreeg de bijzondere taak om het milieubeleid aan te passen. Hij nam verregaande maatregelen die niet in dank werden afgenomen. Er volgde een nieuwe kabinetscrisis met in 1989 vervroegde verkiezingen.
Lubbers werd voor de derde maal als minister-president en vormde met de PVDA een kabinet. De VVD en D66 gingen in de oppositie.
quote:Op woensdag 20 april 2022 22:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ed Nijpels had toch ook de bijnaam Ed Raket ivm zijn voorkeur voor kernwapens in Nederland?
Toen nog langs geweest in Barcelona dat toernooi, weekendje over vanuit het veldwerkgebied in de binnenlandenquote:Op maandag 13 juni 2022 17:17 schreef Domnivoor het volgende:
Precies veertig jaar geleden begon het WK voetbal in Spanje
Op 13 juni 1982 begon het WK voetbal in Spanje. Dit toernooi, waaraan Oranje niet deelnam, is voor de mondialisering van de sport van enorm belang geweest.
[ afbeelding ]
Lees verder op https://sportgeschiedenis(...)k-voetbal-in-spanje/
WK Schermen nu ook bezig ... in Caïroquote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:23 schreef Domnivoor het volgende:
19 juli 1982: Tijdens het WK schermen raakt Vladimir Smirnov dodelijk gewond.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Smirnov_(schermer)
En als gevolg van dat ongeluk is het nu veel veiliger.quote:
Even een toevoeging, Abba was idd idd de eerste maar het was een batch van een paar cd''s waar ook BZN tussen zat. Deze waren bedoeld voor promotie. Billy Joel was degene die als eerste commercieel verscheen, Doe maar was de eerste Ned. band die met een cd in de schappen lag. De grote van het gaatje in een cd is afgeleid van een dubbeltje.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 19:29 schreef Domnivoor het volgende:
Op 17 augustus 1982 produceert Philips de eerste CD, met daarop Visitors van ABBA.
@:Aoibhin
Niet een kwartje?quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:31 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Even een toevoeging, Abba was idd idd de eerste maar het was een batch van een paar cd''s waar ook BZN tussen zat. Deze waren bedoeld voor promotie. Billy Joel was degene die als eerste commercieel verscheen, Doe maar was de eerste Ned. band die met een cd in de schappen lag. De grote van het gaatje in een cd is afgeleid van een dubbeltje.
Nope.quote:
https://audio21.eu/de-compact-disc-weetjes/quote:De Compact Disc is een Nederlandse uitvinding. Het bewijs ervoor is erg makkelijk te zien; het middengat omsluit precies de grootte van een dubbeltje. (Nee, niet het ‘euro-dubbeltje’ natuurlijk). Dat zit namelijk zo; Joop Sinjou, hoofd ontwikkeling van het Audio-CD-laboratorium van Philips, noemde het bepalen van de diameter van de cd de snelste beslissing in de ontwikkelingsfase: “Ik legde een dubbeltje op tafel en dat werd de maat”
11 september is sowieso al geen goede dag voor de luchtvaartquote:Op zondag 11 september 2022 12:06 schreef chufi het volgende:
11 september 1982 stortte een Chinook helicopter neer tijdens een airshow bij Mannheim .. allen kwamen om
http://www.chinook-helico(...)-22292/74-22292.html
stimmt ik zat ooit eens aan tafel met wat stewardessen die in actie wilden komen ivm met arbeidsomstandigheden etc ... in een cafe in Mallorca.... toen ze klaar waren hoorden we het nieuws .... 21 jaar geleden...quote:Op zondag 11 september 2022 21:01 schreef TLC het volgende:
[..]
11 september is sowieso al geen goede dag voor de luchtvaart
Voor mijn gevoel was een dubbeltje veel kleiner dan dat gat, maar dat zal een kwestie van perceptie zijn....quote:Op zondag 11 september 2022 11:56 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Nope.
[ afbeelding ]
[..]
https://audio21.eu/de-compact-disc-weetjes/
Ik had nog een dubbeltje liggen maar ik vond ook een plaatje. Het dubbeltje was ook het kleinste muntstuk ter wereld.quote:Op maandag 12 september 2022 17:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel was een dubbeltje veel kleiner dan dat gat, maar dat zal een kwestie van perceptie zijn....
quote:19-Sep-82 11:44 Scott E Fahlman :-)
From: Scott E Fahlman <Fahlman at Cmu-20c>
I propose that the following character sequence for joke markers: :-)
Read it sideways. Actually, it is probably more economical to mark
things that are NOT jokes, given current trends. For this, use :-(
Gefeliciteerd met je zoon!quote:Op zaterdag 12 november 2022 11:30 schreef golfer het volgende:
Vandaag 40 jaar geleden werd mijn zoongeboren. Die mag, als hij op Fok! zou zitten, dus nu ook legaal in dit forum-onderdeel posten.
https://historiek.net/akk(...)2-poldermodel/82856/quote:De kern van het Akkoord van Wassenaar, dat gesloten was in de Stichting van de Arbeid (SvdA), was de afspraak dat werknemersorganisaties bereid waren loonmatiging toe te passen, in ruil voor arbeidstijdverkorting. Het akkoord bleek te werken en geldt sindsdien als de blauwdruk van het fenomeen ‘polderoverleg’ of ‘poldermodel’, waarbij vakbonden en werkgevers bereid zijn tot het sluiten van compromissen.
Jesus echt?quote:
Dat is dus niet vandaag 40 jaar geleden.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:38 schreef Domnivoor het volgende:
Op 20 december 1982 overleed de Pools-Amerikaanse pianist Arthur Rubinstein.
Nee, het was me eerder deze week even ontschoten.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is dus niet vandaag 40 jaar geleden.
Jesus wat ergquote:Op donderdag 22 december 2022 18:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee, het was me eerder deze week even ontschoten.
Dat moest ik even googlen.quote:
Oh toen pas?quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:13 schreef Superbadeendje het volgende:
24 december 1982, de eerste keer dat wetenschappers er in slaagde om voor de eerste keer een kernfusie tot stand te brengen. (bekendmaking; woensdag 29-12-1982)
[ afbeelding ]
En dan in het nieuws:quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:27 schreef Domnivoor het volgende:
Op 19 januari 1983 wordt de Apple Lisa geïntroduceerd.
[ afbeelding ]
wikimedia
Heb deze CD speler uit 1983 zelf gehad, had er destijds bij Vogelzang Heerlen iets van fl 995 guldens voor betaald, Toen ik in 1986 op kamers ging wonen werd deze gestolen. De volgende CD speler Philips CD160 (zo'n plastic doosje) koste in 1987 ongeveer fl 650 guldens.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 19:29 schreef Domnivoor het volgende:
Op 17 augustus 1982 produceert Philips de eerste CD, met daarop Visitors van ABBA.
@:Aoibhin
Voor straf moet je op de 40+ meet komen.quote:
Een meet? Waar is die?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 21:13 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Voor straf moet je op de 40+ meet komen.
Ik blijf het een goed nummer vinden.
Oh, dat bestaat ook echt.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 21:26 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
40+ / Meet in Den Haag - Gewoon omdat het altijd zo leuk is
Ik snap je wel maar als we allemaal op dezelfde golflengte zitten dan zijn we ook snel uitgesproken.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 21:32 schreef asco het volgende:
[..]
Oh, dat bestaat ook echt.![]()
Nee, helaas, ik heb random contact met mensen afgezworen.
Die mensen zitten standaard op een totaal andere golflengte.
Is ook waar maar ik wens jullie een leuke meet maar voor mij is alle hoop verloren.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 21:48 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik snap je wel maar als we allemaal op dezelfde golflengte zitten dan zijn we ook snel uitgesproken.
Dat helikoptergeluid aan het begin (en aan het eind ook) zal ik nooit vergeten, prachtig. Ik herinner me vooral rond die jaren dat ik voor een elektrisch kacheltje zat totdat iemand met een stok naar boven kwam om me er voor uit te slaan want tijd om.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 22:04 schreef Domnivoor het volgende:
Op 27 januari 1983 stond Goodnight Saigon op nr. 1 in de TROS top 50.
Wow, zo lang geleden al.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 23:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Vandaag 40 jaar geleden overleed de geniale Louis de Funès....
Oh dat zijn echt prachtige films alles stuk voor stuk een plaatje.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 23:29 schreef asco het volgende:
[..]
Wow, zo lang geleden al.![]()
Die films van hem kun je tegenwoordig in geniale kwaliteit downloaden.
Les Aventures de Rabbi Jacob (1973) 1080p
Prachtig om te zien.
Heb ze een tijdje terug allemaal gedownload.