De risico’s op bijwerkingen op lange termijn zijn bijzonder klein, dat heeft Gommers uitgelegd. We zitten nu in een acute noodsituatie en iedereen moet eraan meewerken. Dus een vaccinatieplicht is wenselijk in mijn ogen.quote:Op zondag 18 april 2021 11:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Vaccins kunnen ook jaren later tot negatieve bijwerkingen leiden.
De Staat die bepaalt dat je je moet inspuiten met een vaccin, dat een paar maandjes is getest, omdat er een noodtoestand is, is verwerpelijk.
We beginnen oprecht niet onder te doen voor China.
Ik heb afgelopen vrijdag bij de lokale boekhandel gewinkeld (#kooplokaal)quote:Op zondag 18 april 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou nog eerder boeken dan een telefoon online bestellen.
Ik heb dan t bijkomende probleem dat ik het heel sneu zou vinden om niks te kopen dus ik ga alleen als ik zeker weet dat ik kan slagen. Afspraak maken is geen probleem want bijna niemand doet dat, daarom gaan de winkels ook op de fles.quote:Op zondag 18 april 2021 11:08 schreef popje het volgende:
[..]
Ja en van winkelen een militaire operatie maken waarbij je moet rennen om al je afspraken te halen
Die noodsituatie is om 3 belangrijke redenen veroorzaakt:quote:Op zondag 18 april 2021 11:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De risico’s op bijwerkingen op lange termijn zijn bijzonder klein, dat heeft Gommers uitgelegd. We zitten nu in een acute noodsituatie en iedereen moet eraan meewerken. Dus een vaccinatieplicht is wenselijk in mijn ogen.
Gewoon niet versoepelen, voordat er eerst een consistente daling van het aantal nieuwe besmettingen, ziekenhuisopnames en IC-opnames is waargenomen. Dat lijkt mij veel verstandiger en dit verkleint de kans op het terugdraaien van bepaalde versoepelingen.quote:Op zondag 18 april 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dat ze wellicht ook overwegen om maar een of twee dingen te versoepelen (van stap 1). Hopelijk gaat het dan om de terrassen en de avondklok. Maar vooral de terrasjes; die ondernemers verdienen wat lucht. En wat minder klappen in hun gezicht.
Wisselvallig vaccinatiebeleid begin dit jaarquote:Op zondag 18 april 2021 11:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die noodsituatie is om 3 belangrijke redenen veroorzaakt:
-UItkleden van de zorg
-Traagheid bij overheid bij het bestellen van Vaccins en noodzakelijke medische middelen
-Wanbeleid qua maatregelen zoals het sluiten van scholen en opvang, verbieden van buitenactiviteiten en het bevorderen van thuisbezoek.
je doet nu net of het de overheid is die je het verplicht maar het zijn de omstandigheden die dat doenquote:Op zondag 18 april 2021 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Leuk hoor die logica en officieel gezien worden we natuurlijk niet gedwongen, maar indirect? Die verplichting is er eigenlijk gewoon als je ook maar een beetje fatsoenlijk wil leven zonder elke keer 7.50 neer te leggen. Enorm veel mensen die dat niet kunnen missen.
Ik weet niet of ik me zou vaccineren als er geen indirecte verplichting zou zijn. Zou erover in gesprek gaan met de huisarts. Kijken wat het beste zou zijn voor mijn persoonlijke situatie. Ik zou een zorgvuldig afgewogen keuze willen maken. Die kans krijg ik nu niet, omdat er eigenlijk voor me besloten wordt. Ik wil weer de dingen kunnen doen die ik altijd heb kunnen doen. Hebben het geld (of de tijd!) niet om ons meermaals per week of maand te laten testen.
Maar gelukkig is het niet verplicht.
Met een beetje logisch redeneren hebben we dat punt rond augustus wel bereikt.quote:Op zondag 18 april 2021 11:12 schreef Evenstar het volgende:
Ik verwacht nog steeds dat dat hele testmaatschappij straks weer verdwijnt hoor.
Er is gewoon geen enkele reden om dat te blijven aanhouden als de zorg ontlast is en bijvoorbeeld 70-80% van de bevolking gevaccineerd is. Doel moet niet zijn COVID-19 elimineren, want dat gaat niet lukken zonder onze sociale leven en economie (nog meer) kapot te maken. Doel moet blijven dat de zorg niet overbelast raakt.
Het mag zich best verspreiden, net als een griepvirus.
Vaccineren. Punt.quote:Op zondag 18 april 2021 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zou erover in gesprek gaan met de huisarts. Kijken wat het beste zou zijn voor mijn persoonlijke situatie.
Nogmaals, ik ga er nog steeds van uit dat dit verdwijnt, zodra een groot deel (bijvoorbeeld 70%) is gevaccineerd en de ziekenhuizen weer normaal kunnen functioneren.quote:Op zondag 18 april 2021 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Leuk hoor die logica en officieel gezien worden we natuurlijk niet gedwongen, maar indirect? Die verplichting is er eigenlijk gewoon als je ook maar een beetje fatsoenlijk wil leven zonder elke keer 7.50 neer te leggen. Enorm veel mensen die dat niet kunnen missen.
Ik weet niet of ik me zou vaccineren als er geen indirecte verplichting zou zijn. Zou erover in gesprek gaan met de huisarts. Kijken wat het beste zou zijn voor mijn persoonlijke situatie. Ik zou een zorgvuldig afgewogen keuze willen maken. Die kans krijg ik nu niet, omdat er eigenlijk voor me besloten wordt. Ik wil weer de dingen kunnen doen die ik altijd heb kunnen doen. Hebben het geld (of de tijd!) niet om ons meermaals per week of maand te laten testen.
Maar gelukkig is het niet verplicht.
Sluiten van scholen was een zeer verstandige maatregel geweest, kinderen zijn superbesmettelijk voor het coronavirus, maar vertonen nauwelijks symptomen. Ze worden op school besmet en geven het virus door aan de ouders die wel ziek worden en misschien moeten worden opgenomen in het ziekenhuis of zelfs op de IC. Het probleem was dat de scholen al veel het snel geopend zijn en maandag ook nog eens de buitenschoolse opvang geopend wordt, terwijl buitenschoolse opvang voor nieuwe coronabrandhaarden zorgen.quote:Op zondag 18 april 2021 11:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
-UItkleden van de zorg
-Traagheid bij overheid bij het bestellen van Vaccins en noodzakelijke medische middelen
-Wanbeleid qua maatregelen zoals het sluiten van scholen en opvang, verbieden van buitenactiviteiten en het bevorderen van thuisbezoek.
Omdat er ook mensen zijn die er een natuurlijke gezonde stijl op na willen houden, bijvoorbeeld door ook geen vitamines of supplementen te nemen, overigens laat ik me zelf gewoon vaccineren, ik heb er goed en rationeel onderzoek naar gedaan en ben overtuigt dat de vaccins veilig zijn, echter waar ik me wel zorgen om maak is het concept dat we op een soort van vaccin abonnement gaan waar we ons continue moeten laten vaccineren voor "nieuwe" varianten, ik ben bang dat we dan in een soort wedloop komen zoals je dat ook ziet met antibiotica, nu ben ik geen expert op dat gebied, maar het voelt verkeerd.quote:Op zondag 18 april 2021 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens snap ik niet waarom het voor velen lastig te accepteren is dat het niet nemen van een vaccin als irrationeel gezien kan worden. Het lijkt me feitelijk vrij simpel vast te stellen dat het voor vrijwel iedereen irrationeel zou zijn om geen vaccin te nemen. Zowel op collectief als op individueel niveau is dat, rationeel gezien, aantoonbaar de 'verkeerde' keuze.
Meestal komt men bij redenen uit als 'ik vertrouw de overheid niet', 'de langetermijnwerking is nog niet bekend' en (meestal) 'het voelt niet goed'. Prima als iemand dat laatste ervaart, maar rationeel is het niet.
Nee, sorry. Niet mee eens. Hoe dan ook was dit een noodsituatie geworden. Je had hooguit iets langer zonder strenge maatregelen gekund en iets eerder weer af kunnen bouwen.quote:Op zondag 18 april 2021 11:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
-UItkleden van de zorg
Dat is slechts een gevolg van het domme inkoopbeleid, voor 40 miljard had je 4 vaccins voor alle Europeanen gekocht, een koopje.quote:Op zondag 18 april 2021 11:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wisselvallig vaccinatiebeleid begin dit jaar
Prima toch? Die mensen zullen dan ook niet naar het ziekenhuis gaan, want dat is ook niet natuurlijk.quote:Op zondag 18 april 2021 11:18 schreef raptorix het volgende:
Omdat er ook mensen zijn die er een natuurlijke gezonde stijl op na willen houden, bijvoorbeeld door ook geen vitamines of supplementen te nemen
Veel eerder, ik denk dat het virus 1 Juni weg is, het zal nog wel even duren voordat de ziekenhuizen leeg zijn en er zullen her en der nog wat gevallen opduiken, maar niet veel, vergeet niet dat je ook zoiets als exponentiële daling hebt.quote:Op zondag 18 april 2021 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met een beetje logisch redeneren hebben we dat punt rond augustus wel bereikt.
Dat zullen zij ook wel weten. Maar ze investeren wel even 1 miljard in een testsamenleving voor enkele maanden? Ik heb niet het idee dat ze dat zouden doen als ze niet van plan zijn om dit te rekken.
Anders is het gewoon geld weggooien.
Nederland had samen met Duitsland, Italië en Frankrijk een deal voor heel veel vaccins. Alleen toen vonden andere EU-landen oneerlijk en heeft de EU die deal overgenomen.quote:Op zondag 18 april 2021 11:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is slechts een gevolg van het domme inkoopbeleid, voor 40 miljard had je 4 vaccins voor alle Europeanen gekocht, een koopje.
Dit dus! Echt zo simpel in één zin uitgelegd. Dit lijken heel veel mensen te vergeten en niet te willen snappen.quote:Op zondag 18 april 2021 11:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
je doet nu net of het de overheid is die je het verplicht maar het zijn de omstandigheden die dat doen
Ouders van schoolgaande kinderen zullen niet zo snel op de IC belanden. Het zijn voornamelijke de grootouders 60-70 jaar die nog niet gevaccineerd zijn die op de IC belanden. Scholen open prima, maar laat je kinderen alleen in contact komen met de ouders en andere klasgenoten.quote:Op zondag 18 april 2021 11:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Sluiten van scholen was een zeer verstandige maatregel geweest, kinderen zijn superbesmettelijk voor het coronavirus, maar vertonen nauwelijks symptomen. Ze worden op school besmet en geven het virus door aan de ouders die wel ziek worden en misschien moeten worden opgenomen in het ziekenhuis of zelfs op de IC. Het probleem was dat de scholen al veel het snel geopend zijn en maandag ook nog eens de buitenschoolse opvang geopend wordt, terwijl buitenschoolse opvang voor nieuwe coronabrandhaarden zorgen.
Kijk naar andere landen. Die hebben er ook mee te maken. In de meeste landen denken ze hooguit over testen na bij grote evenementen en bij het reizen.quote:Op zondag 18 april 2021 11:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
je doet nu net of het de overheid is die je het verplicht maar het zijn de omstandigheden die dat doen
Ook ouders van schoolgaand kinderen komen nauwelijks in het ziekenhuis, je had gewoon de 60+ groep moeten isoleren en het virus keihard rond moeten laten gaan onder de groep 50-quote:Op zondag 18 april 2021 11:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Sluiten van scholen was een zeer verstandige maatregel geweest, kinderen zijn superbesmettelijk voor het coronavirus, maar vertonen nauwelijks symptomen. Ze worden op school besmet en geven het virus door aan de ouders die wel ziek worden en misschien moeten worden opgenomen in het ziekenhuis of zelfs op de IC. Het probleem was dat de scholen al veel het snel geopend zijn en maandag ook nog eens de buitenschoolse opvang geopend wordt, terwijl buitenschoolse opvang voor nieuwe coronabrandhaarden zorgen.
je had het over vaccinerenquote:Op zondag 18 april 2021 11:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kijk naar andere landen. Die hebben er ook mee te maken. In de meeste landen denken ze hooguit over testen na bij grote evenementen en bij het reizen.
Het is een politieke keuze. Het is niet iets wat ons overkomt.
LOL, waarom denk je dat UK en de VS wel vaccins heeft en de EU niet?quote:Op zondag 18 april 2021 11:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, sorry. Niet mee eens. Hoe dan ook was dit een noodsituatie geworden. Je had hooguit iets langer zonder strenge maatregelen gekund en iets eerder weer af kunnen bouwen.
Vaccins zijn gewoon samen met de EU besteld. Daar ligt het echt niet aan. Dat wij daarna gaan zwabberen bij iedere bijwerking is een ander verhaal ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |