quote:
Op dinsdag 27 april 2021 08:09 schreef Oostblokkert het volgende:[..]
Dierentuin? Efteling?

Hoe moet ik het voor me zien?
Die vind ik wel tricky ivm dat veel kids daar rondlopen en het vaak naar dieren ruikt.
Dat is ons bezwaar ook met een toilet, de geur killt de vibe toch wel.
Op een rustige dag (doordeweekse dagen, buiten vakanties, buiten normale seizoen, vooral in de winter). Je hebt altijd wel wat plekjes waar heel weinig mensen komen (behalve ik dan heuheu). Bij de Efteling was het een van de Laafhuisjes met een zeer gehorige trap (die muziek maakt bij elke treden die je 'm oploopt) en de andere trap was afgezet voor renovatie. Er komt bijna niemand naar de Laven als het zo'n rustige dag is, al helemaal niet helemaal achterin. Er zitten wel ramen in maar die zitten boven kruishoogte, al helemaal als je vanaf onder kijkt. Niemand had ons daar gezien.
Er zijn wel meer rustige plekjes daarvoor in de Efteling, meer dan in andere pretparken. Vroeger gebeurde het ook veel in attracties als het rustig was maar daar hangen nu camera's (vroeger was Carnaval Festival daar naar het schijnt ideaal voor, omdat lange tijd er geen camera's hingen in tegenstelling tot in bijvoorbeeld de Fata Morgana, al lijkt me dat ook een moodkill door de muziek. Die kregen wel bij de laatste renovatie camera's, dus dat werkt nu ook niet meer). Wel eens van een bevriende medewerker daar gehoort dat het ook regelmatig voorkomt dat ze mensen betrappen maar van de omstandigheden af laten hangen of ze iets descreet omroepen om duidelijk te maken dat ze gezien worden, of (als toch niemand het verder ziet) het oplossen met een dubbelzinnige opmerking bij het station. Als je het ooit in een attractie gedaan hebt en denkt dat ze je niet zagen; ze zagen je weldegelijk, ze zeiden er hooguit niks van. Maar buiten de attracties nog steeds wel wat mogelijkheden al worden dat er wel minder door alle nieuwe attracties. Je hebt nog wel wat sluipweggetjes die niet verboden zijn maar amper iemand kent die daar geschikt voor zouden kunnen zijn (zoals het Heksenpad dat begint bij het Spookslot maar eindigt via een weg naar boven en terug naar beneden tussen Piraña en de Baron). Op de heel rustige dagen zijn er 's morgens ook amper mensen in het sprookjesbos.
Bij een van die keren in de Dierentuin was het een beetje valsspelen door het op het parkeerterrein af te maken maar we stonden achteraan en de auto besloeg dusdanig dat niemand wat zag. Toen we klaar waren en meteen wilden vertrekken bleek er wel ineens net iemand voorbij te rijden die ons vuil aankeken bij de slagboom dus die zullen wel wat door hebben gehad. Maar ook daar binnen heb ik op de plekken waar wij het deden weinig geroken, het zijn vooral de vogelverblijven en de wat kleinere verblijven waar echt stank hangt vind ik.
Met dat toilet snap ik het wel, daar doen wij het om dezelfde redenen ook nooit.