abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 08:06:26 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199065656
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387200

quote:
Europese topclubs hebben een principeakkoord bereikt over het opzetten van de Super League, meldt The New York Times. Volgens de krant is een groep topclubs onder aanvoering van Juventus, Manchester United, Liverpool en Real Madrid het eens over de opzet van de nieuwe Europese competitie. Het initiatief druist rechtstreeks in tegen de plannen die de UEFA maandag wil presenteren over de nieuwe opzet van de Champions League.

De afgelopen maanden voerden clubs in het geheim gesprekken over de Super League. Minstens twaalf clubs hebben hun jawoord gegeven of hebben interesse getoond in de komst van de competitie: het gaat om zes Engelse clubs (Manchester United, Liverpool, Manchester City, Arsenal, Chelsea en Tottenham Hotspur), drie Spaanse club (Real Madrid, Barcelona en Atlético Madrid) en drie Italiaanse clubs (Juventus, AC Milan en Internazionale).
Het artikel gaat verder onder de video
Meer videos

De groep probeert andere clubs, zoals Bayern München en Borussia Dortmund, ook zover te krijgen om zich te committeren aan de plannen, maar die clubs willen nog geen afscheid nemen van het huidige stelsel. Ook Paris Saint-Germain heeft uitnodigingen om zich bij de groep topclubs te voegen vooralsnog afgewezen. Nasser Al-Khelaifi, de voorzitter van PSG, is ook gedelegeerde bij het uitvoerend comité van de UEFA namens de European Club Association, het orgaan dat de Europese clubteams vertegenwoordigt.

Woordvoerders van clubs die betrokken zijn bij de plannen willen op dit moment niet reageren op het vermeende principeakkoord. Ook een woordvoerder van de UEFA reageert nog niet, maar de Europese voetbalbond zou achter de schermen wel rekening houden met een statement van de clubs op zeer korte termijn. Officials van de UEFA hebben dit weekend gesprekken gevoerd over mogelijkheden om het plan te blokkeren. Een van de opties die werd besproken, is om clubs die de traditionele structuur de rug willen toekeren uit te sluiten van het volgend seizoen in de Champions League.

Het nieuwe toernooi zou in 2022 moeten beginnen. In de competitie zouden de beste teams van het continent het tegen elkaar opnemen in een eigen toernooi, los van de 'kleinere clubs'. Hoewel er dus nog wordt gezocht naar extra draagvlak, wordt er mogelijk zondag nog een statement gepubliceerd over de Super League. Op die manier overschaduwen de clubs de plannen van de UEFA over de nieuwe opzet van de Champions League. De bond wil maandag bekendmaken dat de grootste clubcompetitie van Europa voortaan bestaat uit 36 deelnemers (tegen 32 nu) en de huidige poule­fase met groepen van vier teams verdwijnt. Die wordt ingeruild voor één ranglijst van alle teams. Tussen september en januari wordt dan gespeeld in een eerste fase, waarbij ­elke deelnemer per loting tien tegenstanders krijgt toegewezen.
Waarom is Spurs hierbij betrokken?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_199065664
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:05 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Maffia-achtige praktijken?
Welke mooie zacht vredelievende woorden heb jij voor deze coup?
Lees de statuten van de KNVB maar eens, ik zou zeggen probeer maar eens buiten de KNVB om een gezellige competitie op te zetten, ik wens je veel succes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 19 april 2021 @ 08:08:10 #3
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_199065665
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:06 schreef onlogisch het volgende:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387200
[..]

Waarom is Spurs hierbij betrokken?
Waarom is Arsenal hierbij betrokken?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 08:08:31 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199065670
Maar uiteindelijk is dit gewoon een systeem voor die 12 clubs om inkomsten te garanderen. Misschien zullen die inkomsten ook nog iets hoger zijn vanwege duurdere rechten die ze lekker in Azie en Noord-Amerika kunnen verkopen. Daar geven ze toch niks om historie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199065671
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 06:52 schreef BookFreak het volgende: Voor de duidelijkheid, ik ben alleen voorstander als ze uitbreiden naar meerdere divisies. Als het slechts bij één divisie blijft dan weet ik het nog niet. Maar bij meerdere divisies zie ik veel meer voordelen. Lijkt me leuk: Divisie 1 (beste 18 teams van Europa) Divisie 2 (volgende 18 beste) Divisie 3 (volgende 18 beste) Divisie 4 (volgende 18 beste) Enz... Enz... Enz...
Het hele punt van de superleague is dat de founders gegarandeerde inkomsten hebben. Zij zitten niet te wachten op het risico op degradatie. Er komen geen leagues. Aan de superleague mogen alleen elk jaar wat andere clubs meedoen als kanonnenvoer
  maandag 19 april 2021 @ 08:09:18 #6
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_199065675
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:05 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Maffia-achtige praktijken?
Welke mooie zacht vredelievende woorden heb jij voor deze coup?
Het is simpelweg het verwijderen van een onnodige geldverslindende tussenlaag [UEFA].
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 19 april 2021 @ 08:10:13 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199065682
Waarschijnlijk zitten clubs als Tottenham en Milan erbij omdat de investeerders in die clubs al jaren meepraten met die van de andere rijke Europese clubs om dit onzalige idee van cashen voor altijd uit te broeden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_199065684
quote:
6s.gif Op maandag 19 april 2021 01:07 schreef KingRoland het volgende:

[..]

@:zipportal @:lenny_leonard @:coco @:afcniels @:wereldgozer kennen jullie nog wat users die experts zijn op het gebied van rechten, maar specifiek over zaken gerelateerd tot het voetbal?
@heubach
pi_199065686
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is simpelweg het verwijderen van een onnodige geldverslindende tussenlaag [UEFA].
En geen gezeik met andere clubs. Lekker gesloten systeem.
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 08:12:06 #10
pi_199065696
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Naast meer zekerheid van inkomsten helpt dat ook mee ja, dat is natuurlijk wél een beetje een PDC/BDO motief. Maar daar zou je nog kunnen spreken van gelijke kansen.
  maandag 19 april 2021 @ 08:13:16 #11
38496 Perrin
pi_199065707
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:10 schreef Adames het volgende:

[..]

Dikke middelvinger naar alle andere voetbalclubs in Europa idd. En naar de vele voetbalfans die houden van een eerlijke competitie waar de best wint en niet de club die tot het juiste elitegroepje behoort.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 08:13:44 #12
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199065710
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:08 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Waarom is Arsenal hierbij betrokken?
Geen idee maat. Niet mijn OP.
4045
onlogisch
  maandag 19 april 2021 @ 08:14:17 #13
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_199065712
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:10 schreef Adames het volgende:

[..]

Precies zoals de NBA eigenlijk, duidelijk uit de koker van de Amerikaanse investeerders die geen risico met hun investeringen willen lopen. Wat dat betreft is dit ook wel een logisch gevolg van de aankopen van clubs.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_199065719
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lees de statuten van de KNVB maar eens, ik zou zeggen probeer maar eens buiten de KNVB om een gezellige competitie op te zetten, ik wens je veel succes.
Dit is je hele punt. Je haat tegen de bestaande bonden. Al het andere is per definitie welkom

Hoe gaat deze nieuwe club straks met zijn leden of met andere organisaties om...? Deze nieuwe bond gaat zeker wel ineens democratisch te werk waar alle ruimte is voor concurrenten....

Dat geloof jij zelf ook niet. Het gaat hier om macht en geld. En de sterksten hebben besloten, meer geld te willen, veel meer geld te willen.

En de armsten moeten betalen, die krijgen een een stuk minder inkomen.

Ik vind het prima als een UEFA kapot gaat, helemaal prima. Maar dan wel om de juiste redenen
  maandag 19 april 2021 @ 08:17:06 #15
38496 Perrin
pi_199065730
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ik vind het prima als een UEFA kapot gaat, helemaal prima. Maar dan wel om de juiste redenen
Er lijkt nu een nog lelijker gedrocht voor in de plaats te gaan komen ja.
pi_199065731
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Dit is je hele punt. Je haat tegen de bestaande bonden. Al het andere is per definitie welkom

Hoe gaat deze nieuwe club straks met zijn leden of met andere organisaties om...? Deze nieuwe bond gaat zeker wel ineens democratisch te werk waar alle ruimte is voor concurrenten....

Dat geloof jij zelf ook niet. Het gaat hier om macht en geld. En de sterksten hebben besloten, meer geld te willen, veel meer geld te willen.

En de armsten moeten betalen, die krijgen een een stuk minder inkomen.

Het zal me een zorg zijn, ik zeg alleen hoe het werkt, voetbal is toch al lang kapot, het gaat niet meer om of je een goede/slechte club bent maar om hoeveel geld je hebt, koop de ander lekker leeg en gaan met die banaan.
pi_199065736
quote:
2s.gif Op maandag 19 april 2021 08:03 schreef ShaoliN het volgende:
Prima idee. Laat Fifa en Uefa (en KNVB etc) naar de klote lopen.
Werk het idee verder uit waardoor ook de net iets minder grote clubs een belang hebben.
WK's en EK's niet meer in corrupte landen waarbij de fifa en uefa bobo's hun zakken vullen. Ik ben enthousiast.
De helft van de vaste 15 clubs is in handen van corrupte landen....
  maandag 19 april 2021 @ 08:19:26 #18
38496 Perrin
pi_199065744
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het zal me een zorg zijn, ik zeg alleen hoe het werkt, voetbal is toch al lang kapot, het gaat niet meer om of je een goede/slechte club bent maar om hoeveel geld je hebt, koop de ander lekker leeg en gaan met die banaan.
Dit project is idd de voltooiing van dat proces. De ultieme machtsgreep van rijke investeerders in de Europese voetbalsport.
pi_199065754
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dit project is idd de voltooiing van dat proces. De ultieme machtsgreep van rijke investeerders in de Europese voetbalsport.
Ik kom al sinds de jaren 90 niet meer in stadions, ik kijk net zo lief naar een amateurclub of andere sport, paar rijke jongens een bal zien trappen zit ik niet zo op te wachten.
  maandag 19 april 2021 @ 08:22:04 #20
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199065758
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Mensen kijken ook naar de 12e keer MvG - Wright.
Klopt, maar dat is een iets anders sport en wellicht ook omdat we dat daar ‘normaal’ vinden. Overigens zal het de kijkcijfers sowieso geen goed doen.
pi_199065760
The Gordon Gekko League

Ergens zou ik het niet erg vinden wanneer de UEFA buitenspel wordt gezet. En het is inderdaad niets nieuws, de kloof tussen arm en rijk. Eigenlijk denk ik dat de landelijke competities een vertrek van de superclubs best zou overleven, ook financieel. Maar dat is een gevoel..kan ik niet onderbouwen.
pi_199065782
Wat nog wel aardig word is dat die jongens van die clubs in 1 keer transfervrij zijn :)
pi_199065795
Nooit verwacht dat ik ergens in pro UEFA zou zijn.

Ditmaal wel, en hoe kunnen ze roepen dat dit beter is voor het voetbal. 15 clubs die elk jaar 3.5 miljard op hun rekening krijgen. :')
  maandag 19 april 2021 @ 08:28:04 #24
68638 Zwansen
pi_199065802
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:04 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik kijk het 10x liever dan Barça - Cádiz gevolgd door Barça - Mallorca, gevolgd door Barça Huesca en Barça Elche.

Ik vermoed dat user @:El-stinho hier een zéér pittige mening over zal hebben, maar ik ben nou eenmaal dat klootjesvolk wat graag naar Barça en Real kijkt.
Ik vind de overkill aan sport sowieso een kwalijke zaak. Noem me een oude lul, maar vroeger zat ik als klein kind een weekend lang te genieten tijdens de EK’s en WK’s langebaanschaatsen. Idem voor Europacup-voetbal. Het voelde echt als iets speciaals.

Nu is er continue schaatsen en voetbal op en kunnen beiden me nog weinig interesseren. De enige sport waar ik dit niet bij heb is wielrennen. Kijk zelfs op de PLAYER een gare Belgische koers als ik er tijd voor heb. Geen idee waarom ik dat daar niet mee heb. :P
pi_199065811
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het hele punt van de superleague is dat de founders gegarandeerde inkomsten hebben. Zij zitten niet te wachten op het risico op degradatie. Er komen geen leagues. Aan de superleague mogen alleen elk jaar wat andere clubs meedoen als kanonnenvoer
Maar steeds nieuwe clubs als kanonnenvoer (zonder een divisie 2) kan niet want die worden dan geband door UEFA. Dus dan zit de Super League groep opgezadeld met boze clubs die niet meer terug kunnen naar UEFA.

Daarom kan ik me niet voorstellen dat het bij slechts 1 divisie blijft. Als de Super League groep slim is, bouwen ze meteen een Divisie 2 (en misschien zelfs een Divisie 3). Dan wordt het nog leuker met degradaties en promoties tussen de beste 36 clubs (of beste 54 clubs) van Europa.
  maandag 19 april 2021 @ 08:30:21 #26
38496 Perrin
pi_199065817
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:25 schreef raptorix het volgende:
Wat nog wel aardig word is dat die jongens van die clubs in 1 keer transfervrij zijn :)
Effect daarvan hangt wel af van hoe enthousiast de spelers van die rijke clubs zijn over dit plan.
pi_199065833
Op basis waarvan denkt Spurs groter te zijn dan pakweg Porto?
pi_199065844
Zijn we het erover eens dat als de Super League groep meteen op zn minst een tweede divisie maakt (de beste 38 clubs van Europa), dat dat dan wel beter zou zijn?
pi_199065846
Arsenal in de Super League? De nummer 9 van Engeland? Hahahaha
  maandag 19 april 2021 @ 08:33:38 #30
38496 Perrin
pi_199065852
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef Leatherface het volgende:
Of Bayern, PSG.. :')
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 08:34:31 #31
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199065859
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef Leatherface het volgende:
Denk qua omzet.
4045
onlogisch
pi_199065860
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Effect daarvan hangt wel af van hoe enthousiast de spelers van die rijke clubs zijn over dit plan.
Nou ja op het moment dat de clubs er uit stappen dan ben je voor de FIFA direct transfervrij, dus dan kan een Messi gewoon terug naar een FIFA aangesloten club :)
Stel dat het plan in duigen valt en de clubs terug willen, dan hebben ze wel een kostenpostje :D
  maandag 19 april 2021 @ 08:35:18 #33
38496 Perrin
pi_199065866
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef BookFreak het volgende:
Zijn we het erover eens dat als de Super League groep meteen op zn minst een tweede divisie maakt (de beste 38 clubs van Europa), dat dat dan wel beter zou zijn?
Ja als het echt een competitie wordt met degradatie en promotie zou het al veel eerlijker zijn.

Maar dat is juist wat ze niet willen, want dat is niet cashen voor altijd.

En dan nog is de afwezigheid van een neutraal/neutraler orgaan dat boven de clubs staat een slecht plan. Een competitie gerund door een paar rijke belanghebbenden gaat nooit wat eerlijks opleveren.
pi_199065867
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Of Bayern, PSG.. :')
Die heb ik maar even in de vergelijking weggelaten omdat ze zonder enige twijfel wel een uitnodiging zouden hebben gekregen.

Porto komt als veelvuldig Europese trofeewinnaar en recente CL-kwartfinalist niet eens in de discussie voor.
pi_199065877
Volgens mij heeft het ook mee te maken dat de clubs in de CL geen direct geld verdienen maar dat dit allemaal gaat via de UEFA, leuk natuurlijk dat als je nu sponsor bent van zo een club, maar bij de belangrijkste wedstrijden worden jee uitingen vervangen door de UEFA, ik denk dat daar ook veel wrok zit, nog maar niet te spreken van de uitzendrechten.
pi_199065878
quote:
Veel beter, maar dat gaat niet gebeuren. Teveel risico voor de rijke club eigenaren. Hun speeltje zou maar uit de eerste divisie vliegen. Kost teveel geld.
pi_199065891
quote:
wat is er dan beter aan?
Omdat dan de UEFA buitenspel staat?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2021 08:39:46 ]
  maandag 19 april 2021 @ 08:39:18 #38
38496 Perrin
pi_199065895
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou ja op het moment dat de clubs er uit stappen dan ben je voor de FIFA direct transfervrij, dus dan kan een Messi gewoon terug naar een FIFA aangesloten club :)
Stel dat het plan in duigen valt en de clubs terug willen, dan hebben ze wel een kostenpostje :D
Yes, als dit idee backfired dan gaat dat grote schade voor de betrokken clubs opleveren. Vertrekkende spelers en fans, boze Europese voetbalwereld en overheden..
  maandag 19 april 2021 @ 08:40:38 #39
38496 Perrin
pi_199065906
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Veel beter, maar dat gaat niet gebeuren. Teveel risico voor de rijke club eigenaren. Hun speeltje zou maar uit de eerste divisie vliegen. Kost teveel geld.
Dat is nu juist het belangrijkste onderdeel van het huidige plan idd.
pi_199065913
Je moet ook niet gek opkijken als de FIFA clubs die blijven enorm financieel gaan belonen, puur om de superleague te zieken :)
  maandag 19 april 2021 @ 08:41:49 #41
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199065919
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:29 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Maar steeds nieuwe clubs als kanonnenvoer (zonder een divisie 2) kan niet want die worden dan geband door UEFA. Dus dan zit de Super League groep opgezadeld met boze clubs die niet meer terug kunnen naar UEFA.

Daarom kan ik me niet voorstellen dat het bij slechts 1 divisie blijft. Als de Super League groep slim is, bouwen ze meteen een Divisie 2 (en misschien zelfs een Divisie 3). Dan wordt het nog leuker met degradaties en promoties tussen de beste 36 clubs (of beste 54 clubs) van Europa.
Het hele punt van die super league (en de oprichters ervan) is nou juist die garantie op inkomsten doordat je simpelweg niet kan degraderen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199065926
Ach ja, een beetje reuring kan ook geen kwaad. Nu het officieel is ben ik benieuwd hoe de bonden écht reageren na die stoere praat van gister.
  maandag 19 april 2021 @ 08:43:01 #43
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199065931
twitter

_O-

Subtoppertje
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199065945
Tottenham. _O-
Arsenal. _O-

'Grote' clubs in deze league zeggen ze, hahaha.
Jack does it in real time...
  maandag 19 april 2021 @ 08:44:26 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199065947
ook wel benieuwd hoe en of dit gaat aflopen
pi_199065954
Overigens kan dit behoorlijk backfiren op een andere manier, een paar jaar terug besloten de Franse voetbalclubs om achter het betaalkastje te gaan, de Franse publieke omroep besloot dat geld in Rugby te gaan steken, gevolg: Rugby werd enorm populair en de voetbalclubs wilden graag de boel terug, maar dat was te laat, risico bestaat bij voetbal in iets mindere mate, maar in sommige landen zie ik het wel gebeuren.
pi_199065961
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:44 schreef Tarado het volgende:
ook wel benieuwd hoe en of dit gaat aflopen
Ik denk dat dit slechts een tijdelijk idee is van 3 weken.
  maandag 19 april 2021 @ 08:46:46 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199065977
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat dit slechts een tijdelijk idee is van 3 weken.
ik denk het niet
pi_199065985
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk het niet
Dit heb ik nooit zo beweerd, althans ik heb hier geen actieve herinnering aan.
pi_199066013
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:44 schreef raptorix het volgende:
Overigens kan dit behoorlijk backfiren op een andere manier, een paar jaar terug besloten de Franse voetbalclubs om achter het betaalkastje te gaan, de Franse publieke omroep besloot dat geld in Rugby te gaan steken, gevolg: Rugby werd enorm populair en de voetbalclubs wilden graag de boel terug, maar dat was te laat, risico bestaat bij voetbal in iets mindere mate, maar in sommige landen zie ik het wel gebeuren.
Ik haak overigens al een tijdje af bij de meeste wedstrijden in de CL. Elk jaar dezelfde teams en dezelfde spelers op mijn scherm. Het is dat mijn clubje 2 jaar geleden het onmogelijke gepresteerd heeft door bijna de finale te halen, maar voor de rest is het same shit different year. Dat wordt met dit idee alleen nog maar erger.
pi_199066021
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:51 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik haak overigens al een tijdje af bij de meeste wedstrijden in de CL. Elk jaar dezelfde teams en dezelfde spelers op mijn scherm. Het is dat mijn clubje 2 jaar geleden het onmogelijke gepresteerd heeft door bijna de finale te halen, maar voor de rest is het same shit different year. Dat wordt met dit idee alleen nog maar erger.
Ik kijk tegenwoordig meer Korfbal dan voetbal :)
En nee dat is geen grap ;)
  maandag 19 april 2021 @ 08:53:17 #52
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_199066027
Ik zou ook niet uitsluiten dat UEFA en FIFA spelers die meedoen in dit project uitsluit van de nationale vertegenwoordigende teams.

Die 'Superleague' wordt straks echt een slap aftreksel met b-garnituur spelertjes. Die investeerders snappen echt de voetbalcultuur niet. Die denken dat we allemaal Amerikanen zijn.
Life is what you make it.
  maandag 19 april 2021 @ 08:54:04 #53
38496 Perrin
pi_199066034
quote:
15s.gif Op maandag 19 april 2021 08:53 schreef Schanulleke het volgende:

Die 'Superleague' wordt straks echt een slap aftreksel met b-garnituur spelertjes. Die investeerders snappen echt de voetbalcultuur niet. Die denken dat we allemaal Amerikanen zijn.
Wat mij betreft zou dat hun verdiende loon zijn. Fuck hen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Perrin op 19-04-2021 09:04:33 ]
pi_199066048
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:51 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Heb precies hetzelfde. Misschien dat het de gemiddelde Aziaat niet uitmaakt, maar mij boeit het niet zo meer.

quote:
The pandemic has shown that a strategic vision and a sustainable commercial approach are required to enhance value and support for the benefit of the entire European football pyramid.
Klinkt goed..we worden er allemaal beter van 🤣

Zou op zich wel leuk zijn..kleine revolutie zodat de macht van de UEFA minder groot wordt.
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 08:55:39 #55
pi_199066055
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk het niet
Lijkt mij ook niet. Al hoop ik dat het vooral een actie is om een betere onderhandelingspositie te krijgen van die clubs, maar dat kan alsnog averechts werken.
pi_199066070
quote:
10s.gif Op maandag 19 april 2021 08:44 schreef DeeBee het volgende:
Tottenham. _O-
Arsenal. _O-

'Grote' clubs in deze league zeggen ze, hahaha.
Inter en AC Milan hetzelfde, die laten toch ook niets zien op het Europese toneel.
Manchester kan zich niet via de reguliere weg kwalificeren voor de CL, maar claimt wel een plek in de Super League. Bijzonder allemaal.

Maar uiteindelijk zal het topvoetbal wel een mondiaal rondtrekkend circus gaan worden á la de F1.
#12 is not for sale!
pi_199066079
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja als het echt een competitie wordt met degradatie en promotie zou het al veel eerlijker zijn.
Top.

quote:
Maar dat is juist wat ze niet willen, want dat is niet cashen voor altijd
Ik denk dat ze geen keus hebben want de UEFA bant alle clubs die overstappen. Ze moeten minimaal dus twee divisies hebben. Want je kan niet eeuwig met 18 clubs zonder nieuw aanwas.
pi_199066080
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:57 schreef Haringkop het volgende:

[..]

Inter en AC Milan hetzelfde, die laten toch ook niets zien op het Europese toneel.
Manchester kan zich niet via de reguliere weg kwalificeren voor de CL, maar claimt wel een plek in de Super League. Bijzonder allemaal.

Maar uiteindelijk zal het topvoetbal wel een mondiaal rondtrekkend circus gaan worden á la de F1.
Lekker ballen om 3 uur in Abu Dabi bij 50 graden |:)
pi_199066083
Denk dat een groot deel van die clubs ook gewoon in paniek zijn. Barcelona en Real hebben geen stuiver meer en voelen de bui hangen komende jaren. De Italiaanse clubs idem dito, geen geld. Arsenal en Tottenham hebben elk jaar de grootste moeite zich te kwalificeren voor de CL, de eerste is eigenlijk al een tijdje geen topclub meer.

Man U en City doen mee omdat ze eigenaren hebben zonder enig begrip voor de sentimenten in het voetbal. Van Liverpool valt het mij vooral tegen, zij zouden beter moeten weten.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 08:59:18 #60
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_199066085
Het is jammer dat grote clubs alleen nog maar groot zijn vanwege het land waar ze spelen, waardoor ze meer tv-inkomsten hebben. Traditionele topclubs uit kleinere landen zijn vaak mooier maar kunnen niet aanhaken, simpelweg door hun kleinere achterland. Niet eerlijk..maar dit systeem lijkt wel vastgeroest
  maandag 19 april 2021 @ 08:59:38 #62
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199066086
Wel benieuwd naar Klopp en Bielsa vanavond, die zijn meestal toch wel uitgesproken over dit soort zaken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199066087
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:59 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
Moment, even popcorn pakken.
  maandag 19 april 2021 @ 09:00:47 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199066099
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:59 schreef Simmertje het volgende:
Denk dat een groot deel van die clubs ook gewoon in paniek zijn. Barcelona en Real hebben geen stuiver meer en voelen de bui hangen komende jaren. De Italiaanse clubs idem dito, geen geld. Arsenal en Tottenham hebben elk jaar de grootste moeite zich te kwalificeren voor de CL, de eerste is eigenlijk al een tijdje geen topclub meer.

Man U en City doen mee omdat ze eigenaren hebben zonder enig begrip voor de sentimenten in het voetbal. Van Liverpool valt het mij vooral tegen, zij zouden beter moeten weten.
Liverpool is ook Amerikaans hè, sinds wanneer hebben die verstand van voetbal?
pi_199066104
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Maar is de tweede divisie (de top 19-36 van Europa) nog altijd niet populairder dan wat er overblijft bij de UEFA???
  maandag 19 april 2021 @ 09:03:42 #66
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199066127
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:01 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Maar is de tweede divisie (de top 19-36 van Europa) nog altijd niet populairder dan wat er overblijft bij de UEFA???
Er is helemaal geen sprake van divisies.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199066129
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:59 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
Lijkt of het er serieus gaat komen..heel benieuwd hoe dit afloopt
pi_199066140
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:38 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

wat is er dan beter aan?
Omdat dan de UEFA buitenspel staat?
-hoogste competitie tegen elkaar
-geen wedstrijden die nergens op slaan (Real vs Dnjeper ofzo)
-gelijkwaardige niveau wedstrijden
-alle wedstrijden worden spannend
-enz
pi_199066165
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:04 schreef BookFreak het volgende:

[..]

-enz
Jij vond de poule van Madrid en Inter niet spannend dit jaar?
#12 is not for sale!
pi_199066167
Zouden die clubs ook al hebben onderhandeld met sponsors en tv-stations?
pi_199066185
quote:

[..]

Je lijkt het hele punt te missen.
pi_199066186
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 09:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Er is helemaal geen sprake van divisies.
Weet ik. Maar ik kan me niet voorstellen dat bij slechts 1 divisie blijft. Je hebt geen nieuw aanwas dan.
pi_199066199
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:09 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Weet ik. Maar ik kan me niet voorstellen dat bij slechts 1 divisie blijft. Je hebt geen nieuw aanwas dan.
De clubs in die super league willen ook geen nieuwe aanwas, op 5 'gastclubs' na.
pi_199066203
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:07 schreef Haringkop het volgende:

[..]

Jij vond de poule van Madrid en Inter niet spannend dit jaar?
Als de beste clubs tegen elkaar gaan, dan is het altijd nóg spannender. We gaan uit van regels, niet van uitzonderingen.
pi_199066204
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik kom al sinds de jaren 90 niet meer in stadions, ik kijk net zo lief naar een amateurclub of andere sport, paar rijke jongens een bal zien trappen zit ik niet zo op te wachten.
pi_199066205
quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op maandag 19 april 2021 09:04 schreef BookFreak het volgende:

[..]

-enz
Arsenal - AC Milan

Nounou wat een spanning. En dat elk jaar weer _O_
pi_199066210
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet. Al hoop ik dat het vooral een actie is om een betere onderhandelingspositie te krijgen van die clubs, maar dat kan alsnog averechts werken.
Daarvoor is dit al te ver gevorderd.
Je kunt geen machtsgreep doen om dan weer gezellig aan tafel te gaan zitten.

Het helpt ook niet mee dat ook niet de gehele top mee doet. De helft van de Super League speelt nu al geen serieuze rol meer in Europa, terwijl je met Duitsland en Frankrijk twee grote landen hebt die niet mee lijken te doen.
  maandag 19 april 2021 @ 09:12:12 #78
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199066212
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:09 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Precies het doel toch, garantie op inkomsten dus de aanwas zo laag mogelijk houden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 19 april 2021 @ 09:12:14 #79
68638 Zwansen
pi_199066213
Enige positieve is wel dat de FIFA en de UEFA eens lekker genaaid worden. _O_
pi_199066215
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Arsenal - AC Milan

Nounou wat een spanning. En dat elk jaar weer _O_
Zo’n affiche is anno 2021 een Europa League affiche, tijden kunnen veranderen.
pi_199066227
quote:

[..]

Het gaat er niet om wat populairder is, het gaat om geld. Zelfs al komt er een tweede divisie dan blijft de eerste divisie een niet competitieve-divisie waaruit de 15 founders nooit kunnen degraderen. Stel dus dat die divisie uit 20 clubs bestaat en er drie uit kunnen vliegen, dan kan bij wijze van spreke de niet-founder clubs op de plekken 1 tm 5 eindigen en dan zullen de nummers 3 tm 5 degraderen. De founders die eindigen tussen 5 en 20 kunnen dat niet.
  maandag 19 april 2021 @ 09:14:15 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199066229
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De clubs in die super league willen ook geen nieuwe aanwas, op 5 'gastclubs' na.
als gastclub ben je bij voorbaat kansloos en welke club gaat het bestaande bestel verlaten voor zo'n gok, als vaste deelnemer kan ik het nog wel begrijpen dit
pi_199066230
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:10 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Als de beste clubs tegen elkaar gaan, dan is het altijd nóg spannender. We gaan uit van regels, niet van uitzonderingen.
Prima, Manchester Utd, Inter, AC Milan, Arsenal spelen al jaren een zelfde (of zelfs mindere) Europese rol als pak 'm beet Porto, Napoli en zelfs Ajax.
#12 is not for sale!
  maandag 19 april 2021 @ 09:15:05 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199066239
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:11 schreef Adames het volgende:

[..]

Daarvoor is dit al te ver gevorderd.
Je kunt geen machtsgreep doen om dan weer gezellig aan tafel te gaan zitten.

Het helpt ook niet mee dat ook niet de gehele top mee doet. De helft van de Super League speelt nu al geen serieuze rol meer in Europa, terwijl je met Duitsland en Frankrijk twee grote landen hebt die niet mee lijken te doen.
PSG kan ook moeilijk enthousiast doen met Qatar 22 voor de deur
pi_199066245
Gaat er vooral van afhangen hoe standvastig de clubs blijven vasthouden aan dit plan wanneer de UEFA echt ingrijpt.
pi_199066247
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Volgens mij moeten ze wel, aangezien UEFA alle clubs bant die overstappen. Maar het zou mogelijk zijn dat 18 clubs genoeg is.

Ik denk dat het logischer zou zijn als ze twee divisies maken, dan heb je nog degradatie en promoveren entertainment.
pi_199066249
Ik vraag me af wat voor gevolgen dit gaat hebben voor de jeugdstructuur van die clubs. Die zullen dan ook niet meer bij de voetbalbond horen.
pi_199066261
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:15 schreef Adames het volgende:
Ik vraag me af wat voor gevolgen dit gaat hebben voor de jeugdstructuur van die clubs. Die zullen dan ook niet meer bij de voetbalbond horen.
Zij hebben geen jeugd meer nodig. Verdienen zoveel geld dat ze alles kunnen leegroven. Of ze hebben een feederclub in een van de nationale leagues met opleiding, zoals je in de VS ziet.
pi_199066263
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

PSG kan ook moeilijk enthousiast doen met Qatar 22 voor de deur
Wat een timing van die clubs dan.
pi_199066264
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:14 schreef Haringkop het volgende:

[..]

Prima, Manchester Utd, Inter, AC Milan, Arsenal spelen al jaren een zelfde (of zelfs mindere) Europese rol als pak 'm beet Porto, Napoli en zelfs Ajax.
Daar ben ik met je eens. Het moeten wel de absolute beste teams zijn. Maar als ze miljardairs hebben dan worden dat automatisch na een tijdje wél de beste teams aangezien de beste spelers tóch daar zullen eindigen.
pi_199066267
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

als gastclub ben je bij voorbaat kansloos en welke club gaat het bestaande bestel verlaten voor zo'n gok, als vaste deelnemer kan ik het nog wel begrijpen dit
Veel zal wel afhangen van wat er daadwerkelijk gaat volgen vanuit UEFA/FIFA qua 'straffen'. Maar volgens mij was Ajax toch 1 van de voorstanders en volgens geruchten een gastclub? Meen ik een keertje ergens gelezen te hebben.
  maandag 19 april 2021 @ 09:17:42 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199066269
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:17 schreef Adames het volgende:

[..]

Wat een timing van die clubs dan.
corona heeft er aardig ingehakt waarschijnlijk
pi_199066272
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:15 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Volgens mij moeten ze wel, aangezien UEFA alle clubs bant die overstappen. Maar het zou mogelijk zijn dat 18 clubs genoeg is.

Ik denk dat het logischer zou zijn als ze twee divisies maken, dan heb je nog degradatie en promoveren entertainment.
Wanneer gaat het kwartje nou vallen dat het om het uitsluiten van risico's en gegarandeerd geld gaat bij de topclubs?????? Geen degradatie dus.
pi_199066282
Wat is de overeenkomst tussen de Super League en de hel. Beiden zijn voor eeuwig
  maandag 19 april 2021 @ 09:19:12 #95
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199066284
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 19 april 2021 @ 09:19:29 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199066288
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Veel zal wel afhangen van wat er daadwerkelijk gaat volgen vanuit UEFA/FIFA qua 'straffen'. Maar volgens mij was Ajax toch 1 van de voorstanders en volgens geruchten een gastclub? Meen ik een keertje ergens gelezen te hebben.
ze hebben wel meegepraat maar dat was meer in de ECA, die Europese topclub organisatie en daar is de voorzitter Agnelli (Juventus) nu dus uitgestapt
  maandag 19 april 2021 @ 09:20:41 #97
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199066306
quote:
14s.gif Op maandag 19 april 2021 09:19 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Hihaho
pi_199066312
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 09:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat populairder is, het gaat om geld. Zelfs al komt er een tweede divisie dan blijft de eerste divisie een niet competitieve-divisie waaruit de 15 founders nooit kunnen degraderen.
Ik bedoelde 2 divisies (36 clubs) en niemand kan degraderen uit de tweede divisie. Hooguit van eerste naar tweede.

quote:
Stel dus dat die divisie uit 20 clubs bestaat en er drie uit kunnen vliegen, dan kan bij wijze van spreke de niet-founder clubs op de plekken 1 tm 5 eindigen en dan zullen de nummers 3 tm 5 degraderen. De founders die eindigen tussen 5 en 20 kunnen dat niet.
En wat gebeurt er met die 3 clubs die even uit de league moeten dan? Terug naar de UEFA kunnen ze niet, gebant. Zie je....

Daarom op zn minst moeten er twee divisies zijn.
pi_199066321
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:21 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ik bedoelde 2 divisies (36 clubs) en niemand kan degraderen uit de tweede divisie. Hooguit van eerste naar tweede.
[..]

En wat gebeurt er met die 3 clubs die even uit de league moeten dan? Terug naar de UEFA kunnen ze niet, gebant. Zie je....

Daarom op zn minst moeten er twee divisies zijn.
Iedereen snapt wat je bedoelt, alleen iedereen snapt ook dat er geen divisies komen hoe vaak je dat ook blijft suggereren als 'geweldig idee' _O-
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 april 2021 @ 09:23:12 #100
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199066343
Ik hoop dat het doorgaat en dat al die overbetaalde voetballers daarna niet meer te transferren zijn omdat ze te duur zijn geworden. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199066347
quote:
[ twitter ]
Ik had dit grapje verwacht van Telstar
pi_199066348
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wanneer gaat het kwartje nou vallen dat het om het uitsluiten van risico's en gegarandeerd geld gaat bij de topclubs?????? Geen degradatie dus.
Als je 36 beste clubs hebt in gegarandeerd 2 divisies, en niemand kan degraderen uit de tweede divisie, hooguit van eerste naar tweede, nooit uit de organisatie, whats the problem?
pi_199066349
12 clubs..geband uit de eigen competities.. dan gaan ze zeker 4x per jaar tegen elkaar spelen en dat tot in alle eeuwigheid. Uh..tsja..spannend
  maandag 19 april 2021 @ 09:25:22 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199066363
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:23 schreef Pleun2011 het volgende:
12 clubs..geband uit de eigen competities.. dan gaan ze zeker 4x per jaar tegen elkaar spelen en dat tot in alle eeuwigheid. Uh..tsja..spannend
gaan er echt wel meer bijkomen hoor en wat is de Premier League zonder die 6
pi_199066384
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Iedereen snapt wat je bedoelt, alleen iedereen snapt ook dat er geen divisies komen hoe vaak je dat ook blijft suggereren als 'geweldig idee' _O-
Ja wat gebeurd er dan met die 3 clubs die steeds buiten de boot vallen in het volgende seizoen? Terug naar UEFA kan niet
pi_199066416
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Vermoed dat het na een tijdje went en dat veel clubs er juist door gaan opleven wanneer de grote graaiers vertrekken. Uiteindelijk moeten de competities commercieel levensvatbaar..aantrekkelijk blijven. Dat zou toch moeten kunnen.. fuck die superclubs
  maandag 19 april 2021 @ 09:29:53 #107
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_199066424
quote:

[..]

Volgend jaar komen er dan nieuwe PL-clubs bij en de rest gaat nieuwe historie maken. Er blijven genoeg mooie clubs over.
Een mooi moment ook voor de UEFA om een einde te maken aan privately owned clubs.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 09:30:08 #108
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199066426
quote:
[ twitter ]
_O-
4045
onlogisch
  maandag 19 april 2021 @ 09:30:43 #109
262211 hhh38
pi_199066436
quote:

[..]

In principe als alle fans vandaag besluiten een andere club te supporten stellen die 6 weinig voor. Maar dat gebeurt natuurlijk niet.
pi_199066437
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:04 schreef BookFreak het volgende:

[..]

-enz
Ah een andere meer aantrekkelijke opzet. Dat is wel een goed idee alleen dat kan via de UEFA ook. Vroeger was het een toernooi met alleen de landskampioenen...

Alleen de UEFA wil het geld met alle clubs uit alle landen verdelen en deze 12 dissidenten willen alles zelf houden en nog een beetje extra.

Op korte termijn is deze nieuwe opzet voor een neutrale kijker interessant. Maar of je dat over 20 jaar nog steeds vindt als PSG voor de 14de keer in alweer de finale van Chelsea wint. Betwijfel ik.

En dan is PSG wellicht voor de 20ste keer achter elkaar kampioen van Frankrijk geworden met alweer meer dan 30 punten voorsprong.

Ik denk dat de kijker gebaat is bij kleine verschillen. Daarom is voetbal ook zo’n populaire sport, de underdog kan een goede resultaat halen. Nu strijden standaard dezelfde zes (3?) clubs om de CL. Als dat 20 clubs worden, vanuit verschillende competities, dan wordt de CL veel interessanter.
  maandag 19 april 2021 @ 09:31:02 #111
38496 Perrin
pi_199066439
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat is nu juist de kern van hun plan. Gaan ze echt niet wijzigen naar iets dat beter is voor de Europese voetbalsport in zijn geheel maar hun 'investering' de kans geeft om te falen en te degraderen.
pi_199066456
Als de groep perse wil vasthouden aan 1 divisie met bv 18 clubs, dan moeten ze het niet letterlijk eeuwig maken.

Afspraak: wie 3 jaar opeenvolgend eindigd op plaats 16 17 of 18, wordt ingewisseld door een nieuwe club.
pi_199066458
quote:

[..]

Is dat zo? City en ook Chelsea zijn geen traditieclubs, die hebben zich met nieuw geld ertussen geworsteld. Net als Leicester de afgelopen jaren heeft gedaan met die Thai. Een Tottenham was een paar jaar geleden niet hoger in aanzien dan een Everton.

Spanje en ook wel Italie lijken me meer onthoofd.
pi_199066465
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:32 schreef BookFreak het volgende:
Als de groep perse wil vasthouden aan 1 divisie met bv 18 clubs, dan moeten ze het niet letterlijk eeuwig maken.

Afspraak: wie 3 jaar opeenvolgend eindigd op plaats 16 17 of 18, wordt ingewisseld door een nieuwe club.
Ben je de broer van capuchonjongen?
pi_199066477
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:23 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Als je 36 beste clubs hebt in gegarandeerd 2 divisies, en niemand kan degraderen uit de tweede divisie, hooguit van eerste naar tweede, nooit uit de organisatie, whats the problem?
Ten eerste, ze moeten het geld dan verdelen onder 36 clubs. Dus houden ze zelf minder over. Ten tweede, ze kunnen een divisie lager eindigen. Dat betekent minder geld. Dat willen ze niet.

Oftewel plaats alles in het perspectief van zoveel mogelijk geld. Dan zie je waarom zij niets zien in jouw plannen.
  maandag 19 april 2021 @ 09:34:09 #116
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199066479
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat is nu juist de kern van hun plan. Gaan ze echt niet wijzigen naar iets dat beter is voor de Europese voetbalsport in zijn geheel maar hun 'investering' de kans geeft om te falen en te degraderen.
Precies, die founding clubs blijven voor eeuwig in die superleague waardoor er slechts 5 plekjes nog rouleerbaar zijn. Dat is precies wat ze nu niet hebben, zie bijvoorbeeld een Man Utd dat vrij regelmatig mag ploeteren in de EL
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199066484
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:32 schreef BookFreak het volgende:

Waarom zouden rijke eigenaars het risico willen lopen met hun speeltje om eruit te vliegen?
  maandag 19 april 2021 @ 09:35:09 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199066486
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Vermoed dat het na een tijdje went en dat veel clubs er juist door gaan opleven wanneer de grote graaiers vertrekken. Uiteindelijk moeten de competities commercieel levensvatbaar..aantrekkelijk blijven. Dat zou toch moeten kunnen.. fuck die superclubs
dat gaat natuurlijk niet gebeuren, Liverpool, ManU, Real en Barca zijn de clubs met de grootste tv fanbase wereldwijd, de Premier League gaat failliet zonder die clubs en La Liga kan je ook opdoeken.
  maandag 19 april 2021 @ 09:35:35 #119
38496 Perrin
pi_199066489
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Waarom zouden rijke eigenaars het risico willen lopen met hun speeltje om eruit te vliegen?
Dat is nu juist de hele reden dat ze dit plan opperen.
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 09:35:41 #120
pi_199066490
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:32 schreef Adames het volgende:

[..]

Is dat zo? City en ook Chelsea zijn geen traditieclubs, die hebben zich met nieuw geld ertussen geworsteld. Net als Leicester de afgelopen jaren heeft gedaan met die Thai. Een Tottenham was een paar jaar geleden niet hoger in aanzien dan een Everton.

Spanje en ook wel Italie lijken me meer onthoofd.
Wie was de derde italiaanse club naast Juve en Milan? Inter of Napoli?

Ik denk dat het in Italië ook nog best wel mee kan vallen, Juve doet pijn maar dat is het wel.
pi_199066494
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat gaat natuurlijk niet gebeuren, Liverpool, ManU, Real en Barca zijn de clubs met de grootste tv fanbase wereldwijd, de Premier League gaat failliet zonder die clubs en La Liga kan je ook opdoeken.
Dit ja. De TV gelden van alle andere competities zullen totaal instorten. Dat terwijl clubs het door corona al zo moeilijk hebben.
  maandag 19 april 2021 @ 09:36:21 #122
262211 hhh38
pi_199066499
Als ze wel in hun nationale competities blijven wordt dat toch ook een enorme farce? Ze worden hier een stuk rijker van dus nog onverslaanbaarder en alle fans in de stadions inclusief hun eigen fans haat het idee. Wordt leuk om naar te kijken :')
  maandag 19 april 2021 @ 09:36:29 #123
38496 Perrin
pi_199066500
quote:

[..]

Alles hangt er vanaf hoe de spelers, fans en de rest van de Europese voetbalwereld reageren. Ook deze eliteclubs zijn niks als bijna iedereen ze negeert of tegenwerkt.
pi_199066501
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat is nu juist de hele reden dat ze dit plan opperen.
Maar niet volgens BookFreak!
pi_199066505
Tja, dit krijg je als je je als club laat kidnappen door dubieuze miljardairs uit Rusland, Amerika en Qatar.
Ik denk dat de meeste fans van de topclubs uit Engeland liever naar Burnsley gaan dan naar Atletico, als ze daar al geld voor hebben.
pi_199066510
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:36 schreef hhh38 het volgende:
Als ze wel in hun nationale competities blijven wordt dat toch ook een enorme farce? Ze worden hier een stuk rijker van dus nog onverslaanbaarder en alle fans in de stadions inclusief hun eigen fans haat het idee. Wordt leuk om naar te kijken :')
Of wanneer ze een slechte seizoenstart hebben gooien ze alle peilen op de super league en stellen ze C teams op in de nationale competities.
  maandag 19 april 2021 @ 09:37:41 #127
38496 Perrin
pi_199066512
quote:
Ja dan is de UEFA voor eeuwig cucked. Het is nu alles of niks voor de rest van de Europese voetbalwereld, inclusief de UEFA.
  maandag 19 april 2021 @ 09:38:17 #128
262211 hhh38
pi_199066520
Overigens is het einddoel natuurlijk dat ze zelf uit die nationale competities stappen, dat levert die clubs op de lange termijn toch te weinig op vergeleken met meer topwedstrijden.

Kan je ze er beter meteen uitgooien.
pi_199066527
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wie was de derde italiaanse club naast Juve en Milan? Inter of Napoli?

Ik denk dat het in Italië ook nog best wel mee kan vallen, Juve doet pijn maar dat is het wel.
Inter

Napoli en beide Roma's blijven achter.
pi_199066536
quote:
[ twitter ]
Gelukkig maar, ik was al erg bang geworden.
pi_199066538
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Alles hangt er vanaf hoe de spelers, fans en de rest van de Europese voetbalwereld reageren. Ook deze eliteclubs zijn niks als bijna iedereen ze negeert of tegenwerkt.
Dit denk ik ook wel ja.
pi_199066541
Ik zie dit plan eigenlijk echt niet slagen. De Europese voetbalfans zijn daarvoor veel te traditioneel. Hoewel in Engeland ook veel is gebeurd, met die gekke eigenaren. Maar dit lijkt me wel een stap te ver.
Het is hier niet Amerika, waar ze gewoon een sportclub van de ene stad naar de andere verplaatsen.
pi_199066543
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:38 schreef hhh38 het volgende:
Overigens is het einddoel natuurlijk dat ze zelf uit die nationale competities stappen, dat levert die clubs op de lange termijn toch te weinig op vergeleken met meer topwedstrijden.

Kan je ze er beter meteen uitgooien.
Dat hebben ze gisteren ook in een statement gezegd. Uit de nationale bonden, uit de UEFA en uit de FIFA.
  maandag 19 april 2021 @ 09:41:59 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199066547
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

quote:
Research from global market research agency, Kantar, shows United have a worldwide fan and follower base of 1.1 billion, an increase of over 400 million since a similar survey was conducted in 2012.
Dit is van 2019 maar hoeveel mensen hiervan zijn ooit op Old Trafford geweest of uberhaupt in een stadion?
pi_199066548
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:41 schreef 297534 het volgende:
Ik zie dit plan eigenlijk echt niet slagen. De Europese voetbalfans zijn daarvoor veel te traditioneel. Hoewel in Engeland ook veel is gebeurd, met die gekke eigenaren. Maar dit lijkt me wel een stap te ver.
Het is hier niet Amerika, waar ze gewoon een sportclub van de ene stad naar de andere verplaatsen.
De vraag is in hoeverre die Europese voetbalfans nog relevant zijn als het gros van de inkomsten uit andere delen van de wereld komen.
  maandag 19 april 2021 @ 09:42:16 #136
262211 hhh38
pi_199066551
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:41 schreef Adames het volgende:

[..]

Dat hebben ze gisteren ook in een statement gezegd. Uit de nationale bonden, uit de UEFA en uit de FIFA.
Toen was het nog een dreigement, de vraag is of ze het durven door te zetten.
pi_199066556
Dan krijg je clubs als Arsenal die voor eeuwig 13de worden ofzo.

Een hoop geld maar er wordt er maar 1 kampioen.
pi_199066559
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Toen was het nog een dreigement, de vraag is of ze het durven door te zetten.
Als je het niet doet, kun je jezelf als UEFA/FIFA net zo goed opheffen.
  maandag 19 april 2021 @ 09:43:17 #139
38496 Perrin
pi_199066560
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De vraag is in hoeverre die Europese voetbalfans nog relevant zijn als het gros van de inkomsten uit andere delen van de wereld komen.
Die fans zijn zeer relevant voor de levensvatbaarheid van het Europese profvoetbal buiten deze paar rijke clubs.
pi_199066565
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Openluchtmuseum Europa ;(
  maandag 19 april 2021 @ 09:43:43 #141
38496 Perrin
pi_199066567
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:43 schreef Adames het volgende:

[..]

Als je het niet doet, kun je jezelf als UEFA/FIFA net zo goed opheffen.
Yup, dat is capituleren. Dan is de machtsgreep geslaagd.
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 09:45:25 #142
pi_199066581
Ik ben vooral benieuwd of er spelers van die clubs zijn die zich durven uit te spreken.
  maandag 19 april 2021 @ 09:45:28 #143
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199066583
Waarom kondigden al die clubs het trouwens midden in de nacht aan? Alvast aangepast naar Amerikaanse tijden?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 19 april 2021 @ 09:46:11 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199066589
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:42 schreef macca728 het volgende:
Dan krijg je clubs als Arsenal die voor eeuwig 13de worden ofzo.

Een hoop geld maar er wordt er maar 1 kampioen.
dat hangt ook van de verdeling af, als die 12 allemaal gelijk delen dan wordt het tussen hun wel eerlijker.
  maandag 19 april 2021 @ 09:46:22 #145
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_199066590
quote:
Ik hoop dat de UEFA geen slappe knieen heeft en gewoon doorzet. Alleen al om te zien hoe de soap zich dan verder ontwikkelt.
  maandag 19 april 2021 @ 09:46:51 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199066599
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 09:45 schreef Caland het volgende:
Waarom kondigden al die clubs het trouwens midden in de nacht aan? Alvast aangepast naar Amerikaanse tijden?
ik denk omdat UEFA vandaag de nieuwe CL opzet wilde aankondigen
pi_199066600
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben vooral benieuwd of er spelers van die clubs zijn die zich durven uit te spreken.
Ons aller Frenkie zal toch wel tegen zijn? Die lieve jongen uit Arkel.
pi_199066603
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 09:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ah een andere meer aantrekkelijke opzet. Dat is wel een goed idee alleen dat kan via de UEFA ook.
Dat kan, dan moeten ze maar met een aantrekkelijk alternatief komen voor de 12.

quote:
Vroeger was het een toernooi met alleen de landskampioenen...
Dat is het één van de problemen. Landskampioen van land A stelt niks voor met nummer 10 van land B.

De enige uitweg is een competitie met clubs op dezelfde niveau. Niemand zit te wachten op niet-spannende wedstrijden.

quote:
Op korte termijn is deze nieuwe opzet voor een neutrale kijker interessant. Maar of je dat over 20 jaar nog steeds vindt als PSG voor de 14de keer in alweer de finale van Chelsea wint. Betwijfel ik.
Ik ben daarom wel voorstander dat er twee divisies moeten zijn met 36 clubs. Wat meer variatie.

quote:
Ik denk dat de kijker gebaat is bij kleine verschillen
Dat is juist mijn punt. De beste tegen alleen de beste.

quote:
Daarom is voetbal ook zo’n populaire sport, de underdog kan een goede resultaat halen.
Maar we gaan liever voor normen dan uitzonderingen.

quote:
Nu strijden standaard dezelfde zes (3?) clubs om de CL.
Logisch. Het zijn de sterkste clubs.

quote:
Als dat 20 clubs worden, vanuit verschillende competities, dan wordt de CL veel interessanter.
Dat is toch het geval met deze nieuwe league. Iedereen heeft wel een idee wie ongeveer de 20 sterkste teams (en financiën wat erbij hoort) zijn.

Maar niet elke competitie is gelijkwaardig. Zo is het helaas.

[ Bericht 1% gewijzigd door BookFreak op 19-04-2021 09:55:58 ]
  maandag 19 april 2021 @ 09:47:17 #149
268491 fetX
pi_199066609
quote:

[..]

Dit is het. Die markt in Engeland kan ze niks schelen als ze daar wat fans verliezen. Het gaat om de markt in Azie & Amerika wat ze aanboren. Daar zit het geld.
  maandag 19 april 2021 @ 09:47:47 #150
38496 Perrin
pi_199066612
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:46 schreef Adames het volgende:

[..]

Die is nog niet gecorrumpeerd door het grote geld toch :{
  maandag 19 april 2021 @ 09:48:43 #151
38496 Perrin
pi_199066625
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk omdat UEFA vandaag de nieuwe CL opzet wilde aankondigen
Ja deze week. Er zal dit weekend wel een mislukt overleg zijn geweest tussen de muiters en de kapiteins binnen de UEFA.
pi_199066626
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:47 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Vroeger was het een toernooi met alleen de landskampioenen...
Dat is het één van de problemen. Landskampioen van land A stelt niks voor met nummer 10 van land B.

De enige uitweg is een competitie met clubs op dezelfde niveau. Niemand zit te wachten op niet-spannende wedstrijden.
[..]

Ik ben daarom wel voorstander dat er twee divisies moeten zijn met 36 clubs. Wat meer variatie.
[..]

Dat is juist mijn punt. De beste tegen alleen de beste.
[..]

Maar we gaan liever voor normen dan uitzonderingen.
[..]

Logisch. Het zijn de sterkste clubs.
[..]

Dat is toch het geval met deze nieuwe league. Iedereen heeft wel een idee wie ongeveer de 20 sterkste teams (en financiën wat erbij hoort) zijn.

[/quote]

Dan moet je het geld gelijk verdelen, Vroeger was Rode Ster-Madrid heus wel leuk.
En wat zijn de beste clubs ? Arsenal, Tottenham ? Kom op
  maandag 19 april 2021 @ 09:49:29 #153
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199066635
twitter
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 09:49:32 #154
268491 fetX
pi_199066637
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:46 schreef Adames het volgende:

[..]

Ook als die jongen geld ziet is hij weg.

Het zijn net mensen.
pi_199066640
quote:
10s.gif Op maandag 19 april 2021 09:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ twitter ]
:D 14.gif
pi_199066645
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 09:34 schreef Caland het volgende:

[..]

Precies, die founding clubs blijven voor eeuwig in die superleague waardoor er slechts 5 plekjes nog rouleerbaar zijn. Dat is precies wat ze nu niet hebben, zie bijvoorbeeld een Man Utd dat vrij regelmatig mag ploeteren in de EL
Wat gebeurd er met die clubs die een seizoen uit de roulatie zijn?
  maandag 19 april 2021 @ 09:50:51 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199066656
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199066663
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:49 schreef fetX het volgende:

[..]

Ook als die jongen geld ziet is hij weg.

Het zijn net mensen.
Weet niet hoor, voor sommige voetballers speelt meer dan alleen geld.
Ik heb zelfs eens gehoord dat Berghuis geld heeft ingeleverd om bij Feyenoord te mogen voetballen.
  maandag 19 april 2021 @ 09:51:44 #159
268491 fetX
pi_199066669
quote:
10s.gif Op maandag 19 april 2021 09:50 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Wel EINDELIJK WeghorstGod in Oranje.
  maandag 19 april 2021 @ 09:51:57 #160
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199066672
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199066673
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Als 36 clubs niet teveel verlies is zouden ze wel moeten want want moeten ze anders dan met die paar roulerende clubs die gebant zijn door de UEFA?
  maandag 19 april 2021 @ 09:52:08 #162
268491 fetX
pi_199066675
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:51 schreef Adames het volgende:

[..]

Ik heb zelfs eens gehoord dat Berghuis geld heeft ingeleverd om bij Feyenoord te mogen voetballen.
Met als doel om later meer geld te verdienen, maar ik snap je punt ;)
  maandag 19 april 2021 @ 09:52:15 #163
38496 Perrin
pi_199066677
quote:
[ twitter ]
PR-technisch niet zo'n handige maatregel natuurlijk. Ik zou eerder beginnen met de betrokken clubs uit de nationale competities te gooien dan dit?
  maandag 19 april 2021 @ 09:52:22 #164
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199066679
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:51 schreef Adames het volgende:

[..]

Best veel ook nog.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199066695
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:51 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Als 36 clubs niet teveel verlies is zouden ze wel moeten want want moeten ze anders dan met die paar roulerende clubs die gebant zijn door de UEFA?
Als clubs die hieraan meedoen echt worden geweerd door de UEFA en nationale competities dan komt er een vaste club van 18 tot 20 clubs die zich afsplitsen en de rest heeft pech.
  maandag 19 april 2021 @ 09:57:54 #166
268491 fetX
pi_199066742
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Als clubs die hieraan meedoen echt worden geweerd door de UEFA en nationale competities dan komt er een vaste club van 18 tot 20 clubs die zich afsplitsen en de rest heeft pech.
Ik zal ze missen als kiespijn.
pi_199066757
quote:
[ twitter ]
Dit is wel een goed machtsmiddel van de FIFA en de UEFA.
pi_199066767
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:48 schreef macca728 het volgende:
Dan moet je het geld gelijk verdelen,
We leven niet in communisme.

quote:
Vroeger was Rode Ster-Madrid heus wel leuk.
Vroeger + uitzondering = geen toekomst.

quote:
En wat zijn de beste clubs ? Arsenal, Tottenham ? Kom op
Daar ben ik mee eens. Maar als ze miljardair backing hebben, dan worden ze vanzelf wel beter met de tijd.
pi_199066775
Wel pijnlijk
Als Arsenal en United al per direct worden geweerd uit de Europa League, krijg je nu als finale Roma - Villareal
pi_199066792
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:00 schreef Adames het volgende:
Wel pijnlijk
Als Arsenal en United al per direct worden geweerd uit de Europa League, krijg je nu als finale Roma - Villareal
En krijgt PSG de CL cadeau.
pi_199066794
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:59 schreef BookFreak het volgende:

[..]

We leven niet in communisme.
[..]

Vroeger + uitzondering = geen toekomst.
[..]

Daar ben ik mee eens. Maar als ze miljardair backing hebben, dan worden ze vanzelf wel beter met de tijd.
Ze willen nu toch ook het geld gelijk verdelen onder 15 clubs ?

En ja ze worden beter en dan ? Worden ze nog 10de.....
pi_199066798
twitter
pi_199066800
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:01 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

En krijgt PSG de CL cadeau.
Was achteraf gezien een mooie finale.
pi_199066803
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zijn er roulerende clubs? Zo ja wat gebeurd er dan met die paar roulerende clubs die het volgend seizoen uitgerouleerd zijn?
pi_199066808
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:02 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Zijn er roulerende clubs? Zo ja wat gebeurd er dan met die paar roulerende clubs die het volgend seizoen uitgerouleerd zijn?
Dat kan dus gewoon niet
pi_199066812
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:02 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Er zullen geen roulerende clubs zijn als dat betekent dat ze geweerd worden uit andere competities.
pi_199066815
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:59 schreef 297534 het volgende:

[..]

Dit is wel een goed machtsmiddel van de FIFA en de UEFA.
Denk je dat die 12 clubs zich druk maken over een WK? Who cares about landenvoetbal...
pi_199066821
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:04 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Denk je dat die 12 clubs zich druk maken over een WK? Who cares about landenvoetbal...
De bonden.
  maandag 19 april 2021 @ 10:04:38 #179
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199066824
quote:

[..]

De rest van de wereld
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199066825
quote:

[..]

Spelers wel hoor
pi_199066840
quote:

[..]

nee maar spelers vinden dat toch nog steeds het allerbelangrijkst.
pi_199066841
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er zullen geen roulerende clubs zijn als dat betekent dat ze geweerd worden uit andere competities.
Sterker nog ze worden geroyeerd.
pi_199066843
quote:

[..]

Voor de spelers is het WK het hoogst haalbare. Zij dus.
pi_199066868
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ze willen nu toch ook het geld gelijk verdelen onder 15 clubs ?

En ja ze worden beter en dan ? Worden ze nog 10de.....
Even ervan uitgaan dat ze alle 18 niet veel van elkaar verschillen, dan zou het uitermate moeizaam en knap zijn om kampioen te worden.

En ik ben voorstander van een tweede divisie. Dus de beste 36 clubs van Europa gaan rouleren in hooguit 2 divisies. Maja de vraag is idd of dat een optie is. Ik denk dat ze wel moeten. Dan consolideren zij ook de macht.
  maandag 19 april 2021 @ 10:08:36 #185
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199066882
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

het WK winnen ja dus dan zijn het er al een stuk minder
pi_199066888
quote:
The formation of the Super League comes at a time when the global pandemic has accelerated the instability in the existing European football economic model.
Misschien moeten ze een na denken over dat economische model, volwassen mannen die tegen een bal aantrappen en daar je model op baseren, waanzin.
pi_199066898
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat kan dus gewoon niet
Ja dus wat bedoel je? Als ze een competitie hebben voor 18 clubs, en je hebt totaal 20 of 21 clubs in je organisatie (paar extra voor roulatie) wat doen die 2 of 3 overgebleven clubs in de tussentijd?
pi_199066904
Het komt meer door wanbeleid van de grote clubs, die geen cent te makken hebben na 1 jaar corona
pi_199066910
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:09 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ja dus wat bedoel je? Als ze een competitie hebben voor 18 clubs, en je hebt totaal 20 of 21 clubs in je organisatie (paar extra voor roulatie) wat doen die 2 of 3 overgebleven clubs in de tussentijd?
Ik zeg het niet.
pi_199066914
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ah, precies. Het moeten er precies 18 zijn (als ze seizoen met 18 willen spelen)
  Redactie Frontpage maandag 19 april 2021 @ 10:10:36 #191
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_199066919
quote:

[..]

Ten eerste de bonden waar die clubs onder vallen, ten tweede de spelers die graag voor hun land willen uitkomen en ten derde de roulerende clubs waarvan dus zeker geen sprake zal zijn (want royement).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_199066923
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:04 schreef Caland het volgende:

[..]

De rest van de wereld
Zij hebben geen macht. Ze doen er niet toe.
pi_199066924
quote:

[..]

Ze gaan er nu gewoon nog vanuit dat ze mee mogen blijven doen aan de nationale competities.

Dus dat doen ze dan in hun plan. Zodra dat getackeld is door de UEFA zal er niks te rouleren zijn.
pi_199066928
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Spelers wel hoor
Haha...naïef
pi_199066935
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:05 schreef 297534 het volgende:

[..]

nee maar spelers vinden dat toch nog steeds het allerbelangrijkst.
Ook naïef. Wakker worden mensen.
  maandag 19 april 2021 @ 10:12:17 #196
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_199066939
quote:

[..]

Je snapt er nog steeds geen reet van. Er is maar één reden waarom dit hele gebeuren opgezet gaat worden. Deze clubs willen jaar in jaar uit gegarandeerd zijn van ettelijke miljoenen aan winst. Degradatie past daar niet in, dus er komt geen systeem waarbij er kans dat is de topclubs gaan degraderen.
pi_199066944
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Voor spelers is miljardair worden het hoogst haalbare.
  maandag 19 april 2021 @ 10:12:44 #198
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_199066946
quote:

[..]

Er komt gewoon geen roulatie. Staat wel leuk in de plannen nu, maar als een club uit de nationale competitie en de UEFA wordt geschopt, is een jaartje meedraaien in de Super League en daarna weer vanaf 0 beginnen in de nationale competitie geen optie. Dus de competitie zal gewoon precies zo groot worden als het aantal aanwezige clubs. Pas als er genoeg clubs zich hebben aangesloten of willen aansluiten voor een tweede competitie, zullen ze daaraan gaan denken, waarbij de founding clubs vast flinke voordelen krijgen om niet te degraderen.
pi_199066969
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ten eerste de bonden waar die clubs onder vallen, ten tweede de spelers die graag voor hun land willen uitkomen en ten derde de roulerende clubs waarvan dus zeker geen sprake zal zijn (want royement).
Loyaliteit kunnen jullie echt in de prullenmand gooien. Wie betaalt bepaald.
  Forum Admin maandag 19 april 2021 @ 10:14:34 #200
35723 crew  GGMM
pi_199066971
Waarom zou iemand naar deze "superleague" gaan kijken
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 19 april 2021 @ 10:14:59 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199066976
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:12 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Voor spelers is miljardair worden het hoogst haalbare.
Totdat ze in eigen land worden uitgekotst en er alleen nog wat spleetogen en Amerikanen naar ze kijken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 19 april 2021 @ 10:15:42 #202
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_199066984
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:14 schreef Caland het volgende:

[..]

Totdat ze in eigen land worden uitgekotst en er alleen nog wat spleetogen en Amerikanen naar ze kijken.
Vergeet de mensen met doekies op hun hoofd niet.
Met pijn en moeite derde
pi_199066985
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je snapt er nog steeds geen reet van. Er is maar één reden waarom dit hele gebeuren opgezet gaat worden. Deze clubs willen jaar in jaar uit gegarandeerd zijn van ettelijke miljoenen aan winst. Degradatie past daar niet in, dus er komt geen systeem waarbij er kans dat is de topclubs gaan degraderen.
Ik heb t ook nooit uitgesloten als ze alleen 1 divisie doen.
pi_199066997
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 09:47 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Die 12 willen substantieel meer geld. Elk jaar. En ze krijgen al veel meer dan de rest.

quote:
[..]

Het hoeft niet gelijkwaardig (integendeel) alleen een 90/10 verhouding is niet goed voor de lange termijn. Dat zie je nu ook, dezelfde clubs strijden om prijzen. Er is geen nieuwe aanwas, de top wordt kleiner en de top wordt elk jaar nog veel sterker.

Jij vindt de CL niet leuk omdat in het begin een Real Madrid tegen een dwerg uit Letland moet spelen. Vroeger, toen de verschillen kleiner waren, maakte een dwerg nog wel eens kans en was die wedstrijd een stuk interessanter. Nu is daar inderdaad niks interessants aan

Mijns inziens moet de oplossing net andersom, minder geld naar de finalisten en meer naar alle (niet) deelnemende clubs. We kunnen wat dat betreft leren van de diverse Amerikaanse top competities

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2021 10:17:51 ]
pi_199067005
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Ze gaan er nu gewoon nog vanuit dat ze mee mogen blijven doen aan de nationale competities.

Dus dat doen ze dan in hun plan. Zodra dat getackeld is door de UEFA zal er niks te rouleren zijn.
Ze zijn niet zó dom en naïef. Ze hebben zeker ingecalculeerd al dat ze gebant worden.
pi_199067014
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:12 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Er komt gewoon geen roulatie. Staat wel leuk in de plannen nu, maar als een club uit de nationale competitie en de UEFA wordt geschopt, is een jaartje meedraaien in de Super League en daarna weer vanaf 0 beginnen in de nationale competitie geen optie. Dus de competitie zal gewoon precies zo groot worden als het aantal aanwezige clubs. Pas als er genoeg clubs zich hebben aangesloten of willen aansluiten voor een tweede competitie, zullen ze daaraan gaan denken, waarbij de founding clubs vast flinke voordelen krijgen om niet te degraderen.
Je maakt mn punt.
  maandag 19 april 2021 @ 10:18:30 #207
268491 fetX
pi_199067015
Allemaal leuk en wel, die meningkjes van die nobuddies hier. Maar ik ben ook benieuwd naar de mening en verwachting van kwaliteitsusers als @maxi-mus & El-Stinho @Tarado @JR-Style-93 (als ik je vergeten ben, excuses bij voorbaat).
  maandag 19 april 2021 @ 10:18:37 #208
68638 Zwansen
pi_199067017
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:41 schreef 297534 het volgende:
Nou, als er iets traditioneel is, zijn het de competities in de VS wel. Daar heb je altijd een aantal divisies/conferences waarin (veelal) dezelfde clubs tegen elkaar spelen in de regular season met daarna een playoffs-toernooi.

Voor de MLB is dat al > 100 jaar, voor de NBA zo’n 70 jaar.

Het enige dat verandert is dat er soms een club bijkomt of een club verplaatst, maar de meeste teams bestaan al tientallen jaren.
  maandag 19 april 2021 @ 10:18:48 #209
268491 fetX
pi_199067024
Dit word net zo een "succes" als het WK voor clubteams.
  maandag 19 april 2021 @ 10:20:19 #211
268491 fetX
pi_199067033
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:14 schreef GGMM het volgende:
Waarom zou iemand naar deze "superleague" gaan kijken
Ik kijk altijd het liefste en voornamelijk naar de Eredivisie eigenlijk (en dan voornamelijk Feyenoord al is dat verschrikkelijk) plus de Europese wedstrijden van Nederlandse clubs. Die Super League kan mij echt gestolen worden.
  maandag 19 april 2021 @ 10:22:23 #212
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067050
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:18 schreef fetX het volgende:
Allemaal leuk en wel, die meningkjes van die nobuddies hier. Maar ik ben ook benieuwd naar de mening en verwachting van kwaliteitsusers als @:maxi-mus & El-Stinho @:tarado @:JR-Style-93 (als ik je vergeten ben, excuses bij voorbaat).
Verschrikkelijk natuurlijk, een competitie waar het grootste deel niet kan degraderen _O- en dan ook nog terug in de competitie willen met gigantisch veel inkomsten terwijl ze nergens voor spelen daar aangezien ze toch al in die Superleague zitten.

En het is totaal niet boeiend als je elke week meerdere "toppers" hebt, iedereen weet nog toen El Clasico vijf keer binnen een maand gespeeld werd en iedereen het al zat was.
Oh.
pi_199067051
FOK! is tegen de superleague
Groot fan van User Wotte
  maandag 19 april 2021 @ 10:23:15 #214
474254 GurneyIsBestOke
pi_199067059
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:20 schreef fetX het volgende:

[..]

Ik kijk altijd het liefste en voornamelijk naar de Eredivisie eigenlijk (en dan voornamelijk Feyenoord al is dat verschrikkelijk) plus de Europese wedstrijden van Nederlandse clubs. Die Super League kan mij echt gestolen worden.
Ik had een Europese competitie met promotie/degradatie wel leuk gevonden eigenlijk. Ipv VVV en Emmen enkel wedstrijden tegen subtoppers uit Duitsland, Engeland en toppers uit België en Schotland bijvoorbeeld klinkt best tof. Maar zo’n toernooi komt er toch niet zomaar.
Met pijn en moeite derde
  maandag 19 april 2021 @ 10:23:16 #215
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067061
Maar het zal me helaas niets verbazen als Ajax ook ooit gaat meedoen.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 10:23:40 #216
268491 fetX
pi_199067065
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:22 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Verschrikkelijk natuurlijk, een competitie waar het grootste deel niet kan degraderen _O- en dan ook nog terug in de competitie willen met gigantisch veel inkomsten terwijl ze nergens voor spelen daar aangezien ze toch al in die Superleague zitten.

En het is totaal niet boeiend als je elke week meerdere "toppers" hebt, iedereen weet nog toen El Clasico vijf keer binnen een maand gespeeld werd en iedereen het al zat was.
Ja eens. Ik heb dat al bij de CL waar je jaarlijks vaak dezelfde wedstrijden ziet. De CL is mij echt steeds minder gaan boeien de laatste jaren.
pi_199067073
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:17 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ze zijn niet zó dom en naïef. Ze hebben zeker ingecalculeerd al dat ze gebant worden.
ze zijn wanhopig
  maandag 19 april 2021 @ 10:24:54 #218
268491 fetX
pi_199067075
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dan kan Feyenoord misschien weer eens kampioen worden. :)

Maar heeft echt veel minder waarde als Ajax dan niet aan de competitie mee zou doen. En als ze dat wel zouden doen is het sowieso al zwaar oneerlijk door die belachelijke jaarlijkse inkomsten. Dan vermoord je ook de nationale competitie.
pi_199067076
quote:
Dan mogen ze hopen dat het een succes word, je kunt namelijk niet meer terug.
  maandag 19 april 2021 @ 10:25:41 #220
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199067083
quote:
Allemaal leuk en wel, die meningkjes van die nobuddies hier. Maar ik ben ook benieuwd naar de mening en verwachting van kwaliteitsusers als @:maxi-mus & El-Stinho @:tarado @:JR-Style-93 (als ik je vergeten ben, excuses bij voorbaat).
In het PSV topic worden mijn kwaliteiten toch minder gewaardeerd :)
pi_199067094
Zijn er al spelers die gereageerd hebben?
pi_199067096
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nou, als er iets traditioneel is, zijn het de competities in de VS wel. Daar heb je altijd een aantal divisies/conferences waarin (veelal) dezelfde clubs tegen elkaar spelen in de regular season met daarna een playoffs-toernooi.

Voor de MLB is dat al > 100 jaar, voor de NBA zo’n 70 jaar.

Het enige dat verandert is dat er soms een club bijkomt of een club verplaatst, maar de meeste teams bestaan al tientallen jaren.
Maar je weet ook dat fans verder weinig band hebben met de club. Fans van Oklahoma thunder zijn is leuk maar als die opeens weer verhuizen naar Seattle en de sonics worden zijn mensen in Oklahoma er geen fan meer van.

Of als iemand verhuist van Portland naar Memphis zijn het opeens Grizzlies fans..
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199067100
quote:
Zo dom zouden ze toch niet zijn
Groot fan van User Wotte
pi_199067102
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Jij vindt de CL niet leuk omdat in het begin een Real Madrid tegen een dwerg uit Letland moet spelen. Nu is daar inderdaad niks interessants aan
Correct.

quote:
Mijns inziens moet de oplossing net andersom, minder geld naar de finalisten en meer naar alle (niet) deelnemende clubs.
Dit heet communisme. Dit heet diefstal. De grote clubs brengen het geld binnen, en dit wordt onrechtmatig verdeeld.

Btw als je het aan mij vraagt hadden ze 50 jaar geleden gewoon een regel gemaakt dan hadden we dit probleem überhaupt nooit. Clubs mogen alléén spelers in dienst nemen met het paspoort van hun eigen land. Dan zou het veel leuker zijn.

De enige manier dat geld nog invloed zou hebben is door investering in opleiding. Maar goed das voorbij.
pi_199067106
Je bent als club buiten die “founding” 12 toch ook wel dom als je hier in gaat meedoen. Nu als roulerende club of wellicht later als ze toch een 2e divisie maken of de 1e divisie groter. Want die 12 kunnen nooit degraderen. Dus jij doet altijd voor spek en bonen mee. Die 12 zullen ook wel een “founders fee” krijgen dus meer geld.

En als je als UEFA nu hard doorpakt maak je best kans deze strijd te winnen. Je hebt het momentum mee want iedereen kotst van dit plan, fans, pers, nationale bonden, overige clubs. Dus je hebt dat al mee. En het gaat “maar” om 3 landen.

Italie heeft al eerder zonder Juventus en Milan gespeeld toen met dat omkoopschandaal. En Napoli, Roma, Atalanta lijken mij clubs die het verlies wel kunnen opvangen en ook traditie en kwaliteit hebben.

De premier league is lastiger. Maar Arsenal en de Spurs winnen al nooit wat. Ja ze zijn populair. Maar bij een Newcastle, Villa, West Ham of Everton zit het stadion ook vol, die clubs hebben ook traditie. Dus doorpakken. Half City zit vol met toeristen.

Premier League is wel lastig want daar is het wel duidelijk een top drie. Sevilla komt nog in de buurt.

Als je als bijvoorbeeld een hype kan creëren om de “nieuwe” premies league, dus met de spanning van promotie/degradatie, veel meer wedstrijden, meer sfeer, dan kan je het best winnen van dat super League gedrocht. Moet je wel als voetbal sport nu de handen ineen slaan
  maandag 19 april 2021 @ 10:28:34 #226
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067113
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:23 schreef fetX het volgende:

[..]

Ja eens. Ik heb dat al bij de CL waar je jaarlijks vaak dezelfde wedstrijden ziet. De CL is mij echt steeds minder gaan boeien de laatste jaren.
Ze vergeten gewoon dat de underdog die het goed doet in dat soort toernooien vitaal is voor de interesse erin. En dat als je wanbeleid of goed beleid voert je daar de consequenties van ziet op het veld, dat maakt het interessant om te volgen.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 10:29:15 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199067119
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:24 schreef Adames het volgende:

[..]

ze zijn wanhopig
Van Barca en Real kan ik het wel begrijpen, die zijn technisch failliet, Juve kan niet verder groeien en die CL winnen ambitie is er ook niet van gekomen, dat die dan 2 clubs meeslepen kan ik nog inkomen maar dat de PL clubs er zo groot in meedoen is voor mij toch wel de grootste verrassing.
  maandag 19 april 2021 @ 10:29:48 #228
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_199067123
Heeft Chris Woerts al gereageerd? :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 19 april 2021 @ 10:29:54 #229
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067126
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:24 schreef fetX het volgende:

[..]

Dan kan Feyenoord misschien weer eens kampioen worden. :)

Maar heeft echt veel minder waarde als Ajax dan niet aan de competitie mee zou doen. En als ze dat wel zouden doen is het sowieso al zwaar oneerlijk door die belachelijke jaarlijkse inkomsten. Dan vermoord je ook de nationale competitie.
Ja dat is nog het meest debiele, krijg je als SL club 300 miljoen meer dan de rest en dan zogenaamd eerlijke concurrentie.

En clubs die daar dan kampioen worden is net als een darter de laatste jaren die Lakeside won, who cares.
Oh.
pi_199067134
quote:
Het is pure kanker voor het voetbal. Je hoeft alleen een gemiddelde pro/deg-playoff te zien om wat voetbal echt is. Of.. ik word 10.000 keer warmer van een vol Sevilla/Betis/Athletic Club-stadion. Winnen, verliezen, emotie, amateurvelden, het spel zelf. Dat is voetbal

Maar goed, dit is ook mede ingegeven door die tyfusaziaten en Rasheeds en Jamaals die in een alles-is-fantastisch-en-geweldig-werkelijkheid leven.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  maandag 19 april 2021 @ 10:30:26 #231
268491 fetX
pi_199067135
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

In het PSV topic worden mijn kwaliteiten toch minder gewaardeerd :)
Dat is dan ook een heel apart topic vaak.

Geen warm bad @Zipportal @Wereldgozer
  maandag 19 april 2021 @ 10:31:11 #232
268491 fetX
pi_199067143
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:30 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Het is pure kanker voor het voetbal. Je hoeft alleen een gemiddelde pro/deg-playoff te zien om wat voetbal echt is. Of.. ik word 10.000 keer warmer van een vol Sevilla/Betis/Athletic Club-stadion. Winnen, verliezen, emotie, amateurvelden, het spel zelf. Dat is voetbal

Maar goed, dit is ook mede ingegeven door die tyfusaziaten en Rasheeds en Jamaals die in een alles-is-fantastisch-en-geweldig-werkelijkheid leven.
Ik sluit me hier volledig bij aan ouwe reus.
pi_199067145
quote:

[..]

_O_
pi_199067146
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:04 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik kijk het 10x liever dan Barça - Cádiz gevolgd door Barça - Mallorca, gevolgd door Barça Huesca en Barça Elche.

Ik vermoed dat user @:El-stinho hier een zéér pittige mening over zal hebben, maar ik ben nou eenmaal dat klootjesvolk wat graag naar Barça en Real kijkt.
Omdat je hier niet het probleem maar het gevolg aankaart. En dat luie denken is precies waarom je een onvoorstelbare tyfusmongool bent.
pi_199067147
quote:
[ twitter ]
Ach, we waren zonder Johan Cruijff en Willem van Hanegem nog nooit zo dicht bij een WK-titel in 1978.
  maandag 19 april 2021 @ 10:32:07 #236
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067154
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:27 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Zo dom zouden ze toch niet zijn
De ambitie is nog steeds om aan te haken bij die Europese top, als die Europese top ergens anders gaat spelen zullen ze wellicht wel moeten om te blijven bestaan op redelijk niveau.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 10:32:11 #237
268491 fetX
pi_199067155
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:31 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Omdat je hier niet het probleem maar het gevolg aankaart. En dat luie denken is precies waarom je een onvoorstelbare tyfusmongool bent.
Hoppa! Met gestrekt been binnenkomen _O_
pi_199067169
quote:

[..]

Het hele concept is zo ongeveer dat “de 15” elk jaar meedoen. Dit gaan ze echt niet doen. Wordt gewoon een NBA voor voetbalclubs.
zie email 27 oktober
  maandag 19 april 2021 @ 10:34:21 #239
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067180
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Van Barca en Real kan ik het wel begrijpen, die zijn technisch failliet, Juve kan niet verder groeien en die CL winnen ambitie is er ook niet van gekomen, dat die dan 2 clubs meeslepen kan ik nog inkomen maar dat de PL clubs er zo groot in meedoen is voor mij toch wel de grootste verrassing.
In die PL draait het al helemaal om marketing, die clubs daar zijn toch ook totaal verwijderd van wat ze ooit waren. Dat zijn vrijwel al franchises geworden.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 10:34:29 #240
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199067182
quote:

[..]

Soowwww

KOEKOEK
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199067183
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vast. Maar er bestaat ook nog zoiets als een contract.
zie email 27 oktober
  maandag 19 april 2021 @ 10:34:35 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199067187
quote:

[..]

die kanker was er natuurlijk al, dit is misschien een wat heftigere vorm ervan, onze eigen competitie is er volledig op gericht CL te halen en je ziet wat er gebeurd als 1 club dat wat te vaak doet.
  maandag 19 april 2021 @ 10:35:03 #243
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067197
quote:

[..]

STIJNED
Oh.
pi_199067199
Mooi ook dat ze het hebben over de top 15 clubs, maar uiteindelijk gaat het om de 15 clubs met de grootste investeerders :') Zie Arsenal, Tottenham, Milan
pi_199067200
Misschien zou dit het toekomstplan van Super League groep kunnen zijn:

-twee divisies van totaal 36 beste Europese clubs (12 founding, 24 extra)

-de 36 kunnen nooit uit de organisatie

-een divisie heeft 18 clubs die een seizoen spelen

-de 12 founding clubs kunnen niet degraderen naar de tweede divisie

-de 6 roulatie clubs in de eerste divisie lopen wel kans om hooguit te degraderen naar de tweede divisie

-de tweede divisie clubs hebben kans dus om bij die 6 in de eerste divisie te komen

-als een founding club 3 jaar achter elkaar eindigd in de degradatiezone dan moeten ze verplicht hooguit een jaar in de tweede divisie

Inhoudelijke kritiekpunten iemand?
pi_199067214
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

die kanker was er natuurlijk al, dit is misschien een wat heftigere vorm ervan, onze eigen competitie is er volledig op gericht CL te halen en je ziet wat er gebeurd als 1 club dat wat te vaak doet.
Dat hoeven we niet te ontkennen, nee. Maar wat hier het ergste is, is dat clubs die niet aan de gelikte werkelijkheid voldoen nu eigenlijk worden weggezet als minderwaardig. Dat is al lang via omwegen gedaan, maar nu direct in your face.
pi_199067215
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:35 schreef BookFreak het volgende:
Misschien zou dit het toekomstplan van Super League groep:

-twee divisies van 36 beste Europese clubs (12 founding, 24 extra)

-de 6 roulatie clubs in de eerste divisie lopen wel kans om hooguit te degraderen naar de tweede divisie

-als een founding club 3 jaar achter elkaar eindigd in de degradatiezone dan moeten ze verplicht hooguit een jaar in de tweede divisie

Kritiekpunten iemand?
Ja.

Het gehele idee van een Super League is ruk.
  maandag 19 april 2021 @ 10:36:18 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199067217
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

In die PL draait het al helemaal om marketing, die clubs daar zijn toch ook totaal verwijderd van wat ze ooit waren. Dat zijn vrijwel al franchises geworden.
uiteraard maar van een vrij goed verdienmodel stappen in een heel nieuw gebeuren met alle risico's van dien vind ik nogal wat.
pi_199067218
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vast. Maar er bestaat ook nog zoiets als een contract.
Die contracten moeten door de FIFA geratificeerd worden, ik neem aan dat dit een ontbindende factor zal zijn, kan me niet voorstellen dat hier over niets in opgenomen staat.
pi_199067220
Ja de founding clubs kunnen dan wel degraderen en dat doen ze niet
  maandag 19 april 2021 @ 10:37:12 #251
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067229
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet per se erg? Dat is gewoon een doel wat je moet halen, net als kampioen worden of de beker winnen dat sowieso is. Het is in elk geval gebaseerd op goed beleid moeten voeren om dat te halen.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 10:38:06 #252
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067240
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:35 schreef BookFreak het volgende:

-twee divisies van 36 beste Europese clubs (12 founding, 24 extra)

-de tweede divisie clubs hebben kans dus om bij die 6 in de eerste divisie te komen

Kritiekpunten iemand?
Absolute aids.

Met clubs die niet mogen degraderen.
Oh.
pi_199067242
WEET JE WAT PAS EEN RAMP IS!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 april 2021 @ 10:39:06 #254
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199067253
Ik vraag me vooral af hoe men het uiteindelijk denkt te kunnen redden zonder twee gigantische landen in Europa (Duitsland, Frankrijk)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199067255
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Van der Sar is aanvoerder van het verzet joh. Sinds vannacht interim-voorzitter ECA.
zie email 27 oktober
  maandag 19 april 2021 @ 10:39:40 #256
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199067263
Oh, Bookfreak is gewoon capuchon_jongen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199067265
Clubs die jarenlang ontzettend krankzinnig beleid hebben gevoerd, komen nu tot de ontdekking hoe sustainable hun business op deze manier is. Zie Real Madrid, zie Barça die uit alle hoeken moeten slepen om daadwerkelijk een aankoop te kunnen doen. Miljardenschulden op papier zijn gewoon mede de reden dat dit allemaal in versnelling komt. De angsthazen van Juventus die zien dat ze dit seizoen nog flink hun best zouden moeten doen om de CL'21/22 te halen.

Het is allemaal zo cynisch.
pi_199067274
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ik had een Europese competitie met promotie/degradatie wel leuk gevonden eigenlijk. Ipv VVV en Emmen enkel wedstrijden tegen subtoppers uit Duitsland, Engeland en toppers uit België en Schotland bijvoorbeeld klinkt best tof. Maar zo’n toernooi komt er toch niet zomaar.
Ik sta er niet zo van te kijken dat jij dit wel een leuk idee zou vinden.
  maandag 19 april 2021 @ 10:40:33 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199067278
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet per se erg? Dat is gewoon een doel wat je moet halen, net als kampioen worden of de beker winnen dat sowieso is. Het is in elk geval gebaseerd op goed beleid moeten voeren om dat te halen.
natuurlijk is dat wel erg, die verhoudingen kloppen toch niet, alsof de nummer 2 slecht beleid voert
pi_199067279
quote:
10s.gif Op maandag 19 april 2021 10:39 schreef Caland het volgende:
Oh, Bookfreak is gewoon capuchon_jongen
Ik heb echt geen idee wie dat is....
  maandag 19 april 2021 @ 10:41:36 #261
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067293
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:39 schreef Caland het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe men het uiteindelijk denkt te kunnen redden zonder twee gigantische landen in Europa (Duitsland, Frankrijk)
Ook met dit plukje clubs is er wel genoeg naamsbekendheid voor Azië en Amerika. Weten die veel joh.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 10:42:12 #262
262211 hhh38
pi_199067300
Wordt @BookFreak betaald door JP Morgan?
pi_199067302
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ook met dit plukje clubs is er wel genoeg naamsbekendheid voor Azië en Amerika. Weten die veel joh.
Paris SG en Bayern zullen toch ook wel meedoen
  maandag 19 april 2021 @ 10:43:54 #264
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067319
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk is dat wel erg, die verhoudingen kloppen toch niet, alsof de nummer 2 slecht beleid voert
Maar in de PL bijvoorbeeld kan een grote club nog steeds de CL mislopen omdat ze slecht spelen, Juventus ook wellicht in de Serie A nu. Ajax met al het geld kan ook nog zomaar verkeerde keuzes maken op de transfermarkt en dan volgend jaar 2e worden.

Dat is echt een stuk minder erg dan het idee van die Superleague hoor waarin je altijd mag blijven aankloten met teveel geld maar je toch wel in die competitie blijft.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 10:44:58 #265
68638 Zwansen
pi_199067331
quote:

[..]

Kijk, daar hou ik van. Goed en genuanceerd onderbouwd. _O_
  maandag 19 april 2021 @ 10:44:59 #266
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067332
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Paris SG en Bayern zullen toch ook wel meedoen
Bij die Duitse clubs is er toch die 50+1 regeling dat fans veel inspraak hebben? (Alleen niet bij Leipzig dan)

Die kunnen dat wel tegenhouden dan. PSG zal me verbazen als die niet ooit gaan meedoen ja.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 10:45:05 #267
262211 hhh38
pi_199067334
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:39 schreef El-Stinho het volgende:
Clubs die jarenlang ontzettend krankzinnig beleid hebben gevoerd, komen nu tot de ontdekking hoe sustainable hun business op deze manier is. Zie Real Madrid, zie Barça die uit alle hoeken moeten slepen om daadwerkelijk een aankoop te kunnen doen. Miljardenschulden op papier zijn gewoon mede de reden dat dit allemaal in versnelling komt. De angsthazen van Juventus die zien dat ze dit seizoen nog flink hun best zouden moeten doen om de CL'21/22 te halen.

Het is allemaal zo cynisch.
Het ergste is nog dat fans (met name in Engeland) jarenlang stonden te springen om hun geweldige rijke eigenaren en nu blijkt hoe dom het is om je clubs te laten leiden door Amerikanen en Oligarchen die 0 waarde hechten aan het traditionele Europese voetbalmodel. Vieze egoïstische gierige actie is dit.
  maandag 19 april 2021 @ 10:45:19 #268
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199067338
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ach, we waren zonder Johan Cruijff en Willem van Hanegem nog nooit zo dicht bij een WK-titel in 1978.
Toch heeft men het altijd over 74.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199067343
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:38 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Absolute aids.

Met clubs die niet mogen degraderen.
Ik heb hem verbeterd. En nogmaals dit is slechts een scenario. Ook al klinkt het niet eerlijk dat 12 niet kunnen degraderen, maar ze brengen geld in het laatje en mogen zelf bepalen wat ze doen. Het is hun organisatie.

-twee divisies van totaal 36 beste Europese clubs (12 founding, 24 extra)

-een divisie heeft 18 clubs die een seizoen spelen

-de 3 slechtste van de 6 roulatie clubs degraderen naar de tweede divisie

-top 3 van de tweede divisie clubs promoveren naar de eerste divisie

Inhoudelijke kritiekpunten iemand?

Ik heb hem verbeterd. En nogmaals dit is slechts een scenario. Ook al klinkt het niet eerlijk dat 12 niet kunnen degraderen, maar ze brengen geld in het laatje en mogen zelf bepalen wat ze doen. Het is hun organisatie.
pi_199067344
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387238

Chris Woerts zet er een streep door. Het gaat niet door!
  maandag 19 april 2021 @ 10:46:10 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199067353
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar in de PL bijvoorbeeld kan een grote club nog steeds de CL mislopen omdat ze slecht spelen, Juventus ook wellicht in de Serie A nu. Ajax met al het geld kan ook nog zomaar verkeerde keuzes maken op de transfermarkt en dan volgend jaar 2e worden.

Dat is echt een stuk minder erg dan het idee van die Superleague hoor waarin je altijd mag blijven aankloten met teveel geld maar je toch wel in die competitie blijft.
ik ben ook niet voor die SuperLeague in deze setting maar de hele manier van scheef belonen in het voetbal is niet van vandaag
  maandag 19 april 2021 @ 10:47:52 #272
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199067369
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:02 schreef raptorix het volgende:
[ twitter ]
Ga. Zo. Door.
Alle groten der aarde van het spel, spreek je uit tegen deze criminelen.

Ik zou zelfs verder willen gaan en in de CL een betere verdelingsfactor te implementeren zodat er veel meer geld naar de kleinere clubs gaat. Om dan een breakaway te voorkomen, dienen er contracten te komen en in de statuten van alle clubs opgenomen te worden dat ze altijd deel zullen moeten uitmaken van de nationale bonden, uefa en fifa opzet. Het weren van geld en investeerders krijg je er nooit uit, maar deze onzalige plannen moeten vernietigd worden en nooit meer terug komen.

Vraag me ook af welke gerechtelijke routes er zijn om dit te vernietigen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 april 2021 @ 10:48:13 #273
38496 Perrin
pi_199067373
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Misschien ook een beetje een Brexit-achtige sfeer.. UEFA = EU enzo
  maandag 19 april 2021 @ 10:48:23 #274
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067377
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik ben ook niet voor die SuperLeague in deze setting maar de hele manier van scheef belonen in het voetbal is niet van vandaag
Het is zeker niet perfect nu maar er is nog steeds een cruciaal verschil tussen de twee.
Oh.
pi_199067393
quote:
Die komen er nog bij. Het worden 20 clubs en er zijn nu pas drie landen genoemd.

En een PSG kan zich nu nog niet committeren omdat de fuhrer van PSG ook een functie bij de UEFA heeft
pi_199067394
Maar als de UEFA straks zegt 6 Engelse ploegen in de CL heb je ook meer minder spanning.
  maandag 19 april 2021 @ 10:50:05 #277
268491 fetX
pi_199067395
Hoe laat komt de UEFA met een ‘statement’?

Beetje tempo heren.
  maandag 19 april 2021 @ 10:50:09 #278
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067396
Maar ze willen die competitie dus gewoon al dit jaar invoeren?
Oh.
pi_199067397
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:50 schreef fetX het volgende:
Hoe laat komt de UEFA met een ‘statement’?

Beetje tempo heren.
Waarschijnlijk 13:30.
  maandag 19 april 2021 @ 10:50:45 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199067400
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Of als kleine club die een stunt maakt en zich opwerpt richting de CL.
Dat is ook de charme.

Speel je kut, dan hoor je ook niet in de CL, speel wel goed en neem je (tijdelijk) een plek over van een grote club, dan verdien je gewoon die plaats.
1947-2016
pi_199067408
Als we dan toch aan het veranderen zijn; CL weer alleen voor de kampioenen graag, toernooi voor de bekerwinnaars ook weer terug en voor de plekjes 2-5 een Europees kuttoernooi.
pi_199067410
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Of als kleine club die een stunt maakt en zich opwerpt richting de CL.
Dat is ook de charme.

Speel je kut, dan hoor je ook niet in de CL, speel wel goed en neem je (tijdelijk) een plek over van een grote club, dan verdien je gewoon die plaats.
Ja Arsenal zit te klagen maar die moeten gewoon beter presteren. Juventus ook.
  maandag 19 april 2021 @ 10:51:33 #283
262211 hhh38
pi_199067415
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Die komen er nog bij. Het worden 20 clubs en er zijn nu pas drie landen genoemd.

En een PSG kan zich nu nog niet committeren omdat de fuhrer van PSG ook een functie bij de UEFA heeft
En hij is eigenaar van BeINsports die de uitzendrechten van de CL hebben
pi_199067417
quote:
17s.gif Op maandag 19 april 2021 10:51 schreef Scrummie het volgende:
Als we dan toch aan het veranderen zijn; CL weer alleen voor de kampioenen graag, toernooi voor de bekerwinnaars ook weer terug en voor de plekjes 2-5 een Europees kuttoernooi.
Was veel leuker
  maandag 19 april 2021 @ 10:52:06 #285
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067420
twitter
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 10:52:13 #286
268491 fetX
pi_199067422
quote:
17s.gif Op maandag 19 april 2021 10:51 schreef Scrummie het volgende:
En Europese toernooitjes graag alleen knockout. Die poulefases zijn echt ruk.
  maandag 19 april 2021 @ 10:52:29 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199067425
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het is zeker niet perfect nu maar er is nog steeds een cruciaal verschil tussen de twee.
zeker maar het ene is niet zo'n onlogisch gevolg van het ander
  maandag 19 april 2021 @ 10:54:03 #288
268491 fetX
pi_199067438
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja Arsenal zit te klagen maar die moeten gewoon beter presteren. Juventus ook.
Eerst teveel geld uitgeven tov inkomsten, dan beetje wegzakken en vervolgens janken dat je te weinig geld hebt. Zoals @El-Stinho al zegt, het is zó cynisch.
pi_199067443
quote:
Ik denk dat Frankrijk en Duitsland eerder een soort BeNe-competitie gaan opstarten, met wel degradatie naar de nationale competities.
  maandag 19 april 2021 @ 10:54:28 #290
38496 Perrin
pi_199067444
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:45 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat fans (met name in Engeland) jarenlang stonden te springen om hun geweldige rijke eigenaren en nu blijkt hoe dom het is om je clubs te laten leiden door Amerikanen en Oligarchen die 0 waarde hechten aan het traditionele Europese voetbalmodel. Vieze egoïstische gierige actie is dit.
Op korte termijn is dat extra geld leuk, op lange termijn stamp je alle magie uit het topvoetbal.
  maandag 19 april 2021 @ 10:54:35 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199067445
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:52 schreef fetX het volgende:

[..]

Vond die groepsfase juist wel tof. In ieder geval een paar wedstrijden europees. Beetje beloning na een mooi voorgaand jaar.
Kan ook na 2 wedstrijden al over zijn in dat geval.
1947-2016
  maandag 19 april 2021 @ 10:54:41 #292
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199067448
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

zeker maar het ene is niet zo'n onlogisch gevolg van het ander
Het is ook niet onlogisch vanuit het perspectief om meer geld te willen verdienen, maakt het niet minder kut.
Oh.
  maandag 19 april 2021 @ 10:55:55 #293
38496 Perrin
pi_199067465
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:45 schreef Jaeger85 het volgende:
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387238

Chris Woerts zet er een streep door. Het gaat niet door!
Tja, het zal niet echt gezelliger wordt aan de onderhandelingstafel met de UEFA.. Zo'n plan daadwerkelijk lanceren ipv er achter de schermen mee dreigen maakt ook wel veel kapot hè.
  maandag 19 april 2021 @ 10:56:01 #294
268491 fetX
pi_199067466
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vond die groepsfase juist wel tof. In ieder geval een paar wedstrijden europees. Beetje beloning na een mooi voorgaand jaar.
Kan ook na 2 wedstrijden al over zijn in dat geval.
Knockout zou ik persoonlijk leuker vinden, omdat je dan meer kans op verrassingen hebt. En dit soort toernooien zijn vaak leuk om naar te kijken vanwege goed presteren van de underdog in plaats van de jaarlijkse Barca - PSG die je voorgeschoteld krijgt.
  maandag 19 april 2021 @ 10:56:22 #295
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199067477
quote:
6s.gif Op maandag 19 april 2021 10:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het is ook niet onlogisch vanuit het perspectief om meer geld te willen verdienen, maakt het niet minder kut.
helemaal eens, ik ben overigens niet tegen een Europese competitie maar wel in deze setup
  maandag 19 april 2021 @ 10:56:36 #296
474254 GurneyIsBestOke
pi_199067478
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:52 schreef fetX het volgende:

[..]

Mwah, in de EL vind ik de poulefase altijd wel leuk, dat gaat alle kanten op. In de CL zit ik er persoonlijk ook niet zo op te wachten, omdat je bij voorbaat al weet wie er door gaan eigenlijk. Aan de andere kant is het ook wel weer leuker als je bij plaatsing automatisch meerdere wedstrijden speelt, ook zonde als we ons een keer voor de CL plaatsen en er naar één ronde uitliggen. Eigenlijk vind ik dat Zwitserse systeem een best goed plan :P
Met pijn en moeite derde
pi_199067481
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:56 schreef fetX het volgende:

[..]

Knockout zou ik persoonlijk leuker vinden, omdat je dan meer kans op verrassingen hebt. En dit soort toernooien zijn vaak leuk om naar te kijken vanwege goed presteren van de underdog in plaats van de jaarlijkse Barca - PSG die je voorgeschoteld krijgt.
Veel leuker ja.

Stel je bij het tennis een superleague voor......
  maandag 19 april 2021 @ 10:57:09 #298
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199067483
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:56 schreef fetX het volgende:

[..]

Nouja toch vond ik PSG - Bayern één van de leukere wedstrijden die ik de laatste jaren heb gezien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199067497
Feyenoord schijnt ook mee te willen doen aan de Super League.
U MAD?
  maandag 19 april 2021 @ 11:00:11 #300
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_199067506
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:14 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Loyaliteit kunnen jullie echt in de prullenmand gooien. Wie betaalt bepaald.
En dat blijven hoe dan ook de fans.
  maandag 19 april 2021 @ 11:00:43 #301
38496 Perrin
pi_199067511
voll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: