En wat als je vrienden Hugo en Mark heten?quote:Op zondag 18 april 2021 17:25 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En daarom blijft de Mail een topkrant. Dat schizofrene. De ene dag is het: Frie de piepel!!! Dan vandaag is het weer: NO MASKS, NO SOCIAL DISTANCING!!!
'Not from London', ook echt interessante informatie. Lijkt me nogal logisch dat mensen naar Harrods willen en niet naar het plaatselijke winkelcentrum van Milton Keynes of zo.
Wat dat betreft ben ik ook niet zo bezorgd over de toekomst. Als je dit jaar geen normaal leven terug hebt nadat 50% gevaccineerd is, dan heb je gewoon hele saaie vrienden.
Al die fuckin' boomers... Het is vreselijk. En dan wel met z'n allen keuvelen in een tuincentrum door meerdere winkelafspraken te plannen op hetzelfde tijdstip.quote:Op zondag 18 april 2021 17:26 schreef Mishu het volgende:
Ik vind 75-79 ook enorm traag gaan. Mijn moeder van 1948 kon gelijk terecht en is nu voor mijn tante van 78 geprikt. Die gaat morgen. Maar dat wou ze zelf omdat ze op een bepaalde locatie en tijdstip wou. Tsja, oudjes...
En wat zei ze toen je haar daar op aansprak?quote:Op zondag 18 april 2021 17:26 schreef Mishu het volgende:
Ik vind 75-79 ook enorm traag gaan. Mijn moeder van 1948 kon gelijk terecht en is nu voor mijn tante van 78 geprikt. Die gaat morgen. Maar dat wou ze zelf omdat ze op een bepaalde locatie en tijdstip wou. Tsja, oudjes...
DE Brief kwam bij mijn moeder (1952) overigens 2 dagen nadat haar jaargang was vrijgegeven, dus dat lijkt inmiddels ook versneld.quote:Op zondag 18 april 2021 16:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, generatiedingetje denk ikNetjes op je beurt wachten. Ook al stond er overal te lezen dat mensen geboren in 1947 en 1948 al een afspraak mochten maken vóór de brief. En toen las ik dat hetzelfde ineens gold voor mensen geboren in 1949, 1950 en 1951. Tsja, als een groot deel daarvan dan wel die afspraak maakt voor er een brief komt, dan ben je netjes wachtend op je beurt benadeeld omdat er dan voorlopig geen plek is. Ze hebben uiteraard ook gebeld. Terwijl ze beiden best veel op internet (nieuws lezen, spelletjes spelen) doen.
Ik spreek mijn tante zelf zelden ivm ingewikkelde familieverhoudingen van vroegah. We zijn cool maar dit is gewoon zo gegroeid. Mijn moeder heeft het maar zo gelaten. De afspraak van morgen was al gemaakt en het was haar keuze.quote:Op zondag 18 april 2021 17:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wat zei ze toen je haar daar op aansprak?
Nog beter, richt veel meer lokale vaccinatieposten in.quote:Op zondag 18 april 2021 17:32 schreef raptorix het volgende:
Wat ik niet snap is dat men niet meer hulp vanuit de omgeving bied, je kunt toch gewoon lokaal wat hulpposten maken waar mensen onder begeleiding hun afspraak digitaal kunnen maken, kunnen ze gelijk aangeven of ze vervoer nodig hebben.
Rond de 110-120 duizend, volgens mij gaat volgende week dat aantal omhoog.quote:Op zondag 18 april 2021 17:31 schreef SilverEyes het volgende:
Misschien heb ik de cijfers gemist, maar hoeveel personen worden er nu dagelijks zoal gevaccineerd?
Dat is heel logisch, die zijn gemaakt voor het moment dat de vaccinleveringen opschalen, het probleem is dat als je heel veel centra opent, je ook meer spillage krijgt.quote:Op zondag 18 april 2021 17:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nog beter, richt veel meer lokale vaccinatieposten in.
De bordjes in de gemeente staan er al maanden om te wijzen waar het is.
Alleen gaat het ding maar niet open
Zelfde trouwens voor testlocaties. Ieder dorp moet er hebben.
Laat het even rusten. Zonde om hier over te breken joh. Iedereen is gespannen momenteel en deels is het ook een stukje ontkenning bij die oudjes... mijn moeder moest na de 1e prik even flink vloeken om hoe kwetsbaar ze zich heeft gevoeld en dat uitte zich in boosheid en ontkenning. Boos dat jij als ouder persoon kwetsbaar bent terwijl je je eeuwig jong blijft voelen natuurlijk. Maar dit is confronterend voor mensen en mensen negeren het dus ook deels.quote:Op zondag 18 april 2021 17:31 schreef Schuifpui het volgende:
Flinke aanvaring met m'n ouders over het Corona gebeuren. Lijkt nu uit te draaien op een definitieve breuk tussen mij en m'n ouders.
Ouders willen al tijden langskomen en nemen de maatregelen niet zo serieus. Vandaag wilde ze met m'n broertje en vrouw komen in een auto. Ik weet dat m'n broertje en z'n vrouw veel contacten hebben en vind het geen goed idee.
Zeker niet vlak voor de vaccinaties en een week nadat een oom is overleden. Die was besmet tijdens een verhuizing van een nichtje. Helemaal gezond, geen overgewicht, vaccinatie gepland en besmet geraakt door de vriend van m'n nichtje tijdens het gezamenlijk leggen van een laminaatje. Paar dagen later ziekenhuis, drie weken IC en nu dood. Afgelopen week was de begrafenis en nog zien m'n ouders de noodzaak niet. Pa met copd en genoeg medische issues, twee dagen terug een eerste prik gehad. Doe nou nog even een maandje rustig aan.. maar nee.
Mja, misschien is dat ook omdat een sterfgeval met een rechtstreekse oorzaak moeilijker te aanvaarden/verwerken is dan een "statistisch sterfgeval"?quote:Op zondag 18 april 2021 16:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind t ook geen probleem, het verbaast me alleen maar.
Maar...als het om trombose en vaccin gaat dan denken mensen daar opeens heel anders over. Dan is 1 al te veel.
Ik denk avondklok zeker, terrassen denk ik pas week later.quote:
Waarom zou je daarom de relatie met je ouders kapot laten gaan? Als je niet wil dat ze komen kun je dat gewoon zeggen, maar iedereen bepaalt uiteindelijk zelf wel wat voor risico's hij/zij wil nemen?quote:Op zondag 18 april 2021 17:31 schreef Schuifpui het volgende:
Flinke aanvaring met m'n ouders over het Corona gebeuren. Lijkt nu uit te draaien op een definitieve breuk tussen mij en m'n ouders.
Ouders willen al tijden langskomen en nemen de maatregelen niet zo serieus. Vandaag wilde ze met m'n broertje en vrouw komen in een auto. Ik weet dat m'n broertje en z'n vrouw veel contacten hebben en vind het geen goed idee.
Zeker niet vlak voor de vaccinaties en een week nadat een oom is overleden. Die was besmet tijdens een verhuizing van een nichtje. Helemaal gezond, geen overgewicht, vaccinatie gepland en besmet geraakt door de vriend van m'n nichtje tijdens het gezamenlijk leggen van een laminaatje. Paar dagen later ziekenhuis, drie weken IC en nu dood. Afgelopen week was de begrafenis en nog zien m'n ouders de noodzaak niet. Pa met copd en genoeg medische issues, twee dagen terug een eerste prik gehad. Doe nou nog even een maandje rustig aan.. maar nee.
Inderdaad. De crisis duurt nu al lang, iedereen heeft er genoeg van en loopt op zijn tandvlees. Laat het even rusten en zeker geen reden zijn voor een breuk. Sterkte, nooit leuk zulke dingenquote:Op zondag 18 april 2021 17:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom zou je daarom de relatie met je ouders kapot laten gaan? Als je niet wil dat ze komen kun je dat gewoon zeggen, maar iedereen bepaalt uiteindelijk zelf wel wat voor risico's hij/zij wil nemen?
Corona is hopelijk nog een paar maandjes een dingetje en om daar ruzie om te maken met je ouders kan iets zijn waar je later spijt van krijgt.
Tja, misschien niet handig. Maar ik verbaas mij vaak over de dingen waar kinderen zich dwingend tegenaan bemoeien bij hun ouders.quote:Op zondag 18 april 2021 17:31 schreef Schuifpui het volgende:
Mjah, regel dan dat er op sommige locaties 1 of 2 dagen per week geprikt wordt. Help je zoveel mensen mee.quote:Op zondag 18 april 2021 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is heel logisch, die zijn gemaakt voor het moment dat de vaccinleveringen opschalen, het probleem is dat als je heel veel centra opent, je ook meer spillage krijgt.
Bergen onderzoeken hebben inmiddels aangetoond dat de scholen niet de driver zijn achter de pandemie. Dat zijn onderzoeken die gedaan zijn in Noorwegen, Zweden en Duitsland. Daarnaast de schade die je veroorzaakt met het sluiten van scholen is vele male groter.quote:Op zondag 18 april 2021 17:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Scholen zijn gewoon het probleem, accepteer dat gewoon.
Telegraaf heeft ook hetzelfdequote:Op zondag 18 april 2021 17:41 schreef Pvt.Webster het volgende:
Geinig dat NOS en RTL exact hetzelfde melden hierover, maar dus niks concreets hebben.
Normaal zijn ze vrij concreet.
Jaaaaaaquote:
Hugo is nu bezig om die te maken.quote:Op zondag 18 april 2021 17:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Komt er volgend jaar nog een dvd-boxset van alle persco's? Met bonus feature 'achter de schermen met Irma'
Met slachtoffers aan het woord ookquote:Op zondag 18 april 2021 17:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Komt er volgend jaar nog een dvd-boxset van alle persco's? Met bonus feature 'achter de schermen met Irma'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |