Tuuuurlijk joh.quote:
Precies. En laten nu die Milanković-parameters (excentriciteit met een periodiciteit van 413.000 en 100.000 jaar, precessie 26.000 jaar, en obliquiteit met 41.000 jaar) samen met de zonneactiviteit de netto instraling bepalen. Ga je nu nog uitleggen hoe je op basis hiervan de waargenomen sterke opwarming sinds de industriële revolutie kan verklaren?quote:Op zondag 18 april 2021 17:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Precession
Eerste link. Kusje
Volgens jouw eigen bron is de huidige variatie in het klimaat juist veel sterker dan met de milankovich cycles te verklaren is.quote:Op zondag 18 april 2021 17:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Goh, en laat dat nu net zijn wat steeds meer wetenschappers zeggen. Maar daar valt geen geld mee bij elkaar te harken en dus krijgen die geen podium.
Maar los van of het opwarmt of afkoelt, is de invloed van de precessie véél sterker dan die van de mens. Een paar windmolens neerzetten is als een mug tegen een autoruit pannekoek.
Volgende keer even helemaal tot onderaan lezen voordat je belangrijk gaat lopen doen met je Wikipedia-artikel, ok?quote:Physical evidence shows that the variation in Earth's climate is much more extreme than the variation in the intensity of solar radiation calculated as the Earth's orbit evolves. If orbital forcing causes climate change, science needs to explain why the observed effect is amplified out of linear proportion to the theoretical cause.
Juristen, politicologen, economen, ja ja dat verhaal ken ik. En de klimaatwetenschappers, wat zeggen diequote:Op zondag 18 april 2021 17:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Goh, en laat dat nu net zijn wat steeds meer wetenschappers zeggen.
Kijk eens naar de tijdschalen, slimmerik. En: nee.quote:Maar daar valt geen geld mee bij elkaar te harken en dus krijgen die geen podium.
Maar los van of het opwarmt of afkoelt, is de invloed van de precessie véél sterker dan die van de mens. Een paar windmolens neerzetten is als een mug tegen een autoruit pannekoek.
Cyclisch pik.quote:Op zondag 18 april 2021 17:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies. En laten nu die Milanković-parameters (excentriciteit met een periodiciteit van 413.000 en 100.000 jaar, precessie 26.000 jaar, en obliquiteit met 41.000 jaar) samen met de zonneactiviteit de netto instraling bepalen. Ga je nu nog uitleggen hoe je op basis hiervan de waargenomen sterke opwarming sinds de industriële revolutie kan verklaren?
Je bedoelt die 99% van dat zorgvuldig geselecteerde clubje?quote:Op zondag 18 april 2021 17:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Juristen, politicologen, economen, ja ja dat verhaal ken ik. En de klimaatwetenschappers, wat zeggen die.
Zie hierboven.quote:[..]
Kijk eens naar de tijdschalen, slimmerik. En: nee.
Ik zie nergens een effect van de mens staan. Jij?quote:
Door wie geselecteerd? George Sorosquote:Op zondag 18 april 2021 17:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je bedoelt die 99% van dat zorgvuldig geselecteerde clubje?
[..]
Zie hierboven.
Volgens het boekje misschien, maar sinds wanneer maak jij een pannekoek klaar in meerdere pannen?quote:
Dat staat keurig in het Wikipedia-artikel wat VD gaf. Daar staat namelijk expliciet dat er een positieve feedbackloop nodig is om de huidige klimaatveranderingen te verklaren, zoals meer warmte vasthouden door CO2, of minder weerkaatsing door ontbrekend ijs.quote:Op zondag 18 april 2021 17:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies. En laten nu die Milanković-parameters (excentriciteit met een periodiciteit van 413.000 en 100.000 jaar, precessie 26.000 jaar, en obliquiteit met 41.000 jaar) samen met de zonneactiviteit de netto instraling bepalen. Ga je nu nog uitleggen hoe je op basis hiervan de waargenomen sterke opwarming sinds de industriële revolutie kan verklaren?
Ik kan sowieso de pixels tellen. Heb je geen leesbaar grafiekje?quote:Op zondag 18 april 2021 17:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zie nergens een effect van de mens staan. Jij?
Ja als je op 50 jaar inzoomt zie je misschien een 0,00003% verschil op het totaal.
Misschien kan je je dan maar beter helemaal terugtrekken uit de discussie.quote:Op zondag 18 april 2021 17:39 schreef Fugue het volgende:
Ik vind het heel moeilijk wiens team ik nu moet kiezen.
Maar ik neem helemaal niet deel aan de discussiequote:Op zondag 18 april 2021 17:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Misschien kan je je dan maar beter helemaal terugtrekken uit de discussie.
3, 2, 1... En wie hebben we daar?quote:Op zondag 18 april 2021 17:40 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat staat keurig in het Wikipedia-artikel wat VD gaf. Daar staat namelijk expliciet dat er een positieve feedbackloop nodig is om de huidige klimaatveranderingen te verklaren, zoals meer warmte vasthouden door CO2, of minder weerkaatsing door ontbrekend ijs.
Zoals altijd is VD weer eens zijn eigen glazen aan het ingooien.
Geen interesse om jou te faciliteren.quote:Op zondag 18 april 2021 17:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik kan sowieso de pixels tellen. Heb je geen leesbaar grafiekje?
Geen interesse om je domme claims van gewicht te voorzien bedoel je.quote:Op zondag 18 april 2021 17:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Geen interesse om jou te faciliteren.
In het door jou aangehaalde Wikipedia-artikel staat expliciet dat het model alleen kloppend te maken is met de metingen als je extra CO2 uitstoot mee neemt.quote:Op zondag 18 april 2021 17:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zie nergens een effect van de mens staan. Jij?
quote:Of all the orbital cycles, Milankovitch believed that obliquity had the greatest effect on climate, and that it did so by varying the summer insolation in northern high latitudes. Therefore, he deduced a 41,000-year period for ice ages.[12][13] However, subsequent research[10][14][15] has shown that ice age cycles of the Quaternary glaciation over the last million years have been at a period of 100,000 years, which matches the eccentricity cycle. Various explanations for this discrepancy have been proposed, including frequency modulation[16] or various feedbacks (from carbon dioxide, cosmic rays, or from ice sheet dynamics). Some models can reproduce the 100,000-year cycles as a result of non-linear interactions between small changes in the Earth's orbit and internal oscillations of the climate system.[17][18]
Jij zegt zelf dat je ogen ontoereikend zijn. Ik heb even gemist hoe dat ineens mijn probleem zou zijn.quote:Op zondag 18 april 2021 17:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen interesse om je domme claims van gewicht te voorzien bedoel je.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |