Er was wel contact. Ik heb de race gedownload en het terug gekeken en als je de slomo in slowmotion kijkt zie je dat Lewis al een stukje van z'n front wing breekt tegen het wiel van Max. Daarna klettert Lewis over de kerbs.quote:Op maandag 19 april 2021 22:45 schreef ondeugend het volgende:
In de persco achteraf hadden Lewis en Max een klein meningsverschil. Lewis dacht dat ze elkaar raakten en Max dacht van niet.
[ twitter ]
[ twitter ]
Nee, nee, nee. Jij begrijpt het dus nog stééds niet.quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:26 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoe dan ook is dat het risico dat Lewis neemt als hij daar aan de buitenkant gaat zitten
Volgens mij is de pitstraat zelf 30 seconden in plaats van 20. Dus 110 sec achter Max.quote:Op maandag 19 april 2021 22:46 schreef VacaLoca het volgende:
Kan er echt niet over uit hoeveel geluk bij een ongeluk Hamilton kan hebben.
Echt direct nadat ie zelf uit het grind kwam. Sterker nog, ik denk dat HAM en BOT heel even tegelijk in het grind stonden.
Ik heb nog even teruggekeken en HAM was op 66 sec achter Max geraakt nadat ie weer terug op de baan kwam. Hij reed met een kapotte voorvleugel dus zal nog 5 sec verloren hebben op weg naar de pit. Dan is het nog een hele lange pitstraat waar je met pitstop 20 sec verliest en met vervangen voorvleugel nog eens 9 sec meer. Hij had dus 100 sec achterstand gehad op Max. Hij was als 14e de pit uit gekomen achter Giovinazzi met 35 sec gap naar p6 Ricciardio en 46 naar p5 Sainz.
p6 had ie denk ik nog wel gepakt, p5 niet. Snelste ronde had ie ook nog wel gepakt. Dus zeg 9 punten ipv 19 zonder de crash van Bottas.
Haha HAM was dus wel nog ver voor Bottas geëindigd ookal stond ie minuut in het zand. Damn hij kan dus letterlijk de auto aan de kant zetten, uitstappen, ff pissen, en weer verder en nog voor die botte harses eindigen.
Het leuke is dus dat door de crash van Bottas Mercedes dus meer punten gescoord heeft voor de constructeurs dan zonder.quote:
Nu weet ik niet of je zit te ouwehoeren gezien de tracklimits van 3 weken geleden of dat je dit serieus bedoeld?quote:Op dinsdag 20 april 2021 10:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat die curbstones zo hoog moeten zijn.... Hamilton vliegt dat stuk. die trampolines kunnen toch wel wat lager
Nee maar ik besef inderdaad dat er geen alternatief is. maar goed een klein beetje lager kan toch wel.quote:Op dinsdag 20 april 2021 11:14 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nu weet ik niet of je zit te ouwehoeren gezien de tracklimits van 3 weken geleden of dat je dit serieus bedoeld?
Dan moet je niet buiten de baan komen, zoals in de sporting regulations beschreven staat.quote:Op dinsdag 20 april 2021 11:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee maar ik besef inderdaad dat er geen alternatief is. maar goed een klein beetje lager kan toch wel.
schat dat ze wel een halve meter de lucht in gegaan zijn op dat punt.
En Toto maar jankenquote:Op dinsdag 20 april 2021 10:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het leuke is dus dat door de crash van Bottas Mercedes dus meer punten gescoord heeft voor de constructeurs dan zonder.
En volgend jaar wordt Bottas ontslagen en gaat hij met crashgate 2.0 naar de mediaquote:
Je vergeet voor het gemak even dat Schumacher in Indianapolis 2005 een gratis overwinning kreeg omdat de Michelin auto's niet konden starten. Maar het gaat ook meer om het seizoen 2006, toen was het echt Alonso vs Schumacher. In 2005 was het Alonso vs Raikkonen.quote:Op maandag 19 april 2021 17:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In 2005 was de Ferrari zeer onbetrouwbaar (6 x DNF voor Schumacher) en er was toen ook een bandenoorlog gaande, waarbij Bridgestone het moest afleggen tegen Michelin. Dus als je aan de hand van dat seizoen iets wil zeggen over het niveau van Schumacher in verhouding tot Alonso dan is er om dobbelen waarschijnlijk betrouwbaarder.
2006 heeft Alonso op betrouwbaarheid gewonnen. Hij is bijna elke race op het podium gefinisht of uitgevallen. Qua DNFs ging het gelijk op, maar Schumacher heeft meerdere malen een inhaalrace moeten rijden. En nog los daarvan was die Ferrari echt barslecht op sommige circuits.quote:Op dinsdag 20 april 2021 12:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat Schumacher in Indianapolis 2005 een gratis overwinning kreeg omdat de Michelin auto's niet konden starten. Maar het gaat ook meer om het seizoen 2006, toen was het echt Alonso vs Schumacher. In 2005 was het Alonso vs Raikkonen.
Dan zijn wij nu verwikkeld geraakt in een ernstig meningsverschil.quote:Op dinsdag 20 april 2021 12:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2006 heeft Alonso op betrouwbaarheid gewonnen. Hij is bijna elke race op het podium gefinisht of uitgevallen. Qua DNFs ging het gelijk op, maar Schumacher heeft meerdere malen een inhaalrace moeten rijden. En nog los daarvan was die Ferrari echt barslecht op sommige circuits.
2005 was nog extremer dan dat, toen was die McLaren echt de definitie van een glazen kanon.
Dus nee, heel die vergelijking gaat mank.
Je bent niet verder gekomen? Je weet wel, het deel waar ik dit letterlijk zeg. En dat Schumacher meerdere malen door pech van achteren moest komen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 12:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Je schrijft dat Alonso 2006 op betrouwbaarheid gewonnen heeft maar dat het qua DNF's gelijk opging (2 om 2). Dat kan ik dus al niet met elkaar rijmen.
Ik kan je niet volgen. Welk fantastisch punt denk je te maken door te zeggen dat Alonso op betrouwbaarheid gewonnen heeft terwijl ze evenveel DNF's hadden?quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent niet verder gekomen? Je weet wel, het deel waar ik dit letterlijk zeg.
DNF kan een crash zijn, dat heeft niets met betrouwbaarheid te maken.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik kan je niet volgen. Welk fantastisch punt denk je te maken door te zeggen dat Alonso op betrouwbaarheid gewonnen heeft terwijl ze evenveel DNF's hadden?
Door pech?quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent niet verder gekomen? Je weet wel, het deel waar ik dit letterlijk zeg. En dat Schumacher meerdere malen door pech van achteren moest komen.
En ja, dat Renault minder werd halverwege is overduidelijk, anders was het nooit zo spannend geworden.
Oke maar we hebben het hier over een mechanische sport dus als we zo gaan redeneren dan kunnen we dus eigenlijk de prestaties van geen enkele F1 kampioen serieus nemen en voortaan beter wat anders gaan doen op zondagmiddag.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
DNF kan een crash zijn, dat heeft niets met betrouwbaarheid te maken.
Je kunt door problemen met de auto vanuit de pits of achteraan moeten starten. Dat heeft wel weer met betrouwbaarheid te maken, maar dat is geen DNF.
Wat vooral nergens op slaat is "betrouwbaarheid" gelijkstellen aan het aantal DNFs.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een boude bewering om te stellen dat Alonso in 2006 op betrouwbaarheid kampioen geworden is terwijl Schumacher evenveel DNF's had. Dat slaat echt helemaal nergens op.
Los van de mening Alonso of Schumacher, leg ik je net uit dat betrouwbaarheid en DNF's 2 verschillende dingen zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke maar we hebben het hier over een mechanische sport dus als we zo gaan redeneren dan kunnen we dus eigenlijk de prestaties van geen enkele F1 kampioen serieus nemen en voortaan beter wat anders gaan doen op zondagmiddag.
Ik vind het nogal een boude bewering om te stellen dat Alonso in 2006 op betrouwbaarheid kampioen geworden is terwijl Schumacher evenveel DNF's had. Dat slaat echt helemaal nergens op.
Snap ik gozer.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:31 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Los van de mening Alonso of Schumacher, leg ik je net uit dat betrouwbaarheid en DNF's 2 verschillende dingen zijn.
quote:Op maandag 19 april 2021 23:58 schreef mikieu het volgende:
Maar was het niet zo dat de safetycar melding al kwam toen Ham nog in het grind stond? Dat idee heb ik nog in mijn hoofd. Dus de achterstand zou dan nog veel sneller oplopen.
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 20 april 2021 12:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
.... dus iedereen kan zijn eigen waarheid erop nahouden.
Indrukwekkende argumenten. Maar jij bent dus van mening dat Schumi in 2005 het beste was?quote:
Kijk, mijn eerste reactie:quote:Op dinsdag 20 april 2021 14:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Indrukwekkende argumenten. Maar jij bent dus van mening dat Schumi in 2005 het beste was?
Vrij duidelijk verhaal, toch?quote:In 2005 was de Ferrari zeer onbetrouwbaar (6 x DNF voor Schumacher) en er was toen ook een bandenoorlog gaande, waarbij Bridgestone het moest afleggen tegen Michelin. Dus als je aan de hand van dat seizoen iets wil zeggen over het niveau van Schumacher in verhouding tot Alonso dan is er om dobbelen waarschijnlijk betrouwbaarder.
Waarom haal je steeds 2005 erbij? Toen had Ferrari haar zaakjes inderdaad niet goed voor elkaar en ging het tussen Alonso en Raikkonen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 15:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kijk, mijn eerste reactie:
[..]
Vrij duidelijk verhaal, toch?
Als je mij eerst woorden in mijn mond wil leggen en er dan tegen ingaan, heb je mij niet nodig voor een discussie. Die kun je dan met jezelf houden.
Maar wat vind jij dan precies, Lokale_Notabele? Alonso werd kampioen in 2006 omdat Schumacher in de loop van de weekenden pech had en daardoor van achterop moest beginnen? Ik zie 3 GP's waar dat het geval is, waarbij in Hongarije Alonso en Schumacher allebei van achter moesten komen en in Australië Schumacher uiteindelijk door een eigen fout uitviel (en het dus weinig uitmaakte). Alleen in Maleisië zou je kunnen stellen dat hij er echt last van had.quote:Op dinsdag 20 april 2021 15:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waarom haal je steeds 2005 erbij? Toen had Ferrari haar zaakjes inderdaad niet goed voor elkaar en ging het tussen Alonso en Raikkonen.
Ik ben van mening dat Alonso Schumacher in 2006 op waarde geklopt heeft (voor zover dat mogelijk is in een mechanische sport). Dhr. Nattekat deponeerde vervolgens de stelling dat Alonso slechts door een betere betrouwbaarheid kampioen geworden is in 2006 maar dat blijkt nergens uit.quote:Op dinsdag 20 april 2021 15:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar wat vind jij dan precies, Lokale_Notabele? Alonso werd kampioen in 2006 omdat Schumacher in de loop van de weekenden pech had en daardoor van achterop moest beginnen? Ik zie 3 GP's waar dat het geval is, waarbij in Hongarije Alonso en Schumacher allebei van achter moesten komen en in Australië Schumacher uiteindelijk door een eigen fout uitviel (en het dus weinig uitmaakte). Alleen in Maleisië zou je kunnen stellen dat hij er echt last van had.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |