Ik ken er ook een aantal die het niet zo hebben opgelopen. Het blijft dat de houding van de bevolking het beleid (en ja, dat is echt crimineel slecht) tot een succes maken of niet.quote:Op zondag 18 april 2021 16:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat het te lang duurt. Ik ken ook best wat mensen die besmet zijn of zijn geweest. Die hebben het bijna allemaal opgelopen op hun werk in de zorg, of door andere beroepen waar je niet bij thuis kunt werken of door de kinderen op school. Dat vind ik dan niet echt een verkeerde houding. Eigenlijk niet door feestjes of dat soort dingen.
Besmetting cijfers zijn alleen niet echt te vergelijken met een jaar terugquote:Op zondag 18 april 2021 16:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
16, 17 en 18 april:
[..]
[ twitter ]
[..]
Zo lang als je dat maar blijft herhalen gebeurt het inderdaad niet nee....quote:Op zondag 18 april 2021 16:23 schreef marcb1974 het volgende:
Dingen als zomaar opschalen van IC of zorg in het algemeen kan helaas niet zomaar in zo'n korte tijd.
weet ik, maar de opnamecijfers wel (min of meer)...quote:Op zondag 18 april 2021 16:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Besmetting cijfers zijn alleen niet echt te vergelijken met een jaar terug
Het duurt te lang, omdat de maatregelen te slap waren. Met enkel alle publieke ruimtes sluiten, maar voor de rest niets doen aan bijvoorbeeld thuisbezoek dan redt je het als overheid gewoon niet om het aantal besmettingen goed omlaag te krijgen. Toen het aantal besmettingen eindelijk wat omlaag gingen, gingen alweer de basisscholen open en dat betekende gelijk het einde van de daling van het aantal nieuwe besmettingen.quote:Op zondag 18 april 2021 16:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat het te lang duurt. Ik ken ook best wat mensen die besmet zijn of zijn geweest. Die hebben het bijna allemaal opgelopen op hun werk in de zorg, of door andere beroepen waar je niet bij thuis kunt werken of door de kinderen op school. Dat vind ik dan niet echt een verkeerde houding. Eigenlijk niet door feestjes of dat soort dingen.
https://allecijfers.nl/ni(...)/#Corona_kerncijfersquote:Op zondag 18 april 2021 13:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Weet iemand hoe je kan vinden wat de percentages zijn van ziekenhuisopname,ic, overlijden per leeftijdsgroep?
Ik zit al een uur te zoeken bijna op de site van het rivm en stichting nice maar zie door de bomen het bos niet meer.
Kom voor me gevoel elke statistiek tegen behalve deze voor de hand liggende.
Zeker weten, mRNA is een nieuwe techniek en de vaccins van Pfizer en Moderna zijn vele male effectiever dan die van AstraZeneca en Johnson & Johnson.quote:
Natuurlijk zijn ze er mee bezig. Groter probleem nu is meer dat de huidige IC verpleegkundigen langzaam aan het omvallen zijn. En degene die als back-up dienen ook, en die zijn deels ook nog niet gevaccineerd. De personeelsbezetting in de ziekenhuizen wordt penibel.quote:Op zondag 18 april 2021 16:26 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Zo lang als je dat maar blijft herhalen gebeurt het inderdaad niet nee....
Straks zitten we al 1,5 jaar in deze collectieve massahysterie
Er is nog niet eens een poging van opschalen gedaan.....
En nee, niet aankomen met het uitgekauwde "een IC verpleegkundige opleiden duurt 18 maanden"
Hoe kan dat?quote:Op zondag 18 april 2021 16:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn ouders geboren tussen 1940 en 1949 moeten beiden nog de eerste prik. De afspraken staan, pas midden juni volledig beschermd.
Onderbouw dat eens? Ik zie heel wisselende verhalen namelijk.quote:Op zondag 18 april 2021 16:33 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zeker weten, mRNA is een nieuwe techniek en de vaccins van Pfizer en Moderna zijn vele male effectiever dan die van AstraZeneca en Johnson & Johnson.
Vorig jaar was er nog veel minder bekent, ik maakte me in die periode ook best veel zorgen.quote:Op zondag 18 april 2021 16:36 schreef Noek het volgende:
Oh jongens, DRUK op straat. Heerlijk! Iedereen in de buitenlucht. Vorig jaar was dat altijd zo’n toestand in t topic terwijl het hier heel rustig was en nu is iedereen aan de wandel of zit ergens wat te happen.
Good for us!
Ze wilden samen (moeder in rolstoel, dus dan moet mijn vader toch 2x heen) en dat was moeilijk moeilijk moeilijk in Hoogeveen. Of zo.quote:Op zondag 18 april 2021 16:34 schreef Noek het volgende:
Hoe kan dat?
Mijn moeder van ‘52 is afgelopen vrijdag gevaccineerd en mn vader van ‘46 gaat morgen in onze woonplaats.
Ach ja, het aloude excuus van de lockdownfanatici, "de lockdown duurt te lang omdat de lockdown niet hard genoeg is/maatregelen te slap waren"quote:Op zondag 18 april 2021 16:31 schreef Erno-BE het volgende:
Het duurt te lang, omdat de maatregelen te slap waren. Met enkel alle publieke ruimtes sluiten, maar voor de rest niets doen aan bijvoorbeeld thuisbezoek dan redt je het als overheid gewoon niet om het aantal besmettingen goed omlaag te krijgen
Ja hehe, vindt je het gek als kinderen massaal getest moesten worden toen de scholen weer open gingen ?quote:Toen het aantal besmettingen eindelijk wat omlaag gingen, gingen alweer de basisscholen open en dat betekende gelijk het einde van de daling van het aantal nieuwe besmettingen.
Echt hč. Ik heb m’n pa ook maar even op de afsprakenpagina gewezen. Die wachtte ook op de brief. Communicatietechnisch ook echt een uitdaging hoor, om alle groepen (oud, jong, achtergron, niveau) te bereiken, realiseer je je dan maar weer. Ik pik doorgaans alle wetenswaardigheden snel op maar dat telt lang niet voor iedereen. Ik vraag me echt af of beleidsmakers en uitvoerders dat voldoende weten.quote:Op zondag 18 april 2021 16:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze wilden samen (moeder in rolstoel, dus dan moet mijn vader toch 2x heen) en dat was moeilijk moeilijk moeilijk in Hoogeveen. Of zo.
Oh, en ik riep ak 20x dat ze een afspraak mochten maken, maar mijn vader stond er op dat ze wachtten op De Brief![]()
Ik vind t ook geen probleem, het verbaast me alleen maar.quote:Op zondag 18 april 2021 16:15 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ach kom, 27 mensen onder de 40 op de IC met Corona
Dat is toch niets op 17,5 miljoen inwoners ?
Tja, vindt je het gek als er geen bal is gedaan aan meer personeel werven en opleidenquote:Op zondag 18 april 2021 16:33 schreef marcb1974 het volgende:
Natuurlijk zijn ze er mee bezig. Groter probleem nu is meer dat de huidige IC verpleegkundigen langzaam aan het omvallen zijn.
We hebben ongeveer 200.000 verpleegkundigen in Nederlandquote:En degene die als back-up dienen ook, en die zijn deels ook nog niet gevaccineerd.
Dan hadden de ziekenhuizen massaal in moeten zetten op werven en opleidenquote:De personeelsbezetting in de ziekenhuizen wordt penibel.
Nee, het bevalt mij niet om dat te horenquote:Oh, het bevalt je niet dat te horen? Dat het echt zo lang duurt?
Maar nu ook nog geen oproep?quote:Op zondag 18 april 2021 16:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze wilden samen (moeder in rolstoel, dus dan moet mijn vader toch 2x heen) en dat was moeilijk moeilijk moeilijk in Hoogeveen. Of zo.
Oh, en ik riep ak 20x dat ze een afspraak mochten maken, maar mijn vader stond er op dat ze wachtten op De Brief![]()
Mijn ma staat nu ook ingepland, maar die vond het geen probleem om nog 2 weken te wachten. Ze kan nu wel dichtbij huis. Maakt zich ook niet bepaald druk om corona ondanks smackdown midden in de risicogroep te vallen.quote:Op zondag 18 april 2021 16:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar nu ook nog geen oproep?
Hier hebben ze ook gedwee gewacht overigens.
Jawel, dat schreef ik al: er staan twee afspraken, volledig beschermd half juni.quote:Op zondag 18 april 2021 16:48 schreef Noek het volgende:
Maar nu ook nog geen oproep?
Hier hebben ze ook gedwee gewacht overigens.
Je hebt vast goede onderbouwingen dat de basisscholen open gezorgd heeft voor die stijging. En dan bedoel ik niet 'is toch logisch?' maar daadwerkelijk onderbouwde bronnen.quote:Op zondag 18 april 2021 16:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het duurt te lang, omdat de maatregelen te slap waren. Met enkel alle publieke ruimtes sluiten, maar voor de rest niets doen aan bijvoorbeeld thuisbezoek dan redt je het als overheid gewoon niet om het aantal besmettingen goed omlaag te krijgen. Toen het aantal besmettingen eindelijk wat omlaag gingen, gingen alweer de basisscholen open en dat betekende gelijk het einde van de daling van het aantal nieuwe besmettingen.
Yep, hier hetzelfde. Schoonvader (bouwjaar '51) mag morgen z'n eerste gaan halen, nadat wij hem overtuigd hadden om zich digitaal in te schrijven. Hij wou ook wachten op DE brief. Generatiedingetje en onbekendheid met digi d gok ik.quote:Op zondag 18 april 2021 16:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook positief (met dank aan Oliver23):quote:Op zondag 18 april 2021 16:49 schreef polderturk het volgende:
Positief:
110.000 prikken per dag
12 doden
4,5 miljoen prikken
3,4 miljoen hebben eerste prik gehad (20%)
Negatief
8600 besmettingen
808 op IC (+6)
Ja, generatiedingetje denk ikquote:Op zondag 18 april 2021 16:54 schreef SilverEyes het volgende:
Yep, hier hetzelfde. Schoonvader (bouwjaar '51) mag morgen z'n eerste gaan halen, nadat wij hem overtuigd hadden om zich digitaal in te schrijven. Hij wou ook wachten op DE brief. Generatiedingetje en onbekendheid met digi d gok ik.
Mijn werkgevers zeggen dat basisscholen het probleem zijn. Basisscholieren houden geen afstand tot elkaar, volgen les in slecht geventileerde gebouwen, worden besmet en vertonen nauwelijks symptomen. Vervolgens besmetten deze kinderen wel hun ouders, die wel ziek worden en misschien zelfs moeten worden opgenomen in het ziekenhuis of de IC.quote:Op zondag 18 april 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt vast goede onderbouwingen dat de basisscholen open gezorgd heeft voor die stijging. En dan bedoel ik niet 'is toch logisch?' maar daadwerkelijk onderbouwde bronnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
En wat met wat komen ze in het ziekenhuis ? comazuipen ?, vechtpartij, overdosis ?quote:Op zondag 18 april 2021 17:01 schreef Isabeau het volgende:
Oh, nog even een observatie. Ik werk in een ziekenhuis, 's nachts. Het is meer dan een jaar echt ongelofelijk rustig geweest. De afgelopen 3 weken is het in het weekend steeds best druk. Met ook vooral heel veel jonge mensen (18+ t/m midden 20).
En daar geef ik ze groot gelijk inquote:Ik denk dat bijna niemand in die groep nog iets geeft om die avondklok of het advies geen feestjes te houden.
Niet met covid nee, alhoewel ze dat misschien ook onbewust meebrengenquote:Op zondag 18 april 2021 17:07 schreef bluemoon23 het volgende:
En wat met wat komen ze in het ziekenhuis ? comazuipen ?, vechtpartij, overdosis ?
Ik ook overigens; ben fel tegen de avondklok al heb ik er zelf geen last van.quote:
Ach, verpleegkundigen zijn net mensen.quote:Op zondag 18 april 2021 16:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn ze er mee bezig. Groter probleem nu is meer dat de huidige IC verpleegkundigen langzaam aan het omvallen zijn. En degene die als back-up dienen ook, en die zijn deels ook nog niet gevaccineerd. De personeelsbezetting in de ziekenhuizen wordt penibel.
Oh, het bevalt je niet dat te horen? Dat het echt zo lang duurt?
Zuipen buiten de kroeg is een stuk goedkoper, word je ook meer bezopen vanquote:Op zondag 18 april 2021 17:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet met covid nee, alhoewel ze dat misschien ook onbewust meebrengenMaar ja, de andere problemen die vaak gepaard gaan met feestjes en waar drank in het spel is.
Dat deden ze hier altijd al vol op in zuipketen, alleen was het gewoon zo vreemd stil in het afgelopen jaar. Normaal heb je in het weekend altijd veel aanloop van jongeren en dat was eigenlijk helemaal opgehouden. En nu, beetje sinds Pasen is het gewoon plots terug.quote:Op zondag 18 april 2021 17:12 schreef raptorix het volgende:
Zuipen buiten de kroeg is een stuk goedkoper, word je ook meer bezopen van
Vanaf welke leeftijd kan je je nu inschrijven?quote:Op zondag 18 april 2021 16:54 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Yep, hier hetzelfde. Schoonvader (bouwjaar '51) mag morgen z'n eerste gaan halen, nadat wij hem overtuigd hadden om zich digitaal in te schrijven. Hij wou ook wachten op DE brief. Generatiedingetje en onbekendheid met digi d gok ik.
Nu tot en met geboortejaar 1952 en ouder.quote:Op zondag 18 april 2021 17:15 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vanaf welke leeftijd kan je je nu inschrijven?
Als ik vragen mag, wie zijn jouw werkgevers?quote:Op zondag 18 april 2021 17:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mijn werkgevers zeggen dat basisscholen het probleem zijn. Basisscholieren houden geen afstand tot elkaar, volgen les in slecht geventileerde gebouwen, worden besmet en vertonen nauwelijks symptomen. Vervolgens besmetten deze kinderen wel hun ouders, die wel ziek worden en misschien zelfs moeten worden opgenomen in het ziekenhuis of de IC.
Werkgevers zijn mensen die mij werk geven en iedere maand salaris overmaken.quote:Op zondag 18 april 2021 17:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik vragen mag, wie zijn jouw werkgevers?
Aangezien jouw werkgevers zeggen dat basisscholen het probleem zijn moeten die wel aanzien hebben in de sector waar deze onderzoeken gedaan worden, want dat blijkt niet uit andere onderzoeken. De vraag was overigens serieus.quote:Op zondag 18 april 2021 17:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Werkgevers zijn mensen die mij werk geven en iedere maand salaris overmaken.
Ga weg, niemand zit op dit soort bagger te wachten.quote:Op zondag 18 april 2021 17:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mijn werkgevers zeggen dat basisscholen het probleem zijn. Basisscholieren houden geen afstand tot elkaar, volgen les in slecht geventileerde gebouwen, worden besmet en vertonen nauwelijks symptomen. Vervolgens besmetten deze kinderen wel hun ouders, die wel ziek worden en misschien zelfs moeten worden opgenomen in het ziekenhuis of de IC.
En Verstappen heeft net gewonnen.quote:Op zondag 18 april 2021 16:55 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ook positief (met dank aan Oliver23):
Instroom ziekenhuizen en IC gedaald
Uitstroom ziekenhuizen en IC gestegen
Scholen zijn gewoon het probleem, accepteer dat gewoon.quote:Op zondag 18 april 2021 17:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga weg, niemand zit op dit soort bagger te wachten.
En daarom blijft de Mail een topkrant. Dat schizofrene. De ene dag is het: Frie de piepel!!! Dan vandaag is het weer: NO MASKS, NO SOCIAL DISTANCING!!!quote:Op zondag 18 april 2021 16:57 schreef RipCity het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)shops-reopening.html
Kalverstraat over paar weken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |