abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199067672
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 19 april 2021 @ 11:26:48 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199067822
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Grappig dat je dat vindt! Ik vind het echt zo net niksig! Met dat achenebbisj winkelcentrumpie dat rare industrieterreintje en die reservoirs en verder niks!
Dat gaat wel verjupt worden komende jaren denk ik :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199067978
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 11:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat gaat wel verjupt worden komende jaren denk ik :P
Er staan daar een paar hele grote boerderijen / panden bij de dijk... Als je daar een paar hoogbouwtorens zou kunnen realiseren.... Is je hele stuk verkloot, maar wonen er wel een hoop mensen op een best leuk plekkie!

Je hebt er trouwens ook hele rare panden met een grote binnentuin. Vond ik ook heel apart en geinig. Zijn volgens mij startersunits in een pand dat eerst iets anders was.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  maandag 19 april 2021 @ 12:00:59 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199068254
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:38 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Er staan daar een paar hele grote boerderijen / panden bij de dijk... Als je daar een paar hoogbouwtorens zou kunnen realiseren.... Is je hele stuk verkloot, maar wonen er wel een hoop mensen op een best leuk plekkie!

Je hebt er trouwens ook hele rare panden met een grote binnentuin. Vond ik ook heel apart en geinig. Zijn volgens mij startersunits in een pand dat eerst iets anders was.
Ik ben veel te verwend/gewend geraakt aan rust en buiten zijn en het grote dorp hiero. Zou nooit in Rotterdam willen wonen maar het is goud geld waard daar allemaal
pi_199068273
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 12:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ben veel te verwend/gewend geraakt aan rust en buiten zijn en het grote dorp hiero. Zou nooit in Rotterdam willen wonen maar het is goud geld waard daar allemaal
Ik ben veel te gewend geraakt aan alles bij de hand. Zowel buitenhuis als binnen, want door de insane prijzen her moet ik het met een postzegel doen :')
  maandag 19 april 2021 @ 12:05:20 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199068306
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:02 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik ben veel te gewend geraakt aan alles bij de hand. Zowel buitenhuis als binnen, want door de insane prijzen her moet ik het met een postzegel doen :')
_O-

Ik mis diverse horeca bij de hand wel

Verder helemaal niets. En ik hou eigenlijk best wel erg van wandelen en rust en zulke saaie zaken en dompel me daar tegenwoordig graag in onder als bejaarde in spe zijnde >:O
pi_199068337
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 12:05 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-

Verder helemaal niets. En ik hou eigenlijk best wel erg van wandelen en rust en zulke saaie zaken en dompel me daar tegenwoordig graag in onder als bejaarde in spe zijnde >:O
Ik wandel graag van koffie naar snackje naar wijntje naar hapje :Y
pi_199068411
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

(...) achenebbisj (...)
O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199068446
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 09:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Leuk experiment. Wat ga je maken?

Ik heb als basis chinese kool (dat is blijkbaar een instapgroente qua kneden/kneuzen), pepers, gember en er liggen nog wat bietjes en peen. Ik denk de ene pot vrij neutraal, en de andere helemaal los met peper, ui, gember, knoflook, kurkuma, laurier ofzo.
  maandag 19 april 2021 @ 12:26:41 #10
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199068550
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 12:05 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-

Ja dit snap ik wel.
Wij wonen aan de rand van onze stad, dus wij lopen hier zo het bos in enzo dat vind ik heerlijk.
Alleen voor horeca moeten we een kwartiertje fietsen naar het centrum, dat vind ik goed genoeg.
En maar goed ook anders zou ik nu veel te vaak 'de horeca steunen'
  maandag 19 april 2021 @ 12:30:25 #11
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199068606
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:26 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja dit snap ik wel.
Wij wonen aan de rand van onze stad, dus wij lopen hier zo het bos in enzo dat vind ik heerlijk.
Alleen voor horeca moeten we een kwartiertje fietsen naar het centrum, dat vind ik goed genoeg.
En maar goed ook anders zou ik nu veel te vaak 'de horeca steunen'
Dit, maar vervang bos door meertje. :+

De bejaarde uithangen. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 19 april 2021 @ 12:32:00 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199068628
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:30 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dit, maar vervang bos door meertje. :+

De bejaarde uithangen. O+
Grannystyle living O+
  maandag 19 april 2021 @ 12:32:55 #13
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199068639
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 12:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Grannystyle living O+
Er ligt tegenwoordig zelfs een begraafplaats tussen mij en het meertje, kan zo gaan liggen. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 19 april 2021 @ 12:34:16 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199068662
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:32 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Er ligt tegenwoordig zelfs een begraafplaats tussen mij en het meertje, kan zo gaan liggen. :Y
_O-

Wel lekker rustig, tenzij zombies :Y
pi_199068678
Horeca steunen is leven.
  maandag 19 april 2021 @ 12:35:56 #16
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199068681
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 12:34 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-

Wel lekker rustig, tenzij zombies :Y
Wel extra uitdaging dan, het is een natuurbegraafplaats, dus geen zerken enzo. Grote verrassing waar ze omhoogploppen. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 19 april 2021 @ 12:40:38 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199068736
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Horeca steunen is leven.
Gisteren nog drie keer gedaan _O_
  maandag 19 april 2021 @ 12:43:03 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199068767
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:35 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Wel extra uitdaging dan, het is een natuurbegraafplaats, dus geen zerken enzo. Grote verrassing waar ze omhoogploppen. :Y
Zie nu dit voor me :D O+

pi_199068973
Big chaos op werk :{w
1 arts acuut opgenomen gister (non covid) 1 arts kint covid en nu zij ook -O-
Allebei hun spreekuren overvol voor deze week.
:|W -O-

Niet bijgelezen :W
pi_199068996
Ik ben bamboe jaloezieën aan het bestellen. Ik ben al vier webshops tegengekomen die partner zijn van RTL4 :? En de meeste bedrijven verven dat prachtige bamboe in kleuren van ander hout en hebben geen naturel-variant. Dus wel eiken, esdoorn, etc maar geen bamboekleur. Ik vind het vreemd.
Spoilers!
  maandag 19 april 2021 @ 12:59:06 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199069004
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 12:57 schreef Blues het volgende:
Allebei zitten hun spreekuren overvol voor deze week.

Sterkte!
  maandag 19 april 2021 @ 13:00:42 #22
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199069022
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben bamboe jaloezieën aan het bestellen. Ik ben al vier webshops tegengekomen die partner zijn van RTL4 :? En de meeste bedrijven verven dat prachtige bamboe in kleuren van ander hout en hebben geen naturel-variant. Dus wel eiken, esdoorn, etc maar geen bamboekleur. Ik vind het vreemd.
Dat is wel echt raar, heeft het een rare kleur ofzo? _O-
pi_199069037
Lunch met turkse linzensoep en broodje kaas :9

Blues :*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199069060
quote:
Onze vorige gordijnen kwamen van Veneta. Waren erg netjes.

Geen idee of ze bamboo hebben. Maar toch hè :p
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199069091
Sterkte met de chaos Blues!

En FFT: klinkt allemaal niet fijn en gezond qua werkomstandigheden. Laat ze het lekker opsoppen :W
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199069096
quote:
Dit wat?
pi_199069188
Sterkte @Blues :*
pi_199069361
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:00 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dat is wel echt raar, heeft het een rare kleur ofzo? _O-
Nee, totaal niet :D Ik heb nu stalen opgevraagd bij drie bedrijven die gewoon een houtvariant hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Onze vorige gordijnen kwamen van Veneta. Waren erg netjes.

Geen idee of ze bamboo hebben. Maar toch hè :p
Hebben ze niet :)

quote:
Ja, is een optie. Ik heb er stalen aangevraagd. Ze zijn wel wat prijzig.
Spoilers!
pi_199069409
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee, totaal niet :D Ik heb nu stalen opgevraagd bij drie bedrijven die gewoon een houtvariant hebben.
[..]

Hebben ze niet :)
[..]

Ja, is een optie. Ik heb er stalen aangevraagd. Ze zijn wel wat prijzig.
O geen idee! Bij mij hangt de boel al bijna 15 jaar zonder problemen. Toen er eentje niet goed bleek te zijn omdat ik een mafkoekel ben die niet fatsoenlijk kan meten hebben ze het kosteloos aangepast.

Heb er meerdere vrienden naar doorverwezen, allemaal tevreden.
pi_199069423
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:36 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O geen idee! Bij mij hangt de boel al bijna 15 jaar zonder problemen. Toen er eentje niet goed bleek te zijn omdat ik een mafkoekel ben die niet fatsoenlijk kan meten hebben ze het kosteloos aangepast.

Heb er meerdere vrienden naar doorverwezen, allemaal tevreden.
Een goede aanbeveling is ook veel waard natuurlijk. En ze zijn niet zo zeer prijzig maar er zijn andere bedrijven gewoon heel goedkoop.
Spoilers!
pi_199069792
Tihihih, wasmachine draait, mn stekjes zijn verpot, prima maandag *O*
pi_199069887
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tihihih, wasmachine draait, mn stekjes zijn verpot, prima maandag *O*
Klinkt goed! Waar heb je stekjes van?
pi_199069918
Ik heb 2 keer flink met de hond gelopen, kattenbak schoon gemaakt, was opgeruimd, gestofzuigd, granola gemaakt, geluncht en die extra aflevering van de kinderen van Ruinerwold gekeken. Over uurtje richting sport.
pi_199069930
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Klinkt goed! Waar heb je stekjes van?
Hele goede vraag! :D

Ze komen uit een mixzakje dat een goed doel hier "verkoopt" (donatie naar wens). Niet alles is gaan wortelen, een en ander is verschrompeld helaas. Net de laatste twee grote blad stekjes met -eindelijk- een aardig dotje worteltjes in de aarde gezet en maar weer afwachten hoe dat uitpakt. Ik heb mn wietgrowcan onder een lampje staan, dus deze laat ik ook nog even een weekje daarbij staan om extra ompotkracht op te doen O+
pi_199069952
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hele goede vraag! :D

Ze komen uit een mixzakje dat een goed doel hier "verkoopt" (donatie naar wens). Niet alles is gaan wortelen, een en ander is verschrompeld helaas. Net de laatste twee grote blad stekjes met -eindelijk- een aardig dotje worteltjes in de aarde gezet en maar weer afwachten hoe dat uitpakt. Ik heb mn wietgrowcan onder een lampje staan, dus deze laat ik ook nog even een weekje daarbij staan om extra ompotkracht op te doen O+
Spannend :D
Jammer van de uitgedroogde plantjes. Maar ja, het blijven plantjes.
Hopelijk gaat het allemaal goed aan de groei nu het lente wordt *G*
pi_199069977
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Spannend :D
Jammer van de uitgedroogde plantjes. Maar ja, het blijven plantjes.
Hopelijk gaat het allemaal goed aan de groei nu het lente wordt *G*
Ik heb een (vrij nieuwe) monkey monstera vorige week verplaatst. Een lief klein poppig plantje in een lief klein poppig potje... Die is echt beangstigend hoe snel deze naar het licht aan het groeien is!

O ja en over die stekjes, idd jammer, maar ook wel fijn, want waar ik het allemaal kwiiiijt had gemoeten?

De man ook echt "we hebben toch al planten?"

BITCH PLEASE! :D
pi_199069984
Ik heb ook een prima maandag. Ik voelde me gammel toen ik wakker werd dus alles wat ik gedaan krijg vandaag was al winst. Maar zo lang ik me niet diep hoef te concentreren gaat het eigenlijk heel lekker. Dit is een mooie dag voor kleine computerklusjes.
Spoilers!
pi_199069996
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik heb een (vrij nieuwe) monkey monstera vorige week verplaatst. Een lief klein poppig plantje in een lief klein poppig potje... Die is echt beangstigend hoe snel deze naar het licht aan het groeien is!
Ik heb mijn monkey monstera nu ruim anderhalf jaar en hij heeft een rank van 6 meter en twee ranken van 4 meter gemaakt, en het gaat maar door. Fantastische plant O+ _O_ _O-
pi_199070012
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb mijn monkey monstera nu ruim anderhalf jaar en hij heeft een rank van 6 meter en twee ranken van 4 meter gemaakt, en het gaat maar door. Fantastische plant O+ _O_ _O-
O god...
pi_199070022
Oh en je vent _O-
Mijn broertje was hier laatst en vroeg me of ik van plan was om hier een oerwoud te maken. :Y :')
pi_199070027
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:25 schreef Tele6 het volgende:
Oh en je vent _O-
Mijn broertje was hier laatst en vroeg me of ik van plan was om hier een oerwoud te maken. :Y :')
Ik vind het zo leutig he! Van het weekend verliefd staan gapen bij een babyblaadje van een plant die ik ook niet bij naam ken O+
pi_199070036
13 km gefietst zonder een druppel regen tot ca 100 meter van huis, ik ben tevreden ;)

Oef @Blues, da’s echt chaos om dat te regelen, die mensen moeten natuurlijk later weer ingepland worden?

Nu even de bank een ander plekje geven, ik verklaar het zomer en dan verder met m’n jurk. Ook een goede dag dus
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 19 april 2021 @ 14:27:26 #43
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199070039
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mijn schoonmaakster wil steeds een stekje dus ik knip de ranken geregeld af.
(ze gaan steeds dood bij haar _O- )
pi_199070048
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik vind het zo leutig he! Van het weekend verliefd staan gapen bij een babyblaadje van een plant die ik ook niet bij naam ken O+
Ik stond vanochtend nog bij een van m'n nieuwere plantjes, want die is nu in bloei :o O+

Ik heb 2 weken geleden een stekje van de citroengeranium van m'n oma gehad, en die heeft nu heel fijne roze bloemetjes O+

Of ja, een stekje, zoals vaker heeft oma veel te goed haar best gedaan en heb ik een forse plant gekregen :D O+
pi_199070051
Ik wil nog steeds een keer eens goed inventariseren wat ik nou in huis heb en wat ze nou precies nodig hebben, want de beste plantenhoeder ben ik niet :@
pi_199070059
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik stond vanochtend nog bij een van m'n nieuwere plantjes, want die is nu in bloei :o O+

Ik heb 2 weken geleden een stekje van de citroengeranium van m'n oma gehad, en die heeft nu heel fijne roze bloemetjes O+

Of ja, een stekje, zoals vaker heeft oma veel te goed haar best gedaan en heb ik een forse plant gekregen :D O+
ZO hoort dat bij oma;s :p

Ik wil binnenkort even naar de stadsmoestuin hier om kruidenplantjes te kopen, zijn ze al wat groter en kan ik daar ook weer wat geld in mikken O+
pi_199070062
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Mijn schoonmaakster wil steeds een stekje dus ik knip de ranken geregeld af.
(ze gaan steeds dood bij haar _O- )
Kweek je de stekjes eerst tot planten? Ik heb al een halfjaar een stekje staan dat helemaal niet groeit, maar ook niet doodgaat. Ik hoop dat het met de lente in actie komt, maar snap er weinig van. Ik hoop dat hij überhaupt nog plekken heeft waarvanuit hij kán groeien... misschien eens opzoeken hoe dat ook alweer zat met groeicellen in planten.

Anders moet ik het misschien nog een keer proberen met stekken, maar ik weet ook niet goed wat ik nu anders moet doen. Deze had ik op water tot ie wortels kreeg, en toen in de grond gezet. Maar een deel van de stengel was bruin geworden en volgens mij is dat juist de plek waar het nieuwe blad uit had moeten groeien. :{
  maandag 19 april 2021 @ 14:31:22 #48
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199070083
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Kweek je de stekjes eerst tot planten? Ik heb al een halfjaar een stekje staan dat helemaal niet groeit, maar ook niet doodgaat. Ik hoop dat het met de lente in actie komt, maar snap er weinig van. Ik hoop dat hij überhaupt nog plekken heeft waarvanuit hij kán groeien... misschien eens opzoeken hoe dat ook alweer zat met groeicellen in planten.
Ik zet ze in water tot ze flinke wortels hebben en dan in een potje met aarde, daarna krijgt ze ze mee na een week of 2. Dus volgens mij zijn het dan wel echt al plantjes.
Dat gaat trouwens tot nu toe altijd goed.
pi_199070101
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik zet ze in water tot ze flinke wortels hebben en dan in een potje met aarde, daarna krijgt ze ze mee na een week of 2. Dus volgens mij zijn het dan wel echt al plantjes.
Dat gaat trouwens tot nu toe altijd goed.
Oh, dan was ik op zich goed op weg. Misschien toch nog een keer proberen. Die spriet van 6 meter slaat echt nergens op, dus daar kan wel wat van af. })
pi_199070121
Sinds kerona hier ook eens aan de plantjes in de keuken en kamer.
En ook door enthousiasme in de sc.
Bananenplant heeft een nieuwe gewoonte: de onderste bladeren verschrompelen en bovenin komt er eentje bij. Oh en twee jonkies aan de voet.
De andere naam vergeten krijgt bruinig randjes.
Beiden zijn sinds de cv werkt, verhuist van vensterbank naar een meter verderop.
In de kamer was er eentje verdord. Iemand zei dat ie té veel water kreeg.
Die zieligerd loopt weer uit.
Plaatjes bij het planten praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 april 2021 @ 14:34:15 #51
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199070125
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh, dan was ik op zich goed op weg. Misschien toch nog een keer proberen. Die spriet van 6 meter slaat echt nergens op, dus daar kan wel wat van af. })
Had je wel opgelet dat je een stukje hebt met die luchtworteltjes?
pi_199070145
En Blues: het bij zijn was van korte duur en vreugde. Sterkte! :*
pi_199070158
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:34 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Had je wel opgelet dat je een stukje hebt met die luchtworteltjes?
Ja, en het kreeg dus ook worteltjes vanaf die plek. Alleen is er sindsdien niks meer gegroeid. Ik wijt het aan dat dat deel van de stengel afgestorven is. Toch maar eens opnieuw proberen dan.
pi_199070195
Hoe werken luchtworteltjes precies irl propageren? Ik heb het nu op de bonnefooi maar in zn geheel in water gegooid en daar kwamen uiteindelijk worteltjes aan... Maar ben benieuwd hoe het heurt.
pi_199070236
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik heb twee olijfboompjes ernstig gesnoeid omdat ze er niet meer uitzagen en volgens kenners ze daarna mooi zouden uitlopen, ik kijk iedere dag (nog net te met een vergrootglas) maar niets, helemaal niets te zien.

En de 61 jaar oude plant van mijn ouders inspecteer ik dagelijks? Groen, genoeg water, nieuwe blaadje check check check
pi_199070264
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb twee olijfboompjes ernstig gesnoeid omdat ze er niet meer uitzagen en volgens kenners ze daarna mooi zouden uitlopen, ik kijk iedere dag (nog net te met een vergrootglas) maar niets, helemaal niets te zien.

En de 61 jaar oude plant van mijn ouders inspecteer ik dagelijks? Groen, genoeg water, nieuwe blaadje check check check
En dan vragen wat er mis is? En of je lekker de luxaflex open zal doen zodat ze lekker zon hebben? :D
pi_199070306
Is dat gek?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_199070329
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe werken luchtworteltjes precies irl propageren? Ik heb het nu op de bonnefooi maar in zn geheel in water gegooid en daar kwamen uiteindelijk worteltjes aan... Maar ben benieuwd hoe het heurt.
Ik begrijp de vraag niet?
pi_199070486
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

En dan vragen wat er mis is? En of je lekker de luxaflex open zal doen zodat ze lekker zon hebben? :D
Ik vraag altijd of het gordijn dicht moet want teveel zon :P
pi_199070526
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 14:44 schreef Vanyel het volgende:
Is dat gek?
Gek is in de eye of the beholder!

quote:
2s.gif Op maandag 19 april 2021 14:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik begrijp de vraag niet?
Hoe "hoor" je een stekje van een plant met luchtwortels te stekken? Wat onder, wat boven water?

quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik vraag altijd of het gordijn dicht moet want teveel zon :P
Ah ja, planten :') Te veel zon, te weinig zon, te weinig water, te veeeel water, te droge lucht, te hoge luchtvochtigheid.... duuuuuuude!
pi_199070532
Nou de nieuwe buren zijn gearriveerd :D er staat tenminste een verhuiswagen.
Ik ben benieuwd.
  maandag 19 april 2021 @ 15:01:44 #62
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199070596
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:57 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben benieuwd.
Dat is snel gegaan :D
Je hoort snel genoeg of het tokkies zijn _O-
pi_199070613
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hoe "hoor" je een stekje van een plant met luchtwortels te stekken? Wat onder, wat boven water?

De wortel onder water. Of in vochtig mos. Maar die (lucht)wortel is de wortel. Kinda says it in the name also. :7
pi_199070630
quote:
2s.gif Op maandag 19 april 2021 15:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De wortel onder water. Of in vochtig mos. Maar die (lucht)wortel is de wortel. Kinda says it in the name also. :7
Yes but it also says lucht and not waterwortel.
  maandag 19 april 2021 @ 15:05:17 #65
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199070661
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Die luchtwortel groeit dan magisch een waterwortel.
pi_199070669
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Yes that is true.

Die luchtwortels worden in hun natuurlijke habitat (en ook in mijn slaapkamer) debiellang, op zoek naar grond/aarde. En dan gaan ze daar wortelen. :Y

'We' stekken op water omdat grond consistent nat houden soms ingewikkeld is, maar er zijn best wat (kamer)planten die je ook kan stekken door ze gewoon in de aarde te proppen. Of in vochtig mos, want dat is langer gelijkmatig vochtig.

Overigens heeft een luchtwortel niet een lang uitsteksel te zijn. Een bobbeltje of verdikking is ook al voldoende.
pi_199070687
:9~ ze zei langer gelijkmatig vochtig :9~
pi_199070787
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:01 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dat is snel gegaan :D
Je hoort snel genoeg of het tokkies zijn _O-
:D
Tot nu toe hoor ik nog niet veel.
pi_199070864
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:D
Tot nu toe hoor ik nog niet veel.
Hahah faal, dat liedje heet calm AFTER the storm, en was nu net niet wat ik bedoelde :D
pi_199071005
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hahah faal, dat liedje heet calm AFTER the storm, en was nu net niet wat ik bedoelde :D
Dat vind ik dan wel weer beter klinken.
  maandag 19 april 2021 @ 15:55:09 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199071465
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 14:34 schreef AnneX het volgende:
Bananenplant heeft een nieuwe gewoonte: de onderste bladeren verschrompelen en bovenin komt er eentje bij. Oh en twee jonkies aan de voet.
Beiden zijn sinds de cv werkt, verhuist van vensterbank naar een meter verderop.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die SpongeBob _O_ O+ _O_
pi_199071594
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer beter klinken.
De kans dat je twee keer rotburen hebt is vast niet groot.

Onze buren zijn dolgelukkig met ons. De vorige bewoonster stond altijd over de schutting te gluren. En ook door het raam. Dat was zo erg dat de schutting is verhoogd en het raam is dichtgemetseld.
De andere buurman werd met stenen bekogeld toen hij de gedeelde sloot wilde schoonmaken.
Spoilers!
pi_199071646
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 15:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Die SpongeBob _O_ O+ _O_
Op een glazen verbandtafeltje op wieltjes uit het ziekenhuis.
SpongeBob is een kringloopvondst.

N.B. Het ging om de gelig/bruine randjes aan de blaadjes. :{w
pi_199071663
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Onze buren zijn dolgelukkig met ons. De vorige bewoonster stond altijd over de schutting te gluren. En ook door het raam. Dat was zo erg dat de schutting is verhoogd en het raam is dichtgemetseld.
De andere buurman werd met stenen bekogeld toen hij de gedeelde sloot wilde schoonmaken.
:o Nee toch

Ik stond net met een medebestuurder te praten. Maar ik mis weer van alles in het gebouw :P. Alles en iedereen komt bij elkaar op bezoek, zegt dingen die bij het bezoek aan de volgende voor waar aangenomen worden, en nu hebben heel veel mensen ruzie met elkaar.
Fijn dat de vve morgen per teams gehouden gaat worden. Wanneer ze allemaal in een zaaltje zouden zittenzou er vast bloed vloeien :D
pi_199071679
quote:
2s.gif Op maandag 19 april 2021 15:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Yes that is true.

Die luchtwortels worden in hun natuurlijke habitat (en ook in mijn slaapkamer) debiellang, op zoek naar grond/aarde. En dan gaan ze daar wortelen. :Y

'We' stekken op water omdat grond consistent nat houden soms ingewikkeld is, maar er zijn best wat (kamer)planten die je ook kan stekken door ze gewoon in de aarde te proppen. Of in vochtig mos, want dat is langer gelijkmatig vochtig.

Overigens heeft een luchtwortel niet een lang uitsteksel te zijn. Een bobbeltje of verdikking is ook al voldoende.
Mijn vetplant stek ik ook altijd door 'm gewoon meteen in aarde te zetten. Maar dat is een vetplant, dus als ik de aarde niet nat genoeg houd, blijft hij alsnog gewoon een tijdje prima in leven tot ik wel water geef. :7
pi_199071698
quote:

[..]

Ik hoop het :)

Dan snap ik dat jouw buren blij met je zijn :D
Er zijn toch wel bijzondere mensen.....
pi_199071740
Vreselijk lijkt me dat, Kaatje!

Poh, soms vraag ik me echt af of ik de enige ben die zich inleest over zaken covid.

Zusje is dit weekend bij mijn niet-gevaccineerde ouders geweest te logeren ( B-) ). Vooraf een zelftest gedaan ( B-) ). Ze is onderwijzer, en een kind in de klas heeft zaterdag positief getest, dus ze zit nu in quarantaine.

Heeft ze weer een zelftest gedaan, die negatief is. "Ik heb dus geen covid". Mijn moeder "en anders hebben we toch afstand gehouden.

- zelftest zonder symptomen is niet betrouwbaar.
- afstand houden in een ruimte zonder ventilatie (woonkamer ouders) helpt niets voor voorkomen besmetting. Zeker niet als je langere tijd in zelfde ruimte bent.

Eigenlijk leken beide zaken me toch wel common knowledge ondertussen, maar blijkbaar niet...Ik blijf me erover verbazen..
pi_199071835
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:27 schreef Kaatje1 het volgende:

Oef @:blues, da’s echt chaos om dat te regelen, die mensen moeten natuurlijk later weer ingepland worden?

Ja joh, echt verschrikkelijk, wat een dag ;(
pi_199071837
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Vreselijk lijkt me dat, Kaatje!

Poh, soms vraag ik me echt af of ik de enige ben die zich inleest over zaken covid.

Zusje is dit weekend bij mijn niet-gevaccineerde ouders geweest te logeren ( B-) ). Vooraf een zelftest gedaan ( B-) ). Ze is onderwijzer, en een kind in de klas heeft zaterdag positief getest, dus ze zit nu in quarantaine.

Heeft ze weer een zelftest gedaan, die negatief is. "Ik heb dus geen covid". Mijn moeder "en anders hebben we toch afstand gehouden.

- zelftest zonder symptomen is niet betrouwbaar.
- afstand houden in een ruimte zonder ventilatie (woonkamer ouders) helpt niets voor voorkomen besmetting. Zeker niet als je langere tijd in zelfde ruimte bent.

Eigenlijk leken beide zaken me toch wel common knowledge ondertussen, maar blijkbaar niet...Ik blijf me erover verbazen..
Ja, daar verbaas ik me ook over. Medebestuurder was vorige week naar een van de bewoonsters gegaan om een probleem te bespreken en is meteen vertrokken. Zij is ziek, oud en nog niet gevaccineerd, haar (ongevaccineerde) dochter komt 2x per dag, de thuiszorg ook (wrs soms wel soms niet gevaccineerd). Zitten daar 3 andere (oudere en niet gezonde) flatgenoten. 1 met een auto-immuun ziekte, 1 met darmkanker en 1 met diabetes en hartproblemen. Schiet mij maar lek
pi_199071847
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:23 schreef Blues het volgende:

[..]

Ben je nu weer thuis, even op adem komen?
pi_199072007
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:23 schreef Blues het volgende:

[..]

:*
Spoilers!
pi_199072075
quote:
2s.gif Op maandag 19 april 2021 14:15 schreef Lonaa het volgende:
die extra aflevering van de kinderen van Ruinerwold gekeken.
Vond het jammer dat het niet gewoon een extra afl was voor mensen die geen npo plus was.
pi_199072078
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ben je nu weer thuis, even op adem komen?
Nee, heb ff een micropauze. Werk vandaag van 0930-17
pi_199072106
Pleh Blues!

SPOILER
pi_199072167
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 12:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Gisteren nog drie keer gedaan _O_
Op 3 verschillende 'terrasjes' gezeten? :D
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 12:57 schreef Blues het volgende:
Allebei hun spreekuren overvol voor deze week.

Aai shit :{
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_199072239
quote:

[..]

Eh.. Wie gooide er met stenen?
pi_199072265
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:57 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben benieuwd.
Spannend! Komt hopelijk goed. Iedereen als aapies kijken :P
pi_199072312
Ik ben nu bij aflevering 3, ik had niet kunnen bedenken dat het zo heftig en bizar zou zijn. Echt verbijsterend.

Het voelt alleen ook wel een beetje als voyeurisme. Zo binnenkijken in het leed van deze mensen.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 17:02:06 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199072352
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, daar verbaas ik me ook over. Medebestuurder was vorige week naar een van de bewoonsters gegaan om een probleem te bespreken en is meteen vertrokken. Zij is ziek, oud en nog niet gevaccineerd, haar (ongevaccineerde) dochter komt 2x per dag, de thuiszorg ook (wrs soms wel soms niet gevaccineerd). Zitten daar 3 andere (oudere en niet gezonde) flatgenoten. 1 met een auto-immuun ziekte, 1 met darmkanker en 1 met diabetes en hartproblemen. Schiet mij maar lek
Alleen samen krijgen corona woningnood onder controle.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199072419
Hehe. Hier in de buurt hangt een poster "Alleen samen krijgen we de vvd onder controle" :P
pi_199072427
Ha, 538 feest gaan niet door en iets in de achterhoek (ook 10000 deelnemes) uitgesteld
pi_199072502
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pleh Blues!

SPOILER
Watte?
pi_199072573
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

:o Nee toch

Ik stond net met een medebestuurder te praten. Maar ik mis weer van alles in het gebouw :P. Alles en iedereen komt bij elkaar op bezoek, zegt dingen die bij het bezoek aan de volgende voor waar aangenomen worden, en nu hebben heel veel mensen ruzie met elkaar.
Fijn dat de vve morgen per teams gehouden gaat worden. Wanneer ze allemaal in een zaaltje zouden zittenzou er vast bloed vloeien :D
Nu ben je ook op de hoogte B-)
pi_199072747
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 17:15 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nu ben je ook op de hoogte B-)
Dit ging wel sneller :D
  maandag 19 april 2021 @ 17:31:31 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199072752
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 16:08 schreef AnneX het volgende:

[..]

Op een glazen verbandtafeltje op wieltjes uit het ziekenhuis.
SpongeBob is een kringloopvondst.

N.B. Het ging om de gelig/bruine randjes aan de blaadjes. :{w
Niet haten op SpongeBob O+
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 16:46 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Op 3 verschillende 'terrasjes' gezeten? :D

Lunch gehaald

Drankjes gehaald

Avondeten ook maar afgehaald

Drie verschillende momenten en tentjes O+
pi_199072811
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ha, 538 feest gaan niet door en iets in de achterhoek (ook 10000 deelnemes) uitgesteld
Lol, zit je daar met je kaartje van 15.000 euro (of hoeveel boden gekken ervoor?)

Het was ook onhoudbaar. Politiebond riep ook al op tot werkonderbrekingen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 19 april 2021 @ 17:46:00 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199072967
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 17:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lol, zit je daar met je kaartje van 15.000 euro (of hoeveel boden gekken ervoor?)

Het was ook onhoudbaar. Politiebond riep ook al op tot werkonderbrekingen.
Nu de rest van die testevents nog weg, hoppa, allemaal
pi_199073000
quote:
Lullen voor spullen :? :D
/uitstel van executie
  maandag 19 april 2021 @ 17:55:46 #99
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199073072
Ohh jongens.. ik mis mn quooker.. vandaag verdomme 5 (!!!!) Keer water opgezet voor mn beker thee... 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 19 april 2021 @ 17:56:27 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199073078
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:55 schreef Barreltje het volgende:
Ohh jongens.. ik mis mn quooker.. vandaag verdomme 5 (!!!!) Keer water opgezet voor mn beker thee... 8)7
Mis je je Quooker of je geheugen/concentratie? *) *) O-) :+
pi_199073129
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:55 schreef Barreltje het volgende:
Liter gekookt water in een thermoskan.

Geen dank. :')
  maandag 19 april 2021 @ 18:01:10 #102
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199073135
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 16:51 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Eh.. Wie gooide er met stenen?
De oude bewoonster hier :D En dat is best gek want we zijn met drie huizen verplicht om de sloot te onderhouden. Als 1 buurman dat dan op zich wil nemen voor iedereen, moet je hem met bloemen bestrooien in plaats van met stenen lijkt me.
Spoilers!
  maandag 19 april 2021 @ 18:01:40 #103
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199073141
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 18:00 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat zij zegt.
Spoilers!
  maandag 19 april 2021 @ 18:02:43 #104
63722 z80
I fink you freaky
pi_199073146
Auto mag weer 2 jaar rijden. Enige aantekening was de leeftijd van de verbanddoos. Iets dat geen afkeur is.
Verder avondeten in de vorm van opwarm bami met wat vlees reeds op. Er een zak chokopinda's achteraan gestouwd. Rondje lopen gaat vandaag niet door. Geen zin in een natpak. Morgen schijnt het 17 graden te worden. Loop dan wel een wat groter rondje.
Voor vandaag niets meer. Enkel nog wat op internet rondhangen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199073158
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 14:34 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Onze plant idem! Bladeren aan de onderkant knakken soms zelf (onder hun gewicht?). We hebben een miniplantje bij de voet en van boven komen steeds nieuwe bladeren.
Plaatjes bij praatje:

SPOILER
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199073166
Quooker. O+
  maandag 19 april 2021 @ 18:05:24 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199073185
@Molo, ik ben aan het eind van het derde seizoen van Misfits. Ik vind de lol er een beetje van af gaan. Er is niet echt een groot verhaal en ze maken zich er wel erg makkelijk van af met weinig gedetailleerde verhaaltjes vol plotholes. Wordt het nog beter?
Spoilers!
pi_199073238
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 18:00 schreef Blues het volgende:

[..]

Noh -O- Hooguit voor groene thee.
Verder alleen knalvers vers gekookt water O+

Om het vervolgens in het kopje te laten afkoelen omdat ik het vergeet op te drinken :')
  maandag 19 april 2021 @ 18:13:03 #109
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199073288
Alles wel, ik wil gewoon een Quoocker.. :6
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199073309
Thee zet je van kokend water, niet van gekookt water.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199073335
Ik heb net een kop thee voor me staan *O* Van kokend water.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199073555
quote:
2s.gif Op maandag 19 april 2021 18:14 schreef sigme het volgende:
Thee zet je van kokend water, niet van gekookt water.
Dit dus. Behalve groene thee. Die moet op 80 graden :Y
pi_199073573
quote:
’s Werelds grootste vleesleverancier koopt Vivera, de fabrikant van vleesvervangers uit Holten.
Door het inlijven van Vivera, dat sinds 2015 in handen is van de Nederlandse investeerder Gilde Buy Out Partners, kan JBS meer profiteren van de vraag naar vleesvervangers die wereldwijd snel toeneemt.

Originele link van het artikel: https://fd.nl/ondernemen/(...)vivera-uit-holten-op
De booming business van vleesvervanger voor vegetariërs gaat geld opleveren voor de vleessector. Is dit nou goed nieuws of niet?

quote:
[Over JBS]:
De belangrijkste landen waarin het bedrijf actief is zijn Brazilië, de Verenigde Staten, Canada, Verenigd Koninkrijk, Australië en China. In 2018 slachtte JBS dagelijks circa 77.000 runderen, 116.000 varkens en 13.6 miljoen kippen.
https://www.foodlog.nl/ar(...)esmaker-vivera-over/
pi_199073590
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

De oude bewoonster hier :D En dat is best gek want we zijn met drie huizen verplicht om de sloot te onderhouden. Als 1 buurman dat dan op zich wil nemen voor iedereen, moet je hem met bloemen bestrooien in plaats van met stenen lijkt me.
Ja die is niet helemaal gezond. Soms wil ik iets gooien naar iemand maar letterlijk doen nog niet gedaan.
pi_199073609
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 18:35 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ja die is niet helemaal gezond. Soms wil ik iets gooien naar iemand maar letterlijk doen nog niet gedaan.
Dat dus, zou best wel eens fijn zijn
  maandag 19 april 2021 @ 18:38:50 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199073635
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:molo, ik ben aan het eind van het derde seizoen van Misfits. Ik vind de lol er een beetje van af gaan. Er is niet echt een groot verhaal en ze maken zich er wel erg makkelijk van af met weinig gedetailleerde verhaaltjes vol plotholes. Wordt het nog beter?
Nee natuurlijk niet :+

The Umbrella Academy erna kijken is wel tipje, mocht je die nog niet gezien hebben
pi_199073636
Vanmiddag was niet zo fijn. Dikke keel en daardoor licht benauwd (denk ik) maar doordat ik het zo eng vind leek het iedere keer erger. Zo rot dat ik niet nu naar m'n ouders mag om gerustgesteld te worden. Hoop dat het vannacht niet erger wordt.
pi_199073643
quote:
11s.gif Op maandag 19 april 2021 18:34 schreef sigme het volgende:

[..]

De booming business van vleesvervanger voor vegetariërs gaat geld opleveren voor de vleessector. Is dit nou goed nieuws of niet?
[..]

Dit 'voelt' echt zo fout.
pi_199073674
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 18:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmiddag was niet zo fijn. Dikke keel en daardoor licht benauwd (denk ik) maar doordat ik het zo eng vind leek het iedere keer erger. Zo rot dat ik niet nu naar m'n ouders mag om gerustgesteld te worden. Hoop dat het vannacht niet erger wordt.
Ja,naar gevoel eigenlijk dat je op het moment dat je enorm behoefte hebt aan menselijk contact, dat dat dan niet mag -O- En even bellen met iemand, helpt dat een beetje? :*
  maandag 19 april 2021 @ 18:46:12 #120
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199073739
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 18:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet :+

The Umbrella Academy erna kijken is wel tipje, mocht je die nog niet gezien hebben
Ok, dan geef ik alle hoop op. Dan wordt de rest vast vanzelf beter.

Zal eens kijken naar The Umbrella Academy.
Spoilers!
pi_199073782
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat zij zegt.
Overigens staat daar een verkeerde smilie bij!!
Deze had t moeten zijn. :s)
pi_199073783
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja,naar gevoel eigenlijk dat je op het moment dat je enorm behoefte hebt aan menselijk contact, dat dat dan niet mag -O- En even bellen met iemand, helpt dat een beetje? :*
Helaas niet. Van praten word ik benauwder merkte ik gisteren al.
pi_199073807
quote:
Even wat neusdruppelen met koud gekookt water met paar korreltjes zout er in? Is mss ff lekker voor je keel. Dan slinken de slijmvliezen wat van.
pi_199073816
quote:
11s.gif Op maandag 19 april 2021 18:34 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Hm, matig.
Ik weet dat veel van die bedrijven uiteindelijk wel opgekocht worden, maar meestal leidt het tot minder plantaardig en vooral vegetarisch. (Dat zag je bij de Vegetarische Slager; hebben echt al jaaaaaaaren geleden beloofd af te stappen van kippeneiwit en daardoor vegan te gaan, maar toen kwam de overname door Unilever en daarmee verdween het beetje idealisme dat er ooit in zat.)

Probleem is natuurlijk wel dat je altijd wel bedrijven sponsort die niet helemaal zuiver op de graat zijn of ook andere belangen dienen; of je nu bij de Albert Hein producten koopt of een plantbased Whopper koopt bij BK, je zorgt er toch voor dat niet-vegan bedrijven toch aan jou verdienen. Er wordt echt geen stuk vlees minder om gegeten tot nu toe. Zelfs elk jaar nog meer per persoon.

Nadeel van enkel bij vegan-bedrijven kopen (er zijn enkele supermarkten) is dat het weer zo'n niche blijft dan, je hebt de grote bedrijven nodig om te groeien, om het meer mainstream te krijgen. (zoverre dat dan weer echt nuttig is, kun je je afvragen hoor). Maar in dit geval van Vivera vind ik het vooral zonde dat het JBS is. Ik zie nog wel de nek omdraaien van Vivera, het is toch weer een dreiging minder dan.

Het is gewoon allemaal kudt :+
pi_199073824
quote:
Ahw, naar! Beterschap :*
pi_199073842
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 18:48 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Helaas niet. Van praten word ik benauwder merkte ik gisteren al.
Wat naar allemaal -O-

Beterschap :*
pi_199073853
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 18:35 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Lege flessen gaan keilen in de grote container? Werkt ook wel...
pi_199073856
quote:
He wat vervelend. -O-
pi_199073892
quote:
7s.gif Op maandag 19 april 2021 18:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hm, matig.
Ik weet dat veel van die bedrijven uiteindelijk wel opgekocht worden, maar meestal leidt het tot minder plantaardig en vooral vegetarisch. (Dat zag je bij de Vegetarische Slager; hebben echt al jaaaaaaaren geleden beloofd af te stappen van kippeneiwit en daardoor vegan te gaan, maar toen kwam de overname door Unilever en daarmee verdween het beetje idealisme dat er ooit in zat.)

Probleem is natuurlijk wel dat je altijd wel bedrijven sponsort die niet helemaal zuiver op de graat zijn of ook andere belangen dienen; of je nu bij de Albert Hein producten koopt of een plantbased Whopper koopt bij BK, je zorgt er toch voor dat niet-vegan bedrijven toch aan jou verdienen. Er wordt echt geen stuk vlees minder om gegeten tot nu toe. Zelfs elk jaar nog meer per persoon.

Nadeel van enkel bij vegan-bedrijven kopen (er zijn enkele supermarkten) is dat het weer zo'n niche blijft dan, je hebt de grote bedrijven nodig om te groeien, om het meer mainstream te krijgen. (zoverre dat dan weer echt nuttig is, kun je je afvragen hoor). Maar in dit geval van Vivera vind ik het vooral zonde dat het JBS is. Ik zie nog wel de nek omdraaien van Vivera, het is toch weer een dreiging minder dan.

Het is gewoon allemaal kudt :+
Voor mij komt het er toch op neer dat je geen voer moet eten uit de bio-industrie. Zéker geen beesten, maar ook geen plantaardige industrie. Industrie is gewoon nooit goed, voor niemand. Het is te groot, te industrieel, te weinig menselijke maat, te weinig empathisch, geen moraal en geen geweten.

Er is een gebied dat loopt van mechanisatie naar industrie, en totaal raar geknutselde vleesvervangers zijn (voor mij) industrie. Ingeblikte boontjes niet.
pi_199073943
quote:
Kun je iets met ademtechniek?
Rustig blijven doorademen: eerst uítademen op een fffffft - buikwand/ navel intrekken en daarna komt de lucht vanzelf weer binnen - door de neus - en daarbij laat je de buikwand opbollen.
Als je daarop een/twee handen legt, stuur je de adembeweging ‘vanzelf’ naar de handen.
Níet tellen, ‘gewoon’ laten gaan: ffft uit ademen (navel intrekken) en de lucht/ adem laten komen ( de buikwand opbollen) ..een aantal malen achter elkaar.
Kijk eens of dat werkt om benauwdheid om te vangen. Succes.
pi_199073993
quote:
7s.gif Op maandag 19 april 2021 18:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor mij komt het er toch op neer dat je geen voer moet eten uit de bio-industrie. Zéker geen beesten, maar ook geen plantaardige industrie. Industrie is gewoon nooit goed, voor niemand. Het is te groot, te industrieel, te weinig menselijke maat, te weinig empathisch, geen moraal en geen geweten.

Er is een gebied dat loopt van mechanisatie naar industrie, en totaal raar geknutselde vleesvervangers zijn (voor mij) industrie. Ingeblikte boontjes niet.
Goh, ik weet niet of conserven minder industrie zijn dan vleesopvolgers. Die eerste kopen we wel vaak biologisch, misschien dat dat wel scheelt. En die laatste eten we niet per se voor de gezondheid, vallen meer in de categorie 'snack' . Maar dan is eigenlijk vrijwel alles wat je - naast biologische groenten e.d. - in de supermarkt koopt wel industrie vrees ik.

Er zijn natuurlijk wel mensen die dat mijden (Whole Food Plant Based is een manier om dat te doen). De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik nog teveel (ongezonde) quilty pleasures heb en te lui ben. Mijn vriend kookt gelukkig wel vaak met vooral veel groenten/linzen/peulvruchten/etc. en minder kunstmatige 'bofkipburgers' enzo.

Maar goed, even los van mijzelf; vleesvervangers worden ook veel gegeten door mensen die hun eetpatroon willen aanpassen en niet eens per se alle dagen van de week. (Zeg maar de flexitariërs, wat ik overigens de meest onzinnige term ooit vind, maar soit). Dus de markt is er. Dan is het wel zonde als die markt vooral de zakken van de massaslachters spekt.
  maandag 19 april 2021 @ 19:06:40 #132
63722 z80
I fink you freaky
pi_199074079
quote:
7s.gif Op maandag 19 april 2021 19:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Goh, ik weet niet of conserven minder industrie zijn dan vleesopvolgers. Die eerste kopen we wel vaak biologisch, misschien dat dat wel scheelt. En die laatste eten we niet per se voor de gezondheid, vallen meer in de categorie 'snack' . Maar dan is eigenlijk vrijwel alles wat je - naast biologische groenten e.d. - in de supermarkt koopt wel industrie vrees ik.

Er zijn natuurlijk wel mensen die dat mijden (Whole Food Plant Based is een manier om dat te doen). De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik nog teveel (ongezonde) quilty pleasures heb en te lui ben. Mijn vriend kookt gelukkig wel vaak met vooral veel groenten/linzen/peulvruchten/etc. en minder kunstmatige 'bofkipburgers' enzo.

Maar goed, even los van mijzelf; vleesvervangers worden ook veel gegeten door mensen die hun eetpatroon willen aanpassen en niet eens per se alle dagen van de week. (Zeg maar de flexitariërs, wat ik overigens de meest onzinnige term ooit vind, maar soit). Dus de markt is er. Dan is het wel zonde als die markt vooral de zakken van de massaslachters spekt.
Wat is het voordeel van biologisch? En dan bedoel ik niet zelf geteeld maar het label.
pi_199074098
quote:
7s.gif Op maandag 19 april 2021 19:03 schreef Candaasje het volgende:
Maar goed, even los van mijzelf; vleesvervangers worden ook veel gegeten door mensen die hun eetpatroon willen aanpassen en niet eens per se alle dagen van de week.
Dat is zo, en ik vind het ook prima als mensen vleesvervangers gebruiken in hun menu, maar qua welzijn van de wereld vind ik het niet de beste keuze. Maar dat vind ik voor een groot deel ook van bio-industrievlees eten; niet het beste voor het welzijn van de wereld, maar best goed mensenvoer. Wel vind ik dat de bio-industrie het land uit moet, want voor ons land als geheel is het wel echt slecht.
pi_199074118
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:06 schreef z80 het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van biologisch? En dan bedoel ik niet zelf geteeld maar het label.
Het wordt steeds minder, maar ik vind de extra marge voor de boer het grootste voordeel van biologisch.
pi_199074143
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:06 schreef z80 het volgende:

[..]

Qua groenten hoop ik dat het dan met minder schadelijke producten is behandeld. (Wegens insecten e.d.) Vaak probeer ik ook te zoeken naar een biologisch én Fairtrade,de wegens werkomstandigheden. Maar dat is niet altijd te vinden, dus dan sta ik wel eens met twee verschillende blikjes in mijn handen en een 'ja...wat nu?'

Maar ik moet ook wel zeggen dat ik ook kijk naar waar levensmiddelen vandaan komen. Zo koop ik dan wel weer eerder tomaten uit de kas uit NL, dan biologische tomaten uit Spanje of verder weg.
Of laatst had ik tomatensaus en bedacht ik me dat ik hier (?) had gelezen dat Mutti een merk was dat qua arbeidsomstandigheden beter scoorde. Dus dan neem ik die.

Maar het blijft natuurlijk allemaal industrie in zekere zin.
pi_199074189
quote:
7s.gif Op maandag 19 april 2021 19:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is zo, en ik vind het ook prima als mensen vleesvervangers gebruiken in hun menu, maar qua welzijn van de wereld vind ik het niet de beste keuze. Maar dat vind ik voor een groot deel ook van bio-industrievlees eten; niet het beste voor het welzijn van de wereld, maar best goed mensenvoer. Wel vind ik dat de bio-industrie het land uit moet, want voor ons land als geheel is het wel echt slecht.
Eens, dan zou je eigenlijk meer naar Whole Foods Plant Based e.d. moeten kijken. Dat is voor het algeheel welzijn nog net even wat beter. Voor de consument zelf, maar ook voor milieu, medemens, etc.
Maar, dat is voor veel mensen echt te hoog/ver gegrepen, en dan slaat het juist alle goede wil dood. Dus dan liever toch af en toe zo'n vleesvervanger.
  maandag 19 april 2021 @ 19:15:38 #137
63722 z80
I fink you freaky
pi_199074218
quote:
7s.gif Op maandag 19 april 2021 19:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Qua groenten hoop ik dat het dan met minder schadelijke producten is behandeld. (Wegens insecten e.d.) Vaak probeer ik ook te zoeken naar een biologisch én Fairtrade,de wegens werkomstandigheden. Maar dat is niet altijd te vinden, dus dan sta ik wel eens met twee verschillende blikjes in mijn handen en een 'ja...wat nu?'

Maar ik moet ook wel zeggen dat ik ook kijk naar waar levensmiddelen vandaan komen. Zo koop ik dan wel weer eerder tomaten uit de kas uit NL, dan biologische tomaten uit Spanje of verder weg.
Of laatst had ik tomatensaus en bedacht ik me dat ik hier (?) had gelezen dat Mutti een merk was dat qua arbeidsomstandigheden beter scoorde. Dus dan neem ik die.

Maar het blijft natuurlijk allemaal industrie in zekere zin.
biologisch zegt helemaal niets over hoe schadelijk de bestrijdingsmiddelen zijn die gebruikt worden. Ook zegt het label niets over de werkomstandigheden of kwaliteit van het product.

Kijken waar een product vandaan komt heeft inderdaad meer zin. Of wat de arbeidsomstandigheden zijn.
pi_199074333
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:15 schreef z80 het volgende:

[..]

biologisch zegt helemaal niets over hoe schadelijk de bestrijdingsmiddelen zijn die gebruikt worden. Ook zegt het label niets over de werkomstandigheden of kwaliteit van het product.

Kijken waar een product vandaan komt heeft inderdaad meer zin. Of wat de arbeidsomstandigheden zijn.
Nou biologisch zegt wel dat Roundup bijvoorbeeld niet gebruikt is. Niet dat er inderdaad geen andere schadelijke natuurlijke bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt, maar het sluit wel bepaalde gewasbeschermingsmiddelen uit. Nog steeds niet heilig, ik weet het, maar ik hoop dan dat het iets beter voor de bijtjes en de kevertjes is en wat minder ontwikkeld om monoculturen te fasciliteren. Zeker weten doe ik het zelden.

Daarom dus ook naar land van herkomst :) . En uit de kas is ook prima; scheelt weer bestrijdingsmiddelen denk ik zo. Maar ik sta ook daar regelmatig wijfelend in de supermarkt te bedenken wat nu de juiste keuze is :D .

De werkomstandigheden bekijk ik ook inderdaad door Fair trade logo's te zoeken en/of het nieuws een beetje te volgen :Y . Zegt niet alles, is echt geen garantie, maar het is het weinige wat ik kan doen (of ik moet alles zelf geen verbouwen, maar hey, ik woon 3 hoog achter. Is vast niet onmogelijk, maar ja, ik ga wel eens naar de supermarkt en koop wel eens wat minder verantwoorde producten. Ik probeer het op veel vlakken al wat bewuster te leven, maar dat lukt zeker niet 100% . Misschien nog niet eens 50% . )
pi_199074360
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 18:59 schreef AnneX het volgende:

Kun je iets met ademtechniek?
Rustig blijven doorademen: eerst uítademen op een fffffft - buikwand/ navel intrekken en daarna komt de lucht vanzelf weer binnen - door de neus - en daarbij laat je de buikwand opbollen.
Als je daarop een/twee handen legt, stuur je de adembeweging ‘vanzelf’ naar de handen.
Níet tellen, ‘gewoon’ laten gaan: ffft uit ademen (navel intrekken) en de lucht/ adem laten komen ( de buikwand opbollen) ..een aantal malen achter elkaar.
Kijk eens of dat werkt om benauwdheid om te vangen. Succes.
Even een hele dikke O+ voor deze geweldige post! O+
pi_199074425
😎

Verder ben ik een oelewapper: i.p.v.
broccoli deed ik de prei in een quiche met warmgerookte zalm
8)7
pi_199074452
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:28 schreef AnneX het volgende:
😎

8)7
Is ook lekker :9
  maandag 19 april 2021 @ 19:35:16 #142
63722 z80
I fink you freaky
pi_199074514
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:28 schreef AnneX het volgende:
😎

8)7
Vind ik persoonlijk een beter keuze.
pi_199074530
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:35 schreef z80 het volgende:

[..]

Vind ik persoonlijk een beter keuze.
Dit

Ik vind broccoli in een quiche vaak matig. Prei lekkerder!
pi_199074608
Eens met prei. :7
pi_199074646
Wat is er zo industrieel aan bonen uit blik? Wat ik altijd heb begrepen is dat die dingen in het land waar ze verbouwd worden gedroogd worden, dan verscheept, en dan dichtbij de bestemming in blik gekookt/gestoomd worden met wat zout, dan huppekee supermarkt. Niet enorm veel bewerkter/industriëler dan een zak met gedroogde bonen kopen, want dan heeft iemand er een zak om moeten doen. En kan best dat stomen-in-blik energiezuiniger is dan zelf koken vanaf gedroogd?

Alsnog kook ik m'n gedroogde bonen zelf, maar dat is omdat het 4x goedkoper is en ik mezelf heb wijsgemaakt dat dat de moeite waard is. :')
pi_199074733
Ik eet geen biologische groente meer, omdat ik het te duur vind. Ik geef op dit moment vooral het geld van ome Duo uit, en vind het een beetje stom om dat aan biologisch eten uit te geven. Als ik zelf geld verdien kijk ik wel verder.

Je zit wel met efficiëntie van grond- en watergebruik en er gaat veel meer mankracht in zitten vanwege handmatig wieden ipv machinaal/gif. Heb een paar jaar zomerwerk gedaan bij een bioboer en het was bizar hoe veel moeite er in het wieden van een veld peen zit. :X (Er zijn wel een paar handigheidjes, zoals machinaal wieden nét voordat de wortelplantjes opkomen, maar was moeilijk allemaal.) Ik ben trouwens grotendeels-vegan gaan eten vanwege een van de anderen die op die boerderij werkte. Die had in koeienletters VEGAN op z'n arm staan uit de tijd dat hij het veganisme preekte, maar nu vertelde hij er alleen nog over als je ernaar vroeg. :D

Ik heb liever "gangbare" teelt en meer eten, dan biologisch en meer honger. Ik denk dat seizoensgroenten kopen een handigere oplossing is, want die kosten de minste moeite om te telen.

* Tele6 eet kool, prei en peen.
pi_199074791
@FutureFairytale :* sterkte. Dit gaat vast gauw weer voorbij.
  maandag 19 april 2021 @ 19:55:29 #148
63722 z80
I fink you freaky
pi_199074903
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik eet geen biologische groente meer, omdat ik het te duur vind. Ik geef op dit moment vooral het geld van ome Duo uit, en vind het een beetje stom om dat aan biologisch eten uit te geven. Als ik zelf geld verdien kijk ik wel verder.

Je zit wel met efficiëntie van grond- en watergebruik en er gaat veel meer mankracht in zitten vanwege handmatig wieden ipv machinaal/gif. Heb een paar jaar zomerwerk gedaan bij een bioboer en het was bizar hoe veel moeite er in het wieden van een veld peen zit. :X (Er zijn wel een paar handigheidjes, zoals machinaal wieden nét voordat de wortelplantjes opkomen, maar was moeilijk allemaal.) Ik ben trouwens grotendeels-vegan gaan eten vanwege een van de anderen die op die boerderij werkte. Die had in koeienletters VEGAN op z'n arm staan uit de tijd dat hij het veganisme preekte, maar nu vertelde hij er alleen nog over als je ernaar vroeg. :D

Ik heb liever "gangbare" teelt en meer eten, dan biologisch en meer honger. Ik denk dat seizoensgroenten kopen een handigere oplossing is, want die kosten de minste moeite om te telen.

* Tele6 eet kool, prei en peen.
We hebben in Nederland en dit gebied van Duitsland overheerlijke asperges. Vers van het land. Wat verkopen de supermarkten en de marktkraam? Asperges uit Spanje. Stengels zonder smaak en vaak uitgedroogd.
pi_199074922
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:55 schreef z80 het volgende:

[..]

We hebben in Nederland en dit gebied van Duitsland overheerlijke asperges. Vers van het land. Wat verkopen de supermarkten en de marktkraam? Asperges uit Spanje. Stengels zonder smaak en vaak uitgedroogd.
Ik had donderdag bij de blauwe tomaat knisperende asperges gekocht. Gisteren pas gegeten en van het restant soep gemaakt. Donderdag ga ik er weer heen, ze hebben nu ook rabarber *O*
pi_199074949
quote:
7s.gif Op maandag 19 april 2021 19:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dit

Ik vind broccoli in een quiche vaak matig. Prei lekkerder!
Nu ‘moet’ de broccoli in de courgettesoep overmorgen.

Alhoewel mn.X heeft een vreemde planning deze week, waarin ik ook een rol speel als vervoerder. Even afwachten hoe dat gaat lopen.
pi_199074952
Broccolisoep is ook lekker :Y
  maandag 19 april 2021 @ 20:01:39 #152
63722 z80
I fink you freaky
pi_199074974
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik had donderdag bij de blauwe tomaat knisperende asperges gekocht. Gisteren pas gegeten en van het restant soep gemaakt. Donderdag ga ik er weer heen, ze hebben nu ook rabarber *O*
Rabarber is ook zoiets. Groeit als onkruid in deze regio. Word massaal geïmporteerd uit verwegistan ivm meer zon. Niet dat de plant van ver weg er beter door smaakt.
pi_199075001
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:55 schreef z80 het volgende:

[..]

Erg hé :X
** AnneX ziet de twee reuze rabarberplanten groeien en groeien in de voortuin.
pi_199075008
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:01 schreef z80 het volgende:

[..]

Rabarber is ook zoiets. Groeit als onkruid in deze regio. Word massaal geïmporteerd uit verwegistan ivm meer zon. Niet dat de plant van ver weg er beter door smaakt.
Deze dame haalt zoveel mogelijk alles uit de buurt
pi_199075015
Later als ik groot ben wil ik rabarber in mijn tuin. :Y
pi_199075030
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:03 schreef Tele6 het volgende:
Later als ik groot ben wil ik rabarber in mijn tuin. :Y
Die knalt zó mooi de grond uit in het Voorjaar. Power 1e klas. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')