abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_199080521
Afgelopen weekend ben ik door BinckBank overgezet naar hun nieuw platform: Saxo Investor. Ik houd niet van veranderingen van websites/platforms. Meestal ervaar ik het niet als een verbetering. En dat geldt helaas ook voor deze verandering. Het platform lijkt vooral gericht op speculanten. In mijn portefeuille staat naast iedere positie een grote knop 'Sluiten', met daarachter een knop 'Winst / Verlies beperken' en 'Tarieven & Condities'.

Verder vallen mij de volgende dingen op:

1. Bij BinckBank was er een tabblad waarop je kon zien wat nu de waarde van je portefeuille is (oftewel: LT) en een tabblad waarop je kon zien hoe de fondsen die jij in portefeuille hebt het die dag doen (openingskoers, huidige koers, bied, laat, volume enz. Bij Saxo Investor staat alles door elkaar. Je kunt het iets overzichtelijker maken door wat met kolommen te schuiven, maar een verbetering? Nee. Er is gewoon nog minder informatie.

2. Er zijn minder mogelijkheden om je portefeuille in te delen. Dat kan alleen nog naar 'product', niet meer naar 'valuta'. n keer raden hoe ik mij portefeuille bij BinckBank voornamelijk bekeek.

3. De analyse van je eigen portefeuille is ook beperkt. Ik mis bijvoorbeeld het tabblad waarop mijn posities naar grootte (geldbedrag + percentage) te zien was. Dat vond ik een helder overzicht.

4. De positie-opbouw is niet meer te vinden. Of flink dieper weggestopt.

5. De allocatieverdeling tussen aandelen en ETF's werd vroeger k in procenten weergegeven: nu niet meer. Dat vind ik vervelend, want n van mijn beleggingsregels was nu juist dat 25% of meer van het belegd vermogen (dus zonder cash) in ETFs moet zitten.

6. Ik beleg nu bijna 10 jaar bij BinckBank. De resultaten uit het verleden zijn niet meer te vinden. Ja, op het oude platform.

7. Twee-factor-verificatie was bij BinckBank alleen nodig als je wilde handelen; niet als je alleen je posities wilde bekijken. Nu is het alles of niets. Ook dat vind ik een achteruitgang.

Twee belangrijke redenen om ondanks het invoeren van 'bewaarloon' bij BinckBank te blijven waren dat ik het platform fijn vond en dat ik bij een overstap mijn beleggingsverleden zou verliezen. Misschien is het wennen. Maar Saxo Investor zou voor mij wel 'ns de reden kunnen zijn om te overwegen om toch weg te gaan. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
pi_199092050
Hoe zit het met de tarieven, ik zag dat Saxo bank zelf ongeveer 2x zo duur is als Binck, geldt dat ook als je overgeet bent?
pi_199094615
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:38 schreef invesduurder het volgende:
Hoe zit het met de tarieven, ik zag dat Saxo bank zelf ongeveer 2x zo duur is als Binck, geldt dat ook als je overgeet bent?
De tarieven zijn (nog) gelijk gebleven.
  zondag 11 juli 2021 @ 19:59:40 #4
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_200316902
Ben dit weekend ook over gezet.. even snel rond aan het kijken maar vooralsnog is het niets. Een rommeltje.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 18:20:40 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200458719
Ik heb een paar jaar geleden een saxo account gehad omdat je 500 kreeg omdat te openen en je krijgt ook nog 500 als je iemand anders opgafOndanks die dikke bonussen was het pad volgen echt kut en heb ik het snel weer afgesloten.
Je kunt raden dat wanneer ze 1000 besteden om enkel een klant te krijgen het wel niet veel soeps zal zijn. Ik vond het totaal onoverzichtelijk en heel moeilijk om een fonds te vinden. Ik ben van bink bank nu overgestapt naar de giro. Ook minder fijn dan het oude Binck platform maar wel heel goedkoop.
Gott strafe das treulose Italien!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 18:54:24 #6
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_200459161
Ik beleg via Rabobank en De Giro.

Rabobank is nog niet eens in staat om de dagwinst / -verlies van je portfolio te tonen (alleen de totale winst/verlies).
Ook als je wat wil kopen of verkopen moet je weer terug klikken naar het aandeel om de huidige bied/laat te zien terwijl dat prima weergegeven zou kunnen worden in je transactievenster. En zo zijn er nog wel wat punten te noemen. Heel onpraktisch. Het ziet er wel "strak" uit maar totaal niet gericht op praktisch gebruik.
De Rabobank heb ik dan vooral ook om... eh... tsja, waarom eigenlijk...

De Giro vind ik een stuk fijner, het is vast niet optimaal maar heb in ieder geval alle info die je kan wensen, prima grafieken, zoekfunctie werkt voor mij goed en het aanbod van ETF's en aandelen is voor mij ruim voldoende.

Als je dan bedenkt dat de Rabobank vl duurder is, weet ik eigenlijk niet waarom ik daar nog zit... in eerste instantie om niet alle eieren in 1 mandje te hebben...
pi_200465264
Ik had mijn rekening bij binckbank 3 maanden geleden al opgeheven, maar op de een of andere manier hebben ze mij toch een rekening bij saxobank gegeven waar ik niet om gevraagd heb. En nu moet ik dus gaan inloggen, wachtwoord aanmaken etc om dat af te gaan sluiten. Ik vind het maar niks.
Heb je al eens geprobeerd met ze te communiceren? Dat zou zogenaamd in het Nederlands moeten kunnen, maar degene die met mij berichtte sprak overduidelijk geen Nederlands. Was geen touw aan vast te knopen.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 13:34:55 #8
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_200574972
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 18:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik beleg via Rabobank en De Giro.

Rabobank is nog niet eens in staat om de dagwinst / -verlies van je portfolio te tonen (alleen de totale winst/verlies).
Ook als je wat wil kopen of verkopen moet je weer terug klikken naar het aandeel om de huidige bied/laat te zien terwijl dat prima weergegeven zou kunnen worden in je transactievenster. En zo zijn er nog wel wat punten te noemen. Heel onpraktisch. Het ziet er wel "strak" uit maar totaal niet gericht op praktisch gebruik.
De Rabobank heb ik dan vooral ook om... eh... tsja, waarom eigenlijk...

De Giro vind ik een stuk fijner, het is vast niet optimaal maar heb in ieder geval alle info die je kan wensen, prima grafieken, zoekfunctie werkt voor mij goed en het aanbod van ETF's en aandelen is voor mij ruim voldoende.

Als je dan bedenkt dat de Rabobank vl duurder is, weet ik eigenlijk niet waarom ik daar nog zit... in eerste instantie om niet alle eieren in 1 mandje te hebben...
Ik las ergens dat het dividend ontvangen bij Degiro wat raar gaat heb je dat ook?
  dinsdag 27 juli 2021 @ 13:45:15 #9
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_200575191
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik las ergens dat het dividend ontvangen bij Degiro wat raar gaat heb je dat ook?
Tot nu toe van 1 aandeel en 5 ETF’s dividend ontvangen. Geen issues.

Waar zou het om gaan?
  dinsdag 27 juli 2021 @ 15:51:38 #10
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_200577529
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Tot nu toe van 1 aandeel en 5 ETF’s dividend ontvangen. Geen issues.

Waar zou het om gaan?
Dat weet ik niet precies, kreeg geen reactie meer.

Maar dat het dividend wel kwam maar altijd even duurde en wat raar ging? Maar wist ook niet precies wat die bedoelde.

Denk wel dat ik dan ook naar Degiro over ga alleen nog even kijken hoe en wat.
pi_200889281
Ik krijg het idee dat het overzetten op alfabetische volgorde gaat. Misschien een idee om als je al overgezet bent de voorletter van je achternaam en overzettingsdatum te geven?

Verder zit ik al jaren bij Binck (na overname Alex waar ik eerst zat). Maar die nieuwe omgeving lijkt me niets.
Denk er dus aan om op zeggen. Maar heb een behoorlijke portefeuille (aandelen, opties, etf). Wat als je naar een broker gaat waar die bepaalde etf's niet verhandeld kunnen worden?
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_201197852
Ik vandaag de mail gekregen dat ik deze maand overgezet ga worden. Als ik bovenstaande allemaal lees geloof ik niet dat ik hier blij van ga worden.

Enige tijd geleden heb ik mij al eens in De Giro verdiept. Ik wil mijn aandelen niet uitlenen dus dan kreeg ik (naam even vergeten) een basis rekening die iets hogere kosten kende. Voor mij was dat niet zo'n probleem echter later bleek dat ik dan niet meer in een deel van mijn etf's kon beleggen daar waar dat wel mogelijk is en was bij Binck.
Vervolgens ben ik afgehaakt bij De Giro.

Zijn er bij Saxo inmiddels al verbeteringen doorgevoerd? Zijn jullie al wat gewend of inmiddels al overgestapt?
pi_201202401
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:19 schreef Horsemen het volgende:
Zijn er bij Saxo inmiddels al verbeteringen doorgevoerd? Zijn jullie al wat gewend of inmiddels al overgestapt?
Er zijn inmiddels twee verbeteringen doorgevoerd.
De eerste is dat klanten niet langer bestookt worden met e-mails over 'corporate actions'.
De tweede is dat tweewegsverificatie nu, net als op het oude Binck-platform, alleen verplicht is als je ook wilt kunnen handelen (en dus niet als je gewoon even naar je portefeuille wilt kijken.

Verder heb ik de weergave in 'Portefeuille' inmiddels flink aangepast. Ik blijf van mening dat het complexer is geworden, minder overzichtelijk en dat ik informatie mis. Andere platforms lijken echter, net als SaxoBank, vooral gericht op handelaren. Ik heb geen alternatief geworden waar ik direct gelukkig mee denk te zijn. Dus ik kijk het nog even aan.
pi_201202715
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:19 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Er zijn inmiddels twee verbeteringen doorgevoerd.
De eerste is dat klanten niet langer bestookt worden met e-mails over 'corporate actions'.
De tweede is dat tweewegsverificatie nu, net als op het oude Binck-platform, alleen verplicht is als je ook wilt kunnen handelen (en dus niet als je gewoon even naar je portefeuille wilt kijken.

Verder heb ik de weergave in 'Portefeuille' inmiddels flink aangepast. Ik blijf van mening dat het complexer is geworden, minder overzichtelijk en dat ik informatie mis. Andere platforms lijken echter, net als SaxoBank, vooral gericht op handelaren. Ik heb geen alternatief geworden waar ik direct gelukkig mee denk te zijn. Dus ik kijk het nog even aan.
Nou ja, ze werken dus wel aan verbeteringen. Maar er moet dus nog wel wat gebeuren...

Mocht je tzt een beter handelsplatform tegenkomen dan hou ik mij aanbevolen :7
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')