Absoluut! Gaat hem geen zak aan. Dan vraagt hij maar een hypotheekoffertequote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is toch compleet bezopen dat je tegenwoordig al je hele hebben en houden met een makelaar moet gaan delen?
Totdat ze hem controleren en je de sjaak bent. Valsheid in geschrifte doet best pijn. Maar ook die werkgeversverklaring heeft de makelaar absoluut niets mee te maken.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er wordt teveel gerommeld met valse werkgevers verklaringen ,
(heb ik zelf overigens ook wel eens gedaan voor mijn broer, ging prima)
Nee dan is het uitgangspunt dat de makelaar afspraken kan maken of ze de volgende keer de winst anders kunnen verdelen. Daar is al genoeg journalistiek over bedreven.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:50 schreef Stepperoller het volgende:
Ik hoefde gelukkig geen enkele keer zaken als belastingaangifte te delen. Wel wordt een aankoopmakelaar vaak als reden beschouwd om iemands bod serieuzer te nemen, want dan is het uitgangspunt dat mensen een goed beeld hebben van wat ze wel/niet zouden kunnen financieren.
Want dat kan niet naast elkaar aan de orde zijn? Als iemand het niet kan financieren valt er niks te verdelen he.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 18:57 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee dan is het uitgangspunt dat de makelaar afspraken kan maken of ze de volgende keer de winst anders kunnen verdelen. Daar is al genoeg journalistiek over bedreven.
In het dossier en dan worden ze gescand en komen se bij de russen terecht die jou er 20 jaar later mee confronterenquote:Op zaterdag 1 mei 2021 19:04 schreef skrn het volgende:
Het tonen van je financiële hebben en houwen is eigenlijk een pre-qualificatie. Voor de verkoper interessant als er wordt geboden onder voorbehoud van financiering. Want dat voorbehoud is best een krachtig instrument aan koperzijde om de koop toch af te blazen. Dan is inzage in wat de bieder werkelijk kan bieden wel relevant, eigenlijk.
Aan de andere kant: makelaars zijn gespuis, en eenmaal gegeven blijven die financiële data ergens rondzweven.
Dan volstaat de vraag of je al bij een hypotheekadviseur geweest bent toch ook? Alle "redenen" waarom ze een aankoopmakelaar prettiger vinden als verkoopmakelaar, komen neer op dat ze dan eenvoudiger hun zaken kunnen verdelen. De rest zijn fabels.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 19:01 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Want dat kan niet naast elkaar aan de orde zijn? Als iemand het niet kan financieren valt er niks te verdelen he.
Als je met iemand de winst wil verdelen is dat nog een steviger fundament dat de financiering goedkomt dan dat iemand 'ja' antwoord op de vraag of hij bij een hypotheekadviseur is geweest.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 19:22 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dan volstaat de vraag of je al bij een hypotheekadviseur geweest bent toch ook? Alle "redenen" waarom ze een aankoopmakelaar prettiger vinden als verkoopmakelaar, komen neer op dat ze dan eenvoudiger hun zaken kunnen verdelen. De rest zijn fabels.
Een voortbehoud is niet nodig als je weet wat je kan lenen.
Ik vermoed dat het op basis van AVG wetgeving niet eens toegestaan is voor een makelaar om te vragen naar dergelijke gegevens. Het zijn immers persoonsgegevens die de makelaar niet nodig heeft voor de uitvoering van zijn taken.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is toch compleet bezopen dat je tegenwoordig al je hele hebben en houden met een makelaar moet gaan delen?
Of de lening die tegen zeer gunstige voorwaarden bij oom Frederik-Willem kan worden afgesloten die het niet erg vindt om even een paar ton uit te lenen tegen een kleine vergoeding. Mijn zus heeft haar huis bijvoorbeeld verkocht aan een familielid van een lokale kapitaalkrachtige familie, die hoeven niet naar de bank.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 19:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het op basis van AVG wetgeving niet eens toegestaan is voor een makelaar om te vragen naar dergelijke gegevens. Het zijn immers persoonsgegevens die de makelaar niet nodig heeft voor de uitvoering van zijn taken.
Bovendien laat een aangifte IB niet zien dat aan beide kopers een jubelton beloofd is door de ouders aan beide kanten, dat ze de klassieke Porsche voor 50k te koop hebben staan en dat er nog 150k overwaarde zit op het startersappartement waar ze nu wonen. Dat is al zomaar even 4 ton die in de aankoop van het huis gestoken kan worden.
Klopt alleen vind ik het wel fijn dat hij meedenkt wat je wil en bij hem kon ik steeds meer lenen dan dat ik zelf bij de bank kon regelen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 21:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nou als je een standaard hypotheek hebt is het ook zonde geld. Hij neemt je een hoop papierwerk uit handen, maar al dat papierwerk zou ook veel gemakkelijker kunnen.
Hier in de UK moesten we voor elke bezichtiging eerst een check laten doen door een hypotheekadviseur of wel uberhaupt wel ongeveer het bedrag waar de woning voor te koop stond konden lenen. En bij elke makelaar of ontwikkelaar moest dat bij een andere hypotheekadviseur.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 19:37 schreef Stepperoller het volgende:
Ons geaccepteerde bod is overigens wel volledig met voorbehoud van financiering terwijl we heel goed weten wat we kunnen lenen. Maar het was gewoon niet nodig om daarvan af te zien. Als de verkoper graag had gewild hadden we ook voorbehoud op basis van een bepaalde minimale taxatiewaarde kunnen doen.
Waarom krijgen jullie niet gewoon de tekeningen? Het is een huis, niet een atoombom.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 22:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hier in de UK moesten we voor elke bezichtiging eerst een check laten doen door een hypotheekadviseur of wel uberhaupt wel ongeveer het bedrag waar de woning voor te koop stond konden lenen. En bij elke makelaar of ontwikkelaar moest dat bij een andere hypotheekadviseur.
Morgen een afspraak waarin ze ons alle bouwtekeningen gaan laten zien en op welke onderdelen we de afwerking kunnen kiezen. Dat hoeven we nog niet te kiezen, maar dan kunnen we ons erop gaan voorbereiden. Mijn vriendin kijkt vooral uit naar de tekeningen, zij is architect. Wij krijgen de tekeningen uiteraard niet, maar zij heeft het huis al getekend, en weet precies welke afmetingen ze nog niet juist heeft in haar model.
Ja voor aparte situaties heeft het inderdaad een meerwaarde maar ik kreeg bij mijn gesprek letterlijk alleen de opties 30 jaar annuïteit of linear. Precies wat je op best veel site's al exact kunt uitrekenen en ook het bedrag kwam overeen (qua lenen en maandelijkse bijdrage). Zelf moest ik dus uiteindelijk de optie voorstellen om annuïteit 20 jaar eens te bekijken en dat is het uiteindelijk geworden.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 20:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Klopt alleen vind ik het wel fijn dat hij meedenkt wat je wil en bij hem kon ik steeds meer lenen dan dat ik zelf bij de bank kon regelen.
151 m² woonoppervlak? Flinke tussenwoning, nette prijs per m² dan ook.quote:Op zondag 2 mei 2021 09:55 schreef longasleep het volgende:
Na 46 biedingen geslaagd voor een tussenwoning met A label 151m2 voor 340k euro.![]()
naja bijna maandag tekenen.
Dat vond ik ook! helemaal voor een woning van nog geen 10 jaar oud.quote:Op zondag 2 mei 2021 09:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
151 m² woonoppervlak? Flinke tussenwoning, nette prijs per m² dan ook.
Gefeliciteerdquote:Op zondag 2 mei 2021 09:55 schreef longasleep het volgende:
Na 46 biedingen geslaagd voor een tussenwoning met A label 151m2 voor 340k euro.![]()
naja bijna maandag tekenen.
In Vathorst misschien nog idd, maar ook daar krijg je voor dat geld niet veel meer.quote:Op zondag 2 mei 2021 10:10 schreef longasleep het volgende:
[..]
Dat vond ik ook! helemaal voor een woning van nog geen 10 jaar oud.
Oosten van het land is nog zo gek nog niet als je niet in de randstad hoeft te werken.
Ik woon op moment nog in Amersfoort en daar krijg je voor hetzelfde geld 80m2 nieuwbouw geloof ik.
Ik kan slecht tegen dit soort verhalen. Wat wil je nu applaus?quote:Op zondag 2 mei 2021 11:07 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
340000 voor een tussenwoning tering. Ik heb ook een tussenwoning nieuwbouw. maar wegens failisement van de ontwikkelaar voor ver onder de marktprijs kunnen kopen voor 139000. De inspectie zei dat mijn woning nieuw voor zeker 175000 gaat waar ik woon.
130 m2, 2006 (dus a-label), 2 eigen parkeerplaatsen, recent dakkapel, badkamer en toiletten vernieuwd, voor 450k kan nog prima in Utrecht. Ik woon in zo’n huisquote:Op zondag 2 mei 2021 10:10 schreef longasleep het volgende:
[..]
Dat vond ik ook! helemaal voor een woning van nog geen 10 jaar oud.
Oosten van het land is nog zo gek nog niet als je niet in de randstad hoeft te werken.
Ik woon op moment nog in Amersfoort en daar krijg je voor hetzelfde geld 80m2 nieuwbouw geloof ik.
Dat is meer dan een ton méér dan die 340k. Vind dat nog wel een verschil hoorquote:Op zondag 2 mei 2021 11:09 schreef Blik het volgende:
[..]
130 m2, 2006 (dus a-label), 2 eigen parkeerplaatsen, recent dakkapel, badkamer en toiletten vernieuwd, voor 450k kan nog prima in Utrecht. Ik woon in zo’n huis
Want iemand die 340K kan uitgeven kan ook 30% meer uitgeven?quote:Op zondag 2 mei 2021 11:09 schreef Blik het volgende:
[..]
130 m2, 2006 (dus a-label), 2 eigen parkeerplaatsen, recent dakkapel, badkamer en toiletten vernieuwd, voor 450k kan nog prima in Utrecht. Ik woon in zo’n huis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |