Dat gaat wel verjupt worden komende jaren denk ikquote:Op maandag 19 april 2021 11:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Grappig dat je dat vindt! Ik vind het echt zo net niksig! Met dat achenebbisj winkelcentrumpie dat rare industrieterreintje en die reservoirs en verder niks!
Er staan daar een paar hele grote boerderijen / panden bij de dijk... Als je daar een paar hoogbouwtorens zou kunnen realiseren.... Is je hele stuk verkloot, maar wonen er wel een hoop mensen op een best leuk plekkie!quote:Op maandag 19 april 2021 11:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat gaat wel verjupt worden komende jaren denk ik
Ik ben veel te verwend/gewend geraakt aan rust en buiten zijn en het grote dorp hiero. Zou nooit in Rotterdam willen wonen maar het is goud geld waard daar allemaalquote:Op maandag 19 april 2021 11:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Er staan daar een paar hele grote boerderijen / panden bij de dijk... Als je daar een paar hoogbouwtorens zou kunnen realiseren.... Is je hele stuk verkloot, maar wonen er wel een hoop mensen op een best leuk plekkie!
Je hebt er trouwens ook hele rare panden met een grote binnentuin. Vond ik ook heel apart en geinig. Zijn volgens mij startersunits in een pand dat eerst iets anders was.
Ik ben veel te gewend geraakt aan alles bij de hand. Zowel buitenhuis als binnen, want door de insane prijzen her moet ik het met een postzegel doenquote:Op maandag 19 april 2021 12:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben veel te verwend/gewend geraakt aan rust en buiten zijn en het grote dorp hiero. Zou nooit in Rotterdam willen wonen maar het is goud geld waard daar allemaal
quote:Op maandag 19 april 2021 12:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik ben veel te gewend geraakt aan alles bij de hand. Zowel buitenhuis als binnen, want door de insane prijzen her moet ik het met een postzegel doen
Ik wandel graag van koffie naar snackje naar wijntje naar hapjequote:Op maandag 19 april 2021 12:05 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Ik mis diverse horeca bij de hand wel
Verder helemaal niets. En ik hou eigenlijk best wel erg van wandelen en rust en zulke saaie zaken en dompel me daar tegenwoordig graag in onder als bejaarde in spe zijnde
quote:
Ik heb als basis chinese kool (dat is blijkbaar een instapgroente qua kneden/kneuzen), pepers, gember en er liggen nog wat bietjes en peen. Ik denk de ene pot vrij neutraal, en de andere helemaal los met peper, ui, gember, knoflook, kurkuma, laurier ofzo.quote:Op maandag 19 april 2021 09:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuk experiment. Wat ga je maken?
Ja dit snap ik wel.quote:Op maandag 19 april 2021 12:05 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Ik mis diverse horeca bij de hand wel
Verder helemaal niets. En ik hou eigenlijk best wel erg van wandelen en rust en zulke saaie zaken en dompel me daar tegenwoordig graag in onder als bejaarde in spe zijnde
Dit, maar vervang bos door meertje.quote:Op maandag 19 april 2021 12:26 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja dit snap ik wel.
Wij wonen aan de rand van onze stad, dus wij lopen hier zo het bos in enzo dat vind ik heerlijk.
Alleen voor horeca moeten we een kwartiertje fietsen naar het centrum, dat vind ik goed genoeg.
En maar goed ook anders zou ik nu veel te vaak 'de horeca steunen'
Grannystyle livingquote:Op maandag 19 april 2021 12:30 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dit, maar vervang bos door meertje.
De bejaarde uithangen.
Er ligt tegenwoordig zelfs een begraafplaats tussen mij en het meertje, kan zo gaan liggen.quote:
quote:Op maandag 19 april 2021 12:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Er ligt tegenwoordig zelfs een begraafplaats tussen mij en het meertje, kan zo gaan liggen.
Wel extra uitdaging dan, het is een natuurbegraafplaats, dus geen zerken enzo. Grote verrassing waar ze omhoogploppen.quote:
Zie nu dit voor mequote:Op maandag 19 april 2021 12:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wel extra uitdaging dan, het is een natuurbegraafplaats, dus geen zerken enzo. Grote verrassing waar ze omhoogploppen.
Sterkte!quote:Op maandag 19 april 2021 12:57 schreef Blues het volgende:
Big chaos op werk![]()
1 arts acuut opgenomen gister (non covid) 1 arts kint covid en nu zij ook![]()
Allebei zitten hun spreekuren overvol voor deze week.
![]()
![]()
Niet bijgelezen
Dat is wel echt raar, heeft het een rare kleur ofzo?quote:Op maandag 19 april 2021 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben bamboe jaloezieën aan het bestellen. Ik ben al vier webshops tegengekomen die partner zijn van RTL4En de meeste bedrijven verven dat prachtige bamboe in kleuren van ander hout en hebben geen naturel-variant. Dus wel eiken, esdoorn, etc maar geen bamboekleur. Ik vind het vreemd.
Onze vorige gordijnen kwamen van Veneta. Waren erg netjes.quote:Op maandag 19 april 2021 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben bamboe jaloezieën aan het bestellen. Ik ben al vier webshops tegengekomen die partner zijn van RTL4En de meeste bedrijven verven dat prachtige bamboe in kleuren van ander hout en hebben geen naturel-variant. Dus wel eiken, esdoorn, etc maar geen bamboekleur. Ik vind het vreemd.
Dit wat?quote:Op maandag 19 april 2021 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, totaal nietquote:Op maandag 19 april 2021 13:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat is wel echt raar, heeft het een rare kleur ofzo?
Hebben ze nietquote:Op maandag 19 april 2021 13:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Onze vorige gordijnen kwamen van Veneta. Waren erg netjes.
Geen idee of ze bamboo hebben. Maar toch hè :p
Ja, is een optie. Ik heb er stalen aangevraagd. Ze zijn wel wat prijzig.quote:
O geen idee! Bij mij hangt de boel al bijna 15 jaar zonder problemen. Toen er eentje niet goed bleek te zijn omdat ik een mafkoekel ben die niet fatsoenlijk kan meten hebben ze het kosteloos aangepast.quote:Op maandag 19 april 2021 13:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, totaal nietIk heb nu stalen opgevraagd bij drie bedrijven die gewoon een houtvariant hebben.
[..]
Hebben ze niet
[..]
Ja, is een optie. Ik heb er stalen aangevraagd. Ze zijn wel wat prijzig.
Een goede aanbeveling is ook veel waard natuurlijk. En ze zijn niet zo zeer prijzig maar er zijn andere bedrijven gewoon heel goedkoop.quote:Op maandag 19 april 2021 13:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O geen idee! Bij mij hangt de boel al bijna 15 jaar zonder problemen. Toen er eentje niet goed bleek te zijn omdat ik een mafkoekel ben die niet fatsoenlijk kan meten hebben ze het kosteloos aangepast.
Heb er meerdere vrienden naar doorverwezen, allemaal tevreden.
Klinkt goed! Waar heb je stekjes van?quote:Op maandag 19 april 2021 14:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tihihih, wasmachine draait, mn stekjes zijn verpot, prima maandag
Hele goede vraag!quote:
Spannendquote:Op maandag 19 april 2021 14:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hele goede vraag!
Ze komen uit een mixzakje dat een goed doel hier "verkoopt" (donatie naar wens). Niet alles is gaan wortelen, een en ander is verschrompeld helaas. Net de laatste twee grote blad stekjes met -eindelijk- een aardig dotje worteltjes in de aarde gezet en maar weer afwachten hoe dat uitpakt. Ik heb mn wietgrowcan onder een lampje staan, dus deze laat ik ook nog even een weekje daarbij staan om extra ompotkracht op te doen
Ik heb een (vrij nieuwe) monkey monstera vorige week verplaatst. Een lief klein poppig plantje in een lief klein poppig potje... Die is echt beangstigend hoe snel deze naar het licht aan het groeien is!quote:Op maandag 19 april 2021 14:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Spannend![]()
Jammer van de uitgedroogde plantjes. Maar ja, het blijven plantjes.
Hopelijk gaat het allemaal goed aan de groei nu het lente wordt
Ik heb mijn monkey monstera nu ruim anderhalf jaar en hij heeft een rank van 6 meter en twee ranken van 4 meter gemaakt, en het gaat maar door. Fantastische plantquote:Op maandag 19 april 2021 14:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb een (vrij nieuwe) monkey monstera vorige week verplaatst. Een lief klein poppig plantje in een lief klein poppig potje... Die is echt beangstigend hoe snel deze naar het licht aan het groeien is!
O god...quote:Op maandag 19 april 2021 14:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb mijn monkey monstera nu ruim anderhalf jaar en hij heeft een rank van 6 meter en twee ranken van 4 meter gemaakt, en het gaat maar door. Fantastische plant![]()
![]()
Ik vind het zo leutig he! Van het weekend verliefd staan gapen bij een babyblaadje van een plant die ik ook niet bij naam kenquote:Op maandag 19 april 2021 14:25 schreef Tele6 het volgende:
Oh en je vent![]()
Mijn broertje was hier laatst en vroeg me of ik van plan was om hier een oerwoud te maken.![]()
Mijn schoonmaakster wil steeds een stekje dus ik knip de ranken geregeld af.quote:Op maandag 19 april 2021 14:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb mijn monkey monstera nu ruim anderhalf jaar en hij heeft een rank van 6 meter en twee ranken van 4 meter gemaakt, en het gaat maar door. Fantastische plant![]()
![]()
Ik stond vanochtend nog bij een van m'n nieuwere plantjes, want die is nu in bloeiquote:Op maandag 19 april 2021 14:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind het zo leutig he! Van het weekend verliefd staan gapen bij een babyblaadje van een plant die ik ook niet bij naam ken
ZO hoort dat bij oma;s :pquote:Op maandag 19 april 2021 14:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik stond vanochtend nog bij een van m'n nieuwere plantjes, want die is nu in bloei![]()
![]()
Ik heb 2 weken geleden een stekje van de citroengeranium van m'n oma gehad, en die heeft nu heel fijne roze bloemetjes![]()
Of ja, een stekje, zoals vaker heeft oma veel te goed haar best gedaan en heb ik een forse plant gekregen![]()
Kweek je de stekjes eerst tot planten? Ik heb al een halfjaar een stekje staan dat helemaal niet groeit, maar ook niet doodgaat. Ik hoop dat het met de lente in actie komt, maar snap er weinig van. Ik hoop dat hij überhaupt nog plekken heeft waarvanuit hij kán groeien... misschien eens opzoeken hoe dat ook alweer zat met groeicellen in planten.quote:Op maandag 19 april 2021 14:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mijn schoonmaakster wil steeds een stekje dus ik knip de ranken geregeld af.
(ze gaan steeds dood bij haar)
Ik zet ze in water tot ze flinke wortels hebben en dan in een potje met aarde, daarna krijgt ze ze mee na een week of 2. Dus volgens mij zijn het dan wel echt al plantjes.quote:Op maandag 19 april 2021 14:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Kweek je de stekjes eerst tot planten? Ik heb al een halfjaar een stekje staan dat helemaal niet groeit, maar ook niet doodgaat. Ik hoop dat het met de lente in actie komt, maar snap er weinig van. Ik hoop dat hij überhaupt nog plekken heeft waarvanuit hij kán groeien... misschien eens opzoeken hoe dat ook alweer zat met groeicellen in planten.
Oh, dan was ik op zich goed op weg. Misschien toch nog een keer proberen. Die spriet van 6 meter slaat echt nergens op, dus daar kan wel wat van af.quote:Op maandag 19 april 2021 14:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik zet ze in water tot ze flinke wortels hebben en dan in een potje met aarde, daarna krijgt ze ze mee na een week of 2. Dus volgens mij zijn het dan wel echt al plantjes.
Dat gaat trouwens tot nu toe altijd goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had je wel opgelet dat je een stukje hebt met die luchtworteltjes?quote:Op maandag 19 april 2021 14:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, dan was ik op zich goed op weg. Misschien toch nog een keer proberen. Die spriet van 6 meter slaat echt nergens op, dus daar kan wel wat van af.
Ja, en het kreeg dus ook worteltjes vanaf die plek. Alleen is er sindsdien niks meer gegroeid. Ik wijt het aan dat dat deel van de stengel afgestorven is. Toch maar eens opnieuw proberen dan.quote:Op maandag 19 april 2021 14:34 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Had je wel opgelet dat je een stukje hebt met die luchtworteltjes?
Ik heb twee olijfboompjes ernstig gesnoeid omdat ze er niet meer uitzagen en volgens kenners ze daarna mooi zouden uitlopen, ik kijk iedere dag (nog net te met een vergrootglas) maar niets, helemaal niets te zien.quote:Op maandag 19 april 2021 14:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind het zo leutig he! Van het weekend verliefd staan gapen bij een babyblaadje van een plant die ik ook niet bij naam ken
En dan vragen wat er mis is? En of je lekker de luxaflex open zal doen zodat ze lekker zon hebben?quote:Op maandag 19 april 2021 14:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb twee olijfboompjes ernstig gesnoeid omdat ze er niet meer uitzagen en volgens kenners ze daarna mooi zouden uitlopen, ik kijk iedere dag (nog net te met een vergrootglas) maar niets, helemaal niets te zien.
En de 61 jaar oude plant van mijn ouders inspecteer ik dagelijks? Groen, genoeg water, nieuwe blaadje check check check
Ik begrijp de vraag niet?quote:Op maandag 19 april 2021 14:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe werken luchtworteltjes precies irl propageren? Ik heb het nu op de bonnefooi maar in zn geheel in water gegooid en daar kwamen uiteindelijk worteltjes aan... Maar ben benieuwd hoe het heurt.
Ik vraag altijd of het gordijn dicht moet want teveel zonquote:Op maandag 19 april 2021 14:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En dan vragen wat er mis is? En of je lekker de luxaflex open zal doen zodat ze lekker zon hebben?
Gek is in de eye of the beholder!quote:
Hoe "hoor" je een stekje van een plant met luchtwortels te stekken? Wat onder, wat boven water?quote:
Ah ja, plantenquote:Op maandag 19 april 2021 14:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vraag altijd of het gordijn dicht moet want teveel zon
Dat is snel gegaanquote:Op maandag 19 april 2021 14:57 schreef Sarabi het volgende:
Nou de nieuwe buren zijn gearriveerder staat tenminste een verhuiswagen.
Ik ben benieuwd.
De wortel onder water. Of in vochtig mos. Maar die (lucht)wortel is de wortel. Kinda says it in the name also.quote:Op maandag 19 april 2021 14:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hoe "hoor" je een stekje van een plant met luchtwortels te stekken? Wat onder, wat boven water?
Yes but it also says lucht and not waterwortel.quote:Op maandag 19 april 2021 15:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De wortel onder water. Of in vochtig mos. Maar die (lucht)wortel is de wortel. Kinda says it in the name also.
Die luchtwortel groeit dan magisch een waterwortel.quote:Op maandag 19 april 2021 15:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Yes but it also says lucht and not waterwortel.
Yes that is true.quote:Op maandag 19 april 2021 15:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Yes but it also says lucht and not waterwortel.
quote:Op maandag 19 april 2021 15:01 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat is snel gegaan
Je hoort snel genoeg of het tokkies zijn
Hahah faal, dat liedje heet calm AFTER the storm, en was nu net niet wat ik bedoeldequote:
Dat vind ik dan wel weer beter klinken.quote:Op maandag 19 april 2021 15:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hahah faal, dat liedje heet calm AFTER the storm, en was nu net niet wat ik bedoelde
quote:Op maandag 19 april 2021 14:34 schreef AnneX het volgende:
Sinds kerona hier ook eens aan de plantjes in de keuken en kamer.
En ook door enthousiasme in de sc.
Bananenplant heeft een nieuwe gewoonte: de onderste bladeren verschrompelen en bovenin komt er eentje bij. Oh en twee jonkies aan de voet.
De andere naam vergeten krijgt bruinig randjes.
Beiden zijn sinds de cv werkt, verhuist van vensterbank naar een meter verderop.
In de kamer was er eentje verdord. Iemand zei dat ie té veel water kreeg.
Die zieligerd loopt weer uit.
Plaatjes bij het planten praatje:Die SpongeBobSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
De kans dat je twee keer rotburen hebt is vast niet groot.quote:Op maandag 19 april 2021 15:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer beter klinken.
Op een glazen verbandtafeltje op wieltjes uit het ziekenhuis.quote:
quote:Op maandag 19 april 2021 16:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De kans dat je twee keer rotburen hebt is vast niet groot.
Onze buren zijn dolgelukkig met ons. De vorige bewoonster stond altijd over de schutting te gluren. En ook door het raam. Dat was zo erg dat de schutting is verhoogd en het raam is dichtgemetseld.
De andere buurman werd met stenen bekogeld toen hij de gedeelde sloot wilde schoonmaken.
Mijn vetplant stek ik ook altijd door 'm gewoon meteen in aarde te zetten. Maar dat is een vetplant, dus als ik de aarde niet nat genoeg houd, blijft hij alsnog gewoon een tijdje prima in leven tot ik wel water geef.quote:Op maandag 19 april 2021 15:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Yes that is true.
Die luchtwortels worden in hun natuurlijke habitat (en ook in mijn slaapkamer) debiellang, op zoek naar grond/aarde. En dan gaan ze daar wortelen.![]()
'We' stekken op water omdat grond consistent nat houden soms ingewikkeld is, maar er zijn best wat (kamer)planten die je ook kan stekken door ze gewoon in de aarde te proppen. Of in vochtig mos, want dat is langer gelijkmatig vochtig.
Overigens heeft een luchtwortel niet een lang uitsteksel te zijn. Een bobbeltje of verdikking is ook al voldoende.
Ik hoop hetquote:Op maandag 19 april 2021 16:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Onze buren zijn dolgelukkig met ons. De vorige bewoonster stond altijd over de schutting te gluren. En ook door het raam. Dat was zo erg dat de schutting is verhoogd en het raam is dichtgemetseld.
De andere buurman werd met stenen bekogeld toen hij de gedeelde sloot wilde schoonmaken.
Ja joh, echt verschrikkelijk, wat een dagquote:Op maandag 19 april 2021 14:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef @:blues, da’s echt chaos om dat te regelen, die mensen moeten natuurlijk later weer ingepland worden?
Ja, daar verbaas ik me ook over. Medebestuurder was vorige week naar een van de bewoonsters gegaan om een probleem te bespreken en is meteen vertrokken. Zij is ziek, oud en nog niet gevaccineerd, haar (ongevaccineerde) dochter komt 2x per dag, de thuiszorg ook (wrs soms wel soms niet gevaccineerd). Zitten daar 3 andere (oudere en niet gezonde) flatgenoten. 1 met een auto-immuun ziekte, 1 met darmkanker en 1 met diabetes en hartproblemen. Schiet mij maar lekquote:Op maandag 19 april 2021 16:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Vreselijk lijkt me dat, Kaatje!
Poh, soms vraag ik me echt af of ik de enige ben die zich inleest over zaken covid.
Zusje is dit weekend bij mijn niet-gevaccineerde ouders geweest te logeren (). Vooraf een zelftest gedaan (
). Ze is onderwijzer, en een kind in de klas heeft zaterdag positief getest, dus ze zit nu in quarantaine.
Heeft ze weer een zelftest gedaan, die negatief is. "Ik heb dus geen covid". Mijn moeder "en anders hebben we toch afstand gehouden.
- zelftest zonder symptomen is niet betrouwbaar.
- afstand houden in een ruimte zonder ventilatie (woonkamer ouders) helpt niets voor voorkomen besmetting. Zeker niet als je langere tijd in zelfde ruimte bent.
Eigenlijk leken beide zaken me toch wel common knowledge ondertussen, maar blijkbaar niet...Ik blijf me erover verbazen..
Ben je nu weer thuis, even op adem komen?quote:Op maandag 19 april 2021 16:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja joh, echt verschrikkelijk, wat een dag
quote:Op maandag 19 april 2021 16:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja joh, echt verschrikkelijk, wat een dag
Vond het jammer dat het niet gewoon een extra afl was voor mensen die geen npo plus was.quote:Op maandag 19 april 2021 14:15 schreef Lonaa het volgende:
die extra aflevering van de kinderen van Ruinerwold gekeken.
Nee, heb ff een micropauze. Werk vandaag van 0930-17quote:Op maandag 19 april 2021 16:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben je nu weer thuis, even op adem komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Op 3 verschillende 'terrasjes' gezeten?quote:
Aai shitquote:Op maandag 19 april 2021 12:57 schreef Blues het volgende:
Big chaos op werk![]()
1 arts acuut opgenomen gister (non covid) 1 arts kint covid en nu zij ook![]()
Allebei hun spreekuren overvol voor deze week.
![]()
![]()
Niet bijgelezen
Eh.. Wie gooide er met stenen?quote:Op maandag 19 april 2021 16:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Spannend! Komt hopelijk goed. Iedereen als aapies kijkenquote:Op maandag 19 april 2021 14:57 schreef Sarabi het volgende:
Nou de nieuwe buren zijn gearriveerder staat tenminste een verhuiswagen.
Ik ben benieuwd.
Alleen samen krijgen corona woningnood onder controle.quote:Op maandag 19 april 2021 16:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, daar verbaas ik me ook over. Medebestuurder was vorige week naar een van de bewoonsters gegaan om een probleem te bespreken en is meteen vertrokken. Zij is ziek, oud en nog niet gevaccineerd, haar (ongevaccineerde) dochter komt 2x per dag, de thuiszorg ook (wrs soms wel soms niet gevaccineerd). Zitten daar 3 andere (oudere en niet gezonde) flatgenoten. 1 met een auto-immuun ziekte, 1 met darmkanker en 1 met diabetes en hartproblemen. Schiet mij maar lek
quote:Op maandag 19 april 2021 16:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pleh Blues!Watte?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ben je ook op de hoogtequote:Op maandag 19 april 2021 16:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Nee toch
Ik stond net met een medebestuurder te praten. Maar ik mis weer van alles in het gebouw. Alles en iedereen komt bij elkaar op bezoek, zegt dingen die bij het bezoek aan de volgende voor waar aangenomen worden, en nu hebben heel veel mensen ruzie met elkaar.
Fijn dat de vve morgen per teams gehouden gaat worden. Wanneer ze allemaal in een zaaltje zouden zittenzou er vast bloed vloeien
Niet haten op SpongeBobquote:Op maandag 19 april 2021 16:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Op een glazen verbandtafeltje op wieltjes uit het ziekenhuis.
SpongeBob is een kringloopvondst.
N.B. Het ging om de gelig/bruine randjes aan de blaadjes.![]()
Lunch gehaaldquote:Op maandag 19 april 2021 16:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Op 3 verschillende 'terrasjes' gezeten?
Lol, zit je daar met je kaartje van 15.000 euro (of hoeveel boden gekken ervoor?)quote:Op maandag 19 april 2021 17:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ha, 538 feest gaan niet door en iets in de achterhoek (ook 10000 deelnemes) uitgesteld
Nu de rest van die testevents nog weg, hoppa, allemaalquote:Op maandag 19 april 2021 17:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lol, zit je daar met je kaartje van 15.000 euro (of hoeveel boden gekken ervoor?)
Het was ook onhoudbaar. Politiebond riep ook al op tot werkonderbrekingen.
Lullen voor spullenquote:Op maandag 19 april 2021 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mis je je Quooker of je geheugen/concentratie?quote:Op maandag 19 april 2021 17:55 schreef Barreltje het volgende:
Ohh jongens.. ik mis mn quooker.. vandaag verdomme 5 (!!!!) Keer water opgezet voor mn beker thee...
Liter gekookt water in een thermoskan.quote:Op maandag 19 april 2021 17:55 schreef Barreltje het volgende:
Ohh jongens.. ik mis mn quooker.. vandaag verdomme 5 (!!!!) Keer water opgezet voor mn beker thee...
De oude bewoonster hierquote:Op maandag 19 april 2021 16:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Eh.. Wie gooide er met stenen?
Wat zij zegt.quote:Op maandag 19 april 2021 18:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Liter gekookt water in een thermoskan.
Geen dank.
quote:Op maandag 19 april 2021 14:34 schreef AnneX het volgende:
Sinds kerona hier ook eens aan de plantjes in de keuken en kamer.
En ook door enthousiasme in de sc.
Bananenplant heeft een nieuwe gewoonte: de onderste bladeren verschrompelen en bovenin komt er eentje bij. Oh en twee jonkies aan de voet.
De andere naam vergeten krijgt bruinig randjes.
Beiden zijn sinds de cv werkt, verhuist van vensterbank naar een meter verderop.
In de kamer was er eentje verdord. Iemand zei dat ie té veel water kreeg.
Die zieligerd loopt weer uit.
Plaatjes bij het planten praatje:Onze plant idem! Bladeren aan de onderkant knakken soms zelf (onder hun gewicht?). We hebben een miniplantje bij de voet en van boven komen steeds nieuwe bladeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatjes bij praatje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Nohquote:Op maandag 19 april 2021 18:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Liter gekookt water in een thermoskan.
Geen dank.
Dit dus. Behalve groene thee. Die moet op 80 gradenquote:Op maandag 19 april 2021 18:14 schreef sigme het volgende:
Thee zet je van kokend water, niet van gekookt water.
De booming business van vleesvervanger voor vegetariërs gaat geld opleveren voor de vleessector. Is dit nou goed nieuws of niet?quote:’s Werelds grootste vleesleverancier koopt Vivera, de fabrikant van vleesvervangers uit Holten.
Door het inlijven van Vivera, dat sinds 2015 in handen is van de Nederlandse investeerder Gilde Buy Out Partners, kan JBS meer profiteren van de vraag naar vleesvervangers die wereldwijd snel toeneemt.
Originele link van het artikel: https://fd.nl/ondernemen/(...)vivera-uit-holten-op
quote:[Over JBS]:
De belangrijkste landen waarin het bedrijf actief is zijn Brazilië, de Verenigde Staten, Canada, Verenigd Koninkrijk, Australië en China. In 2018 slachtte JBS dagelijks circa 77.000 runderen, 116.000 varkens en 13.6 miljoen kippen.
https://www.foodlog.nl/ar(...)esmaker-vivera-over/
Ja die is niet helemaal gezond. Soms wil ik iets gooien naar iemand maar letterlijk doen nog niet gedaan.quote:Op maandag 19 april 2021 18:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De oude bewoonster hierEn dat is best gek want we zijn met drie huizen verplicht om de sloot te onderhouden. Als 1 buurman dat dan op zich wil nemen voor iedereen, moet je hem met bloemen bestrooien in plaats van met stenen lijkt me.
Dat dus, zou best wel eens fijn zijnquote:Op maandag 19 april 2021 18:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja die is niet helemaal gezond. Soms wil ik iets gooien naar iemand maar letterlijk doen nog niet gedaan.
Nee natuurlijk nietquote:Op maandag 19 april 2021 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:molo, ik ben aan het eind van het derde seizoen van Misfits. Ik vind de lol er een beetje van af gaan. Er is niet echt een groot verhaal en ze maken zich er wel erg makkelijk van af met weinig gedetailleerde verhaaltjes vol plotholes. Wordt het nog beter?
Dit 'voelt' echt zo fout.quote:Op maandag 19 april 2021 18:34 schreef sigme het volgende:
[..]
De booming business van vleesvervanger voor vegetariërs gaat geld opleveren voor de vleessector. Is dit nou goed nieuws of niet?
[..]
Ja,naar gevoel eigenlijk dat je op het moment dat je enorm behoefte hebt aan menselijk contact, dat dat dan niet magquote:Op maandag 19 april 2021 18:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmiddag was niet zo fijn. Dikke keel en daardoor licht benauwd (denk ik) maar doordat ik het zo eng vind leek het iedere keer erger. Zo rot dat ik niet nu naar m'n ouders mag om gerustgesteld te worden. Hoop dat het vannacht niet erger wordt.
Ok, dan geef ik alle hoop op. Dan wordt de rest vast vanzelf beter.quote:Op maandag 19 april 2021 18:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet![]()
The Umbrella Academy erna kijken is wel tipje, mocht je die nog niet gezien hebben
Helaas niet. Van praten word ik benauwder merkte ik gisteren al.quote:Op maandag 19 april 2021 18:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja,naar gevoel eigenlijk dat je op het moment dat je enorm behoefte hebt aan menselijk contact, dat dat dan niet magEn even bellen met iemand, helpt dat een beetje?
Even wat neusdruppelen met koud gekookt water met paar korreltjes zout er in? Is mss ff lekker voor je keel. Dan slinken de slijmvliezen wat van.quote:Op maandag 19 april 2021 18:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmiddag was niet zo fijn. Dikke keel en daardoor licht benauwd (denk ik) maar doordat ik het zo eng vind leek het iedere keer erger. Zo rot dat ik niet nu naar m'n ouders mag om gerustgesteld te worden. Hoop dat het vannacht niet erger wordt.
Hm, matig.quote:Op maandag 19 april 2021 18:34 schreef sigme het volgende:
[..]
De booming business van vleesvervanger voor vegetariërs gaat geld opleveren voor de vleessector. Is dit nou goed nieuws of niet?
[..]
Ahw, naar! Beterschapquote:Op maandag 19 april 2021 18:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat naar allemaalquote:Op maandag 19 april 2021 18:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Helaas niet. Van praten word ik benauwder merkte ik gisteren al.
Lege flessen gaan keilen in de grote container? Werkt ook wel...quote:Op maandag 19 april 2021 18:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja die is niet helemaal gezond. Soms wil ik iets gooien naar iemand maar letterlijk doen nog niet gedaan.
He wat vervelend.quote:Op maandag 19 april 2021 18:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Voor mij komt het er toch op neer dat je geen voer moet eten uit de bio-industrie. Zéker geen beesten, maar ook geen plantaardige industrie. Industrie is gewoon nooit goed, voor niemand. Het is te groot, te industrieel, te weinig menselijke maat, te weinig empathisch, geen moraal en geen geweten.quote:Op maandag 19 april 2021 18:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm, matig.
Ik weet dat veel van die bedrijven uiteindelijk wel opgekocht worden, maar meestal leidt het tot minder plantaardig en vooral vegetarisch. (Dat zag je bij de Vegetarische Slager; hebben echt al jaaaaaaaren geleden beloofd af te stappen van kippeneiwit en daardoor vegan te gaan, maar toen kwam de overname door Unilever en daarmee verdween het beetje idealisme dat er ooit in zat.)
Probleem is natuurlijk wel dat je altijd wel bedrijven sponsort die niet helemaal zuiver op de graat zijn of ook andere belangen dienen; of je nu bij de Albert Hein producten koopt of een plantbased Whopper koopt bij BK, je zorgt er toch voor dat niet-vegan bedrijven toch aan jou verdienen. Er wordt echt geen stuk vlees minder om gegeten tot nu toe. Zelfs elk jaar nog meer per persoon.
Nadeel van enkel bij vegan-bedrijven kopen (er zijn enkele supermarkten) is dat het weer zo'n niche blijft dan, je hebt de grote bedrijven nodig om te groeien, om het meer mainstream te krijgen. (zoverre dat dan weer echt nuttig is, kun je je afvragen hoor). Maar in dit geval van Vivera vind ik het vooral zonde dat het JBS is. Ik zie nog wel de nek omdraaien van Vivera, het is toch weer een dreiging minder dan.
Het is gewoon allemaal kudt
Kun je iets met ademtechniek?quote:Op maandag 19 april 2021 18:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Goh, ik weet niet of conserven minder industrie zijn dan vleesopvolgers. Die eerste kopen we wel vaak biologisch, misschien dat dat wel scheelt. En die laatste eten we niet per se voor de gezondheid, vallen meer in de categorie 'snack' . Maar dan is eigenlijk vrijwel alles wat je - naast biologische groenten e.d. - in de supermarkt koopt wel industrie vrees ik.quote:Op maandag 19 april 2021 18:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor mij komt het er toch op neer dat je geen voer moet eten uit de bio-industrie. Zéker geen beesten, maar ook geen plantaardige industrie. Industrie is gewoon nooit goed, voor niemand. Het is te groot, te industrieel, te weinig menselijke maat, te weinig empathisch, geen moraal en geen geweten.
Er is een gebied dat loopt van mechanisatie naar industrie, en totaal raar geknutselde vleesvervangers zijn (voor mij) industrie. Ingeblikte boontjes niet.
Wat is het voordeel van biologisch? En dan bedoel ik niet zelf geteeld maar het label.quote:Op maandag 19 april 2021 19:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Goh, ik weet niet of conserven minder industrie zijn dan vleesopvolgers. Die eerste kopen we wel vaak biologisch, misschien dat dat wel scheelt. En die laatste eten we niet per se voor de gezondheid, vallen meer in de categorie 'snack' . Maar dan is eigenlijk vrijwel alles wat je - naast biologische groenten e.d. - in de supermarkt koopt wel industrie vrees ik.
Er zijn natuurlijk wel mensen die dat mijden (Whole Food Plant Based is een manier om dat te doen). De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik nog teveel (ongezonde) quilty pleasures heb en te lui ben. Mijn vriend kookt gelukkig wel vaak met vooral veel groenten/linzen/peulvruchten/etc. en minder kunstmatige 'bofkipburgers' enzo.
Maar goed, even los van mijzelf; vleesvervangers worden ook veel gegeten door mensen die hun eetpatroon willen aanpassen en niet eens per se alle dagen van de week. (Zeg maar de flexitariërs, wat ik overigens de meest onzinnige term ooit vind, maar soit). Dus de markt is er. Dan is het wel zonde als die markt vooral de zakken van de massaslachters spekt.
Dat is zo, en ik vind het ook prima als mensen vleesvervangers gebruiken in hun menu, maar qua welzijn van de wereld vind ik het niet de beste keuze. Maar dat vind ik voor een groot deel ook van bio-industrievlees eten; niet het beste voor het welzijn van de wereld, maar best goed mensenvoer. Wel vind ik dat de bio-industrie het land uit moet, want voor ons land als geheel is het wel echt slecht.quote:Op maandag 19 april 2021 19:03 schreef Candaasje het volgende:
Maar goed, even los van mijzelf; vleesvervangers worden ook veel gegeten door mensen die hun eetpatroon willen aanpassen en niet eens per se alle dagen van de week.
Het wordt steeds minder, maar ik vind de extra marge voor de boer het grootste voordeel van biologisch.quote:Op maandag 19 april 2021 19:06 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van biologisch? En dan bedoel ik niet zelf geteeld maar het label.
Qua groenten hoop ik dat het dan met minder schadelijke producten is behandeld. (Wegens insecten e.d.) Vaak probeer ik ook te zoeken naar een biologisch én Fairtrade,de wegens werkomstandigheden. Maar dat is niet altijd te vinden, dus dan sta ik wel eens met twee verschillende blikjes in mijn handen en een 'ja...wat nu?'quote:Op maandag 19 april 2021 19:06 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van biologisch? En dan bedoel ik niet zelf geteeld maar het label.
Eens, dan zou je eigenlijk meer naar Whole Foods Plant Based e.d. moeten kijken. Dat is voor het algeheel welzijn nog net even wat beter. Voor de consument zelf, maar ook voor milieu, medemens, etc.quote:Op maandag 19 april 2021 19:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is zo, en ik vind het ook prima als mensen vleesvervangers gebruiken in hun menu, maar qua welzijn van de wereld vind ik het niet de beste keuze. Maar dat vind ik voor een groot deel ook van bio-industrievlees eten; niet het beste voor het welzijn van de wereld, maar best goed mensenvoer. Wel vind ik dat de bio-industrie het land uit moet, want voor ons land als geheel is het wel echt slecht.
biologisch zegt helemaal niets over hoe schadelijk de bestrijdingsmiddelen zijn die gebruikt worden. Ook zegt het label niets over de werkomstandigheden of kwaliteit van het product.quote:Op maandag 19 april 2021 19:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Qua groenten hoop ik dat het dan met minder schadelijke producten is behandeld. (Wegens insecten e.d.) Vaak probeer ik ook te zoeken naar een biologisch én Fairtrade,de wegens werkomstandigheden. Maar dat is niet altijd te vinden, dus dan sta ik wel eens met twee verschillende blikjes in mijn handen en een 'ja...wat nu?'
Maar ik moet ook wel zeggen dat ik ook kijk naar waar levensmiddelen vandaan komen. Zo koop ik dan wel weer eerder tomaten uit de kas uit NL, dan biologische tomaten uit Spanje of verder weg.
Of laatst had ik tomatensaus en bedacht ik me dat ik hier (?) had gelezen dat Mutti een merk was dat qua arbeidsomstandigheden beter scoorde. Dus dan neem ik die.
Maar het blijft natuurlijk allemaal industrie in zekere zin.
Nou biologisch zegt wel dat Roundup bijvoorbeeld niet gebruikt is. Niet dat er inderdaad geen andere schadelijke natuurlijke bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt, maar het sluit wel bepaalde gewasbeschermingsmiddelen uit. Nog steeds niet heilig, ik weet het, maar ik hoop dan dat het iets beter voor de bijtjes en de kevertjes is en wat minder ontwikkeld om monoculturen te fasciliteren. Zeker weten doe ik het zelden.quote:Op maandag 19 april 2021 19:15 schreef z80 het volgende:
[..]
biologisch zegt helemaal niets over hoe schadelijk de bestrijdingsmiddelen zijn die gebruikt worden. Ook zegt het label niets over de werkomstandigheden of kwaliteit van het product.
Kijken waar een product vandaan komt heeft inderdaad meer zin. Of wat de arbeidsomstandigheden zijn.
Even een hele dikkequote:Op maandag 19 april 2021 18:59 schreef AnneX het volgende:
Kun je iets met ademtechniek?
Rustig blijven doorademen: eerst uítademen op een fffffft - buikwand/ navel intrekken en daarna komt de lucht vanzelf weer binnen - door de neus - en daarbij laat je de buikwand opbollen.
Als je daarop een/twee handen legt, stuur je de adembeweging ‘vanzelf’ naar de handen.
Níet tellen, ‘gewoon’ laten gaan: ffft uit ademen (navel intrekken) en de lucht/ adem laten komen ( de buikwand opbollen) ..een aantal malen achter elkaar.
Kijk eens of dat werkt om benauwdheid om te vangen. Succes.
Is ook lekkerquote:Op maandag 19 april 2021 19:28 schreef AnneX het volgende:
😎
Verder ben ik een oelewapper: i.p.v.
broccoli deed ik de prei in een quiche met warmgerookte zalm
Vind ik persoonlijk een beter keuze.quote:Op maandag 19 april 2021 19:28 schreef AnneX het volgende:
😎
Verder ben ik een oelewapper: i.p.v.
broccoli deed ik de prei in een quiche met warmgerookte zalm
We hebben in Nederland en dit gebied van Duitsland overheerlijke asperges. Vers van het land. Wat verkopen de supermarkten en de marktkraam? Asperges uit Spanje. Stengels zonder smaak en vaak uitgedroogd.quote:Op maandag 19 april 2021 19:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik eet geen biologische groente meer, omdat ik het te duur vind. Ik geef op dit moment vooral het geld van ome Duo uit, en vind het een beetje stom om dat aan biologisch eten uit te geven. Als ik zelf geld verdien kijk ik wel verder.
Je zit wel met efficiëntie van grond- en watergebruik en er gaat veel meer mankracht in zitten vanwege handmatig wieden ipv machinaal/gif. Heb een paar jaar zomerwerk gedaan bij een bioboer en het was bizar hoe veel moeite er in het wieden van een veld peen zit.(Er zijn wel een paar handigheidjes, zoals machinaal wieden nét voordat de wortelplantjes opkomen, maar was moeilijk allemaal.) Ik ben trouwens grotendeels-vegan gaan eten vanwege een van de anderen die op die boerderij werkte. Die had in koeienletters VEGAN op z'n arm staan uit de tijd dat hij het veganisme preekte, maar nu vertelde hij er alleen nog over als je ernaar vroeg.
Ik heb liever "gangbare" teelt en meer eten, dan biologisch en meer honger. Ik denk dat seizoensgroenten kopen een handigere oplossing is, want die kosten de minste moeite om te telen.
* Tele6 eet kool, prei en peen.
Ik had donderdag bij de blauwe tomaat knisperende asperges gekocht. Gisteren pas gegeten en van het restant soep gemaakt. Donderdag ga ik er weer heen, ze hebben nu ook rabarberquote:Op maandag 19 april 2021 19:55 schreef z80 het volgende:
[..]
We hebben in Nederland en dit gebied van Duitsland overheerlijke asperges. Vers van het land. Wat verkopen de supermarkten en de marktkraam? Asperges uit Spanje. Stengels zonder smaak en vaak uitgedroogd.
Nu ‘moet’ de broccoli in de courgettesoep overmorgen.quote:Op maandag 19 april 2021 19:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit
Ik vind broccoli in een quiche vaak matig. Prei lekkerder!
Rabarber is ook zoiets. Groeit als onkruid in deze regio. Word massaal geïmporteerd uit verwegistan ivm meer zon. Niet dat de plant van ver weg er beter door smaakt.quote:Op maandag 19 april 2021 19:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had donderdag bij de blauwe tomaat knisperende asperges gekocht. Gisteren pas gegeten en van het restant soep gemaakt. Donderdag ga ik er weer heen, ze hebben nu ook rabarber
Erg héquote:Op maandag 19 april 2021 19:55 schreef z80 het volgende:
[..]
We hebben in Nederland en dit gebied van Duitsland overheerlijke asperges. Vers van het land. Wat verkopen de supermarkten en de marktkraam? Asperges uit Spanje. Stengels zonder smaak en vaak uitgedroogd.
Deze dame haalt zoveel mogelijk alles uit de buurtquote:Op maandag 19 april 2021 20:01 schreef z80 het volgende:
[..]
Rabarber is ook zoiets. Groeit als onkruid in deze regio. Word massaal geïmporteerd uit verwegistan ivm meer zon. Niet dat de plant van ver weg er beter door smaakt.
Die knalt zó mooi de grond uit in het Voorjaar. Power 1e klas.quote:Op maandag 19 april 2021 20:03 schreef Tele6 het volgende:
Later als ik groot ben wil ik rabarber in mijn tuin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |