abonnement Unibet Coolblue
pi_199038045
Na alle toestand rond Sidney Smeets zouden we bijna vergeten dat er een soortgelijk probleem rondloopt bij de NOS.

Martijn van der Zande is deze week onbedoeld zelf nieuws geworden ivm seksueel grensoverschrijdend gedrag jegens (minderjarige) jongens. Schijnbaar was oa de redactie van BNN daarvan op de hoogte en stuurde ze er alsnog een stagiaire heen al grappend waarschuwend.

twitter


De NOS is schijnbaar veelvuldig intern in beraad om de werkomgeving veilig te krijgen, wat dit voor staartje gaat krijgen voor van der Zande is nog niet bekend.

Artikel op de Fok frontpage: Ook NOS-journalist Van der Zande beschuldigd van seksueel grensoverschrijdend gedrag

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2021 10:49:10 ]
pi_199038089
Toch bijzonder hoe vaak prekers van moraliteit zelf zo door de mand vallen. Of het nu gaat om de kerk of de moderne "progressieve" evangelisten.
pi_199038130
Pedofilie begint te woekeren als onkruid tussen stoeptegels. Je moet het iedere maand weghalen, maar het komt steeds weer terug.
pi_199038174
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Toch bijzonder hoe vaak prekers van moraliteit zelf zo door de mand vallen. Of het nu gaat om de kerk of de moderne "progressieve" evangelisten.
Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen

Ga je gang :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2021 10:58:23 ]
pi_199038190
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Pedofilie begint te woekeren als onkruid tussen stoeptegels. Je moet het iedere maand weghalen, maar het komt steeds weer terug.
Onkruid vergaat niet. Zoals men dat wel eens uitdrukt.
pi_199038224
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Toch bijzonder hoe vaak prekers van moraliteit zelf zo door de mand vallen. Of het nu gaat om de kerk of de moderne "progressieve" evangelisten.
Journalisten zijn ook mensen. En ja daar zullen ook mensen tussen zitten met gebreken.

NOS is een onderzoek gestart. Ik raad iedereen die nu afgeeft op de NPO aan om de uitkomst hiervan af te wachten en dan pas conclusies te trekken over hoe de media zelf omgaan met grensoverschrijdend gedrag.
pi_199038241
quote:
Oef, die titel zou bijna ook op Herman de Scherman kunnen duiden, ik schrok even. Niet zo handig gekozen. :X
gr gr
pi_199038261
Waar moeten we deze meneer van kennen?
pi_199038282
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:02 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Journalisten zijn ook mensen. En ja daar zullen ook mensen tussen zitten met gebreken.

NOS is een onderzoek gestart. Ik raad iedereen die nu afgeeft op de NPO aan om de uitkomst hiervan af te wachten en dan pas conclusies te trekken over hoe de media zelf omgaan met grensoverschrijdend gedrag.
Dit grensoverschrijdende gedrag heeft gewoon doorgang kunnen vinden ondanks dat schijnbaar veel mensen op redacties en bij schoolleidingen ervan wisten. Schoolleidingen grepen in en gaven aan redacties aan dat van der Zande niet meer welkom was. Die hebben in ieder geval (of een aantal ervan) hun taak serieus genomen.
Waarom is deze man al die jaren in dienst gebleven? Waarom hebben redacties kwetsbare jongeren (stagiaires) naar zo'n roofdier gestuurd?

Ik hoef niet te wachten op een gewichtig onderzoeksrapport om hierover een mening te vormen. Journalisten zijn idd ook mensen, maar ik verwacht van mijn werkgever dat ze mij en mijn collega's een veilige werkomgeving bieden. Ik verwacht van mijn werkgever en opdrachtgever dat ze zulke mensen verwijderen ter bescherming van de werknemers. In ieder geval verwacht ik dat een persoon geschorst wordt zolang het onderzoek duurt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2021 11:14:48 ]
pi_199038311
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:02 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Journalisten zijn ook mensen. En ja daar zullen ook mensen tussen zitten met gebreken.

NOS is een onderzoek gestart. Ik raad iedereen die nu afgeeft op de NPO aan om de uitkomst hiervan af te wachten en dan pas conclusies te trekken over hoe de media zelf omgaan met grensoverschrijdend gedrag.
Bij de NPO werken heel veel mensen die zeggen dat je slachtoffers moet geloven en dat je een naar persoon bent als je dat niet doet.
pi_199038592
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dit grensoverschrijdende gedrag heeft gewoon doorgang kunnen vinden ondanks dat schijnbaar veel mensen op redacties en bij schoolleidingen ervan wisten. Schoolleidingen grepen in en gaven aan redacties aan dat van der Zande niet meer welkom was. Die hebben in ieder geval (of een aantal ervan) hun taak serieus genomen.
Waarom is deze man al die jaren in dienst gebleven? Waarom hebben redacties kwetsbare jongeren (stagiaires) naar zo'n roofdier gestuurd?

Ik hoef niet te wachten op een gewichtig onderzoeksrapport om hierover een mening te vormen. Journalisten zijn idd ook mensen, maar ik verwacht van mijn werkgever dat ze mij en mijn collega's een veilige werkomgeving bieden. Ik verwacht van mijn werkgever en opdrachtgever dat ze zulke mensen verwijderen ter bescherming van de werknemers. In ieder geval verwacht ik dat een persoon geschorst wordt zolang het onderzoek duurt.
Als het zo gegaan is zijn dat terechte vragen.

Ik zie nog steeds de meerwaarde niet om deze als publiek proberen de antwoorden te formuleren. Dat is aan de NOS en de betrokkenen zelf. Kan dat proces alleen zorgvuldig plaatsvinden als half Nederland er overheen valt?
pi_199039224
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:32 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Als het zo gegaan is zijn dat terechte vragen.

Ik zie nog steeds de meerwaarde niet om deze als publiek proberen de antwoorden te formuleren. Dat is aan de NOS en de betrokkenen zelf. Kan dat proces alleen zorgvuldig plaatsvinden als half Nederland er overheen valt?
Wat je dus eigenlijk voorstelt is om een groot deel van het nieuws maar te schrappen inclusief zo'n beetje alle items bij actualiteitenprogramma's (minus de showbis items).

Zo werkt het niet. Nieuws komt naar buiten, mensen vinden er wat van. Mensen bespreken dat met elkaar,
pi_199039279
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:59 schreef Ynnad_Er het volgende:

[..]

Onkruid vergaat niet. Zoals men dat wel eens uitdrukt.
Wel als je de juiste chemicalien gebruikt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199039295
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat je dus eigenlijk voorstelt is om een groot deel van het nieuws maar te schrappen inclusief zo'n beetje alle items bij actualiteitenprogramma's (minus de showbis items).

Zo werkt het niet. Nieuws komt naar buiten, mensen vinden er wat van. Mensen bespreken dat met elkaar,
Dat stel ik helemaal niet voor.

Wat ik hier zie gebeuren: Iets komt de afgelopen week naar buiten, komt in het nieuws, er wordt een onderzoek aangekondigd. Dan is het een paar dagen stil, wat jou kennelijk niet bevalt, want je opent er een topic over. Dan is je enige doel volgens mij niet zorgvuldigheid maar de NOS en betrokken personen te beschadigen.
pi_199039311
Weer een Martijn trouwens. Die naam begint een beetje een wrange klank te krijgen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199039325
Vreemd dat er bij pedofilie, kindermishandeling en seksueel misbruik steeds mensen zijn die deze misdrijven gaan verdedigen en bagetelliseren. Het heet dan opeens een "gebrek". En gebreken hebben we allemaal, niet waar?
pi_199039332
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:20 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Dat stel ik helemaal niet voor.

Wat ik hier zie gebeuren: Iets komt de afgelopen week naar buiten, komt in het nieuws, er wordt een onderzoek aangekondigd. Dan is het een paar dagen stil, wat jou kennelijk niet bevalt, want je opent er een topic over. Dan is je enige doel volgens mij niet zorgvuldigheid maar de NOS en betrokken personen te beschadigen.
Het is geen paar dagen stil hoor. Gisteren heeft de NOS nog een brief uitgedaan naar Geenstijl of ze de naam van de journalist niet gewoon willen weglakken. Vandaag is er interne communicatie uitgelekt van de NOS over de veilige werksfeer.

Voor zorgvuldigheid hebben ze jarenlang de tijd gehad en ze hebben het jarenlang weggelachen. Wie gaat mij nu vertellen dat ze dat niet alsnog gaan doen als de media (minus NOS/NPO dus dan mis je al een heel deel) en het volk niet de druk erop houden?
pi_199039397
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het is geen paar dagen stil hoor. Gisteren heeft de NOS nog een brief uitgedaan naar Geenstijl of ze de naam van de journalist niet gewoon willen weglakken. Vandaag is er interne communicatie uitgelekt van de NOS over de veilige werksfeer.

Voor zorgvuldigheid hebben ze jarenlang de tijd gehad en ze hebben het jarenlang weggelachen. Wie gaat mij nu vertellen dat ze dat niet alsnog gaan doen als de media (minus NOS/NPO dus dan mis je al een heel deel) en het volk niet de druk erop houden?
Is het voor het verbeteren van de werksfeer, bedrijfscultuur en eventuele maatregelen tegen een individuele medewerker noodzakelijk om zo'n persoon wekenlang publiekelijk aan de schandpaal te nagelen?
pi_199039414
Wat ik me soms afvraag bij dit soort affaires is: zouden dit soort figuren een uitzondering zijn? Of zit de wereld vol met roofdieren.
pi_199039417
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat ik me soms afvraag bij dit soort affaires is: zouden dit soort figuren een uitzondering zijn? Of zit de wereld vol met roofdieren.
Dat laatste. Neem nou zo'n Jimmy savile, onbegrijpelijk hoe dat monster jarenlang heeft kunnen wegkomen met kindermisbruik. Het kan bijna niet anders dan dat meerdere mensen hiervan geweten hebben gezien de schaal waarop het allemaal gebeurde, en hebben bewust weggekeken of hem zelfs de hand boven het hoofd gehouden. Dat hele BBC is verdorven en hangt van schandalen aan elkaar. En zo zijn er wel meer organisaties.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hathor op 17-04-2021 12:40:54 ]
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199039422
Is Martijn ook een D66er.
pi_199039461
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:32 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Is het voor het verbeteren van de werksfeer, bedrijfscultuur en eventuele maatregelen tegen een individuele medewerker noodzakelijk om zo'n persoon wekenlang publiekelijk aan de schandpaal te nagelen?
Het is voor slachtoffers erkenning van hun leed en een waarschuwing voor toekomstige slachtoffers van Martijn van der Zande. Die kan nog steeds zijn gang gaan, ook op zijn werk aangezien hij nog niet geschorst is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2021 12:44:13 ]
pi_199039600
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het is voor slachtoffers erkenning van hun leed en een waarschuwing voor toekomstige slachtoffers van Martijn van der Zande. Die kan nog steeds zijn gang gaan, ook op zijn werk aangezien hij nog niet geschorst is.
Trial by media noemen ze dat toch?

Heb ik laatst nog een politicus over horen klagen.
  zaterdag 17 april 2021 @ 13:30:38 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199039845
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:02 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Journalisten zijn ook mensen. En ja daar zullen ook mensen tussen zitten met gebreken.

Bovengemiddeld veel pedofielen dus.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199039886
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:57 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Trial by media noemen ze dat toch?
Nee hoor, dat noemen ze het beestje bij de naam noemen.
Aangezien het ook hier hoogstwaarschijnlijk gewoon smeerlapperij betreft en geen strafbare feiten zal het nooit tot een trail komen. Dan rest het volk enkel nog om elkaar gewoon te waarschuwen voor deze smeerpijpen en dat werkt alleen met naam erbij.
pi_199039902
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat ik me soms afvraag bij dit soort affaires is: zouden dit soort figuren een uitzondering zijn? Of zit de wereld vol met roofdieren.
er zijn zoveel mensen op de wereld dat uitzonderingen een hele grote groep vormen. Dus dat laatste geldt...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199040215
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 13:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee hoor, dat noemen ze het beestje bij de naam noemen.
Aangezien het ook hier hoogstwaarschijnlijk gewoon smeerlapperij betreft en geen strafbare feiten zal het nooit tot een trail komen. Dan rest het volk enkel nog om elkaar gewoon te waarschuwen voor deze smeerpijpen en dat werkt alleen met naam erbij.
Genoeg smeerpijpen in andere beroepsgroepen die de krant niet eens halen.

Zijn naam is meteen genoemd. Dit moet genoeg waarschuwing zijn. Ik zie het nut niet om die nog dagenlang te herhalen. Het beschermt je ook niet tegen types die onder de radar nog hun gang kunnen gaan.
pi_199040381
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:09 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Genoeg smeerpijpen in andere beroepsgroepen die de krant niet eens halen.
Dat is idd heel spijtig.
Ook genoeg bedrijven die wel gelijk actie ondernemen als zo'n smeerpijp het tot het personeelsbestand heeft geschopt. Genoeg bedrijven die dit niet jaren en jaren door laten gaan. Genoeg bedrijven die niet hun stagiaires al grappend waarschuwen voor een roofdier en hem/haar er toch opaf sturen.
quote:
Zijn naam is meteen genoemd. Dit moet genoeg waarschuwing zijn. Ik zie het nut niet om die nog dagenlang te herhalen. Het beschermt je ook niet tegen types die onder de radar nog hun gang kunnen gaan.
Dan sla je dit topic toch fijn over? Je hoeft hier niet te komen, je hoeft hier niet mee te lezen en je hoeft hier niet te reageren. Succes met de overweging.
pi_199040404
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat is idd heel spijtig.
Ook genoeg bedrijven die wel gelijk actie ondernemen als zo'n smeerpijp het tot het personeelsbestand heeft geschopt. Genoeg bedrijven die dit niet jaren en jaren door laten gaan. Genoeg bedrijven die niet hun stagiaires al grappend waarschuwen voor een roofdier en hem/haar er toch opaf sturen.
[..]

Dan sla je dit topic toch fijn over? Je hoeft hier niet te komen, je hoeft hier niet mee te lezen en je hoeft hier niet te reageren. Succes met de overweging.
Jij kunt mijn reactie ook overslaan. Succes met de overweging.
pi_199040467
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:21 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Jij kunt mijn reactie ook overslaan. Succes met de overweging.
Dat ga ik niet doen. Ik heb geen enkel bezwaar om de naam Martijn van der Zande elke keer bovenaan te hebben staan in NWS en de actieve topics. En ik beantwoord graag vragen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2021 14:28:15 ]
  zaterdag 17 april 2021 @ 14:30:12 #31
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199040496
De NOS is een wereldvreemd hypocriet instituut, dus ik heb er verder geen verwachtingen bij. En op elke werkplek loopt wel een viezerik rond, ik vind dit allemaal niet zo boeiend.
pi_199040527
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:30 schreef BasEnAad het volgende:
De NOS is een wereldvreemd hypocriet instituut, dus ik heb er verder geen verwachtingen bij. En op elke werkplek loopt wel een viezerik rond, ik vind dit allemaal niet zo boeiend.
Wat verwacht je van je eigen werkgever als onder het personeel bekend is dat het een viezerik is? Stuur je daar een 16 jarige stagiaire alleen op af bijvoorbeeld? Of verwacht je dat je werkgever stappen onderneemt om ongepaste dingen te voorkomen?
  zaterdag 17 april 2021 @ 14:34:27 #33
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199040545
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat verwacht je van je eigen werkgever als onder het personeel bekend is dat het een viezerik is? Stuur je daar een 16 jarige stagiaire alleen op af bijvoorbeeld? Of verwacht je dat je werkgever stappen onderneemt om ongepaste dingen te voorkomen?
Ik zou van mijn eigen werkgever wel actie verwachten ja. Maar van de NOS niet, die zitten zo ingegraven in hun eigen gelijk, die zien hun eigen tekortkomingen gewoon echt niet.
pi_199040575
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Toch bijzonder hoe vaak prekers van moraliteit zelf zo door de mand vallen. Of het nu gaat om de kerk of de moderne "progressieve" evangelisten.
Staat die journalist dan bekend als moraalprediker?
Of is dat een frame ?

Hoe "erg" is het als een volwassen iemand avances maakt naar een 17-jarige?
Me dunkt dat iemand van die leeftijd prima kan zeggen : Nee.
Ik zag op tv een student die toen 20 jaar was en vertelde dat die journalist hem een dickpick stuurde/
Is dat zo "erg" voor die 20-jairge ? Dat kan men ongewenst vinden, maar om dat nu publiek te maken.... is dat niet iemand framen als " hoogst onfatsoenlijke kinderlokker"

Dit doet me denken aan Jelle Brandt Corstius die een oudere collega kapot maakte met zijn klacht - jaren later-
van ' hij verleidde mij' Jelle was boven de 21 toen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bluesdude op 17-04-2021 14:42:12 ]
pi_199040586
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:34 schreef BasEnAad het volgende:
. Maar van de NOS niet, die zitten zo ingegraven in hun eigen gelijk, die zien hun eigen tekortkomingen gewoon echt niet.
En jij zit niet ingegraven ?
Lijkt me echt wel , als ik dit lees van je
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:30 schreef BasEnAad het volgende:
De NOS is een wereldvreemd hypocriet instituut,
pi_199040614
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat verwacht je van je eigen werkgever als onder het personeel bekend is dat het een viezerik is? Stuur je daar een 16 jarige stagiaire alleen op af bijvoorbeeld? Of verwacht je dat je werkgever stappen onderneemt om ongepaste dingen te voorkomen?
Op basis van geruchten een medewerker isoleren?

Bij mijn studenten baantjes, waren altijd een paar oudere mannelijke oud-studenten blijven hangen die een paar jaar ouder waren en soms grote verhalen hadden over chickies van +/- 18 die opgeladen waren.

Moeten al die gasten met naam, toenaam en foto op internet met het predikaat pedofiel of alleen als die persoon bij de NOS werkt?
  zaterdag 17 april 2021 @ 14:41:40 #37
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199040665
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En jij zit niet ingegraven ?
Lijkt me echt wel , als ik dit lees van je
[..]

Want? Als ik benoem dat een instituut ingegraven is dat zal ik dat zelf ook wel zijn? De logica ontgaat mij.
pi_199040687
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:41 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Want? Als ik benoem dat een instituut ingegraven is dat zal ik dat zelf ook wel zijn? De logica ontgaat mij.
Tuurlijk ontgaat je dat ... Jij zit ingegraven in je gelijk dat NOS erg fout is en jij niet.
  zaterdag 17 april 2021 @ 14:43:43 #39
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199040693
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tuurlijk ontgaat je dat ... Jij zit ingegraven in je gelijk dat NOS erg fout is en jij niet.
Mooie cirkelredenering, dat dacht ik al.
pi_199040746
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:36 schreef Bluesdude het volgende:
Staat die journalist dan bekend als moraalprediker?
Zijn naam zei me überhaupt niet echt iets, naar mijn idee heb ik hem weleens op de radio gehoord? geen idee of ik nu in de war ben met iemand anders.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199041088
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:43 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Mooie cirkelredenering, dat dacht ik al.
Het is jouw cirkel... Jij hebt je ingegraven in je NOS-haat... Kennelijk vind je die te links.
En vanuit dat loopgraaf gooi je met modder.

Het zijn heuse mensen die namens NOS programma's en artikelen maken.
Jij bent meer wereldvreemd dan hen. Ook ben je meer schijnheiliger.
pi_199041175
Je zal maar zo'n werkgever hebben, godverdomme :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 17 april 2021 @ 15:12:57 #43
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199041207
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 15:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is jouw cirkel... Jij hebt je ingegraven in je NOS-haat... Kennelijk vind je die te links.
En vanuit dat loopgraaf gooi je met modder.
Wel een creatieve manier om iemand de mond te snoeren. Jij zit overigens ook nogal ingegraven in je gelijk dat je roept dat ik de NOS te links vind. Ik vind de NOS helemaal niet te links, dat vul jij in. Ik vind de NOS juist beperkt, kortzichtig en erg selectief in de berichtgeving. Ik vraag me vaak af voor wie ze die journaals nou precies maken.
pi_199042293
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat ga ik niet doen. Ik heb geen enkel bezwaar om de naam Martijn van der Zande elke keer bovenaan te hebben staan in NWS en de actieve topics. En ik beantwoord graag vragen.
Andere mensen hebben een leven. Helemaal prima.
pi_199043022
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 15:12 schreef BasEnAad het volgende:

Wel een creatieve manier om iemand de mond te snoeren.

Flauw slachtoffertje spelen van je.
Ik schrijf gewoon mijn mening... Eerder ben jij de mondsnoerder met dit spel
  maandag 19 april 2021 @ 09:30:26 #46
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_199066432
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:47 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Zijn naam zei me überhaupt niet echt iets, naar mijn idee heb ik hem weleens op de radio gehoord?
Geen echte hoogvlieger:
quote:
Aangezien ik in mijn basisschooltijd al regelmatig de regionale krant las en het Jeugdjournaal keek, was het vrij snel duidelijk; ik wilde iets met nieuws. Op mijn middelbare school blies ik de schoolkrant nieuw leven in en de keus voor de School voor Journalistiek lag dan ook meer dan voor de hand. In 2000 mocht ik vanuit mijn opleiding in Tilburg stage lopen op de binnenlandredactie van de NOS. En sinds die tijd werk ik er met zeer veel plezier. De eerste jaren waren qua nieuws heftig, de cafébrand in Volendam, de aanslagen in de VS, de moord op Pim Fortuyn, de moord op Theo van Gogh. Als broekie werd ik meteen in het diepe gegooid.

Na een paar jaar op de binnenlandredactie kreeg ik een nieuwe kans. Ik werd verslaggever bij het toenmalige 3FM-nieuws (daarna NOS-Headlines en nu NOSop3). Ik trok met mijn recorder en microfoon door het hele land. Verkiezingsdagen, project-X in Haren en de ramp met de MH17. Ook van het WK voetbal in Duitsland en het EK in Zwitserland heb ik verslag mogen doen. Toen Anouk in 2013 namens ons land naar het songfestival ging, reisde ik af naar Malmö. Sindsdien heb ik geen songfestival overgeslagen, van de spannende strijd van de Common Linnets in Kopenhagen tot de winst van Duncan Laurence in Tel Aviv, ik heb er allemaal verslag van mogen doen.
https://over.nos.nl/onze-mensen/martijn-van-der-zande/
pi_199066546
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Vreemd dat er bij pedofilie, kindermishandeling en seksueel misbruik steeds mensen zijn die deze misdrijven gaan verdedigen en bagetelliseren. Het heet dan opeens een "gebrek". En gebreken hebben we allemaal, niet waar?
Vroeger was homoseksualiteit ook een afwijking. Die kant willen ze ook op, dat pedofilie als geaardheid word gezien en ze ongestoord hun gang kunnen gaan.
pi_199067234
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:41 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Vroeger was homoseksualiteit ook een afwijking. Die kant willen ze ook op, dat pedofilie als geaardheid word gezien en ze ongestoord hun gang kunnen gaan.
Wie is 'ze'? Pedofielen die bereid zijn tot misbruik over te gaan of andere misbruikers?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199067273
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:37 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Wie is 'ze'? Pedofielen die bereid zijn tot misbruik over te gaan of andere misbruikers?
De eerste "ze" is het linkse deugvolk die bleef volhouden dan een glijdende schaal een rechtse propaganda was.

De tweede "ze" inderdaad de pedofielen. Die ook een aardige overlap hebben met de eerste groep.
  maandag 19 april 2021 @ 14:15:56 #50
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199069924
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Staat die journalist dan bekend als moraalprediker?
Of is dat een frame ?

Hoe "erg" is het als een volwassen iemand avances maakt naar een 17-jarige?
Me dunkt dat iemand van die leeftijd prima kan zeggen : Nee.
Ik zag op tv een student die toen 20 jaar was en vertelde dat die journalist hem een dickpick stuurde/
Is dat zo "erg" voor die 20-jairge ? Dat kan men ongewenst vinden, maar om dat nu publiek te maken.... is dat niet iemand framen als " hoogst onfatsoenlijke kinderlokker"

Dit doet me denken aan Jelle Brandt Corstius die een oudere collega kapot maakte met zijn klacht - jaren later-
van ' hij verleidde mij' Jelle was boven de 21 toen.
Er is hier ook geen sprake van een pedofiel, maar gewoon een viespeuk die geilt op minderjarige jongemannen, dat is echt iets anders. Maar ik ben het niet met jou eens dat een jongeman van 17 zo maar altijd nee kan zeggen. In het geval van een bijvoorbeeld een stagiair of assistent, is er wel degelijk een machtsverhouding waarbij de jongeman een dwang voelt richting zijn meerdere. Er zullen er in die positie een deel zijn die de meerdere maar tot op zekere hoogte zijn zin zullen geven omdat hij (of zij) afhankelijk is van die meerdere voor zijn toekomst. Duidelijk voorbeeld is Harvey Weinstein; de jongedames hadden de keuze om met Weinstein de koffer in te duiken, maar een weigering zou betekenen dat ze hun acteercarriere konden vergeten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 19 april 2021 @ 18:52:20 #51
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_199073837
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Toch bijzonder hoe vaak prekers van moraliteit zelf zo door de mand vallen. Of het nu gaat om de kerk of de moderne "progressieve" evangelisten.
Bij die groep valt het op, bij de mensen zonder moraliteit is het in lijn der verwachting.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_199107813
Iemand nog iets vernomen van het NOS interne onderzoek?
pi_199881556
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
Iemand nog iets vernomen van het NOS interne onderzoek?
Hij is ontslagen.

https://www.bd.nl/show/br(...)end-gedrag~abd89eb6/
pi_199881926
Ik las het ja. Het onderzoek wordt verder geheim gehouden door de NOS. Schijnbaar is er nog meer wat het daglicht niet kan verdragen. Hoe kan het dat zo'n man jarenlang rond kan lopen terwijl het algemeen bekend is bij zijn collega's.
pi_199882079
Nou, weet je, in Hollywood had je ook zo'n figuur hè, nou, en toen....
-
pi_199882319
Beetje hypocriet om de details van het onderzoek geheim te houden terwijl ze bij andere #metoo fophef gretig alle details publiceren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2021 15:44:29 ]
pi_199882416
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:43 schreef Gehrman het volgende:
Beetje hypocriet om de details van het onderzoek geheim te houden terwijl ze bij andere #metoo fophef gretig alle details publiceren.
Alle dieren zijn gelijk, maar sommige dieren zijn gelijker dan andere.
pi_199882650
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:43 schreef Gehrman het volgende:
Beetje hypocriet om de details van het onderzoek geheim te houden terwijl ze bij andere #metoo fophef gretig alle details publiceren.
Eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op details van wat een gay allemaal uitspookt
pi_199882843
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op details van wat een gay allemaal uitspookt
Ik zit wel te wachten op; hoeveel slachtoffers. Vervolging. Aangiftes. Hoe lang was dit gedrag bekend bij collega's. Wat zijn de sancties tegen collega's die bewust een stagiair naar deze persoon hebben gestuurd. Enzovoort enzoverder.
pi_199898669
Geruchten gaan dat van der Zande een leuke zak geld mee heef gekregen van de NOS.
In de tussentijd houd de NOS de kaken op elkaar over de inhoud van het (voor)onderzoek. Zowel medewerkers als de buitenwereld mogen schijnbaar niet weten hoe het kan dat een journalist waarvan binnen de NOS algemeen bekend is dat hij seksueel grensoverschrijdend gedrag vertoont bij jonge jongens naar middelbare scholen gestuurd kon worden en stagiaires kon ontvangen.
pi_199898885
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
Geruchten gaan dat van der Zande een leuke zak geld mee heef gekregen van de NOS.
In de tussentijd houd de NOS de kaken op elkaar over de inhoud van het (voor)onderzoek. Zowel medewerkers als de buitenwereld mogen schijnbaar niet weten hoe het kan dat een journalist waarvan binnen de NOS algemeen bekend is dat hij seksueel grensoverschrijdend gedrag vertoont bij jonge jongens naar middelbare scholen gestuurd kon worden en stagiaires kon ontvangen.
Is het strafbaar?
Ondertussen hebben we een tweede Kamerlid waar wel onderzoek naar strafbare feiten gedaan wordt...


Maar die werkt niet bij de NOS
pi_199899181
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
Iemand nog iets vernomen van het NOS interne onderzoek?
Ja gisteren toevallig.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199899557
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:01 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Is het strafbaar?
Moet het strafbaar zijn om moreel verwerpelijk en schadelijk voor het personeel te zijn?
pi_199899713
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Moet het strafbaar zijn om moreel verwerpelijk en schadelijk voor het personeel te zijn?
Nee maar die selectieve verontwaardiging hier :')

Verder is het zoals jij al zei: een intern onderzoek. Het zou heel raar zijn als de bevindingen met de wereld worden gedeeld
  dinsdag 15 juni 2021 @ 18:57:01 #65
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199899752
Nog niemand die over vereniging MARTIJN is begonnen?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_199899777
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Pedofilie begint te woekeren als onkruid tussen stoeptegels. Je moet het iedere maand weghalen, maar het komt steeds weer terug.
Flirten met 16 jarigen maakt iemand pedofiel?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199899800
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
Geruchten gaan dat van der Zande een leuke zak geld mee heef gekregen van de NOS.
Bron?
quote:
In de tussentijd houd de NOS de kaken op elkaar over de inhoud van het (voor)onderzoek. Zowel medewerkers als de buitenwereld mogen schijnbaar niet weten hoe het kan dat een journalist waarvan binnen de NOS algemeen bekend is dat hij seksueel grensoverschrijdend gedrag vertoont bij jonge jongens naar middelbare scholen gestuurd kon worden en stagiaires kon ontvangen.
De conclusie is dat hij is ontslagen en "de NOS zal de interne processen gericht op het bevorderen van een veilig werkklimaat voor alle NOS’ers nader evalueren en waar nodig verbeteren". Dus ze nemen wel degelijk verantwoordelijkheid voor dat "dit" heeft kunnen gebeuren.

Als de kous daarmee niet af is dan is het meer iets voor justitie of voor RTL Nieuws of een dagblad om er onafhankelijk over te berichten.

Wat betreft de journalist uit Den Bosch bestaat er ook zoiets als privacy, zelfs voor iemand die zich heeft misdragen.
pi_199900094
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:54 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Nee maar die selectieve verontwaardiging hier :')

Verder is het zoals jij al zei: een intern onderzoek. Het zou heel raar zijn als de bevindingen met de wereld worden gedeeld
Sowieso vond die hele guurrechtse kliek de hele #metoo beweging maar onzin want “die vrouwen hadden er vast zelf om gevraagd” maar nu zijn ze ineens fan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:21:36 #69
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199900131
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Sowieso vond die hele guurrechtse kliek de hele #metoo beweging maar onzin want “die vrouwen hadden er vast zelf om gevraagd” maar nu zijn ze ineens fan.
Maar toen de #metoo voor een aantal guurlinksen kwam, zoals de beschuldigingen aan het adres van Biden was het allemaal onzin, toen was "believe all women" niet meer van toepassing en moest die hoer dr bek houden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199900221
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Sowieso vond die hele guurrechtse kliek de hele #metoo beweging maar onzin want “die vrouwen hadden er vast zelf om gevraagd” maar nu zijn ze ineens fan.
Kan je mij quoten waarin ik aangeeft dat aangerande of verkrachtte vrouwen er van beticht dat ze er zelf om hadden gevraagd? Indien je dat niet kan graag excuses.

En waarom mag moreel verwerpelijk gedrag van een persoon en de personen die ervan wisten niet meer benoemd worden als de persoon bij de NOS heeft gewerkt?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2021 19:27:29 ]
pi_199900376
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar toen de #metoo voor een aantal guurlinksen kwam, zoals de beschuldigingen aan het adres van Biden was het allemaal onzin, toen was "believe all women" niet meer van toepassing en moest die hoer dr bek houden :').
Och och typische reactie weer.
Prima joh. Biden ruikt aan het haar van een kind en pakt een baby bij de luier vast = pedo. Best
pi_199900408
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Pedofilie begint te woekeren als onkruid tussen stoeptegels. Je moet het iedere maand weghalen, maar het komt steeds weer terug.
Of je kijkt even in de dikke van Dale wat pedofilie betekent. :')

Smerig? Ja.
Pedofilie? Nee.

Wel vind ik het zeer frappant dat BNN er gewoon vanaf wist en er zelfs grapjes over maakte, dus wat is dat voor raar wereldje?
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:34:27 #73
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199900413
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:32 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Och och typische reactie weer.
Prima joh. Biden ruikt aan het haar van een kind en pakt een baby bij de luier vast = pedo. Best
Zo lastig is de naam Tara Reade echt niet hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199900575
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kan je mij quoten waarin ik aangeeft dat aangerande of verkrachtte vrouwen er van beticht dat ze er zelf om hadden gevraagd? Indien je dat niet kan graag excuses.

En waarom mag moreel verwerpelijk gedrag van een persoon en de personen die ervan wisten niet meer benoemd worden als de persoon bij de NOS heeft gewerkt?
Ik heb niet gezegd dat DarkwingDuck een bepaalde uitspraak heeft gedaan dus ik hoef je ook niet te quoten. Maar kun je mij quoten waar ik zeg dat verwerpelijk gedrag van een of ander NOS figuur niet mag worden benoemd?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199900605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zo lastig is de naam Tara Reade echt niet hoor.
Ah ok. Meeste mensen vinden het erger als iemand aan een kind zit.

Elke gek zo zijn gebrek
pi_199900909
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat DarkwingDuck een bepaalde uitspraak heeft gedaan dus ik hoef je ook niet te quoten.
Kom, niet zo hypocriet.
quote:
Maar kun je mij quoten waar ik zeg dat verwerpelijk gedrag van een of ander NOS figuur niet mag worden benoemd?
Dat leidt ik af aan je ageren in dit topic en het erbij slepen van andere zaken.
pi_199901208
Geruchten gaan dat TS elke dag spruitjes eet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')