Niet geheel opvallend dat jij moeite hebt met het herkennen van nuance.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
'Dit is niet goed'
'Wat is dan wel goed'?
'Weet ik niet'
Wat een nuance zeg.
Ik voel alweer een 'ja maar Nieuw-Zeeland' aan komenquote:Op zaterdag 17 april 2021 00:24 schreef popje het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt voordeuren dichttimmeren
Zaken als het harder afdwingen van thuiswerken had echt wel gekund. Ook een quarantineplicht had er gelijk vanaf het begin moeten zijn. Op papier is het allemaal reuzestreng, maar in de praktijk komt er eigenlijk weinig van terecht.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe zie je dat eigenlijk voor je? Noem eens wat voorbeelden. Volgens mij hebben we al een beste toolkit, waar nog maar de vraag is of het allemaal wel goed gewerkt heeft. Weet jij andere opties?
Die avondklok is hier juist een perfect voorbeeld van. In theorie mag je de straat niet op, maar in de praktijk hebben een hoop mensen er lak aan. Er wordt nauwelijks ingezet op extra handhaving. Er zijn geen campagnes om mensen te motiveren zich aan de regels te houden. Alles wordt op z'n beloop gelaten. En vervolgens dalen de cijfers niet, raar he.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wederom complete onzin. Alleen al de avondklok die we nog steeds hebben spreekt dit al tegen.
De avondklok is ingesteld terwijl zowel de besmettingscijfers als de ziekenhuisbesmetting een dalende trend hadden. Uit angst voor de Britse variant. Dat spreekt rechtstreeks jouw stelling tegen dat men alleen maar achterover leunde en niets deed tot de ziekenhuizen alarm sloegen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die avondklok is hier juist een perfect voorbeeld van.
De avondklok heeft ook nul invloed op de cijfers nu. En in Amsterdam word ik nog steeds op elke hoek staande gehouden hoor. Hoe @Lenny Leonard dat doet met het vermijden van boetes... ik ben altijd net op tijd thuis maar kom altijd meerdere politie auto's of parkeerwachten tegen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zaken als het harder afdwingen van thuiswerken had echt wel gekund. Ook een quarantineplicht had er gelijk vanaf het begin moeten zijn. Op papier is het allemaal reuzestreng, maar in de praktijk komt er eigenlijk weinig van terecht.
[..]
Die avondklok is hier juist een perfect voorbeeld van. In theorie mag je de straat niet op, maar in de praktijk hebben een hoop mensen er lak aan. Er wordt nauwelijks ingezet op extra handhaving. Er zijn geen campagnes om mensen te motiveren zich aan de regels te houden. Alles wordt op z'n beloop gelaten. En vervolgens dalen de cijfers niet, raar he.
Een maatregel an sich doet niet per se iets, het gaat erom dat mensen hun gedrag veranderen. Mijn klacht is dat er veel te weinig wordt gedaan om dat daadwerkelijk te bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat je nu weer probeert de doelpalen te verzetten naar handhaving zegt al genoeg eigenlijk. Geeft ook mooi de denkfout weer. Een maatregel moet werken, als dat niet zo is kan dat alleen maar een gebrek aan handhaving zijn en dus is dat de oplossing. Maar dat is alleen zo in jouw hoofd, de werkelijkheid is vele malen ingewikkelder.
Denk dat het virus daar inderdaad ontzettend onder de indruk van geweest zou zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zaken als het harder afdwingen van thuiswerken had echt wel gekund. Ook een quarantineplicht had er gelijk vanaf het begin moeten zijn. Op papier is het allemaal reuzestreng, maar in de praktijk komt er eigenlijk weinig van terecht.
[..]
Nee, je claimt dat meer handhaving automatisch leidt tot die gedragsverandering. Ik waag dat te betwijfelen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een maatregel an sich doet niet per se iets, het gaat erom dat mensen hun gedrag veranderen. Mijn klacht is dat er veel te weinig wordt gedaan om dat daadwerkelijk te bewerkstelligen.
Zegt degene die continu losse zinnen uit posts quotequote:Op zaterdag 17 april 2021 00:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, je claimt dat meer handhaving automatisch leidt tot die gedragsverandering.
Oh en je vindt het niet waard om op het eerste gedeelte van mijn post te reageren?
Ik ben aan het uitleggen wat ik bedoel. In plaats van weer eens gelijk vol in de aanval te gaan, zou je ook kunnen overwegen te proberen begrijpen wat ik probeer te zeggen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, je claimt dat meer handhaving automatisch leidt tot die gedragsverandering.
Dat dacht ik ook al, maar @Monolith is er daar blijkbaar niet mee eens.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
...soms gestuurd op stijgende besmettingsaantallen.
Ik val je aan op de inhoud van je posts, omdat je wel vaker die claims hebt gemaakt zonder enige onderbouwing en er gewoon niet op ingaat als iemand kritiek op je analyse heeft.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben aan het uitleggen wat ik bedoel. In plaats van weer eens gelijk vol in de aanval te gaan, zou je ook kunnen overwegen te proberen begrijpen wat ik probeer te zeggen.
Het gaat natuurlijk om die gedragsverandering. Handhaving speelt daar een rol in. Er is ook een rol weggelegd voor informatiecampagnes en andere manieren om mensen te verleiden hun gedrag te veranderen. Van al dit soort zaken heb ik bijzonder weinig gezien vanuit het kabinet. En dat vind ik teleurstellend.
Het lijkt me vrij logisch dat wanneer mensen zelf al het juiste gedrag vertonen, je minder handhaving en andere middelen nodig hebt om tot een gedragsverandering te komen dan wanneer mensen daar minder toe geneigd zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je claim dat handhaving er een rol in speelt is sowieso al dubieus. Het is vrij duidelijk dat men tijdens de eerste lockdown de maatregelen en adviezen veel meer op volgde dan nu het geval is. Terwijl de handhaving niet significant veranderd is, of misschien zelfs verhoogd met de avondklok. Jij moet je claim hard maken dat nog meer investeren in de dingen die je noemt significante effecten hebben.
Dat is wederom jouw claim. Het zou ook kunnen zijn dat handhaving totaal irrelevant is. Of misschien zelfs negatieve waarde heeft. Denk je nou echt dat mensen meer gemotiveerd worden van overijverige BOAs of agenten? Of waterkanonnen ingezet op onschuldige parkgangers? Dat is precies waar burgemeesters al voor waarschuwden en was ook hun argument om terrassen te openen. Ze kunnen wel handhaven maar willen dat niet omdat het gewoon niet zo simpel is als meer handhaving = meer opvolging maatregelen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij logisch dat wanneer mensen zelf al het juiste gedrag vertonen, je minder handhaving en andere middelen nodig hebt om tot een gedragsverandering te komen dan wanneer mensen daar minder toe geneigd zijn.
Kijk jij wel is tv? Je wordt op de npo dood gegooid met de overheid reclames over het corona beleid. Als je in een centrum komt van een stad staan overal borden, looproutes, Stippen enzovoort. Bij elke winkel hangt wel hoeveel er in mogen en borden met mondkapjes verlicht. Als ik in de auto zit hoor ik ook zat overheid reclames op de radio. Wat moeten ze dan nog meer doen aan informatie campagnes?quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben aan het uitleggen wat ik bedoel. In plaats van weer eens gelijk vol in de aanval te gaan, zou je ook kunnen overwegen te proberen begrijpen wat ik probeer te zeggen.
Het gaat natuurlijk om die gedragsverandering. Handhaving speelt daar een rol in. Er is ook een rol weggelegd voor informatiecampagnes en andere manieren om mensen te verleiden hun gedrag te veranderen. Van al dit soort zaken heb ik bijzonder weinig gezien vanuit het kabinet. En dat vind ik teleurstellend. Dát is wat ik bedoel met dat zaken op z'n beloop worden gelaten. Men gaat ervan uit dat mensen zelf het initiatief nemen om het tij te keren zoals dat vorig jaar gebeurde, terwijl het inmiddels wel duidelijk is dat dat er niet meer in zit.
We hebben al gezien dat zoiets alleen maar werkt op korte termijn. Tenzij je een wortel (testsamenleving) boven het hoofd zal houden heeft dat nu weinig zin meer.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om die gedragsverandering. Handhaving speelt daar een rol in. Er is ook een rol weggelegd voor informatiecampagnes en andere manieren om mensen te verleiden hun gedrag te veranderen.
Handhaving is dan ook maar een kant van de zaak. Er lijken me betere methodes te bestaan om mensen te motiveren hun gedrag te verbeteren. Het goede voorbeeld geven zou een begin zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is wederom jouw claim. Het zou ook kunnen zijn dat handhaving totaal irrelevant is. Of misschien zelfs negatieve waarde heeft. Denk je nou echt dat mensen meer gemotiveerd worden van overijverige BOAs of agenten?
Gedragsverandering is een proces van jaren kijk alleen al naar hoe lang het heeft geduurd om roken in een slecht daglicht te zetten.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij logisch dat wanneer mensen zelf al het juiste gedrag vertonen, je minder handhaving en andere middelen nodig hebt om tot een gedragsverandering te komen dan wanneer mensen daar minder toe geneigd zijn.
Dat zou wellicht kunnen helpen. Oh ja, en niet zomaar stoppen met vaccineren zonder een hele goede reden. Zoals een heel leger aan artsen, communicatiedeskundigen en andere experts al gezegd hebben.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Handhaving is dan ook maar een kant van de zaak. Er lijken me betere methodes te bestaan om mensen te motiveren hun gedrag te verbeteren. Het goede voorbeeld geven zou een begin zijn.
Ja en werkt meestal beter bij kinderen omdat die meer kneedbaar zijn op dat gebied.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gedragsverandering is een proces van jaren kijk alleen al naar hoe lang het heeft geduurd om roken in een slecht daglicht te zetten.
Bron voor het stoppen met vaccineren?quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zou wellicht kunnen helpen. Oh ja, en niet zomaar stoppen met vaccineren zonder een hele goede reden. Zoals een heel leger aan artsen, communicatiedeskundigen en andere experts al gezegd hebben.
Overigens is de handhavingsvalkuil veel voorkomend. Zie je ook veel bij managers die denken dat werknemers tot op de millimeter controleren goed is voor de motivatie.
Nee, eigenlijk nietquote:
Die dingen gaan inmiddels toch langs iedereen heen, lijkt me. Ik kan me niet voorstellen dat dat echt effect heeft, lijtk me meer ruis.quote:Als je in een centrum komt van een stad staan overal borden, looproutes, Stippen enzovoort. Bij elke winkel hangt wel hoeveel er in mogen en borden met mondkapjes verlicht. Als ik in de auto zit hoor ik ook zat overheid reclames op de radio.
Een goed begin zou het goede voorbeeld geven, zoals ik net al zei. Het ergert me al een jaar dat Rutte & co. zelf niet thuiswerken. Een van de redenen dat ik geen TV kijk is ook omdat ik me kapot erger aan wat ik zie. Ladingen mensen bij elkaar in een studio zonder mondkapjes op, soms nog een hele band erbij of wat dan ook. Ze praten wel veel over de pandemie, maar ze stralen het qua beeldvorming niet uit dat er echt iets aan de hand is.quote:Wat moeten ze dan nog meer doen aan informatie campagnes?
In België zitten ze wel met mondkapjes volgens mij op in de studie heeft ook niet echt geholpen daarzo. Maar gewone series dan maar tijdelijk verbieden omdat ze daar geen mondkapje dragen? Dan hou je weinig tv kijkers meer over hoor.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet
[..]
Die dingen gaan inmiddels toch langs iedereen heen, lijkt me. Ik kan me niet voorstellen dat dat echt effect heeft, lijtk me meer ruis.
[..]
Een goed begin zou het goede voorbeeld geven, zoals ik net al zei. Het ergert me al een jaar dat Rutte & co. zelf niet thuiswerken. Een van de redenen dat ik geen TV kijk is ook omdat ik me kapot erger aan wat ik zie. Ladingen mensen bij elkaar in een studio zonder mondkapjes op, soms nog een hele band erbij of wat dan ook. Ze praten wel veel over de pandemie, maar ze stralen het qua beeldvorming niet uit dat er echt iets aan de hand is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |