abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199220964
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Zou je dan eigenlijk niet 340.111 bieden ofzo? Iig net boven een mooi rond bedrag. Kan dat net zorgen dat het kwartje de goede kant op valt, of maakt dat in feite niks uit?
Een maat van me in Seattle 'kreeg' zijn appartement ondanks dat hij niet het hoogste bod had. Het hoogste bod was van mensen waar de verkoper niet aan wilde verkopen (om hele foute redenen).
300.000,01. :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199221123
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Zou je dan eigenlijk niet 340.111 bieden ofzo? Iig net boven een mooi rond bedrag. Kan dat net zorgen dat het kwartje de goede kant op valt, of maakt dat in feite niks uit?
Een maat van me in Seattle 'kreeg' zijn appartement ondanks dat hij niet het hoogste bod had. Het hoogste bod was van mensen waar de verkoper niet aan wilde verkopen (om hele foute redenen).
Ja kan net het verschil zijn misschien ook maar 888 bieden ofzo volgende keer.
Flexibel kunnen zijn in overdrachtsdatum/geen voorbehouden kan in veel gevallen ook een waarde hebben van ongeveer 5000 euro~ gebeurt schijnbaar heel vaak dat mensen niet de financiering krijgen doordat mensen meer bieden dan de taxatiewaarde. Je moet dan eigen geld meenemen voor het verschil tussen taxatiewaarde en het bod dat je gedaan hebt en dat hebben heel veel mensen niet kan soms tienduizenden euros zijn.
Om foute of goede redenen ja daar moet je altijd maar net geluk mee hebben lijkt mij als een verkoper persee aan een gezin wil verkopen en je bent single kan je net misgrijpen al ben je 10k het hoogste bod. Andersom ook als de verkoper een hekel aan kinderen heeft dan kan net de single winnen hahaha.
Arrr!
pi_199221250
Hier in de UK moet je sowieso 5% (nu, normaal 10%) eigen geld meenemen. En flexibel zijn in overdrachtsdatum is inderdaad een voordeel hebben we gemerkt. Hier zie je ook vaak staan 'no onward chain'. Veel aankopen en verkopen zijn afhankelijk of het huis van der verkoper of aankoper wordt verkocht. Vaak is er dan een ketting van 5 huizen ofzo, als er ergens iemand in die ketting zijn hypotheek niet rond krijgt, of de verkoop van een huis gaat niet door waardoor zij de aankoop niet kunnen doen dan houdt dat de hele keten op. Gaat het wel goed dan gaat, op dag van verkoop, het geld van 1 naar 2 naar 3 naar 4 naar 5. Als je als huurder in zo'n keten komt, met een opzegtermijn van 1 maand, dan heb je bij de verkoper wel een streepje voor ja.
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:24:58 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_199221298
Huizenmarkt blijft een boevenmarkt. Nieuwbouwproject waarin ik geïnteresseerd ben heeft indicatieve prijzen opgegeven voor de woningen, vervolgens hebben ze 2 weken geleden de indicatieve prijzen verhoogd met ongeveer 5%. Vandaag hebben ze de prijzen weer met 3-5% verhoogd (zijn nu wel definitied geworden).

Eerst mensen lekker maken voor een woning, om die vervolgens in een paar weken tijd met 10% te verhogen. En uiteraard is de omgevingsvergunning aangevraagd op 29 december, dus hoeven ze ook nog niet te voldoen aan het nieuwe bouwbesluit inclusief BENG-norm
pi_199221473
Ik ben afgehaakt voor een koophuis als starter nadat ik te horen kreeg dat er tienduizenden euro´s boven mijn bod was geboden terwijl ik zelf al ongeveer 20.000 euro overboden heb.

Vandaag een huurwoning geaccepteerd particuliere huur. Betaal wel 900 euro p/m maar dan wel een energieneutrale tussenwoning waarbij ik stookkosten terug krijg.
pi_199222213
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hier in de UK moet je sowieso 5% (nu, normaal 10%) eigen geld meenemen. En flexibel zijn in overdrachtsdatum is inderdaad een voordeel hebben we gemerkt. Hier zie je ook vaak staan 'no onward chain'. Veel aankopen en verkopen zijn afhankelijk of het huis van der verkoper of aankoper wordt verkocht. Vaak is er dan een ketting van 5 huizen ofzo, als er ergens iemand in die ketting zijn hypotheek niet rond krijgt, of de verkoop van een huis gaat niet door waardoor zij de aankoop niet kunnen doen dan houdt dat de hele keten op. Gaat het wel goed dan gaat, op dag van verkoop, het geld van 1 naar 2 naar 3 naar 4 naar 5. Als je als huurder in zo'n keten komt, met een opzegtermijn van 1 maand, dan heb je bij de verkoper wel een streepje voor ja.
Ik ging zoeken in oktober 2019, december 2019 overeenkomst getekend. Juni 2020 pas de overdracht van het pand. Ruim 6 maanden gewacht tussen koop en betrekken.

Prijs was iets onder de vraagprijs. Incl K.K. gelijk.

Woon dus 10 maandjes alweer hier. Kans is wel hoog dat ik over 3-4 jaar door verhuis.

Heb altijd de indruk dat je pas beter kan kopen als je 7 jaar oid op dezelfde plek woont dus ik ga eigenlijk weer vroeg door.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Official ESF Kreviewer vrijdag 30 april 2021 @ 19:29:44 #157
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_199222765
Aankoopmakelaar is wel heel prettig moet ik zeggen. Wat een beest van een vrouw. 8-).

Verder 12500 boven vraagprijs geboden en dat was 25000 minder dan de andere bieder. Gekkenhuis.
pi_199222959
Ik mis de tijden dat Blomke in ieder topic over huizen als advies had om 50% van de vraagprijs te bieden
pi_199223226
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:42 schreef Pap89 het volgende:
Ik mis de tijden dat Blomke in ieder topic over huizen als advies had om 50% van de vraagprijs te bieden
En hypotheekadviseurs kunnen er niks van.
  vrijdag 30 april 2021 @ 20:05:03 #160
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199223292
Vandaag de laatste kijkdag gehad en nu kan ik de toonzaal weer gezellig maken ;)

Blij dat we een midweekje weg waren en het hele circus buiten ons zicht is afgedraaid met 3 dagen kijkers over de vloer.

Wat betreft de biedingen ben ik een punten systeem aan het overwegen om te bepalen wat het beste bod is.
- Elke 1000 boven de vraagprijs is 1 punt
- Elke week voor de gewenste opleverdatum (1december) = -1 punt
- Local bonus van 3 punten voor mensen uit de gemeente of naburig (randstedelingenbelasting }) )
- Geen voorbehoud financiering 3 punten
- ....

Nog ideeën?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199223425
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 20:05 schreef zalkc het volgende:
Vandaag de laatste kijkdag gehad en nu kan ik de toonzaal weer gezellig maken ;)

Blij dat we een midweekje weg waren en het hele circus buiten ons zicht is afgedraaid met 3 dagen kijkers over de vloer.

Wat betreft de biedingen ben ik een punten systeem aan het overwegen om te bepalen wat het beste bod is.
- Local bonus van 3 punten voor mensen uit de gemeente of naburig (randstedelingenbelasting }) )
- ....

Nog ideeën?
Knappe jonge deerne punten?

Vieze ouwe mannen penalty?
pi_199223442
quote:

- ....

Nog ideeën?
Delen van belastingaangifte 1-2 punten
Steeds meer makelaars vragen nu om een belastingaangifte.
Zo kan je zien of het geen katvanger/crimineel is zonder inkomen/zonder vermogen die probeert een huis te kopen met crimineel geld.
Arrr!
pi_199223483
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 20:15 schreef longasleep het volgende:

[..]

Zo kan je zien of het geen katvanger/crimineel is zonder inkomen/zonder vermogen die probeert een huis te kopen met crimineel geld.
Is crimineel geld niet goed genoeg?
pi_199223494
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 20:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is crimineel geld niet goed genoeg?
Blijkbaar zijn dat vaak de mensen die op laatste moment afhaken.
Arrr!
  vrijdag 30 april 2021 @ 20:20:31 #165
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199223511
quote:

[..]

Die hebben de Veluwe nog niet ontdekt ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199223587
quote:

- ....

Nog ideeën?
Dit is een podcast over Bozeman, Montana waar ik tot een aantal jaren geleden woonde. Mooie plek, binnen 3-kwartier rijden heb je 5-6 gebergtes, een lokaal skigebied op 20 min, het grootste skigebied van de VS op ruim een uur (Big Sky), Yellowstone op een uurtje rijden, en een internationaal vliegveld, uni, etc. Goeie plek om te wonen! Toen ging het al hard met de huisprijzen daar, maar sindsdien is dat schijnbaar nog meer dan ruim verdubbeld, en zeker in 2020 is het hard gegaan. Er is een ware uittocht gaande van de kusten. Mensen uit Californie en Washington kopen massaal huizen in Idaho, Montana, Colorado, en vaak cash ook. Toen ik woonde had men al een hekel aan de Californische second home-owners die alle prijzen opdreven, maar dat is nu veel erger geworden volgens mij. Dus zo'n randstadbelasting is niet zo gek!

Mijn schoonmoeder kocht in 2010 in Coeur d'Alene in Idaho een huis voor $125k, dat is nu op de markt voor $675k. Dat gaat ook helemaal nergens over, een klein, houten huisje op een goeie lokatie in de stad, en het is niet eens in echt goede staat.

Deze podcast gaat over iemand in Bozeman die een huis wilde kopen, en wordt gewoon elke keer zwaar overboden door cash buyers. Hij is uiteindelijk maar met een kartonnen bord aan de straat gaan staan of iemand alsjeblieft zijn huis aan hem, een lokale business owner met zwangere vrouw, wilde verkopen.

https://www.npr.org/2021/04/02/983886415/two-indicators-boomtown-bye-bye?t=1619806978548
pi_199224085
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 20:00 schreef potjecreme het volgende:

[..]

En hypotheekadviseurs kunnen er niks van.
Nou als je een standaard hypotheek hebt is het ook zonde geld. Hij neemt je een hoop papierwerk uit handen, maar al dat papierwerk zou ook veel gemakkelijker kunnen.
pi_199224447
quote:

- ....

Nog ideeën?
Tussen wel en geen voorbehoud zitten nogal wat gradaties, 3 punten (gelijk aan ¤3000 in jouw systeem) is wat weinig voor ¤0 voorbehoud voor mijn gevoel
  vrijdag 30 april 2021 @ 21:48:28 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199224737
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:42 schreef Pap89 het volgende:
En dat terwijl hij volgens mij juist een ander huis zoekt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 30 april 2021 @ 21:50:43 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199224777
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 20:20 schreef zalkc het volgende:

[..]

Die hebben de Veluwe nog niet ontdekt ;)
Nou ik stond pas wel te kijken toen ik een inval van de FIOD zag hier in de buurt :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199232539
quote:

[..]

Het is de baan van de notaris om ongebruikelijke transacties te gaan melden. Niet die van de makelaar. De makelaar wil de belastingaangifte zien om te schatten of je de financiering rond krijgt, verder zal het hem aan z'n reet roesten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:43 schreef Minimunt het volgende:
Ik ben afgehaakt voor een koophuis als starter nadat ik te horen kreeg dat er tienduizenden euro´s boven mijn bod was geboden terwijl ik zelf al ongeveer 20.000 euro overboden heb.

Vandaag een huurwoning geaccepteerd particuliere huur. Betaal wel 900 euro p/m maar dan wel een energieneutrale tussenwoning waarbij ik stookkosten terug krijg.
Je krijgt je reeds betaalde voorschot terug. Klein nuanceverschil.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 15:44:02 #172
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199233159
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De makelaar wil de belastingaangifte zien om te schatten of je de financiering rond krijgt, verder zal het hem aan z'n reet roesten.
Het is toch compleet bezopen dat je tegenwoordig al je hele hebben en houden met een makelaar moet gaan delen?
  zaterdag 1 mei 2021 @ 15:49:05 #173
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_199233216
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:44 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het is toch compleet bezopen dat je tegenwoordig al je hele hebben en houden met een makelaar moet gaan delen?
Er wordt teveel gerommeld met valse werkgevers verklaringen ,
(heb ik zelf overigens ook wel eens gedaan voor mijn broer, ging prima)
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199233234
Ik hoefde gelukkig geen enkele keer zaken als belastingaangifte te delen. Wel wordt een aankoopmakelaar vaak als reden beschouwd om iemands bod serieuzer te nemen, want dan is het uitgangspunt dat mensen een goed beeld hebben van wat ze wel/niet zouden kunnen financieren.
pi_199234506
Ik zou mijn belastingaangifte niet delen met iemand anders dan eventueel mijn financieel adviseur, die er overigens niet naar gevraagd heeft. Totaal niet relevant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')