abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 08:06:26 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199065656
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387200

quote:
Europese topclubs hebben een principeakkoord bereikt over het opzetten van de Super League, meldt The New York Times. Volgens de krant is een groep topclubs onder aanvoering van Juventus, Manchester United, Liverpool en Real Madrid het eens over de opzet van de nieuwe Europese competitie. Het initiatief druist rechtstreeks in tegen de plannen die de UEFA maandag wil presenteren over de nieuwe opzet van de Champions League.

De afgelopen maanden voerden clubs in het geheim gesprekken over de Super League. Minstens twaalf clubs hebben hun jawoord gegeven of hebben interesse getoond in de komst van de competitie: het gaat om zes Engelse clubs (Manchester United, Liverpool, Manchester City, Arsenal, Chelsea en Tottenham Hotspur), drie Spaanse club (Real Madrid, Barcelona en Atlético Madrid) en drie Italiaanse clubs (Juventus, AC Milan en Internazionale).
Het artikel gaat verder onder de video
Meer videos

De groep probeert andere clubs, zoals Bayern München en Borussia Dortmund, ook zover te krijgen om zich te committeren aan de plannen, maar die clubs willen nog geen afscheid nemen van het huidige stelsel. Ook Paris Saint-Germain heeft uitnodigingen om zich bij de groep topclubs te voegen vooralsnog afgewezen. Nasser Al-Khelaifi, de voorzitter van PSG, is ook gedelegeerde bij het uitvoerend comité van de UEFA namens de European Club Association, het orgaan dat de Europese clubteams vertegenwoordigt.

Woordvoerders van clubs die betrokken zijn bij de plannen willen op dit moment niet reageren op het vermeende principeakkoord. Ook een woordvoerder van de UEFA reageert nog niet, maar de Europese voetbalbond zou achter de schermen wel rekening houden met een statement van de clubs op zeer korte termijn. Officials van de UEFA hebben dit weekend gesprekken gevoerd over mogelijkheden om het plan te blokkeren. Een van de opties die werd besproken, is om clubs die de traditionele structuur de rug willen toekeren uit te sluiten van het volgend seizoen in de Champions League.

Het nieuwe toernooi zou in 2022 moeten beginnen. In de competitie zouden de beste teams van het continent het tegen elkaar opnemen in een eigen toernooi, los van de 'kleinere clubs'. Hoewel er dus nog wordt gezocht naar extra draagvlak, wordt er mogelijk zondag nog een statement gepubliceerd over de Super League. Op die manier overschaduwen de clubs de plannen van de UEFA over de nieuwe opzet van de Champions League. De bond wil maandag bekendmaken dat de grootste clubcompetitie van Europa voortaan bestaat uit 36 deelnemers (tegen 32 nu) en de huidige poule­fase met groepen van vier teams verdwijnt. Die wordt ingeruild voor één ranglijst van alle teams. Tussen september en januari wordt dan gespeeld in een eerste fase, waarbij ­elke deelnemer per loting tien tegenstanders krijgt toegewezen.
Waarom is Spurs hierbij betrokken?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_199065664
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:05 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Maffia-achtige praktijken?
Welke mooie zacht vredelievende woorden heb jij voor deze coup?
Lees de statuten van de KNVB maar eens, ik zou zeggen probeer maar eens buiten de KNVB om een gezellige competitie op te zetten, ik wens je veel succes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 19 april 2021 @ 08:08:10 #3
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_199065665
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:06 schreef onlogisch het volgende:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387200
[..]

Waarom is Spurs hierbij betrokken?
Waarom is Arsenal hierbij betrokken?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 08:08:31 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199065670
Maar uiteindelijk is dit gewoon een systeem voor die 12 clubs om inkomsten te garanderen. Misschien zullen die inkomsten ook nog iets hoger zijn vanwege duurdere rechten die ze lekker in Azie en Noord-Amerika kunnen verkopen. Daar geven ze toch niks om historie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199065671
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 06:52 schreef BookFreak het volgende: Voor de duidelijkheid, ik ben alleen voorstander als ze uitbreiden naar meerdere divisies. Als het slechts bij één divisie blijft dan weet ik het nog niet. Maar bij meerdere divisies zie ik veel meer voordelen. Lijkt me leuk: Divisie 1 (beste 18 teams van Europa) Divisie 2 (volgende 18 beste) Divisie 3 (volgende 18 beste) Divisie 4 (volgende 18 beste) Enz... Enz... Enz...
Het hele punt van de superleague is dat de founders gegarandeerde inkomsten hebben. Zij zitten niet te wachten op het risico op degradatie. Er komen geen leagues. Aan de superleague mogen alleen elk jaar wat andere clubs meedoen als kanonnenvoer
  maandag 19 april 2021 @ 08:09:18 #6
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_199065675
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:05 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Maffia-achtige praktijken?
Welke mooie zacht vredelievende woorden heb jij voor deze coup?
Het is simpelweg het verwijderen van een onnodige geldverslindende tussenlaag [UEFA].
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 19 april 2021 @ 08:10:13 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199065682
Waarschijnlijk zitten clubs als Tottenham en Milan erbij omdat de investeerders in die clubs al jaren meepraten met die van de andere rijke Europese clubs om dit onzalige idee van cashen voor altijd uit te broeden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199065684
quote:
6s.gif Op maandag 19 april 2021 01:07 schreef KingRoland het volgende:

[..]

@:zipportal @:lenny_leonard @:coco @:afcniels @:wereldgozer kennen jullie nog wat users die experts zijn op het gebied van rechten, maar specifiek over zaken gerelateerd tot het voetbal?
@heubach
pi_199065686
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is simpelweg het verwijderen van een onnodige geldverslindende tussenlaag [UEFA].
En geen gezeik met andere clubs. Lekker gesloten systeem.
  Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 08:12:06 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199065696
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is simpelweg het verwijderen van een onnodige geldverslindende tussenlaag [UEFA].
Naast meer zekerheid van inkomsten helpt dat ook mee ja, dat is natuurlijk wél een beetje een PDC/BDO motief. Maar daar zou je nog kunnen spreken van gelijke kansen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 19 april 2021 @ 08:13:16 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199065707
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:10 schreef Adames het volgende:

[..]

En geen gezeik met andere clubs. Lekker gesloten systeem.
Dikke middelvinger naar alle andere voetbalclubs in Europa idd. En naar de vele voetbalfans die houden van een eerlijke competitie waar de best wint en niet de club die tot het juiste elitegroepje behoort.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 08:13:44 #12
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199065710
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:08 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Waarom is Arsenal hierbij betrokken?
Geen idee maat. Niet mijn OP.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 19 april 2021 @ 08:14:17 #13
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_199065712
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:10 schreef Adames het volgende:

[..]

En geen gezeik met andere clubs. Lekker gesloten systeem.
Precies zoals de NBA eigenlijk, duidelijk uit de koker van de Amerikaanse investeerders die geen risico met hun investeringen willen lopen. Wat dat betreft is dit ook wel een logisch gevolg van de aankopen van clubs.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_199065719
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lees de statuten van de KNVB maar eens, ik zou zeggen probeer maar eens buiten de KNVB om een gezellige competitie op te zetten, ik wens je veel succes.
Dit is je hele punt. Je haat tegen de bestaande bonden. Al het andere is per definitie welkom

Hoe gaat deze nieuwe club straks met zijn leden of met andere organisaties om...? Deze nieuwe bond gaat zeker wel ineens democratisch te werk waar alle ruimte is voor concurrenten....

Dat geloof jij zelf ook niet. Het gaat hier om macht en geld. En de sterksten hebben besloten, meer geld te willen, veel meer geld te willen.

En de armsten moeten betalen, die krijgen een een stuk minder inkomen.

Ik vind het prima als een UEFA kapot gaat, helemaal prima. Maar dan wel om de juiste redenen
  maandag 19 april 2021 @ 08:17:06 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199065730
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ik vind het prima als een UEFA kapot gaat, helemaal prima. Maar dan wel om de juiste redenen
Er lijkt nu een nog lelijker gedrocht voor in de plaats te gaan komen ja.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199065731
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Dit is je hele punt. Je haat tegen de bestaande bonden. Al het andere is per definitie welkom

Hoe gaat deze nieuwe club straks met zijn leden of met andere organisaties om...? Deze nieuwe bond gaat zeker wel ineens democratisch te werk waar alle ruimte is voor concurrenten....

Dat geloof jij zelf ook niet. Het gaat hier om macht en geld. En de sterksten hebben besloten, meer geld te willen, veel meer geld te willen.

En de armsten moeten betalen, die krijgen een een stuk minder inkomen.

Ik vind het prima als een UEFA kapot gaat, helemaal prima. Maar dan wel om de juiste redenen
Het zal me een zorg zijn, ik zeg alleen hoe het werkt, voetbal is toch al lang kapot, het gaat niet meer om of je een goede/slechte club bent maar om hoeveel geld je hebt, koop de ander lekker leeg en gaan met die banaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199065736
quote:
2s.gif Op maandag 19 april 2021 08:03 schreef ShaoliN het volgende:
Prima idee. Laat Fifa en Uefa (en KNVB etc) naar de klote lopen.
Werk het idee verder uit waardoor ook de net iets minder grote clubs een belang hebben.
WK's en EK's niet meer in corrupte landen waarbij de fifa en uefa bobo's hun zakken vullen. Ik ben enthousiast.
De helft van de vaste 15 clubs is in handen van corrupte landen....
  maandag 19 april 2021 @ 08:19:26 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199065744
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het zal me een zorg zijn, ik zeg alleen hoe het werkt, voetbal is toch al lang kapot, het gaat niet meer om of je een goede/slechte club bent maar om hoeveel geld je hebt, koop de ander lekker leeg en gaan met die banaan.
Dit project is idd de voltooiing van dat proces. De ultieme machtsgreep van rijke investeerders in de Europese voetbalsport.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199065754
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dit project is idd de voltooiing van dat proces. De ultieme machtsgreep van rijke investeerders in de Europese voetbalsport.
Ik kom al sinds de jaren 90 niet meer in stadions, ik kijk net zo lief naar een amateurclub of andere sport, paar rijke jongens een bal zien trappen zit ik niet zo op te wachten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 19 april 2021 @ 08:22:04 #20
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199065758
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Mensen kijken ook naar de 12e keer MvG - Wright.
Klopt, maar dat is een iets anders sport en wellicht ook omdat we dat daar ‘normaal’ vinden. Overigens zal het de kijkcijfers sowieso geen goed doen.
pi_199065760
The Gordon Gekko League

Ergens zou ik het niet erg vinden wanneer de UEFA buitenspel wordt gezet. En het is inderdaad niets nieuws, de kloof tussen arm en rijk. Eigenlijk denk ik dat de landelijke competities een vertrek van de superclubs best zou overleven, ook financieel. Maar dat is een gevoel..kan ik niet onderbouwen.
pi_199065782
Wat nog wel aardig word is dat die jongens van die clubs in 1 keer transfervrij zijn :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199065795
Nooit verwacht dat ik ergens in pro UEFA zou zijn.

Ditmaal wel, en hoe kunnen ze roepen dat dit beter is voor het voetbal. 15 clubs die elk jaar 3.5 miljard op hun rekening krijgen. :')
  maandag 19 april 2021 @ 08:28:04 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199065802
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:04 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik kijk het 10x liever dan Barça - Cádiz gevolgd door Barça - Mallorca, gevolgd door Barça Huesca en Barça Elche.

Ik vermoed dat user @:El-stinho hier een zéér pittige mening over zal hebben, maar ik ben nou eenmaal dat klootjesvolk wat graag naar Barça en Real kijkt.
Ik vind de overkill aan sport sowieso een kwalijke zaak. Noem me een oude lul, maar vroeger zat ik als klein kind een weekend lang te genieten tijdens de EK’s en WK’s langebaanschaatsen. Idem voor Europacup-voetbal. Het voelde echt als iets speciaals.

Nu is er continue schaatsen en voetbal op en kunnen beiden me nog weinig interesseren. De enige sport waar ik dit niet bij heb is wielrennen. Kijk zelfs op de PLAYER een gare Belgische koers als ik er tijd voor heb. Geen idee waarom ik dat daar niet mee heb. :P
pi_199065811
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het hele punt van de superleague is dat de founders gegarandeerde inkomsten hebben. Zij zitten niet te wachten op het risico op degradatie. Er komen geen leagues. Aan de superleague mogen alleen elk jaar wat andere clubs meedoen als kanonnenvoer
Maar steeds nieuwe clubs als kanonnenvoer (zonder een divisie 2) kan niet want die worden dan geband door UEFA. Dus dan zit de Super League groep opgezadeld met boze clubs die niet meer terug kunnen naar UEFA.

Daarom kan ik me niet voorstellen dat het bij slechts 1 divisie blijft. Als de Super League groep slim is, bouwen ze meteen een Divisie 2 (en misschien zelfs een Divisie 3). Dan wordt het nog leuker met degradaties en promoties tussen de beste 36 clubs (of beste 54 clubs) van Europa.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')