Effect daarvan hangt wel af van hoe enthousiast de spelers van die rijke clubs zijn over dit plan.quote:Op maandag 19 april 2021 08:25 schreef raptorix het volgende:
Wat nog wel aardig word is dat die jongens van die clubs in 1 keer transfervrij zijn
Of Bayern, PSG..quote:Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef Leatherface het volgende:
Op basis waarvan denkt Spurs groter te zijn dan pakweg Porto?
Denk qua omzet.quote:Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef Leatherface het volgende:
Op basis waarvan denkt Spurs groter te zijn dan pakweg Porto?
Nou ja op het moment dat de clubs er uit stappen dan ben je voor de FIFA direct transfervrij, dus dan kan een Messi gewoon terug naar een FIFA aangesloten clubquote:Op maandag 19 april 2021 08:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Effect daarvan hangt wel af van hoe enthousiast de spelers van die rijke clubs zijn over dit plan.
Ja als het echt een competitie wordt met degradatie en promotie zou het al veel eerlijker zijn.quote:Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef BookFreak het volgende:
Zijn we het erover eens dat als de Super League groep meteen op zn minst een tweede divisie maakt (de beste 38 clubs van Europa), dat dat dan wel beter zou zijn?
Die heb ik maar even in de vergelijking weggelaten omdat ze zonder enige twijfel wel een uitnodiging zouden hebben gekregen.quote:
Veel beter, maar dat gaat niet gebeuren. Teveel risico voor de rijke club eigenaren. Hun speeltje zou maar uit de eerste divisie vliegen. Kost teveel geld.quote:Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef BookFreak het volgende:
Zijn we het erover eens dat als de Super League groep meteen op zn minst een tweede divisie maakt (de beste 38 clubs van Europa), dat dat dan wel beter zou zijn?
wat is er dan beter aan?quote:Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef BookFreak het volgende:
Yes, als dit idee backfired dan gaat dat grote schade voor de betrokken clubs opleveren. Vertrekkende spelers en fans, boze Europese voetbalwereld en overheden..quote:Op maandag 19 april 2021 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja op het moment dat de clubs er uit stappen dan ben je voor de FIFA direct transfervrij, dus dan kan een Messi gewoon terug naar een FIFA aangesloten club
Stel dat het plan in duigen valt en de clubs terug willen, dan hebben ze wel een kostenpostje
Dat is nu juist het belangrijkste onderdeel van het huidige plan idd.quote:Op maandag 19 april 2021 08:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Veel beter, maar dat gaat niet gebeuren. Teveel risico voor de rijke club eigenaren. Hun speeltje zou maar uit de eerste divisie vliegen. Kost teveel geld.
Het hele punt van die super league (en de oprichters ervan) is nou juist die garantie op inkomsten doordat je simpelweg niet kan degraderenquote:Op maandag 19 april 2021 08:29 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar steeds nieuwe clubs als kanonnenvoer (zonder een divisie 2) kan niet want die worden dan geband door UEFA. Dus dan zit de Super League groep opgezadeld met boze clubs die niet meer terug kunnen naar UEFA.
Daarom kan ik me niet voorstellen dat het bij slechts 1 divisie blijft. Als de Super League groep slim is, bouwen ze meteen een Divisie 2 (en misschien zelfs een Divisie 3). Dan wordt het nog leuker met degradaties en promoties tussen de beste 36 clubs (of beste 54 clubs) van Europa.
Ik denk dat dit slechts een tijdelijk idee is van 3 weken.quote:Op maandag 19 april 2021 08:44 schreef Tarado het volgende:
ook wel benieuwd hoe en of dit gaat aflopen
ik denk het nietquote:Op maandag 19 april 2021 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat dit slechts een tijdelijk idee is van 3 weken.
Dit heb ik nooit zo beweerd, althans ik heb hier geen actieve herinnering aan.quote:
Ik haak overigens al een tijdje af bij de meeste wedstrijden in de CL. Elk jaar dezelfde teams en dezelfde spelers op mijn scherm. Het is dat mijn clubje 2 jaar geleden het onmogelijke gepresteerd heeft door bijna de finale te halen, maar voor de rest is het same shit different year. Dat wordt met dit idee alleen nog maar erger.quote:Op maandag 19 april 2021 08:44 schreef raptorix het volgende:
Overigens kan dit behoorlijk backfiren op een andere manier, een paar jaar terug besloten de Franse voetbalclubs om achter het betaalkastje te gaan, de Franse publieke omroep besloot dat geld in Rugby te gaan steken, gevolg: Rugby werd enorm populair en de voetbalclubs wilden graag de boel terug, maar dat was te laat, risico bestaat bij voetbal in iets mindere mate, maar in sommige landen zie ik het wel gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |