In Turkije kwam ie bijna niet vooruit en werd door een man of 8 ingehaald ofzo. Maar ze konden nooit in de 2e versnelling starten (om wheelspin te voorkomen) volgens mij en nu dus wel...quote:Op maandag 19 april 2021 09:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat Max bedoelt met dat de RB vorig jaar niet zo goed startte in de regen. Bedoelt hij niet 2019? Vorig jaar in Hongarije ging hij van 7 naar 3 in de eerste bocht? In Turkije was de start redelijk normaal en verder zijn ze volgens mij niet in de regen gestart toch?
De RB was ook zo dominant dat RB onlangs over dat tijdperk vertelde dat ze soms expres langzamer gingen om niet beperkende maatregelen van FIA te veroorzaken. Minstens zo dominant als de Mercedes dus afgelopen jaren en dan hoefde Vettel dus alleen een matige Mark Webber te verslaan.quote:Op maandag 19 april 2021 09:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De 2014 Red Bull "paste niet bij de rijstijl van Vettel", de Ferrari van de afgelopen twee jaar paste niet bij zijn rijstijl, nu heeft hij weer moeite om met de Aston Martin om te gaan. Uiteindelijk is het gewoon niet zo'n bijzondere coureur. Goede coureurs gaan overal hard mee vanaf dag 1 dat ze in de auto zitten, zelfs zonder enige voorbereiding. Alonso heeft ooit één dag getest voor Jaguar en was gelijk sneller dan de vaste rijders. Verstappen won race 1 in de RBR. Alleen matige piloten zoals de heer Vettel hoor je tot in den treure mekkeren over een verkeerde balans en auto's die niet bij hun rijstijl zouden passen. Ik sluit niet uit dat Stroll senior hem ingehuurd heeft om zijn zoontje er beter uit te laten zien.
Ja inderdaad. Vettel was op het juiste moment op de juiste plaats en daar is verder alles wel mee gezegd. Bepaald geen legendarische piloot die in het rijtje Prost, Senna, Schumacher, Alonso Hamilton, Verstappen thuis zou horen.quote:Op maandag 19 april 2021 09:48 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
De RB was ook zo dominant dat RB onlangs over dat tijdperk vertelde dat ze soms expres langzamer gingen om niet beperkende maatregelen van FIA te veroorzaken. Minstens zo dominant als de Mercedes dus afgelopen jaren en dan hoefde Vettel dus alleen een matige Mark Webber te verslaan.
Dat was wel echt heel veel gepruts in 1 race. Ergste nog dat ie gewoon langzaam was. Op pace had ie ook verloren van Hamilton, Leclerc en Norris.quote:
Ik ben fan van Sky, maar het Hamilton gepijperij is wel de overhand aan het krijgen daar.quote:
Tweede race op rij waar hij op het moment dat het nodig was, er niet was. Erg jammer, deze keer ook nog eens zijn eigen schuld.quote:Op maandag 19 april 2021 09:56 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dat was wel echt heel veel gepruts in 1 race. Ergste nog dat ie gewoon langzaam was. Op pace had ie ook verloren van Hamilton, Leclerc en Norris.
Dat omschakelen is dan ook een stuk makkelijker als je auto al veel sneller is.quote:Op maandag 19 april 2021 10:35 schreef Mothzor het volgende:
Ik weet niet zo goed wat hier nou een heldendaad aan is... Al is het omschakelen na zo'n fout wel bewonderingswaardig.
De hele media is op de hand van Lewis. Constant benadrukken dat de RB eigenlijk sneller is en hoe Lewis het gevecht maakt met zn langzamere mercedes. Bij het minste of geringste foutje van Max moest er gevraagd worden of het misschien aan titel druk lag.quote:Op maandag 19 april 2021 10:35 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Ik ben fan van Sky, maar het Hamilton gepijperij is wel de overhand aan het krijgen daar.
Ik heb gister niet veel bijzonders gezien van Hamilton. Grove rookie fout om zo van de baan te gaan. Vervolgens door geluk mag je de stop onder SC ondergaan en lig je 9e met een ronde achterstand op 1t/m8. Vervolgens krijgt hij zijn ronde terug en mag hij met de beste auto van het veld, het midfield die 0,5s per ronde trager is in normale opstandigheden, gaan inhalen. Geholpen door een veel te lange DRS zone gaat hij ze met gemak voorbij.
Ik weet niet zo goed wat hier nou een heldendaad aan is... Al is het omschakelen na zo'n fout wel bewonderingswaardig.
Jos neem ik aan?quote:Op maandag 19 april 2021 09:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Vettel was op het juiste moment op de juiste plaats en daar is verder alles wel mee gezegd. Bepaald geen legendarische piloot die in het rijtje Prost, Senna, Schumacher, Alonso Hamilton, Verstappen thuis zou horen.
Max zat volle bak in verkeer en verloor in 2 ronden ongeveer 3,5 seconden. Verkeer op deze baan en in de regen is heel lastig.quote:Op maandag 19 april 2021 10:47 schreef BroesWillems het volgende:
Ik denk dat na deze race wel duidelijk is dat de Mercedes nog steeds de te kloppen auto is. Dat gat van 5 seconden in de eerste helft van de race was puur om uit de spray te blijven. Paar ronde voor de pitstop rijd hij die op eens naar 1,5 seconden.
Ik ben geen Hamilton dan maar ik denk dat het de combinatie Hamilton/Mercedes is. Bottas kwam het midfield niet uit in dezelfde wagen.quote:Op maandag 19 april 2021 10:47 schreef BroesWillems het volgende:
Ik denk dat na deze race wel duidelijk is dat de Mercedes nog steeds de te kloppen auto is. Dat gat van 5 seconden in de eerste helft van de race was puur om uit de spray te blijven. Paar ronde voor de pitstop rijd hij die op eens naar 1,5 seconden.
Hamilton moest na Max natuurlijk door hetzelfde verkeer.quote:Op maandag 19 april 2021 10:54 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Max zat volle bak in verkeer en verloor in 2 ronden ongeveer 3,5 seconden. Verkeer op deze baan en in de regen is heel lastig.
Denk ook dat hier deels de oorzaak ligt van Hamilton zijn fout. Zo min mogelijk tijd verliezen in verkeer. Na die hairpin kan je eigenlijk nergens inhalen tot aan de chicane, waardoor je zo 1,5 seconden verliest.
Bottas laat daarnaast nooit wat geweldigs zien in de regen. Maar ook in de quali was hij deze keer idd niet in de buurt.quote:Op maandag 19 april 2021 10:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben geen Hamilton dan maar ik denk dat het de combinatie Hamilton/Mercedes is. Bottas kwam het midfield niet uit in dezelfde wagen.
Het laat vooral zien dat Lewis ook gewoon een mens is en ook fouten kan maken wanneer hij niet op 20s van #2 rijdt.
Hij kan geweldig rijden maar vanuit een positie anders dan de 1e laat hij toch regelmatig steekjes vallen.
Wanneer heeft Bottas ooit in 5 jaar bij het beste team geweldige inhaalacties laten zien?quote:Op maandag 19 april 2021 10:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben geen Hamilton dan maar ik denk dat het de combinatie Hamilton/Mercedes is. Bottas kwam het midfield niet uit in dezelfde wagen.
Het laat vooral zien dat Lewis ook gewoon een mens is en ook fouten kan maken wanneer hij niet op 20s van #2 rijdt.
Hij kan geweldig rijden maar vanuit een positie anders dan de 1e laat hij toch regelmatig steekjes vallen.
Max zat op dat moment bij de achterblijvers.quote:Op maandag 19 april 2021 10:47 schreef BroesWillems het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |