abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199062686
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 21:22 schreef Quoi het volgende:
Dat klinkt inderdaad vervelend @:Spanky78
Komt me niet bekend voor.

Ik sluip weer even weg hier. Na vorige week weer serieuze ischias (au ;( ). Ik baal ontzettend, maar probeer elke dag een uur te wandelen en doe maar weer een shitload aan oefeningen. Tot later maar weerrr.
Verdorie zeg, beterschap ermee!
Let me see you stripped down to the bone
  Forum Admin zondag 18 april 2021 @ 21:36:18 #27
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_199062811
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:38 schreef Spanky78 het volgende:
Zo, heerlijk loopweer. Voelde me helemaal fit en fris. En zo ging het lopen ook. Alleen na ongeveer 10km kreeg ik last van ‘brandende’ voorvoeten. Ik heb de resterende 3 km naar huis gelopen, maar fijn was het niet.

Hoe kom ik daar nou weer aan en, belangrijker, hoe kom ik eraf? Ik wilde eigenlijk nog wat verder doorlopen maar vanwege de pijn niet gedaan.
Zit het meer in de hoek van zweet,sokken, hogere temp of is het meer een beursig gevoel van het landen/afzetten? Zit er veel eelt?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_199063474
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 21:10 schreef minilot het volgende:

[..]

Meh, balen! -O- Was het eenmaal thuis wel snel weer over? :*
Vrijwel direct. Heb dit met bergwandelen ook eens gehad, was na een uurtje echt knetterhard pijn lijden, met afdalen met name.

quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 21:36 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Zit het meer in de hoek van zweet,sokken, hogere temp of is het meer een beursig gevoel van het landen/afzetten? Zit er veel eelt?
Sokken lijken prima, iig nette running sokken. Het lijkt echt in de voet zelf te zitten. Ook echt serieus pijnlijk. Metatarsalgie lijkt het op. Ik ben ook wel een 'proneerder' maar dat is enorm verbeterd. En ik ben ook een voorvoetlander.

En ja, ik heb zeker eelt opgebouwd, met name ook midden onder mijn voet, maar ook wel bovenop sommige knokkels. Ik ben al tijden vrij netjes aan het opbouwen, had af en toe wel wat last van mijn voorvoeten aan het einde van langere runs, maar zelden.

Heb maar een setje zooltjes besteld en hoop dat die helpen...En ik ga woensdag pas weer rennen.

quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 21:22 schreef Quoi het volgende:
Dat klinkt inderdaad vervelend @:Spanky78
Komt me niet bekend voor.

Ik sluip weer even weg hier. Na vorige week weer serieuze ischias (au ;( ). Ik baal ontzettend, maar probeer elke dag een uur te wandelen en doe maar weer een shitload aan oefeningen. Tot later maar weerrr.
Ischias lijkt me enorm klote, godzijdank is mijn rug helemaal in orde.
Whatever...
pi_199066429
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:38 schreef Spanky78 het volgende:
Zo, heerlijk loopweer. Voelde me helemaal fit en fris. En zo ging het lopen ook. Alleen na ongeveer 10km kreeg ik last van ‘brandende’ voorvoeten. Ik heb de resterende 3 km naar huis gelopen, maar fijn was het niet.

Hoe kom ik daar nou weer aan en, belangrijker, hoe kom ik eraf? Ik wilde eigenlijk nog wat verder doorlopen maar vanwege de pijn niet gedaan.
Ik heb het wel eens met fietsen gehad (bij 38 graden in de bergen), maar is denk ik hetzelfde. Dit staat erover op zo'n voetzorg website:

Brandende voeten:
Brandende voeten ontstaan meestal na een tijdje fietsen. Ze kunnen verergeren bij intensieve belasting en warm weer. In sommige gevallen worden de klachten zo erg dat u af wilt stappen om even uw voeten te koelen. Deze klachten worden vaak veroorzaakt door het afknellen van zenuwen in je voet. Ook te weinig ventilatie van de schoen waardoor de schoen met carbonplaat met warm weer net een “oventje” wordt kan een oorzaak zijn.

Schoenen iets losser en speciale dunne loopsokken zal wellicht helpen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199066701
Ik woon in de oostelijke grensstreek en normaal mag ik graag al lopende even de grens overwippen naar Duitsland.
Sinds de strenge eisen mbt "negatief Corona-test-bewijs" doe ik dat voor de zekerheid niet meer.
Stel er overkomt je wat, een auto rijdt je aan, ... weet ik het..... politie ziekenauto en dan geen testbewijs....
Ik denk "Even tot hier" bij een grenspaal.

Op Strava zie ik echter veel lopers en wielrenners de grens over gaan.
Hebben die allemaal een negatief Corona-test-bewijs. Of waagt men het er op.

Hoe doen jullie dat?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 19 april 2021 @ 10:51:32 #31
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_199067413
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik woon in de oostelijke grensstreek en normaal mag ik graag al lopende even de grens overwippen naar Duitsland.
Sinds de strenge eisen mbt "negatief Corona-test-bewijs" doe ik dat voor de zekerheid niet meer.
Stel er overkomt je wat, een auto rijdt je aan, ... weet ik het..... politie ziekenauto en dan geen testbewijs....

Hoe doen jullie dat?
Het is een pokke-eind lopen vanuit het Westland naar een grens. Tegen de tijd dat ik mijn training daarvoor heb afgerond, hoop ik toch dat het wel een keertje mag...
F means you're fucked
pi_199067455
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:51 schreef YUR het volgende:

[..]

Het is een pokke-eind lopen vanuit het Westland naar een grens. Tegen de tijd dat ik mijn training daarvoor heb afgerond, hoop ik toch dat het wel een keertje mag...
Dat hoop ik ook.
Maar wat doen hardlopers en wielrenners in de tussentijd?

Die (groene) grens stelt geen bal meer voor. Via diverse paadjes wip je zo de grens over. De kans dat je een Duitse BOA tegen t lijf loopt is zeer klein. Maar nogmaals: Als je wordt aangereden. Politie/ambulance erbij... En je hebt dan geen of niet het juiste "negatieve test formulier".
In ieder geval mijd ik voorlopig de Duitse paadjes.
pi_199067467
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook.

Die (groene) grens stelt geen bal meer voor. Via diverse paadjes wip je zo de grens over. De kans dat je een Duitse BOA tegen t lijf loopt is zeer klein. Maar nogmaals: Als je wordt aangereden. Politie/ambulance erbij... En je hebt dan geen of niet het juiste "negatieve test formulier".
Is dat niet altijd al een beetje een vaag gebied? Als je als NLer net over de grens een been breekt, word je dan niet liever naar een NLs ziekenhuis gebracht?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 april 2021 @ 11:10:47 #34
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199067629
quote:

Hoe doen jullie dat?
Waarom het risico nemen voor wat eigenlijk gewoon recreatie is? Gewoon aan de Nederlandse kant van de grens blijven en je niet laten opjutten door mensen die er toch overheen gaan, het kan alleen maar gezeik opleveren op het moment.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199067717
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waarom het risico nemen voor wat eigenlijk gewoon recreatie is? Gewoon aan de Nederlandse kant van de grens blijven en je niet laten opjutten door mensen die er toch overheen gaan, het kan alleen maar gezeik opleveren op het moment.
Helemaal mijn idee!
Het schijnt een sport te zijn om in de huidige omstandigheden telkens de grens op te moeten zoeken en te overschrijden om daarna weer te jammeren dat "onze vrijheid wordt ontnomen".
Talloze mogelijkheden om in de natuur op niet drukke momenten en niet drukke plekken op sportief gebied "je ding" te doen.
pi_199067755
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Is dat niet altijd al een beetje een vaag gebied? Als je als NLer net over de grens een been breekt, word je dan niet liever naar een NLs ziekenhuis gebracht?
In mijn streek (Twente) is in normale omstandigheden een soepele uitwisseling van NL of Duitse ziekenhuizen. Duitse trauma-helicopters landen op een NL (Enschedees) Ziekenhuis. Bij de vuurwerkramp rijden ook Duitse Brandweerwagens en Ziekenauto's Enschede binnen.
Dus normaal is de grens geen issue. Nu wél omdat we in de Corona-tijd leven en uiteindelijk ieder land weer zijn eigen beslissingen neemt. Dus nu even niet.
  maandag 19 april 2021 @ 11:27:58 #37
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_199067838
Maar waarom is het zo interessant wat andere sporters doen, als je zelf al een duidelijk standpunt hebt?
F means you're fucked
pi_199067960
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook.

Iets andere situatie, maar een maat van me heeft dat wel eens meegemaakt met een collega. Ze waren op zoek naar een paar leeuwen, die ontsnapt waren uit het park, en die zaten in Botswana. Dus ze waren in Botswana aan het werk, maar Zuid-Afrikaanse park rangers. Ze vonden de leeuwen, collega stond achterin bakkie en een van de leeuwen greep de collega. Hij uit de cabine gesprongen en zijn collega uit de bek van die leeuw getrokken. Maar dan? Was paar uurtjes naar ziekenhuis in Botswana, maar dat zou niet gedekt zijn, en dan zou die vent zijn levenlang af moeten betalen. Dus naar Zuid-Afrika gereden, wat een stuk langer was. Paar uur nog moeten wachten op iemand anders die erg ziek zou zijn en mee moest (had hoofdpijn en wilde wat paracetamol....). Na 10 uur rijden in dichtstbijzijnde ziekenhuis gekomen in Zuid Afrika, maar die hadden de middelen niet om hem te helpen, doorgestuurd naar Kaapstad (vanaf grens met Botswana dus!). Nog eens een uur of 10, eerste nacht hadden ze het te druk met schotwonden, kon uiteindelijk dus pas na 36 uur ofzo echt geholpen worden, maar toen was het wel te laat om zijn been te redden. maar wel alles gedekt door verzekering, en ook verzekerd van pensioen omdat het ongeval tijdens werk was gebeurd. In Nederlan/Duitsland zal het niet zo'n vaart lopen, maar je zal inderdaad maar ongelukkig vallen ofzo en je been breken, of een zware hersenschudding oplopen en met ambulance naar een ziekenhuis in Duitsland vervoerd worden. Denk dat je niet heel blij zult worden van de afhandeling door de verzekeraars.
pi_199068099
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:27 schreef YUR het volgende:
Maar waarom is het zo interessant wat andere sporters doen, als je zelf al een duidelijk standpunt hebt?
Het kon zijn dat er gemakkelijk een negatieve test kan worden geregeld om toch die grens te kunnen overschijden. Ik ben zelf nog geen één keer gestest. Ik was gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen. Wellicht dat dat mijn standpunt wellicht zou wijzigen.
Maar dat is vooralsnog niet het geval.
pi_199068156
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
atie, maar een maat van me heeft dat wel eens meegemaakt met een collega. Ze waren op zoek naar een paar leeuwen, die ontsnapt waren uit het park, en die zaten in Botswana. Dus ze waren in Botswana aan het werk, maar Zuid-Afrikaanse park rangers. Ze vonden de leeuwen, collega stond achterin bakkie en een van de leeuwen greep de collega. Hij uit de cabine gesprongen en zijn collega uit de bek van die leeuw getrokken. Maar dan? Was paar uurtjes naar ziekenhuis in Botswana, maar dat zou niet gedekt zijn, en dan zou die vent zijn levenlang af moeten betalen. Dus naar Zuid-Afrika gereden, wat een stuk langer was. Paar uur nog moeten wachten op iemand anders die erg ziek zou zijn
Echt een vergelijkbaar voorbeeld inderdaad _O-
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 april 2021 @ 12:04:51 #41
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199068298
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Echt een vergelijkbaar voorbeeld inderdaad _O-
Niet vergelijkbaar maar wel een leeswaardig verhaal :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199068376
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Niet vergelijkbaar maar wel een leeswaardig verhaal :o
Wellicht dat de grens Botswana/Zuid-Afrika ook niet zo'n issue is.
Op het moment dat "de autoriteiten" om de hoek komen kijken, en/of verzekeraars dan wordt iedere grens weer minutieus in kaart gebracht. Dus in zoverre wel vergelijkbaar.

Doet denken aan een mop die ik vroeger eens hoorde:

quote:
Twee Nederlandse grenswachters lopen in het bos 20 meter van de Duitse grens af op hun laatste avondronde. Opeens zien ze een man in een boom hangen, die zichzelf heeft opgehangen. Zegt de ene tegen de ander:
"Dat is wel balen daar gaat ons vroegertje. Want we moeten de politie
waarschuwen de dokter etc. dat gaat wel uren duren!"
"Nou," zei die ander, "dat valt wel mee, als we hem nu 30 meter verderop hangen over de Duitse grens, dan zijn wij ervan af en gaan lekker naar huis."
Zo gezegd zo gedaan, dus de mannen gingen naar huis.

Een kwartier later komen hun Duitse collega's op hun ronde en zien de man in een boom hangen, zegt de een tegen de ander:
"Aber Heinrich, da hangt er wieder!"

(Maar Heinrich, daar hangt ie weer!)
pi_199070441
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Helemaal mijn idee!
Het schijnt een sport te zijn om in de huidige omstandigheden telkens de grens op te moeten zoeken en te overschrijden om daarna weer te jammeren dat "onze vrijheid wordt ontnomen".
Talloze mogelijkheden om in de natuur op niet drukke momenten en niet drukke plekken op sportief gebied "je ding" te doen.
Precies. De enige reden dat deze pandemie onnodig lang duurt komt doordat er een te grote groep mensen dom, kinderachtig en egoïstisch is.
pi_199070728
Met hardlopen heb ik er geen last van, maar afgelopen weekend heb ik fietsroute wel zo gepland dat ik in Nederland bleef.

Grote kans dat het wel gewoon goed gaat, maar better safe than sorry.
pi_199072092
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens met fietsen gehad (bij 38 graden in de bergen), maar is denk ik hetzelfde. Dit staat erover op zo'n voetzorg website:

Brandende voeten:
Brandende voeten ontstaan meestal na een tijdje fietsen. Ze kunnen verergeren bij intensieve belasting en warm weer. In sommige gevallen worden de klachten zo erg dat u af wilt stappen om even uw voeten te koelen. Deze klachten worden vaak veroorzaakt door het afknellen van zenuwen in je voet. Ook te weinig ventilatie van de schoen waardoor de schoen met carbonplaat met warm weer net een “oventje” wordt kan een oorzaak zijn.

Schoenen iets losser en speciale dunne loopsokken zal wellicht helpen?
Schoenen iets losser helpt misschien, de rest kan bijna niet. Het is echt meer de botjes van mijn middenvoet en de kussentjes eronder en niet echt de huid.

Ik draag prima en goede en aangemeten loopschoenen (hoka) en hardloopsokken. Ik heb nog wel wat dunnere ook, zal ik eens proberen. Overigens is de pijn vrijwel direct als ik de belasting stop weg en die begint ook pas rond de tien km. Het lijkt heel erg op metatarsalgie als ik zo google.
Whatever...
  dinsdag 20 april 2021 @ 04:52:49 #46
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_199079276
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:51 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Precies. De enige reden dat deze pandemie onnodig lang duurt komt doordat er een te grote groep mensen dom, kinderachtig en egoïstisch is.
inderdaad!! Hier in Nieuw-Zeeland, wat natuurlijk het voordeel heeft dat we de grenzen makkelijk kunnen sluiten, hield iedreen zich een maand lang keurig aan de regels onder het nom van "go hard, go early" en zodoende kunnen we hier al een jaar in corona-vrije weelde leven. Hardloopevenementen gaan door, sportscholen zijn open, zwembaden.... het leven is hier normaal
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Forum Admin dinsdag 20 april 2021 @ 06:59:20 #47
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_199079448
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Schoenen iets losser helpt misschien, de rest kan bijna niet. Het is echt meer de botjes van mijn middenvoet en de kussentjes eronder en niet echt de huid.

Ik draag prima en goede en aangemeten loopschoenen (hoka) en hardloopsokken. Ik heb nog wel wat dunnere ook, zal ik eens proberen. Overigens is de pijn vrijwel direct als ik de belasting stop weg en die begint ook pas rond de tien km. Het lijkt heel erg op metatarsalgie als ik zo google.
Langs de fysio. Rust en koelen kan je sowieso mee beginnen. En stoppen met hardlopen voordat het pijn gaat doen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_199097789
quote:

Hoe doen jullie dat?
Van mijn sportclub waren er een aantal mensen met wielrennen de grens over gegaan idd. Nu heeft eentje een boete gekregen (in de honderden euro's :X ) en iedereen gewaarschuwd, en alle Strava-logs die ik nu zie gaan westelijk :Y
pi_199097849
Ik heb weer echt superlekker intervallen gelopen vanochtend. @La_Tramposa dit keer 12x 200m hard maar niet sprintend. Niet bijgehouden hoe hard ik liep, gewoon lekker hard gelopen en telkens 200 m rustig gejogd tussendoor. Ik denk dat ik dit nog wel de leukste intervallentraining vond O+ maar dat kan ook aan het fantastische weer gelegen hebben :D

En nu? Ik heb nu een keer 6x1000 op 5:00/km, een keer 9x400 op 4:45/km en een keer 12x200 gelopen, dus volgende week weer 1000jes gaan doen? En dan iets sneller?
pi_199099089
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb weer echt superlekker intervallen gelopen vanochtend. @:La_Tramposa dit keer 12x 200m hard maar niet sprintend. Niet bijgehouden hoe hard ik liep, gewoon lekker hard gelopen en telkens 200 m rustig gejogd tussendoor. Ik denk dat ik dit nog wel de leukste intervallentraining vond O+ maar dat kan ook aan het fantastische weer gelegen hebben :D

En nu? Ik heb nu een keer 6x1000 op 5:00/km, een keer 9x400 op 4:45/km en een keer 12x200 gelopen, dus volgende week weer 1000jes gaan doen? En dan iets sneller?
Ja, je kan gewoon lekker blijven doorwisselen met die 3 trainingen! En dan kijken als je ze alledrie twee keer op een goed constant tempo hebt uitgevoerd dus grofweg na 6 weken, of je de tempo's 5 sec/km kunt versnellen. Of een keer een 5 of 10km voluit doen, dan weet je ook weer of je je tempo's kunt bijstellen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')