abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 11:05:36 #176
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199067563
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:55 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hamilton moest na Max natuurlijk door hetzelfde verkeer.
Ja, en toen liep het verschil in een ronde weer op naar bijna 4 seconden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 19 april 2021 @ 11:07:32 #177
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199067590
Hamilton leek wel een stuk sneller dan de Red Bull. Daar waren ook Horner en Wolff het unaniem over eens. Maar goed, het is tot afgrijzen van de meeste mensen hier natuurlijk ook gewoon een fenomenale coureur. Het kan een interessant seizoen worden maar het zal me ook niet verbazen wanneer Hamilton er aan het eind van de rit 'gewoon' weer met de titel vandoor gaat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199067615
quote:
10s.gif Op maandag 19 april 2021 11:07 schreef Dven het volgende:
Hamilton leek wel een stuk sneller dan de Red Bull. Daar waren ook Horner en Wolff het unaniem over eens. Maar goed, het is tot afgrijzen van de meeste mensen hier natuurlijk ook gewoon een fenomenale coureur. Het kan een interessant seizoen worden maar het zal me ook niet verbazen wanneer Hamilton er aan het eind van de rit 'gewoon' weer met de titel vandoor gaat.
Dat denk ik ook, en hoewel Hamilton natuurlijk 'weer' het 'geluk heeft met de rode vlag situatie', rijd hij gewoon erg goed. Hamilton is imo favoriet voor het kampioenschap.
pi_199067623
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De 2014 Red Bull "paste niet bij de rijstijl van Vettel", de Ferrari van de afgelopen twee jaar paste niet bij zijn rijstijl, nu heeft hij weer moeite om met de Aston Martin om te gaan. Uiteindelijk is het gewoon niet zo'n bijzondere coureur. Goede coureurs gaan overal hard mee vanaf dag 1 dat ze in de auto zitten, zelfs zonder enige voorbereiding. Alonso heeft ooit één dag getest voor Jaguar en was gelijk sneller dan de vaste rijders. Verstappen won race 1 in de RBR. Alleen matige piloten zoals de heer Vettel hoor je tot in den treure mekkeren over een verkeerde balans en auto's die niet bij hun rijstijl zouden passen. Ik sluit niet uit dat Stroll senior hem ingehuurd heeft om zijn zoontje er beter uit te laten zien.
Testen zegt niet zoveel. Hoe doet Alonso het dit jaar tov zijn incompetente teamgenoot?

Vettel is gisteren door zijn team op de slachtbank gelegd. Waarbij hij zelfs naar de slicks moest om Stroll een voordeel te geven. Daarnaast kon Vettel door zijn team ook nog eens vanuit de pits starten plus een 10sec S&G, maar dat doet er voor sommige mensen niet toe want hij moet en zal een incompetente coureur zijn
  maandag 19 april 2021 @ 11:10:30 #180
8783 gbm
Estd. 2001
pi_199067625
Ik vrees vooral de betrouwbaarheid van Red Bull/Honda. Aangezien Mercedes+Hamilton een redelijke bullet-proof combinatie zijn en Red Bull toch altijd wat problemen lijkt te hebben gedurende het jaar.
pi_199067678
quote:
10s.gif Op maandag 19 april 2021 11:07 schreef Dven het volgende:
Hamilton leek wel een stuk sneller dan de Red Bull. Daar waren ook Horner en Wolff het unaniem over eens. Maar goed, het is tot afgrijzen van de meeste mensen hier natuurlijk ook gewoon een fenomenale coureur. Het kan een interessant seizoen worden maar het zal me ook niet verbazen wanneer Hamilton er aan het eind van de rit 'gewoon' weer met de titel vandoor gaat.
Nou idd, helemaal dat laatste stuk laat zien dat de merc sneller was

http://en.mclarenf-1.com/(...)dr2=Lewis%20Hamilton

Die mercedes zal ook gewoon poles/wins binnen kunnen halen op pace. Ik vraag me alleen altijd af waar iedereen z'n conclussies op baseert.

Fenomenale coureur vind ik wel mee vallen. Veel van zn resultaten worden verbloemd door de mercedes.
  maandag 19 april 2021 @ 11:14:43 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199067683
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:09 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, en hoewel Hamilton natuurlijk 'weer' het 'geluk heeft met de rode vlag situatie', rijd hij gewoon erg goed. Hamilton is imo favoriet voor het kampioenschap.
Ja joh, rijdt net z'n wagen niet in de prak, weet hem nog in z'n achteruit het grind uit te krijgen en krijgt als cadeautje ook nog eens een gratis nieuwe neus, set banden en een lap. Hoe is het mogelijk _O-

Dat het Verstappen of Hamilton wordt lijkt inmiddels wel een zekerheidje en dan vermoed ik toch iets eerder 60/40 in het voordeel van Hamilton dan in het voordeel van Verstappen. Maar goed, het seizoen is nog lang, wie weet wat ons nog allemaal te wachten staat :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199067699
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 22:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Die gasten hebben hun hele leven voor de F1 gegeven. Als ze er eenmaal inzitten is stoppen heel moeilijk. Ze hebben ook vaak niet veel anders wat de spanning van een seizoen F1 ze brengt.
Tsja, Raikonen lijkt niet warm of koud te worden om met 350k per uur rond te karren, maar hoe saai moet hij dan een leven zonder dat vinden. Dan kan ik het ook wel begrijpen dat ie toch maar doorgaat.
Overigens valt het volgens mij wel mee, hij zal racen vast top vinden, alleen alles eromheen interesseert hem gewoon niet.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 11:22:33 #184
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_199067768
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:14 schreef opreis het volgende:

[..]

Nou idd, helemaal dat laatste stuk laat zien dat de merc sneller was

http://en.mclarenf-1.com/(...)dr2=Lewis%20Hamilton

Die mercedes zal ook gewoon poles/wins binnen kunnen halen op pace. Ik vraag me alleen altijd af waar iedereen z'n conclussies op baseert.

Fenomenale coureur vind ik wel mee vallen. Veel van zn resultaten worden verbloemd door de mercedes.
Lewis Hamilton is objectief een fenomenaal autocoureur.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 11:24:49 #185
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_199067799
Al gaf die gister wel de auto het laatste zetje in de muur waardoor die voorvleugel kapot ging

Waar dat over ging snapte ik niet helemaal maar hij dacht waarschijnlijk dat die nog voor de muur weg kon draaien
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 19 april 2021 @ 11:25:32 #186
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199067806
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:35 schreef Mothzor het volgende:

[..]

Ik ben fan van Sky, maar het Hamilton gepijperij is wel de overhand aan het krijgen daar.

Ik heb gister niet veel bijzonders gezien van Hamilton. Grove rookie fout om zo van de baan te gaan. Vervolgens door geluk mag je de stop onder SC ondergaan en lig je 9e met een ronde achterstand op 1t/m8. Vervolgens krijgt hij zijn ronde terug en mag hij met de beste auto van het veld, het midfield die 0,5s per ronde trager is in normale opstandigheden, gaan inhalen. Geholpen door een veel te lange DRS zone gaat hij ze met gemak voorbij.

Ik weet niet zo goed wat hier nou een heldendaad aan is... Al is het omschakelen na zo'n fout wel bewonderingswaardig.
Die terugkomst naar P2 was inderdaad nauwelijks een noemenswaardige prestatie. Hoewel dat Bottas bijvoorbeeld totaal niet gelukt was.
Rini dankjewel.
pi_199067815
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 11:22 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Lewis Hamilton is objectief een fenomenaal autocoureur.
Nou, vraag dat maar aan Albon hoe fenomenaal Lewis zijn ruimtelijk inzicht is
pi_199067819
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Die terugkomst naar P2 was inderdaad nauwelijks een noemenswaardige prestatie. Hoewel dat Bottas bijvoorbeeld totaal niet gelukt was.
Ik heb de reden gebold voor je :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 april 2021 @ 11:26:59 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199067824
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Die terugkomst naar P2 was inderdaad nauwelijks een noemenswaardige prestatie. Hoewel dat Bottas bijvoorbeeld totaal niet gelukt was.
Bottas is compleet voor schut gezet door een rookie die nooit in die auto gereden had. Dat is echt geen vergelijken meer :P

Diezelfde rookie had hem ook ingehaald in een Williams als hij niet net dat kleine natte stukje meepakte.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199067825
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 11:10 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Testen zegt niet zoveel. Hoe doet Alonso het dit jaar tov zijn incompetente teamgenoot?

Vettel is gisteren door zijn team op de slachtbank gelegd. Waarbij hij zelfs naar de slicks moest om Stroll een voordeel te geven. Daarnaast kon Vettel door zijn team ook nog eens vanuit de pits starten plus een 10sec S&G, maar dat doet er voor sommige mensen niet toe want hij moet en zal een incompetente coureur zijn
Ten eerste is Ocon geen incompetente coureur en ten tweede acteert Alonso momenteel op ongeveer hetzelfde niveau na twee jaar langs de kant gestaan te hebben.

Welk voordeel had Stroll ervan dat Vettel naar de slicks ging? Dat was meer een wanhoopsdaad om te proberen nog iets van de race van Vettel te maken. Zoals vroeger achterhoede teams als Minardi en Tyrrell de gok namen in een wanhopige poging punten te kunnen scoren.

Het gaat mij erom dat ik moe word van de excuses van Vettel. Zowel in zijn zesde jaar bij RBR als in zijn zesde jaar bij Ferrari had hij auto's die zogenaamd niet bij zijn rijstijl pasten en werd hij compleet aan gort gereden door zijn teamgenoot. Dan bak je er gewoon niks van. Voorbeelden te over van rijders die vanaf dag 1 in een nieuwe auto gelijk hard gaan. Komt meneer Vettel aan met zijn excuses tijdens jaar zes bij Ferrari. Nu moet hij natuurlijk weer wennen aan de Aston Martin. Het houd allemaal maar niet op met de excuses die hij en zijn fanboys aandragen. Tijd om de realiteit onder ogen te zien. Vettel is een hedendaagse Heinz-Harald Frentzen. Als de sterren gunstig staan kan hij leuk presteren, anders niet,
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 19 april 2021 @ 11:27:01 #191
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199067826
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Die terugkomst naar P2 was inderdaad nauwelijks een noemenswaardige prestatie. Hoewel dat Bottas bijvoorbeeld totaal niet gelukt was.
Bottas is objectief gezien dan ook geen topcoureur.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 19 april 2021 @ 11:28:13 #192
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199067841
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 19 april 2021 @ 11:30:15 #193
8783 gbm
Estd. 2001
pi_199067866
quote:
#HAMBOTVER

Al was het al vaker #HAMVERBOT, verbod op Ham(ilton)? :P
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 11:33:03 #194
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_199067897
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:26 schreef opreis het volgende:

[..]

Nou, vraag dat maar aan Albon hoe fenomenaal Lewis zijn ruimtelijk inzicht is
Oké Alex
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 19 april 2021 @ 11:33:43 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199067905
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 11:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
Al gaf die gister wel de auto het laatste zetje in de muur waardoor die voorvleugel kapot ging

Waar dat over ging snapte ik niet helemaal maar hij dacht waarschijnlijk dat die nog voor de muur weg kon draaien
F1-wagens hebben natuurlijk ook wel de draaicirkel van een kleine vrachtwagen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199067914
quote:
10s.gif Op maandag 19 april 2021 11:33 schreef Dven het volgende:

[..]

F1-wagens hebben natuurlijk ook wel de draaicirkel van een kleine vrachtwagen.
En het duurt anderhalf jaar voordat je een F1-wagen in de achterruit versnelling hebt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199067921
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De 2014 Red Bull "paste niet bij de rijstijl van Vettel", de Ferrari van de afgelopen twee jaar paste niet bij zijn rijstijl, nu heeft hij weer moeite om met de Aston Martin om te gaan. Uiteindelijk is het gewoon niet zo'n bijzondere coureur. Goede coureurs gaan overal hard mee vanaf dag 1 dat ze in de auto zitten, zelfs zonder enige voorbereiding. Alonso heeft ooit één dag getest voor Jaguar en was gelijk sneller dan de vaste rijders. Verstappen won race 1 in de RBR. Alleen matige piloten zoals de heer Vettel hoor je tot in den treure mekkeren over een verkeerde balans en auto's die niet bij hun rijstijl zouden passen. Ik sluit niet uit dat Stroll senior hem ingehuurd heeft om zijn zoontje er beter uit te laten zien.
Klopt allemaal. De auto's vanaf 2014 hadden geen geblazen diffuser meer en dat is waarom Vettel zo verschrikkelijk dominant kon zijn. Zonder die extra grip aan de achterkant en vroege tractie uit de bochten is Vettel geen meervoudige dominante wereldkampioen, maar een gemiddelde F1 rijder. En aangezien hij ook niet goed in verkeer kan rijden blijft er maar één conclusie over: Vettel was op het juiste materiaal moment op de juiste plek en had eigenlijk dit jaar zijn zegeningen moeten tellen en GT racer of rallyrijder moeten worden. Want in de huidige F1 gaat hij geen potten meer breken (misschien wel een auto op zijn tijd als hij dat akkefietje met Ocon gaat herhalen)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 19 april 2021 @ 11:51:36 #198
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199068132
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:35 schreef Sabata het volgende:

[..]

Klopt allemaal. De auto's vanaf 2014 hadden geen geblazen diffuser meer en dat is waarom Vettel zo verschrikkelijk dominant kon zijn. Zonder die extra grip aan de achterkant en vroege tractie uit de bochten is Vettel geen meervoudige dominante wereldkampioen, maar een gemiddelde F1 rijder. En aangezien hij ook niet goed in verkeer kan rijden blijft er maar één conclusie over: Vettel was op het juiste materiaal moment op de juiste plek en had eigenlijk dit jaar zijn zegeningen moeten tellen en GT racer of rallyrijder moeten worden. Want in de huidige F1 gaat hij geen potten meer breken (misschien wel een auto op zijn tijd als hij dat akkefietje met Ocon gaat herhalen)
Ik denk ook dat de RBR tussen 2010 en 2013 dermate dominant was dat Vettel alleen daardoor WK geworden is. Het is aan de fouten van Vettel en de prestaties van Hamilton en met name Alonso te danken dat we in 2010 en 2012 alsnog een spannend WK hebben gehad.
Rini dankjewel.
pi_199068211
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de RBR tussen 2010 en 2013 dermate dominant was dat Vettel alleen daardoor WK geworden is. Het is aan de fouten van Vettel en de prestaties van Hamilton en met name Alonso te danken dat we in 2010 en 2012 alsnog een spannend WK hebben gehad.
Dan kan je ook concluderen dat we aan de fouten van Vettel te danken hebben dat we in 2017 en 2018 géén spannend WK hebben gehad. :P
gr gr
pi_199068235
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:26 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ten eerste is Ocon geen incompetente coureur en ten tweede acteert Alonso momenteel op ongeveer hetzelfde niveau na twee jaar langs de kant gestaan te hebben.

Welk voordeel had Stroll ervan dat Vettel naar de slicks ging? Dat was meer een wanhoopsdaad om te proberen nog iets van de race van Vettel te maken. Zoals vroeger achterhoede teams als Minardi en Tyrrell de gok namen in een wanhopige poging punten te kunnen scoren.

Het gaat mij erom dat ik moe word van de excuses van Vettel. Zowel in zijn zesde jaar bij RBR als in zijn zesde jaar bij Ferrari had hij auto's die zogenaamd niet bij zijn rijstijl pasten en werd hij compleet aan gort gereden door zijn teamgenoot. Dan bak je er gewoon niks van. Voorbeelden te over van rijders die vanaf dag 1 in een nieuwe auto gelijk hard gaan. Komt meneer Vettel aan met zijn excuses tijdens jaar zes bij Ferrari. Nu moet hij natuurlijk weer wennen aan de Aston Martin. Het houd allemaal maar niet op met de excuses die hij en zijn fanboys aandragen. Tijd om de realiteit onder ogen te zien. Vettel is een hedendaagse Heinz-Harald Frentzen. Als de sterren gunstig staan kan hij leuk presteren, anders niet,
Het was gewoon nog veel te vroeg om naar slicks te gaan en was niet in het belang van Vettel. Hij verloor in zijn eerste ronde bijna 8 sec en in de vijf (!) ronden daarna ook elke keer flink. Het was denk ik geen opportunistische gok maar puur bedoelt om te kijken wanneer teamgenoot Stroll over kon naar slicks (en een begrijpelijke keuze aangezien Stroll wel kans op punten had).

Wj Nederlanders houden er wel van om concurrenten onder de bus te flikkeren. Zodra Mazepin van de baan raakt, slaat heel Nederland op tilt. Heel die Mazepin interesseert ons geen flikker maar als hij faalt vinden we dat fantastisch. Bij Vettel is dat voor veel mensen hetzelfde.

Wat dit jaar opvalt is dat de nieuwe coureurs nog niet in de buurt van hun teamgenoot komen (Sainz daargelaten). RIC bijvoorbeeld is helemaal zoekgereden

Ik ben het met je eens dat de prestaties van Vettel tegenvallen, je zou meer mogen verwachten. Maar gisteren daar kon hij aan 95% niks aan doen.

In de testdagen had hij alle pech, bijna een hele dag weggegooid. Ook deze trainingen weer alle pech en in Bahrein ook meer stilgestaan dan gereden.

Zijn factoren die meegewogen moeten worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')