Waarom is Spurs hierbij betrokken?quote:Europese topclubs hebben een principeakkoord bereikt over het opzetten van de Super League, meldt The New York Times. Volgens de krant is een groep topclubs onder aanvoering van Juventus, Manchester United, Liverpool en Real Madrid het eens over de opzet van de nieuwe Europese competitie. Het initiatief druist rechtstreeks in tegen de plannen die de UEFA maandag wil presenteren over de nieuwe opzet van de Champions League.
De afgelopen maanden voerden clubs in het geheim gesprekken over de Super League. Minstens twaalf clubs hebben hun jawoord gegeven of hebben interesse getoond in de komst van de competitie: het gaat om zes Engelse clubs (Manchester United, Liverpool, Manchester City, Arsenal, Chelsea en Tottenham Hotspur), drie Spaanse club (Real Madrid, Barcelona en Atlético Madrid) en drie Italiaanse clubs (Juventus, AC Milan en Internazionale).
Het artikel gaat verder onder de video
Meer videos
De groep probeert andere clubs, zoals Bayern München en Borussia Dortmund, ook zover te krijgen om zich te committeren aan de plannen, maar die clubs willen nog geen afscheid nemen van het huidige stelsel. Ook Paris Saint-Germain heeft uitnodigingen om zich bij de groep topclubs te voegen vooralsnog afgewezen. Nasser Al-Khelaifi, de voorzitter van PSG, is ook gedelegeerde bij het uitvoerend comité van de UEFA namens de European Club Association, het orgaan dat de Europese clubteams vertegenwoordigt.
Woordvoerders van clubs die betrokken zijn bij de plannen willen op dit moment niet reageren op het vermeende principeakkoord. Ook een woordvoerder van de UEFA reageert nog niet, maar de Europese voetbalbond zou achter de schermen wel rekening houden met een statement van de clubs op zeer korte termijn. Officials van de UEFA hebben dit weekend gesprekken gevoerd over mogelijkheden om het plan te blokkeren. Een van de opties die werd besproken, is om clubs die de traditionele structuur de rug willen toekeren uit te sluiten van het volgend seizoen in de Champions League.
Het nieuwe toernooi zou in 2022 moeten beginnen. In de competitie zouden de beste teams van het continent het tegen elkaar opnemen in een eigen toernooi, los van de 'kleinere clubs'. Hoewel er dus nog wordt gezocht naar extra draagvlak, wordt er mogelijk zondag nog een statement gepubliceerd over de Super League. Op die manier overschaduwen de clubs de plannen van de UEFA over de nieuwe opzet van de Champions League. De bond wil maandag bekendmaken dat de grootste clubcompetitie van Europa voortaan bestaat uit 36 deelnemers (tegen 32 nu) en de huidige poulefase met groepen van vier teams verdwijnt. Die wordt ingeruild voor één ranglijst van alle teams. Tussen september en januari wordt dan gespeeld in een eerste fase, waarbij elke deelnemer per loting tien tegenstanders krijgt toegewezen.
Lees de statuten van de KNVB maar eens, ik zou zeggen probeer maar eens buiten de KNVB om een gezellige competitie op te zetten, ik wens je veel succes.quote:Op maandag 19 april 2021 08:05 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Maffia-achtige praktijken?
Welke mooie zacht vredelievende woorden heb jij voor deze coup?
Waarom is Arsenal hierbij betrokken?quote:Op maandag 19 april 2021 08:06 schreef onlogisch het volgende:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387200
[..]
Waarom is Spurs hierbij betrokken?
Het hele punt van de superleague is dat de founders gegarandeerde inkomsten hebben. Zij zitten niet te wachten op het risico op degradatie. Er komen geen leagues. Aan de superleague mogen alleen elk jaar wat andere clubs meedoen als kanonnenvoerquote:Op maandag 19 april 2021 06:52 schreef BookFreak het volgende: Voor de duidelijkheid, ik ben alleen voorstander als ze uitbreiden naar meerdere divisies. Als het slechts bij één divisie blijft dan weet ik het nog niet. Maar bij meerdere divisies zie ik veel meer voordelen. Lijkt me leuk: Divisie 1 (beste 18 teams van Europa) Divisie 2 (volgende 18 beste) Divisie 3 (volgende 18 beste) Divisie 4 (volgende 18 beste) Enz... Enz... Enz...
Het is simpelweg het verwijderen van een onnodige geldverslindende tussenlaag [UEFA].quote:Op maandag 19 april 2021 08:05 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Maffia-achtige praktijken?
Welke mooie zacht vredelievende woorden heb jij voor deze coup?
@heubachquote:Op maandag 19 april 2021 01:07 schreef KingRoland het volgende:
[..]
@:zipportal @:lenny_leonard @:coco @:afcniels @:wereldgozer kennen jullie nog wat users die experts zijn op het gebied van rechten, maar specifiek over zaken gerelateerd tot het voetbal?
En geen gezeik met andere clubs. Lekker gesloten systeem.quote:Op maandag 19 april 2021 08:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is simpelweg het verwijderen van een onnodige geldverslindende tussenlaag [UEFA].
Naast meer zekerheid van inkomsten helpt dat ook mee ja, dat is natuurlijk wél een beetje een PDC/BDO motief. Maar daar zou je nog kunnen spreken van gelijke kansen.quote:Op maandag 19 april 2021 08:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is simpelweg het verwijderen van een onnodige geldverslindende tussenlaag [UEFA].
Dikke middelvinger naar alle andere voetbalclubs in Europa idd. En naar de vele voetbalfans die houden van een eerlijke competitie waar de best wint en niet de club die tot het juiste elitegroepje behoort.quote:Op maandag 19 april 2021 08:10 schreef Adames het volgende:
[..]
En geen gezeik met andere clubs. Lekker gesloten systeem.
Geen idee maat. Niet mijn OP.quote:Op maandag 19 april 2021 08:08 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Waarom is Arsenal hierbij betrokken?
Precies zoals de NBA eigenlijk, duidelijk uit de koker van de Amerikaanse investeerders die geen risico met hun investeringen willen lopen. Wat dat betreft is dit ook wel een logisch gevolg van de aankopen van clubs.quote:Op maandag 19 april 2021 08:10 schreef Adames het volgende:
[..]
En geen gezeik met andere clubs. Lekker gesloten systeem.
Dit is je hele punt. Je haat tegen de bestaande bonden. Al het andere is per definitie welkomquote:Op maandag 19 april 2021 08:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lees de statuten van de KNVB maar eens, ik zou zeggen probeer maar eens buiten de KNVB om een gezellige competitie op te zetten, ik wens je veel succes.
Er lijkt nu een nog lelijker gedrocht voor in de plaats te gaan komen ja.quote:Op maandag 19 april 2021 08:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik vind het prima als een UEFA kapot gaat, helemaal prima. Maar dan wel om de juiste redenen
Het zal me een zorg zijn, ik zeg alleen hoe het werkt, voetbal is toch al lang kapot, het gaat niet meer om of je een goede/slechte club bent maar om hoeveel geld je hebt, koop de ander lekker leeg en gaan met die banaan.quote:Op maandag 19 april 2021 08:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dit is je hele punt. Je haat tegen de bestaande bonden. Al het andere is per definitie welkom
Hoe gaat deze nieuwe club straks met zijn leden of met andere organisaties om...? Deze nieuwe bond gaat zeker wel ineens democratisch te werk waar alle ruimte is voor concurrenten....
Dat geloof jij zelf ook niet. Het gaat hier om macht en geld. En de sterksten hebben besloten, meer geld te willen, veel meer geld te willen.
En de armsten moeten betalen, die krijgen een een stuk minder inkomen.
Ik vind het prima als een UEFA kapot gaat, helemaal prima. Maar dan wel om de juiste redenen
De helft van de vaste 15 clubs is in handen van corrupte landen....quote:Op maandag 19 april 2021 08:03 schreef ShaoliN het volgende:
Prima idee. Laat Fifa en Uefa (en KNVB etc) naar de klote lopen.
Werk het idee verder uit waardoor ook de net iets minder grote clubs een belang hebben.
WK's en EK's niet meer in corrupte landen waarbij de fifa en uefa bobo's hun zakken vullen. Ik ben enthousiast.
Dit project is idd de voltooiing van dat proces. De ultieme machtsgreep van rijke investeerders in de Europese voetbalsport.quote:Op maandag 19 april 2021 08:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zal me een zorg zijn, ik zeg alleen hoe het werkt, voetbal is toch al lang kapot, het gaat niet meer om of je een goede/slechte club bent maar om hoeveel geld je hebt, koop de ander lekker leeg en gaan met die banaan.
Ik kom al sinds de jaren 90 niet meer in stadions, ik kijk net zo lief naar een amateurclub of andere sport, paar rijke jongens een bal zien trappen zit ik niet zo op te wachten.quote:Op maandag 19 april 2021 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit project is idd de voltooiing van dat proces. De ultieme machtsgreep van rijke investeerders in de Europese voetbalsport.
Klopt, maar dat is een iets anders sport en wellicht ook omdat we dat daar ‘normaal’ vinden. Overigens zal het de kijkcijfers sowieso geen goed doen.quote:Op maandag 19 april 2021 08:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mensen kijken ook naar de 12e keer MvG - Wright.
Ik vind de overkill aan sport sowieso een kwalijke zaak. Noem me een oude lul, maar vroeger zat ik als klein kind een weekend lang te genieten tijdens de EK’s en WK’s langebaanschaatsen. Idem voor Europacup-voetbal. Het voelde echt als iets speciaals.quote:Op maandag 19 april 2021 08:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik kijk het 10x liever dan Barça - Cádiz gevolgd door Barça - Mallorca, gevolgd door Barça Huesca en Barça Elche.
Ik vermoed dat user @:El-stinho hier een zéér pittige mening over zal hebben, maar ik ben nou eenmaal dat klootjesvolk wat graag naar Barça en Real kijkt.
Maar steeds nieuwe clubs als kanonnenvoer (zonder een divisie 2) kan niet want die worden dan geband door UEFA. Dus dan zit de Super League groep opgezadeld met boze clubs die niet meer terug kunnen naar UEFA.quote:Op maandag 19 april 2021 08:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het hele punt van de superleague is dat de founders gegarandeerde inkomsten hebben. Zij zitten niet te wachten op het risico op degradatie. Er komen geen leagues. Aan de superleague mogen alleen elk jaar wat andere clubs meedoen als kanonnenvoer
Effect daarvan hangt wel af van hoe enthousiast de spelers van die rijke clubs zijn over dit plan.quote:Op maandag 19 april 2021 08:25 schreef raptorix het volgende:
Wat nog wel aardig word is dat die jongens van die clubs in 1 keer transfervrij zijn
Of Bayern, PSG..quote:Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef Leatherface het volgende:
Op basis waarvan denkt Spurs groter te zijn dan pakweg Porto?
Denk qua omzet.quote:Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef Leatherface het volgende:
Op basis waarvan denkt Spurs groter te zijn dan pakweg Porto?
Nou ja op het moment dat de clubs er uit stappen dan ben je voor de FIFA direct transfervrij, dus dan kan een Messi gewoon terug naar een FIFA aangesloten clubquote:Op maandag 19 april 2021 08:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Effect daarvan hangt wel af van hoe enthousiast de spelers van die rijke clubs zijn over dit plan.
Ja als het echt een competitie wordt met degradatie en promotie zou het al veel eerlijker zijn.quote:Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef BookFreak het volgende:
Zijn we het erover eens dat als de Super League groep meteen op zn minst een tweede divisie maakt (de beste 38 clubs van Europa), dat dat dan wel beter zou zijn?
Die heb ik maar even in de vergelijking weggelaten omdat ze zonder enige twijfel wel een uitnodiging zouden hebben gekregen.quote:
Veel beter, maar dat gaat niet gebeuren. Teveel risico voor de rijke club eigenaren. Hun speeltje zou maar uit de eerste divisie vliegen. Kost teveel geld.quote:Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef BookFreak het volgende:
Zijn we het erover eens dat als de Super League groep meteen op zn minst een tweede divisie maakt (de beste 38 clubs van Europa), dat dat dan wel beter zou zijn?
wat is er dan beter aan?quote:Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef BookFreak het volgende:
Yes, als dit idee backfired dan gaat dat grote schade voor de betrokken clubs opleveren. Vertrekkende spelers en fans, boze Europese voetbalwereld en overheden..quote:Op maandag 19 april 2021 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja op het moment dat de clubs er uit stappen dan ben je voor de FIFA direct transfervrij, dus dan kan een Messi gewoon terug naar een FIFA aangesloten club
Stel dat het plan in duigen valt en de clubs terug willen, dan hebben ze wel een kostenpostje
Dat is nu juist het belangrijkste onderdeel van het huidige plan idd.quote:Op maandag 19 april 2021 08:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Veel beter, maar dat gaat niet gebeuren. Teveel risico voor de rijke club eigenaren. Hun speeltje zou maar uit de eerste divisie vliegen. Kost teveel geld.
Het hele punt van die super league (en de oprichters ervan) is nou juist die garantie op inkomsten doordat je simpelweg niet kan degraderenquote:Op maandag 19 april 2021 08:29 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar steeds nieuwe clubs als kanonnenvoer (zonder een divisie 2) kan niet want die worden dan geband door UEFA. Dus dan zit de Super League groep opgezadeld met boze clubs die niet meer terug kunnen naar UEFA.
Daarom kan ik me niet voorstellen dat het bij slechts 1 divisie blijft. Als de Super League groep slim is, bouwen ze meteen een Divisie 2 (en misschien zelfs een Divisie 3). Dan wordt het nog leuker met degradaties en promoties tussen de beste 36 clubs (of beste 54 clubs) van Europa.
Ik denk dat dit slechts een tijdelijk idee is van 3 weken.quote:Op maandag 19 april 2021 08:44 schreef Tarado het volgende:
ook wel benieuwd hoe en of dit gaat aflopen
ik denk het nietquote:Op maandag 19 april 2021 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat dit slechts een tijdelijk idee is van 3 weken.
Dit heb ik nooit zo beweerd, althans ik heb hier geen actieve herinnering aan.quote:
Ik haak overigens al een tijdje af bij de meeste wedstrijden in de CL. Elk jaar dezelfde teams en dezelfde spelers op mijn scherm. Het is dat mijn clubje 2 jaar geleden het onmogelijke gepresteerd heeft door bijna de finale te halen, maar voor de rest is het same shit different year. Dat wordt met dit idee alleen nog maar erger.quote:Op maandag 19 april 2021 08:44 schreef raptorix het volgende:
Overigens kan dit behoorlijk backfiren op een andere manier, een paar jaar terug besloten de Franse voetbalclubs om achter het betaalkastje te gaan, de Franse publieke omroep besloot dat geld in Rugby te gaan steken, gevolg: Rugby werd enorm populair en de voetbalclubs wilden graag de boel terug, maar dat was te laat, risico bestaat bij voetbal in iets mindere mate, maar in sommige landen zie ik het wel gebeuren.
Ik kijk tegenwoordig meer Korfbal dan voetbalquote:Op maandag 19 april 2021 08:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik haak overigens al een tijdje af bij de meeste wedstrijden in de CL. Elk jaar dezelfde teams en dezelfde spelers op mijn scherm. Het is dat mijn clubje 2 jaar geleden het onmogelijke gepresteerd heeft door bijna de finale te halen, maar voor de rest is het same shit different year. Dat wordt met dit idee alleen nog maar erger.
Wat mij betreft zou dat hun verdiende loon zijn. Fuck hen.quote:Op maandag 19 april 2021 08:53 schreef Schanulleke het volgende:
Die 'Superleague' wordt straks echt een slap aftreksel met b-garnituur spelertjes. Die investeerders snappen echt de voetbalcultuur niet. Die denken dat we allemaal Amerikanen zijn.
Heb precies hetzelfde. Misschien dat het de gemiddelde Aziaat niet uitmaakt, maar mij boeit het niet zo meer.quote:Op maandag 19 april 2021 08:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik haak overigens al een tijdje af bij de meeste wedstrijden in de CL. Elk jaar dezelfde teams en dezelfde spelers op mijn scherm. Het is dat mijn clubje 2 jaar geleden het onmogelijke gepresteerd heeft door bijna de finale te halen, maar voor de rest is het same shit different year. Dat wordt met dit idee alleen nog maar erger.
Klinkt goed..we worden er allemaal beter van 🤣quote:The pandemic has shown that a strategic vision and a sustainable commercial approach are required to enhance value and support for the benefit of the entire European football pyramid.
Lijkt mij ook niet. Al hoop ik dat het vooral een actie is om een betere onderhandelingspositie te krijgen van die clubs, maar dat kan alsnog averechts werken.quote:
Inter en AC Milan hetzelfde, die laten toch ook niets zien op het Europese toneel.quote:Op maandag 19 april 2021 08:44 schreef DeeBee het volgende:
Tottenham.
Arsenal.
'Grote' clubs in deze league zeggen ze, hahaha.
Top.quote:Op maandag 19 april 2021 08:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja als het echt een competitie wordt met degradatie en promotie zou het al veel eerlijker zijn.
Ik denk dat ze geen keus hebben want de UEFA bant alle clubs die overstappen. Ze moeten minimaal dus twee divisies hebben. Want je kan niet eeuwig met 18 clubs zonder nieuw aanwas.quote:Maar dat is juist wat ze niet willen, want dat is niet cashen voor altijd
Lekker ballen om 3 uur in Abu Dabi bij 50 gradenquote:Op maandag 19 april 2021 08:57 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Inter en AC Milan hetzelfde, die laten toch ook niets zien op het Europese toneel.
Manchester kan zich niet via de reguliere weg kwalificeren voor de CL, maar claimt wel een plek in de Super League. Bijzonder allemaal.
Maar uiteindelijk zal het topvoetbal wel een mondiaal rondtrekkend circus gaan worden á la de F1.
Liverpool is ook Amerikaans hè, sinds wanneer hebben die verstand van voetbal?quote:Op maandag 19 april 2021 08:59 schreef Simmertje het volgende:
Denk dat een groot deel van die clubs ook gewoon in paniek zijn. Barcelona en Real hebben geen stuiver meer en voelen de bui hangen komende jaren. De Italiaanse clubs idem dito, geen geld. Arsenal en Tottenham hebben elk jaar de grootste moeite zich te kwalificeren voor de CL, de eerste is eigenlijk al een tijdje geen topclub meer.
Man U en City doen mee omdat ze eigenaren hebben zonder enig begrip voor de sentimenten in het voetbal. Van Liverpool valt het mij vooral tegen, zij zouden beter moeten weten.
Maar is de tweede divisie (de top 19-36 van Europa) nog altijd niet populairder dan wat er overblijft bij de UEFA???quote:Op maandag 19 april 2021 08:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Veel beter, maar dat gaat niet gebeuren. Teveel risico voor de rijke club eigenaren. Hun speeltje zou maar uit de eerste divisie vliegen. Kost teveel geld.
Er is helemaal geen sprake van divisies.quote:Op maandag 19 april 2021 09:01 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar is de tweede divisie (de top 19-36 van Europa) nog altijd niet populairder dan wat er overblijft bij de UEFA???
-hoogste competitie tegen elkaarquote:Op maandag 19 april 2021 08:38 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
wat is er dan beter aan?
Omdat dan de UEFA buitenspel staat?
Jij vond de poule van Madrid en Inter niet spannend dit jaar?quote:Op maandag 19 april 2021 09:04 schreef BookFreak het volgende:
[..]
-hoogste competitie tegen elkaar
-geen wedstrijden die nergens op slaan (Real vs Dnjeper ofzo)
-gelijkwaardige niveau wedstrijden
-alle wedstrijden worden spannend
-enz
Je lijkt het hele punt te missen.quote:Op maandag 19 april 2021 09:01 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar is de tweede divisie (de top 19-36 van Europa) nog altijd niet populairder dan wat er overblijft bij de UEFA???
Weet ik. Maar ik kan me niet voorstellen dat bij slechts 1 divisie blijft. Je hebt geen nieuw aanwas dan.quote:Op maandag 19 april 2021 09:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van divisies.
De clubs in die super league willen ook geen nieuwe aanwas, op 5 'gastclubs' na.quote:Op maandag 19 april 2021 09:09 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Weet ik. Maar ik kan me niet voorstellen dat bij slechts 1 divisie blijft. Je hebt geen nieuw aanwas dan.
Als de beste clubs tegen elkaar gaan, dan is het altijd nóg spannender. We gaan uit van regels, niet van uitzonderingen.quote:Op maandag 19 april 2021 09:07 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Jij vond de poule van Madrid en Inter niet spannend dit jaar?
quote:Op maandag 19 april 2021 08:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kom al sinds de jaren 90 niet meer in stadions, ik kijk net zo lief naar een amateurclub of andere sport, paar rijke jongens een bal zien trappen zit ik niet zo op te wachten.
Arsenal - AC Milanquote:Op [quote]
[b]Op maandag 19 april 2021 09:04 schreef BookFreak het volgende:
[..]
-enz
Daarvoor is dit al te ver gevorderd.quote:Op maandag 19 april 2021 08:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet. Al hoop ik dat het vooral een actie is om een betere onderhandelingspositie te krijgen van die clubs, maar dat kan alsnog averechts werken.
Precies het doel toch, garantie op inkomsten dus de aanwas zo laag mogelijk houden.quote:Op maandag 19 april 2021 09:09 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Weet ik. Maar ik kan me niet voorstellen dat bij slechts 1 divisie blijft. Je hebt geen nieuw aanwas dan.
Zo’n affiche is anno 2021 een Europa League affiche, tijden kunnen veranderen.quote:Op maandag 19 april 2021 09:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Arsenal - AC Milan
Nounou wat een spanning. En dat elk jaar weer
Het gaat er niet om wat populairder is, het gaat om geld. Zelfs al komt er een tweede divisie dan blijft de eerste divisie een niet competitieve-divisie waaruit de 15 founders nooit kunnen degraderen. Stel dus dat die divisie uit 20 clubs bestaat en er drie uit kunnen vliegen, dan kan bij wijze van spreke de niet-founder clubs op de plekken 1 tm 5 eindigen en dan zullen de nummers 3 tm 5 degraderen. De founders die eindigen tussen 5 en 20 kunnen dat niet.quote:Op maandag 19 april 2021 09:01 schreef BookFreak het volgende:
[..]
als gastclub ben je bij voorbaat kansloos en welke club gaat het bestaande bestel verlaten voor zo'n gok, als vaste deelnemer kan ik het nog wel begrijpen ditquote:Op maandag 19 april 2021 09:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De clubs in die super league willen ook geen nieuwe aanwas, op 5 'gastclubs' na.
Prima, Manchester Utd, Inter, AC Milan, Arsenal spelen al jaren een zelfde (of zelfs mindere) Europese rol als pak 'm beet Porto, Napoli en zelfs Ajax.quote:Op maandag 19 april 2021 09:10 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Als de beste clubs tegen elkaar gaan, dan is het altijd nóg spannender. We gaan uit van regels, niet van uitzonderingen.
PSG kan ook moeilijk enthousiast doen met Qatar 22 voor de deurquote:Op maandag 19 april 2021 09:11 schreef Adames het volgende:
[..]
Daarvoor is dit al te ver gevorderd.
Je kunt geen machtsgreep doen om dan weer gezellig aan tafel te gaan zitten.
Het helpt ook niet mee dat ook niet de gehele top mee doet. De helft van de Super League speelt nu al geen serieuze rol meer in Europa, terwijl je met Duitsland en Frankrijk twee grote landen hebt die niet mee lijken te doen.
Volgens mij moeten ze wel, aangezien UEFA alle clubs bant die overstappen. Maar het zou mogelijk zijn dat 18 clubs genoeg is.quote:Op maandag 19 april 2021 09:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De clubs in die super league willen ook geen nieuwe aanwas, op 5 'gastclubs' na.
Zij hebben geen jeugd meer nodig. Verdienen zoveel geld dat ze alles kunnen leegroven. Of ze hebben een feederclub in een van de nationale leagues met opleiding, zoals je in de VS ziet.quote:Op maandag 19 april 2021 09:15 schreef Adames het volgende:
Ik vraag me af wat voor gevolgen dit gaat hebben voor de jeugdstructuur van die clubs. Die zullen dan ook niet meer bij de voetbalbond horen.
Wat een timing van die clubs dan.quote:Op maandag 19 april 2021 09:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
PSG kan ook moeilijk enthousiast doen met Qatar 22 voor de deur
Daar ben ik met je eens. Het moeten wel de absolute beste teams zijn. Maar als ze miljardairs hebben dan worden dat automatisch na een tijdje wél de beste teams aangezien de beste spelers tóch daar zullen eindigen.quote:Op maandag 19 april 2021 09:14 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Prima, Manchester Utd, Inter, AC Milan, Arsenal spelen al jaren een zelfde (of zelfs mindere) Europese rol als pak 'm beet Porto, Napoli en zelfs Ajax.
Veel zal wel afhangen van wat er daadwerkelijk gaat volgen vanuit UEFA/FIFA qua 'straffen'. Maar volgens mij was Ajax toch 1 van de voorstanders en volgens geruchten een gastclub? Meen ik een keertje ergens gelezen te hebben.quote:Op maandag 19 april 2021 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
als gastclub ben je bij voorbaat kansloos en welke club gaat het bestaande bestel verlaten voor zo'n gok, als vaste deelnemer kan ik het nog wel begrijpen dit
Wanneer gaat het kwartje nou vallen dat het om het uitsluiten van risico's en gegarandeerd geld gaat bij de topclubs?????? Geen degradatie dus.quote:Op maandag 19 april 2021 09:15 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Volgens mij moeten ze wel, aangezien UEFA alle clubs bant die overstappen. Maar het zou mogelijk zijn dat 18 clubs genoeg is.
Ik denk dat het logischer zou zijn als ze twee divisies maken, dan heb je nog degradatie en promoveren entertainment.
ze hebben wel meegepraat maar dat was meer in de ECA, die Europese topclub organisatie en daar is de voorzitter Agnelli (Juventus) nu dus uitgestaptquote:Op maandag 19 april 2021 09:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Veel zal wel afhangen van wat er daadwerkelijk gaat volgen vanuit UEFA/FIFA qua 'straffen'. Maar volgens mij was Ajax toch 1 van de voorstanders en volgens geruchten een gastclub? Meen ik een keertje ergens gelezen te hebben.
Ik bedoelde 2 divisies (36 clubs) en niemand kan degraderen uit de tweede divisie. Hooguit van eerste naar tweede.quote:Op maandag 19 april 2021 09:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat populairder is, het gaat om geld. Zelfs al komt er een tweede divisie dan blijft de eerste divisie een niet competitieve-divisie waaruit de 15 founders nooit kunnen degraderen.
En wat gebeurt er met die 3 clubs die even uit de league moeten dan? Terug naar de UEFA kunnen ze niet, gebant. Zie je....quote:Stel dus dat die divisie uit 20 clubs bestaat en er drie uit kunnen vliegen, dan kan bij wijze van spreke de niet-founder clubs op de plekken 1 tm 5 eindigen en dan zullen de nummers 3 tm 5 degraderen. De founders die eindigen tussen 5 en 20 kunnen dat niet.
Iedereen snapt wat je bedoelt, alleen iedereen snapt ook dat er geen divisies komen hoe vaak je dat ook blijft suggereren als 'geweldig idee'quote:Op maandag 19 april 2021 09:21 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ik bedoelde 2 divisies (36 clubs) en niemand kan degraderen uit de tweede divisie. Hooguit van eerste naar tweede.
[..]
En wat gebeurt er met die 3 clubs die even uit de league moeten dan? Terug naar de UEFA kunnen ze niet, gebant. Zie je....
Daarom op zn minst moeten er twee divisies zijn.
Als je 36 beste clubs hebt in gegarandeerd 2 divisies, en niemand kan degraderen uit de tweede divisie, hooguit van eerste naar tweede, nooit uit de organisatie, whats the problem?quote:Op maandag 19 april 2021 09:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wanneer gaat het kwartje nou vallen dat het om het uitsluiten van risico's en gegarandeerd geld gaat bij de topclubs?????? Geen degradatie dus.
gaan er echt wel meer bijkomen hoor en wat is de Premier League zonder die 6quote:Op maandag 19 april 2021 09:23 schreef Pleun2011 het volgende:
12 clubs..geband uit de eigen competities.. dan gaan ze zeker 4x per jaar tegen elkaar spelen en dat tot in alle eeuwigheid. Uh..tsja..spannend
Ja wat gebeurd er dan met die 3 clubs die steeds buiten de boot vallen in het volgende seizoen? Terug naar UEFA kan nietquote:Op maandag 19 april 2021 09:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Iedereen snapt wat je bedoelt, alleen iedereen snapt ook dat er geen divisies komen hoe vaak je dat ook blijft suggereren als 'geweldig idee'
Vermoed dat het na een tijdje went en dat veel clubs er juist door gaan opleven wanneer de grote graaiers vertrekken. Uiteindelijk moeten de competities commercieel levensvatbaar..aantrekkelijk blijven. Dat zou toch moeten kunnen.. fuck die superclubsquote:Op maandag 19 april 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
gaan er echt wel meer bijkomen hoor en wat is de Premier League zonder die 6
Volgend jaar komen er dan nieuwe PL-clubs bij en de rest gaat nieuwe historie maken. Er blijven genoeg mooie clubs over.quote:Op maandag 19 april 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
In principe als alle fans vandaag besluiten een andere club te supporten stellen die 6 weinig voor. Maar dat gebeurt natuurlijk niet.quote:Op maandag 19 april 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ah een andere meer aantrekkelijke opzet. Dat is wel een goed idee alleen dat kan via de UEFA ook. Vroeger was het een toernooi met alleen de landskampioenen...quote:Op maandag 19 april 2021 09:04 schreef BookFreak het volgende:
[..]
-enz
Dat is nu juist de kern van hun plan. Gaan ze echt niet wijzigen naar iets dat beter is voor de Europese voetbalsport in zijn geheel maar hun 'investering' de kans geeft om te falen en te degraderen.quote:Op maandag 19 april 2021 09:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wanneer gaat het kwartje nou vallen dat het om het uitsluiten van risico's en gegarandeerd geld gaat bij de topclubs?????? Geen degradatie dus.
Is dat zo? City en ook Chelsea zijn geen traditieclubs, die hebben zich met nieuw geld ertussen geworsteld. Net als Leicester de afgelopen jaren heeft gedaan met die Thai. Een Tottenham was een paar jaar geleden niet hoger in aanzien dan een Everton.quote:Op maandag 19 april 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben je de broer van capuchonjongen?quote:Op maandag 19 april 2021 09:32 schreef BookFreak het volgende:
Als de groep perse wil vasthouden aan 1 divisie met bv 18 clubs, dan moeten ze het niet letterlijk eeuwig maken.
Afspraak: wie 3 jaar opeenvolgend eindigd op plaats 16 17 of 18, wordt ingewisseld door een nieuwe club.
Ten eerste, ze moeten het geld dan verdelen onder 36 clubs. Dus houden ze zelf minder over. Ten tweede, ze kunnen een divisie lager eindigen. Dat betekent minder geld. Dat willen ze niet.quote:Op maandag 19 april 2021 09:23 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Als je 36 beste clubs hebt in gegarandeerd 2 divisies, en niemand kan degraderen uit de tweede divisie, hooguit van eerste naar tweede, nooit uit de organisatie, whats the problem?
Precies, die founding clubs blijven voor eeuwig in die superleague waardoor er slechts 5 plekjes nog rouleerbaar zijn. Dat is precies wat ze nu niet hebben, zie bijvoorbeeld een Man Utd dat vrij regelmatig mag ploeteren in de ELquote:Op maandag 19 april 2021 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is nu juist de kern van hun plan. Gaan ze echt niet wijzigen naar iets dat beter is voor de Europese voetbalsport in zijn geheel maar hun 'investering' de kans geeft om te falen en te degraderen.
Waarom zouden rijke eigenaars het risico willen lopen met hun speeltje om eruit te vliegen?quote:Op maandag 19 april 2021 09:32 schreef BookFreak het volgende:
Als de groep perse wil vasthouden aan 1 divisie met bv 18 clubs, dan moeten ze het niet letterlijk eeuwig maken.
Afspraak: wie 3 jaar opeenvolgend eindigd op plaats 16 17 of 18, wordt ingewisseld door een nieuwe club.
dat gaat natuurlijk niet gebeuren, Liverpool, ManU, Real en Barca zijn de clubs met de grootste tv fanbase wereldwijd, de Premier League gaat failliet zonder die clubs en La Liga kan je ook opdoeken.quote:Op maandag 19 april 2021 09:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vermoed dat het na een tijdje went en dat veel clubs er juist door gaan opleven wanneer de grote graaiers vertrekken. Uiteindelijk moeten de competities commercieel levensvatbaar..aantrekkelijk blijven. Dat zou toch moeten kunnen.. fuck die superclubs
Dat is nu juist de hele reden dat ze dit plan opperen.quote:Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom zouden rijke eigenaars het risico willen lopen met hun speeltje om eruit te vliegen?
Wie was de derde italiaanse club naast Juve en Milan? Inter of Napoli?quote:Op maandag 19 april 2021 09:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Is dat zo? City en ook Chelsea zijn geen traditieclubs, die hebben zich met nieuw geld ertussen geworsteld. Net als Leicester de afgelopen jaren heeft gedaan met die Thai. Een Tottenham was een paar jaar geleden niet hoger in aanzien dan een Everton.
Spanje en ook wel Italie lijken me meer onthoofd.
Dit ja. De TV gelden van alle andere competities zullen totaal instorten. Dat terwijl clubs het door corona al zo moeilijk hebben.quote:Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat gaat natuurlijk niet gebeuren, Liverpool, ManU, Real en Barca zijn de clubs met de grootste tv fanbase wereldwijd, de Premier League gaat failliet zonder die clubs en La Liga kan je ook opdoeken.
Alles hangt er vanaf hoe de spelers, fans en de rest van de Europese voetbalwereld reageren. Ook deze eliteclubs zijn niks als bijna iedereen ze negeert of tegenwerkt.quote:Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat gaat natuurlijk niet gebeuren, Liverpool, ManU, Real en Barca zijn de clubs met de grootste tv fanbase wereldwijd, de Premier League gaat failliet zonder die clubs en La Liga kan je ook opdoeken.
Maar niet volgens BookFreak!quote:Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is nu juist de hele reden dat ze dit plan opperen.
Of wanneer ze een slechte seizoenstart hebben gooien ze alle peilen op de super league en stellen ze C teams op in de nationale competities.quote:Op maandag 19 april 2021 09:36 schreef hhh38 het volgende:
Als ze wel in hun nationale competities blijven wordt dat toch ook een enorme farce? Ze worden hier een stuk rijker van dus nog onverslaanbaarder en alle fans in de stadions inclusief hun eigen fans haat het idee. Wordt leuk om naar te kijken
Ja dan is de UEFA voor eeuwig cucked. Het is nu alles of niks voor de rest van de Europese voetbalwereld, inclusief de UEFA.quote:Op maandag 19 april 2021 09:36 schreef hhh38 het volgende:
Als ze wel in hun nationale competities blijven wordt dat toch ook een enorme farce? Ze worden hier een stuk rijker van dus nog onverslaanbaarder en alle fans in de stadions inclusief hun eigen fans haat het idee. Wordt leuk om naar te kijken
Interquote:Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wie was de derde italiaanse club naast Juve en Milan? Inter of Napoli?
Ik denk dat het in Italië ook nog best wel mee kan vallen, Juve doet pijn maar dat is het wel.
Dit denk ik ook wel ja.quote:Op maandag 19 april 2021 09:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alles hangt er vanaf hoe de spelers, fans en de rest van de Europese voetbalwereld reageren. Ook deze eliteclubs zijn niks als bijna iedereen ze negeert of tegenwerkt.
Dat hebben ze gisteren ook in een statement gezegd. Uit de nationale bonden, uit de UEFA en uit de FIFA.quote:Op maandag 19 april 2021 09:38 schreef hhh38 het volgende:
Overigens is het einddoel natuurlijk dat ze zelf uit die nationale competities stappen, dat levert die clubs op de lange termijn toch te weinig op vergeleken met meer topwedstrijden.
Kan je ze er beter meteen uitgooien.
quote:Op maandag 19 april 2021 09:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alles hangt er vanaf hoe de spelers, fans en de rest van de Europese voetbalwereld reageren. Ook deze eliteclubs zijn niks als bijna iedereen ze negeert of tegenwerkt.
Dit is van 2019 maar hoeveel mensen hiervan zijn ooit op Old Trafford geweest of uberhaupt in een stadion?quote:Research from global market research agency, Kantar, shows United have a worldwide fan and follower base of 1.1 billion, an increase of over 400 million since a similar survey was conducted in 2012.
De vraag is in hoeverre die Europese voetbalfans nog relevant zijn als het gros van de inkomsten uit andere delen van de wereld komen.quote:Op maandag 19 april 2021 09:41 schreef 297534 het volgende:
Ik zie dit plan eigenlijk echt niet slagen. De Europese voetbalfans zijn daarvoor veel te traditioneel. Hoewel in Engeland ook veel is gebeurd, met die gekke eigenaren. Maar dit lijkt me wel een stap te ver.
Het is hier niet Amerika, waar ze gewoon een sportclub van de ene stad naar de andere verplaatsen.
Toen was het nog een dreigement, de vraag is of ze het durven door te zetten.quote:Op maandag 19 april 2021 09:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat hebben ze gisteren ook in een statement gezegd. Uit de nationale bonden, uit de UEFA en uit de FIFA.
Als je het niet doet, kun je jezelf als UEFA/FIFA net zo goed opheffen.quote:Op maandag 19 april 2021 09:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toen was het nog een dreigement, de vraag is of ze het durven door te zetten.
Die fans zijn zeer relevant voor de levensvatbaarheid van het Europese profvoetbal buiten deze paar rijke clubs.quote:Op maandag 19 april 2021 09:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre die Europese voetbalfans nog relevant zijn als het gros van de inkomsten uit andere delen van de wereld komen.
Openluchtmuseum Europaquote:Op maandag 19 april 2021 09:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre die Europese voetbalfans nog relevant zijn als het gros van de inkomsten uit andere delen van de wereld komen.
Yup, dat is capituleren. Dan is de machtsgreep geslaagd.quote:Op maandag 19 april 2021 09:43 schreef Adames het volgende:
[..]
Als je het niet doet, kun je jezelf als UEFA/FIFA net zo goed opheffen.
dat hangt ook van de verdeling af, als die 12 allemaal gelijk delen dan wordt het tussen hun wel eerlijker.quote:Op maandag 19 april 2021 09:42 schreef macca728 het volgende:
Dan krijg je clubs als Arsenal die voor eeuwig 13de worden ofzo.
Een hoop geld maar er wordt er maar 1 kampioen.
Ik hoop dat de UEFA geen slappe knieen heeft en gewoon doorzet. Alleen al om te zien hoe de soap zich dan verder ontwikkelt.quote:Op maandag 19 april 2021 09:36 schreef hhh38 het volgende:
ik denk omdat UEFA vandaag de nieuwe CL opzet wilde aankondigenquote:Op maandag 19 april 2021 09:45 schreef Caland het volgende:
Waarom kondigden al die clubs het trouwens midden in de nacht aan? Alvast aangepast naar Amerikaanse tijden?
Ons aller Frenkie zal toch wel tegen zijn? Die lieve jongen uit Arkel.quote:Op maandag 19 april 2021 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben vooral benieuwd of er spelers van die clubs zijn die zich durven uit te spreken.
Dat kan, dan moeten ze maar met een aantrekkelijk alternatief komen voor de 12.quote:Op maandag 19 april 2021 09:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ah een andere meer aantrekkelijke opzet. Dat is wel een goed idee alleen dat kan via de UEFA ook.
Dat is het één van de problemen. Landskampioen van land A stelt niks voor met nummer 10 van land B.quote:Vroeger was het een toernooi met alleen de landskampioenen...
Ik ben daarom wel voorstander dat er twee divisies moeten zijn met 36 clubs. Wat meer variatie.quote:Op korte termijn is deze nieuwe opzet voor een neutrale kijker interessant. Maar of je dat over 20 jaar nog steeds vindt als PSG voor de 14de keer in alweer de finale van Chelsea wint. Betwijfel ik.
Dat is juist mijn punt. De beste tegen alleen de beste.quote:Ik denk dat de kijker gebaat is bij kleine verschillen
Maar we gaan liever voor normen dan uitzonderingen.quote:Daarom is voetbal ook zo’n populaire sport, de underdog kan een goede resultaat halen.
Logisch. Het zijn de sterkste clubs.quote:Nu strijden standaard dezelfde zes (3?) clubs om de CL.
Dat is toch het geval met deze nieuwe league. Iedereen heeft wel een idee wie ongeveer de 20 sterkste teams (en financiën wat erbij hoort) zijn.quote:Als dat 20 clubs worden, vanuit verschillende competities, dan wordt de CL veel interessanter.
Dit is het. Die markt in Engeland kan ze niks schelen als ze daar wat fans verliezen. Het gaat om de markt in Azie & Amerika wat ze aanboren. Daar zit het geld.quote:Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die is nog niet gecorrumpeerd door het grote geld tochquote:Op maandag 19 april 2021 09:46 schreef Adames het volgende:
[..]
Ons aller Frenkie zal toch wel tegen zijn? Die lieve jongen uit Arkel.
Ja deze week. Er zal dit weekend wel een mislukt overleg zijn geweest tussen de muiters en de kapiteins binnen de UEFA.quote:Op maandag 19 april 2021 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk omdat UEFA vandaag de nieuwe CL opzet wilde aankondigen
Dat is het één van de problemen. Landskampioen van land A stelt niks voor met nummer 10 van land B.quote:Op maandag 19 april 2021 09:47 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Dat kan, dan moeten ze maar met een aantrekkelijk alternatief komen voor de 12.
Vroeger was het een toernooi met alleen de landskampioenen...
Ook als die jongen geld ziet is hij weg.quote:Op maandag 19 april 2021 09:46 schreef Adames het volgende:
[..]
Ons aller Frenkie zal toch wel tegen zijn? Die lieve jongen uit Arkel.
Wat gebeurd er met die clubs die een seizoen uit de roulatie zijn?quote:Op maandag 19 april 2021 09:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, die founding clubs blijven voor eeuwig in die superleague waardoor er slechts 5 plekjes nog rouleerbaar zijn. Dat is precies wat ze nu niet hebben, zie bijvoorbeeld een Man Utd dat vrij regelmatig mag ploeteren in de EL
Weet niet hoor, voor sommige voetballers speelt meer dan alleen geld.quote:Op maandag 19 april 2021 09:49 schreef fetX het volgende:
[..]
Ook als die jongen geld ziet is hij weg.
Het zijn net mensen.
Als 36 clubs niet teveel verlies is zouden ze wel moeten want want moeten ze anders dan met die paar roulerende clubs die gebant zijn door de UEFA?quote:Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom zouden rijke eigenaars het risico willen lopen met hun speeltje om eruit te vliegen?
Met als doel om later meer geld te verdienen, maar ik snap je puntquote:Op maandag 19 april 2021 09:51 schreef Adames het volgende:
[..]
Weet niet hoor, voor sommige voetballers speelt meer dan alleen geld.
Ik heb zelfs eens gehoord dat Berghuis geld heeft ingeleverd om bij Feyenoord te mogen voetballen.
PR-technisch niet zo'n handige maatregel natuurlijk. Ik zou eerder beginnen met de betrokken clubs uit de nationale competities te gooien dan dit?quote:
Best veel ook nog.quote:Op maandag 19 april 2021 09:51 schreef Adames het volgende:
[..]
Weet niet hoor, voor sommige voetballers speelt meer dan alleen geld.
Ik heb zelfs eens gehoord dat Berghuis geld heeft ingeleverd om bij Feyenoord te mogen voetballen.
Als clubs die hieraan meedoen echt worden geweerd door de UEFA en nationale competities dan komt er een vaste club van 18 tot 20 clubs die zich afsplitsen en de rest heeft pech.quote:Op maandag 19 april 2021 09:51 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Als 36 clubs niet teveel verlies is zouden ze wel moeten want want moeten ze anders dan met die paar roulerende clubs die gebant zijn door de UEFA?
Ik zal ze missen als kiespijn.quote:Op maandag 19 april 2021 09:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als clubs die hieraan meedoen echt worden geweerd door de UEFA en nationale competities dan komt er een vaste club van 18 tot 20 clubs die zich afsplitsen en de rest heeft pech.
We leven niet in communisme.quote:
Vroeger + uitzondering = geen toekomst.quote:Vroeger was Rode Ster-Madrid heus wel leuk.
Daar ben ik mee eens. Maar als ze miljardair backing hebben, dan worden ze vanzelf wel beter met de tijd.quote:En wat zijn de beste clubs ? Arsenal, Tottenham ? Kom op
En krijgt PSG de CL cadeau.quote:Op maandag 19 april 2021 10:00 schreef Adames het volgende:
Wel pijnlijk
Als Arsenal en United al per direct worden geweerd uit de Europa League, krijg je nu als finale Roma - Villareal
Ze willen nu toch ook het geld gelijk verdelen onder 15 clubs ?quote:Op maandag 19 april 2021 09:59 schreef BookFreak het volgende:
[..]
We leven niet in communisme.
[..]
Vroeger + uitzondering = geen toekomst.
[..]
Daar ben ik mee eens. Maar als ze miljardair backing hebben, dan worden ze vanzelf wel beter met de tijd.
Zijn er roulerende clubs? Zo ja wat gebeurd er dan met die paar roulerende clubs die het volgend seizoen uitgerouleerd zijn?quote:Op maandag 19 april 2021 09:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als clubs die hieraan meedoen echt worden geweerd door de UEFA en nationale competities dan komt er een vaste club van 18 tot 20 clubs die zich afsplitsen en de rest heeft pech.
Dat kan dus gewoon nietquote:Op maandag 19 april 2021 10:02 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Zijn er roulerende clubs? Zo ja wat gebeurd er dan met die paar roulerende clubs die het volgend seizoen uitgerouleerd zijn?
Er zullen geen roulerende clubs zijn als dat betekent dat ze geweerd worden uit andere competities.quote:Op maandag 19 april 2021 10:02 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Zijn er roulerende clubs? Zo ja wat gebeurd er dan met die paar roulerende clubs die het volgend seizoen uitgerouleerd zijn?
Denk je dat die 12 clubs zich druk maken over een WK? Who cares about landenvoetbal...quote:Op maandag 19 april 2021 09:59 schreef 297534 het volgende:
[..]
Dit is wel een goed machtsmiddel van de FIFA en de UEFA.
De bonden.quote:Op maandag 19 april 2021 10:04 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Denk je dat die 12 clubs zich druk maken over een WK? Who cares about landenvoetbal...
De rest van de wereldquote:Op maandag 19 april 2021 10:04 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Denk je dat die 12 clubs zich druk maken over een WK? Who cares about landenvoetbal...
Spelers wel hoorquote:Op maandag 19 april 2021 10:04 schreef BookFreak het volgende:
[..]
nee maar spelers vinden dat toch nog steeds het allerbelangrijkst.quote:Op maandag 19 april 2021 10:04 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Sterker nog ze worden geroyeerd.quote:Op maandag 19 april 2021 10:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er zullen geen roulerende clubs zijn als dat betekent dat ze geweerd worden uit andere competities.
Voor de spelers is het WK het hoogst haalbare. Zij dus.quote:Op maandag 19 april 2021 10:04 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Even ervan uitgaan dat ze alle 18 niet veel van elkaar verschillen, dan zou het uitermate moeizaam en knap zijn om kampioen te worden.quote:Op maandag 19 april 2021 10:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze willen nu toch ook het geld gelijk verdelen onder 15 clubs ?
En ja ze worden beter en dan ? Worden ze nog 10de.....
het WK winnen ja dus dan zijn het er al een stuk minderquote:Op maandag 19 april 2021 10:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Voor de spelers is het WK het hoogst haalbare. Zij dus.
Misschien moeten ze een na denken over dat economische model, volwassen mannen die tegen een bal aantrappen en daar je model op baseren, waanzin.quote:The formation of the Super League comes at a time when the global pandemic has accelerated the instability in the existing European football economic model.
Ja dus wat bedoel je? Als ze een competitie hebben voor 18 clubs, en je hebt totaal 20 of 21 clubs in je organisatie (paar extra voor roulatie) wat doen die 2 of 3 overgebleven clubs in de tussentijd?quote:
Ik zeg het niet.quote:Op maandag 19 april 2021 10:09 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ja dus wat bedoel je? Als ze een competitie hebben voor 18 clubs, en je hebt totaal 20 of 21 clubs in je organisatie (paar extra voor roulatie) wat doen die 2 of 3 overgebleven clubs in de tussentijd?
Ah, precies. Het moeten er precies 18 zijn (als ze seizoen met 18 willen spelen)quote:Op maandag 19 april 2021 10:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er zullen geen roulerende clubs zijn als dat betekent dat ze geweerd worden uit andere competities.
Ten eerste de bonden waar die clubs onder vallen, ten tweede de spelers die graag voor hun land willen uitkomen en ten derde de roulerende clubs waarvan dus zeker geen sprake zal zijn (want royement).quote:Op maandag 19 april 2021 10:04 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ze gaan er nu gewoon nog vanuit dat ze mee mogen blijven doen aan de nationale competities.quote:Op maandag 19 april 2021 10:09 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ja dus wat bedoel je? Als ze een competitie hebben voor 18 clubs, en je hebt totaal 20 of 21 clubs in je organisatie (paar extra voor roulatie) wat doen die 2 of 3 overgebleven clubs in de tussentijd?
Ook naïef. Wakker worden mensen.quote:Op maandag 19 april 2021 10:05 schreef 297534 het volgende:
[..]
nee maar spelers vinden dat toch nog steeds het allerbelangrijkst.
Je snapt er nog steeds geen reet van. Er is maar één reden waarom dit hele gebeuren opgezet gaat worden. Deze clubs willen jaar in jaar uit gegarandeerd zijn van ettelijke miljoenen aan winst. Degradatie past daar niet in, dus er komt geen systeem waarbij er kans dat is de topclubs gaan degraderen.quote:Op maandag 19 april 2021 08:29 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar steeds nieuwe clubs als kanonnenvoer (zonder een divisie 2) kan niet want die worden dan geband door UEFA. Dus dan zit de Super League groep opgezadeld met boze clubs die niet meer terug kunnen naar UEFA.
Daarom kan ik me niet voorstellen dat het bij slechts 1 divisie blijft. Als de Super League groep slim is, bouwen ze meteen een Divisie 2 (en misschien zelfs een Divisie 3). Dan wordt het nog leuker met degradaties en promoties tussen de beste 36 clubs (of beste 54 clubs) van Europa.
Voor spelers is miljardair worden het hoogst haalbare.quote:Op maandag 19 april 2021 10:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Voor de spelers is het WK het hoogst haalbare. Zij dus.
Er komt gewoon geen roulatie. Staat wel leuk in de plannen nu, maar als een club uit de nationale competitie en de UEFA wordt geschopt, is een jaartje meedraaien in de Super League en daarna weer vanaf 0 beginnen in de nationale competitie geen optie. Dus de competitie zal gewoon precies zo groot worden als het aantal aanwezige clubs. Pas als er genoeg clubs zich hebben aangesloten of willen aansluiten voor een tweede competitie, zullen ze daaraan gaan denken, waarbij de founding clubs vast flinke voordelen krijgen om niet te degraderen.quote:Op maandag 19 april 2021 10:09 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Loyaliteit kunnen jullie echt in de prullenmand gooien. Wie betaalt bepaald.quote:Op maandag 19 april 2021 10:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ten eerste de bonden waar die clubs onder vallen, ten tweede de spelers die graag voor hun land willen uitkomen en ten derde de roulerende clubs waarvan dus zeker geen sprake zal zijn (want royement).
Totdat ze in eigen land worden uitgekotst en er alleen nog wat spleetogen en Amerikanen naar ze kijken.quote:Op maandag 19 april 2021 10:12 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Voor spelers is miljardair worden het hoogst haalbare.
Vergeet de mensen met doekies op hun hoofd niet.quote:Op maandag 19 april 2021 10:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Totdat ze in eigen land worden uitgekotst en er alleen nog wat spleetogen en Amerikanen naar ze kijken.
Ik heb t ook nooit uitgesloten als ze alleen 1 divisie doen.quote:Op maandag 19 april 2021 10:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je snapt er nog steeds geen reet van. Er is maar één reden waarom dit hele gebeuren opgezet gaat worden. Deze clubs willen jaar in jaar uit gegarandeerd zijn van ettelijke miljoenen aan winst. Degradatie past daar niet in, dus er komt geen systeem waarbij er kans dat is de topclubs gaan degraderen.
Die 12 willen substantieel meer geld. Elk jaar. En ze krijgen al veel meer dan de rest.quote:Op maandag 19 april 2021 09:47 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Dat kan, dan moeten ze maar met een aantrekkelijk alternatief komen voor de 12.
Het hoeft niet gelijkwaardig (integendeel) alleen een 90/10 verhouding is niet goed voor de lange termijn. Dat zie je nu ook, dezelfde clubs strijden om prijzen. Er is geen nieuwe aanwas, de top wordt kleiner en de top wordt elk jaar nog veel sterker.quote:[..]
Dat is toch het geval met deze nieuwe league. Iedereen heeft wel een idee wie ongeveer de 20 sterkste teams (en financiën wat erbij hoort) zijn.
Maar niet elke competitie is gelijkwaardig. Zo is het helaas.
Ze zijn niet zó dom en naïef. Ze hebben zeker ingecalculeerd al dat ze gebant worden.quote:Op maandag 19 april 2021 10:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ze gaan er nu gewoon nog vanuit dat ze mee mogen blijven doen aan de nationale competities.
Dus dat doen ze dan in hun plan. Zodra dat getackeld is door de UEFA zal er niks te rouleren zijn.
Je maakt mn punt.quote:Op maandag 19 april 2021 10:12 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Er komt gewoon geen roulatie. Staat wel leuk in de plannen nu, maar als een club uit de nationale competitie en de UEFA wordt geschopt, is een jaartje meedraaien in de Super League en daarna weer vanaf 0 beginnen in de nationale competitie geen optie. Dus de competitie zal gewoon precies zo groot worden als het aantal aanwezige clubs. Pas als er genoeg clubs zich hebben aangesloten of willen aansluiten voor een tweede competitie, zullen ze daaraan gaan denken, waarbij de founding clubs vast flinke voordelen krijgen om niet te degraderen.
Nou, als er iets traditioneel is, zijn het de competities in de VS wel. Daar heb je altijd een aantal divisies/conferences waarin (veelal) dezelfde clubs tegen elkaar spelen in de regular season met daarna een playoffs-toernooi.quote:Op maandag 19 april 2021 09:41 schreef 297534 het volgende:
Ik zie dit plan eigenlijk echt niet slagen. De Europese voetbalfans zijn daarvoor veel te traditioneel. Hoewel in Engeland ook veel is gebeurd, met die gekke eigenaren. Maar dit lijkt me wel een stap te ver.
Het is hier niet Amerika, waar ze gewoon een sportclub van de ene stad naar de andere verplaatsen.
Ik kijk altijd het liefste en voornamelijk naar de Eredivisie eigenlijk (en dan voornamelijk Feyenoord al is dat verschrikkelijk) plus de Europese wedstrijden van Nederlandse clubs. Die Super League kan mij echt gestolen worden.quote:Op maandag 19 april 2021 10:14 schreef GGMM het volgende:
Waarom zou iemand naar deze "superleague" gaan kijken
Verschrikkelijk natuurlijk, een competitie waar het grootste deel niet kan degraderenquote:Op maandag 19 april 2021 10:18 schreef fetX het volgende:
Allemaal leuk en wel, die meningkjes van die nobuddies hier. Maar ik ben ook benieuwd naar de mening en verwachting van kwaliteitsusers als @:maxi-mus & El-Stinho @:tarado @:JR-Style-93 (als ik je vergeten ben, excuses bij voorbaat).
Ik had een Europese competitie met promotie/degradatie wel leuk gevonden eigenlijk. Ipv VVV en Emmen enkel wedstrijden tegen subtoppers uit Duitsland, Engeland en toppers uit België en Schotland bijvoorbeeld klinkt best tof. Maar zo’n toernooi komt er toch niet zomaar.quote:Op maandag 19 april 2021 10:20 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik kijk altijd het liefste en voornamelijk naar de Eredivisie eigenlijk (en dan voornamelijk Feyenoord al is dat verschrikkelijk) plus de Europese wedstrijden van Nederlandse clubs. Die Super League kan mij echt gestolen worden.
Ja eens. Ik heb dat al bij de CL waar je jaarlijks vaak dezelfde wedstrijden ziet. De CL is mij echt steeds minder gaan boeien de laatste jaren.quote:Op maandag 19 april 2021 10:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk natuurlijk, een competitie waar het grootste deel niet kan degraderenen dan ook nog terug in de competitie willen met gigantisch veel inkomsten terwijl ze nergens voor spelen daar aangezien ze toch al in die Superleague zitten.
En het is totaal niet boeiend als je elke week meerdere "toppers" hebt, iedereen weet nog toen El Clasico vijf keer binnen een maand gespeeld werd en iedereen het al zat was.
ze zijn wanhopigquote:Op maandag 19 april 2021 10:17 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ze zijn niet zó dom en naïef. Ze hebben zeker ingecalculeerd al dat ze gebant worden.
Dan kan Feyenoord misschien weer eens kampioen worden.quote:Op maandag 19 april 2021 10:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
Maar het zal me helaas niets verbazen als Ajax ook ooit gaat meedoen.
Dan mogen ze hopen dat het een succes word, je kunt namelijk niet meer terug.quote:Op maandag 19 april 2021 10:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
In het PSV topic worden mijn kwaliteiten toch minder gewaardeerdquote:Op maandag 19 april 2021 10:18 schreef fetX het volgende:
Allemaal leuk en wel, die meningkjes van die nobuddies hier. Maar ik ben ook benieuwd naar de mening en verwachting van kwaliteitsusers als @:maxi-mus & El-Stinho @:tarado @:JR-Style-93 (als ik je vergeten ben, excuses bij voorbaat).
Maar je weet ook dat fans verder weinig band hebben met de club. Fans van Oklahoma thunder zijn is leuk maar als die opeens weer verhuizen naar Seattle en de sonics worden zijn mensen in Oklahoma er geen fan meer van.quote:Op maandag 19 april 2021 10:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nou, als er iets traditioneel is, zijn het de competities in de VS wel. Daar heb je altijd een aantal divisies/conferences waarin (veelal) dezelfde clubs tegen elkaar spelen in de regular season met daarna een playoffs-toernooi.
Voor de MLB is dat al > 100 jaar, voor de NBA zo’n 70 jaar.
Het enige dat verandert is dat er soms een club bijkomt of een club verplaatst, maar de meeste teams bestaan al tientallen jaren.
Zo dom zouden ze toch niet zijnquote:Op maandag 19 april 2021 10:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
Correct.quote:Op maandag 19 april 2021 10:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Jij vindt de CL niet leuk omdat in het begin een Real Madrid tegen een dwerg uit Letland moet spelen. Nu is daar inderdaad niks interessants aan
Dit heet communisme. Dit heet diefstal. De grote clubs brengen het geld binnen, en dit wordt onrechtmatig verdeeld.quote:Mijns inziens moet de oplossing net andersom, minder geld naar de finalisten en meer naar alle (niet) deelnemende clubs.
Ze vergeten gewoon dat de underdog die het goed doet in dat soort toernooien vitaal is voor de interesse erin. En dat als je wanbeleid of goed beleid voert je daar de consequenties van ziet op het veld, dat maakt het interessant om te volgen.quote:Op maandag 19 april 2021 10:23 schreef fetX het volgende:
[..]
Ja eens. Ik heb dat al bij de CL waar je jaarlijks vaak dezelfde wedstrijden ziet. De CL is mij echt steeds minder gaan boeien de laatste jaren.
Van Barca en Real kan ik het wel begrijpen, die zijn technisch failliet, Juve kan niet verder groeien en die CL winnen ambitie is er ook niet van gekomen, dat die dan 2 clubs meeslepen kan ik nog inkomen maar dat de PL clubs er zo groot in meedoen is voor mij toch wel de grootste verrassing.quote:
Ja dat is nog het meest debiele, krijg je als SL club 300 miljoen meer dan de rest en dan zogenaamd eerlijke concurrentie.quote:Op maandag 19 april 2021 10:24 schreef fetX het volgende:
[..]
Dan kan Feyenoord misschien weer eens kampioen worden.![]()
Maar heeft echt veel minder waarde als Ajax dan niet aan de competitie mee zou doen. En als ze dat wel zouden doen is het sowieso al zwaar oneerlijk door die belachelijke jaarlijkse inkomsten. Dan vermoord je ook de nationale competitie.
Het is pure kanker voor het voetbal. Je hoeft alleen een gemiddelde pro/deg-playoff te zien om wat voetbal echt is. Of.. ik word 10.000 keer warmer van een vol Sevilla/Betis/Athletic Club-stadion. Winnen, verliezen, emotie, amateurvelden, het spel zelf. Dat is voetbalquote:Op maandag 19 april 2021 10:18 schreef fetX het volgende:
Dat is dan ook een heel apart topic vaak.quote:Op maandag 19 april 2021 10:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
In het PSV topic worden mijn kwaliteiten toch minder gewaardeerd
Ik sluit me hier volledig bij aan ouwe reus.quote:Op maandag 19 april 2021 10:30 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Het is pure kanker voor het voetbal. Je hoeft alleen een gemiddelde pro/deg-playoff te zien om wat voetbal echt is. Of.. ik word 10.000 keer warmer van een vol Sevilla/Betis/Athletic Club-stadion. Winnen, verliezen, emotie, amateurvelden, het spel zelf. Dat is voetbal
Maar goed, dit is ook mede ingegeven door die tyfusaziaten en Rasheeds en Jamaals die in een alles-is-fantastisch-en-geweldig-werkelijkheid leven.
quote:Op maandag 19 april 2021 10:30 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Het is pure kanker voor het voetbal. Je hoeft alleen een gemiddelde pro/deg-playoff te zien om wat voetbal echt is. Of.. ik word 10.000 keer warmer van een vol Sevilla/Betis/Athletic Club-stadion. Winnen, verliezen, emotie, amateurvelden, het spel zelf. Dat is voetbal
Maar goed, dit is ook mede ingegeven door die tyfusaziaten en Rasheeds en Jamaals die in een alles-is-fantastisch-en-geweldig-werkelijkheid leven.
Omdat je hier niet het probleem maar het gevolg aankaart. En dat luie denken is precies waarom je een onvoorstelbare tyfusmongool bent.quote:Op maandag 19 april 2021 08:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik kijk het 10x liever dan Barça - Cádiz gevolgd door Barça - Mallorca, gevolgd door Barça Huesca en Barça Elche.
Ik vermoed dat user @:El-stinho hier een zéér pittige mening over zal hebben, maar ik ben nou eenmaal dat klootjesvolk wat graag naar Barça en Real kijkt.
Ach, we waren zonder Johan Cruijff en Willem van Hanegem nog nooit zo dicht bij een WK-titel in 1978.quote:
De ambitie is nog steeds om aan te haken bij die Europese top, als die Europese top ergens anders gaat spelen zullen ze wellicht wel moeten om te blijven bestaan op redelijk niveau.quote:
Hoppa! Met gestrekt been binnenkomenquote:Op maandag 19 april 2021 10:31 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Omdat je hier niet het probleem maar het gevolg aankaart. En dat luie denken is precies waarom je een onvoorstelbare tyfusmongool bent.
Het hele concept is zo ongeveer dat “de 15” elk jaar meedoen. Dit gaan ze echt niet doen. Wordt gewoon een NBA voor voetbalclubs.quote:Op maandag 19 april 2021 08:29 schreef BookFreak het volgende:
[..]
In die PL draait het al helemaal om marketing, die clubs daar zijn toch ook totaal verwijderd van wat ze ooit waren. Dat zijn vrijwel al franchises geworden.quote:Op maandag 19 april 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van Barca en Real kan ik het wel begrijpen, die zijn technisch failliet, Juve kan niet verder groeien en die CL winnen ambitie is er ook niet van gekomen, dat die dan 2 clubs meeslepen kan ik nog inkomen maar dat de PL clubs er zo groot in meedoen is voor mij toch wel de grootste verrassing.
Soowwwwquote:Op maandag 19 april 2021 10:31 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Omdat je hier niet het probleem maar het gevolg aankaart. En dat luie denken is precies waarom je een onvoorstelbare tyfusmongool bent.
Vast. Maar er bestaat ook nog zoiets als een contract.quote:Op maandag 19 april 2021 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja op het moment dat de clubs er uit stappen dan ben je voor de FIFA direct transfervrij, dus dan kan een Messi gewoon terug naar een FIFA aangesloten club
Stel dat het plan in duigen valt en de clubs terug willen, dan hebben ze wel een kostenpostje
die kanker was er natuurlijk al, dit is misschien een wat heftigere vorm ervan, onze eigen competitie is er volledig op gericht CL te halen en je ziet wat er gebeurd als 1 club dat wat te vaak doet.quote:Op maandag 19 april 2021 10:30 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
STIJNEDquote:Op maandag 19 april 2021 10:31 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dat hoeven we niet te ontkennen, nee. Maar wat hier het ergste is, is dat clubs die niet aan de gelikte werkelijkheid voldoen nu eigenlijk worden weggezet als minderwaardig. Dat is al lang via omwegen gedaan, maar nu direct in your face.quote:Op maandag 19 april 2021 10:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
die kanker was er natuurlijk al, dit is misschien een wat heftigere vorm ervan, onze eigen competitie is er volledig op gericht CL te halen en je ziet wat er gebeurd als 1 club dat wat te vaak doet.
Ja.quote:Op maandag 19 april 2021 10:35 schreef BookFreak het volgende:
Misschien zou dit het toekomstplan van Super League groep:
-twee divisies van 36 beste Europese clubs (12 founding, 24 extra)
-de 36 kunnen nooit uit de organisatie
-de 12 founding clubs kunnen niet degraderen naar de tweede divisie
-de 6 roulatie clubs in de eerste divisie lopen wel kans om hooguit te degraderen naar de tweede divisie
-als een founding club 3 jaar achter elkaar eindigd in de degradatiezone dan moeten ze verplicht hooguit een jaar in de tweede divisie
Kritiekpunten iemand?
uiteraard maar van een vrij goed verdienmodel stappen in een heel nieuw gebeuren met alle risico's van dien vind ik nogal wat.quote:Op maandag 19 april 2021 10:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
In die PL draait het al helemaal om marketing, die clubs daar zijn toch ook totaal verwijderd van wat ze ooit waren. Dat zijn vrijwel al franchises geworden.
Die contracten moeten door de FIFA geratificeerd worden, ik neem aan dat dit een ontbindende factor zal zijn, kan me niet voorstellen dat hier over niets in opgenomen staat.quote:Op maandag 19 april 2021 10:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Maar er bestaat ook nog zoiets als een contract.
Maar dat is toch niet per se erg? Dat is gewoon een doel wat je moet halen, net als kampioen worden of de beker winnen dat sowieso is. Het is in elk geval gebaseerd op goed beleid moeten voeren om dat te halen.quote:Op maandag 19 april 2021 10:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
die kanker was er natuurlijk al, dit is misschien een wat heftigere vorm ervan, onze eigen competitie is er volledig op gericht CL te halen en je ziet wat er gebeurd als 1 club dat wat te vaak doet.
Absolute aids.quote:Op maandag 19 april 2021 10:35 schreef BookFreak het volgende:
Misschien zou dit het toekomstplan van Super League groep kunnen zijn:
-twee divisies van 36 beste Europese clubs (12 founding, 24 extra)
-de 36 kunnen nooit uit de organisatie
-de 12 founding clubs kunnen niet degraderen naar de tweede divisie
-de 6 roulatie clubs in de eerste divisie lopen wel kans om hooguit te degraderen naar de tweede divisie
-de tweede divisie clubs hebben kans dus om bij die 6 in de eerste divisie te komen
-als een founding club 3 jaar achter elkaar eindigd in de degradatiezone dan moeten ze verplicht hooguit een jaar in de tweede divisie
Kritiekpunten iemand?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Van der Sar is aanvoerder van het verzet joh. Sinds vannacht interim-voorzitter ECA.quote:Op maandag 19 april 2021 09:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Veel zal wel afhangen van wat er daadwerkelijk gaat volgen vanuit UEFA/FIFA qua 'straffen'. Maar volgens mij was Ajax toch 1 van de voorstanders en volgens geruchten een gastclub? Meen ik een keertje ergens gelezen te hebben.
Ik sta er niet zo van te kijken dat jij dit wel een leuk idee zou vinden.quote:Op maandag 19 april 2021 10:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik had een Europese competitie met promotie/degradatie wel leuk gevonden eigenlijk. Ipv VVV en Emmen enkel wedstrijden tegen subtoppers uit Duitsland, Engeland en toppers uit België en Schotland bijvoorbeeld klinkt best tof. Maar zo’n toernooi komt er toch niet zomaar.
natuurlijk is dat wel erg, die verhoudingen kloppen toch niet, alsof de nummer 2 slecht beleid voertquote:Op maandag 19 april 2021 10:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet per se erg? Dat is gewoon een doel wat je moet halen, net als kampioen worden of de beker winnen dat sowieso is. Het is in elk geval gebaseerd op goed beleid moeten voeren om dat te halen.
Ook met dit plukje clubs is er wel genoeg naamsbekendheid voor Azië en Amerika. Weten die veel joh.quote:Op maandag 19 april 2021 10:39 schreef Caland het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe men het uiteindelijk denkt te kunnen redden zonder twee gigantische landen in Europa (Duitsland, Frankrijk)
Paris SG en Bayern zullen toch ook wel meedoenquote:Op maandag 19 april 2021 10:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ook met dit plukje clubs is er wel genoeg naamsbekendheid voor Azië en Amerika. Weten die veel joh.
Maar in de PL bijvoorbeeld kan een grote club nog steeds de CL mislopen omdat ze slecht spelen, Juventus ook wellicht in de Serie A nu. Ajax met al het geld kan ook nog zomaar verkeerde keuzes maken op de transfermarkt en dan volgend jaar 2e worden.quote:Op maandag 19 april 2021 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk is dat wel erg, die verhoudingen kloppen toch niet, alsof de nummer 2 slecht beleid voert
Kijk, daar hou ik van. Goed en genuanceerd onderbouwd.quote:Op maandag 19 april 2021 10:31 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Bij die Duitse clubs is er toch die 50+1 regeling dat fans veel inspraak hebben? (Alleen niet bij Leipzig dan)quote:Op maandag 19 april 2021 10:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Paris SG en Bayern zullen toch ook wel meedoen
Het ergste is nog dat fans (met name in Engeland) jarenlang stonden te springen om hun geweldige rijke eigenaren en nu blijkt hoe dom het is om je clubs te laten leiden door Amerikanen en Oligarchen die 0 waarde hechten aan het traditionele Europese voetbalmodel. Vieze egoïstische gierige actie is dit.quote:Op maandag 19 april 2021 10:39 schreef El-Stinho het volgende:
Clubs die jarenlang ontzettend krankzinnig beleid hebben gevoerd, komen nu tot de ontdekking hoe sustainable hun business op deze manier is. Zie Real Madrid, zie Barça die uit alle hoeken moeten slepen om daadwerkelijk een aankoop te kunnen doen. Miljardenschulden op papier zijn gewoon mede de reden dat dit allemaal in versnelling komt. De angsthazen van Juventus die zien dat ze dit seizoen nog flink hun best zouden moeten doen om de CL'21/22 te halen.
Het is allemaal zo cynisch.
Toch heeft men het altijd over 74.quote:Op maandag 19 april 2021 10:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ach, we waren zonder Johan Cruijff en Willem van Hanegem nog nooit zo dicht bij een WK-titel in 1978.
Ik heb hem verbeterd. En nogmaals dit is slechts een scenario. Ook al klinkt het niet eerlijk dat 12 niet kunnen degraderen, maar ze brengen geld in het laatje en mogen zelf bepalen wat ze doen. Het is hun organisatie.quote:Op maandag 19 april 2021 10:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Absolute aids.
Met clubs die niet mogen degraderen.
ik ben ook niet voor die SuperLeague in deze setting maar de hele manier van scheef belonen in het voetbal is niet van vandaagquote:Op maandag 19 april 2021 10:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar in de PL bijvoorbeeld kan een grote club nog steeds de CL mislopen omdat ze slecht spelen, Juventus ook wellicht in de Serie A nu. Ajax met al het geld kan ook nog zomaar verkeerde keuzes maken op de transfermarkt en dan volgend jaar 2e worden.
Dat is echt een stuk minder erg dan het idee van die Superleague hoor waarin je altijd mag blijven aankloten met teveel geld maar je toch wel in die competitie blijft.
Ga. Zo. Door.quote:
Misschien ook een beetje een Brexit-achtige sfeer.. UEFA = EU enzoquote:Op maandag 19 april 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van Barca en Real kan ik het wel begrijpen, die zijn technisch failliet, Juve kan niet verder groeien en die CL winnen ambitie is er ook niet van gekomen, dat die dan 2 clubs meeslepen kan ik nog inkomen maar dat de PL clubs er zo groot in meedoen is voor mij toch wel de grootste verrassing.
Het is zeker niet perfect nu maar er is nog steeds een cruciaal verschil tussen de twee.quote:Op maandag 19 april 2021 10:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben ook niet voor die SuperLeague in deze setting maar de hele manier van scheef belonen in het voetbal is niet van vandaag
Die komen er nog bij. Het worden 20 clubs en er zijn nu pas drie landen genoemd.quote:Op maandag 19 april 2021 10:39 schreef Caland het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe men het uiteindelijk denkt te kunnen redden zonder twee gigantische landen in Europa (Duitsland, Frankrijk)
Waarschijnlijk 13:30.quote:Op maandag 19 april 2021 10:50 schreef fetX het volgende:
Hoe laat komt de UEFA met een ‘statement’?
Beetje tempo heren.
Of als kleine club die een stunt maakt en zich opwerpt richting de CL.quote:Op maandag 19 april 2021 10:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar in de PL bijvoorbeeld kan een grote club nog steeds de CL mislopen omdat ze slecht spelen, Juventus ook wellicht in de Serie A nu. Ajax met al het geld kan ook nog zomaar verkeerde keuzes maken op de transfermarkt en dan volgend jaar 2e worden.
Dat is echt een stuk minder erg dan het idee van die Superleague hoor waarin je altijd mag blijven aankloten met teveel geld maar je toch wel in die competitie blijft.
Ja Arsenal zit te klagen maar die moeten gewoon beter presteren. Juventus ook.quote:Op maandag 19 april 2021 10:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of als kleine club die een stunt maakt en zich opwerpt richting de CL.
Dat is ook de charme.
Speel je kut, dan hoor je ook niet in de CL, speel wel goed en neem je (tijdelijk) een plek over van een grote club, dan verdien je gewoon die plaats.
En hij is eigenaar van BeINsports die de uitzendrechten van de CL hebbenquote:Op maandag 19 april 2021 10:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Die komen er nog bij. Het worden 20 clubs en er zijn nu pas drie landen genoemd.
En een PSG kan zich nu nog niet committeren omdat de fuhrer van PSG ook een functie bij de UEFA heeft
Was veel leukerquote:Op maandag 19 april 2021 10:51 schreef Scrummie het volgende:
Als we dan toch aan het veranderen zijn; CL weer alleen voor de kampioenen graag, toernooi voor de bekerwinnaars ook weer terug en voor de plekjes 2-5 een Europees kuttoernooi.
En Europese toernooitjes graag alleen knockout. Die poulefases zijn echt ruk.quote:Op maandag 19 april 2021 10:51 schreef Scrummie het volgende:
Als we dan toch aan het veranderen zijn; CL weer alleen voor de kampioenen graag, toernooi voor de bekerwinnaars ook weer terug en voor de plekjes 2-5 een Europees kuttoernooi.
zeker maar het ene is niet zo'n onlogisch gevolg van het anderquote:Op maandag 19 april 2021 10:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het is zeker niet perfect nu maar er is nog steeds een cruciaal verschil tussen de twee.
Eerst teveel geld uitgeven tov inkomsten, dan beetje wegzakken en vervolgens janken dat je te weinig geld hebt. Zoals @El-Stinho al zegt, het is zó cynisch.quote:Op maandag 19 april 2021 10:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja Arsenal zit te klagen maar die moeten gewoon beter presteren. Juventus ook.
Ik denk dat Frankrijk en Duitsland eerder een soort BeNe-competitie gaan opstarten, met wel degradatie naar de nationale competities.quote:Op maandag 19 april 2021 10:39 schreef Caland het volgende:
Op korte termijn is dat extra geld leuk, op lange termijn stamp je alle magie uit het topvoetbal.quote:Op maandag 19 april 2021 10:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat fans (met name in Engeland) jarenlang stonden te springen om hun geweldige rijke eigenaren en nu blijkt hoe dom het is om je clubs te laten leiden door Amerikanen en Oligarchen die 0 waarde hechten aan het traditionele Europese voetbalmodel. Vieze egoïstische gierige actie is dit.
Vond die groepsfase juist wel tof. In ieder geval een paar wedstrijden europees. Beetje beloning na een mooi voorgaand jaar.quote:Op maandag 19 april 2021 10:52 schreef fetX het volgende:
[..]
En Europese toernooitjes graag alleen knockout. Die poulefases zijn echt ruk.
Het is ook niet onlogisch vanuit het perspectief om meer geld te willen verdienen, maakt het niet minder kut.quote:Op maandag 19 april 2021 10:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker maar het ene is niet zo'n onlogisch gevolg van het ander
Tja, het zal niet echt gezelliger wordt aan de onderhandelingstafel met de UEFA.. Zo'n plan daadwerkelijk lanceren ipv er achter de schermen mee dreigen maakt ook wel veel kapot hè.quote:Op maandag 19 april 2021 10:45 schreef Jaeger85 het volgende:
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387238
Chris Woerts zet er een streep door. Het gaat niet door!
Knockout zou ik persoonlijk leuker vinden, omdat je dan meer kans op verrassingen hebt. En dit soort toernooien zijn vaak leuk om naar te kijken vanwege goed presteren van de underdog in plaats van de jaarlijkse Barca - PSG die je voorgeschoteld krijgt.quote:Op maandag 19 april 2021 10:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vond die groepsfase juist wel tof. In ieder geval een paar wedstrijden europees. Beetje beloning na een mooi voorgaand jaar.
Kan ook na 2 wedstrijden al over zijn in dat geval.
helemaal eens, ik ben overigens niet tegen een Europese competitie maar wel in deze setupquote:Op maandag 19 april 2021 10:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het is ook niet onlogisch vanuit het perspectief om meer geld te willen verdienen, maakt het niet minder kut.
Mwah, in de EL vind ik de poulefase altijd wel leuk, dat gaat alle kanten op. In de CL zit ik er persoonlijk ook niet zo op te wachten, omdat je bij voorbaat al weet wie er door gaan eigenlijk. Aan de andere kant is het ook wel weer leuker als je bij plaatsing automatisch meerdere wedstrijden speelt, ook zonde als we ons een keer voor de CL plaatsen en er naar één ronde uitliggen. Eigenlijk vind ik dat Zwitserse systeem een best goed planquote:Op maandag 19 april 2021 10:52 schreef fetX het volgende:
[..]
En Europese toernooitjes graag alleen knockout. Die poulefases zijn echt ruk.
Veel leuker ja.quote:Op maandag 19 april 2021 10:56 schreef fetX het volgende:
[..]
Knockout zou ik persoonlijk leuker vinden, omdat je dan meer kans op verrassingen hebt. En dit soort toernooien zijn vaak leuk om naar te kijken vanwege goed presteren van de underdog in plaats van de jaarlijkse Barca - PSG die je voorgeschoteld krijgt.
Nouja toch vond ik PSG - Bayern één van de leukere wedstrijden die ik de laatste jaren heb gezien.quote:Op maandag 19 april 2021 10:56 schreef fetX het volgende:
[..]
Knockout zou ik persoonlijk leuker vinden, omdat je dan meer kans op verrassingen hebt. En dit soort toernooien zijn vaak leuk om naar te kijken vanwege goed presteren van de underdog in plaats van de jaarlijkse Barca - PSG die je voorgeschoteld krijgt.
En dat blijven hoe dan ook de fans.quote:Op maandag 19 april 2021 10:14 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Loyaliteit kunnen jullie echt in de prullenmand gooien. Wie betaalt bepaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |