abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199057341
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 16:48 schreef Noek het volgende:

Maar nu ook nog geen oproep?
Hier hebben ze ook gedwee gewacht overigens.
Jawel, dat schreef ik al: er staan twee afspraken, volledig beschermd half juni.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199057412
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 16:31 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het duurt te lang, omdat de maatregelen te slap waren. Met enkel alle publieke ruimtes sluiten, maar voor de rest niets doen aan bijvoorbeeld thuisbezoek dan redt je het als overheid gewoon niet om het aantal besmettingen goed omlaag te krijgen. Toen het aantal besmettingen eindelijk wat omlaag gingen, gingen alweer de basisscholen open en dat betekende gelijk het einde van de daling van het aantal nieuwe besmettingen.
Je hebt vast goede onderbouwingen dat de basisscholen open gezorgd heeft voor die stijging. En dan bedoel ik niet 'is toch logisch?' maar daadwerkelijk onderbouwde bronnen.
pi_199057437
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 16:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze wilden samen (moeder in rolstoel, dus dan moet mijn vader toch 2x heen) en dat was moeilijk moeilijk moeilijk in Hoogeveen. Of zo.

Oh, en ik riep ak 20x dat ze een afspraak mochten maken, maar mijn vader stond er op dat ze wachtten op De Brief |:(
Yep, hier hetzelfde. Schoonvader (bouwjaar '51) mag morgen z'n eerste gaan halen, nadat wij hem overtuigd hadden om zich digitaal in te schrijven. Hij wou ook wachten op DE brief. Generatiedingetje en onbekendheid met digi d gok ik.
pi_199057452
Mijn vader kon overigens pas een maand later terecht. Mijn moeder een dag.
Zelfde plek.
Go hard or go home
pi_199057469
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 16:49 schreef polderturk het volgende:
Positief:
110.000 prikken per dag
12 doden
4,5 miljoen prikken
3,4 miljoen hebben eerste prik gehad (20%)

Negatief
8600 besmettingen
808 op IC (+6)
Ook positief (met dank aan Oliver23):
Instroom ziekenhuizen en IC gedaald
Uitstroom ziekenhuizen en IC gestegen
pi_199057514
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199057541
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 16:54 schreef SilverEyes het volgende:

Yep, hier hetzelfde. Schoonvader (bouwjaar '51) mag morgen z'n eerste gaan halen, nadat wij hem overtuigd hadden om zich digitaal in te schrijven. Hij wou ook wachten op DE brief. Generatiedingetje en onbekendheid met digi d gok ik.
Ja, generatiedingetje denk ik :Y Netjes op je beurt wachten. Ook al stond er overal te lezen dat mensen geboren in 1947 en 1948 al een afspraak mochten maken vóór de brief. En toen las ik dat hetzelfde ineens gold voor mensen geboren in 1949, 1950 en 1951. Tsja, als een groot deel daarvan dan wel die afspraak maakt voor er een brief komt, dan ben je netjes wachtend op je beurt benadeeld omdat er dan voorlopig geen plek is. Ze hebben uiteraard ook gebeld. Terwijl ze beiden best veel op internet (nieuws lezen, spelletjes spelen) doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199057617
Oh, nog even een observatie. Ik werk in een ziekenhuis, 's nachts. Het is meer dan een jaar echt ongelofelijk rustig geweest. De afgelopen 3 weken is het in het weekend steeds best druk. Met ook vooral heel veel jonge mensen (18+ t/m midden 20). Ik denk dat bijna niemand in die groep nog iets geeft om die avondklok of het advies geen feestjes te houden.
  zondag 18 april 2021 @ 17:03:01 #84
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199057677
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je hebt vast goede onderbouwingen dat de basisscholen open gezorgd heeft voor die stijging. En dan bedoel ik niet 'is toch logisch?' maar daadwerkelijk onderbouwde bronnen.
Mijn werkgevers zeggen dat basisscholen het probleem zijn. Basisscholieren houden geen afstand tot elkaar, volgen les in slecht geventileerde gebouwen, worden besmet en vertonen nauwelijks symptomen. Vervolgens besmetten deze kinderen wel hun ouders, die wel ziek worden en misschien zelfs moeten worden opgenomen in het ziekenhuis of de IC.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_199057810
Mijn moeder van 77 post net op Feesboek: KROEGEN OPEN!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199057829
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:01 schreef Isabeau het volgende:
Oh, nog even een observatie. Ik werk in een ziekenhuis, 's nachts. Het is meer dan een jaar echt ongelofelijk rustig geweest. De afgelopen 3 weken is het in het weekend steeds best druk. Met ook vooral heel veel jonge mensen (18+ t/m midden 20).
En wat met wat komen ze in het ziekenhuis ? comazuipen ?, vechtpartij, overdosis ?

Niet met Covid neem ik aan...
quote:
Ik denk dat bijna niemand in die groep nog iets geeft om die avondklok of het advies geen feestjes te houden.
En daar geef ik ze groot gelijk in
pi_199057899
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:07 schreef bluemoon23 het volgende:

En wat met wat komen ze in het ziekenhuis ? comazuipen ?, vechtpartij, overdosis ?

Niet met covid nee, alhoewel ze dat misschien ook onbewust meebrengen :+ Maar ja, de andere problemen die vaak gepaard gaan met feestjes en waar drank in het spel is.
pi_199057908
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:07 schreef bluemoon23 het volgende:

En daar geef ik ze groot gelijk in
Ik ook overigens; ben fel tegen de avondklok al heb ik er zelf geen last van.
pi_199057921
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 16:33 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn ze er mee bezig. Groter probleem nu is meer dat de huidige IC verpleegkundigen langzaam aan het omvallen zijn. En degene die als back-up dienen ook, en die zijn deels ook nog niet gevaccineerd. De personeelsbezetting in de ziekenhuizen wordt penibel.

Oh, het bevalt je niet dat te horen? Dat het echt zo lang duurt?
Ach, verpleegkundigen zijn net mensen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199057928
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niet met covid nee, alhoewel ze dat misschien ook onbewust meebrengen :+ Maar ja, de andere problemen die vaak gepaard gaan met feestjes en waar drank in het spel is.
Zuipen buiten de kroeg is een stuk goedkoper, word je ook meer bezopen van :)
pi_199057977
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:12 schreef raptorix het volgende:

Zuipen buiten de kroeg is een stuk goedkoper, word je ook meer bezopen van :)
Dat deden ze hier altijd al vol op in zuipketen, alleen was het gewoon zo vreemd stil in het afgelopen jaar. Normaal heb je in het weekend altijd veel aanloop van jongeren en dat was eigenlijk helemaal opgehouden. En nu, beetje sinds Pasen is het gewoon plots terug.
pi_199058002
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 16:54 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Vanaf welke leeftijd kan je je nu inschrijven?
  zondag 18 april 2021 @ 17:19:13 #93
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_199058149
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:15 schreef polderturk het volgende:

[..]

Vanaf welke leeftijd kan je je nu inschrijven?
Nu tot en met geboortejaar 1952 en ouder.

Hopelijk is 1953 snel aan de beurt voor ma.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199058164
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mijn werkgevers zeggen dat basisscholen het probleem zijn. Basisscholieren houden geen afstand tot elkaar, volgen les in slecht geventileerde gebouwen, worden besmet en vertonen nauwelijks symptomen. Vervolgens besmetten deze kinderen wel hun ouders, die wel ziek worden en misschien zelfs moeten worden opgenomen in het ziekenhuis of de IC.
Als ik vragen mag, wie zijn jouw werkgevers?
  zondag 18 april 2021 @ 17:21:09 #95
405562 Erno-BE
pi_199058220
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als ik vragen mag, wie zijn jouw werkgevers?
Werkgevers zijn mensen die mij werk geven en iedere maand salaris overmaken.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199058261
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:21 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Werkgevers zijn mensen die mij werk geven en iedere maand salaris overmaken.
Aangezien jouw werkgevers zeggen dat basisscholen het probleem zijn moeten die wel aanzien hebben in de sector waar deze onderzoeken gedaan worden, want dat blijkt niet uit andere onderzoeken. De vraag was overigens serieus.
pi_199058274
Ik vind die 20% eerste prik wel heel positief, als we zo doorprikken en liefst nog tandje harder over 2 weken dan maken we echt meters, nadeel is dat we nu bij 1 van de grootste leeftijds cohorten zijn aangekomen....
pi_199058293
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ga weg, niemand zit op dit soort bagger te wachten.
pi_199058322
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 16:55 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ook positief (met dank aan Oliver23):
Instroom ziekenhuizen en IC gedaald
Uitstroom ziekenhuizen en IC gestegen
En Verstappen heeft net gewonnen.
  zondag 18 april 2021 @ 17:24:51 #100
405562 Erno-BE
pi_199058332
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ga weg, niemand zit op dit soort bagger te wachten.
Scholen zijn gewoon het probleem, accepteer dat gewoon.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')